PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Lähtökohtaisesti demot aina ilmaisia ilman mitään erillistä maksavaa palvelua, kaikki muu on vittuilua.
Vittuilua? Se demo-build kun ei vaan synny maagisesti sormia napsauttamalla, jos yhtään peliohjelmoinnista on perillä. Pelien monimutkaistuessa ei ole yhtään ihme että demot ovat olleet katoavaa kansanperinnettä, kun tämä vaatii oman erillisen panostuksensa devitiimiltä. Jos kustantaja ei maksa tätä, niin kulu vieritetään suoraan kuluttajille. Jos maksajaa ei löydy, niin demoakaan on turha odotella.


Eli PC versio on tulossa joten mikäs tässä nyt sitten mättää taas
Alkuperäinen kirjoittajan väite oli, että PC versio tulee samaan aikaan kuin PS5-versio, joten metsään meni tämäkin väite. Ei lähdetä siirtelemään maalitolppia nyt.


MS on kyllä aika taitava noiden pelitalojen hankinnassa. Pelkkää timanttia tuuttaavat markkinoille: Järjetön rahastus oli liikaa – äärimmilleen viritetty mobiilipeli sai pelaajilta murskatuomion

ehkä MS laittaa tälle loputtomalle rahastukselle lopun.
Saas nähdä otetaanko täältä parhaat rahastuskäytännöt vielä muihinkin Microsoftin julkaisemiin peleihin tulevaisuudessa? :think:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Tämäkin paska mobiilipeli tulee takomaan aivan käsittämättömät määrät rahaa. Ei ne pukumiehet siellä sikariportaassa mieti "onko tämä nyt hyvä peli". Jokaisen oma päätös sitten pelaako vai ei.
Sellainen paskakin kuin Candy Crush Saga on varmaan tuottanut enemmän kuin Sonyn AAA-pelit yhteensä.
Mä kun luulin että MS on nimenomaan sen takia hieno pelifirma, kun se ei nyhdä ihan kaikkea hynkkyä irti mitä pystyy?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Pelkkää vittuilua? Se demo-build kun ei vaan synny maagisesti sormia napsauttamalla, jos yhtään peliohjelmoinnista on perillä. Pelien monimutkaistuessa ei ole yhtään ihme että demot ovat olleet katoavaa kansanperinnettä, kun tämä vaatii oman erillisen panostuksensa devitiimiltä. Jos kustantaja ei maksa tätä, niin kulu vieritetään suoraan kuluttajille. Jos maksajaa ei löydy, niin demoakaan on turha odotella.
Miten paljon pitää olla peliohjelmoinnista perillä? Kerro toki. Markkinointibudjettiin noi menee ja lisenssinhallintaa toi lähinnä on näin nopeesti mututtamalla ja sen voi toteuttaa vanhentamalla se peliajan tai jonkin pisteen kohdalla pelissä? Fyysisiä levyistä ei ole ollut kyse.saa toki korjata, itsellä vain noi vanhat ajat mielessä. Ehkä semmoiset x-tuntia trialit on nykypäivää ja vaikka steamin, microsoftin ja sonyn toteutettavissa, jos sopparit myöden antaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
448
Se demo-build kun ei vaan synny maagisesti sormia napsauttamalla, jos yhtään peliohjelmoinnista on perillä. Pelien monimutkaistuessa ei ole yhtään ihme että demot ovat olleet katoavaa kansanperinnettä, kun tämä vaatii oman erillisen panostuksensa devitiimiltä.
Tätähän ne pelin tekijät sanoi, jotka ei halua vääntää demoa. Mutta jos aikoo myydä tietyn summan ylittäviä pelejä PS-storessa, on 2h demo oltava. Tästä sitten Sony kerää rahat ja pelintekijä ei saa mitään.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Vittuilua? Se demo-build kun ei vaan synny maagisesti sormia napsauttamalla, jos yhtään peliohjelmoinnista on perillä. Pelien monimutkaistuessa ei ole yhtään ihme että demot ovat olleet katoavaa kansanperinnettä, kun tämä vaatii oman erillisen panostuksensa devitiimiltä. Jos kustantaja ei maksa tätä, niin kulu vieritetään suoraan kuluttajille. Jos maksajaa ei löydy, niin demoakaan on turha odotella.
Kerro ihmeessä lisää, miten demo vaatii erillistä panostusta? Demot on monesti yksi kenttä/paikka tms koko pelistä, miten ihmeessä se vaatii kovin kummoista devitiimiltä?

Ja lähtökohtaisesti demothan on markkinointia eli markkinointibudjetista nämä.

En kyllä yhtään ymmärrä pointtiasi.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Tätähän ne pelin tekijät sanoi, jotka ei halua vääntää demoa. Mutta jos aikoo myydä tietyn summan ylittäviä pelejä PS-storessa, on 2h demo oltava. Tästä sitten Sony kerää rahat ja pelintekijä ei saa mitään.
Sony tekee itse ne "demot" tarvittaessa. Storen porukka voi tehdä vaikka lisenssin joka on voimassa kunnes peliaikaa on vaikkapa se 2h takana, tai jotain vastaavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Miten paljon pitää olla peliohjelmoinnista perillä? Kerro toki. Markkinointibudjettiin noi menee ja lisenssinhallintaa toi lähinnä on näin nopeesti mututtamalla ja sen voi toteuttaa vanhentamalla se peliajan tai jonkin pisteen kohdalla pelissä? Fyysisiä levyistä ei ole ollut kyse.saa toki korjata, itsellä vain noi vanhat ajat mielessä. Ehkä semmoiset x-tuntia trialit on nykypäivää ja vaikka steamin, microsoftin ja sonyn toteutettavissa, jos sopparit myöden antaa.
Nykyisen datamainauksen aikakaudella laittaisit koko yksinpelin jakoon pelkällä lisenssiavaimen vanhenemisella? :think: Moninpelien osalta lisenssiavaimella tehtävä rajoitus on selkeämpi, kun peli on jatkuvasti yhteydessä pelipalvelimeen joka tapauksessa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Nykyisen datamainauksen aikakaudella laittaisit koko yksinpelin jakoon pelkällä lisenssiavaimen vanhenemisella? :think: Moninpelien osalta lisenssiavaimella tehtävä rajoitus on selkeämpi, kun peli on jatkuvasti yhteydessä pelipalvelimeen joka tapauksessa.
En minä tiedä mistä puhut. Sulla oli tietoa, jota näemmä et halua jakaa. Sen sijaan vastaat kysymyksellä (ja tutulla emojilla, jota tykkäät viljellä jostain syystä) ja siirrät maalitolppaa?

jos yhtään peliohjelmoinnista on perillä.
ja kuten jo sanoin:
saa toki korjata
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Kerro ihmeessä lisää, miten demo vaatii erillistä panostusta? Demot on monesti yksi kenttä/paikka tms koko pelistä, miten ihmeessä se vaatii kovin kummoista devitiimiltä?

Ja lähtökohtaisesti demothan on markkinointia eli markkinointibudjetista nämä.

En kyllä yhtään ymmärrä pointtiasi.
Ihan tyhjästähän näitä artikkeleita tosiaan tehdään, kun demot syntyvät näemmä sinun mukaasi ilman kummoista efforttia:

Why you shouldn't make a demo
  • You don't have the resources


" "It is important to check if you have adequate financial resources and time to release a refined product without affecting your development timeline," says Adam McGowan, marketing manager at Ghostrunner publisher All in Games. "If you're unable to refine the demo so that it matches with the quality you are aiming for, it may negatively impact fans reception and reduce your possible day one sales. "


Se ei yllätä lainkaan että pointti menee taas viuhuen ohi.


En minä tiedä mistä puhut. Sulla oli tietoa, jota näemmä et halua jakaa. Sen sijaan vastaat kysymyksellä (ja tutulla emojilla, jota tykkäät viljellä jostain syystä) ja siirrät maalitolppaa?



ja kuten jo sanoin:
Niin, onhan noita tapauksia nähty missä leväperäinen datan jakaminen on johtanut pelin tietojen vuotamiseen etukäteen. Erillisellä buildilla tätä riskiä voidaan pienentää, mutta tämä vaatii lisäpanostuksen devitiimiltä. Tuota kommentillani tarkoitin.

Kommenttini oli suunnattu käyttäjälle @Hammer Schultz joka piti ilmaisten demojen puutetta vittuiluna, en tiedä miksi näit tarvetta ylipäätään alkaa kommentoimaan viestiäni.

Missä siirsinkään maalitolppaa? Minusta oli vain erikoista että esitit yleispätevän ratkaisun tilanteeseen, johon ei ole yhtä oikeaa ratkaisua. Minä tarjosin ratkaisua kumpaankin esitettyyn skenaarioon ja minä pimitän tietoa? :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Juu


Juu sehän onkin tosi iso prosenttiosuus PS pelaajista, jotka omistaa myös kunnon peli PC:n...

Todella pieni HC joukko ostaa PS5:n tai muun konsolin tehokkaan PC:n kaveriksi. Tälläisellä foorumilla varmasti suht isolla prosentilla on kunnon peli PC ja esim. PS5, mutta isossa mittakaavassa suht merkityksetön joukkio.

Toki voi harmittaa, jos on ostanut juuri Pleikan, että pääsee pelaamaan huippu exclua, ja sitten se peli julkistetaan kun PC:lle. Mutta tämä koskee niin helvetin pientä osaa Pleikkarin pelaajista, että ihan turha tämmöistä asiaa on nostaa esiin muka jotenkin isona/tärkeänä. Näillä ihmisillä on lisäksi hyvin todennäköisesti sen verran hyvä taloudellinen tilanne, että ei tuo maailmoja kaada.

Suurin osa PS pelaajista omistaa todennäisesti vaan sen pleikkarin tai mahdollisesti jonkun toisen muun konsolin (Nintendo) Heiltä ei ole yhtään mitenkään pois se, että peli julkistetaan myös PC:lle
Pakko sen verran vastata, että en kyllä omasta tuttavapiiristä tiedä yhtäkään pc-pelaajaa joka ei omistaisi jotain uutta konsolia. Oma näkemys on, että juuri konsolipelaajat omistavat vain yleensä sen yhden konsolin, mutta pc-pelaajat yleensä omistavat muitakin pelilaitteita.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Ihan tyhjästähän näitä artikkeleita tosiaan tehdään, kun demot syntyvät näemmä sinun mukaasi ilman kummoista efforttia:
Niin, ko. artikellissa puhutaan eri asiasta, kuten totesin niin demon voi julkaista vaikka aikarajoitteisena tai siten että se sisältää pienen määrän contentia. Näiden tekeminen tuskin vie devitiimiltä hirveästi aikaa ja resursseja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Mitä tuohon demoihin tulee niin itse näkisin että sen tekeminen riippuu paljon pelityypistä.
Joku Cod yhden tehtävän verran tai joku autopeli parilla radalla ja muutamalla autolla fiilistellä voisi olla helppo mutta sitten jotain open world peliä niin että se jättäisi hyvän maun pelistä ja olisi mahdollisimman bugiton.

Mitä @Hammer Schultz tuossa mainitsi niin Resident Evileistä(aikarajoitettu/content leikattu) saatiin aika hyvät demot tehtyä, pelaaja suunilleen tiesi mitä tuleman pitää.

Mutta voisi noi Demot ampua sitten jossain isoissa jutuissa pelintekijöiden jaloille, miettikääpä jos olisi Cyberpunkista tehty pari kuukautta ennen julkaisua Demo launch esim sen street kidin verran ja olisi ollut yhtä buginen, olis voinut aika monta tilausta tulla perutuksi.

Joten vastaan vieläkin saman että varmasti on peligenre riippuviasia mistä voisi ilman "riskiä" julkaista Demon.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Mitä tuohon demoihin tulee niin itse näkisin että sen tekeminen riippuu paljon pelityypistä.
Joku Cod yhden tehtävän verran tai joku autopeli parilla radalla ja muutamalla autolla fiilistellä voisi olla helppo mutta sitten jotain open world peliä niin että se jättäisi hyvän maun pelistä ja olisi mahdollisimman bugiton.

Mitä @Hammer Schultz tuossa mainitsi niin Resident Evileistä(aikarajoitettu/content leikattu) saatiin aika hyvät demot tehtyä, pelaaja suunilleen tiesi mitä tuleman pitää.

Mutta voisi noi Demot ampua sitten jossain isoissa jutuissa pelintekijöiden jaloille, miettikääpä jos olisi Cyberpunkista tehty pari kuukautta ennen julkaisua Demo launch esim sen street kidin verran ja olisi ollut yhtä buginen, olis voinut aika monta tilausta tulla perutuksi.

Joten vastaan vieläkin saman että varmasti on peligenre riippuviasia mistä voisi ilman "riskiä" julkaista Demon.
Toisaalla cyberpunkin kohdalla olis ollut vain reilua kuluttajaa kohtaan julkaista demo eikä rahastaa raakileella. Mut ehkä tää on sitä epätoivottua "lisäresurssien käyttöä", että saatais raakileesta edes jotenki myyvän oloinen demo aikaiseksi. Demo, josta just ja just saatu piilotettua kaikki bugit ja saatu näyttään hyvältä. Vaatiihan se työtä, jos lopputuote on täysin keskeneräinen myyntiikin tullessa.

Niin, onhan noita tapauksia nähty missä leväperäinen datan jakaminen on johtanut pelin tietojen vuotamiseen etukäteen. Erillisellä buildilla tätä riskiä voidaan pienentää, mutta tämä vaatii lisäpanostuksen devitiimiltä. Tuota kommentillani tarkoitin.

Kommenttini oli suunnattu käyttäjälle @Hammer Schultz joka piti ilmaisten demojen puutetta vittuiluna, en tiedä miksi näit tarvetta ylipäätään alkaa kommentoimaan viestiäni.

Missä siirsinkään maalitolppaa? Minusta oli vain erikoista että esitit yleispätevän ratkaisun tilanteeseen, johon ei ole yhtä oikeaa ratkaisua. Minä tarjosin ratkaisua kumpaankin esitettyyn skenaarioon ja minä pimitän tietoa? :confused:
Kysyin sulta suoran kysymyksen ja sen sijaan, että olisit vastannut kysymykseeni, vastasit&siirsit kysymyksellä keskustelun ihan toiseen asiaan? Oletin, että sulla olisi ollut tietämystä, ku siihen malliin kirjoitit. Pelit nyt kuitenki jaetaan noilla eri alustoilla ja muuan EA on vuosia ihan hyvällä menestyksellä antanut 10h trialeja peleihinsä. Xboxilla voit ladata vaikka ja mitä pelejä, mut et voi niitä pelata ilman lisenssiä. Esim. tulevia game pass pelejä voi ladata etukäteen, mut pystyt pelaan niitä vasta, ku ne on julkaistu game passissa. Mut nämähän on ihan kauheita riskejä, ku saa kokonaisiakin pelejä ladata. Ei sulla oikeasti mitää tietämystä ole, koitit vaa esittää fiksumpaa (peliohjelmoinnista perillä olet.. :think:).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Toisaalla cyberpunkin kohdalla olis ollut vain reilua kuluttajaa kohtaan julkaista demo eikä rahastaa raakileella. Mut ehkä tää on sitä epätoivottua "lisäresurssien käyttöä", että saatais raakileesta edes jotenki myyvän oloinen demo aikaiseksi. Demo, josta just ja just saatu piilotettua kaikki bugit ja saatu näyttään hyvältä. Vaatiihan se työtä, jos lopputuote on täysin keskeneräinen myyntiikin tullessa.
Tämän takia otin puheeksi tuon pelityypin tai genren, miten noita nytten halutaan kuvailla mutta jotain open worldia olisi vaikeampaa varmasti alkaa demoksi tekemään niin että se olisi "myyntiä" edistävä kokemus ja jos oikeasti pelinjulkaisut ovat niin tiukassa että voidaan jollain viikoillakin siirtää launchia niin uskoisin että pelintekjöillä ei ole ylimääräisiä rahkeita tehdä sellaista varsinkaan jos vaarana on ettei se oliskaan niin myyvä kuin mitä sijoittajat haluaisi.

Ja olen kyllä demojen kannalla mutta mä yleensä menen n.s persetuntumalla ja mikä vaikutelma pelintekijästä on jäänyt matkan varrella.

Jos on joku tarinapainoitteinen peli niin yleensä olen ostanut samana päivänä ja pelanut sitä läpi kuin uskaltautunut youtubeen tai muualle internettiin.

CDPR varmasti saa seuraavan pelinsä kanssa olla aika varovainen ja uskoisin että julkaisevat kyllä sellaisen pelin että ei ole samanlainen raakile kuin CP77 mutta itselläni ei ole ostohousuja jalassa ihan samantien.

Jostain sonyn Unchartedista ja Microsoftin Gears/(halosta varmaan voiskin julkaista jonkun leikatun version saataville(halostahan olikin se monipeli)

Tuo että tulisi demoja peleistä vaatisi sitten oikeasti monta miljoonaa pelaajaa taakse että tekijät kääntyisi tuossa, ei se riitä että pari ihmistä kirjoittaa vihaisesti foorumeilla.

Jos maksat Game passista tai Sonyn tilauksesta ja sinne tulee jotain random pelejä mitä et muuten ostaisi niin hyvä keino kokeilla ainakin(=Sulla on tilaus jonkun muun pelin takia)

Olen mäkin jostain Netflixistä tai vastaavasta törmänyt hyvään katsottavaan sarjaan vaikka ihan muun takia tilanutkin sen.

Onko se termi "maksullinen demo" ehkä on tai ei ole, riippuu varmaaan keneltä kysyy.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Mutta voisi noi Demot ampua sitten jossain isoissa jutuissa pelintekijöiden jaloille, miettikääpä jos olisi Cyberpunkista tehty pari kuukautta ennen julkaisua Demo launch esim sen street kidin verran ja olisi ollut yhtä buginen, olis voinut aika monta tilausta tulla perutuksi.

Joten vastaan vieläkin saman että varmasti on peligenre riippuviasia mistä voisi ilman "riskiä" julkaista Demon.
Jostian kumman syystä en tunne empatiaa yhteenkään pelitaloon ketä julkaisee rikkinäisen tai puutteellisen pelin, joss jokin demo tai kokeilu olisi "pakollista" niin ehkä se hieman potkisi pelitaloja persuksille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Jostian kumman syystä en tunne empatiaa yhteenkään pelitaloon ketä julkaisee rikkinäisen tai puutteellisen pelin, joss jokin demo tai kokeilu olisi "pakollista" niin ehkä se hieman potkisi pelitaloja persuksille.
Enkä minä tarkoitakkaan että empatiaa pitäisi tuntea vaan mietin pelintekijöitä kun isot pamput niskassa hengittää.

Kuten edellisessä viestissä mainitsin niin tämä että peleistä julkaistaisi demoja niin vaatisi yhdessä Sonyn, Xbox, PC, Nipa pelaajilta painetta tekijöille että sellaista alkaisi tulemaan ihan yleisesti.

Toki tämä menisi siihen että Demo pitäisi sisällään vaan sen bugittomattoman osuuden ja pelin parhaimman osuuden :geek:
Vähän kuin leffojen trailereista yleensä näytettään parhaimmat palat(ehkä liikaakin tarinan kannalta)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Onko se termi "maksullinen demo" ehkä on tai ei ole, riippuu varmaaan keneltä kysyy.
Sitä se on mun mielestä, jos se sisältyy vain kalleimpaan tilaus-tieriin eikä oikein muuta porkkanaa ole. Toki game pass ultimate maksaa about saman.. gold on sit se halvempi tier ,että sinänsä molemmat iha samaa.
Näyttökuva 2022-6-10 kello 20.35.54.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Sitä se on mun mielestä, jos se sisältyy vain kalleimpaan tilaus-tieriin eikä oikein muuta porkkanaa ole. Toki game pass ultimate maksaa about saman.. gold on sit se halvempi tier ,että sinänsä molemmat iha samaa.
Nämä taitavat olla vain sonyn uusimpia yksinoikeuksia mitä tuo tarjous koskee jotka eivät ole vielä tulleet tuohon tilauspalveluun?

EA:llä muistaakseni oli siinä 4€ tilauksessa myös että uusimpia pelejä pystyi pelaa sen 8h(?) ja ne olivat kalliiman paketin takana mutta onhan tuo perseestä kuitenkin tai en tiedä, jos muutenkin tilaat palvelua niin ehkä sitten mutta ei muuten kuten sanoit.

Kuluttajana olen vastaan ja äänestän lompakkollani, ostan täyteen hintaan sen pelin minkä tekijät olleet hyvässä maineessa ja kerrahan sinä voit menettää maineesi.

Game passilla saanut PC:llä kokeiltua eri pelejä halvalla ja ostettua sitten mäsän tilille/steamiin jos peli on ollut mieluisa.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Sitä se on mun mielestä, jos se sisältyy vain kalleimpaan tilaus-tieriin eikä oikein muuta porkkanaa ole. Toki game pass ultimate maksaa about saman.. gold on sit se halvempi tier ,että sinänsä molemmat iha samaa.
No pelien määrähän lähes tuplaantuu kalleimmassa tierissä, ja eroa edelliseen on vain 20€/vuosi, eli yhden alelaaripelin verran. Että onhan siinä vähän muutakin porkkanaa tuon 20€ edestä per vuosi.

Ehkä suurin pelko "pakkodemoissa" on, että se muuttaa pelien rakennetta. Demon loppuun kannattaa varmaan rakentaa joku cliffhangeri, jotta saadaan ostamaan se kokoversio. Se pitäisi olla varsin nopeasti, eli sen parin tunnin jälkeen. Silloin sellaiset peit, jotka tarinallisesti lähtevät käyntiin hitaasti ja perusteellisesti taustoittaen, ei toimi ollenkaan. Demossa se eka 2h tuntuisi vaan tylsältä kun varsinainen peli ei ole vielä edes alkanut. Eikä sekään oikein toimi, että demo olisi joku keskiosa pelistä, kun taustat puuttuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Niin, ko. artikellissa puhutaan eri asiasta, kuten totesin niin demon voi julkaista vaikka aikarajoitteisena tai siten että se sisältää pienen määrän contentia. Näiden tekeminen tuskin vie devitiimiltä hirveästi aikaa ja resursseja.
Et vissiin lukenut lainkaan artikkelia kun noin toteat. Tuo nyt sitä kättä pidempää keskusteluun toistuvan mutuilun sijasta, mikään sanomasi kun ei ole kumonnut mitä linkittämäni artikkeli toi esille.

Kysyin sulta suoran kysymyksen ja sen sijaan, että olisit vastannut kysymykseeni, vastasit&siirsit kysymyksellä keskustelun ihan toiseen asiaan? Oletin, että sulla olisi ollut tietämystä, ku siihen malliin kirjoitit. Pelit nyt kuitenki jaetaan noilla eri alustoilla ja muuan EA on vuosia ihan hyvällä menestyksellä antanut 10h trialeja peleihinsä. Xboxilla voit ladata vaikka ja mitä pelejä, mut et voi niitä pelata ilman lisenssiä. Esim. tulevia game pass pelejä voi ladata etukäteen, mut pystyt pelaan niitä vasta, ku ne on julkaistu game passissa. Mut nämähän on ihan kauheita riskejä, ku saa kokonaisiakin pelejä ladata. Ei sulla oikeasti mitää tietämystä ole, koitit vaa esittää fiksumpaa (peliohjelmoinnista perillä olet.. :think:).
Mitä hait ylipäätään kysymykselläsi? Varsin hyvin tiesit jo ennen kysymyksen esittämistä ettei siihen ole yksiselitteistä vastausta, joten jätin sen huomiotta päänaukomisena. Minä kommentoin ainoastaan sinun "yleispätevää" ratkaisua, joka ei valitettavasti sovellu joka tapaukseen, kuten toin jo esille.

Laitatko faktaa tästä EA:n hyvästä menestyksestä liittyen pelien trialeihin? Heität nyt ihan ihme mutua argumenttejasi tukemaan.

Selvitätkö samalla miten multiplattarien osalta suljetun Xbox-ekosysteemin toiminta pätee PC-puolella? Hieman erikoista argumentointia katsoa asioita lävitse tiukan putken lävitse.

Samalla voitkin jättää henkilökohtaisuudet suoriltaan pois, kiitos.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Mitä hait ylipäätään kysymykselläsi? Varsin hyvin tiesit jo ennen kysymyksen esittämistä ettei siihen ole yksiselitteistä vastausta, joten jätin sen huomiotta päänaukomisena. Minä kommentoin ainoastaan sinun "yleispätevää" ratkaisua, joka ei valitettavasti sovellu joka tapaukseen, kuten toin jo esille.
Täh? Katso tosta lainaamasi viesti ja ihmettele mitä ihmettä vastasit

Nykyisen datamainauksen aikakaudella laittaisit koko yksinpelin jakoon pelkällä lisenssiavaimen vanhenemisella? :think: Moninpelien osalta lisenssiavaimella tehtävä rajoitus on selkeämpi, kun peli on jatkuvasti yhteydessä pelipalvelimeen joka tapauksessa.

ja sit..
Laitatko faktaa tästä EA:n hyvästä menestyksestä liittyen pelien trialeihin? Heität nyt ihan ihme mutua argumenttejasi tukemaan.
Faktaa? No, että se edellee toimii eikä kukaa ole pelänny niin tehdä, kuten höpisit. En kyl edellenkää iha ymmärrä juttujas..

Selvitätkö samalla miten multiplattarien osalta suljetun Xbox-ekosysteemin toiminta pätee PC-puolella? Hieman erikoista argumentointia katsoa asioita lävitse tiukan putken lävitse.

Samalla voitkin jättää henkilökohtaisuudet suoriltaan pois, kiitos.
Vastaisitko itse välillä muutenkuin kysymyksellä siirtäen tolppaa? Jos et pysty vastaan, niin anna olla. Edelleenkään tän keskustelu-ketjun alkuperäiseen kysymykseen en ole saanut vastausta. Sen sijaan kaikkea muuta ja siksi ollaan tässä.

Kertauksena:
Miten paljon pitää olla peliohjelmoinnista perillä? Kerro toki.
Tyyppi vain trollaa, provoaa ja sekoittaa keskustelua piikittelemällä ja vaihtelemalla maalitolppaa. Aika ikävä keskustelutyyli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Et vissiin lukenut lainkaan artikkelia kun noin toteat. Tuo nyt sitä kättä pidempää keskusteluun toistuvan mutuilun sijasta, mikään sanomasi kun ei ole kumonnut mitä linkittämäni artikkeli toi esille.
Huh? Musta tuntuu että sinä et ymmärtänyt lukemaasi artikkelia. Minä puhun nyt siitä että valmiista/about valmiista pelistä julkaistaan aika/content rajoitettu versio, minä EN puhu siitä että lähdetään aikaisessa vaiheessa kehittämään erillistä demoa.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Se olis vajaan kolmen tunnin päästä sellasta tykitystä Spenkku sedältä ja Todd sedältä että oksat pois. Enää ei konsolit mätäne verkkiksen hyllyllä ja pleikkarit löytyy lähinnä tori.fistä. Huhhuh sukat pyörii jaloissa ja sinisimmätkin lasit alkavat saamaan kauniita vihreän sävyjä. Pleikkari exlut jäävät vilttiketjuun, kun Spenkku ja Todd marssittavat kentälle ykkösketjua. :coffee:
Parran pärinää riittää shown jälkeen varmasti molempiin suuntiin ja se on mukavaa se. Muistetaan pysyä asialinjalla. ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
449
Vähän oli kädenlämpöinen show tänään ainakin omaan makuun. Starfield näytti kyllä ihan hyvältä. Toki tässä on vielä vähän aikaa isoon loppupaukkuun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Harmi. Starfieldin pitkää gameplaytä ja core gameplay looppia odotin ja saatiin nykivä, animaatioiltaan pätkivä ja oblivionin (kasvo)animaatioilla varustettu No Mans Sky ja jonku räiskinnän sekoitus. Creation engine nitisee ja natisee ja tuosta olisi päästävä eroon ASAP. Vähän kylmäksi jätti ja gameplayn rajaaminen tarkoilla leikkauksilla huutaa keskeneräisyyttä. En ihmettele miksi lykättiin vuodella enkä ylläty jos lykätään lisää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
54
Omasta mielestä Starfield näytti kyllä aika hyvältä, etenkin aluksen rakentelu ja maailman koko (1000 planeettaa) kuulostaa lupaavalta. 95% planeetoista varmaan elottomia kiviä vaan, mutta kyllä tuossa potentiaalia on ja luultavasti tarjoaa uudelleenpeluuarvoa sadoiksi tunneiksi. Toki lähempänä nähdään - kyllä tuossa vähän keskeneräisyys näkyi etenkin noiden taktisten leikkausten kohdalla.

Harmillisesti Avowed, Stalker 2 ja Fable jäivät kaikki ilman päivityksiä tapahtumassa, ettei olisi lisää lykkäyksiä tulossa? Taitaa 2022 olla todella kuollut vuosi pelaamiselle, eipä tule mieleen jotain tänä vuonna PC:lle julkaistavaa peliä jota odottaisin. Itseasiassa samat sanat viime vuodelle, Cyberpunk 2077 jälkeen ei ole julkaistu yhtään kiinnostavaa peliä :whistling:.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
481
Pitää silti lapsellisesti koittaa provoilla pohjustukseksi? Kyl tolle aiheelle (ko. lähetykselle) parempi paikka on xbox ketjussa.
Sori. Yritin tarkoituksella vetää vähän överiksi, sellaiseksi kieli poskessa kirjoitetuksi. Laitan seuraavaksi /s perään niin kaikki ymmärtävät.

Itse esitys oli hyvä. Paljon hienoja pelejä ja moni vielä "ilmaiseksi" gamepassilla. Silksong day1 oli kyllä mahtava ylläri. Starfield näytti ihan Bethesdalta. Aluksen kustomointi näytti hyvältä ja ihan kivat Freespace vibat avaruustaistelusta. Kokeiluun menee sekin heti ekana päivänä. Redfall näytti myös hyvältä. Harmi etteivät esitelleet tarkemmin hahmonkehitystä ja aseiden kustomointia. Toivottavasti ei ole kameraa kustu siinä. :coffee:
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 809
Mulle kiinnostavin juttu microsoftin esityksestä. Kojima + pilvi on iso mahdollisuus. Jos siis oikeasti pilvessä ajetaan peliä, joka ei kotikoneissa pyörisi järkevästi

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
54
Mulle kiinnostavin juttu microsoftin esityksestä. Kojima + pilvi on iso mahdollisuus. Jos siis oikeasti pilvessä ajetaan peliä, joka ei kotikoneissa pyörisi järkevästi

Mielenkiintoista joo nähdä mitä tulee sitten joskus vuosien päästä, ei kyllä Death Stranding herättänyt mielenkiintoa itsessä. Oli hauska tuo Kojiman "esitys", kävi morot heittämässä ja ilmoitti että aloittaa ideansa pohjalta pelin tekemisen :asif:. Toki Sonyn puolella kovia Kojima faneja, niin siinä mielessä Xboxille kova kiinnitys (ja PC:lle myös peli samana päivänä eikä vuotta myöhemmin).
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
256
Mulle kiinnostavin juttu microsoftin esityksestä. Kojima + pilvi on iso mahdollisuus. Jos siis oikeasti pilvessä ajetaan peliä, joka ei kotikoneissa pyörisi järkevästi

Mitä tuo nyt sitten tarkoittaa? Mitä tuossa olisi enemmän kuin olemassa olevissa peleissä. Vaikea kuvitella että syy olisi esim. maailman koko. Ihan puhtaan koodauksen määrän takia. GTA-peleissäkin kestää vuosikymmen tekemisessä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 809
Mitä tuo nyt sitten tarkoittaa? Mitä tuossa olisi enemmän kuin olemassa olevissa peleissä. Vaikea kuvitella että syy olisi esim. maailman koko. Ihan puhtaan koodauksen määrän takia. GTA-peleissäkin kestää vuosikymmen tekemisessä.
En tiedä mitä Kojima ja microsoft aikovat.

Olen miettinyt, että erittäin raskaalla pilviluokan raudalla ajettaisiin koko peli ja pelaajat saisivat vain takaisin videostriimin. Pelaajalta pilveen menee näppäimenpainallukset.

Alla täyttä spekulointia ja ehkä sitä itseänsä. En kirjoittanut asiaa niin täydellisesti auki etteikö löytyisi virheitä/puutteita. Nämä ovat vain ajatuksia enkä ala tästä väittelemään onko mahdollista, ei mahdollista, järkevää tms. mutta antaa ajatuksia siihen miksi minusta kojima pilvessä on mahdollisuus.

lagi:
Pilviratkaisussa olisi vähemmän lagia kuin perinteinen pelaaja - pilvi -toiset pelaajat moninpeliratkaisussa. Pilvessä on nollalaginen tilanne, jossa simuloidaan ja renderöidään koko maailma kertaalleen ja lähetetään vain videostriimit pelaajille. Jos sulla on nopea yhteys niin olet melkein nollalagilla, koska pilvessä on nollalaginen simulaatio pelitilanteen kannalta Toki pilvi-pelaaja välin lagi tulee peliin ja jos on hidas yhteys serverille niin sitten sitä lagia on. Toisaalta lagin saisi käsiteltyä niin, että lagilla ei saa etua, kun se pilvi on enivei nollalaginen ground truth. Jos jollain yhteys lagaa niin se on sen yhden pelaajan eikä koko peliporukan ongelma. Pienempilagiset edelleen näkevät just sen tilanteen mikä serverillä on ja voi ampua lagaavan pelaajan pois kuljeksimasta.

Fysiikat seuraavalle levelille?
Miksi sitten jotain tuollaista? Perinteinen vaikea ongelma on, että ei voida tehdä mielivaltaisesti tuhoutuvaa geometriaa, kun pienetkin erot lähtöparametreissa tai laskennassa johtavat erinäkösiin lopputuloksiin tai yksinkertaisesti loppuu laskentaresurssit kesken(kenellä on hitain kone, jota peli tukee?). Erilaiset lopputulokset johtavat siihen, että tuhoutuva fysiikka on vain kosmetiikkaa. Pilvessä ei tule synkronointiongelmaa ja voi olla mielivaltaisen tehokas järjestelmä laskemassa fysiikkaa. Fysiikat seuraavalle levelille muutenkin kuin kosmetiikan osalta?

Grafiikka?
Peliengine voitaisiin optimoida niin, että koko pelimaailma simuloidaan kertaalleen ja sen jälkeeen renderöidään lopputulos jokaisen pelaajan näkökulmasta. Pelaajat ovat samassa pelimaailmassa niin renderöinninkin saanee viritettyä niin, että on jotain yhteistä kuten Global Illumination mikä lasketaan kertaalleen per frame eikä per pelaaja per frame. Voi myös miettiä, että pelaajan näkökulmasta renderöidessä voidaan saada tietoa jota sitten käytetään hyväksi muidenkin pelaajien näkemää maailmaa renderöidessä. Ehkä grafiikat voisi saada next levelille?

edit. Tietenkin se on myös etu pelikehittäjälle, että on konsolityyliin fiksattu rauta mille peli kehitetään. Tällä kertaa se rauta on pilvi eikä konsoli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Täh? Katso tosta lainaamasi viesti ja ihmettele mitä ihmettä vastasit
Onko keskustelun seuraaminen jotenkin haasteellista sinulle vai mikä tässä nyt ongelmana? Vastasin kysymykseesi jo:

Mitä hait ylipäätään kysymykselläsi? Varsin hyvin tiesit jo ennen kysymyksen esittämistä ettei siihen ole yksiselitteistä vastausta, joten jätin sen huomiotta päänaukomisena. Minä kommentoin ainoastaan sinun "yleispätevää" ratkaisua, joka ei valitettavasti sovellu joka tapaukseen, kuten toin jo esille.

Faktaa? No, että se edellee toimii eikä kukaa ole pelänny niin tehdä, kuten höpisit. En kyl edellenkää iha ymmärrä juttujas..


Vastaisitko itse välillä muutenkuin kysymyksellä siirtäen tolppaa? Jos et pysty vastaan, niin anna olla. Edelleenkään tän keskustelu-ketjun alkuperäiseen kysymykseen en ole saanut vastausta. Sen sijaan kaikkea muuta ja siksi ollaan tässä.

Kertauksena:


Tyyppi vain trollaa, provoaa ja sekoittaa keskustelua piikittelemällä ja vaihtelemalla maalitolppaa. Aika ikävä keskustelutyyli.
Turhapa kanssasi on keskustella sen enempää kun kaikki muu argumentointi on joko trollaamista tai provoamista, samalla kun faktaa omien väitteiden tueksi on esitetty puhdas nolla.

Huh? Musta tuntuu että sinä et ymmärtänyt lukemaasi artikkelia. Minä puhun nyt siitä että valmiista/about valmiista pelistä julkaistaan aika/content rajoitettu versio, minä EN puhu siitä että lähdetään aikaisessa vaiheessa kehittämään erillistä demoa.
Jep jep, eli pelintekijät ihan laiskuuttaan vaan kitisevät siitä kuinka demojen tekeminen syö aikaa ja resursseja, kun sinun mukaasi homma hoituu ihan naps ja kops minieffortilla valmiista tuotteesta vain pala leikaten, vaikka toisin on osoitettu. Eiköhän tämäkin keskustelu ollut tässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
En tiedä mitä Kojima ja microsoft aikovat.

Olen miettinyt, että erittäin raskaalla pilviluokan raudalla ajettaisiin koko peli ja pelaajat saisivat vain takaisin videostriimin. Pelaajalta pilveen menee näppäimenpainallukset.

<nips pois paljon stadia tekstiä>
Kirjoitit muuten lähes täydellisesti Googlen Stadian lanseeraus hypen tuossa tekstin mukana.
  • Kaikki clientit samalla serverillä 0 lagilla (tai siis nolla lagilla lainausmerkeissä koska kaikilla on massiivinen lagi etäisyydestä johtuen), koska serveri koodi pyörii client räkin vieressä.
  • Serveristä saa tarvittaessa loputtomasti tehoa raskaaseen laskentaan
    • Stadia demossa jopa näyttivät miten normaali desktop muistaakseni huonosti renderöi fluid simulaatiota mutta servulla loputtomasti tehoa niin client näki sulavan vesiputouksen koska "power of the cloud". Tai jotenkin näin...
  • Ei targetointia yhteen rupurautaan (konsoli) vaan servuun tulee koko ajan lisää tehoa.
Noh tässä pitää aina muistaa se yksinkertainen fakta että kukaan ei ole vielä hajauttanut render pipelineä järkevästi pois yhden GPU:n sisältä pitäen 60fps hard latency limitin. Eikä Kojima ole mikään uusien render teknologioiden kehittäjä vaan käyttää valmiita hyväksi toteamiaan engineitä ja maalailee isolla pensselillä visioita joita muutama jamppa koodaa parhaansa mukaan näytölle oli se engine sitten Decima tai Unreal Engine.

Eiköhän sieltä tule Kojimalta joku posteljoonipelin jatkokehitelmä jossa pystyy 500 posteljoonia olemaan samalla kentällä ja mennä ristiin rastiin. Ehkä jopa tehdä ansoja toisille posteljooneille. Tietynlainen MMO.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Harmi. Starfieldin pitkää gameplaytä ja core gameplay looppia odotin ja saatiin nykivä, animaatioiltaan pätkivä ja oblivionin (kasvo)animaatioilla varustettu No Mans Sky ja jonku räiskinnän sekoitus. Creation engine nitisee ja natisee ja tuosta olisi päästävä eroon ASAP. Vähän kylmäksi jätti ja gameplayn rajaaminen tarkoilla leikkauksilla huutaa keskeneräisyyttä. En ihmettele miksi lykättiin vuodella enkä ylläty jos lykätään lisää.
Mikä tän pelin idea oikein oli? Gunplay oli jostain Destinyn pre-alphasta kankeudellaan, ilmeisesti Fallouttien VATS on heitetty helvettiin räiskintäfaneja miellyttääkseen. Muuten pelistä tuli vahvat No Mans sky -fiilikset, avaruustaistelu vaikutti sentään mielenkiintoiselta. Kovasti oli keskeneräisyyttä havaittavissa ja rinnastus CP2077-sotkuun oli silminnähtävissä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Jep jep, eli pelintekijät ihan laiskuuttaan vaan kitisevät siitä kuinka demojen tekeminen syö aikaa ja resursseja, kun sinun mukaasi homma hoituu ihan naps ja kops minieffortilla valmiista tuotteesta vain pala leikaten, vaikka toisin on osoitettu. Eiköhän tämäkin keskustelu ollut tässä.
Jos yhtään luit artikkelia (mitä et ilmeisesti tehnyt tai sitten et ymmärtänyt) niin siinä puhuttiin nimenomaan aikaisen vaiheen demosta. Minä en puhunut niistä.

Artikkeli ei puhunut mitään about valmiin tuotteen pätkimisestä demoksi, se ei ole mikään iso temppu.

Keskustelu on todellakin tässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Yks aikasempi Xboxin yksinoikeus käytti tota pilvipalvelua jo hyödykseen. En muista kuinka menestyksekkäästi, mut peli itessään oli aika huono kuitenkin.




Eipä tossa Kojiman hommassa huoleta muu kun se vaatimus et pitää olla netissä kokoajan. Jos toi on nyt se huhuttu kauhupeli (Overdose), niin oletan et yksinpeliä olis tiedossa. Eikä välttämättä sekään et pitää olla 24/7 netissä, ite vaan tykkään ajatuksesta et jos ostan pelin niin voin pelata sitä vaikka 20v ostamisen jälkeenkin jos siltä tuntuu. Tän kanssa se ei välttämättä onnistu.

Voi kyllä olla et tää ei sit seuraavassa sukupolvessa enää oo ongelma jos julkasevat remasterin tjsp joka runttaakin kaiken lokaalisti, mut en kyl nyt ainakaan suorilta voi sanoa et se ajatus et yksinpelit jatkossa nojais pilivpalveluihin kovasti lämmittäis.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Jep jep, eli pelintekijät ihan laiskuuttaan vaan kitisevät siitä kuinka demojen tekeminen syö aikaa ja resursseja, kun sinun mukaasi homma hoituu ihan naps ja kops minieffortilla valmiista tuotteesta vain pala leikaten, vaikka toisin on osoitettu.
Kummasti siellä EA playssa ne 10 trialit on toimineet... Tuskin on vaatinut pelin kehittäjältä yhtään mitään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Kummasti siellä EA playssa ne 10 trialit on toimineet... Tuskin on vaatinut pelin kehittäjältä yhtään mitään.
Kumma juttu kun näitä trialeita ei ole saatavilla joka pelistä sitten siinä tapauksessa, kun ei kerran ole väittämän mukaan vaatinut pelin kehittäjältä yhtään mitään?

" Subscribers can play selected titles for a limited time of eight hours, this does not apply to the "Pro" subscription tier. EA described these early-release versions as not being more traditional demos, but instead full-featured but time-limited versions, with the exact extent of content varying from game to game.[10] Any progress earned within these limited versions will carry over to the full retail version.[4] "




Jos yhtään luit artikkelia (mitä et ilmeisesti tehnyt tai sitten et ymmärtänyt) niin siinä puhuttiin nimenomaan aikaisen vaiheen demosta. Minä en puhunut niistä.

Artikkeli ei puhunut mitään about valmiin tuotteen pätkimisestä demoksi, se ei ole mikään iso temppu.

Keskustelu on todellakin tässä.
Komeasti lähti maalitolpat heilumaan taas, viestit aikajärjestyksessä:

Oliko tästä Mikkiksen demokuviosta nyt jotain tarkempaa tietoa jossain?

Lähtökohtaisesti demot aina ilmaisia ilman mitään erillistä maksavaa palvelua, kaikki muu on vittuilua.

Toisaalta pitää myös eritellä demo (esim. 1 leveli tms) ja trial (rajattu aika tms), näen niiden välillä pienen mutta selvän eron.
Kerro ihmeessä lisää, miten demo vaatii erillistä panostusta? Demot on monesti yksi kenttä/paikka tms koko pelistä, miten ihmeessä se vaatii kovin kummoista devitiimiltä?

Ja lähtökohtaisesti demothan on markkinointia eli markkinointibudjetista nämä.

En kyllä yhtään ymmärrä pointtiasi.
Niin, ko. artikellissa puhutaan eri asiasta, kuten totesin niin demon voi julkaista vaikka aikarajoitteisena tai siten että se sisältää pienen määrän contentia. Näiden tekeminen tuskin vie devitiimiltä hirveästi aikaa ja resursseja.
Huh? Musta tuntuu että sinä et ymmärtänyt lukemaasi artikkelia. Minä puhun nyt siitä että valmiista/about valmiista pelistä julkaistaan aika/content rajoitettu versio, minä EN puhu siitä että lähdetään aikaisessa vaiheessa kehittämään erillistä demoa.
Tällaistä tällä kertaa. Ilmankos keskustelu menee jatkuvasti vänkäämisen puolelle, kun argumentit muuttuvat mielivaltaisesti kesken kaiken.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Tällaistä tällä kertaa. Ilmankos keskustelu menee jatkuvasti vänkäämisen puolelle, kun argumentit muuttuvat mielivaltaisesti kesken kaiken.
Kerro nyt ihmeessä missä kohtaa maalitolpat heiluivat?

Sinä väitit että demon tekeminen vie liikaa resursseja ja linkkasit artikkelin jossa puhutaan alkuvaiheessa olevasta pelinkehityksestä, minä olen taas koko ajan puhunut aika/content rajoitetusta versiosta pelistä joka on about valmis/valmis.

Uskon että tajusit kyllä itsekin tämä ja nyt yrität siirtää itse maalitolppia keskustelussa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 809
Noh tässä pitää aina muistaa se yksinkertainen fakta että kukaan ei ole vielä hajauttanut render pipelineä järkevästi pois yhden GPU:n sisältä pitäen 60fps hard latency limitin. Eikä Kojima ole mikään uusien render teknologioiden kehittäjä vaan käyttää valmiita hyväksi toteamiaan engineitä ja maalailee isolla pensselillä visioita joita muutama jamppa koodaa parhaansa mukaan näytölle oli se engine sitten Decima tai Unreal Engine.

Eiköhän sieltä tule Kojimalta joku posteljoonipelin jatkokehitelmä jossa pystyy 500 posteljoonia olemaan samalla kentällä ja mennä ristiin rastiin. Ehkä jopa tehdä ansoja toisille posteljooneille. Tietynlainen MMO.
Täytyy sen verran hieroa pilkkua, että nvidian omniverse taitaa tukea useampaa gpu:ta, mutta se toki ei ole peli vaan työkalu. Mielenkiinnolla odotan. Tää projekti kuulosti olevan aika lapsen kengissä, meniskö 3,4,5v, että tulee joku peli ulos, jos se on yhtään monimutkaisempi.

Jos kojima tekisi pelin lähinnä säteenseurantaa käyttämällä niin multigpu lienee oleellisesti helpompi kuin rasteroimalla. Mutta sehän nähtiin miten säteenseuranta kyykyttää, jos käytetääm kotikoneraudalla(minecraft, metro exodus säteenseurantaversio)
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Kumma juttu kun näitä trialeita ei ole saatavilla joka pelistä sitten siinä tapauksessa, kun ei kerran ole väittämän mukaan vaatinut pelin kehittäjältä yhtään mitään?

" Subscribers can play selected titles for a limited time of eight hours, this does not apply to the "Pro" subscription tier. EA described these early-release versions as not being more traditional demos, but instead full-featured but time-limited versions, with the exact extent of content varying from game to game.[10] Any progress earned within these limited versions will carry over to the full retail version.[4] "
Se on sitten ihan eri homma, miksi vain osaan pelejä on tuota tarjottu.

Mutta tuskin se devaajilla hirveitä vaatii, että alustaan tehdään peliaikaa sidottu aikaraja. Lisenssi vaan vanhenee, kun aika tulee täyteen. Eiköhän tuo ole ihan puhtaasti siihen alustaan sidottu Lukko, eikä itse pelin koodilla ole sen kanssa mitään tekoa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Se on sitten ihan eri homma, miksi vain osaan pelejä on tuota tarjottu.

Mutta tuskin se devaajilla hirveitä vaatii, että alustaan tehdään peliaikaa sidottu aikaraja. Lisenssi vaan vanhenee, kun aika tulee täyteen. Eiköhän tuo ole ihan puhtaasti siihen alustaan sidottu Lukko, eikä itse pelin koodilla ole sen kanssa mitään tekoa.
Joo ei vaadi mitään ihmeellistä varsinkaan Xbox/Sony alustoilla joista pystyy helposti pistämään lisenssin vanhenemaan halutussa ajassa, tämä on ihan olkiukkoilua nyt tietyltä taholta joka ei koskaan pysty myöntämään olevansa väärässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Kerro nyt ihmeessä missä kohtaa maalitolpat heiluivat?

Sinä väitit että demon tekeminen vie liikaa resursseja ja linkkasit artikkelin jossa puhutaan alkuvaiheessa olevasta pelinkehityksestä, minä olen taas koko ajan puhunut aika/content rajoitetusta versiosta pelistä joka on about valmis/valmis.

Uskon että tajusit kyllä itsekin tämä ja nyt yrität siirtää itse maalitolppia keskustelussa.
Tuossahan viestisi on kaikkien luettavissa ja näissä tapahtuva argumenttisi eläminen kesken oli oikein alleviivattu toimestani, mutta jos tämän sisäistäminen on liikaa vaadittu sinulta, niin ei voi mitään.

Perustelujahan sinulta on turha odottaa esitetyille syytteille, mutta näillä mennään taas.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Tuossahan viestisi ja argumenttisi eläminen kesken oli oikein alleviivattu toimestani, mutta jos tämän sisäistäminen on liikaa vaadittu sinulta, niin ei voi mitään.

Perustelujahan sinulta on turha odottaa esitetyille syytteille, mutta näillä mennään taas.
Se että lainaat kasan viestejä ja huutelet maalitolppien siirtelystä on aika naurettavaa jos et pysty edes kertomaan missä ja miten niitä tolppia on siirrelty.

Minä kerroin suoraan missä sinä siirtelit tolppia, ota mallia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 309
Se että lainaat kasan viestejä ja huutelet maalitolppien siirtelystä on aika naurettavaa jos et pysty edes kertomaan missä ja miten niitä tolppia on siirrelty.
Ai niin, sullehan piti kaikki toimittaa eteen kuin Manulle illallinen kun oma viitseliäisyys ei edes alleviivauksien lukemiseen riitä. Ovatko siis nämä ao. lainaukset nämä siis yksi ja sama väite?

Lähtötilanne osaltasi:

Toisaalta pitää myös eritellä demo (esim. 1 leveli tms) ja trial (rajattu aika tms), näen niiden välillä pienen mutta selvän eron.

Mihin loppujen lopuksi päädyttiin:

Minä puhun nyt siitä että valmiista/about valmiista pelistä julkaistaan aika/content rajoitettu versio, minä EN puhu siitä että lähdetään aikaisessa vaiheessa kehittämään erillistä demoa.
Nämä maalitolpan siirtämiset olisivat tosiaan tulleet esille jo lainatuissa viesteissä.

Minä kerroin suoraan missä sinä siirtelit tolppia, ota mallia.
Laitahan näistä suora quote sanojen suuhun laittamisen sijasta?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Alkaa olla meno raporttivyöryn perusteella kuin lastentarhassa, eli sitten olis taas jokasen aika katsoa vähän peiliin ja keskittyä siihen asialliseen keskusteluun kaikenlaisen turhanpäiväisen olkiukkoilun, flamettamisen, vänkäämisen yms. sijaan.

Ja sivukaneettina kannattaa myös pitää mielessä, että kun ollaan väittelyketjussa niin pitää myös kestää omien mielipiteiden vastaisia pieniä provoja ja piikkejä, kunhan viestit/keskustelu ei ole pelkästään sitä. Jokaisesta omasta mielestä ikävästä sanasta tai mielipiteestä on turha ylläpidolle lähettää raporttia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Alkaa olla meno raporttivyöryn perusteella kuin lastentarhassa, eli sitten olis taas jokasen aika katsoa vähän peiliin ja keskittyä siihen asialliseen keskusteluun kaikenlaisen turhanpäiväisen olkiukkoilun, flamettamisen, vänkäämisen yms. sijaan.

Ja sivukaneettina kannattaa myös pitää mielessä, että kun ollaan väittelyketjussa niin pitää myös kestää omien mielipiteiden vastaisia pieniä provoja ja piikkejä, kunhan viestit/keskustelu ei ole pelkästään sitä. Jokaisesta omasta mielestä ikävästä sanasta tai mielipiteestä on turha ylläpidolle lähettää raporttia.
No sitähän tälläkin on tehty että suututetaan toinen että se sanoo jotain vähän kiellettyä ja saavat sitten bannit sen perustella tai varoitus
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 455
Viestejä
4 162 524
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom