PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Jos on vähääkään ketjua seurannut, niin aika tuttu mantra toi on, että series x ei myy (vaikkei sitäkää ole pahemmin saatavilla ole ollut). Käytettiinhän noita saatavuuksia "100+" myös pönkittään sitä narratiivia. Ketjusta löytyy, ku menee taaksepäin.
Niin 100+ konsolia on kyllä merkki, että ser S/X on ostettavissa toisinkuin jatkuva loppuunmyyty teksti PS5 kohdalla. PS5 konsoleita on kaikenlisäksi myyty maailmalla selvästi enemmän. Haluttavuuden suhteen ei pitäisi olla epäselvyyttä kumpi kiinnostaa enemmän.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Niin 100+ konsolia on kyllä merkki, että ser S/X on ostettavissa toisinkuin jatkuva loppuunmyyty teksti PS5 kohdalla. PS5 konsoleita on kaikenlisäksi myyty maailmalla selvästi enemmän. Haluttavuuden suhteen ei pitäisi olla epäselvyyttä kumpi kiinnostaa enemmän.
Myy eniten, mut ei saatavissa? On vissii kuite ollu jossain saatavillakin sit. Series s on ollut saatavissa, puhuin series x:stä (kokoajan siitä puhunut). Tuskin oon ainut, joka on odotellut series x:ää ja jättänyt ässän hyllyyn, ku one x on erinomainen laite ja s on aika köpö päivitys siihen :/
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Myy eniten, mut ei saatavissa? On vissii kuite ollu jossain saatavillakin sit. Series s on ollut saatavissa, puhuin series x:stä (kokoajan siitä puhunut). Tuskin oon ainut, joka on odotellut series x:ää ja jättänyt ässän hyllyyn, ku one x on erinomainen laite ja s on aika köpö päivitys siihen :/
Tietysti on mutta kun niitä ei näy 100+ varastosaldona vaan ne menevät samantien pelaajille. Varmasti olet lukenut joskus PS5 seurantaketjua niin tiedät miten homma menee tuhansien konsoleita jonottavien kohdalla. Ser X konsolia on ollut välillä hyvinkin tarjolla. Itse olen verkkokauppa.comissa hypistellyt lootaa jo loppukeväästä kun niitä oli hyllytavarana. Ser S lootaa on saanut kaikenaikaa senkun vain hakee. Sitä lienee suurin osa myydyistä Microsoftin nykykonsoleista. One X ei kyllä erinomainen ole mutta siinä olen samaa mieltä, että Ser S on siihen nähden köpö päivitys tai yleensäkin turhake koko konsolipuolella.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Tietysti on mutta kun niitä ei näy 100+ varastosaldona vaan ne menevät samantien pelaajille. Varmasti olet lukenut joskus PS5 seurantaketjua niin tiedät miten homma menee tuhansien konsoleita jonottavien kohdalla. Ser X konsolia on ollut välillä hyvinkin tarjolla. Itse olen verkkokauppa.comissa hypistellyt lootaa jo loppukeväästä kun niitä oli hyllytavarana. Ser S lootaa on saanut kaikenaikaa senkun vain hakee. Sitä lienee suurin osa myydyistä Microsoftin nykykonsoleista. One X ei kyllä erinomainen ole mutta siinä olen samaa mieltä, että Ser S on siihen nähden köpö päivitys tai yleensäkin turhake koko konsolipuolella.
Juu. En ole seurannut ko. ketjua, mut oon tietoinen, että jonoa on melkoisesti. Eiköhä se rupea pikkuhiljaa helpottaan. Molempien laitteiden osalta. Kunhan tossa jokunen viesti sit pistin sarkastiseen sävyyn, että ei oo saatavilla, ku myy nii huonosti. Ei tosiaa enää ole moisia saatavuuksia, kerta-eriä. Ei ne series äxät hyllyissä pölyty myöskään, vaikka niin jotku trollailessaan väittävätkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Mä putosin kärryiltä. Mikä alkuperäinen väite?
Niin tästähän oli aiemmin ketjussa keskustelua, johon myös käyttäjä jolle vastasin osallistui. Sieltä voi lähteä kertaamaan jos on unohtunut. Siksi asiasta kommentoinkin juuri kyseisellä tapaa käyttäjälle @emagdnim, kun maalitolpat siirtyivät globaaleista myynneistä Suomen kahden verkkokaupan myynteihin.

Eikös nuo Series X ole myös aika hyvin loppuunmyyty joka paikasta ?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Niin tästähän oli aiemmin ketjussa keskustelua, johon myös käyttäjä jolle vastasin osallistui. Sieltä voi lähteä kertaamaan jos on unohtunut. Siksi asiasta kommentoinkin juuri kyseisellä tapaa käyttäjälle @emagdnim, kun maalitolpat siirtyivät globaaleista myynneistä Suomen kahden verkkokaupan myynteihin.
Mistä sie puhut? Voisitko keskittyä asiaan etkä muihin keskustelijoihin ja mitä kukaki sano sillo ja tällöin? Turhaa sotkemista. Onneksi et enää yvllä häiriköi sentäs.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Mistä sie puhut? Voisitko keskittyä asiaan etkä muihin keskustelijoihin ja mitä kukaki sano sillo ja tällöin? Turhaa sotkemista. Onneksi et enää yvllä häiriköi sentäs.
Minä viittasin aiempaan keskusteluun, jossa maalitolppia siirreltiin globaalista myynneistä Suomen myynteihin. Nyt sinä palasit samaan aiheeseen provoviestilläsi, johon minä sitten typeryyksissäni vastasin. En tiedä miksi aloit aiheesta ylipäätään vänkäämään jälleen.

Kerrotko muuten miten toistuvat viittaukset väitettyihin yksityisviesteihin liittyvät itse ketjun aiheeseen, muuten kuin ilmeisenä käyttäjän leimaamisyrityksenä? Johan sulta yksi viesti lähti bittiavaruuteen samoilla meriiteillä.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Lopettakaas sitten se metakeskustelu ja tuhannen viestin takaisten asioiden nostaminen tikunnokkaan. Aivan typerää touhua ja erinomainen esimerkki keskustelua paskovasta ei-rakentavasta keskustelutavasta. Ja sen jälkeen vielä raportoidaan kilpaa viesteistä - ei näin.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Microsoft törmännyt UK:ssa ongelmiin Activision kauppojen suhteen. UK-viranomaisten mukaan kauppa voisi vähentää kilpailua. Microsoftin mukaan UK-viranomaiset ovat kuunnelleet liikaa Sonyn asianajajia. Vastauksessaan viranomaisille Microsoft kertoo että on viimeisellä sijalla konsoleissa ja seitsemäntenä PC:llä ja ei missään mobiilipeleissä.

 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Aika selvähän se on tässä kohtaa jos cloud- pelaaminen joskus valtaa maailman niin ei ole kukaan haastamassa Microsoftia ja heidän studiomääräänsä suhteen sillä puolen. Ihan hyvä jos nyt katsotaan hieman tulevaisuuteen eikä nykyhetkeen.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
413
Aika selvähän se on tässä kohtaa jos cloud- pelaaminen joskus valtaa maailman niin ei ole kukaan haastamassa Microsoftia ja heidän studiomääräänsä suhteen sillä puolen. Ihan hyvä jos nyt katsotaan hieman tulevaisuuteen eikä nykyhetkeen.
En nyt tähän yrityskauppaan ota kantaa (en yleensä ymmärrä miksi pelaajia tämä asia kiinnostaa niin kovin, kun nimenomaan kilpailuviranomaisten tehtävä ratkaista onko ok vai ei), mutta kyllä mielestäni sekä Sonyn että Nvidian cloud palvelut ovat ihan kilpailukykyisiä MS:in cloud toteutuksen kanssa.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Aika selvähän se on tässä kohtaa jos cloud- pelaaminen joskus valtaa maailman niin ei ole kukaan haastamassa Microsoftia ja heidän studiomääräänsä suhteen sillä puolen. Ihan hyvä jos nyt katsotaan hieman tulevaisuuteen eikä nykyhetkeen.
Kyllähän cloud-pelaamisessa on jo nyt paljon toimijoita ja kilpailua. Suurista esim. Geforce, Amazon, Sony, MS, Tencent.
Enemmän tässä CMA:n ulostulossa keskitytään vaan siihen Call of Dutyyn.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Microsoft törmännyt UK:ssa ongelmiin Activision kauppojen suhteen. UK-viranomaisten mukaan kauppa voisi vähentää kilpailua. Microsoftin mukaan UK-viranomaiset ovat kuunnelleet liikaa Sonyn asianajajia. Vastauksessaan viranomaisille Microsoft kertoo että on viimeisellä sijalla konsoleissa ja seitsemäntenä PC:llä ja ei missään mobiilipeleissä.

Hauska kohta artikkelista:

"Microsoft’s full response to the CMA, seen by The Verge, also includes parts where the company tries to, comically, make it look like it somehow sucks at gaming and it can’t compete. Microsoft says Xbox “is in last place in console” and “seventh place in PC” and “nowhere in mobile game distribution globally,” and Microsoft argues it has no reason to harm or degrade rival cloud gaming services as it wants to “encourage the major shift in consumer behavior required for cloud gaming to succeed.”

Vähän suolaiselta kuulostaa MS:n vastine CMA:lle. Mielenkiintoista nähdä joutuuko MS tekemään myönnytyksiä kaupan läpi menemiseksi, kuten CoD:n multiplattariaseman takaaminen myös jatkossa?

Sinällään ihan hyvä että kauppa perataan perinpohjin, jottei suurimman setelitukun omaava kuvittele automaattisesti ottavansa määräävää markkina-asemaa pelikonsolien osalta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Sinällään ihan hyvä että kauppa perataan perinpohjin, jottei suurimman setelitukun omaava kuvittele automaattisesti ottavansa määräävää markkina-asemaa pelikonsolien osalta.
Eli jos Microsoft saa ostaa AV:n niin se saa määrävän markkina-aseman pelikonsoleiden osalta...?
 
Liittynyt
18.05.2022
Viestejä
110
Mites tässä nyt näin kävi, että mikkisofta myöntää tappiotaan? :hmm:

 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Mites tässä nyt näin kävi, että mikkisofta myöntää tappiotaan? :hmm:

Mikä tappio? Sekö että pleikkarilla on isompi laite-/pelaajakanta? Olipa taas uutinen...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Eli jos Microsoft saa ostaa AV:n niin se saa määrävän markkina-aseman pelikonsoleiden osalta...?
Tämä oli kommentti asiaan ihan yleisellä tasolla, IMO toivottavampaa olisi kasvattaa markkina-asemaansa pienempien studioiden orgaanisella kasvulla.

Käsittääkseni vaikka ABK-kauppa menisi lävitse, olisi Xboxin pelipuoli edelleen pleikkarin pelipuolta pienempi liikevaihdolla mitattuna. Se että MS maksaa ylihintaa ostoksistaan ei ole mitään uutta. Nokia, Zune, Mixer... Mukaan mahtuu kyllä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Käsittääkseni vaikka ABK-kauppa menisi lävitse, olisi Xboxin pelipuoli edelleen pleikkarin pelipuolta pienempi liikevaihdolla mitattuna. Se että MS maksaa ylihintaa ostoksistaan ei ole mitään uutta. Nokia, Zune, Mixer... Mukaan mahtuu kyllä.
Mites Mojang, väitit kovasti senkin osalta että "karmea ostos ja hirveä ylihinta" (vapaamuotoinen luonnehdinta sinun kommenteistasi), mites kävikään?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Huomautus - älä toimi foorumipoliisina ja anna ohjeistuksia omien tulkintojesi perusteella
Mites Mojang, väitit kovasti senkin osalta että "karmea ostos ja hirveä ylihinta" (vapaamuotoinen luonnehdinta sinun kommenteistasi), mites kävikään?
Olikos tämä kauppa nyt vihdoin kääntynyt jo voitolliseksi? Sulla on tästä varmaan faktaakin jo esittää? Mikäli ei ole niin pidättäydyn kannassani. Toki sokeakin kana löytää joskus sen jyvän, kuten ehdittiin jo todeta.

Jos sattui menemään ohitse, niin moderointihan ohjeisti juuri vähän aikaa sitten olemaan nostamatta tuhannen viestin takaisia juttuja uudelleen tikunnokkaan? Toivonkin että toimit jatkossa annettujen ohjeiden mukaisesti muiden tavoin.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Olikos tämä kauppa nyt vihdoin kääntynyt jo voitolliseksi? Sulla on tästä varmaan faktaakin jo esittää? Mikäli ei ole niin pidättäydyn kannassani. Toki sokeakin kana löytää joskus sen jyvän, kuten ehdittiin jo todeta.
Microsoft tienaa arviolta 200-250m per vuosi voittoa pelkästään MInecraftista, sen perusteella tuo 2.5B hankintahinta näyttää naurettavan halvalta ottaen huomioon millainen brändi ja vaikuttavuus Minecraftillä on.

Aivan loistava diili Microsoftille, voit toki olla ihan mitä mieltä tahansa mutta vertailun vuoksi Sony maksoi 3.6B Bungiesta joka tekee liikevaihtoa tuon 200M verran vuosittain eikä juuri mitään btändiarvoja yms ole mukana.

Nostin tämän muuten esimerkiksi kun sinä luettelit Microsoftin epäonnistuneita hankintoja ja muistutin sinun arviosta kaupan järkevyydestä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 795
Jenkeissä voi tulla vaikeuksia myös viranomaisten suhteen activision blizzard kaupan kanssa. Viranomaiset on oppineet jotain siitä, kun antoivat facebookin ostaa instagrammia, whatsappia jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Microsoft tienaa arviolta 200-250m per vuosi voittoa pelkästään MInecraftista, sen perusteella tuo 2.5B hankintahinta näyttää naurettavan halvalta ottaen huomioon millainen brändi ja vaikuttavuus Minecraftillä on.

Aivan loistava diili Microsoftille, voit toki olla ihan mitä mieltä tahansa mutta vertailun vuoksi Sony maksoi 3.6B Bungiesta joka tekee liikevaihtoa tuon 200M verran vuosittain eikä juuri mitään btändiarvoja yms ole mukana.

Nostin tämän muuten esimerkiksi kun sinä luettelit Microsoftin epäonnistuneita hankintoja ja muistutin sinun arviosta kaupan järkevyydestä.
Pyysin sinulta faktaa asiaan mutta tarjosit jälleen mutua? Mistä olet nämä lukusi oikein repäissyt? Luuletko että 2,5B hankintahinta on ainoa kustannus, joka on kohdistunut Minecraftin kehittämiseen nykytilaansa ja näihin arvioimiisi voittoihin? Laita nyt faktaa asiasta pöytään niin on jotain minkä pohjalta keskustella kun olet toistuvasti mutuillut ketjussa ihan omiasi, muuten keskustelussa ei ole taaskaan päätä eikä häntää.

Et vissiin ymmärrä miksi Sony hankki Bungien kun hintaa hämmästelet, mutta eipä anneta sen häiritä viiltävien analyysiesi tekemistä. Sanooko termi GaaS sinulle mitään?

Niin tässähän ei varmastikaan ollut tarkoitus yrittää päästä kuittailemaan aiemmista kommenteistani..? :think: Uskoo ken tahtoo.



Mielenkiintoisia kehuja Microsoftilta Sonylle, kun myöntävät Sonyn laitteen olevan parempi.
Koko CMA-papru on täynnä komiikkaa, ilmeisesti tämä kapula rattaissa on MS:lle todella epämieluinen yllätys.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Pyysin sinulta faktaa asiaan mutta tarjosit jälleen mutua? Mistä olet nämä lukusi oikein repäissyt? Luuletko että 2,5B hankintahinta on ainoa kustannus, joka on kohdistunut Minecraftin kehittämiseen nykytilaansa ja näihin arvioimiisi voittoihin? Laita nyt faktaa asiasta pöytään niin on jotain minkä pohjalta keskustella kun olet toistuvasti mutuillut ketjussa ihan omiasi, muuten keskustelussa ei ole taaskaan päätä eikä häntää.
Koska Microsoft ei erittele minecraftin lukuja niin se joudutaan påättelemään aikaisemmsta, päädyn lukuun vertaamalla Mojangin tulosta vrt liikevaihtoon ennen MS ostoa ja arvioihin Minecraftin nykyliikevaihdosta.

Sinä itse haukuit kaupan surkeaksi mutta sinulla ei ole mitään kättä pidempää omien väitteidesi tueksi, minä sentään pystyn jollain tarkkuudella analysoimaan arvioitua kannattavuutta ja sitä kautta kaupan mielekkyyttä

Et vissiin ymmärrä miksi Sony hankki Bungien kun hintaa hämmästelet, mutta eipä anneta sen häiritä viiltävien analyysiesi tekemistä. Sanooko termi GaaS sinulle mitään?
No.kerro miksi Sony hankki Bungien, kerro lisää kaupan järkevyydestä ja kerro lisäksi miten GaaS tähän kokonaisuuteen vaikuttaa. Tämä sillä oletuksella että tarkoitat Games as a Serviceä tuolla lyhenteellä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Koska Microsoft ei erittele minecraftin lukuja niin se joudutaan påättelemään aikaisemmsta, päädyn lukuun vertaamalla Mojangin tulosta vrt liikevaihtoon ennen MS ostoa ja arvioihin Minecraftin nykyliikevaihdosta.

Sinä itse haukuit kaupan surkeaksi mutta sinulla ei ole mitään kättä pidempää omien väitteidesi tueksi, minä sentään pystyn jollain tarkkuudella analysoimaan arvioitua kannattavuutta ja sitä kautta kaupan mielekkyyttä
Hieno yritys kääntää todistustaakka minulle, vaikka itse syyllistyit mutuiluun asiasta. Et siis ole pystynyt esittämään faktoihin perustuen väitettäsi todeksi, joten todetaan sinun olleen sitten väärässä. Mutuilusi kaatuu jo siihen tosiseikkaan, että et tiedä nykyistä Minecraftin kustannuspuolta joten menneisyyden kustannusrakenteeseen pohjautuen tuloksen arvailu ei tuota lähellekään oikeaa tulosta.

Minä olen jo näkemykseni kaupan surkeudesta aikoinaan perustellut, senkuin foorumin hakutoiminnolla etsimään keskustelua jos asia vielä noin kiinnostaa, en ole sitä puolestasi tälläkään kertaa tekemässä. En ala kanssasi aiheesta uudelleen enää keskustelemaan tämän enempää, jos et pysty tuomaan uutta faktaa asiasta pöytään.

No.kerro miksi Sony hankki Bungien, kerro lisää kaupan järkevyydestä ja kerro lisäksi miten GaaS tähän kokonaisuuteen vaikuttaa. Tämä sillä oletuksella että tarkoitat Games as a Serviceä tuolla lyhenteellä.
Olisikohan ihan siitä syystä että Sonylta puuttui juurikin GaaS-osaamista ja Bungie oli kaupan? Ja kyllä, tarkoitin GaaS-termillä Games as a Serviceä. Varmasti myös Destinyn IP:stä tulevat tuotot olivat myös yksi syy kauppaan, kun kyseessä on edelleen yksi suosituimpia moninpelejä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Hieno yritys kääntää todistustaakka minulle, vaikka itse syyllistyit mutuiluun asiasta. Et siis ole pystynyt esittämään faktoihin perustuen väitettäsi todeksi, joten todetaan sinun olleen sitten väärässä. Mutuilusi kaatuu jo siihen tosiseikkaan, että et tiedä nykyistä Minecraftin kustannuspuolta joten menneisyyden kustannusrakenteeseen pohjautuen tuloksen arvailu ei tuota lähellekään oikeaa tulosta.
Tämä on totta, todennäköisesti kustannukset ovat jopa tippuneet kun Microsoft pystyy hyödyntämään omaa Azure-infraa toisin kuin Mojang joka joutui ostamaan infran talon ulkopuolelta.

Noh, minulle riittää se että osaan itse arvioida todennäköisyydet kaupan kannattavuudelle, suurella todennäköisyydellä Mojangin osto on yksi parhaita kauppoja pelimaailmassa koskaan, Minecraft on joka puolella ja se on tunnetumpi brändi kuin yksikään Sonyn vastaavista ja laajenee kokoa ajan. Plus todennäköisesti se takoo kunnon voitot joka vuosi.

Aivan briljantti diili.

Olisikohan ihan siitä syystä että Sonylta puuttui juurikin GaaS-osaamista ja Bungie oli kaupan? Ja kyllä, tarkoitin GaaS-termillä Games as a Serviceä. Varmasti myös Destinyn IP:stä tulevat tuotot olivat myös yksi syy kauppaan, kun kyseessä on edelleen yksi suosituimpia moninpelejä.
Siis mitä? Eikö Sonyllä ole ollut vuosikausia GaaSia tarjolla Plussan, Nowin yms muodossa? Mitä uutta Bungie toi tähän?

Noh lienemme kuitenkin samaa mieltä siitä että Mojang diili oli ylivertaisesti parempi kuin Bungie-kauppa.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Et vissiin ymmärrä miksi Sony hankki Bungien kun hintaa hämmästelet, mutta eipä anneta sen häiritä viiltävien analyysiesi tekemistä. Sanooko termi GaaS sinulle mitään?
Ihan samoja kustannuksia on Bungiella kuin Mojangilla. On vieläpä henkiömäärältään suurempi kuin Mojang. Minecraft on sitäpaitsi myös GaaS, paljon suurempi kuin Destiny. Enkä nyt sanoisi Bungieta mitenkään erikoiseksi GaaS-studioksi, ihan yhtälailla muut firmat niitä väsäävät.
Montako vuotta arvioit että menee kunnes Sony on omillaan Bungie-diilistä, jos Mojang-diilikin on vielä tappiollinen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Tämä on totta, todennäköisesti kustannukset ovat jopa tippuneet kun Microsoft pystyy hyödyntämään omaa Azure-infraa toisin kuin Mojang joka joutui ostamaan infran talon ulkopuolelta.

Noh, minulle riittää se että osaan itse arvioida todennäköisyydet kaupan kannattavuudelle, suurella todennäköisyydellä Mojangin osto on yksi parhaita kauppoja pelimaailmassa koskaan, Minecraft on joka puolella ja se on tunnetumpi brändi kuin yksikään Sonyn vastaavista ja laajenee kokoa ajan. Plus todennäköisesti se takoo kunnon voitot joka vuosi.

Aivan briljantti diili.
Not sure if serious.gif

Eli olet siis sitä mieltä että nykyisin yli 600 henkilön studio pyörii matalammilla kustannuksilla kuin ostohetkellä 40 hengen studio? :D:D:D



No eiköhän tämä kerro meille riittävästi tietämyksesi tasosta. Btw, Mojangin liikevaihto oli luokkaa 250 miljoonaa ja liikevoitto 128 miljoonaa vuonna 2013. Eli väittämäsi mukaan liikevoitto on tästä tuplaantunut samalla kun kustannustaso on pysynyt työntekijämäärän 15-kertaistuessa samana? Seems legit. :think:


Siis mitä? Eikö Sonyllä ole ollut vuosikausia GaaSia tarjolla Plussan, Nowin yms muodossa? Mitä uutta Bungie toi tähän?

Noh lienemme kuitenkin samaa mieltä siitä että Mojang diili oli ylivertaisesti parempi kuin Bungie-kauppa.
Nyt kyllä puhutaan ihan peleistä palveluna, kuten nimikin viittaa. Pilvipelaamista Sony tarjosi jo MS:ää paljon aiemmin Gaikai-hankintansa kautta. Yritä nyt edes ymmärtää käyttämiesi termien merkitys.

Emme ole asiasta samaa mieltä, sillä Bungie-diilin arvoa Sonylle ei voida vielä määritellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Eli olet siis sitä mieltä että nykyisin yli 600 henkilön studio pyörii matalammilla kustannuksilla kuin ostohetkellä 40 hengen studio? :D:D:D
Niin, Minecraft on laajentunut huomattavasti bisnekseltään, siellä on tv-sarjoja, elokuvia, kerilykortteja yms oheishärpäkettä vaikka kuinka paljon, plus uudet alustat kuten Nintendo jota ei ollut Mojangin aikoina. Kustaanussäästöjä on aivan varmasti tullut kun on päästy hyödyntämään azure-alustaa yms.

Mutta ilmeisesti olet jo päätöksesi tehnyt vuosia sitten eikä sitä mikään todennäköisesti muuta.

Nyt kyllä puhutaan ihan peleistä palveluna, kuten nimikin viittaa. Pilvipelaamista Sony tarjosi jo MS:ää paljon aiemmin Gaikai-hankintansa kautta. Yritä nyt edes ymmärtää käyttämiesi termien merkitys.
Ah nyt ymmärsin mitä ajat takaa, tarkoitat siis näitä kk-maksullisia (WoW jne) / microtransaction (PUBG jne) pelejä. Eikö muka Sonyllä ole näistä kokemusta ennen Bungieta?

Milloin voimme mielestäsi päätellä kumpi kauppa on ollut parempi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Niin, Minecraft on laajentunut huomattavasti bisnekseltään, siellä on tv-sarjoja, elokuvia, kerilykortteja yms oheishärpäkettä vaikka kuinka paljon, plus uudet alustat kuten Nintendo jota ei ollut Mojangin aikoina. Kustaanussäästöjä on aivan varmasti tullut kun on päästy hyödyntämään azure-alustaa yms.

Mutta ilmeisesti olet jo päätöksesi tehnyt vuosia sitten eikä sitä mikään todennäköisesti muuta.
Kuten jo todettu aiemmin, laita asiasta faktaa, niin katsotaan asiaa uudestaan. Mutuilusi kun ei ole minkään arvoista sortuessasi karkeisiin asiavirheisiin, kuten jo tuotiin esille. Rahaa tosiaan MS osaa pelipuolella törsätä, se on nähty. Nyt kysyttiin tulosta.

Ah nyt ymmärsin mitä ajat takaa, tarkoitat siis näitä kk-maksullisia (WoW jne) / microtransaction (PUBG jne) pelejä. Eikö muka Sonyllä ole näistä kokemusta ennen Bungieta?

Milloin voimme mielestäsi päätellä kumpi kauppa on ollut parempi?
No eipä ole pahemmin näitä Sonyn alustoilla nähty.


Väittäisin että vuonna 2026 ollaan hankinnan suhteen paljon viisaampia.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Kuten jo todettu aiemmin, laita asiasta faktaa, niin katsotaan asiaa uudestaan. Mutuilusi kun ei ole minkään arvoista sortuessasi karkeisiin asiavirheisiin, kuten jo tuotiin esille. Rahaa tosiaan MS osaa pelipuolella törsätä, se on nähty. Nyt kysyttiin tulosta.
Kuten jo aiemmin todettu, kovaa faktaa asiasta on vähän mutta kaikki merkit viittaa siihen että Mojangin osto on ollut loistava diili Microsoftille jälkikäteen arvioituna, maailman suosituin peli by far ja brändiarvo vain kasvaa jatkuvasti. Mitään karkeita asiavirheitä ei todellakaan ollut minun viesteissäni, sinä et vain pysty nyt arvioimaan objektiivisesti tätä koska Microsoft. Jos peli on tehnyt tyyliin 130m tulosta jo vajaa 10v sitten ja sen jälkeen se on paisunut kuin pullataikina uusille bisnesalueille niin on suhteellisen turvallista olettaa sen tekevän hyvin tulosta vieläkin, varsinkin kun Microsoft pystyy tehostamaan toimintaa selvästi.

Olet aika yksin arviosi kanssa ja minulla ei ole mitään tarvetta lähteä sinun linjallesi tässäkään keskustelussa joten jätän tämän tähän.

Väittäisin että vuonna 2026 ollaan hankinnan suhteen paljon viisaampia.
Voi olla. Joka tapauksessa maksettu hinta suhteessa liikevaihtoon, tulokseen ja brändiarvoon ovat todella kova verrattuna Minecraftiin joten odotusarvo sen suhteen että Bungiesta tulisi parempi diili kuin Mojangista ovat todella alhaiset.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Kuten jo aiemmin todettu, kovaa faktaa asiasta on vähän mutta kaikki merkit viittaa siihen että Mojangin osto on ollut loistava diili Microsoftille jälkikäteen arvioituna, maailman suosituin peli by far ja brändiarvo vain kasvaa jatkuvasti. Mitään karkeita asiavirheitä ei todellakaan ollut minun viesteissäni, sinä et vain pysty nyt arvioimaan objektiivisesti tätä koska Microsoft. Jos peli on tehnyt tyyliin 130m tulosta jo vajaa 10v sitten ja sen jälkeen se on paisunut kuin pullataikina uusille bisnesalueille niin on suhteellisen turvallista olettaa sen tekevän hyvin tulosta vieläkin, varsinkin kun Microsoft pystyy tehostamaan toimintaa selvästi.

Olet aika yksin arviosi kanssa ja minulla ei ole mitään tarvetta lähteä sinun linjallesi tässäkään keskustelussa joten jätän tämän tähän.
Ja sama setti senkuin jatkuu viestistä toiseen ilman faktaa asiasta. Eli sinun mielestä henkilöstön lukumäärän 15-kertaistuminen ei vaikuta merkittävästi puljun kustannusrakenteeseen? Ja tämä ei ollut karkea virhe mielestäsi? Kuten jo todettu aiemmin, sinulle on täysin ylivoimaista todeta satuilleesi omiasi, joten vedät taas keskusteluun mukaan muuta epäolennaista kuten vihjaukset kirjoittajan puolueellisuuteen tilannetta paetaksesi. Ehkä voisit sen sijaan miettiä omaa asennettasi keskusteluun kun mikä tahansa MS:n tekemä ratkaisu on automaattisesti parhautta vaikka olemassa olevat faktat osoittaisivat aivan muuta. Mutta ota toki keskustelun viimeinen sana, mitään uuttahan aiheeseen et ole viesteilläsi pystynyt tuomaan mutuilusi lisäksi.

Mistä päättelet että olen arvioni kanssa yksin? Minä en kaipaa arviolleni vertaistukea, osaan kyllä aivan itse muodostaa mielipiteeni asiasta olemassa olevien faktojen tukemana.

Voi olla. Joka tapauksessa maksettu hinta suhteessa liikevaihtoon, tulokseen ja brändiarvoon ovat todella kova verrattuna Minecraftiin joten odotusarvo sen suhteen että Bungiesta tulisi parempi diili kuin Mojangista ovat todella alhaiset.
Tämä on ainoastaan sinun arviosi asiasta ja voin todeta samalla tapaa että olet arviosi suhteen kovin yksin asian kanssa, en ole nähnyt kauppaa kritisoituna ylihintaisena muilta kuin sinulta. Sonyn maksama preemio Bungiesta liittyy ennemminkin heidän tuomaan osaamiseen kuin brändiin.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Jos taalahinnat ovat 179$ ja 449$, niin eivät ne eurohinnat tule kovin kauas jäämään minun 199€ ja 499€ veikkauksista?
Taannoin veikkasin Dual Edgen hinnaksi 199€ ja sanottiin valehtelijaksi. No Sonyhan puskee ulos Premium-ohjainta oikein isolla P:llä. Hinta 239€, huhhuh, nyt on muuten ohjaimella hintaa.
Tatit sentään saa vaihdettua, jos alkavat driftaamaan.
Jos tämä maksaa jo näin paljon, niin paljon hintaa tulee PSVR2:lle? 699€?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Taannoin veikkasin Dual Edgen hinnaksi 199€ ja sanottiin valehtelijaksi. No Sonyhan puskee ulos Premium-ohjainta oikein isolla P:llä. Hinta 239€, huhhuh, nyt on muuten ohjaimella hintaa.
Tatit sentään saa vaihdettua, jos alkavat driftaamaan.
Jos tämä maksaa jo näin paljon, niin paljon hintaa tulee PSVR2:lle? 699€
On kyl kieltämättä hintaa. Niin on mikkiksenki elite ohjaimella, mut tuntuuhan se laadulta muutenkin kuin ton säädettävyyden osalta. Neljä taustaliipaisinta/nappia ja säädettävät&vaihdettavat tatit&liipaisimet on bueno, ku tottuu. Itse kyl tykkään, ku se on painavampiki. Aikuisen ohjain. Tämähän oli olemassa jo xbox onen aikoihin eikä tarvi pelikehittäjiltä mitään extraa. Kaipa V3 vielä tulloo kans, en vain tiedä mitä tossa voi parantaa markkinoinnin kannalta.. "pinnan alta" voi aina tehdä parempaa.

Mikäs tämä dual edge on muutes? Sonyn vastaava? Olis kiva joku linkki tekstin tueksi. On kyl pleikkarin ohjain ottanut aimo harppauksen parempaan nykygenissä. Paljon lähempänä muotoilultaan xboxin ohjainta eikä ihme. Tatit on vain edelleen väärin ja pitää "kynsillä" ohjata (sen sijaan, että peukalot lepää tattien päällä), notta ei peukalot törmäile toisiinsa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Siis onko toi psvr2 tulossa? Tuntuu jotenki oudolta bisnekseltä tehdä vr-laite joka toimisi vain pleikka vitosella? Vai oliko se edellinen iso menestys? Ihan aidosti kysyn, ku en tiedä. vr-pelien kans pitää olla kyl täysi sitoutuminen siihen, että kehitetään vr-peliä. Autopelit erikseen, mut ei ne nekää vissii aina suoraan nappiin mene (dirt rally 2.0). Lystiä on kyl ollu oculust guestin kans, mut pelit on hyvin erillaisia mitä pädillä pelais.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Siis onko toi psvr2 tulossa? Tuntuu jotenki oudolta bisnekseltä tehdä vr-laite joka toimisi vain pleikka vitosella? Vai oliko se edellinen iso menestys? Ihan aidosti kysyn, ku en tiedä. vr-pelien kans pitää olla kyl täysi sitoutuminen siihen, että kehitetään vr-peliä. Autopelit erikseen, mut ei ne nekää vissii aina suoraan nappiin mene (dirt rally 2.0). Lystiä on kyl ollu oculust guestin kans, mut pelit on hyvin erillaisia mitä pädillä pelais.
Vissiin ainoat luvut mitä psvr:sta on julkaistu on se, että vuoden 2019 lopussa se oli myynyt 5 miljoonaa ja se taisi olla ennen questin jättimenestystä eniten myyty vr headset.
Ihan onnistunut saavutus kun ottaa huomioon kuinka vanhaa tekniikkaa se käyttää.
PSVR 2 tulee joskus ensvuonna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Taannoin veikkasin Dual Edgen hinnaksi 199€ ja sanottiin valehtelijaksi. No Sonyhan puskee ulos Premium-ohjainta oikein isolla P:llä. Hinta 239€, huhhuh, nyt on muuten ohjaimella hintaa.
Tatit sentään saa vaihdettua, jos alkavat driftaamaan.
Jos tämä maksaa jo näin paljon, niin paljon hintaa tulee PSVR2:lle? 699€?
Taisi valehtelukommentti olla ennemminkin liittyen väittämääsi ohjaimen akunkestosta, mutta ei anneta sen pilata hyvää uhriutumista asiasta. Ohjaimen hinta on linjassa Elite 2:n kanssa, isoimmat erot näillä on takaliipasimien määrässä ja joystickien vaihdettavuudessa. Dollareissa hinta on 199 $ vs Elite 2:n 179 $. Olisin kyllä toivonut hinnan osalta vähintään pariteettia vs. Elite 2, mutta näillä mennään. MS ei selvästikään pysty tarjoamaan riittävästi vastusta Sonylle, kun on varaa laskuttaa asiakkailta extraa.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Taisi valehtelukommentti olla ennemminkin liittyen väittämääsi ohjaimen akunkestosta, mutta ei anneta sen pilata hyvää uhriutumista asiasta. Ohjaimen hinta on linjassa Elite 2:n kanssa, isoimmat erot näillä on takaliipasimien määrässä ja joystickien vaihdettavuudessa. Dollareissa hinta on 199 $ vs Elite 2:n 179 $. Olisin kyllä toivonut hinnan osalta vähintään pariteettia vs. Elite 2, mutta näillä mennään. MS ei selvästikään pysty tarjoamaan riittävästi vastusta Sonylle, kun on varaa laskuttaa asiakkailta extraa.
Hyvä että selvensit omaa kommenttiasi valehtelusta, jätit sen alunperin vähän ilmaan. Tuohon hintaan toivoisi kyllä huomattavasti parempaa akkukestoa kuin dualsensessä.
Mitäpä noita dollarihintoja täällä vertailemaan, niihin tulee sitäpaitsi usein verot vielä päälle. Taisi sopia narratiiviin paremmin? ;)
Euroissa hinta ei kyllä mitenkään ole linjassa vs. Elite 2 ~160€ vs ~240€. Tuskin tässä hinnoittelussa on Microsoftia ajateltu, miksi olisi?
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Taannoin veikkasin Dual Edgen hinnaksi 199€ ja sanottiin valehtelijaksi. No Sonyhan puskee ulos Premium-ohjainta oikein isolla P:llä. Hinta 239€, huhhuh, nyt on muuten ohjaimella hintaa.
Tatit sentään saa vaihdettua, jos alkavat driftaamaan.
Jos tämä maksaa jo näin paljon, niin paljon hintaa tulee PSVR2:lle? 699€?
On hieman eroa myös tuotteilla. Miten teet tällä uudella kapulalla voittoa jos myyt sen lähellä kustannushintaa? Aivan niin kuin konsolien tapaan PSVR2 voidaan myydä halvemmalla jo ihan sen takia, että voit tehdä tuotteella voittoa pelien kautta.

Tuskin on PSVR2 yhtään sen kalliimpi kuin markkinoiden muutkaan VR-laitteet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Hyvä että selvensit omaa kommenttiasi valehtelusta, jätit sen alunperin vähän ilmaan. Tuohon hintaan toivoisi kyllä huomattavasti parempaa akkukestoa kuin dualsensessä.
Mitäpä noita dollarihintoja täällä vertailemaan, niihin tulee sitäpaitsi usein verot vielä päälle. Taisi sopia narratiiviin paremmin? ;)
Euroissa hinta ei kyllä mitenkään ole linjassa vs. Elite 2 ~160€ vs ~240€. Tuskin tässä hinnoittelussa on Microsoftia ajateltu, miksi olisi?
Millä tavoin tämä jäi ilmaan? Ihan yksiselitteisesti viittasin valheelliseen väitteeseesi ohjaimen akunkestosta, kun tähän liittyvät faktat eivät vieläkään ole tiedossa. Vai oletko nähnyt jossain ohjaimen keskimääräisen virrankulutuksen ja akun kapasiteetin? Samalla alkuperäinen ennustuksesi vaihtotattien hinnasta meni ohi vaatimattomat 100 pinnaa, mutta jätit tämän luonnollisesti mainitsematta. :D

Voidaan toki vertailla myös MSRP hintoja euroissa, joka on Elite 2:n osalta 199 euroa, mutta toki narratiivisi sopii paremmin tarjoushintojen käyttö. Dualsense Edgestä en ole nähnyt vielä tarjouksia. Sinällään niin Edge kuin Elite 2 ovat molemmat mielestäni naurettavan ylihintaisia kapistuksia, joten se siitä minun väittämästäsi narratiivista. Ensimmäisestä Elite-ohjaimesta maksoin aikoinaan sen 130 euroa, joka oli sekin liikaa sen laatuisesta ohjaimesta.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 795


Developerit eivät ole hirveän innoissaan Microsoftin "next gen-laitteesta".
Jää aika pieneksi markkina xbox puolella, jos Series S-tuki ei ole pakollinen. Vaikea kuvitella, että ms ei pitäisi vaatimuksena peleille series s tukea. Ja samallahan tuon s-tuen tekee kuin tukee hitaampia pc-konfiguraatioita. Toki tuossa on etua sonylle ens vuodesta lähtien, kun hitain tuettu konsoli on ps5.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Jää aika pieneksi markkina xbox puolella, jos Series S-tuki ei ole pakollinen. Vaikea kuvitella, että ms ei pitäisi vaatimuksena peleille series s tukea. Ja samallahan tuon s-tuen tekee kuin tukee hitaampia pc-konfiguraatioita. Toki tuossa on etua sonylle ens vuodesta lähtien, kun hitain tuettu konsoli on ps5.
Niin tuskin tuota tukea tässä genissä tullaan pudottamaan juurikin tuon potentiaalisen rahan takia. Ainoastaan se on harmi tässä, että Microsoft teki pienen karhunpalveluksen videopelialalle tuomalla tämän nuhapumpun markkinoille next gen-laitteena ja sen tehojen mukaan tullaan kolmannen osapuolen current gen-pelit suunnittelemaan. Pleikkarilla ei onneksi tätä ongelmaa ole yksinoikeuksiensa kanssa.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Ainoastaan se on harmi tässä, että Microsoft teki pienen karhunpalveluksen videopelialalle tuomalla tämän nuhapumpun markkinoille next gen-laitteena ja sen tehojen mukaan tullaan kolmannen osapuolen current gen-pelit suunnittelemaan.
Ei se että Series S:lle ja huonommille tietokoneille joudutaan tehdä huonompia grafiikka-asetuksia tarkoita että ne parhaat grafiikat kärsii. Sitä varten tehdään low-asetuksia ja on dynaaminen resoluutio. Pelintekijät ovat aina repineet parasta grafiikkaa Ultra-asetuksin, eikä niitä ole ikinä pyörittäneet sen hetkiset heikoimmat laitteet. Last.gen konsolien prossut rajoitti pelialaa jonkun verran.

Pleikkarilla ei onneksi tätä ongelmaa ole yksinoikeuksiensa kanssa.
Ei, mutta uusin pleikkarikin alkaa jo jäädä parhaista grafiikoista paitsi, kun uusimmat pelit kuten COD:it ja mm. vasta julkaistu Plague Tale Requem sisältää "Only PC" -grafiikka-asetuksia eli ne parhaat menee jo PC:lle.

Lisäksi säteenseurannassa konsolit on auttamattoman tuhnuja, mutta konsolien onneksi säteenseuranta on vielä lähtökuopissaan eikä merkittävä visuaalisesti, edes niissä peleissä josta se löytyy. Se mitä PS5 tarvii 4k-resoluutiota varten, on FSR eli ylösskaalaaja joka pystyy tuottamaan lähes natiivin laatuista kuvaa, lisäten FPS:ää merkittävästi. Xboxeilta ilmeisesti löytyy AMD:n FSR.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Ei se että Series S:lle ja huonommille tietokoneille joudutaan tehdä huonompia grafiikka-asetuksia tarkoita että ne parhaat grafiikat kärsii. Sitä varten tehdään low-asetuksia ja on dynaaminen resoluutio. Pelintekijät ovat aina repineet parasta grafiikkaa Ultra-asetuksin, eikä niitä ole ikinä pyörittäneet sen hetkiset heikoimmat laitteet. Last.gen konsolien prossut rajoitti pelialaa jonkun verran.
Se on jo selitetty asiantuntijoiden toimesta ettei heikommille laitteille kuten Series S:lle optimointi ole aina niin yksinkertaista kuin, että hieman lasketaan resoluutiota. Digital Foundrykin taannoin puhui podcastissaan kuinka olivat kuulleet useilta deveiltä valitusta Series S:n pienemmän muistin tuomista ongelmista, ei niinkään sen heikon GPU:n. Tuohon varmaan myös aikaisemman viestini developer viittasi.

Kyllähän Series S:n mukana olo tässä genissä voi näkyä ihan jo kenttäsuunnittelussa tuon muistin takia. Ei tässä pelkistä grafiikoista nyt puhuta.

Ei, mutta uusin pleikkarikin alkaa jo jäädä parhaista grafiikoista paitsi, kun uusimmat pelit kuten COD:it ja mm. vasta julkaistu Plague Tale Requem sisältää "Only PC" -grafiikka-asetuksia eli ne parhaat menee jo PC:lle
Mitä tulee sitten PS5 vs PC grafiikkavertailuihin, niin se on totta, että joku multiplatform putkijuoksu saadaan varmasti näyttämään paremmalta PC:llä kun laitetaan asetukset maximille. Mutta niin kuin viime genissä nähtiin jo Sonyn yksinoikeuksien kuten Unchartedin, TLOU2:n ja God of Warin kohdalla, niin hyvällä optimoinnilla nämä pelit kestävät kyllä kaiken vertailun high end PC-peleillekin.

Xboxeilta ilmeisesti löytyy AMD:n FSR.
Löytyy myös pleikkarilta.

 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tuo muistin vähyys on tosiaan kyllä todella harmittava juttu tuossa Series S:ssä. Se on se ongelma devaajille. GPU heikkouden voi suoraan kompensoida pienemmällö resolla, mutta muisti aiheuttaa isompia ongelmia. Tuota kyllä harmittelin jo silloin, kun nuo speksit selvisivät.

Voiko käydä niin, että jatkossa Series S versiot tulee samaan aikaan switch versioiden kanssa... Tuskin MS siihen kyllä suostuisi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 373
Viestejä
4 158 941
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom