Path of Exile

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PyleP
  • Aloitettu Aloitettu
itsellä ei kokemusta tästä kun kaikki yhden accon kautta mutta olisiko tästä ggg forum viestistä apua tilanteeseen?

ilmeisesti se oikea acco valitaan hahmo valikossa (katso kuva viestistä)
Kiitos tämä auttoi ja nyt sain hahmon oikealle accountille.

Onko poe1 tehty io-tech guildia? Jos on niin voiko siihen saada kutsun?

Uusi liigaa taas, Ite alkoi kiinnostaa kun tuovat Palkasoturit takasin Luminary Scion acendencillä.
Edelis liiga oli aika meh, loppu into kun pääsin loppupeliin.

Ite alottelin kans samalla. Sanon suoraan ettei nyt mikään helpoin aloitus toki paljon siitä kiinni käykö tuuri mercin hankinnan kans.

Aika moni striimaajaki luovuttanu ja moni kaveri joka alotti tolla. Mä en vaa vielä ole ihan valmis siihen. Sniputin hieman paremman kinetikin 30c mut en usko, että tuollakaa ihan punasiin asti mennään. Noh kun pystyis es jossai t10 pyörii hetken pärjäis ja keräis isompiin upgreideihin vähän pätäkkää nii eiköhän tämä tästä. Huomenna beltti jumppa ja pullot mercille käyttöön pitäs jeesaa huomattavasti.

Ai se alko jo. Mites on porukalle maistunu jotka on pelannu jo reilusti? Etenkin kiinnostaa tuo liika mekaniikka. Ilmeisesti mappailu keskeytyy ja täytyy mennä johonkin muualle hakemaan droppeja.

Ite alottelin kans samalla. Sanon suoraan ettei nyt mikään helpoin aloitus toki paljon siitä kiinni käykö tuuri mercin hankinnan kans.

Aika moni striimaajaki luovuttanu ja moni kaveri joka alotti tolla. Mä en vaa vielä ole ihan valmis siihen. Sniputin hieman paremman kinetikin 30c mut en usko, että tuollakaa ihan punasiin asti mennään. Noh kun pystyis es jossai t10 pyörii hetken pärjäis ja keräis isompiin upgreideihin vähän pätäkkää nii eiköhän tämä tästä. Huomenna beltti jumppa ja pullot mercille käyttöön pitäs jeesaa huomattavasti.
Joo eihän se ollut samalaista kun Merc liigassa. Ite tuli eruptor joka oli ok tossa ACT8 nii sillä olen nyt Tier4 asti pelaillu, Jotkut rare jolla on resistance niin ei sulaa mutta bossit menee nättisti ja muut hajoo yhellä iskulla. Huono puoli tossa eruptorilla on että se on can't-crit tyypi että en pääse kokeillemaan se Crit-link versio. Pitäsi vaan avaa se 100% Merc mappissa niin voisi alkaa farmaa se parempi Merci.

Joo eihän se ollut samalaista kun Merc liigassa. Ite tuli eruptor joka oli ok tossa ACT8 nii sillä olen nyt Tier4 asti pelaillu, Jotkut rare jolla on resistance niin ei sulaa mutta bossit menee nättisti ja muut hajoo yhellä iskulla. Huono puoli tossa eruptorilla on että se on can't-crit tyypi että en pääse kokeillemaan se Crit-link versio. Pitäsi vaan avaa se 100% Merc mappissa niin voisi alkaa farmaa se parempi Merci.

Jooh ite otin välipäivän eli levutin ele hit slayerin. Pistin tossa kingsmarchin kuntoo ja romuttamon täytee panssareita ajatus ois huomenna konbinoida ase sille. 6 tai mieluiten tietty 7link mut täs vaiheessa tyydyn kyl siihen mitä tulee.

Löysin kyl tos aiemmin erittäin kovan manyshotin. Kova quiveri löytyy valmiiksi joten bowia vaille se homma mut pitää nyt vähän aikaa paukutella slayerillä. Viimeksi settlers liigassa pelannut slayer. :D

En oo varmaa missää liigassa tehny kyllä näin paljoo nappikauppaa. Purkkacurrencyä tulee aivan vitusti tosta liigamekanikkasta.

Ompa outo liika mekaniikka,onnistuin jäämään sinne jumiin kampanja levutuksen aikana. Laitoin 3x3 kartan täyteen piirrustuksia, sain n. 60 lyhtyä käyttöön jostalopuks käytin noin 10-20 ja kun koko paikka oli putsattu ei pystynyt tekemään yhtään mitään. Piti kirjautua ulos ja ne vähäisetkin lootit mitä tuli menetti. Toi craftäys puoli on ihan semi ok, moni sanoo että todella hyvä levutus gearin tekemiseen, no jaa melko rng:tä se silti on. helpommin saa perushyvät setit gambleemalla varusteet. ehkä endgamessa eri, en osaa sanoa. Luulen että tää liiga jää lyhkäseen satunnaiseen naputteluun.

Ompa outo liika mekaniikka,onnistuin jäämään sinne jumiin kampanja levutuksen aikana. Laitoin 3x3 kartan täyteen piirrustuksia, sain n. 60 lyhtyä käyttöön jostalopuks käytin noin 10-20 ja kun koko paikka oli putsattu ei pystynyt tekemään yhtään mitään. Piti kirjautua ulos ja ne vähäisetkin lootit mitä tuli menetti. Toi craftäys puoli on ihan semi ok, moni sanoo että todella hyvä levutus gearin tekemiseen, no jaa melko rng:tä se silti on. helpommin saa perushyvät setit gambleemalla varusteet. ehkä endgamessa eri, en osaa sanoa. Luulen että tää liiga jää lyhkäseen satunnaiseen naputteluun.
Laita ne kaikki lyhdyt niin pääsee.

Siellä on niitä kömpelöitä, jolla saa laitettua loottia ylös. Pitää "tilata" yks semmonen tyhjänä niin sen kyydillä pääsee takas ylös.
Siis tuo tapahtui siinä kohtaa kun koko paikka oli jo valaistu eikä ollut mitään kohtaa mihin laittaa lyhtyä eikä ollut yhtään vihua jäljellä

Siellä on niitä kömpelöitä, jolla saa laitettua loottia ylös. Pitää "tilata" yks semmonen tyhjänä niin sen kyydillä pääsee takas ylös.
Siis nämä neuvot ei auta kun tuohon tuli jokin bugi, siellä ei ollut mitään jonka kanssa olisi voinut tehdä jotain.

Tänään oli kunnon lottopäivä. Tippui hinekora lock tai siis tuli siitä pullopostista. Profit craftailin aivan helvetisti clustereita myyntiin nii sain sitten gearattua ja levutettua ihan kivasti tuota slayerii. Huomenna testata sit pinacle bossei vastaan.

Ton näköinen buildi. Ihan tyytyväinen olen tohon recomb aseeseen niitä on kyllä aina jännä tehdä. Ihan hyvin sulaa kaikki kymppilinkki aseella.

Sellainen vinkki et jos tykkää melee hahmoista niin greater multistrike on vielä huomattavan edullinen eli alle 10div kandee ostaa talteen.

Edit: ei oo näköjään vielä päivittänyt toi poeninja eli yli 90 levun olen jo

Tänään oli kunnon lottopäivä. Tippui hinekora lock tai siis tuli siitä pullopostista. Profit craftailin aivan helvetisti clustereita myyntiin nii sain sitten gearattua ja levutettua ihan kivasti tuota slayerii. Huomenna testata sit pinacle bossei vastaan.

Ton näköinen buildi. Ihan tyytyväinen olen tohon recomb aseeseen niitä on kyllä aina jännä tehdä. Ihan hyvin sulaa kaikki kymppilinkki aseella.

Sellainen vinkki et jos tykkää melee hahmoista niin greater multistrike on vielä huomattavan edullinen eli alle 10div kandee ostaa talteen.

Edit: ei oo näköjään vielä päivittänyt toi poeninja eli yli 90 levun olen jo
Aika hyvä. Itse olen act 6, eikä mitään ole ainakaan vielä dropannut.

Itellä tippunu acteissa 3 diviä ja vasta nyt act 10 tippu ensimmäinen exalted.

nyt näyttää poe ninja suurinpiirtein oikein missä mennään... vaihoin gracen tempest shieldii nii shock immunity ja hitusen enemmän spellblock

Group SSF tullut pelattua. Tämä on erittäin hyvä liiga pelata SSF:ää. Liigamekaniikka tarjoaa craftausmahdollisuuksia ja paljon loottia ja pirusti kultaa. 6kpl T5 mapperia saa olla kokoaja duunissa ja kulta ei silti lopu (yli 3m taskussa).
Mapperit toi jo mulle Hinekora's Lockin ja syvyyksistä löytynyt pullojen kautta pari Reflecting Mistiä.

Breach nerffi kyllä sattui ja kovaa, mutta on tää loppujen lopuksi ihan ok liiga, ei toki täydellinen paljon on kritisoitavaa. Sulphuria oli kampanjan jälkeen noin 1.2div verran, sainkin ostettua end gameen asti kantavan aseen heti. Tuo olisi tosin paljon kivempi jos laivalla seilaus olisi itseään ylläpitävä. Itse toteuttaisin tuon muuttamalla hieman sitä looppia jonka liiga mekaniikka vaatii. Yksinkertaisesti sen sijaan että chartteja saa mapeista, sallisin niiden hankkimisen laivalla seilaamisella. Tuosta voisi saada jonkin lisä minipelin seilailun oheen tai todella simppelisti jonkin vendorin veden alle tai vierailemaan laivalle tms.. jonka kanssa tehdä kauppaa, tuollaisenaan se on hieman vaisu kokonaisuus josta olisi helposti saanut hienomman.

Breach nerffi kyllä sattui ja kovaa, mutta on tää loppujen lopuksi ihan ok liiga, ei toki täydellinen paljon on kritisoitavaa. Sulphuria oli kampanjan jälkeen noin 1.2div verran, sainkin ostettua end gameen asti kantavan aseen heti. Tuo olisi tosin paljon kivempi jos laivalla seilaus olisi itseään ylläpitävä. Itse toteuttaisin tuon muuttamalla hieman sitä looppia jonka liiga mekaniikka vaatii. Yksinkertaisesti sen sijaan että chartteja saa mapeista, sallisin niiden hankkimisen laivalla seilaamisella. Tuosta voisi saada jonkin lisä minipelin seilailun oheen tai todella simppelisti jonkin vendorin veden alle tai vierailemaan laivalle tms.. jonka kanssa tehdä kauppaa, tuollaisenaan se on hieman vaisu kokonaisuus josta olisi helposti saanut hienomman.
Liigamekaniikat on aina ollu sidottuja mappie runnaamiseen.
Heist contracit, Delve Sulphite, Forbidden Tomet, jne. aina ovat dropanneet mappauksesta.
Chartteja on helppo farmata ja jos pelaa tradeliigaa niin ainahan niitä voi ostaa ja ne maksaa itsensä takaisin.

Ne on myös aina olleet vaisuja kokonaisuuksia joissa olisi ollut paljon paranneltavaa.
Ai sekö on vaisua, jos ei voi tehdä pelkkää liigamekaniikkaa ja unohtaa muun pelin kokonaan? Trade liigassahan tuokin toki yleensä onnistuu, jos sitä välttämättä haluaa, mutta ymmärrän täysin, että pelaajia ei haluta houkutella keskittymään pelkästään siihen uuteen sisältöön unohtaen kaiken muun.

Ai sekö on vaisua, jos ei voi tehdä pelkkää liigamekaniikkaa ja unohtaa muun pelin kokonaan?
En mä tuota sanonut, tarkoitin enemmän sitä että sitä liiga mekaniikan ideaa olisi voinut vähän rohkeammin laajentaa eikä mennä sieltä mistä aita on matalin esim sitomalla se mappailuun. Jos haluat sen kuitenkin nuon ajatella niin voihan tuo olla totta siinä tapauksessa jos se liiga mekaniikan pelaaminen on hauskempaa tai palkitsevampaa kuin muu pelaaminen.

Viimeksi muokattu:
Se allflame liigamekaniikka olisi voinut sisältää vanhoja liigoja kuten mirage sisälsi.

Se allflame liigamekaniikka olisi voinut sisältää vanhoja liigoja kuten mirage sisälsi.
Miragessahan ei oikeastaan ollut mitään omaa, vaan se vain lisäsi muita mekaniikkoja. Toimiva juttu kyllä, mutta kun ei ole erityisemmin mitään uutta, niin tuota taktiikkaa ei voi joka kerta käyttää.

En mä tuota sanonut, tarkoitin enemmän sitä että sitä liiga mekaniikan ideaa olisi voinut vähän rohkeammin laajentaa eikä mennä sieltä mistä aita on matalin esim sitomalla se mappailuun. Jos haluat sen kuitenkin nuon ajatella niin voihan tuo olla totta siinä tapauksessa jos se liiga mekaniikan pelaaminen on hauskempaa tai palkitsevampaa kuin muu pelaaminen.
Tuskin tuossa nyt rohkeuden puutteesta on kyse, vaan siitä, että heillä on hyvin rajallisesti aikaa ja henkilöstöä tehdä uusia liigoja. Tämä huomioon ottaen todella paljon on tähänkin liigaan saatu uutta sisältöä aikaiseksi.

Tuskin tuossa nyt rohkeuden puutteesta on kyse, vaan siitä, että heillä on hyvin rajallisesti aikaa ja henkilöstöä tehdä uusia liigoja. Tämä huomioon ottaen todella paljon on tähänkin liigaan saatu uutta sisältöä aikaiseksi.
Juuri päinvastoin. GGG:llä (ja myös muillakin kehittäjillä) on bufferissa ideoita ja jo tiettyyn vaiheeseen asti työstettyjä asioita uusiin päivityksiin liittyen. Ongelma nimenomaan on siinä rohkeudesta ajatella laatikon ulkopuolelta, tai ehkä ei vaan haluta rikkoa sandboxia ja halutaan pitää sama kaava kerrasta toiseen. Jos katsotaan mitä toimintoja voit tehdä allflamessa niin yksikään niistä ei ole jotain sellaista uniikkia paitsi ehkä plan voyage ikkuna jossa määritellään kenttä generaattorille pohjapiirrustus, juuri tuollaista ei ole muualla pelissä ainakaan tietääkseni, muut allflamen toimnot löytyy jo pelistä jollain tapaa.

Ei täs mitää muuta vikaa ole kuin perus lootin puute. Ei kiinnosta vittuakaan kyl kartat täl hetkel. Ainoo mil saa kunnolla currencyä on craftaaminen.

Sen makselen delvaamal ja kultaa ko tartten nii käyn sukeltelee. Mapperit juoksee kartat :D.

Kyllä tuota loottia löytyy jos tietää miten sitä farmata. Yks syy miksi siirryin SSF:n puolelle, on se että tradeliiga on vain käynyt ajan kanssa melko helpoksi. Jos oisin tässä liigassa pelannut tradea, niin mulla olis ollu MB vyötäröllä jo viikossa, enkä edes ottanut vapaata töistä Poe:ta varten.
Endgame ei kuitenkaan ole ongelmaton, vaan mitä nyt oon tilannetta seuraillut niin ongelma on ns. aspirational engame farmien puute. Eli ns. korkean investoinnin ja riskaabelien farmien puute jossa saisi vastineeksi enemmän loottia mitä normaalin vaikeuden farmit antaa. Ei ole paljoaa pointtia upottaa karttoihin ja scarabeihin omaisuuksia kun alc n go (tai scour n go) tyylisillä taktiikoillakin jo voi rikastua. Ymmärrettävää siinä mielessä, että endgame kyllästyttää niitä jotka on tottuneet investoimaan karttoihinsa paljon.
SSF:ssä onneksi riittää tekemistä.

Alc n goolla ei kyllä rikastumaan pääse. Tile loot on se joka kuulemma rokkaa nyt. Olen act 8 lopussa ja kohta karttoihin ja Rituaalin tile lootilla rikkaaksi. CWS siirtyminen ehkä tänään!

Se oli sit sellanen päivä... aamusta stack deckistä apothecary ja tietenki harvestipenkistä tuplasin sen :D. Sit farmasin päivän ja alkuillasta oli sit Mageblood. Oishan ton aiemminki voinu hommata jo mut tosiaan tää oikeestaa nykynen buildi oikeestaa ainoo joka oikeesti hyötyy siitä. Mut sit vielä illemmalla, kun pullopostista tuli joku paska vyö nii katoin et perkele mul on neljä ancient orbia niin siitä sit vielä HH :D.

Liigan kolmas buildi mulle elikkä ED-C / Blight of Contagion (vaali versio tosin). Kaiken muun kaman paitti sormukset oon ite craftannu recombinoimal. Vielä pitäs helical ringi tekassa vaan eka fracture kusi nii piti pistää myyntii RF miehille. On kyllä oikeasti aika lottoki käyny nois craftinki hommis. Esim toi kypärä niin aika tarkallee 20div meni tekemisee.

pitäisi tuo recombinator systeemi jaksaa joskus opetella mutta craftingiin kiinnostus aikalailla nolla niin ei ole ollut motia. noh ehkä sen ekan kerran kokeilee joskus 2035 :whistling:

Sain Chieftain RF CWS tullille ja kyllä noi Chieftanin räjähdykset on mega tyydyttäviä. Tykittää vaan menemään ja ympärillä paukkuu. Tällä hetkellä kylläkin pitää vielä fire trapilla taputella keltaisia hirviöitä joskus jos ei ole muita hirviöitä vieressä räjähtelemässä. Paljon eri vaihtoehtoja buildin parantelemiseen. 4 linkillä mennään vielä. Kattelin että uusimpana single target techinä on Scorching Ray of Immolation toteemit, jossa toi debuff stackkaa.

Viimeksi muokattu:
Juuri päinvastoin. GGG:llä (ja myös muillakin kehittäjillä) on bufferissa ideoita ja jo tiettyyn vaiheeseen asti työstettyjä asioita uusiin päivityksiin liittyen. Ongelma nimenomaan on siinä rohkeudesta ajatella laatikon ulkopuolelta, tai ehkä ei vaan haluta rikkoa sandboxia ja halutaan pitää sama kaava kerrasta toiseen. Jos katsotaan mitä toimintoja voit tehdä allflamessa niin yksikään niistä ei ole jotain sellaista uniikkia paitsi ehkä plan voyage ikkuna jossa määritellään kenttä generaattorille pohjapiirrustus, juuri tuollaista ei ole muualla pelissä ainakaan tietääkseni, muut allflamen toimnot löytyy jo pelistä jollain tapaa.
Ajatteletko siis, että jos on olemassa joku ajatus tehdä asiat paljon laajemmin ja paremmin, niin sen toteuttaminen olisi yhtä nopeaa ja helppoa kuin mitä nyt on tehty?

Edelleen, tässä ei missään nimessä ole kyse rohkeuden puutteesta, vaan ajan ja resurssien puutteesta. Suosittelisin seuraamaan GGG:n haastatteluja, joista selviää hyvin nopeasti, että siellä ollan jatkuvasti ihan rajoilla sen suhteen, mitä on mahdollista tehdä. Rohkeita ideoita löytyy paljon, mutta yleensä niitä ei ole aikaa toteuttaa.

Ajatteletko siis, että jos on olemassa joku ajatus tehdä asiat paljon laajemmin ja paremmin, niin sen toteuttaminen olisi yhtä nopeaa ja helppoa kuin mitä nyt on tehty?
Edelleen, tässä ei missään nimessä ole kyse rohkeuden puutteesta, vaan ajan ja resurssien puutteesta. Suosittelisin seuraamaan GGG:n haastatteluja, joista selviää hyvin nopeasti, että siellä ollan jatkuvasti ihan rajoilla sen suhteen, mitä on mahdollista tehdä. Rohkeita ideoita löytyy paljon, mutta yleensä niitä ei ole aikaa toteuttaa.
Vastasin sun argumenttiin ajan puutteesta, että se selittäisi mustavalkoisesti liigamekaanikoiden syvyyden puutteen, ei yksinkertaisesti ole totta. Kuvittelet myös täysin väärin ne parannusten mittasuhteet joilla asioita voisi parannella, ei siellä tarvita uutta peliä pelin sisällä että jostain vaisusta saadaan jotain parempaa.

Voe hiton magefisti.... Sai taas beitattua pelaan yhtä lempibuildeista xD. Death aura occultist. Eipä se auttanu ku kulamakkejen ostoon ja veiliä veilin perään. Yli 10 tein ja viimeisenä sit 4 modisen ja sit napsahti. Chaos dmg chao dot explody chaos ja arcane surge cast speed. Pari tuntia meni ku ed occultistin puin uusiksi. Slayerin pistin jo aiemmin lihoiksi niin nyt on tavallaan kaks autobomberia toinen toki tekee aivan helvetisti enemmän single target.

Statistiikka

Viestiketjuista
312 874
Jäsenet
84 388
Uusin jäsen
RetKiKimppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom