PC jäätyilee ja restarttaa randomisti, kuva välkkyy joskus, näyttisajurit kaatuu..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Flez
  • Aloitettu Aloitettu
Tulee vaan mieleen että olisiko vika asuntosi sähköissä? Olihan tälläkin foorumilla eräällä käyttäjällä selittämättömiä ongelmia ja ne tapahtuivat vain kyseisessä tilassa missä kone oli. Pystytkö kokeilemaan konetta vaikka toisessa huoneessa tai kaverin luona tms.
Kerta ongelmat esiintyvät luonasi, mutta datatronicilla ei ollut mitään ongelmia?
 
Kernel-Power 41

"Järjestelmä on käynnistetty uudelleen sammuttamatta kokonaan ensin. Tämä virhe saattaa johtua virtakatkoksesta, kaatumisesta tai siitä, että järjestelmä lakkasi vastaamasta."

Ja

"Edellinen järjestelmän sammutus (20.39.18, ‎20.‎9.‎2024) oli odottamaton."

En tuolta muuta selkoa saa.
 
Uusi huomio, tarkennus: Pelatessa meni kuva meni mustaksi noin 2sek ajaksi ja tuntui että meinasi sammua mutta ei sitten sammunutkaan ja peli taas toimii :/
 
Kannattaa tarkkailla että liittyykö ongelma kodinkoneiden käyttöhetkeen, esim. jääkaappi-pakastimen kompressori menee päälle -> PC:n näyttöruutu käy mustana jne (muita laitteita pyykinpesukone, tiskikone, imuri, sähkökiuas, sähköliesi, mikroaaltouuni)

Ja se voi olla ainoastaan näyttö joka reagoi -> käy mustana koska jos näytön virtapiuha on sellainen litteä niin ei maadoitusta seinään, se on maadoitettu pc:n kautta seinään sillä kuvasignaalipiuhalla.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän kun itselläni kummallisesti, kun kylpyhuoneen loisteputki valaisinta käyttää, kun sammuttaa sen niin olohuoneessa telvision näyttö käy pimeänä :hmm:
 
Mulla tekee tota samaa mutta ainoastaan kun pelaan Xdefianttia. Oire vaihtelee eli välillä menee työpöydälle, välillä boottaa koneen ja välillä kuvassa raitaa ja viivaa ja välkkymistä jonka jälkeen peli sammuu. Missään muussa pelissä ei ole tuota tehnyt. Xdefiant nyt tauolla mutta kyllähän tuo ihmetyttää......Kaikki tietämäni testit ajellut läpi eikä minkäänlaista virhettä tms. tullut ja lämmöt pysyvät hyvin aisoissa.
 
Mulla tekee tota samaa mutta ainoastaan kun pelaan Xdefianttia. Oire vaihtelee eli välillä menee työpöydälle, välillä boottaa koneen ja välillä kuvassa raitaa ja viivaa ja välkkymistä jonka jälkeen peli sammuu. Missään muussa pelissä ei ole tuota tehnyt. Xdefiant nyt tauolla mutta kyllähän tuo ihmetyttää......Kaikki tietämäni testit ajellut läpi eikä minkäänlaista virhettä tms. tullut ja lämmöt pysyvät hyvin aisoissa.
Joku aika sitten (2021) oli peli mikä rikkoi näytöohjaimia, Amazon-firman New World mmo. Eli tuossa Xdefiant pelissäkin voi jotain pahasti pielessä jos ei toimi kunnolla vaikka päivityksen jälkeen tmv, tieten jos muilla ei ole samaa vikaa(samoilla osilla jne) niin sitten ehkä omissa komponenteissa tai ajureissa vikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joku aika sitten (2021) oli peli mikä rikkoi näytöohjaimia, Amazon-firman New World mmo. Eli tuossa Xdefiant pelissäkin voi jotain pahasti pielessä jos ei toimi kunnolla vaikka päivityksen jälkeen tmv, tieten jos muilla ei ole samaa vikaa(samoilla osilla jne) niin sitten ehkä omissa komponenteissa tai ajureissa vikaa.
No niin. Ei liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä mutta tuosta tuli mieleen rajoittaa fps. Eli fps max 165 eikä kymmenen pelin aikana ainuttakaan kaatumista tai häröilyä.
Toivottavasti oli tuossa se vika.
 
Mulla tekee kaikissa peleissä mutta ei missään muussa käytössä
Onko sulla jotain pelejä missä voi suorittaa performance testiä ja suoriutuuko kone näistä ongelmitta, tieten aika lyhytkestoisiahan ne on 1-2min? Tämä sen takia jos kone ei kaadu muun kaltaisissa cpu+gpu+muisti+ssd ym testeissä jotka voi kestää paljon pitempäänkin.

GTA IV on testi, Dirt Rally 1 on testi, en itse tiedä muita pelejä.

Ja aseta tuo fps rajoitus gpu:lle, mihin näyttö kykenee tai asetettu eli 120Hz, 144Hz, 165Hz tmv niin tuo mukaan rajoitus sinne. Ei niin vaativat pelit (tai vaativatkin) voi pyöriä liian hyvin (esim. tuhatta fps:ää valikoissa jne) niin sekin voi kaataa pelin.
 
Viimeksi muokattu:
Oon huomannut pari kertaa sillee että fps, suorituskyky laskee puoleen esim. 300fps->150fps, käynnistämällä uudestaan palautuu normaaliksi. :O Tehot ja mhz lukemat näyttää samaa kuin pitääkin.
 
Oon huomannut pari kertaa sillee että fps, suorituskyky laskee puoleen esim. 300fps->150fps, käynnistämällä uudestaan palautuu normaaliksi. :O Tehot ja mhz lukemat näyttää samaa kuin pitääkin.
Miten tämä kun monitori 170hz niin miten fps voi olla 300??
 
Miten tämä kun monitori 170hz niin miten fps voi olla 300??
Voihan se olla, eri asia. Ilman vsynciä tai fps cappia. Jostain luin että vaikka fps olisi yli hz niin se kuitenkin käsittelee aina uusimman kuvan mitä tohon 170hz mahtuu.. En oo varma =D Bodycamia pelates 60-100fps muuttui 30-40fps niin se täs pointtina. Tän oon huomannu yhteensä vasta 3 kertaa 10kk aikana, ettei käytön esteenä.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan se olla, eri asia. Ilman vsynciä tai fps cappia. Jostain luin että vaikka fps olisi yli hz niin se kuitenkin käsittelee aina uusimman kuvan mitä tohon 170hz mahtuu.. En oo varma =D Bodycamia pelates 60-100fps muuttui 30-40fps niin se täs pointtina. Tän oon huomannu yhteensä vasta 3 kertaa 10kk aikana, ettei käytön esteenä.
Näyttö pystyy näyttämään max 170hz, mutta ei siitä nopeatempoisissa peleissä haittaakaan ole jos fps pyörii yli näytön virkistystaajuuden.
 
Näyttö pystyy näyttämään max 170hz, mutta ei siitä nopeatempoisissa peleissä haittaakaan ole jos fps pyörii yli näytön virkistystaajuuden.
Juu ellei sähköä halua säästää tai lämpöjä alentaa.

5 päivän aikana on vain kerran sammunut kone, lähes 24/7 käytöllä, että enköhän mä pärjää tällä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
253 991
Viestejä
4 417 962
Jäsenet
73 259
Uusin jäsen
Duane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom