PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Eihän tässä ole mitään uutta. PR-koneisto yrittää kääntää keskustelun SSD:hen ja audiopuoleen, ja näköjään myös 1st party-kehittäjät on komennettu twitterissä kommentoimaan positiiviseen sävyyn PS5-rautaa. No, sen lauluja laulat jonka leipää syöt, joten ihan ymmärrettävää. Varmasti uuden Halon kehittäjätkin ovat uuden Xboxin rautaa jossain kehuneet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 086
No ei saatu :) Mutta kysymys onkin, saatiinko pleikalle? Toivottavasti saavat puskettua GPU:ta pitämään tuon tason tai lähellä pitkään.
No kysymys on lähinnä teoreettinen. En tosin AMD:n räpsyistä osaa sanoa kuinka ne heittelee sitä kelloa boostilla mutta ainakin nVidian leirissä tottunut siihen että pelin ajan boosti flätlinettää siellä jossain 2050MHz kohdalla ja kun pelin sammuttaa nin se tippuu siitä alas.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
150
Vautsi, saatiin äkspoksillekkin kaks ja puoli t-floppia lisää ihan tuosta nuin vaan. Nice!

:D
Eihän tuossa siitä ollut kyse vaan tavasta, kuinka sony on ilmoittanut omat tfloppinsa olevan 10.3 kun se sitä todennäkösesti läheskään koko aikaa ei ole ja jos MS käyttäisi vastaavaa variable clock ratea niin se voisi olla tuo 14.6, jota tuskin kuitenkaa tulevat tekemään.

Fanittaminen on hienoa mutta eihän noita xsx:n ja ps5 tfloppeja voida oikein vielä verrata kun ne on ilmoitettu eritavalla eikä ole tietoa miten ps5 oikeasti käyttäytyy.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Pleikka parantaa latausaikaaenemmän, kyllä. Kohtalaisen yhdentekevää kuitenkin odotatko 2 vai 8 sekuntia että peli käynnistyy, ainakin minulle.
Sä oot missannu tuon pointin? Se ei ainoastaan rajaudu pelin käynnistämiseen, vaan hyöty tulee open world peleissä, joissa nopeamman levyn ansiosta materiaalia pystyy lataamaan pelimaailmaan nanosekunneissa, josta johtuen piirtoetäisyys tulee olemaan valtava.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 866
Sä oot missannu tuon pointin? Se ei ainoastaan rajaudu pelin käynnistämiseen, vaan hyöty tulee open world peleissä, joissa nopeamman levyn ansiosta materiaalia pystyy lataamaan pelimaailmaan nanosekunneissa, josta johtuen piirtoetäisyys tulee olemaan valtava.
Tuo todennäköisesti rajoittuu 1st party peleihin ja vaatii muutoksia olemassa oleviin engineihin. On kyllä hyvä ominaisuus jos tuo toimii noin.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Sä oot missannu tuon pointin? Se ei ainoastaan rajaudu pelin käynnistämiseen, vaan hyöty tulee open world peleissä, joissa nopeamman levyn ansiosta materiaalia pystyy lataamaan pelimaailmaan nanosekunneissa, josta johtuen piirtoetäisyys tulee olemaan valtava.
Eli jos PS5 lataa materiaalia open world-pelissä 5.0 nanosekunnissa, niin Xboxilla tähän menee 10.0 nanosekuntia?
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Eli jos PS5 lataa materiaalia open world-pelissä 5.0 nanosekunnissa, niin Xboxilla tähän menee 10.0 nanosekuntia?
Hö, luulin että ihan sama lataako se nopeampaa, eli luulin että puhuit pelin käynnistymisestä, eli luulin että puhuit ssd hyödyttömyydestä, eli luulin että ihan sama onko ssd vai hdd.

Sitä minä vain tässä. Ssd mullistaa molemmissa konsoleissa.

Eikä teraflopit välttämättä vielä merkkaa mitään. Riippuu monesta tekijästä, pystyykö GPU painamaan duunia, johon prossu pystyy. Onko ajurit ajantasalla, onko pelinkehittäjä osannut ottaa kaiken hyödyn irti mahdollisista koodaamisista.

Mullistavia koneita molemmat, enkä näe järkeä vääntää näistä asioista ennenkuin konkreettista materiaalia on nähtävissä. Paperille saa piirrettyä vaikka linnan. Eri asia kuka sen pystyy rakentamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Sä oot missannu tuon pointin? Se ei ainoastaan rajaudu pelin käynnistämiseen, vaan hyöty tulee open world peleissä, joissa nopeamman levyn ansiosta materiaalia pystyy lataamaan pelimaailmaan nanosekunneissa, josta johtuen piirtoetäisyys tulee olemaan valtava.
Missäs open world peleissä nykyään joutuu odottelemaan latausta jos se on tehty oikein ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Sä oot missannu tuon pointin? Se ei ainoastaan rajaudu pelin käynnistämiseen, vaan hyöty tulee open world peleissä, joissa nopeamman levyn ansiosta materiaalia pystyy lataamaan pelimaailmaan nanosekunneissa, josta johtuen piirtoetäisyys tulee olemaan valtava.
En ole ja olen tuota puolta kommentoinut tässäkin ketjussa. Muistaakseni lainaamasi viestin aikaan keskustelussa oli pinnalla pelien "välittömyys" ja nämä latausajat.

Series X tähtää myös tuohon mainitsemaasi hyötyyn.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Asiaton käytös - provosointi: keskustellaan aiheesta, ei toisista käyttäjistä
Eroja varmaan taas etsitään yhdessä Digital Foundryn poikien kanssa jotka osaavat sormella osoittaa mihin katsoa. Vähän avuksi zoomaavat. Kivoja eroja teknohifistille mutta ei ehkä merkityksellisiä pelaajalle. Jos parasta pikselikokemusta hakee niin en ymmärrä miksi ei sitten ostaisi PC:lle sitä tehokorttia.

Suurimmat erot varmasti tulevat olemaan siinä kumpi konsolivalmistaja ostaa enemmän exclukontenttia alustalleen.
Tottakai on ymmärrettävää että näitä tehoeroja pyritään vähättelemään tässä tilanteessa. Aikalailla eri kuuloista kommenttia olisi tullut, jos PS5 olisikin ollut tehokkaampi. Kyllähän eräs tämänkin ketjun ahkera kommentoija oli menossa höpöhöpöhuhuissa liikkunutta ~14TF PS5 Prota ostamaan ja säännöllisesti ehti kommentoida kuinka xboteilla on taas jauhot suussa tehottomamman ja tietysti kalliimman "tuhkakuppikonsolin" kanssa. :rolleyes:

Sitten kun totuus valkeni, niin yhdessä yössä tehot menetti merkityksensä ja tilalla onkin "pelaamisen uudet innovaatiot", kuten "SSD" ja "audio". Vähän sama juttu kun Xbox Onella oli ne kuuluisat höpöhöpö-pilvitehot, joita sokeat fanipojat peräänkuulutti viimeiseen asti.

Jos jotain positiivista pitää loppuun sanoa, niin helvetin kiitollinen olen siitä, että Xbox Series X on konsolia testanneiden mukaan hiljainen. Ei yhtään huutavaa konsolia mallia ekan mallin Xbox 360 tai PS4 Pro enää tähän talouteen. Se on vissi ja varma.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Eihän tuossa siitä ollut kyse vaan tavasta, kuinka sony on ilmoittanut omat tfloppinsa olevan 10.3 kun se sitä todennäkösesti läheskään koko aikaa ei ole ja jos MS käyttäisi vastaavaa variable clock ratea niin se voisi olla tuo 14.6, jota tuskin kuitenkaa tulevat tekemään.

Fanittaminen on hienoa mutta eihän noita xsx:n ja ps5 tfloppeja voida oikein vielä verrata kun ne on ilmoitettu eritavalla eikä ole tietoa miten ps5 oikeasti käyttäytyy.
Tätä GPU-aihettahan se Digital Foundryn heppukin (Dictator) kommentoi ResetERA-foorumilla vastauksena ei-niin-perillä-asioista-olevalle-kirjoittelijalle:

Jiminy sanoi:
Again, that comes down to blunt power, not definitive "superiority" for development or performance.

The PS5 GPU has a bunch of unique built in instruments that may vastly improve performance, which XSX doesn't have (nor anyone for that matter) . For example an entire chip dedicated to on-the-fly optimisations (e.g. culling all pollies on reverse surfaces, all pollies that are side-on, combining pollies that are similar, etc). There was a whole other chip dedicated to similar optimisations but I forget what this was. The Xbox Series X has no such in-built GPU systems, IIRC. It has impressive instruments but they were more about providing options for users and developers rather than optimising the actual workload (e.g. working HDR on BC games (definitely cool) and also offering a raytracing tool).

Indeed, it's still up in the air whether only first party exclusive developers will make use of these really cool GPU instruments Sony developed. But from how Cerny described them, it sounds almost like it would simply be a "switch" that developers flip and as long as their assets/architecture can be read by the GPU. And if it works that smoothly, it'll immediately make a ton of graphical load and performance optimisations automatically.

Perhaps that'll make up for that 15% raw GPU power difference. Perhaps not.

But again, the clear message from the technical and development side is that "raw power" does not mean "superior", be it in GPU or CPU or whathaveyou.
Dictator sanoi:
Everything you just typed, is wrong. Please inform yourself better. 'GPU instruments'. What?
Hate to break it to you, but MS actually has demonstrated more GPU Features than Sony has, all which are for maximising GPU resources smartly, not brute forcing things. That is the point of inline ray tracing, the mesh shader, vrs, and Sampler Feedback. Things that they have detailed extensively.

I hope Sony also take the time to describe their GPU Features as rigorously as MS did.

Muokkaus: Lisätään vielä, että PS5:lle tulee aivan varmasti upeita pelejä taitavien 1st party-kehittäjien toimesta, jotka osaavat ja viitsivät ottaa raudasta kaiken irti. Kuten tuli PS3:lle ja PS4:llekin.

Tehoero on kuitenkin tällä kertaa olemassa Xboxin eduksi, joten multiplattaripelit lienevät hivenen parempia Xboxilla ja sitten nähtäväksi jää, että mitä Xboxin upouudet 1st party-kehittäjät saavat tällä uudella raudalla aikaiseksi.

Ei noitten tehoerojen vuoksi kannata kuitenkaan yrittää selittää mustaa valkoiseksi, koska "SSD ja audio". Nämä SSD ja audio löytyy myös sieltä uudesta Xboxista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Missäs open world peleissä nykyään joutuu odottelemaan latausta jos se on tehty oikein ?
Esim warzone on erittäin hyvä malliesimerkki. Laskeudut laskuvarjolla, eikä maa ole terävästi piirtynyttä, vaikka muutama metri maahan matkaa. Näin siis omalla ps4 prolla. Menee hetki kun se lataa teräväksi.

Uskoisin että uudella sukupolvella,jos siis puheita uskominen- niin maailma on terävästi ladattu kauttaaltaan välittömästi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
165
Huomautus - asiaton käytös, provosointi
Kylläpäs liekeillä alias (pingiviini) on kasetti tiukilla :rofl: Mut Eiköhän ne pelit ratkaise, ja veikkaan, että kyllä sony noihin panostaa melkoiseti, ja mäsä taas julkaisee multiplattari forzan ja gears of warin
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 156
Kylläpäs liekeillä alias (pingiviini) on kasetti tiukilla :rofl: Mut Eiköhän ne pelit ratkaise, ja veikkaan, että kyllä sony noihin panostaa melkoiseti, ja mäsä taas julkaisee multiplattari forzan ja gears of warin
Olipa taas kerrassaan hyödyllinen kommentti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Esim warzone on erittäin hyvä malliesimerkki. Laskeudut laskuvarjolla, eikä maa ole terävästi piirtynyttä, vaikka muutama metri maahan matkaa. Näin siis omalla ps4 prolla. Menee hetki kun se lataa teräväksi.

Uskoisin että uudella sukupolvella,jos siis puheita uskominen- niin maailma on terävästi ladattu kauttaaltaan välittömästi.
Taitaa olla tavallinen HDD eikä SSD asema ?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Kylläpäs liekeillä alias (pingiviini) on kasetti tiukilla :rofl: Mut Eiköhän ne pelit ratkaise, ja veikkaan, että kyllä sony noihin panostaa melkoiseti, ja mäsä taas julkaisee multiplattari forzan ja gears of warin
Pelit ratkaisee kuten jokaisessa sukupolvessa. Sony on ollut tässä aina etevä eikä ole mitään epäilystä etteikö olisi nytkin. Kenties vielä saamme nostradamuksen ennusteen näistä ja onko taas etupainotteiset myynnit.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Asiaton käytös
Jees, nythän poijjaat melkoisen sivuston löysitte:



Sitä vertaillaan vaan tatti tanassa eri arkkitehtuurien Flopseja toisiinsa, niin eipä ihmekään että loputkin artikkelistä on päin persettä, melkein MisterXmedia-tason uutisointia.

Vähemmän yllättäen sitten innokkaimmilla vihreän leirin nimeen vannoville menikin jo kasetti aivan sekaisin, kun alettiin sepostaa jos 14,6 TF Xboxista, vaikka laite on suunniteltu 12 TF ja 3,6 Ghz CPU-taajuuden SMT enabled käytölle. Ei tullut näille janareille mieleen että mistäs se loppu jäähdytysteho ja lisääntynyt virrantarve sitten ammennetaan? Siihen on ihan syynsä miksi pleikkarille lukittiin suurin mahdollinen tehontarve, jotta jäähdytys voidaan mitoittaa järkevästi ja samalla voidaan lennosta vaihtaa GPU ja CPU kelloja tarpeen mukaan. Xboxilla taas on valittu brute force lähestyminen ja tämä näkyy varmasti konsolin hinnassa.

Samalla myös kuvitellaan että enemmän CU:ita on automaattisesti parempi hyötysuhteen kasvaessa lineaarisesti, vaikka ei ole tiedossa kuinka hyvin pelikoodi taipuu rinnakkaisajoon. Saati sitten se tosiseikka, että näiden osalta pitää huomioida vielä kellotaajuus millä CU:t toimivat. Cernyllä on selkeästi ollut oma filosofia konsolin suunnitteluun ja mielenkiintoista onkin nähdä, paljonko tämän lähestymistavan valinta tulee vaikuttamaan pelien visuaaliseen antiin loppupeleissä.

@Pingviini Ahaa, eli nyt Xboxistakin löytyy yhtä rivakka SSD-ratkaisu ja lisenssivapaa 3D audio HRTF-prosessoinnilla? Vai onko selkärankaa myöntää puhuneensa paskaa tämänkin suhteen?

Eroja varmaan taas etsitään yhdessä Digital Foundryn poikien kanssa jotka osaavat sormella osoittaa mihin katsoa. Vähän avuksi zoomaavat. Kivoja eroja teknohifistille mutta ei ehkä merkityksellisiä pelaajalle. Jos parasta pikselikokemusta hakee niin en ymmärrä miksi ei sitten ostaisi PC:lle sitä tehokorttia.

Suurimmat erot varmasti tulevat olemaan siinä kumpi konsolivalmistaja ostaa enemmän exclukontenttia alustalleen.
Niinpä, näemmä osalle porukasta jäänyt päälle ilmeisesti nykygenistä ajattelumalli, että TFlopsien kasvattamisesta saatava hyöty saadaan ulosmitattua täysmääräisesti eikä tällekään suurelle ilmaannu missään vaiheessa diminishing returnsia. Vertaillaanko ensi genissä nyt sitten 8x tai peräti 16x suurennoksia stilleistä, kun jo tässä genissä piti XBox One X ja PS4 Pron osalta tutkia 4x suurennoksia erojen löytämiseksi. Onhan siinä syynsä miksi MS:kin päätti luopua puhtaasta TFlopsien hehkuttamisesta, kun vertaa sitä tapaan, jolla Xbox One X:ää markkinoitiin.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Onhan siinä syynsä miksi MS:kin päätti luopua puhtaasta TFlopsien hehkuttamisesta, kun vertaa sitä tapaan, jolla Xbox One X:ää markkinoitiin.
Tarkoitatko sitä, että tällä kertaa heillä onkin hehkuttaa yhtä sun toista innovatiivista tekniikkaa ja toimintoa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Samalla myös kuvitellaan että enemmän CU:ita on automaattisesti parempi hyötysuhteen kasvaessa lineaarisesti, vaikka ei ole tiedossa kuinka hyvin pelikoodi taipuu rinnakkaisajoon.
Enemmän CU:ita on automaattisesti parempi, ja näytönohjaimella ajettava pelikoodi kategorisesti taipuu rinnakkaisajoon erinomaisesti. Jos ei taipuisi, niin silloin se suoritettaisiin prosessorilla näytönohjaimen sijaan.

Kellottajuuksia voi rukata jälkikäteen vaikka firmispäivityksellä, jos tarvitsee.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
124
On ilmeisesti tulossa outo sukupolvi, kun ei enää laskentateholla olekkaan väliä. Alkaa vaikuttaa että huippunopea SSD ja audioprosessori on tulevan genin pilvilaskenta. Tällä kertaa vaan sininen leiri joutuu selittelemään.

Ihan yleisellä tasolla kyllä on mukavasti jerkkua molemmissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 086
On ilmeisesti tulossa outo sukupolvi, kun ei enää laskentateholla olekkaan väliä. Alkaa vaikuttaa että huippunopea SSD ja audioprosessori on tulevan genin pilvilaskenta. Tällä kertaa vaan sininen leiri joutuu selittelemään.

Ihan yleisellä tasolla kyllä on mukavasti jerkkua molemmissa.
Tuo teho hommakin on vähän sellainen juttu että pitäisi saada oikeasti sitä tehoa lisää että se näkyisi oikein kunnolla. Joku 20 tai 30 tfloppia olisi ollut jo jotain mutta että vain 2x edellinen geni ja kilpailevien konsolien välillä 17% tehoero, ja tässä ollaan nyt 5 - 7 vuotta.

Näen jälleen kerran itseni PC pelaajana modaten tulevaa elder scrolls seikkailua ~40TFLOPin PC:llä siinä missä konsolistit kilpailee kummalla on karsittu grafiikkoja vähemmän.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 866
Tuo teho hommakin on vähän sellainen juttu että pitäisi saada oikeasti sitä tehoa lisää että se näkyisi oikein kunnolla. Joku 20 tai 30 tfloppia olisi ollut jo jotain mutta että vain 2x edellinen geni ja kilpailevien konsolien välillä 17% tehoero, ja tässä ollaan nyt 5 - 7 vuotta.

Näen jälleen kerran itseni PC pelaajana modaten tulevaa elder scrolls seikkailua ~40TFLOPin PC:llä siinä missä konsolistit kilpailee kummalla on karsittu grafiikkoja vähemmän.
Jos nyt katsotaan noita tfloppeja, niin missä näyttiksissä on enemmä kuin esim xboxissa? Nyt käsittääkseni konsolit on varsin lähellä 500-700€ hintaluokassa olevia näytönohjaimia.

edit: ja missä on 20-40?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 086
Jos nyt katsotaan noita tfloppeja, niin missä näyttiksissä on enemmä kuin esim xboxissa? Nyt käsittääkseni konsolit on varsin lähellä 500-700€ hintaluokassa olevia näytönohjaimia.

edit: ja missä on 20-40?
Refreshataan tämä keskustelu jouluna kun jokainen voi hakea hyllystä haluamansa tuotteen (Xbox, PS, nVidia Ampere tuotesarja, AMD RDNA2 tuotesarja). Ei ketään kiinnosta siinä kohtaa että kuinka vanhan näyttiksen voi ostaa että se olisi nopeampi kuin PS5 tai XboxX.

En ole varma mitä tarkoitit missä on 20-40 mutta arvaan että tarkoitit että missä on näytönohjain joka on 20 - 40 tfloppia? 2 vuoden päästä jouluna kun pelataan seuraavaa elder scrollsia niin meillä on RTX3.0 generaatio koneissa. Big-Hopper 35TFLOP? Mid-Hopper 20TFLOP x2? Kuka tietää...

PC on liikkuva maali raudaltaan ja rahaa menee mutta jos pikselit on tärkeitä niin suorastaan järjetöntä rajoittaa omaa harrastusta johonkin muutaman satasen laatikkoon. Minua ainakin harmittaisi jos pitäisin puhtaita pieniä pikseleitä tärkeimpänä asiana, pelata pelkästään konsolilla samalla kun tietäisin että rahallisella investoinnilla saisin pikseleistä 200 - 300 % kirkkaampia ja puhtaampia.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 866
Refreshataan tämä keskustelu jouluna kun jokainen voi hakea hyllystä haluamansa tuotteen (Xbox, PS, nVidia Ampere tuotesarja, AMD RDNA2 tuotesarja). Ei ketään kiinnosta siinä kohtaa että kuinka vanhan näyttiksen voi ostaa että se olisi nopeampi kuin PS5 tai XboxX.

En ole varma mitä tarkoitit missä on 20-40 mutta arvaan että tarkoitit että missä on näytönohjain joka on 20 - 40 tfloppia? 2 vuoden päästä jouluna kun pelataan seuraavaa elder scrollsia niin meillä on RTX3.0 generaatio koneissa. Big-Hopper 35TFLOP? Mid-Hopper 20TFLOP x2? Kuka tietää...

PC on liikkuva maali raudaltaan ja rahaa menee mutta jos pikselit on tärkeitä niin suorastaan järjetöntä rajoittaa omaa harrastusta johonkin muutaman satasen laatikkoon. Minua ainakin harmittaisi jos pitäisin puhtaita pieniä pikseleitä tärkeimpänä asiana, pelata pelkästään konsolilla samalla kun tietäisin että rahallisella investoinnilla saisin pikseleistä 200 - 300 % kirkkaampia ja puhtaampia.
Tottakai puucee menee aina edellä, nyt vain tässä sukupolvessa konsolit on lähempänä high-endiä kuin koskaan. Tuskin jäävät ihan noin nopeasti tällä kertaa jälkeen ja molemmat aika varmasti tuo refreshin 3-4v kohdalla sukupolvea.

Jännää kuitenkin, että kun tehoilla on merkitystä, niin tuodaan se pc keskusteluun. Sitten kun keskustellaan ps5 tehoista, niin sitten niillä ei olekaan niin merkitystä. Todellisuus on, että pc tuo aina enemmän ja hienommin. Sitten todennäköisesti listassa tulee xbox, sitten ps5 ja nintendo pitää perää.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Refreshataan tämä keskustelu jouluna kun jokainen voi hakea hyllystä haluamansa tuotteen (Xbox, PS, nVidia Ampere tuotesarja, AMD RDNA2 tuotesarja). Ei ketään kiinnosta siinä kohtaa että kuinka vanhan näyttiksen voi ostaa että se olisi nopeampi kuin PS5 tai XboxX.

En ole varma mitä tarkoitit missä on 20-40 mutta arvaan että tarkoitit että missä on näytönohjain joka on 20 - 40 tfloppia? 2 vuoden päästä jouluna kun pelataan seuraavaa elder scrollsia niin meillä on RTX3.0 generaatio koneissa. Big-Hopper 35TFLOP? Mid-Hopper 20TFLOP x2? Kuka tietää...

PC on liikkuva maali raudaltaan ja rahaa menee mutta jos pikselit on tärkeitä niin suorastaan järjetöntä rajoittaa omaa harrastusta johonkin muutaman satasen laatikkoon. Minua ainakin harmittaisi jos pitäisin puhtaita pieniä pikseleitä tärkeimpänä asiana, pelata pelkästään konsolilla samalla kun tietäisin että rahallisella investoinnilla saisin pikseleistä 200 - 300 % kirkkaampia ja puhtaampia.
Ellei halua viedä pelaamista välineurheikuksi ja haluaa ainoastaan parhaan hinta-laatusuhteen mitä konsolit tarjoaa. Näistä sitten kuluttaja katsoo mikä suoriutuu itselle paremmaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 086
Jännää kuitenkin, että kun tehoilla on merkitystä, niin tuodaan se pc keskusteluun. Sitten kun keskustellaan ps5 tehoista, niin sitten niillä ei olekaan niin merkitystä. Todellisuus on, että pc tuo aina enemmän ja hienommin. Sitten todennäköisesti listassa tulee xbox, sitten ps5 ja nintendo pitää perää.
Mutta sehän kuuluu tähän touhuun! :) Niin on aina ollut ja tulee olemaan. PS4/Xboxone generaatiossa xboxaajat pelasivat kaikki multiplattarinsa PC:llä koska se tarjosi parhaan kokemuksen. Nyt tehdäänkin toisin päin. Ei siinä sen kummempaa. :) Konsolistit vetää yhtä köyttä ainoastaan siinä että otetaan hinta-laatu pöydälle kun PC astuu huoneeseen. Name of the game, koirat haukkuu ja karavaani kulkee, jne. Laitteet vaihtuu, Liekeissä säilyy... eiku noh enivei.

Itsehän olen henkeen ja vereen PC pelaaja joten pelini pelaan PC:llä, mutta pidän aina silmällä mitä konsolispacessa tapahtuu ja ostankin konsolin jos jokin maata järisyttävä exclu tulee sille. Pleikkarilla tuo tarjonta on ollutkin sen suhteen ylivoimaista ja sonyn asenne joka on ollut pitkään jo pelaajien puolella toisin kuin microsoftilla niin siitäkin on jäänyt PS alusta suopeampana mieleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Mutta sehän kuuluu tähän touhuun! :) Niin on aina ollut ja tulee olemaan. PS4/Xboxone generaatiossa xboxaajat pelasivat kaikki multiplattarinsa PC:llä koska se tarjosi parhaan kokemuksen. Nyt tehdäänkin toisin päin. Ei siinä sen kummempaa. :) Konsolistit vetää yhtä köyttä ainoastaan siinä että otetaan hinta-laatu pöydälle kun PC astuu huoneeseen. Name of the game, koirat haukkuu ja karavaani kulkee, jne. Laitteet vaihtuu, Liekeissä säilyy... eiku noh enivei.

Itsehän olen henkeen ja vereen PC pelaaja joten pelini pelaan PC:llä, mutta pidän aina silmällä mitä konsolispacessa tapahtuu ja ostankin konsolin jos jokin maata järisyttävä exclu tulee sille. Pleikkarilla tuo tarjonta on ollutkin sen suhteen ylivoimaista ja sonyn asenne joka on ollut pitkään jo pelaajien puolella toisin kuin microsoftilla niin siitäkin on jäänyt PS alusta suopeampana mieleen.
Helppoa napsia rusinat pullasta kun pc:llä pelaa multiplatformit ja Sonyn ja Nintendon konsoleilla pitkän listan huippuexcluja.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Helppoa napsia rusinat pullasta kun pc:llä pelaa multiplatformit ja Sonyn ja Nintendon konsoleilla pitkän listan huippuexcluja.
Vielä helpompaa olis täysveriselle pc pelaajalle pelata kaikki pelit sillä pc:llä, eikä tyytyä konsolimaiseen suorituskykyyn ja pitää tätä järjestelmää parempana.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Series X tulee olemaan huippuvalinta meille, jotka ei PCn kanssa halua värkätä. Xboxin studioilta on tulossa monipuolinen kattaus erilaisia pelejä, löytyy lähes jokaiseen makuun jotain.

343, TC, PG ja The Initiative lähtee varmasti ottamaan ilon irti konsolin tehoista jossain vaiheessa, ja muu studio väsää innovatiivisempaa (tää on nyt trenditermi) matskua, niin yksin- kuin moninpeliä. Rarekin näyttää olevan uudessa nousussa Sea of Thievesin menestyksen siivittämänä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Vielä helpompaa olis täysveriselle pc pelaajalle pelata kaikki pelit sillä pc:llä, eikä tyytyä konsolimaiseen suorituskykyyn ja pitää tätä järjestelmää parempana.
Ilman muuta mutta jokainen tekee omaa bisnestään ja Sony ja Nintendo ovat päättäneet tuottaa paljon yksinoikeussisältöä ja pitää pelinsä omana. Siksi ne myy konsoleitaan suuret määrät.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Series X tulee olemaan huippuvalinta meille, jotka ei PCn kanssa halua värkätä. Xboxin studioilta on tulossa monipuolinen kattaus erilaisia pelejä, löytyy lähes jokaiseen makuun jotain.

343, TC, PG ja The Initiative lähtee varmasti ottamaan ilon irti konsolin tehoista jossain vaiheessa, ja muu studio väsää innovatiivisempaa (tää on nyt trenditermi) matskua, niin yksin- kuin moninpeliä. Rarekin näyttää olevan uudessa nousussa Sea of Thievesin menestyksen siivittämänä.
Tämä on ollut positiivista nähdä Xboxin puolella heikomman sukupolven jälkeen. Investointeja on tehty kunnolla ja nyt on aika rakentaa laadukkaat studiot. Vaikka muutokset eivät tapahdukaan yhdessä yössä, niin kyllähän kaikissa päätöksissä näkyy, että siellä ajatellaan pelikenttää pitkälle tulevaisuuteen.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Onko sinulle ongelma jos sattuisi kiinnostamaan jonkin yrityksen menestys?
Ei. Ihmettelen vain ajatusmaailmaasi, kun puhutaan yleisesti niin sony ja sonyn pelit on parasta ikinä. Kun taas konsoleista niin pc on parasta ja miksi kukaan haluaisi xboxilla.

Joss emäntäsi sanoisi että taloudessa saisi olla vain yksi pelialusta niin mikä se olisi, ihan näin mielenkiikosta.

Itselle jäisi ehdottomasti microsoftin pelikonsoli, tuskin tuli kenelläkään yllätyksenä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Ilman muuta mutta jokainen tekee omaa bisnestään ja Sony ja Nintendo ovat päättäneet tuottaa paljon yksinoikeussisältöä ja pitää pelinsä omana. Siksi ne myy konsoleitaan suuret määrät.
Jos asia olisi näin niin silloin ne yksinoikeudet myisi kymmeniä miljoonia eikä vain miljoonia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Ei. Ihmettelen vain ajatusmaailmaasi, kun puhutaan yleisesti niin sony ja sonyn pelit on parasta ikinä. Kun taas konsoleista niin pc on parasta ja miksi kukaan haluaisi xboxilla.

Joss emäntäsi sanoisi että taloudessa saisi olla vain yksi pelialusta niin mikä se olisi, ihan näin mielenkiikosta.

Itselle jäisi ehdottomasti microsoftin pelikonsoli, tuskin tuli kenelläkään yllätyksenä.
Pitäisikö sinun opetella keskustelemaan peleistä eikä toisista keskustelijoista? Sony ja Nintendo ovat olleet yli 30v kestäneen peliharrastuksen aikana tärkeät valmistajat joten tottakai kiinnostaa niiden menestys ja sitä kautta uusien pelien saaminen. PC on luonnollisesti puhtaan tehon vuoksi se juttu.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Pitäisikö sinun opetella keskustelemaan peleistä eikä toisista keskustelijoista? Sony ja Nintendo ovat olleet yli 30v kestäneen peliharrastuksen aikana tärkeät valmistajat joten tottakai kiinnostaa niiden menestys ja sitä kautta uusien pelien saaminen. PC on luonnollisesti puhtaan tehon vuoksi se juttu.
Ei tarvitse suuttua, mielipidettä vain kyselin kun se muuttuu sitä mukaan mitä on vastassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
On ilmeisesti tulossa outo sukupolvi, kun ei enää laskentateholla olekkaan väliä. Alkaa vaikuttaa että huippunopea SSD ja audioprosessori on tulevan genin pilvilaskenta. Tällä kertaa vaan sininen leiri joutuu selittelemään.

Ihan yleisellä tasolla kyllä on mukavasti jerkkua molemmissa.
Suosittelen vahvasti luetun ymmärtämisen kertauskurssia, jos tälläisen käsityksen olet asiasta saanut. Pointtina nyt kun on, että TFlopsien kasvatuksesta ei saa enää samoja hyötyjä kuin hypystä 1,3 Tf -> 6 Tf kuten Xbox Onen tapauksessa, kun muut tekijät alkavat jarruttaa suorituskykyä. Tämän vuoksi tähän on otettu eri konsolivalmistajien puolesta erilaisia näkemyksiä, toinen luottaa edelleen näyttiksen laskentatehon kasvatukseen, kun taas toinen on alkanut katsoa pullonkauloja muualta. Pikselirunkkauksen kun voi tosiaan hoitaa PC:llä, mikäli siitä saa kiksinsä.

Pelien vuoksi näitä laitteita on aiemminkin hommattu, enkä näe että tähän on ensi geninkään osalta tulossa muutosta. Nyt kiinnostaakin että saadaanko Series X:ään jotain sellaista koukkua, jolla paatunut PC-pelaajakin saadaan kääntymään vihreän leirin uskonlahkoon. Tällä hetkellä sellaista ei ole vielä tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Nyt kiinnostaakin että saadaanko Series X:ään jotain sellaista koukkua, jolla paatunut PC-pelaajakin saadaan kääntymään vihreän leirin uskonlahkoon. Tällä hetkellä sellaista ei ole vielä tullut.
Päällimmäinen tavoite tuskin on ollut saada paatuneita PC-pelaajia konsolia ostamaan. Tuovat pelinsä kuitenkin PC-pelaajien saataville, jopa Steamiin. Ja pyrkivät houkuttelemaan porukkaa Game Passin tilaajiksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Päällimmäinen tavoite tuskin on ollut saada paatuneita PC-pelaajia konsolia ostamaan. Tuovat pelinsä kuitenkin PC-pelaajien saataville, jopa Steamiin. Ja pyrkivät houkuttelemaan porukkaa Game Passin tilaajiksi.
Joo onhan tämä nähty, Halo Reach oli PC:llä niin jäätävää ripulia tekniseltä puolelta että oksat pois, onko siis tarkoituksena saada PC:n omistajat hankkimaan konsoli että saadaan edes yksi toimiva versio pelistä? Myös Halo 1 Anniversary edition sisälsi edelleen luvattoman paljon bugeja, joita innokkaat modaajat olivat saaneet Gearboxin julkaisemasta versiosta korjattua. Olisiko ollut liikaa vaadittu 343i:ltä käydä nämä korjaukset lävitse ennen julkaisua?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 866
Joo onhan tämä nähty, Halo Reach oli PC:llä niin jäätävää ripulia tekniseltä puolelta että oksat pois, onko siis tarkoituksena saada PC:n omistajat hankkimaan konsoli että saadaan edes yksi toimiva versio pelistä? Myös Halo 1 Anniversary edition sisälsi edelleen luvattoman paljon bugeja, joita innokkaat modaajat olivat saaneet Gearboxin julkaisemasta versiosta korjattua. Olisiko ollut liikaa vaadittu 343i:ltä käydä nämä korjaukset lävitse ennen julkaisua?
Palvelu taitaa olla vielä betassa? Eiköhän se tuosta parane vielä pc:lläkin. MS kuitenkin ottaa molemmat sen kehittämät alustat huomioon ja haluaa yhdistää noita. Ei mun mielestä huono homma. Vaikka pääsääntöisesti itse pelaan PC:llä, niin osa on kyllä kivä pelata sohvalta konsolilla. Ja osa kavereista ei pelaa kuin konsolilla, niin hommataan sitten molemmat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Palvelu taitaa olla vielä betassa? Eiköhän se tuosta parane vielä pc:lläkin. MS kuitenkin ottaa molemmat sen kehittämät alustat huomioon ja haluaa yhdistää noita. Ei mun mielestä huono homma. Vaikka pääsääntöisesti itse pelaan PC:llä, niin osa on kyllä kivä pelata sohvalta konsolilla. Ja osa kavereista ei pelaa kuin konsolilla, niin hommataan sitten molemmat.
Pelien toimivuuden kannalta palvelu on korkeintaan betassa. Paljon pc:llä pelaavana en ymmärrä miksi sohvapelaamiseen konsoli pitäisi olla jos saman pelin saa pelattua pc:llä paremmin eväin? Vai onko jokin moninpelillinen syy tuohon (ohjain vs ohjain)?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 866
Pelien toimivuuden kannalta palvelu on korkeintaan betassa. Paljon pc:llä pelaavana en ymmärrä miksi sohvapelaamiseen konsoli pitäisi olla jos saman pelin saa pelattua pc:llä paremmin eväin? Vai onko jokin moninpelillinen syy tuohon (ohjain vs ohjain)?
Kyllä tuo sanoisi, että pc:n palvelu on betassa.

Osa peleistä pelattavissa ihan hyvin ohjaimella ja osa kavereista ei pelaa pc:llä. Eikä tuo pc oikein sovi tuohon olkkariin. FPS ja strategiat tietenkin pc:llä ja niihin tulee yleensä tuhlattua eniten aikaa, urheilu ja osa 3rd personeista menee sitten konsoleilla. Riippuu vähän missä porukassa pelailee.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Joo onhan tämä nähty, Halo Reach oli PC:llä niin jäätävää ripulia tekniseltä puolelta että oksat pois, onko siis tarkoituksena saada PC:n omistajat hankkimaan konsoli että saadaan edes yksi toimiva versio pelistä? Myös Halo 1 Anniversary edition sisälsi edelleen luvattoman paljon bugeja, joita innokkaat modaajat olivat saaneet Gearboxin julkaisemasta versiosta korjattua. Olisiko ollut liikaa vaadittu 343i:ltä käydä nämä korjaukset lävitse ennen julkaisua?
Varmasti on petrattavaa näiden PC-porttausten kanssa, mutta siitä huolimatta näyttää Steamin väki pääosin positiivisesti ottaneen ne vastaan. Että poskelleen meni tuokin Microsoftin katala suunnitelma myydä konsoleita..


Ja osa kavereista ei pelaa kuin konsolilla, niin hommataan sitten molemmat.
Onhan näitä cross-play pelejäkin onneksi, ja toivottavasti tulee lisää tulevaisuudessa. Ollut jees pelata Gears of Wareja ja Sea of Thievesiä PC-kavereiden kans.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 557
Viestejä
4 166 185
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom