PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Ei tietenkään ole meillä näkyvyyttä Sonyn kustannuksiin tai esim. siihen, mihin mahdollisesti investoidaan, mutta käsittääkseni ainakin valtaosa PS Networkin palveluista pyörii AWS:n päällä ja kyllähän pilvessä tyypillisesti kustannukset nousee sitä mukaa kun käyttäjämäärät ja resurssien käyttö ajan myötä kasvaa.
 
Ei tietenkään ole meillä näkyvyyttä Sonyn kustannuksiin tai esim. siihen, mihin mahdollisesti investoidaan, mutta käsittääkseni ainakin valtaosa PS Networkin palveluista pyörii AWS:n päällä ja kyllähän pilvessä tyypillisesti kustannukset nousee sitä mukaa kun käyttäjämäärät ja resurssien käyttö ajan myötä kasvaa.
Minä luulin sen olleen Azuressa mutta AWS se näyttäisi edelleen olevan. Sonylla ja mäsällä oli jotain yhteistyökuviota jossain vaiheessa tuon osalta mutta eikö se edennyt sitten mihinkään :hmm:
 
No olisin yllättynyt, jos yhtään mitään ei olisi myös Azuressa. Sen verran mutkikas himmeli lienee tuokin jo, ottaen huomioon, kuinka kauan palvelu on pyörinyt, että eiköhän niitä resursseja ole hujan hajan siellä täällä, ja varmasti vaikka millaista rönsyä löytyy.
 
Nyt se sitten varmistui, että Sony palaa takaisin yksinoikeuksiin yksinpelien kohdalla. Harmillinen juttu kun nämä pelit täytyy sitten pelata konsolitasolla tai ei ollenkaan.

New comments from PlayStation Studios CEO Hermen Hulst reportedly confirm the end of Sony's major single-player games coming to PC, affirming earlier claims that the company is pulling back from the platform.

The days of God of War and The Last of Us coming to PC are seemingly over

https://www.gamesradar.com/games/pl...-games-as-ceo-commits-to-console-exclusivity/
 
Vanha kunnon "joka laitteella omat yksinoikeudet" ei suoraan sanoen haittaa yhtään. Ennen oli paremmin sen suhteen ja markkinat olivat terveemmät.

Sony VS Nintendo VS Microsoft VS PC ja herätetään vielä Segakin haudasta taisteluun prkl!
 
Exclut ymmärsi/ymmärtää, jos ja kun laitteen rauta oli/on hyvin eriliasta/eksoottista.

Pelkästään päätökseen perustuvat exclut on ihan typeriä kyllä.
Jep. Joskus kun konsoleille optimoitiin "to the metal" niin siinä saattoi olla perusteita että on työlästä alkaa tekemään uusiksi uudelle alustalle. Enää tuommoista optimointia ei ole.

Case in point: Digital Foundry testaa pelejä PS5:lla jossa häxätty linux distro sisällä. Ajelevat pelejä linuxilla ja vertaavat PS5 natiiviin ja lopputulos on että linuxilla perffi sama tai parempi mitä natiivina PS5.

Eli käytännössä mitään "konsolioptimointia" ei ole eikä ole ollut enää PS3:n jälkeen ollenkaan.


Vielä jatkona ajavat PS5-linuxilla Path-tracing pelejä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=8YJfcfqYKTE


Pyörii ihan yhtälailla mitä samanlaisella PC:llä. Eli konsolit == PC mutta peitelty "natiivi konsolielämys" UI:lla.
 
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole jos firmat palaavat excluihin jos noiden PC-porttien laatua ja myyntimääriä katsoo.
 
Tuleva Xbox ei sisälläkään integroitua tekoälyä, ja käsittääkseni myös game passin hintaa on laskettu, siis siitä mitä Spencer aikanaan julisti. Onkohan muitakin muutoksia julkisuudessa?

This bold move, announced by Xbox CEO Asha Sharma in May 2026, signals a clear departure from previous AI strategies and sets a fresh course for the brand’s future. It’s a pivotal moment, reflecting a broader shift within Microsoft regarding AI implementation and user feedback.

Itse luen uutista myös niin, että kyllä, Phil Spencer sai kenkää: uuden pomon nopeat liikkeet ja muutokset vahvistavat tämän.
 
Tuleva Xbox ei sisälläkään integroitua tekoälyä, ja käsittääkseni myös game passin hintaa on laskettu, siis siitä mitä Spencer aikanaan julisti. Onkohan muitakin muutoksia julkisuudessa?

This bold move, announced by Xbox CEO Asha Sharma in May 2026, signals a clear departure from previous AI strategies and sets a fresh course for the brand’s future. It’s a pivotal moment, reflecting a broader shift within Microsoft regarding AI implementation and user feedback.

Itse luen uutista myös niin, että kyllä, Phil Spencer sai kenkää: uuden pomon nopeat liikkeet ja muutokset vahvistavat tämän.
Pelien julkaiseminen muille alustoille loppuu, en pitäisi ihmeenä vaikka jo pleikkarille ilmoitetut pelit vedettäisiin takaisin🤷
 
Pelien julkaiseminen muille alustoille loppuu, en pitäisi ihmeenä vaikka jo pleikkarille ilmoitetut pelit vedettäisiin takaisin🤷
Ei ole mahdollista lopettaa täysin myyntiä muille konsoleilla, ellei Microsoft myy 90% pelistudioistaan tai jostain syystä haluaa tehdä miljardeja tappiota vuodessa. Call of duty pitää julkaista PS5 ja oliko vielä switch 2 mukana siinä mitä on luvattu jenkkien kilpailuviranomaisille.

Xbox konsoleita ei ole myyty tarpeeksi, joten pelkkä PC + xbox myynnit ei riitä kattamaan kaikkien microsoft studoiden kuluja.

Mitään huhuja ei ole myöskään halvasta konsolista ja kallis "helix"-konsoli tulee olemaan niche tuote, kuten PS5 pro.
 
Oho, tämä oli uutta. Melkoinen päätös jos totta.
Fable joka ilmoitettiin D1 pleikkarille, ilmestyy vasta ensi vuonna. Halon CE remake ei ole vieläkään saanut julkaisupäivää, kuten ei myöskään pleikkarille FH6. Siihen päälle xboxin uuden pomon linjaus excluihin palaamisesta🤷
 
Ei ole mahdollista lopettaa täysin myyntiä muille konsoleilla, ellei Microsoft myy 90% pelistudioistaan tai jostain syystä haluaa tehdä miljardeja tappiota vuodessa. Call of duty pitää julkaista PS5 ja oliko vielä switch 2 mukana siinä mitä on luvattu jenkkien kilpailuviranomaisille.

Xbox konsoleita ei ole myyty tarpeeksi, joten pelkkä PC + xbox myynnit ei riitä kattamaan kaikkien microsoft studoiden kuluja.

Mitään huhuja ei ole myöskään halvasta konsolista ja kallis "helix"-konsoli tulee olemaan niche tuote, kuten PS5 pro.
Suurin tekijä tais olla tuon codin tuominen passiin🤷 Radikaalit liikkeet oli ne mitä tarvittiin.
 
Suurin tekijä tais olla tuon codin tuominen passiin🤷 Radikaalit liikkeet oli ne mitä tarvittiin.
Ei tuo epämääräinen lausunto kerro mitään oikeestaan, eikä MS kerro mitään oikeeta dataa tilauksista. Ei MS:llä oo mitään potentiaalisia excluja joilla voitettaisiin PS5+PS6 voittokulku. Halo ei ole nykyään mikään GTA.
 
Ei ole mahdollista lopettaa täysin myyntiä muille konsoleilla, ellei Microsoft myy 90% pelistudioistaan tai jostain syystä haluaa tehdä miljardeja tappiota vuodessa. Call of duty pitää julkaista PS5 ja oliko vielä switch 2 mukana siinä mitä on luvattu jenkkien kilpailuviranomaisille.

Xbox konsoleita ei ole myyty tarpeeksi, joten pelkkä PC + xbox myynnit ei riitä kattamaan kaikkien microsoft studoiden kuluja.

Mitään huhuja ei ole myöskään halvasta konsolista ja kallis "helix"-konsoli tulee olemaan niche tuote, kuten PS5 pro.
No saapas nähdä mitä tapahtuu. Kyllähän esim. Halo Campaign Evolved paistattelee ihan Playstation Storen pääsivulla, ja julkkarikin vieläpä ihan kohta. Ristiriitaset fiilikset jos tässä vaiheessa XBOX alkaakin tekemään tiukkaa exslusive- politiikkaa.
 
Ei tuo epämääräinen lausunto kerro mitään oikeestaan, eikä MS kerro mitään oikeeta dataa tilauksista. Ei MS:llä oo mitään potentiaalisia excluja joilla voitettaisiin PS5+PS6 voittokulku. Halo ei ole nykyään mikään GTA.
Kertoo siitä että on ruvettu tekemään oikeita asioita🤔 no jaa, Sonyn kovin ykköspyssy eli oikeasti hyvä saros jäi myynneissä ihan piippuun, kun taas FH6 takoo hyvää tulosta🤷
No saapas nähdä mitä tapahtuu. Kyllähän esim. Halo Campaign Evolved paistattelee ihan Playstation Storen pääsivulla, ja julkkarikin vieläpä ihan kohta. Ristiriitaset fiilikset jos tässä vaiheessa XBOX alkaakin tekemään tiukkaa exslusive- politiikkaa.
En äkkiseltään löytänyt julkkaria halolle. jotain huhuja että heinäkuussa ilmestyisi, peli kuitenkin julkistettiin jo - 24.
 
Eikö ollut -25 vuoden loppupuolella?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=AMGJ7OMqyvI

Niinpä olikin, joku teaseri oli - 24
Konkurssi -speedrun käynnissä siis. Tekisi kyllä hyvää alalle päästä tommosista tekohengitetyistä alustoista eroon.
Saas nähä koska tuo - 17 alkanu konkurssin odottelu realisoituu🤷
 
Saas nähä koska tuo - 17 alkanu konkurssin odottelu realisoituu🤷
Heti ku lähtevät tekemään isosti excluja, siten että tuotteet löytyy vain xbox/ms storesta (ultra speedrunissa ne olis gamepass excluja).

Kovaa on ainakin yritetty ajaa kohti konkkaa ja raju excluilu sitä vain nopeuttaisi.
 
Heti ku lähtevät tekemään isosti excluja, siten että tuotteet löytyy vain xbox/ms storesta (ultra speedrunissa ne olis gamepass excluja).

Kovaa on ainakin yritetty ajaa kohti konkkaa ja raju excluilu sitä vain nopeuttaisi.
Tasaisen tappavasti on menty päin seinää. Konsolimyynnit romahtaneet täysin eikä enää ole yritystäkään myydä niitä. Elintärkeiden tilauspalvelujen hintojen kanssa soudetaan ja huovataan kun ei itsekään tiedetä mitä pitäisi tehdä. Ja nyt vielä haikaillaan yksinoikeuksiin paluusta vaikka Sonyn konsolilla osa peleistä kävisi kaupaksi. Itsehän kuoppaansa kaivavat.
 
Niinpä olikin, joku teaseri oli - 24

Saas nähä koska tuo - 17 alkanu konkurssin odottelu realisoituu🤷
Microsoftille olisi kova pala tosiaan kokonaan luovuttaa ja antaa Playstationille 100% herruus ihmisten olohuoneissa. Microsoftillle kyse on juuri tuosta, ei niinkään jonkun tietyn konsolin ylläpidosta. Vaikka käytännössä sitä tarkoittaakin.

Olen aivan varma että ilman kilpailua myös Sony aloittaa järkyttävän perseilyn, tavalla tai toisella näin käy.
 
Heti ku lähtevät tekemään isosti excluja, siten että tuotteet löytyy vain xbox/ms storesta (ultra speedrunissa ne olis gamepass excluja).

Kovaa on ainakin yritetty ajaa kohti konkkaa ja raju excluilu sitä vain nopeuttaisi.
Siis mitä se excluilu nyt aiheuttaisi? Menestystä vai konkurssin🤔
 
Olen aivan varma että ilman kilpailua myös Sony aloittaa järkyttävän perseilyn, tavalla tai toisella näin käy.
Tämäkin olisi toivottavaa. Näin saataisiin isommat peli-pc markkinat ja pelaamisen kustannukset laskisivat pc pelaajien joukossa.

Win-win näin pc pelaajan näkökulmasta.
Siis mitä se excluilu nyt aiheuttaisi? Menestystä vai konkurssin🤔
Konkurssin. Miten tuon voi muka muuten lukea?
 
PC-pelaajilla hätäkokous jos firmat palaavat exclusiivien pariin. 🆘

Olisihan se toki kiva jos kaikki pelit olisi mahdollista saada sille omalle muovilaatikolle. Oli se sitten PC tai konsoli.

Ymmärrän silti täysin ettei firmat jaksa nähdä vaivaa kehnojen PC-versioiden myyntien takia.

Noh, onneksi jatkossa PC-yleisö saa nauttia sentään edes $onyn multiplayer-antimista. Toivotaan silti että ne ovat enemmän Helldiversiä kuin Concordia. :tup:
 
Tämäkin olisi toivottavaa. Näin saataisiin isommat peli-pc markkinat ja pelaamisen kustannukset laskisivat pc pelaajien joukossa.

Win-win näin pc pelaajan näkökulmasta.

Konkurssin. Miten tuon voi muka muuten lukea?
Sillä ihmettelinkin. No onneks on laadukasta pelattavaa, on mielekästä tekemistä konkurssia odotellessa.
Kiitos kun tuotte Fablen Playstationille. Tuo peli on ainoa syy miksi olisin voinut harkita ostavani Xboxin. Tosin olisi ollut ehkä haastava löytää niitä mistään myynnistä :hmm:
Tuon julkkari meni ens vuodelle, eli tuskin tulee pleikkarille🤷
 
Forza Horizon on myynyt todella hienosti myös pleikkarille. Vaikeaksi menee sen tyypin osalta joka olisi vetämässä perinteiset Xbox exlut kilpailevalta alustalta, sillä päätöstä voi mitata aika suoraan myös tappioina rahassa.

Fablen hommaisen myös pleikalle, jos tulee. Näyttää niin hyvältä.
 
Forza Horizon on myynyt todella hienosti myös pleikkarille. Vaikeaksi menee sen tyypin osalta joka olisi vetämässä perinteiset Xbox exlut kilpailevalta alustalta, sillä päätöstä voi mitata aika suoraan myös tappioina rahassa.

Fablen hommaisen myös pleikalle, jos tulee. Näyttää niin hyvältä.
Viimeaikaiset johtaja muutokset ja täyskäännös strategiassa kielii minusta siitä, ettei tuo muille alustoille levittäytyminen ollut kannattavaa.
 
Viimeaikaiset johtaja muutokset ja täyskäännös strategiassa kielii minusta siitä, ettei tuo muille alustoille levittäytyminen ollut kannattavaa.
En ole varma mistä se kertoo. Kuten sanottua esim. FH5 on myynyt erinomaisesti pleikalla. Pelejä on kuitenkin monenlaisia, enkä edes jaksa tarkistaa kuinka Gears of War uusintapainos on menestynyt. Flight Sim24 on kyllä löytänyt yleisönsä myös pleikalla, kyseessähän ei ole muutenkaan peli vaan enemmänkin simu, ja myynnit auttamattä pienemmät kuin jollain räiskinnöillä.

Starfield on myynyt vain "kohtalaisesti".

Mutta enemmän mua kiinnostaa tämä että ensin tuodaan aivan kaikki myös pleikalle, ja sitten aletaankin uutisoimaan että näin ei tehtäisikään. Vaikka tulevat pelit jo PS Storessa näkyvissä.
 
Viimeaikaiset johtaja muutokset ja täyskäännös strategiassa kielii minusta siitä, ettei tuo muille alustoille levittäytyminen ollut kannattavaa.
Eikö tuo levittäminen ehditty hädin tuskin aloittamaan. Kannattavuuslukemat tommosissa strategiamuutoksissa määräytyy sukupolvitasolla.

Aivan varmasti on ollut lyhyellä aikavälillä kannattavaa portata pelit pleikkarille. Porttaus kun on halpaa hupia ja sillä saadaan moninkertaistettua myynnit.

Laitemyyntiinkään on tuskin tullut mitään notkahdusta, se kun on ollut nollissa jo pitkään.
Mutta enemmän mua kiinnostaa tämä että ensin tuodaan aivan kaikki myös pleikalle, ja sitten aletaankin uutisoimaan että näin ei tehtäisikään.
Onko tälläistä uutisointia siis ollut? Käsitin että tässä oltaisiin lähinnä hallusinoitu jotain ja tehty villejä oletuksia.
 
Microsoftin ei ole mitään järkeä jättää pelejä porttaamatta, niin kauan kuin myyvät bokseillansa eioota.

Steam Deckin +40% hinnankorotukset taitavat myös indikoida, ettei Steam Machinea taida saada alle tonnilla..
 
Onko tälläistä uutisointia siis ollut? Käsitin että tässä oltaisiin lähinnä hallusinoitu jotain ja tehty villejä oletuksia.
Näköjään ainakin Fablen julkkari siirretään ihan vain koska se oli menossa päällekkäin koko pelihistorian suurimman julkaisun kanssa. GTA6:n pelkkä markkinointiin tungetaan satoja miljoonia dollareita, ja nähtävästi ainakin osin tarpeettomasti sillä sitä myydään taas seuraavat 10+ vuotta ihan korvat märkänä
 
Eikö tuo levittäminen ehditty hädin tuskin aloittamaan. Kannattavuuslukemat tommosissa strategiamuutoksissa määräytyy sukupolvitasolla.

Aivan varmasti on ollut lyhyellä aikavälillä kannattavaa portata pelit pleikkarille. Porttaus kun on halpaa hupia ja sillä saadaan moninkertaistettua myynnit.

Laitemyyntiinkään on tuskin tullut mitään notkahdusta, se kun on ollut nollissa jo pitkään.

Onko tälläistä uutisointia siis ollut? Käsitin että tässä oltaisiin lähinnä hallusinoitu jotain ja tehty villejä oletuksia.
Selkeästi strategia todettiin vääräksi🤷 voisitko nyt vihdoin avata vähän tuota nollamyynti väitettäsi? Nuita boxeja kun on ihan Suomessakin saatavilla.
 
Selkeästi strategia todettiin vääräksi🤷
Mutta missä kohtaa kukaan on kertonut että yksäreihin palattaisiin?

Kuvitteletko jotenkin että strategiamuutos ei voisi tarkoittaa mitään muuta kuin yksäreitä/ei yksäreitä -togglea?
voisitko nyt vihdoin avata vähän tuota nollamyynti väitettäsi?
Johan se osavuosikatsauksessa näytti ihan uskomattoman pahalta. Ohjaimia toki myydään edelleen, mutta konsoleita ei näy liikkuvan juuri lainkaan.
 
Selkeästi strategia todettiin vääräksi🤷 voisitko nyt vihdoin avata vähän tuota nollamyynti väitettäsi? Nuita boxeja kun on ihan Suomessakin saatavilla.
Koko Suomessa näyttää olevan nyt kirjoitushetkellä 12 Series X:ää myynnissä, joista Kärkkäisellä 8 ja Tukkurilla 4.
En tuota ihan hirveän hyväksi saatavuudeksi sanoisi.....
 
Koko Suomessa näyttää olevan nyt kirjoitushetkellä 12 Series X:ää myynnissä, joista Kärkkäisellä 8 ja Tukkurilla 4.
En tuota ihan hirveän hyväksi saatavuudeksi sanoisi.....
Kohta kuullaan taas kuinka ”suomen myynnit ei oo indikaattori maailman myynneistä”, mutta sit yllättäen ei osata kertoa että mikä sitten voisi olla hyvä indikaattori.

Osavuosikatsauskaan ei tunnu kelpaavan.
 
Kohta kuullaan taas kuinka ”suomen myynnit ei oo indikaattori maailman myynneistä”, mutta sit yllättäen ei osata kertoa että mikä sitten voisi olla hyvä indikaattori.

Osavuosikatsauskaan ei tunnu kelpaavan.
Eikös tämä käyty jo läpi🤔 ei vissiin vaan fakta kelvannut🤷 btw. Kerrotko mitä nuo sinun "nollamyynnit" tarkoittaa? Onko se esim. Alle miljoona vuodessa?
Koko Suomessa näyttää olevan nyt kirjoitushetkellä 12 Series X:ää myynnissä, joista Kärkkäisellä 8 ja Tukkurilla 4.
En tuota ihan hirveän hyväksi saatavuudeksi sanoisi.....
Sitä kuitenkin on saatavilla, eli tilanne on sikäli muuttunut. Nuita konsoleita kun ei pitkään aikaan löytynyt suomalaisilta firmoilta.
 
Koko Suomessa näyttää olevan nyt kirjoitushetkellä 12 Series X:ää myynnissä, joista Kärkkäisellä 8 ja Tukkurilla 4.
En tuota ihan hirveän hyväksi saatavuudeksi sanoisi.....
Mun käsittääkseni isot pelialan kaupat ainakin, tietoisesti aloittivat boikotoimaan Xbox Series S/X myyntejä kun Game Pass tuli kuvioihin. En tiedä kuinka paljon tämä on näkynyt vaikkapa isoissa päivittäistavarakaupoissa, suomessa esim. Prismat. Mutta onhan se saatavuus ollut heikkoa olipa syy kenen tahansa, ja sitä kautta myös vaikuttanut varmasti negatiivisesti myynteihin. Xbox Series X on erinomainen pelikonsoli ja itseäni oikein harmittaa sen tilanne.

Uusi pomomies Sharma voi muuttaa tilannetta, tai sitten ei. Vaikea ennustaa, mutta MS on nyt tekemässä muutoksia joita olisi pitänyt tehdä melko kauan aikaa sitten. Game Pass mun käsittääkseni oli kanssa vastaus heikkoihin myynteihin silloin vielä joskus kun Xbox Onea sai uutena kaupoista, mutta nyt on tämä(kin) tie ns. loppuunkäytetty.
 
Eikös tämä käyty jo läpi🤔 ei vissiin vaan fakta kelvannut🤷
Ei käyty läpi. Keskustelu katkesi kun et halunnut jatkaa sitä kun kysyin että millaiset lähteet sinulle kelpaavat.
Kerrotko mitä nuo sinun "nollamyynnit" tarkoittaa? Onko se esim. Alle miljoona vuodessa?
Ne tarkoittaa sitä että myynti on totaalisesti romahtanut.
 
Jos suomessa on koko maan laajuisesti vain 12kpl myynnissä, niin se on kyllä sama kuin nolla. En tiedä miten muualla maailmassa, mutta ilmeisesti sama kaava sielläkin.
 
Ei käyty läpi. Keskustelu katkesi kun et halunnut jatkaa sitä kun kysyin että millaiset lähteet sinulle kelpaavat.

Ne tarkoittaa sitä että myynti on totaalisesti romahtanut.
Toisin sanoen, kysyin lähteitä saamatta lähteitä🤷
Mutta myyntiä kuitenkin on vielä? Kun nollamyynti tarkoittaa ettei myyntiä ole.
 
Toisin sanoen, kysyin lähteitä saamatta lähteitä🤷
Älä viitsi esittää tyhmää. Kaikki lähteeni olet aina kuitannut mitä moninaisimmin syin vääriksi, ja sitten lopetin niiden esittämisen ennen kuin osaat antaa kriteerit lähteille jotka kelpaavat arvon kanssakeskustelijalle.
Mutta myyntiä kuitenkin on vielä? Kun nollamyynti tarkoittaa ettei myyntiä ole.
Varmaan on yli 0€ edestä myyty vielä konsoleita. Älä viitsi esittää tyhmää.

Myynti on mäsän bisnesten näkökulmasta käytännössä nollissa tällä hetkellä. Se on ihan se ja sama jos irkutskissa on yks series s vaihtanu omistajaa.

Luitko jo sen osavuosikatsauksen? Mitä mieltä olet mäsän konsolien myyntikehityksestä?
 
Viimeksi muokattu:
Älä viitsi esittää tyhmää. Kaikki lähteeni olet aina kuitannut mitä moninaisimmin syin vääriksi, ja sitten lopetin niiden esittämisen ennen kuin osaat antaa kriteerit lähteille jotka kelpaavat arvon kanssakeskustelijalle.

Varmaan on yli 0€ edestä myyty vielä konsoleita. Älä viitsi esittää tyhmää.

Myynti on mäsän bisnesten näkökulmasta käytännössä nollissa tällä hetkellä. Se on ihan se ja sama jos irkutskissa on yks series s vaihtanu omistajaa.

Luitko jo sen osavuosikatsauksen? Mitä mieltä olet mäsän konsolien myyntikehityksestä?
Väittelyketjussa kun ollaan, niin haastamiseen kannattaa varautua😉
MS konsoli myynti on ollut koko genin heikkoa, mutta nollamyynneistä höpöttäminen vaatii todella valtavan älyllisen kuperkeikan🤷
 
Väittelyketjussa kun ollaan, niin haastamiseen kannattaa varautua😉
MS konsoli myynti on ollut koko genin heikkoa, mutta nollamyynneistä höpöttäminen vaatii todella valtavan älyllisen kuperkeikan🤷
Ei se alkuun ollut heikkoa mutta Sony tuli, näytti ja meni menojaan. Ihan turhaa jankkaamista tämä keskustelu koska mäsän myynnit on niin olemattomia globaalisti, että voidaan puhua nollatason myynneistä. Yhden lisämiljoonan myyntiin nykytahdilla vaaditaan jo vuoden verran aikaa ja se on niin surkea määrä ettei sillä konsolibisneksiä pyöritellä.

HHImfm7WkAATnpa



Tätä kuvaa kun katsoo niin mäsä tuskin on lopettamassa PS5 painoksia

HHLCwGJWoAA7or5
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 556
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom