Pc kaatui, ei kuvaa bootin jälkeen.

Liittynyt
13.06.2022
Viestejä
9
Moro,

Otsikon mukainen ongelma. Pc kaatui, kuva jähmettyi hetkeksi ja sammui. Lähti normaalisti boottaamaan mutta näytöt pysyi pimeenä.

Kaveri tuli käymään koska arvelin itse kahta ongelmaa, joko PSU tai GPU. Testattiin siis kaverin näyttiksellä ja powerilla, nää skulas ihan normaalisti, näytöt heräs jne. Myös mun powerilla kaverin näyttis toimi.. Joten kysymys onkin, voiko oikeasti olla että näyttis hajoaa näin? Onko vaan paskaa tuuria ja mikä vuoden vanhan näyttiksen saa hajoamaan yllättäen? Ei ollut missään kohtaa mitään screen tearia, fps droppeja joita ei pitäis olla tms.

Speksit;
Asus 850 gold rog strix
12700k
Asus z690p4
3070ti gainward phoenix, ostettu 11/2021jimms

Tuleeko kellään mitään muuta mieleen?

Edit: näyttikseen menee siis virtaa, rgb valot palaa ja tuulettimet rullaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 587
Joten kysymys onkin, voiko oikeasti olla että näyttis hajoaa näin? Onko vaan paskaa tuuria
Kyllähän se voi noin hajota ja paskaa tuuriahan tuo on.

ja mikä vuoden vanhan näyttiksen saa hajoamaan yllättäen?
Joko se on ollut joku maanantaikappale, siinä on käytetty liian surkeita komponentteja tai sitten se on käynyt liian kuumana liian pitkään (ei pelkästään itse GPU-piiri, vaan VRM:t yms.)
 
Liittynyt
13.06.2022
Viestejä
9
Kyllähän se voi noin hajota ja paskaa tuuriahan tuo on.


Joko se on ollut joku maanantaikappale, siinä on käytetty liian surkeita komponentteja tai sitten se on käynyt liian kuumana liian pitkään (ei pelkästään itse GPU-piiri, vaan VRM:t yms.)
Joo, eipä taida epäselvää tässä olla.. tuli nyt myöhemmin mieleen, että onhan tossa integroitu näyttiskin ja sen kanssa järjestelmä boottaa ja kukkuu kuten kuuluu.. paska tsäkä kaiketi.. ensimmäinen gainward ja heti paska kokemus, aina ollut MSI aiemmin, eikä ikinä käynyt mitään.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Sen voisi toki vielä kokeilla, että pudottaa tuon näyttiksen pcie-väylän nopeuden pcie 3.0:ksi. Kerta integroidulla pelaa niin sillä biosista tuo muutos ja sitten 3070 ti kiinni.
 
Liittynyt
13.06.2022
Viestejä
9
Sen voisi toki vielä kokeilla, että pudottaa tuon näyttiksen pcie-väylän nopeuden pcie 3.0:ksi. Kerta integroidulla pelaa niin sillä biosista tuo muutos ja sitten 3070 ti kiinni.
Joo, no sen mä oon periaatteessa jo tehnytkin, kun tossa emossa on G5, G4 ja G3 väylät. Ei se vaan millään niistä antanut signaalia. Huomenna testaan viel niin että käyn koittamassa kaverin koneessa ton kiinni ja sillä saan nyt suht varman lopputuloksen asiaan.

Kiitos kuitenkin vinkistä!
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 587
ensimmäinen gainward ja heti paska kokemus, aina ollut MSI aiemmin, eikä ikinä käynyt mitään.
Huonot "gainsit" tällä kertaa, mutta MSI:kin menee sieltä mistä aita on matalin. Asus on aika turvallinen valinta, toki muitakin hyviä on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 646
Viestejä
4 197 270
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom