PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Varmasti jollekkin se maailman kovin juttu, kuten esim vr mutta itselle ne on häiriöntekijöitä.

Lopetin vr elokuvien katsomisen kun huomasin elokuvan sijaan keskittymään niihin vr effekteihin, kun pelain codia adapiivisillä liipasimella oli se sen hetken kokemus mutta äkkiä sammui pois käytöstä syystä.
VR elokuvat onkin täysin eri asia kuin ajo- ja lentelypelit. Kyllä näissä jälkimmäisissä VR on ihan ehdoton. Tuntuu tyhmältä ajaa autolla niin että katse pönöttää aina samaan suuntaan eikä pää käänny. Tietty jos hieroo niitä viimeisiä sadasosia pois kierrosajoista niin VR voi olla se "häiriötekijä", mutta jos etsii sitä ajamisen iloa tai lentämisen riemua niin VR on ylivoimainen siinä.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Varmasti jollekkin se maailman kovin juttu, kuten esim vr mutta itselle ne on häiriöntekijöitä.

Lopetin vr elokuvien katsomisen kun huomasin elokuvan sijaan keskittymään niihin vr effekteihin, kun pelain codia adapiivisillä liipasimella oli se sen hetken kokemus mutta äkkiä sammui pois käytöstä syystä.
Joo, kyllä se minun mielestäni tuon DualSensen paras ominaisuus. Varsinkin GT7:ssa, Returnalissa & Astro’s Playroomissa ko ominaisuutta on hyödynnetty loistavasti. Ei varmasti kaikkien mieleen, eikä siinäkään ole mitään vikaa. :geek:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Varmasti jollekkin se maailman kovin juttu, kuten esim vr mutta itselle ne on häiriöntekijöitä.

Lopetin vr elokuvien katsomisen kun huomasin elokuvan sijaan keskittymään niihin vr effekteihin, kun pelain codia adapiivisillä liipasimella oli se sen hetken kokemus mutta äkkiä sammui pois käytöstä syystä.
Adaptive triggerit on kuitenkin plussa, koska kaikki pelaamisen moninaisuutta parantavat asiat on plussaa. Kilpailulliseen pelaamiseen toki täysin tarpeeton ominaisuus, mutta ei siihen konsoli sovi muutenkaan.

Jos MS olis tuonut kyseisen innovaation markkinoille, niin kyllä täällä ketjussa eräät henkilöt sitä hehkuttaisivat täysillä, vaikka eivät itse käyttäisikään.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
VR elokuvat onkin täysin eri asia kuin ajo- ja lentelypelit. Kyllä näissä jälkimmäisissä VR on ihan ehdoton. Tuntuu tyhmältä ajaa autolla niin että katse pönöttää aina samaan suuntaan eikä pää käänny. Tietty jos hieroo niitä viimeisiä sadasosia pois kierrosajoista niin VR voi olla se "häiriötekijä", mutta jos etsii sitä ajamisen iloa tai lentämisen riemua niin VR on ylivoimainen siinä.


Tässä VR paransi kierrosaikoja. Rekkasimuissa sitten on helpompi katsoa onko joku tulossa oikealta.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Eipä kyllä itellä tuon videon perusteella tuleva forza aiheuta mitään hypeä.
Varmasti jollekkin se maailman kovin juttu, kuten esim vr mutta itselle ne on häiriöntekijöitä.

Lopetin vr elokuvien katsomisen kun huomasin elokuvan sijaan keskittymään niihin vr effekteihin, kun pelain codia adapiivisillä liipasimella oli se sen hetken kokemus mutta äkkiä sammui pois käytöstä syystä.
Ekaan viestiin, että mikäköhän tossa videossa sitten mätti ettei hype nouse yhtään? Eihän toi omilla optikon tarkistamilla laseilla näyttänyt ja kuullostanut kuin parhaimman näköiseltä ajopeliltä ikinä, milleen alustalle. Tietty jos genre ei iske niin sitten ymmärrän.

Toiseen viestiin.... Siis mitäköhän ja mistä saa vr- leffoja??? Tarkoitatko 360 videoita vai sekoitatko nyt 3 d leffoihin?

Kyllähän toi VR-Pelaaminen on aivan eri juttu kuin pelata flättinä...immerssio aivan eri lukemissa.

Ainoa mitä voin forzasta tietenkin marista ettei luvattu vielä mitään natiivi vr tukea pc lle....series x tietinkin täytyy pelata flättinä....

Täällä mennään VR llä sitten gran turismo 7 psvr2 lla.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Adaptive triggerit on kuitenkin plussa, koska kaikki pelaamisen moninaisuutta parantavat asiat on plussaa. Kilpailulliseen pelaamiseen toki täysin tarpeeton ominaisuus, mutta ei siihen konsoli sovi muutenkaan.

Jos MS olis tuonut kyseisen innovaation markkinoille, niin kyllä täällä ketjussa eräät henkilöt sitä hehkuttaisivat täysillä, vaikka eivät itse käyttäisikään.
Täällä mennään adatiivisilla pleikalla ja ratilla boxin puolella. Jännä nyt nähdä miten esim. Psvr2 adaptiiviset ohjaimet toimii tossa gt7 , eli tarviiko pleikan puolelle drivehubia ees alkaa ajattelemaan ratille.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544


Tässä VR paransi kierrosaikoja. Rekkasimuissa sitten on helpompi katsoa onko joku tulossa oikealta.
Onhan toi täysi selviö että ajat paranee, kun ajaessa voi esim. havainnoida etäisyyksiä. Villi veikkaus että silmälapullinen formulakuskikin pärjäisi verrattain huonosti.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Ekaan viestiin, että mikäköhän tossa videossa sitten mätti ettei hype nouse yhtään? Eihän toi omilla optikon tarkistamilla laseilla näyttänyt ja kuullostanut kuin parhaimman näköiseltä ajopeliltä ikinä, milleen alustalle. Tietty jos genre ei iske niin sitten ymmärrän.
Tässä parempi 4K video, tuo aiempi oli aika suttuinen,
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Adaptive triggerit on kuitenkin plussa, koska kaikki pelaamisen moninaisuutta parantavat asiat on plussaa. Kilpailulliseen pelaamiseen toki täysin tarpeeton ominaisuus, mutta ei siihen konsoli sovi muutenkaan.

Jos MS olis tuonut kyseisen innovaation markkinoille, niin kyllä täällä ketjussa eräät henkilöt sitä hehkuttaisivat täysillä, vaikka eivät itse käyttäisikään.
Varmasti eräät, en epäile hetkeäkään mutta minulle kaikki ylimääräinen on deal breakkeria.

Siksi olen suosiolla skipannut wiin, kinecktit, movet jne. Kaikkia olen kyllä koittanut mut kun ei niin ei.

Ostin aikoinaan steelseries hiiren jossa oli värinä, hyi #### se oli oksettava kokemus kun taas toinen kehui että hienoa kun ampuu niin hiiri tärisee.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Varmasti eräät, en epäile hetkeäkään mutta minulle kaikki ylimääräinen on deal breakkeria.

Siksi olen suosiolla skipannut wiin, kinecktit, movet jne. Kaikkia olen kyllä koittanut mut kun ei niin ei.

Ostin aikoinaan steelseries hiiren jossa oli värinä, hyi #### se oli oksettava kokemus kun taas toinen kehui että hienoa kun ampuu niin hiiri tärisee.
Jostain syystä ajosimuissa on polkimissa kuitenkin vaste, ja se parantaa kierrosaikoja. Tai ratissa force feedback. Onko nuokin sinusta niitä ”ylimääräisiä” juttuja?
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Jostain syystä ajosimuissa on polkimissa kuitenkin vaste, ja se parantaa kierrosaikoja. Tai ratissa force feedback. Onko nuokin sinusta niitä ”ylimääräisiä” juttuja?
Minulle kyllä, pelaan auto pelejä muutenkin todella vähän. Kerran tai kaksi käyn vuodessa ajamassa rallia työpaikan senioreittenkaa.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
230
Ekaan viestiin, että mikäköhän tossa videossa sitten mätti ettei hype nouse yhtään? Eihän toi omilla optikon tarkistamilla laseilla näyttänyt ja kuullostanut kuin parhaimman näköiseltä ajopeliltä ikinä, milleen alustalle. Tietty jos genre ei iske niin sitten ymmärrän.
Grafiikat näyttää muuten ihan hyvältä, mutta noi autot näyttää xbox360 pelin autoilta. 20 rataa tän kaltaselle pelille on vitsi. Ja "liiallinen" markkinamiesten buzz wordien käyttö käytännössä takaa pettymyksen. Ja mitä tuosta pelistä käytännössä näytettiin, niin ei mitään.

Toki peli voi olla hyvä, jopa erittäinkin hyvä, mutta tässä vaiheessa en ole hypejunassa.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Grafiikat näyttää muuten ihan hyvältä, mutta noi autot näyttää xbox360 pelin autoilta. 20 rataa tän kaltaselle pelille on vitsi. Ja "liiallinen" markkinamiesten buzz wordien käyttö käytännössä takaa pettymyksen. Ja mitä tuosta pelistä käytännössä näytettiin, niin ei mitään.

Toki peli voi olla hyvä, jopa erittäinkin hyvä, mutta tässä vaiheessa en ole hypejunassa.
Nyt kul veti hiljaiseksi...että ihan xbox360 autot ;) mut joo ehkä peli ei ole sitten sinun hypejunassa : D
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
162
Ai ai....nyt on Sonyn laaduntarkkailussa nuokuttu kun on tämmöstä päässyt tapahtumaan:

Suomessa raportoidaan pahoja ongelmia PS5:sen levyaseman kanssa - "Mä oon tässä viikon sisällä nyt onnistunut tilaamaan kaksi upouutta PS5:sta ja molemmat oli rikki" – errori.net

Tuo on kyllä todella valitettavaa kun vihdoin ja viimein saat konsolin kotiin asti niin se on jo valmiiksi rikki.
Näitä ikävä kyllä sattuu jokaiselle valmistajalle, mutta ilmeisemmin ollut todella viallinen erä kyseessä.
 
Liittynyt
16.01.2021
Viestejä
62
Ai ai....nyt on Sonyn laaduntarkkailussa nuokuttu kun on tämmöstä päässyt tapahtumaan:

Suomessa raportoidaan pahoja ongelmia PS5:sen levyaseman kanssa - "Mä oon tässä viikon sisällä nyt onnistunut tilaamaan kaksi upouutta PS5:sta ja molemmat oli rikki" – errori.net

Tuo on kyllä todella valitettavaa kun vihdoin ja viimein saat konsolin kotiin asti niin se on jo valmiiksi rikki.
Näitä ikävä kyllä sattuu jokaiselle valmistajalle, mutta ilmeisemmin ollut todella viallinen erä kyseessä.
Ja kuten aiemmin ketjussa mainittiin, niin Mäsä on valmistuskustannusten halpuutuksessa(kin) jälkijunassa ja perässähiihtäjä käyttäen tarpeettoman kalliita komponentteja:
Microsoft taitaa olla askeleen jäljessä, kun xboxin valmistuskustannukset edelleen suuremmat kuin konsolin myyntihinta? Joku potki vahingossa pois talosta ne heput, jotka olis voineet halventaa konsolia ja saada bisnestä siten kestävämmälle pohjalle?
;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396


Sony on leikannut PlayStation VR2:n myyntiennusteita roimasti, lähteet kertovat.

Bloomberg-julkaisu kertoo asiasta perillä oleviin lähteisiin viitaten virtuaalitodellisuuslaitteiston varhaisen kysynnän olleen pettymys Sonylle. Lähteiden mukaan yhtiö on heikkojen ennakkotilauslukemien valossa leikannut PS VR2:n myyntiennusteen puoleen aiemmasta lukemasta.

Alun perin Sonyn kerrottiin tavoittelevan PS VR2:lle kahden miljoonan kappaleen julkaisukauden myyntilukuja. Nyt yhtiön kerrotaan laskeneen ennusteen vain miljoonaan kappaleeseen kuluvan vuosineljänneksen aikana.

Sonyn kerrotaan ilmoittaneen PS VR2:n näyttöpaneeleita valmistavalle kumppanille odottavansa reilusti alhaisempia valmistusmääriä tulevan vuoden aikana. Tietojen mukaan Sony olisi ilmoittanut arvioivansa toimittavansa kauppoihin 1,5 miljoonaa PS VR2 -laitteistoa ensi tilivuonna, eli huhtikuun 2023 ja maaliskuun 2024 välisenä aikana.

PlayStation VR2 julkaistaan markkinoille 22. helmikuuta. PS5-virtuaalitodellisuuslaitteistolle tulee hintaa 600 euroa.

Lähde: Bloomberg

"
Ei taida ollakkaan niin isoa kysyntää VR laitteistolle tai kysyntää varmasti olisi jos hinta olisi puolet vähemmän.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
^Tuon uutisen on kirjoittanut sama tyyppi joka pari vuotta sitten teki bloombergille uutisen jonka mukaan sony vähensi ongelmien takia ps5:n tuotantoa 4 miljoonan koneen verran ja sony myöhemmin vahvisti ettei tuo pitänyt paikkaansa.
Tämä siis kannattaa nauttia suolan kera.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Semmonen fiilis, että luojan vuonna 2023 sony tulee myymään ison määrän konsolia ja voitolla. Samaan aikaan microsoft ei skaalaa myyntimääriäe etenkään huippumallin osalta ylöspäin, kun sehän on silkkaa tappiota. Katkeria vr jutut itkettävät, ei malta odottaa että pääsee kokemaan horizon call of the mountainsin ja gran turismo7:en vr:ssa

Sony Announces an Increase in PS5 Availability Just in Time for PSVR2 Launch
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Semmonen fiilis, että luojan vuonna 2023 sony tulee myymään ison määrän konsolia ja voitolla. Samaan aikaan microsoft ei skaalaa myyntimääriäe etenkään huippumallin osalta ylöspäin, kun sehän on silkkaa tappiota. Katkeria vr jutut itkettävät, ei malta odottaa että pääsee kokemaan horizon call of the mountainsin ja gran turismo7:en vr:ssa
Tälleen pessimistinä olen varma, että polyphony ryssii jotain gran turismon kanssa. Olkoon se sitten kameran olemattomat säädöt kuten sportissa tai sitten kaiken informaation sovittamisessa järkevästi kun pitäisi tarkkailla renkaiden kulumista, säätutkaa ja säädellä kuinka paljon auto syö polttoainetta.
Just viikko sitten ajelin vr moodissa sporttia enkä tietenkään ole koskaan ajanut gt luokan bemarilla oikeasti, mutta olen aika varma jos mä tälleen 181cm pituisena tyyppinä menen sinne istumaan niin ratin yläosa tuskin on melkein mun silmien korkeudella.
Joidenkin autojen kanssa tuntee itsensä pikkulapseksi kun et meinaa nähdä ikkunasta rataa eikä kameraa voi säätää ollenkaan.
Kazunori kun tunnetusti ei muiden tekemiä autopelejä pelaa niin varmaan turha odottaa jotain dirt rallyn tapaista kameran säätöä vaikka tuollainen on varsinkin vr peleissä välttämättömyys.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Tälleen pessimistinä olen varma, että polyphony ryssii jotain gran turismon kanssa. Olkoon se sitten kameran olemattomat säädöt kuten sportissa tai sitten kaiken informaation sovittamisessa järkevästi kun pitäisi tarkkailla renkaiden kulumista, säätutkaa ja säädellä kuinka paljon auto syö polttoainetta.
Just viikko sitten ajelin vr moodissa sporttia enkä tietenkään ole koskaan ajanut gt luokan bemarilla oikeasti, mutta olen aika varma jos mä tälleen 181cm pituisena tyyppinä menen sinne istumaan niin ratin yläosa tuskin on melkein mun silmien korkeudella.
Joidenkin autojen kanssa tuntee itsensä pikkulapseksi kun et meinaa nähdä ikkunasta rataa eikä kameraa voi säätää ollenkaan.
Kazunori kun tunnetusti ei muiden tekemiä autopelejä pelaa niin varmaan turha odottaa jotain dirt rallyn tapaista kameran säätöä vaikka tuollainen on varsinkin vr peleissä välttämättömyys.
Kaikkia ei pysty miellyttämään. Toivottavasti GT7 on pitkäikäinen peli missä pidemmän päälle kuunnellaan pelaajia ja korjataan tehtyjä virheitä. Täydellistä en odota tulevaksi julkaisussa.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Just viikko sitten ajelin vr moodissa sporttia enkä tietenkään ole koskaan ajanut gt luokan bemarilla oikeasti, mutta olen aika varma jos mä tälleen 181cm pituisena tyyppinä menen sinne istumaan niin ratin yläosa tuskin on melkein mun silmien korkeudella.
Joidenkin autojen kanssa tuntee itsensä pikkulapseksi kun et meinaa nähdä ikkunasta rataa eikä kameraa voi säätää ollenkaan.
Ehkä tässä on ajateltu realismia. En ole itsekään ajanut, mutta kuvittelisin että istuimen korkeus säädetään kuljettajakohtaisesti siten että painopiste on mahdollisimman alhaalla. Ralliautossa kuski istuu ylempänä koska pitää nähdä kivet ja kannot ja urat jne. Kartturi taas istuu niin matalalla että hyvä että näkee eteenpäin, koska ei tarvitse. Samoin rata-autossa kun radan pinta on tasainen, ja rata on opeteltu kaikkia mutkia myöten ulkoa, ei tarvitse nähdä sitä asfalttia auton edessä niin hyvin. Toki säätömahdollisuus on aina plussaa, mutta ymmärrän että jos joku asetus pitää päättää ilman säätömahdollisuutta, niin se on tuo.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
349

Xboxien hinta nousee Japanissa 5000 jeniä (~40 $).
Eikös tässä ole kyse siitä, että oli laitteet todella agressiivisesti hinnoiteltu ja nyt hinta palautuu niinsanotulle normaalille hinnalle. Itseäni ainakin sylettää Sonyn riistohinnat ja heikkolaatu. 529e noussut 599e ja monessa paikassa yli 600e.
Toivottavasti se loppuvuonna tuleva päivitetty malli tulisi hinnanalennuksen kanssa niinkuin jossain oli veikattu, kun tuotantokustannusten pitäisi laskea.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Eikös tässä ole kyse siitä, että oli laitteet todella agressiivisesti hinnoiteltu ja nyt hinta palautuu niinsanotulle normaalille hinnalle. Itseäni ainakin sylettää Sonyn riistohinnat ja heikkolaatu. 529e noussut 599e ja monessa paikassa yli 600e.
Toivottavasti se loppuvuonna tuleva päivitetty malli tulisi hinnanalennuksen kanssa niinkuin jossain oli veikattu.
Hinnan alennushan tulee yleensä silloin kun konsolit ei enää tunnu menevän kaupaksi.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Eikös tässä ole kyse siitä, että oli laitteet todella agressiivisesti hinnoiteltu ja nyt hinta palautuu niinsanotulle normaalille hinnalle. Itseäni ainakin sylettää Sonyn riistohinnat ja heikkolaatu. 529e noussut 599e ja monessa paikassa yli 600e.
Toivottavasti se loppuvuonna tuleva päivitetty malli tulisi hinnanalennuksen kanssa niinkuin jossain oli veikattu.
Mua sylettää inflaatio, joka on kasvattanut ihan kaiken hintaa. Ei sony hintaa ole nostanut ilkeyttänsä vaan sen vuoksi, että työvoimakustannukset, raaka-aineet jne. kaikki maksaa nyt enemmän kuin konsolin julkaisussa.

Toki MS myy suhteessa huokealla. Huhuissa on, että MS tekee 200$ tappiota per konsoli ja sony ei myy tappiolla. Helppo myydä tappiolla, jos ei tehdä kestävää bisnestä ja kompensoidaan konsolipuolta jonkin toisen bisneksen tuloilla.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Mua sylettää inflaatio, joka on kasvattanut ihan kaiken hintaa. Ei sony hintaa ole nostanut ilkeyttänsä vaan sen vuoksi, että työvoimakustannukset, raaka-aineet jne. kaikki maksaa nyt enemmän kuin konsolin julkaisussa.

Toki MS myy suhteessa huokealla. Huhuissa on, että MS tekee 200$ tappiota per konsoli ja sony ei myy tappiolla. Helppo myydä tappiolla, jos ei tehdä kestävää bisnestä ja kompensoidaan konsolipuolta jonkin toisen bisneksen tuloilla.
Korjaan sen verran että 100-200 dollaria, kuulostaa aika rajulta joss series s tekisi sen 200 dollaria tappiota per konsoli. Eiköhän noita palveluilla sitten korjata, pelien myynnit, gamepass & pc, gold, vuokraamo ja niin edelleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Korjaan sen verran että 100-200 dollaria, kuulostaa aika rajulta joss series s tekisi sen 200 dollaria tappiota per konsoli. Eiköhän noita palveluilla sitten korjata, pelien myynnit, gamepass & pc, gold, vuokraamo ja niin edelleen.
Rajulta tappiolta se $200 kuulostaakin minkä ne tekee jokaisesta myydystä Ser S konsolista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Helppo myydä tappiolla, jos ei tehdä kestävää bisnestä ja kompensoidaan konsolipuolta jonkin toisen bisneksen tuloilla.
Tekeekö ms:n pelibisnes siis tappiota vai? Tai sit meinaat, että esim. pelistudioiden ostoja ei jyvitettäis vuosiksi eteenpäin? Mitenkäs toi menee, että kompensoidaan toisen bisneksen tuloilla? Selitätkö? Sehän on tappiota sille toiselle bisnekselle ja se pitää kirjata.

Kaipa tuo kohtuu kestävä bisnes on, kun edelleenkin mukana ovat. Niitä harvoja menestyksiä windowsin ja toimistosoftien lisäksi (+pilvipalvelut ja onhan noita toki) itseasiassa. Moni muu on kussu (puhelimet, mp3-soittimet jne jne), mut xbox on saanut jalansijan ja edelleen rullaa. Ei ole kestävää bisnestä, mut sitä on yli 20 vuotta tehty, vaikka tultiin pystymettästä alalle, jossa sonylla oli ylivalta (nintendo oli jo meh, joka sekin on sen jälkee ottanu uutta vauhtia) ja muut kilpailijat oli käytännössä kuolleet jo. Ilman Microsoftia, sonylla ei olis ollut kilpailijaa tolla sektorilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Tekeekö ms:n pelibisnes siis tappiota vai?
Ainakin sen kannattavuus on heikompi vs. kilpailijat. MS ei kerro gaming segementin voittoja missään, niin kaikki on vain valistunutta arvailua.

Liikevaihto, etenkin laitemyynnissä, on noussut viime aikoina, mutta nuo on tappiollista hommaa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Tekeekö ms:n pelibisnes siis tappiota vai? Tai sit meinaat, että esim. pelistudioiden ostoja ei jyvitettäis vuosiksi eteenpäin? Mitenkäs toi menee, että kompensoidaan toisen bisneksen tuloilla? Selitätkö? Sehän on tappiota sille toiselle bisnekselle ja se pitää kirjata.

Kaipa tuo kohtuu kestävä bisnes on, kun edelleenkin mukana ovat. Niitä harvoja menestyksiä windowsin ja toimistosoftien lisäksi (+pilvipalvelut ja onhan noita toki) itseasiassa. Moni muu on kussu (puhelimet, mp3-soittimet jne jne), mut xbox on saanut jalansijan ja edelleen rullaa. Ei ole kestävää bisnestä, mut sitä on yli 20 vuotta tehty, vaikka tultiin pystymettästä alalle, jossa sonylla oli ylivalta (nintendo oli jo meh, joka sekin on sen jälkee ottanu uutta vauhtia) ja muut kilpailijat oli käytännössä kuolleet jo. Ilman Microsoftia, sonylla ei olis ollut kilpailijaa tolla sektorilla.
MS:n tavoite lienee windows/pilvibisneksen voitoilla kasvattaa tappiollista pelibisnestä kohti monopolia. Pay to Win menossa. Kunhan monopoliasema pelipuolella on saavutettu niin sitten kiristellään ruuvia ja kuluttaja kärsii. Microsoft voi muiden bisnesten voitoilla kärvistellä vuosia ja vuosia ja vuosia kunnes saadaan pelibisneksestä monopoliote. Microsoft ei ihan syystä raportoi pelipuolen tietoja tavalla, josta tappion saisi helposti selville. MS kertoi q4 raportissaan näin

Gaming revenue decreased $259 million or 7% driven by a decrease in Xbox content and services and Xbox hardware. Xbox content and services revenue decreased 6% driven by lower engagement hours and monetization in third-party and first-party content, offset in part by growth in Xbox Game Pass subscriptions. Xbox hardware revenue decreased 11%.
Jos MS on myynyt esimerkiksi 15miljoonaa konsolia keskimäärin 100$ tappiolla niin tuosta tulee 1.5miljardin tappio. Tähän päälle todennäköisesti satoja miljoonia ellei jopa yli miljardi turskaa markkinoinnista, r&d:sta, tuotantolinjojen pystyttämisestä jne. Onko peli ja halpishinnalla myydyt palvelut tuottaneet niin paljon voittoa, että tuo rautapuolen tappio katetaan?

lähde: FY22 Q4 - Press Releases - Investor Relations - Microsoft
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
MS:n tavoite lienee windows/pilvibisneksen voitoilla kasvattaa tappiollista pelibisnestä kohti monopolia. Pay to Win menossa. Kunhan monopoliasema pelipuolella on saavutettu niin sitten kiristellään ruuvia ja kuluttaja kärsii. Microsoft voi muiden bisnesten voitoilla kärvistellä vuosia ja vuosia ja vuosia kunnes saadaan pelibisneksestä monopoliote. Microsoft ei ihan syystä raportoi pelipuolen tietoja tavalla, josta tappion saisi helposti selville. MS kertoi q4 raportissaan näin



Jos MS on myynyt esimerkiksi 15miljoonaa konsolia keskimäärin 100$ tappiolla niin tuosta tulee 1.5miljardin tappio. Tähän päälle todennäköisesti satoja miljoonia ellei jopa yli miljardi turskaa markkinoinnista, r&d:sta, tuotantolinjojen pystyttämisestä jne. Onko peli ja halpishinnalla myydyt palvelut tuottaneet niin paljon voittoa, että tuo rautapuolen tappio katetaan?

lähde: FY22 Q4 - Press Releases - Investor Relations - Microsoft
Nyt ei muuta sanoa, ku että et oikee mihinkää vastannut. Liirumlaarum mutua oli koko teksti. Antaa olla. Mikkiksen osavuosikatsauksen linkkasit, mut mihin kohtaan tekstiäsi se oli lähteenä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
MS:n tavoite lienee windows/pilvibisneksen voitoilla kasvattaa tappiollista pelibisnestä kohti monopolia. Pay to Win menossa. Kunhan monopoliasema pelipuolella on saavutettu niin sitten kiristellään ruuvia ja kuluttaja kärsii. Microsoft voi muiden bisnesten voitoilla kärvistellä vuosia ja vuosia ja vuosia kunnes saadaan pelibisneksestä monopoliote. Microsoft ei ihan syystä raportoi pelipuolen tietoja tavalla, josta tappion saisi helposti selville. MS kertoi q4 raportissaan näin



Jos MS on myynyt esimerkiksi 15miljoonaa konsolia keskimäärin 100$ tappiolla niin tuosta tulee 1.5miljardin tappio. Tähän päälle todennäköisesti satoja miljoonia ellei jopa yli miljardi turskaa markkinoinnista, r&d:sta, tuotantolinjojen pystyttämisestä jne. Onko peli ja halpishinnalla myydyt palvelut tuottaneet niin paljon voittoa, että tuo rautapuolen tappio katetaan?

lähde: FY22 Q4 - Press Releases - Investor Relations - Microsoft
Eli tämä oli July 26, 2022 ja sen jälkeen on tämmöisiä uutisia

October 26, 2022 Xbox Made More Money In Past 3 Months Than It Ever Has For A Q1 In 20-Year History


Microsoft has announced its latest earnings results, and this includes reporting on how the Xbox business specifically is performing. The Xbox division saw a 4% overall increase to revenue, reaching $3.61 billion, Windows Central reported.

According to DomsPlaying on Twitter, this is a new all-time record for revenue in a Q1 period (Microsoft's Q1 ended September 30, 2022) for Xbox, dating back to the inception of Xbox more than two decades ago.

Xbox hardware saw a 13% increase in revenue thanks to ongoing sales of Xbox consoles and accessories. Xbox content and services, however, saw a decline of 3% in revenue. Microsoft said the declines were attributed, in part, to lower first-party and third-party game sales. Microsoft also reported "lower engagement hours" during the period. However, "higher monetization" and growth in Xbox Game Pass subscriptions helped offset the overall declines.

Xbox is just one of Microsoft's many internal divisions. Microsoft as a whole brought in $50.1 billion during the quarter for revenue (+11%), and the company posted a profit of $17.6 billion (-14%).

 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Eli tämä oli July 26, 2022 ja sen jälkeen on tämmöisiä uutisia

October 26, 2022 Xbox Made More Money In Past 3 Months Than It Ever Has For A Q1 In 20-Year History


Microsoft has announced its latest earnings results, and this includes reporting on how the Xbox business specifically is performing. The Xbox division saw a 4% overall increase to revenue, reaching $3.61 billion, Windows Central reported.

According to DomsPlaying on Twitter, this is a new all-time record for revenue in a Q1 period (Microsoft's Q1 ended September 30, 2022) for Xbox, dating back to the inception of Xbox more than two decades ago.

Xbox hardware saw a 13% increase in revenue thanks to ongoing sales of Xbox consoles and accessories. Xbox content and services, however, saw a decline of 3% in revenue. Microsoft said the declines were attributed, in part, to lower first-party and third-party game sales. Microsoft also reported "lower engagement hours" during the period. However, "higher monetization" and growth in Xbox Game Pass subscriptions helped offset the overall declines.

Xbox is just one of Microsoft's many internal divisions. Microsoft as a whole brought in $50.1 billion during the quarter for revenue (+11%), and the company posted a profit of $17.6 billion (-14%).

Revenue, eli liikevaihto, ei kerro mitään bisneksen kannattavuudesta.

”Made money” tarkottais profittia, eli liikevoittoa, jota MS ei kerro gaming segmentille erikseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Mutta ilmeisesti muuta tietoa näistä tappioista ei taida olla kuin nämä joidenkin omat märät unelmat vai mitä ?
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Mutta ilmeisesti muuta tietoa näistä tappioista ei taida olla kuin nämä joidenkin omat märät unelmat vai mitä ?
Kun kummallakaan ei ole faktaa niin usein uskotaan siihen omaan. Mulle on se ja sama tekeekö Microsoftin pelipuoli tappiota vai ei. Ei varmasti ole ensimmäinen, eikä viimeinen kuka näin tekee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Kun kummallakaan ei ole faktaa niin usein uskotaan siihen omaan, mulle on se ja sama tekeekö Microsoft konsolilla tappiota vai ei. Ei varmasti ole ensimmäinen, eikä viimeinen kuka näin tekee.
Mutta miksi pitää levittää luultavasti väärää tietoa jos puhutaan vain mutu jutuista eikä oikeista numeroista
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Ei tarvis mutuilla ja väittää vääriä asioita (ei ole kestävällä pohjalla, katetaan muilla bisneksillä jne) ku tiedossa on, että xbox/pelipuoli on tuottoisa.
A Microsoft executive has admitted that the company doesn’t earn any profit on sales of Xbox consoles alone. The admission came as part of the Epic v. Apple trial yesterday, confirming what we’ve known for years: Microsoft sells Xbox consoles at a loss. Asked how much margin Microsoft makes on Xbox consoles, the company’s head of Xbox business development, Lori Wright, said, “We don’t; we sell the consoles at a loss.”
An Epic Games lawyer asked a follow-up question: “Does Microsoft ever earn a profit on the sale of an Xbox console?” Wright replied, “No.” That doesn’t mean Xbox doesn’t make money, though. Microsoft was keen to point this out in a statement to The Verge just hours after Wright’s testimony yesterday.
“The gaming business is a profitable and high-growth business for Microsoft,” says a Microsoft spokesperson. “The console gaming business is traditionally a hardware subsidy model. Game companies sell consoles at a loss to attract new customers. Profits are generated in game sales and online service subscriptions.“
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Eli tämä oli July 26, 2022 ja sen jälkeen on tämmöisiä uutisia

October 26, 2022 Xbox Made More Money In Past 3 Months Than It Ever Has For A Q1 In 20-Year History
Viime kesänä poksahti krypto ja covid19 kuplat. Tuosta kohtaa alkoi myös amd,nvidia, yms. ongelmat kun myynti pysähtyi kuin seinään. Microsoftkin tuon jälkeen irtisanonut isosti ja pienemmin porukkaa. Isoin irtisanominen tämä 10000 ihmisen pompsi. https://www.nytimes.com/2023/01/18/business/microsoft-layoffs.html

ja pelipuolella erityisesti halo porukkaa laitettu pihalle: Microsoft’s post-layoffs Halo studio is smaller and switching to Unreal Engine

Tappio per konsoli on suoraan spencerin suusta. Talousluvut mitä linkkasin eli xbox kutistuu suoraan microsoftin uusimmasta kvartaaliraportista. Jos laskee 1+1 ja kysyy mistä se voitto tulee niin kertokaa jos tiedätte paremmin? Jos ottaa 15 miljoonaa konsolia, 100$ tappiota per konsoli(alakanttiin kun se toinen malli tekee 200$ per konsoli tapiota) ja siihen päälle r&d kulut, markkinointikulut, linjastojen pystytys niin voi varmuudella sanoa bisneksen vieneen miljardeja. Onko niitä voittoja tullut niin paljon, että nuo kulut on saatu katettua? kertokaa toki millä matematiikalla saadaan voitolliseksi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 662
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom