PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Activisionhan on valjastanut about kaikki studionsa CoDiin. Esim. Toys for Bob teki hyvin menestyneen Crash 4:n ja Vicarious Visons teki hyvin menestyneen Tony Hawk remasterin ja suoraan Codiin kulkematta lähtöruudun kautta. Ehkä joissain kaukaisissa unelmissa elää mahdollisuus Crash 5:en tai THPS3+4 remasteriin. Nykyisellään Activision pumppaa vain Codia ja miksi ei kun se tuottaa niin perkeleesti rahaa. Se mille konsolille/alustalle ne tulee on ihan yks hailee.

Aika naseva pätkä linkistä:
"In a complaint issued today, the FTC pointed to Microsoft’s record of acquiring and using valuable gaming content to suppress competition from rival consoles, including its acquisition of ZeniMax, parent company of Bethesda Softworks (a well-known game developer). Microsoft decided to make several of Bethesda's titles including Starfield and Redfall Microsoft exclusives despite assurances it had given to European antitrust authorities that it had no incentive to withhold games from rival consoles.

“Microsoft has already shown that it can and will withhold content from its gaming rivals,” said Holly Vedova, Director of the FTC’s Bureau of Competition. “Today we seek to stop Microsoft from gaining control over a leading independent game studio and using it to harm competition in multiple dynamic and fast-growing gaming markets.”


Yllättyneitä MS:n paskanpuhumisesta taisi olla ainoastaan foorumin yrityksen aisankannattajat. :think: Eipä ihmekään että kilpailuviranomainen puuttuu kauppaan jos lafkan track record puhuu puolestaan.
Mikä on tämä track record? Starfield josta oli logo paljastettu ennen kauppoja ja Redfall jota ei ollut edes julkistettu. Nyt onkin niin kamalaa kun juuri nämä kaksi peliä ei tule kilpailijalle?
Eiköhän siellä ole MS:n lakimiesarmeija sorvannut niin tarkat sopimukset, jossa ei luvata että kaikki pelit tulevat kilpailijalle ajasta ikuisuuteen. Joitain pelejä kuitenkin on julkaistu kilpailijalle kauppojenkin jälkeen. Erikoinen lausunto muutenkin, Activision ei ensinnäkään ole "independent game studio" ja FTC:n tehtävä ei taida olla kilpailijoiden "suojeleminen". Ehkä Sonyn Bungie kaupatkin olisi pitänyt estää, koska Insomiac ei enää tee muille kun Sonylle pelejä.

Otettaan vielä loppukevennyksenä lista 100% PS5-excluista: Category:PlayStation 5-only games - Wikipedia
Yksi tekniikkademo, yksi remake, yksi kuollut GaaS-räpellys ja yksi ihan oikea uusi peli. Returnal kohta poistuukin listalta kun saa PC-version.
Huikeaa, kyllä innovaatio ja PS5:n mahdollistamat suunnitteluratkaisut loistavat, kun ei ole Series S jarruttamassa. Not...

Otetaan vielä toinen loppukevennys. EC:n(European Comission) vastaus FTC:lle:
Microsoft didn't mislead EU over ZeniMax deal, watchdog says in response to US concerns

Microsoft didn't make any "commitments" to EU regulators not to release Xbox-exclusive content following its takeover of ZeniMax Media, the European Commission has said.

US enforcers yesterday suggested that the US tech giant had misled the regulator in 2021 and cited that as a reason to challenge its proposed acquisition of Activision Blizzard.

"The commission cleared the Microsoft/ZeniMax transaction unconditionally as it concluded that the transaction would not raise competition concerns," the EU watchdog said in an emailed statement.

The absence of competition concerns "did not rely on any statements made by Microsoft about the future distribution strategy concerning ZeniMax's games," said the commission, which itself has opened an in-depth probe into the Activision Blizzard deal and appears keen to clarify what happened in the previous acquisition.

The EU agency found that even if Microsoft were to restrict access to ZeniMax titles, it wouldn't have a significant impact on competition because rivals wouldn't be denied access to an "essential input," and other consoles would still have a "large array" of attractive content.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Itse näen asian näin. Ymmärtääkseni Activision/blizzard on myynnissä, eli he ovat valmiita muutamaan omia tapoja. Enkä päivääkään jaksa usko etteikö sony ostaisi koko puljua joss sillä olisi siihen varaa.
Tästä voidaan ainakin olla samaa mieltä kaikki, sony olisi ostanut mutta samalla mietin miksi ei Sony ostanut Tomb Raidereita ja muita noin 300 miljoonalla, eikö niille tarjottu vai mikä oli homman nimi.

Vaiko oliko nuo pelisarjat jo niin alhaalla etteivät olleet tarpeeksi kiinnostavia mikkikselle tai sonylle.

Totuushan on se että kun Sony nostaa viiden euron setelin niin mäsä nostaa 500€ setelin mutta silti haluaisin nähdä rehtiä kamppailua näiden väliltä ettei osteta kaikkea omaan talliin ja nytten tarkoitan Mäsän toimesta vaan ostettaan hyviä yksittäisiä taloja ja sillä nostettaan bisnes nousuun.

Itseäni ei voisi kiinnostaa vähempää activisionin pelit mutta minä olen minä ja enkä mikään 2-30 miljoonan pelaaja määrä joka voikin hyvin yhden kahden pelin perusteella määrittää konsolinsa.

Codi on aika helvetin isotekijä. Okei Mikkis ostaa Codin ja Sony ostaa GTA:n molemmat tyytyväisiä(Jos Sonylla olisi varaa)
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 809
Tästä voidaan ainakin olla samaa mieltä kaikki, sony olisi ostanut mutta samalla mietin miksi ei Sony ostanut Tomb Raidereita ja muita noin 300 miljoonalla, eikö niille tarjottu vai mikä oli homman nimi.

Vaiko oliko nuo pelisarjat jo niin alhaalla etteivät olleet tarpeeksi kiinnostavia mikkikselle tai sonylle.
Uncharted territories naughty dog:lta. Pleikkaripelaajalle tomb raider on Unchartedin halpiskopio.

Sony on tykännyt tehdä niin, että tekee yhteistyötä 2ndparty pelien kautta pikkutalojen kanssa. Jos/Kun menestystä tulee niin se pikkutalo ostetaan sitten myöhemmin pois. Noinhan kävi guerrilla gamesille, housemarquelle ja monelle muulle. Pikkukauppoja verrattuna siihen mitä microsoft tekee.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Alla näkyvän tapaista "voittoa(ko)" tarkoitat? Miksi ja milloin pleikkaripelaajat tuommoista kertovat? Eikö tuollaista puhetta kuule lähinnä tällä foorumilla Sonyn peleistä?

:sholiday:

"Microsoft decided to make several of Bethesda's titles including Starfield and Redfall Microsoft exclusives despite assurances it had given to European antitrust authorities that it had no incentive to withhold games from rival consoles." FTC Seeks to Block Microsoft Corp.’s Acquisition of Activision Blizzard, Inc. | Federal Trade Commission
Tuo oli kieltämättä aika paha veto valehdella kauppakomissiolle tuossa Bethesdakaupassa. Kauaskantoisia seurauksia tuommoisella.
Hetkinen, niin kuka valehteli ja kenelle? :think:

Microsoft didn't mislead EU over ZeniMax deal, watchdog says in response to US concerns

Microsoft didn't make any "commitments" to EU regulators not to release Xbox-exclusive content following its takeover of ZeniMax Media, the European Commission has said.

US enforcers yesterday suggested that the US tech giant had misled the regulator in 2021 and cited that as a reason to challenge its proposed acquisition of Activision Blizzard.
Lähde: https://wccftech.com/microsoft-didnt-lie-on-zenimax-deal-like-the-ftc-said-according-to-eu-source

Ei haittaa jos myöntää että pikku täpinöissä jäi fact check tekemättä, kun kiireellä piti päästä postaamaan kuinka paha MS perseilee. Kerrankos sitä erehtyy itse kukakin. :kahvi:
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 809
Mistä kuitenkin pitää ulista kuten Risen kohdalla kun mäsä osti ajallisen yksinoikeuden?
Internettiin mahtuu ulinaa. Tällä hetkellä FTC ja oikeus tutkivat activision blizzard kauppaa. MS:n aikaisemmat toimintatavat varmastikin vaikuttavat oikeudenkäynnin lopputulokseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Internettiin mahtuu ulinaa. Tällä hetkellä FTC ja oikeus tutkivat activision blizzard kauppaa. MS:n aikaisemmat toimintatavat varmastikin vaikuttavat oikeudenkäynnin lopputulokseen.
Itse en näkisi niin radikaalina Activision kauppoja koska ei vaikuta minuun mutta jos Cod on myynnyt jokusen miljoonaa PS sen takia että kavereillakin on sellainen, se voi vaikuttaakin.

Sony kuitenkin hakkasi mäsän kahdella pelisarjallaan, Last of us ja Unski vs Halo/GEoW
Molempien alustojen ykköspyssyt ja miten kävi? Mäsässä sattui ja kovaa että rahalla piti alkaa touhuamaan ehkäpä?

Toki sanokaa jos olen väärässä? rakastan olla väärässä.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Jos MS olis aidosti #fortheplayers, niin ne kehittäis isolla rahalla uutta kamaa markkinoille - helvetin kalliiden aitojen rakentamisen sijaan.
Ideaalissa maailmassa noin, mutta Microsoft tarvii kilpailuvaltteja PS:ää vastaan, ja sellainen tuo Activision olisi pidemmän päälle Microsoftille. Ei Sonykään ole mikään for all the gamers, vaan ajattelee omaa alustaansa ja bisnestään ensin, ja välillä on PC ja aina Xbox pelaajilta jäänyt heidän yksinoikeuspelit pelaamatta.

Veikkaan että Microsoft tukehtuu tän kaupan kokoon eikä toteudu. Kunnianhimoinen hanke, mutta tuo hinta ihmetyttää. Vieläkö Activision pystyy MW2 jälkeen lämmittämään samaa kattilaa uudelleen? Ja Uus Warzone2 on oikealta nimeltään CrashZone, betapaskaa jossa puolukoita ja pari helmeä mausteena. Noin hieman vain kärjistäen.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Pleikkaripelaajalle tomb raider on Unchartedin halpiskopio.
Oldschool pelaajille Tomb Raiderit taas on kaikkien seikkailupelien äiti ja isä. Pelimaailman Indiana Jones. Vanhimmat Tomb Raiderit toki oli nykypäivän standardeilla aivan paskoja. Square Enixin sarjan reboot oli toimiva, mutta potentiaalia jäi lunastamatta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Uncharted territories naughty dog:lta. Pleikkaripelaajalle tomb raider on Unchartedin halpiskopio.

Sony on tykännyt tehdä niin, että tekee yhteistyötä 2ndparty pelien kautta pikkutalojen kanssa. Jos/Kun menestystä tulee niin se pikkutalo ostetaan sitten myöhemmin pois. Noinhan kävi guerrilla gamesille, housemarquelle ja monelle muulle. Pikkukauppoja verrattuna siihen mitä microsoft tekee.
Sony toimii kuten sanoit ja se on osoittautunut menestystekijäksi. Rahaa ja osaamista kun on sitten "pikkutaloilla" käytössä niin alkaa syntyä tulosta uusien IP muodossa.
Ideaalissa maailmassa noin, mutta Microsoft tarvii kilpailuvaltteja PS:ää vastaan, ja sellainen tuo Activision olisi pidemmän päälle Microsoftille. Ei Sonykään ole mikään for all the gamers, vaan ajattelee omaa alustaansa ja bisnestään ensin, ja välillä on PC ja aina Xbox pelaajilta jäänyt heidän yksinoikeuspelit pelaamatta.
Miksi Microsoft ei sitten itse kehitä kilpailuvaltteja kuten Sony tekee? Osaamisestahan se on kiinni. Tuo on ihan totta, että Sony ajattelee omaa bisnestään aivan kuten kilpailijatkin. Ei Sony ole mikään sinun paras kaverisi yhtään sen enempää mutta se vaan sattuu tuottamaan laadukkaimmat pelikokemukset lähes vuodesta toiseen niin siksi se on niin suosittu. Ja yksinoikeuspelit on täysin ymmärrettäviä kun ne tuotetaan itse suunnitellen omalle alustalleen. Joku Halo ja Mario kuuluu niille mille ovat suunniteltu ja ei siinä pitäisi olla sen kummempaa jos eivät muille pelilaitteille tulisi.

Oldschool pelaajille Tomb Raiderit taas on kaikkien seikkailupelien äiti ja isä. Pelimaailman Indiana Jones. Vanhimmat Tomb Raiderit toki oli nykypäivän standardeilla aivan paskoja. Square Enixin sarjan reboot oli toimiva, mutta potentiaalia jäi lunastamatta.
Tuokin on totta. Tomb Raider sarja aloitti tämän tyylisuunnan ja on tosiaan isä ja äiti mutta Uncharted vei homman pykälää korkeammalle levelille omalla tyylisuunnallaan ja loistavalla tarinan kerronnallaan. Molemmat sarjat ovat hyviä mutta Tomb Raiderin juttu katosi omaan makuun Anniversaryn jälkeen ja nykyään on vain selvästi huonompi versio Unchartedista joka on parantanut juoksuaan peli peliltä.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Oldschool pelaajille Tomb Raiderit taas on kaikkien seikkailupelien äiti ja isä. Pelimaailman Indiana Jones. Vanhimmat Tomb Raiderit toki oli nykypäivän standardeilla aivan paskoja. Square Enixin sarjan reboot oli toimiva, mutta potentiaalia jäi lunastamatta.
Kyllä nuo on olleet heikkoja esityksiä mitä olen kokeillut, unchartedit aivan toista luokkaa.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Yllättävän paljon olen tykännyt Switchistä käsikonsolina. Kaikista helpoin ja nopein tarttua… Verrattuna esim. PS5 puhumattakaan mistään PC:stä :rofl: Mukava makoilla sohvalla ja pelata Switchillä, ainut vaan että tuntuu oikea käsi kramppaavan käsikonsolimoodissa, onkohan yleisempi ongelma vai pelkästään minulla?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Yllättävän paljon olen tykännyt Switchistä käsikonsolina. Kaikista helpoin ja nopein tarttua… Verrattuna esim. PS5 puhumattakaan mistään PC:stä
Steam deck toimii jopa vielä paremmin, ja on PC. Peli aukeaa ihan oikeasti alle sekunnissa jne., ergonomiakin on IMO parempi. Ainoa haaste on löytää hyvin tuon ohjainleiskalle soveltuvat pelit. Switchille tietty on paljon hyviä pelejä, jotka tuolta puuttuu. Erityisesti hauskoja seurapelejä löytyy switchille enemmän kuin oikeastaan millekkään toiselle alustalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Mikä on tämä track record? Starfield josta oli logo paljastettu ennen kauppoja ja Redfall jota ei ollut edes julkistettu. Nyt onkin niin kamalaa kun juuri nämä kaksi peliä ei tule kilpailijalle?
Eiköhän siellä ole MS:n lakimiesarmeija sorvannut niin tarkat sopimukset, jossa ei luvata että kaikki pelit tulevat kilpailijalle ajasta ikuisuuteen. Joitain pelejä kuitenkin on julkaistu kilpailijalle kauppojenkin jälkeen. Erikoinen lausunto muutenkin, Activision ei ensinnäkään ole "independent game studio" ja FTC:n tehtävä ei taida olla kilpailijoiden "suojeleminen". Ehkä Sonyn Bungie kaupatkin olisi pitänyt estää, koska Insomiac ei enää tee muille kun Sonylle pelejä.

Otettaan vielä loppukevennyksenä lista 100% PS5-excluista: Category:PlayStation 5-only games - Wikipedia
Yksi tekniikkademo, yksi remake, yksi kuollut GaaS-räpellys ja yksi ihan oikea uusi peli. Returnal kohta poistuukin listalta kun saa PC-version.
Huikeaa, kyllä innovaatio ja PS5:n mahdollistamat suunnitteluratkaisut loistavat, kun ei ole Series S jarruttamassa. Not...

Otetaan vielä toinen loppukevennys. EC:n(European Comission) vastaus FTC:lle:
Johan se on kaikkien nähtävissä. Spencerin paskapuheet kuinka pelejä ei olla viemässä muilta alustoilta realisoituu jo nyt Starfieldin ja Redfallin toimesta ja juuri tähän kilpailuviranomaiset ovat puuttumassa.

Väsyneeseen trollaamiseen PS-peleistä en vaivaudu ottamaan edes kantaa. Ilmeisesti ottaa todella koville todeta että Xbox-pelien TGA-nimitysten nollaputki jatkuu tänäkin vuonna.

Ehkä kannattaisi harrastaa hieman lähdekritiikkiä?

" We contacted Idas to get proof of the original article. Idas kindly provided them. Nonetheless, we've contacted the European Union to receive an official confirmation on the statement and will update this story if we hear back. "


Esitä siis mulle se alkuperäinen EU:n toteama lausunto asiasta, vai myönnätkö suoraan satuilleesi asiasta omiasi? Pelijournalismin "huima" laatu nostaa taas päätään. Alla muistin virkistämiseksi mitä asioista on virallisesti sanottu:

1670665812204.png


1670665823281.png


1670665835458.png


1670665846088.png


MS on todennut siis aivan itse EC:n kilpailuviranomaisille, että olisi epätodennäköistä että peleistä tulisi excluja, mutta kuinkas kävikään? :think:



Jännää tässäkin threadissa oleva älyllinen epärehellisyys. Sonyn yksinoikeudet ovat ihan fine & dandy, samaan hengenvetoon toitotetaan että missä ruksiboksin yksinoikeudet. No, nyt kun MS investointiensa jälkeen tekee nimekkäämpiä yksinoikeuksia niin se on sitten paha juttu.

Such logic, much wow.
Aika mielenkiintoinen näkemys asiasta, jos niputtaa MS:n ja Sonyn studioiden hankintastrategiat saman lipun alle. Tämä on juuri sitä älyllistä epärehellisyyttä, jos näiden kahden yrityksen toimintamallien välistä eroa ei halua ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Johan se on kaikkien nähtävissä. Spencerin paskapuheet kuinka pelejä ei olla viemässä muilta alustoilta realisoituu jo nyt Starfieldin ja Redfallin toimesta ja juuri tähän kilpailuviranomaiset ovat puuttumassa.

Väsyneeseen trollaamiseen PS-peleistä en vaivaudu ottamaan edes kantaa. Ilmeisesti ottaa todella koville todeta että Xbox-pelien TGA-nimitysten nollaputki jatkuu tänäkin vuonna.

Ehkä kannattaisi harrastaa hieman lähdekritiikkiä?

MS on todennut siis aivan itse EC:n kilpailuviranomaisille, että olisi epätodennäköistä että peleistä tulisi excluja, mutta kuinkas kävikään? :think:
Missäs Spencer on todennut että kaikki pelit tulevat nyt aina ja ikuisesti? Taisi sanoa vain että katsovat pelikohtaisesti alustat. Eikä kyllä noissa linkkaamissa dokumenteissakaan todeta että kaikki Zenimax pelit julkaistaan pleikkarille, osa on. Taisit nyt taas satuilla jotain omiasi.
Kyllä ottaa koville kun ei Starfield ja Redfall tule omalle matolaatikolle. :coffee:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Missäs Spencer on todennut että kaikki pelit tulevat nyt aina ja ikuisesti? Taisi sanoa vain että katsovat pelikohtaisesti alustat. Eikä kyllä noissa linkkaamissa dokumenteissakaan todeta että kaikki Zenimax pelit julkaistaan pleikkarille, osa on. Taisit nyt taas satuilla jotain omiasi.
Kyllä ottaa koville kun ei Starfield ja Redfall tule omalle matolaatikolle. :coffee:
Missä se EC:n linkki nyt olikaan? Jäätävä damage control & spinnaus näemmä menossa, vaikka asian todellinen laita on dokumenteista jokaisen itse luettavissa. MS valehteli ja nyt FTC tarttui näihin valheisiin kiinni.

Miten niin ottaisi koville? Onko MS jo matolaatikkojensa myyntien edistämiseksi perunut jo ko. pelien PC-versiot? :D
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Missä se EC:n linkki nyt olikaan? Jäätävä damage control & spinnaus näemmä menossa, vaikka asian todellinen laita on dokumenteista jokaisen itse luettavissa. MS valehteli ja nyt FTC tarttui näihin valheisiin kiinni.

Miten niin ottaisi koville? Onko MS jo matolaatikkojensa myyntien edistämiseksi perunut jo ko. pelien PC-versiot? :D
Sinä spinnaat itse itse linkkaamiasi dokumentteja. Lueppa ne nyt ajatuksella uudelleen ja kerro missä kohtaa MS valheteli ja lupasi kaikki tulevat Zenimaxin pelit pleikkarille. Yritin itse etsiä, mutta ei löytynyt, niin auta vähän.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Sinä spinnaat itse itse linkkaamiasi dokumentteja. Lueppa ne nyt ajatuksella uudelleen ja kerro missä kohtaa MS valheteli ja lupasi kaikki tulevat Zenimaxin pelit pleikkarille. Yritin itse etsiä, mutta ei löytynyt, niin auta vähän.
Ainakin siinä lukee, että MS on hyvin varma siitä että tekee tappiota pitämällä pelit excluina, jos verrokkina on perinteinen multiplattaus.

omistajat kiittää
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Sinä spinnaat itse itse linkkaamiasi dokumentteja. Lueppa ne nyt ajatuksella uudelleen ja kerro missä kohtaa MS valheteli ja lupasi kaikki tulevat Zenimaxin pelit pleikkarille. Yritin itse etsiä, mutta ei löytynyt, niin auta vähän.
MS sanoi EU:n dokumenteissa ihan selvästi, että tehdyistä sopimuksista pidetään kiinni, sovitut projektit toteutetaan (Deathloop, Ghostwire Tokyo ym) eikä mitään jo julkaistuja Bethesda-pelejä vedetä pois kilpailijoilta.

Se mitä tekevät uusilla peleillään on sitten MS:n oma asia. :kahvi:

Se että FTC tulkitsi EU:n dokumentteja näin pahasti päin persettä kertoo, että kovin vahvalla pohjalla homma ei heillä ole. :whistling:




MUTTA! Jos Sony onnistuu omalla venkoilullaan blokkaamaan diilin, niin hauska nähdä millaisia seurauksia tällä on esim. Activision-Blizzardin ja Sonyn yhteistyölle tulevaisuudessa. ABK haluaa toteuttaa yrityskaupan MS:n kanssa, mutta Sony vinkuu taustalla oman valta-asemansa puolesta samalla kun syytää timed exclusive-rahaa 3rd partyille kiihtyvällä tahdilla. Sillat palamaan vaan:tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Sinä spinnaat itse itse linkkaamiasi dokumentteja. Lueppa ne nyt ajatuksella uudelleen ja kerro missä kohtaa MS valheteli ja lupasi kaikki tulevat Zenimaxin pelit pleikkarille. Yritin itse etsiä, mutta ei löytynyt, niin auta vähän.
Älä lässytä ja tuo nyt se esiin se EC:n linkki? Vai onko tapanasi useinkin siteerata tekstejä joiden alkuperästä sinulla ei ole mitään käryä?

Ihan itsekin MS toteaa ilmoituksessaan EU:n kilpailuviranomaiselle, ettei heillä ole kannustinta olla julkaisematta pelejä kilpaileville alustoille. No mitä tapahtuikaan kun kauppa vahvistui? :think: MS saa syyttää ihan itseään tästä tilanteesta FTC:n kanssa, kun ovat omalla toiminnalla soppansa itse keittäneet. Kertaalleen meni kusetus lävitse, nyt nähdään meneekö sama lävitse toistamiseen.

Päivän kevennys:




Melkoinen logiikan riemuvoitto, MS on tekemässä lähes 70 miljardin kaupat juuri samasta syystä. Phil voisi pitää vaikka vaihteeksi turpansa kiinni ja saada ne nykyisetkin studiot tuottamaan tasaisesti pelattavaa Xboxin omistaville typerän itkemisen ja turhien lupauksien sijasta. Tämän vuoden TGA oli jälleen yksi vuosi lisää 1st party bangereita odotellessa. No pääasia että GP-tilausmaksut rullaa tasaisesti, sisällöstä ei niin väliä. :facepalm:


MS sanoi EU:n dokumenteissa ihan selvästi, että tehdyistä sopimuksista pidetään kiinni, sovitut projektit toteutetaan (Deathloop, Ghostwire Tokyo ym) eikä mitään jo julkaistuja Bethesda-pelejä vedetä pois kilpailijoilta.

Se mitä tekevät uusilla peleillään on sitten MS:n oma asia. :kahvi:

Se että FTC tulkitsi EU:n dokumentteja näin pahasti päin persettä kertoo, että kovin vahvalla pohjalla homma ei heillä ole. :whistling:
Suosittelen perehtymään asiaan ihan itse ilman perinteisten MS-shillien juttujen toistamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Ihan itsekin MS toteaa ilmoituksessaan EU:n kilpailuviranomaiselle, ettei heillä ole kannustinta olla julkaisematta pelejä kilpaileville alustoille. No mitä tapahtuikaan kun kauppa vahvistui? :think: MS saa syyttää ihan itseään tästä tilanteesta FTC:n kanssa, kun ovat omalla toiminnalla soppansa itse keittäneet. Kertaalleen meni kusetus lävitse, nyt nähdään meneekö sama lävitse toistamiseen.
Mikä kusetus? Edelleenkään kukaan missään koskaan ei ole luvannut kaikkien Zenimaxin pelien julkaisusta kilpaleville alustoille. Se ettei ole kannustinta, ei ole lupaus Starfieldista tai Redfallista pleikkarille...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Mikä kusetus? Edelleenkään kukaan missään koskaan ei ole luvannut kaikkien Zenimaxin pelien julkaisusta kilpaleville alustoille. Se ettei ole kannustinta, ei ole lupaus Starfieldista tai Redfallista pleikkarille...
Eli et pystynyt toimittamaan lähdettä tekstillesi, jätetään se siis omaan arvoonsa.

Ai nyt pelataan sitten semantiikalla, kun muut argumentit on käytetty? Lopputuloksen MS:n toimista voi jokainen todeta itse, ei FTC olisi tarttunut tähän ellei olisi havainnut jotain epämääräistä sanomisten ja tekemisten välillä. MS totesi että heillä ei ole syytä pitää pelitarjontaansa poissa kilpailevilta alustoilta. Nyt sitä samaa yritetään ABK-mergerin kanssa, toivoen että sama kusetus menisi toistamiseen lävitse.

"Microsoft won't take Call of Duty off PlayStation because doing so would be a bad business decision, Spencer said. PlayStation is the most popular console platform for the Call of Duty series, he said, and removing it from the system would take away "billions" in revenue. "


Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton? :think:
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 809
Miksi Microsoft ei sitten itse kehitä kilpailuvaltteja kuten Sony tekee? Osaamisestahan se on kiinni. Tuo on ihan totta, että Sony ajattelee omaa bisnestään aivan kuten kilpailijatkin. Ei Sony ole mikään sinun paras kaverisi yhtään sen enempää mutta se vaan sattuu tuottamaan laadukkaimmat pelikokemukset lähes vuodesta toiseen niin siksi se on niin suosittu
Minusta tuntuu, että Microsoftilla on amerikkalaista mikromanageerauskulttuuria olemassa. Ei osata/uskalleta antaa pelistudion tehdä juttuja itsenäisesti. Halon tekijäthän kypsyivät MS menoon, kun oli vain "halo, halo, halo". Tekivät sitten destinyn.

Mitä lukenut noista 2ndparty studioista niin pääsääntöisesti juttua, että sony tuki, mutta ei käskyttänyt ja tehtiin sitä omaa juttua. Kun tehdään omaa juttua intohimolla niin syntyy tulosta. Toki kaikki vedot ei voita. Guerrilla kipuili pitkään killzonen kanssa, josta ei koskaan tullut uutta COD:ia. Tekivät myöhemmin Horizonin ja loppu on historiaa.

Ehkä MS:n pitäisi uskaltaa muodostaa muutamia pieniä studioita, palkata sinne sopivia visionäärejä ja antaa tiimin toteuttaa itseänsä. Onko tuo sitten osaamisen puutteesta, uskalluksen puutteesta vai ehkä piilaaksokulttuurista kiinni ettei onnistu niin en tiedä.

Tuohon toiseen pointtiin niin oon täysin samaa mieltä. Yksikään pörssilistattu yritys ei ole ystävä muille kuin osakkeenomistajille. Tän takia en ymmärrä firmojen fanitusta. Saman vuoksi tykkään pc-alustasta, kun saan monesta eri tuutista sisältöä. Sonya tuen niin kauan kuin se tuo lisäarvoa pc-pelaamisen rinnalle. Tykkään paljon sonyn tuottamista peleistä, en kaikista mutta moni niistä on erinomaisia mun pelimakuun.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Eli et pystynyt toimittamaan lähdettä tekstillesi, jätetään se siis omaan arvoonsa.

Ai nyt pelataan sitten semantiikalla, kun muut argumentit on käytetty? Lopputuloksen MS:n toimista voi jokainen todeta itse, ei FTC olisi tarttunut tähän ellei olisi havainnut jotain epämääräistä sanomisten ja tekemisten välillä. MS totesi että heillä ei ole syytä pitää pelitarjontaansa poissa kilpailevilta alustoilta. Nyt sitä samaa yritetään ABK-mergerin kanssa, toivoen että sama kusetus menisi toistamiseen lävitse.
Edelleen odotellaan sitä haastista jossa Phil Spencer lupaa KAIKKI pelit pleikkarille.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Miksi Microsoft ei sitten itse kehitä kilpailuvaltteja kuten Sony tekee? Osaamisestahan se on kiinni.
Osaamisesta nimenomaan kiinni. Sonyllä enemmän omia laadukkaita toistaiseksi. Microsoftilla ei ole tarpeeksi valtteja omasta takaa, ja siksi varmasti yrittävät tällaisella kaupalla saada isoa vipuvartta omalle alustalleen. Ja rehellisyyden nimissä ei Sonyltäkään mitään tämän kokoluokan yksinoikeus -valttia löydy, COD -franchise on jättisuosittu mihin tahansa verrattuna. Sen kokoinen kauppa että saattaa Microsoft tukehtua ennen nielemistä.

Ja yksinoikeuspelit on täysin ymmärrettäviä kun ne tuotetaan itse suunnitellen omalle alustalleen.
Ehdottomasti, alustan haltijaa nämä palvelee, kaikkia pelaajia ei. Jos käyttäjät kuten @pomk haluaa pitää periaatteensa luotisuorassa eikä lipsua kaksoistandardeihin, niin sitten pitäisi myös vaatia Sonyltä for the gamers ratkaisuja samalla mitalla yksinoikeuksien suhteen.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Jos käyttäjät kuten @pomk haluaa pitää periaatteensa luotisuorassa eikä lipsua kaksoistandardeihin, niin sitten pitäisi myös vaatia Sonyltä for the gamers ratkaisuja samalla mitalla yksinoikeuksien suhteen.
En edelleenkään omista pleikkaria. Käytännössä kaikkihan noista sonyn yksinoikeuksista valuu pc:lle, MS Windowsille. Jos MS antais asentaa winukan xboxiin niin nehän kaikki toimis silläkin konsolilla. :kahvi:

Ja juu. Ihan samalla tavalla vetäisin herneen nenään jos sony ostelis jotain tunnettuja pelitaloja vain aitoja rakentaakseen. Onhan sonykin (pienehköjä) studioita ostellut pitkien sponssisoppareiden jälkeen, mut toi MS:n touhu on vaan ihan absurdia.

Ja edelleen, sony sentään yrittää innovoida jotakin, siitä saa minulta pisteitä. MS:n matolaatikko on, noh, pc pelaajan näkökulmasta lähinnä huvittava vehje, jolle ei ole mitään varsinaista syytä olla olemassa. Osa tietty tykkää kun pelikoneen saa ostettua osamaksulla, ja ms ainakin vielä antaa maksuaikaa aika hyvillä ehdoilla.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Ja juu. Ihan samalla tavalla vetäisin herneen nenään jos sony ostelis jotain tunnettuja pelitaloja vain aitoja rakentaakseen. Onhan sonykin (pienehköjä) studioita ostellut pitkien sponssisoppareiden jälkeen, mut toi MS:n touhu on vaan ihan absurdia.

Ja edelleen, sony sentään yrittää innovoida jotakin, siitä saa minulta pisteitä. MS:n matolaatikko on, noh, pc pelaajan näkökulmasta lähinnä huvittava vehje, jolle ei ole mitään varsinaista syytä olla olemassa. Osa tietty tykkää kun pelikoneen saa ostettua osamaksulla, ja ms ainakin vielä antaa maksuaikaa aika hyvillä ehdoilla.
Köhköh, Bungie, köhköh. Aika matalat on aidat Microsoftilla, kun pelit saadaan heti myös PC:lle.
Ja osamaksulla voi kyllä ostaa vaikka sen peli-PC:n Jimmsistä. Tai mistä vaan.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Köhköh, Bungie, köhköh. Aika matalat on aidat Microsoftilla, kun pelit saadaan heti myös PC:lle.
Ja osamaksulla voi kyllä ostaa vaikka sen peli-PC:n Jimmsistä. Tai mistä vaan.
Sony Interactive Entertainmentcompleted its acquisition of Bungie in July 2022, with Bungie remaining as an independent and multi-platform studio and publisher.[10][11][12]

en näe ongelmaa, aitoja ei pystytetty. Jos alkavat perseilemään, niin eiköhän FTC sonynkin ostoksista ala valittamaan.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Sony Interactive Entertainmentcompleted its acquisition of Bungie in July 2022, with Bungie remaining as an independent and multi-platform studio and publisher.[10][11][12]

en näe ongelmaa, aitoja ei pystytetty. Jos alkavat perseilemään, niin eiköhän FTC sonynkin ostoksista ala valittamaan.
Myös MS julkaisee omat pelinsä useammalle kuin yhdelle alustalle, eli ovat multiplatform-julkaisija. :kahvi:

Sonyhan on hyvinkin tunnettu 3rd party timed exclusive-ostoistaan (SF5, FFVIIR, FFXVI, Forspoken, Stray ym), mutta sehän ei varmaan haittaa jos ihan vähän pystyttää tilapäistä aitaa. :whistling: Tai no SF5:n kohdalla pysyvä aita, mutta ei se silti haittaa koska lisää tähän syyt ja siirrä tarvittaessa maalitolpat. :think:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Tai no SF5:n kohdalla pysyvä aita
? Kyllähän sen winukalle saa. MS sais antaa asentaa winukan, tai vaikka steamOS:n, matolaatikoihinsa, niin olis aito #fortheplayers
Myös MS julkaisee omat pelinsä useammalle kuin yhdelle alustalle, eli ovat multiplatform-julkaisija. :kahvi:
Juu, MS:llä on itsellään kaksi alustaa. Olishan se typerää julkaista vain toiselle.

Onko sonykin btw multiplattafirma jos julkaisee sekä ps5 että ps4 versiot? :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
? Kyllähän sen winukalle saa. MS sais antaa asentaa winukan, tai vaikka steamOS:n, matolaatikoihinsa, niin olis aito #fortheplayers

Juu, MS:llä on itsellään kaksi alustaa. Olishan se typerää julkaista vain toiselle.

Onko sonykin btw multiplattafirma jos julkaisee sekä ps5 että ps4 versiot? :kahvi:
Eli kun MS julkaisee omat pelinsä Xboxille, Game Passiin, xCloudiin ja PC:lle, niin kyse on aitojen pystyttämisestä koska syyt. Paha, suorastaan inhottava Microsoft.

Kun Sony lyö rahahatun 3rd party-julkaisijalle kouraan ja aiemmin konsolimultiplattarina olleen pelisarjan peli julkaistaan vain pleikkarille ja PC:lle, niin tämä on jalo kädenojennus pelaajille hyväsydämiseltä Sonylta. Ihana Sony.

Aika vahva bias paistaa läpi. :kahvi:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
jalo kädenojennus pelaajille hyväsydämiseltä Sonylta
Öö ei?

Eli kun MS julkaisee omat pelinsä Xboxille, Game Passiin, xCloudiin ja PC:lle, niin kyse on aitojen pystyttämisestä koska syyt.
Aitojen pystyttäminen on sitä kun ostaa jonkun studion rajatakseen osan pelaajista sen ulkopuolelle. Sf5 tapaus on myös paskaa. Sentään kuitenkin annettu MS:n fanikunnalle joku mahis pelata kyseistä peliä, sen lisäksi että MS voisi kyseisen pelin asentamisen xboxille sallia niin halutessaan.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Öö ei?

Aitojen pystyttäminen on sitä kun ostaa jonkun studion rajatakseen osan pelaajista sen ulkopuolelle. Sf5 tapaus on myös paskaa. Sentään kuitenkin annettu MS:n fanikunnalle joku mahis pelata kyseistä peliä, sen lisäksi että MS voisi kyseisen pelin asentamisen xboxille sallia niin halutessaan.
Myös Sonyn fanikunnalle on annettu joku mahis pelata kyseisiä pelejä, koska kaikiltahan tunnetusti löytyy peli-PC kotoa eikä Xboxin ostoa siksi tarvitse edes harkita. Tässä ketjussa tämä luki. :kahvi:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Myös Sonyn fanikunnalle on annettu joku mahis pelata kyseisiä pelejä, koska kaikiltahan tunnetusti löytyy peli-PC kotoa eikä Xboxin ostoa siksi tarvitse edes harkita. Tässä ketjussa tämä luki. :kahvi:
Kunhan oletin että MS:n tosifaneilla on niiden kaikki tuotteet. :kahvi:

Ja edelleen, MS voisi helposti saattaa tuonkin pelin pelattavaksi xboxilla niin halutessaan. Jostain syystä eivät halua niin toimia.
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
386
Kyllä nuo on olleet heikkoja esityksiä mitä olen kokeillut, unchartedit aivan toista luokkaa.
En lähtis vertailemaan Unchartedeja ja nimenomaan vanhoja Tomb Raidereita tai Indiana Joneseja keskenään. Omana aikanaan olivat kovaa kamaa ihan kuten Unchartedit ja uudemmat Tomb Raiderit omanaan. Niin vaan tulee väistämättä niistäkin aika ajamaan ohi.

Unchartedissa toimivaa omasta mielestäni oli se Indiana Jonesmainen viaton huumori ja Crash Bandicootista omaksutut koko trilogian läpi toistuvat kentät. Siinä missä juostiin ennen vierivää kiveä pakoon, Drake taisi pakoilla sortuvia rakennuksia, lumivyöryjä tms.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
En lähtis vertailemaan Unchartedeja ja nimenomaan vanhoja Tomb Raidereita tai Indiana Joneseja keskenään. Omana aikanaan olivat kovaa kamaa ihan kuten Unchartedit ja uudemmat Tomb Raiderit omanaan. Niin vaan tulee väistämättä niistäkin aika ajamaan ohi.

Unchartedissa toimivaa omasta mielestäni oli se Indiana Jonesmainen viaton huumori ja Crash Bandicootista omaksutut koko trilogian läpi toistuvat kentät. Siinä missä juostiin ennen vierivää kiveä pakoon, Drake taisi pakoilla sortuvia rakennuksia, lumivyöryjä tms.
Ei, ero tulee siitä että unchartedit on vaan paljon paremmin tehtyjä pelejä kaikenkaikkiaan.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Aikamoinen itkupilli tuosta Phil Spenceristä paljastumassa. Nyt itkee kuinka Sony yrittää tehdä itsestään isomman Microsoftin kustannuksella. Mitäköhän he itse aikovat niillä studiokauppoihin sijoitetuilla 80 miljardilla saavuttaa. :rofl2:

Ja pitihän sitä vielä saada vuoden loppuun yksi "odottakaa vain ensi vuoteen niin kohta ne meidän pelit saapuu"-heitto. Eihän tässä olla kuin joku vuosikymmen samoja satuja kuunneltu vuosi vuodelta.

Farssi.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 809
En lähtis vertailemaan Unchartedeja ja nimenomaan vanhoja Tomb Raidereita tai Indiana Joneseja keskenään. Omana aikanaan olivat kovaa kamaa ihan kuten Unchartedit ja uudemmat Tomb Raiderit omanaan. Niin vaan tulee väistämättä niistäkin aika ajamaan ohi.
Aika on tavallaan ajanut jo ohi unchartedista. Se rebootataan jonku random tiimin toimesta ja naughty dog ei sitä enää tee. Sony uskaltaa tehdä uutta IP:ta, microsoft menee halo,halo,halo meiningillä.


 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Aika on tavallaan ajanut jo ohi unchartedista. Se rebootataan jonku random tiimin toimesta ja naughty dog ei sitä enää tee. Sony uskaltaa tehdä uutta IP:ta, microsoft menee halo,halo,halo meiningillä.


Sonyn julkaisut PS5:lle: remake, jatko-osa, jatko-osa, jatko-osa, jatko-osa, remake jne. Mutta hyvä että on uskallusta niiden uusien IP:n kanssa. :whistling:
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Ei, ero tulee siitä että unchartedit on vaan paljon paremmin tehtyjä pelejä kaikenkaikkiaan.
Vertaatko nyt ihan tosissaan Tomb Raideria vuodelta 96 ja Unchartedia?

Eikö hehkuttamasi State of Decay oli tällainen 3rd person cinematic sonytapainen peli?
En tiedä miten tämä liittyy Pingviinin viestiin, mutta State of Decay on 3rd person open world zombie survival.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Vertaatko nyt ihan tosissaan Tomb Raideria vuodelta 96 ja Unchartedia?


En tiedä miten tämä liittyy Pingviinin viestiin, mutta State of Decay on 3rd person open world zombie survival.
Open world se on Horizonkin ja ei ole kerännyt kehuja Pingviiniltä?

Mistä keksit että olisin verrannut 96 Tomb Raideria johonkin? Pelaan sitä ensimmäistä remasteroitua unchartedia mieluummin kuin yhtään Tomb Raideria.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Edelleen odotellaan sitä haastista jossa Phil Spencer lupaa KAIKKI pelit pleikkarille.
Miten tämä liittyy enää tähän millään tapaa vai onko tarkoituksesi enää ainoastaan paskoa keskustelua? MS on FTC:n tutkinnan alaisena tekojensa vuoksi, jotka ovat ristiriidassa sen kanssa mitä on heidän toimestaan sanottu. MS on rajoittamassa suunnittelemillaan kaupoillaan kilpailua, joten ei liene mikään yllätys että kilpailuviranomainen puuttuu asiaan.

Ihan samalla tapaa Sony joutui antamaan lupauksen että Bungien tuotanto on jatkossakin multiplattareita FTC:n tutkiessa tätä hankintaa. Joten en ole yhtään yllättynyt että nyt MS:ltä vaaditaan vastaavaa.

" Sony has claimed that Bungie will be “an independent subsidiary” of the PlayStation firm and remain a multiplatform studio should the acquisition go through as planned. "



Myös MS julkaisee omat pelinsä useammalle kuin yhdelle alustalle, eli ovat multiplatform-julkaisija. :kahvi:
Mietihän nyt hetki. Peli julkaistaan alustoille X ja Y. Vaatii kyllä melkoista älyllistä epärehellisyyttä hehkuttaa toimintatapaa jossa pelit otetaan ensin pois alustalta Y, jotta ne voidaan julkaista tämän jälkeen ainoastaan alustoille X ja Z, hehkuttaen samalla kuinka tässä luodaan pelaajille lisää mahdollisuuksia pelien pelaamiselle.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 457
Viestejä
4 162 616
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom