PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
No mulla se on tuolla toisessa huoneessa kuin tv, enkä ajatellut sitä kantaa erikseen aina olohuoneeseen. Työpöydälle taas telkkari on liian iso.
Osta uus kämppä sellaisella huonepohjalla, jossa liitännät saa helposti tehtyä yhden seinän läpi. Vaihtoehtoisesti kuitua seiniin ja vähän pidemmät kaapelit.
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Osta uus kämppä sellaisella huonepohjalla, jossa liitännät saa helposti tehtyä yhden seinän läpi. Vaihtoehtoisesti kuitua seiniin ja vähän pidemmät kaapelit.
Tulee halvemmaksi ja helpommaksi pitää erillistä Xboxia.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Tulee halvemmaksi ja helpommaksi pitää erillistä Xboxia.
Samalla kärsii sitten huonommista graffoista ja/tai ruudunpäivitysnopeudesta. Se että antaako noille millaisen painoarvon on jokaisen oma asia. Kuitujatkot maksavat kuitenkin varmaan vähemmän kuin se xboxi, joten boxin eduksi jäljelle jää helppous.

MS:n konsolit on lähtökohtaisesti vain halvempia ja helpompia tietokoneita rajoitetuilla peli- ja hyötykäyttöominaisuuksilla.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Samalla kärsii sitten huonommista graffoista ja/tai ruudunpäivitysnopeudesta. Se että antaako noille millaisen painoarvon on jokaisen oma asia. Kuitujatkot maksavat kuitenkin varmaan vähemmän kuin se xboxi, joten boxin eduksi jäljelle jää helppous.
Oon pääpiirtein samaa mieltä, mutta silti, itse löydän ihan kohtalaisesti käyttöä tuolle työpaikkakuntani xbox one x:lle, vaikka se on samalla pöydällä pelipc:ni kanssa ja samassa 32" 1440p 240hz näytössäni kiinni. Toki, laite on selvästi toissijainen lähes kaikkeen, mutta ihan kiva sillä on sitä sun tätä fiilistellä. Täten en olisi niin jyrkkä asiassa. Käyttäähän porukka samasta syystä myös älytelevisio-ominaisuuksia, vaikka paljon järkevämpää on vetää se piuha siltä pc:ltä ja katsella mediat siltä... tosin itse tämänkin ratkaisin asentamalla tv-nurkkaani ihan oman tietokoneen.
Konsolit on lähtökohtaisesti vain halvempia ja helpompia tietokoneita rajoitetuilla peli- ja hyötykäyttöominaisuuksilla.
Fixed :D ...Toki pleikalle on omat yksinoikeuspelit, mutta se on vaan keinotekoista kikkailua, tuo lause pätee tässä ja viime sukupolvessakin kummankin valmistajan konsoleihin. Ja, OK, mikäs siinä, ei haittaa ainakaan minua. edit: ja kyllä kattaisin tätä tablettitietokonetta, eli switsiä tähän mukaan myös ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
PC-puolen suurin heikkous on näytöt. Et saa 27” kunnon kuvanlaadulla olevaa näyttöä kohtuuhinnalla.
Eipä tuo 77" OLED olohuoneeseenkaan halpa ole. Vai käyttääkö porukka oikeasti vaseliiniraitaa piirtäviä 55" LCD VA/IPS NANO99-MEGABLAST-DOLBYVISION näyttöjä pelaamiseen?

Välillä naurattaa kun ainoat kriteerit tuntuu olevan se dölby vitsioni ja hoo dee ämm ii kaks piste yköne vaikka televisio piirtää pelkkää ripulia ruudulle.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Fixed :D ...Toki pleikalle on omat yksinoikeuspelit, mutta se on vaan keinotekoista kikkailua, tuo lause pätee tässä ja viime sukupolvessakin kummankin valmistajan konsoleihin. Ja, OK, mikäs siinä, ei haittaa ainakaan minua. edit: ja kyllä kattaisin tätä tablettitietokonetta, eli switsiä tähän mukaan myös ;)
Pleikalla ja switchillä yksinoikeuspelit on suurelta osin toki keinotekoinen rajoite, mutta kuitenkin tosielämän fakta jota ei voi helposti kiertää. Tästä syystä näen että noille on PC:n ohella jotain käyttöä, toisin kuin xboxille. Useamman käyttäjän setit sit oma juttunsa, jota voi ratkaista ostamalla lisää laitteita, oli ne sit xboxeja, pleikkoja, switchejä tai peli pc pohjaisia.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Eipä tuo 77" OLED olohuoneeseenkaan halpa ole. Vai käyttääkö porukka oikeasti vaseliiniraitaa piirtäviä 55" LCD VA/IPS NANO99-MEGABLAST-DOLBYVISION näyttöjä pelaamiseen?

Välillä naurattaa kun ainoat kriteerit tuntuu olevan se dölby vitsioni ja hoo dee ämm ii kaks piste yköne vaikka televisio piirtää pelkkää ripulia ruudulle.
Eiköhän itse kukin käytä sitä ruutua, minkä budjetti sallii tarpeeseen ja mieltymyksiin nähden. Onhan omakin töllöni vielä 55" fullhd sony vuodelta 2010. En ole nähnyt tarpeelliseksi päivittää, on "riittävän hyvä" siihen käyttämäärään nähden, mitä sitä käytän. Pelikoneeni näyttö taas omaa huomattavasti tiukemmat kriteerit omassa kirjanpidossa, 165Hz olisi jo semmonen downgrade jota en halua.

Eli, vanha viidakon sanonta, jokainen tablaa tyylillään :)
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Pleikalla ja switchillä yksinoikeuspelit on suurelta osin toki keinotekoinen rajoite, mutta kuitenkin tosielämän fakta jota ei voi helposti kiertää. Tästä syystä näen että noille on PC:n ohella jotain käyttöä, toisin kuin xboxille. Useamman käyttäjän setit sit oma juttunsa, jota voi ratkaista ostamalla lisää laitteita, oli ne sit xboxeja, pleikkoja, switchejä tai peli pc pohjaisia.
Täysin totta! Itse en ole koskaan oikein nintendon peleistä perustanut, aikoinaan porukan kuolatessa N64:ää itse olin lähinnä kiinnostunut dreamcastista. Jos haluaa pleikkarin yksinoikeuspelejä (heti ensijulkaisussa), silloin pleikkari on täysin oikea väline hommata. Jos taas haluaa nintendon yksinoikeuspelit, silloin taas nintendo on täysin oikea valinta. Omassa tilanteessa jos konsolia päivittäisin, xbox series x on ainut järkevä vaihtoehto omiin mieltymyksiin ja käyttötapoihini nähden.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Eiköhän itse kukin käytä sitä ruutua, minkä budjetti sallii tarpeeseen ja mieltymyksiin nähden. Onhan omakin töllöni vielä 55" fullhd sony vuodelta 2010. En ole nähnyt tarpeelliseksi päivittää, on "riittävän hyvä" siihen käyttämäärään nähden, mitä sitä käytän. Pelikoneeni näyttö taas omaa huomattavasti tiukemmat kriteerit omassa kirjanpidossa, 165Hz olisi jo semmonen downgrade jota en halua.

Eli, vanha viidakon sanonta, jokainen tablaa tyylillään :)
Kyllä. Mutta kyse oli vain siitä että paljonko ne kunnon näytöt maksaa, kun nyt kävelee kauppaan sitä hakemaan. PC:lle ei saa kohtuuhintaan kunnon näyttöä mutta eipä sitä saa olohuoneeseenkaan joka täyttää mukavasti kaikki täpät nykyaikaisesta kunnon pelaamisesta. Itse nyt jo "kaikkia kokeilleena" voisin sanoa että olohuoneeseen on tasan yksi valinta eli LG:n uusin OLED. Pieneen koppiin 55", kaksion olohuoneeseen 65" ja normaaliin olohuoneeseen 77". Ei ole halpaa.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Kyllä. Mutta kyse oli vain siitä että paljonko ne kunnon näytöt maksaa, kun nyt kävelee kauppaan sitä hakemaan. PC:lle ei saa kohtuuhintaan kunnon näyttöä mutta eipä sitä saa olohuoneeseenkaan joka täyttää mukavasti kaikki täpät nykyaikaisesta kunnon pelaamisesta. Itse nyt jo "kaikkia kokeilleena" voisin sanoa että olohuoneeseen on tasan yksi valinta eli LG:n uusin OLED. Pieneen koppiin 55", kaksion olohuoneeseen 65" ja normaaliin olohuoneeseen 77". Ei ole halpaa.
Juuh, ei oo, lisäks kunnon töllön hommaaminen on semmosta taitolajia, kun noista spekseistä ota oikein selvää. Ainoastaan ne asiat kerrotaan jotka ovat jollain tapaa mainostavaa. 200Hz paneeli ei tarkoita että saat ajettua edes 120 hertsiä natiivisti ja frame interpolationin hyvyys ruudusta toiseen ei ole millään tavalla objektiivisesti mitattua (ja tämäkin on asia joka jakaa ihmisiä kahteen leiriin, osalle asia on "joo ehdottomasti", toisille taas "ei missään nimessä". Itse arvostan että ruudussani olisi hyvä frame interpolation, tosin tällähetkellä toteukseni tähän on ajaa HTPC:lläni SVP:tä). Lisäksi, pikselikellot olisivat oledilla oikein mainiosti kohdillaan, mutta vieläkin vähän kylmäisi hommata semmonen jossa esim. windowssin tehtäväpalkki palaisi ruudun alalaitaan ajan kanssa kiinni. Hankalaa hankalaa, Itse toistaiseksi tyydyn hifistelemään vain näytölläni, ja siihen että se on mahd. pelikelpoinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Eipä tuo 77" OLED olohuoneeseenkaan halpa ole. Vai käyttääkö porukka oikeasti vaseliiniraitaa piirtäviä 55" LCD VA/IPS NANO99-MEGABLAST-DOLBYVISION näyttöjä pelaamiseen?

Välillä naurattaa kun ainoat kriteerit tuntuu olevan se dölby vitsioni ja hoo dee ämm ii kaks piste yköne vaikka televisio piirtää pelkkää ripulia ruudulle.
Jotkut ovat kehuskelleet lisäksi Atmos tykitystä Soundbarin kautta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Kyllä. Mutta kyse oli vain siitä että paljonko ne kunnon näytöt maksaa, kun nyt kävelee kauppaan sitä hakemaan. PC:lle ei saa kohtuuhintaan kunnon näyttöä mutta eipä sitä saa olohuoneeseenkaan joka täyttää mukavasti kaikki täpät nykyaikaisesta kunnon pelaamisesta. Itse nyt jo "kaikkia kokeilleena" voisin sanoa että olohuoneeseen on tasan yksi valinta eli LG:n uusin OLED. Pieneen koppiin 55", kaksion olohuoneeseen 65" ja normaaliin olohuoneeseen 77". Ei ole halpaa.
Itse tyydyn Samsungin televisioihin. Tottunut käyttöjärjestelmään ja ainakin budjettiluokassa tuntuu apit toimivan parhaiten. Ei noissa suurempia erikoisominaisuuksia ole mutta streemauspalveluista katsoo hyvin elokuvat ja konsoleille riittävät. PS5 on vielä kiinni tuossa vanhemmassa joka ei ole QLED. PC:llä sitten 43" monitori joka oli suunnilleen saman hintainen kuin vastaava tv. Minulla ei ole GSynckkejä tai vastaavia edes käytössä.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 156
Tämä oli odotettavissa.
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
162
Tämä oli odotettavissa.
Tämä jos ja kun toteutuu niin sehän on silloin parasta ikinä? vai miten se nyt meni?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Tämä oli odotettavissa.
PSNow tilauksen sisällyttäminen ps+. Meh. Mieluummin ottaisin ps+ tilauksen johon kuuluu pelioikeus kaikkiin playstation peleihin mitä on ikinä julkaistu ja hinta voisi olla vaikka 60€ /vuosi.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Huomautus - jätä turha provosoiva sävy pois ja keskity rakentavaan keskusteluun
Tämä jos ja kun toteutuu niin sehän on silloin parasta ikinä? vai miten se nyt meni?
Joko on mainittu:

- "Vanhojen pelien hautausmaa"
- "Pelit ostetaan omaksi eikä vuokrata"
- "Pelien vuokraaminen on kallista, kun huippupelit pitää kuitenkin ostaa erikseen"
- "Bisnesmalli ei ole kannattava, joten huolestuttaa vähän kaikkien puolesta"
- "Palvelussa ei ole mitään pelattavaa"
- "Pakkorako kun ei muuten pärjää"
- "Pelit katoaa palvelusta ihan yllättäen"

Lisäys:

- "Palvelussa on aivan liikaa pelejä, ei normaali työssäkäyvä perheellinen ehdi pelaamaan kuin pelin tai kaksi vuodessa"
- jne.

Lisäys 2:

- "Katsotaanpa montako tilaajaa sitten on kun palvelun kk-hinta nousee 50-100€!"
- "Pelintekijöitä tuetaan ostamalla peli täydellä hinnalla, ei tällaisten tilauspalvelujen kautta! (paitsi silloin kun opastetaan kysyjää, että ei niitä uusia 80€ pelejä kannata täydellä hinnalla ostaa, vaan odotella hyviä tarjouksia)"

Popparit esiin. :whistling:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Joko on mainittu:

- "Vanhojen pelien hautausmaa"
- "Pelit ostetaan omaksi eikä vuokrata"
- "Pelien vuokraaminen on kallista, kun huippupelit pitää kuitenkin ostaa erikseen"
- "Bisnesmalli ei ole kannattava, joten huolestuttaa vähän kaikkien puolesta"
- "Palvelussa ei ole mitään pelattavaa"
- "Pakkorako kun ei muuten pärjää"
- "Pelit katoaa palvelusta ihan yllättäen"
- jne.

Popparit esiin. :whistling:
Niin siis kun boxilla nyt ei vaan ole omia pelejä niin sillähän tuo on ollut pakkorako jo varmaan pari generaatiota. :D Mutta itselleni tuo on ihan yhdentekevää, ehdin pelata vuodessa varsin vähän pelejä läpi niin valkkaan vain parhaat ja pelaan niitä - levyltä.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Niin siis kun boxilla nyt ei vaan ole omia pelejä niin sillähän tuo on ollut pakkorako jo varmaan pari generaatiota. :D Mutta itselleni tuo on ihan yhdentekevää, ehdin pelata vuodessa varsin vähän pelejä läpi niin valkkaan vain parhaat ja pelaan niitä - levyltä.
Kiitos tästä! Listaa täydennetty. :whistling:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Bisnesmalli ei ole kannattava, joten huolestuttaa vähän kaikkien puolesta
Sony kun ei ole hyväntekeväisyysfirma, saati käytä miljardeja markkinaosuuden kasvattamiseen, niin nyt ainaki nähdään että mikä tommosen tuotteen käypä hinta oikeasti on. ;)

Toki vähän voidaan subventoida ku konsolit myydään voitolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Edelleen, kirjastosta saa lähes kaikki uusimmat PS5-pelit. Ei tarvitse maksaa 80e uusimmista peleistä jollei halua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Ilman varausta saat kaikki haluamasi pelit heti ?
Käy vaikka joka päivä kirjaston sivuilla ja katso mitä on tullut tai tulossa ja varaa. Voihan siinä pahimmillaan joutua yhden kk:n odottaa.
Itsellä ei ole kiire uusimpiin pelehin. Tietysti jos haluat pelin heti, niin ostettavahan se on, kai.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Ilman varausta saat kaikki haluamasi pelit heti ?
Välillä varaillut pelejä kirjastosta (PK-seutu), niin uusissa AAA-peleissä ollut väh. 10vko odotusaika. Pitäisi hoksata varata heti kun se tulee heidän järjestelmään, jos haluaa lähellä julkaisua pelata. Itsellä käynyt niin, että pelit on tullut ostettua ja muutama Game Passiin ennen kirjastosta vapautumista.

Vanhempia pelejä sieltä kyllä saa hyvin hyllystäkin. 2vko laina-aika, jota vanhojen (varaamattomien) kanssa voi pidentää vaikka 10vko ja varmaan enemmänkin.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
239
MIksi ne pelit pitää pelata heti julkaisussa, meneekö se peli jotenkin pilalle jos sen pelaa vaikka puoli vuotta julkaisun jälkeen?
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Sony kun ei ole hyväntekeväisyysfirma, saati käytä miljardeja markkinaosuuden kasvattamiseen, niin nyt ainaki nähdään että mikä tommosen tuotteen käypä hinta oikeasti on. ;)

Toki vähän voidaan subventoida ku konsolit myydään voitolla.
Kiitos tästä! Listaa täydennetty taas. :whistling:
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Näinköhän sitä saadaan pleikkarinkin puolelle jokaiseen tulevaisuuden peliin battlepassit ja karsitut ominaisuudet joita sitten muutaman kuukauden päästä päivitellään takaisin peliin.

Kyllähän näillä tilausmaksupalveluilla aina kääntöpuolensa on. Pelit pyritään saamaan mahdollisimman nopeasti ulos ja kaikenmaailman maksullista lisäsisältöä ängetään peliin mikä vielä 10-20 vuotta sitten oli vakiona siinä 60 euron valmiissa paketissa.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Näinköhän sitä saadaan pleikkarinkin puolelle jokaiseen tulevaisuuden peliin battlepassit ja karsitut ominaisuudet peliin joita sitten muutaman kuukauden päästä päivitellään peliin. Kyllähän näillä tilausmaksupalveluilla aina kääntöpuolensa on. Pelit pyritään saamaan mahdollisimman nopeasti ulos ja kaikenmaailman maksullista lisäsisältöä ängetään peliin mikä vielä 10-20 vuotta sitten oli vakiona siinä 60 euron paketissa.
Tarkoitatko tällä tavalla: “Kuvottava” PS Plus -etupeli aiheutti raivoa - Tarjolle tullut Godfall hämmentää - Muropaketti.com

:kahvi:
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
En vaan sitä miten kaikista omien studioiden Haloista, Forzista ja Gearseista löytyy tänä päivänä sitä DLC-sisältöä enemmän kuin Sonyn tai Nintendon peleistä yhteensä. Taitaa olla maksullista lisäsisältöä Microsoftin peleissä itse asiassa jo enemmistössä määrin mihin varmasti Game Passilla on tähdätty.

Ei kiinnostaisi katsella mitenkä johonkin seuraavaan God of Wariin tai Skyrimin lisäriin ängetään tuota samaa kuraa.

En nyt jaksa edes etsiä tähän niitä lukemattomia kritiikin aiheita mitenkä vaikkapa uusimmassa Halossa on otettu pelaajien toimesta battle passi vastaan. Tai kuinka hyvin otettiin pelin julkaisu vastaan ilman coop-modea tai pari vuotta sitten jo luvattua ray tracing modea. Näitä kaikkia saadaan odottaa puolisen vuotta julkaisusta.

Kyllä minä mieluummin jatkossakin pelit pelailen kokonaisina paketteina sen sijaan, että sokeasti tuijotan pelkästään halvempaa aloitusmaksua.
 
  • Tykkää
Reactions: M_M
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
En vaan sitä miten kaikista omien studioiden Haloista, Forzista ja Gearseista löytyy tänä päivänä sitä DLC-sisältöä enemmän kuin Sonyn tai Nintendon peleistä yhteensä. Taitaa olla maksullista lisäsisältöä Microsoftin peleissä itse asiassa jo enemmistössä määrin mihin varmasti Game Passilla on tähdätty.

Ei kiinnostaisi katsella mitenkä johonkin seuraavaan God of Wariin tai Skyrimin lisäriin ängetään tuota samaa kuraa.

En nyt jaksa edes etsiä tähän niitä lukemattomia kritiikin aiheita mitenkä vaikkapa uusimmassa Halossa on otettu pelaajien toimesta battle passi vastaan. Tai kuinka hyvin otettiin pelin julkaisu vastaan ilman coop-modea tai pari vuotta sitten jo luvattua ray tracing modea. Näitä kaikkia saadaan odottaa puolisen vuotta julkaisusta.

Kyllä minä mieluummin jatkossakin pelit pelailen kokonaisina paketteina sen sijaan, että sokeasti tuijotan pelkästään halvempaa aloitusmaksua.
Eikö meinaa bossi kuolla minuutin sisään ? no sinun onneksi Sonyllä on vetämässä patentti mikromaksulle jolla tämä korjataan ;)



A new Sony patent filing begins by pointing out that the amount of DLC, both within individual games and across all titles, has ballooned over the past generation. This is a problem that (likely to the chagrin of microtransaction detractors) Sony's seeking to solve by using community data and machine learning to surface DLC to players who are stuck on challenging parts of games.

 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
239
En vaan sitä miten kaikista omien studioiden Haloista, Forzista ja Gearseista löytyy tänä päivänä sitä DLC-sisältöä enemmän kuin Sonyn tai Nintendon peleistä yhteensä. Taitaa olla maksullista lisäsisältöä Microsoftin peleissä itse asiassa jo enemmistössä määrin mihin varmasti Game Passilla on tähdätty.

Ei kiinnostaisi katsella mitenkä johonkin seuraavaan God of Wariin tai Skyrimin lisäriin ängetään tuota samaa kuraa.

En nyt jaksa edes etsiä tähän niitä lukemattomia kritiikin aiheita mitenkä vaikkapa uusimmassa Halossa on otettu pelaajien toimesta battle passi vastaan. Tai kuinka hyvin otettiin pelin julkaisu vastaan ilman coop-modea tai pari vuotta sitten jo luvattua ray tracing modea. Näitä kaikkia saadaan odottaa puolisen vuotta julkaisusta.

Kyllä minä mieluummin jatkossakin pelit pelailen kokonaisina paketteina sen sijaan, että sokeasti tuijotan pelkästään halvempaa aloitusmaksua.
Montako kilpailullista moninpeliä sonyn Sonyn studioilta on tässä lähivuosina joihin tällaista battlepassia olisi edes sovellettavissa? Ja veikkaanpa, että kyllä sieltä seuraavaan granturismoonkin noita maksullisia autopaketteja yms. pukkaa. En ole kyllä itsekkään näiden DLC hömpötysten ystävä enkä ikinä näitä osta mutta niin kauan kuin ihmiset näitä ja muita loottilaatikoita ostavat niin firmat niitä peleihin laittavat... Itselle nuo battlepassit yms. ovat ihan se ja sama niin kauan kuin niistä hyötyy vaan kosmeetisesti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Montako kilpailullista moninpeliä sonyn Sonyn studioilta on tässä lähivuosina joihin tällaista battlepassia olisi edes sovellettavissa? Ja veikkaanpa, että kyllä sieltä seuraavaan granturismoonkin noita maksullisia autopaketteja yms. pukkaa. En ole kyllä itsekkään näiden DLC hömpötysten ystävä enkä ikinä näitä osta mutta niin kauan kuin ihmiset näitä ja muita loottilaatikoita ostavat niin firmat niitä peleihin laittavat... Itselle nuo battlepassit yms. ovat ihan se ja sama niin kauan kuin niistä hyötyy vaan kosmeetisesti.
Battlepass myös avaa jotain kosmeettisia juttuja niin ei ole kyllä kova menetys jos niitä ei sieltä saa
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Aika turha Microsoftia ja gamepassia syyttää pelien keskeneräisyydestä, battle passeista ja DLC-sisällöistä. Vaikkapa uusin Battlefield on aika keskeneräinen täysihintainen peli ja silti siihen on ympätty battle pass. Suurin poru Halo Infinitessä syntyi huonosta battle passista. Paskat siitä kuinka itse peli toimii, tärkeintä oli epäoleelliset kosmeettiset lisät. Lisäksi Halo taitaa olla ainut Microsoftin peli tänä vuonna jossa battle pass ylipäätään on? Korjatkaa jos olen väärässä.
Samaan hengenvetoon voidaan todeta että TLOU2:n moninpeli viivästytettiin myöhemmäksi. Syön hatullisen paskaa ellei siinä ole myös battle passia ja mikromaksuja, saattaa maksaa itse pelikin jopa.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Samaan hengenvetoon voidaan todeta että TLOU2:n moninpeli viivästytettiin myöhemmäksi. Syön hatullisen paskaa ellei siinä ole myös battle passia ja mikromaksuja, saattaa maksaa itse pelikin jopa.
Tämä uusi Factions-peli on standalone peli. Vähän niin kuin Gears 5 ja Gears Tactics oli eri peli. Ei tuota peliä oltu ikinä luvattu samaan TLOU2-pakettiin.

Toivottavasti ei ole battlepassia pelissä vaan proge tapahtuu perinteisemmin. Tai ei ainakaan sitten sillain, että Halo Infiniten tapaan pelissä on myös erillinen maksullinen "elite battle pass".
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
En vaan sitä miten kaikista omien studioiden Haloista, Forzista ja Gearseista löytyy tänä päivänä sitä DLC-sisältöä enemmän kuin Sonyn tai Nintendon peleistä yhteensä. Taitaa olla maksullista lisäsisältöä Microsoftin peleissä itse asiassa jo enemmistössä määrin mihin varmasti Game Passilla on tähdätty.

Ei kiinnostaisi katsella mitenkä johonkin seuraavaan God of Wariin tai Skyrimin lisäriin ängetään tuota samaa kuraa.

En nyt jaksa edes etsiä tähän niitä lukemattomia kritiikin aiheita mitenkä vaikkapa uusimmassa Halossa on otettu pelaajien toimesta battle passi vastaan. Tai kuinka hyvin otettiin pelin julkaisu vastaan ilman coop-modea tai pari vuotta sitten jo luvattua ray tracing modea. Näitä kaikkia saadaan odottaa puolisen vuotta julkaisusta.

Kyllä minä mieluummin jatkossakin pelit pelailen kokonaisina paketteina sen sijaan, että sokeasti tuijotan pelkästään halvempaa aloitusmaksua.
Aika koomista yleistämistä laittaa kaikki pelit samaan purkkiin genrestä riippumatta. Täysin eri asia verrata jotain free to play multiplayer-peliä ja yksinpeliä keskenään.

Oliko esim. tämä sinusta onnistunut keissi Sonylta ja kuinka paljon se eroaa esim MS:n (tai jonkun muun julkaisijan) tavasta toteuttaa free to play multiplayer-peli: Destruction AllStars' Microtransactions Lock Story Challenges Behind Paywall, No Way Play Them In-Game At Launch For Free - PlayStation Universe
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Joskus mietin sitä että kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, että maksaa noita mikromaksuja. Vai onko kyse jostain muusta?
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Oliko esim. tämä sinusta onnistunut keissi Sonylta ja kuinka paljon se eroaa esim MS:n (tai jonkun muun julkaisijan) tavasta toteuttaa free to play multiplayer-peli: Destruction AllStars' Microtransactions Lock Story Challenges Behind Paywall, No Way Play Them In-Game At Launch For Free - PlayStation Universe
Ei ja siksi en todellakaan halua, että tilauspalvelut yleistyy ja sitä myötä tälläinen toiminta.

DLC-roinaa isompana ongelmana pidän vielä pelien ominaisuuksien karsimista. Coop-Halo launchissa on ollut jo monelle Halo-pelien perinne, mutta nyt sitäkään ei ole mahdollista vähintään puoleen vuoteen pelata, koska peli tulee tilauspalveluun ja deveillä on kuulemma isompiakin ongelmia mitä keskittyä korjaamaan launchiin ennen coop-campaignia.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Ei ja siksi en todellakaan halua, että tilauspalvelut yleistyy ja sitä myötä tälläinen toiminta.

DLC-roinaa isompana ongelmana pidän vielä pelien ominaisuuksien karsimista. Coop-Halo launchissa on ollut jo monelle Halo-pelien perinne, mutta nyt sitäkään ei ole mahdollista vähintään puoleen vuoteen pelata, koska peli tulee tilauspalveluun ja deveillä on kuulemma isompiakin ongelmia mitä keskittyä korjaamaan launchiin ennen coop-campaignia.
Yleistätkö taas yhden pelin perusteella? Halon pitkä ja tuskallinen kehitystaival on ihan yleisesti tiedossa, joka vaikuttaa siihen miten peli nyt julkaistaan.

Missä muissa MS:n peleissä ominaisuuksia on karsittu?
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Yleistätkö taas yhden pelin perusteella? Halon pitkä ja tuskallinen kehitystaival on ihan yleisesti tiedossa, joka vaikuttaa siihen miten peli nyt julkaistaan.

Missä muissa MS:n peleissä ominaisuuksia on karsittu?
Grounded dumpattiin palveluun early accessina. Julkaisupäivä ei ole vieläkään tiedossa.

Bleeding Edge dumpattiin palveluun vajavaisena pakettina jossa oli käytössä nipinnapin 10 heroa ja rajallinen määrä mappeja sekä pelimuotoja. Sama kohtalo kuin DA:lla.

Onhan näitä esimerkkejä jo nyt nähtävissä sellaisellakin joka ei päivittäin Xboxin pelejä tai uutisia lue. Ja varmasti jatkossa saamme lisää esimerkkejä. Ei pidä olla sinisilmäinen.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Grounded dumpattiin palveluun early accessina. Julkaisupäivä ei ole vieläkään tiedossa.

Bleeding Edge dumpattiin palveluun vajavaisena pakettina jossa oli käytössä nipinnapin 10 heroa ja rajallinen määrä mappeja sekä pelimuotoja. Sama kohtalo kuin DA:lla.

Onhan näitä esimerkkejä jo nyt nähtävissä sellaisellakin joka ei päivittäin Xboxin pelejä tai uutisia lue. Ja varmasti jatkossa saamme lisää esimerkkejä. Ei pidä olla sinisilmäinen.
Groundedia ei "dumpattu" yhtään mihinkään, vaan peli julkaistiin kehittäjien omasta toiveesta johtuen early accessina, jotta kehitystyö voi jatkua pelaajien palautteiden perusteella. Kyseessä on pieni, vain 13 kehittäjän miniprojekti, jonka kehittäjät halusivat itse toteutttaa ja pelin kehitys alkoi ENNEN KUIN MS:n Bethesda-kauppa toteutui. Joten faktat kuntoon:

While the majority of the staff in Obsidian worked on The Outer Worlds, a small team of 13 people began the production of Grounded. The game was already in production before Microsoft's acquisition of Obsidian in 2018.[2] Announced by Xbox Game Studios at X019 in November 2019,[10] the game was released on July 28, 2020 for Steam's early access and Xbox Game Preview.[7] The early version will feature about 20% of the game's main campaign, and Obsidian planned to listen to the feedback from the community as they continued to work towards the game's full release in 2021.[5][11] The early access version amassed 5 million players within 6 months of release.
Lähde: Grounded (video game) - Wikipedia

Bleeding Edgen tarina on vastaavanlainen; pienen kehitysporukan oma "intohimoprojekti": Bleeding Edge (video game) - Wikipedia

Olisiko MS:n pitänyt tyrmätä kehittäjien toive julkaista nämä pelit sellaisina kuin ovat ja vaatia tekemään peli kokonaan valmiiksi ennen julkaisua? Vai väitätkö että se oli juuri MS joka päätti että nämä pelit pukataan keskeneräisinä tekeleinä Game Passiin, koska se olisi jollain tapaa Game Passin tyylinen tapa toimia? Jos väität, niin laitahan faktoja pöytään.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Groundedia ei "dumpattu" yhtään mihinkään, vaan peli julkaistiin kehittäjien omasta toiveesta johtuen early accessina, jotta kehitystyö voi jatkua pelaajien palautteiden perusteella. Kyseessä on pieni, vain 13 kehittäjän miniprojekti, jonka kehittäjät halusivat itse toteutttaa ja pelin kehitys alkoi ENNEN KUIN MS:n Bethesda-kauppa toteutui. Joten faktat kuntoon:


Lähde: Grounded (video game) - Wikipedia

Bleeding Edgen tarina on vastaavanlainen; pienen kehitysporukan oma "intohimoprojekti": Bleeding Edge (video game) - Wikipedia

Olisiko MS:n pitänyt tyrmätä kehittäjien toive julkaista nämä pelit sellaisina kuin ovat ja vaatia tekemään peli kokonaan valmiiksi ennen julkaisua? Vai väitätkö että se oli juuri MS joka päätti että nämä pelit pukataan keskeneräisinä tekeleinä Game Passiin, koska se olisi jollain tapaa Game Passin tyylinen tapa toimia? Jos väität, niin laitahan faktoja pöytään.
Voihan ne tietenkin noinkin uskoa, että kaikki meni niin kuin devit halusivat. Tai sitten Microsoft määräsi mitä haluavat ostamiensa devien tekevän ja pistivät projektien kehitystyöt uusiksi minkä takia ne palveluun lopulta tuollaisina ilmestyi.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Voihan ne tietenkin noinkin uskoa, että kaikki meni niin kuin devit halusivat. Tai sitten Microsoft määräsi mitä haluavat ostamiensa devien tekevän ja pistivät projektien kehitystyöt uusiksi minkä takia ne palveluun lopulta tuollaisina ilmestyi.
Ja sitten vain faktoja kehiin. :tup: Foliohattuilu ei ole kovin vahvaa argumentointia tunnettuja tosiasioita vastaan.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Ja sitten vain faktoja kehiin. :tup: Foliohattuilu ei ole kovin vahvaa argumentointia tunnettuja tosiasioita vastaan.
Ei tässä mitään faktoja keskustelupalstalla tarvita asioiden keskustelemiseen joista meillä ei ole kuin satunnainen PR-lausahdus lähteenä. Et sinäkään usko kaikkea mitä esimerkiksi Sony PR-lausahtelee, joten ymmärrät varmaan kantani miksi itsekään en tässä kohtaa ihan usko, että Bleeding Edgen ja Groundedin parissa kaikki meni niin kuin devit halusivat.

Voit jatkossa ohittaa viestini kyllä jos et näe tässä keskustelussa järkeä.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Ei tässä mitään faktoja keskustelupalstalla tarvita asioiden keskustelemiseen joista meillä ei ole kuin satunnainen PR-lausahdus lähteenä. Et sinäkään usko kaikkea mitä esimerkiksi Sony PR-lausahtelee, joten ymmärrät varmaan kantani miksi itsekään en tässä kohtaa ihan usko, että Bleeding Edgen ja Groundedin parissa kaikki meni niin kuin devit halusivat.

Voit jatkossa ohittaa viestini kyllä jos et näe tässä keskustelussa järkeä.
Eli et pysty myöntämään että ei mennyt ihan putkeen tämä yleistyksesi tilauspalveluista ja MS:n peleistä? No, ei se mitään.

Tässä sulle muuten "PR-lausahdus" Groundediin liittyen, suosittelen lukemaan jos kerran peli, sen syntytarina ja taustat oikeasti kiinnostaa: Grounded: A big experimental adventure made by Obsidian's tiniest team

Game director Adam Brennecke talks about his 16 years at the studio, and how a history of RPG development led to a backyard survival game
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Pelien kehtiyskustanukset nousevat koko ajan ja niiden tekemiseen kuluu enemmän aikaa.
Ihanteelinen tilanne oliskin(Game passin kohdalla) että peli julkaistaan jo noin pari vuotta kehityksen jälkeen EA:na ja sitten pari vuotta on jonkun tilauksen alaisena että saat joka kuukausi lisäsisäööä peliisi.

Mutta tämä vaatisi taas että pelit pitäisi suunniteltaisin siten että ne julkaistaan "chaptereina" tai vastaavina.
Pääset hajustelemaan peliä jo vuonna 2025 tai sitten odotat pari kolma vuotta että pääset koko version kimppuun.

Aika näyttää miten se tulee käymään ja jokainen kuluttaja voi lompakkollaan äänestää.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Eli et pysty myöntämään että ei mennyt ihan putkeen tämä yleistyksesi tilauspalveluista ja MS:n peleistä? No, ei se mitään.
En minä niin sanonut. Seison edelleenkin ihan kaiken sanomani takana siitä mikä suunta Microsoftin peleissä on Game Passin myötä näkynyt. Ja uskon että jatkossakin tulee näkymään - Halonkin jälkeen.

Halo on heidän uusin pelinsä ja samalla viimeisin esimerkki mainitsemistani asioista mitkä tilauspalvelun pelissä ovat väärällään. Ei ole syytä unohtaa sitä tuoreinta ja samalla isointa esimerkkiä.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta jos Sonykin lähtee samalla linjalle Microsoftin kanssa.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Tämä oli odotettavissa.
Tuohan on varsin mainio juttu! Ainakin itse olen tykännyt game pass ultimatesta, joten ihan jees että pleikkaripelaajatkin saavat vastaavan. Vähän nostattaa tuo huhu eri hintatasoista toki epäilyksen varjoa, että näinkö siellä optimoidaan pääasiassa kerättävää rahasummaa. Toivottavasti ei.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 403
Viestejä
4 159 911
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom