Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla ainakin toimii hyvin leapslammi warriori. Pitäisi muuntaa jossain vaiheessa bearformiin, mutta ei ole jaksanut. Toteemit maahan ja hyppimään, niin sulaa bossitkin hyvin.

Onko jollain tietoa pitääkö build planner tiedosto olla jaettu että voi ladata sen peliin vai onnistuuko jotenkin vaikka tiedostoa ei olisi jaossa?

Onko jollain tietoa pitääkö build planner tiedosto olla jaettu että voi ladata sen peliin vai onnistuuko jotenkin vaikka tiedostoa ei olisi jaossa?
En nyt oikein ymmärrä mitä koitat kysyä. Sinulla joko on se tiedosto tai ei ole, riippuen onko buildin tekijä sen sinulle antanut tai oletko tehnyt sen itse :D
.build tiedostot täytyy pistää C:\Users\<username>\Documents\My Games\Path of Exile 2\BuildPlanner -kansioon ja sitten sen voi ottaa käyttöön pelissä passivepuu-näkymässä vasemmasta ylälaidasta. Muuta tapaa ei ole.

Ainakin tällä sivustolla voi tehdä tiedoston itse manuaalisesti kliksuttelemalla passive nodet, skillit, jne. ja klikkaamalla save: PoE 2 Build Planner

En nyt oikein ymmärrä mitä koitat kysyä. Sinulla joko on se tiedosto tai ei ole, riippuen onko buildin tekijä sen sinulle antanut tai oletko tehnyt sen itse :D
.build tiedostot täytyy pistää C:\Users\<username>\Documents\My Games\Path of Exile 2\BuildPlanner -kansioon ja sitten sen voi ottaa käyttöön pelissä passivepuu-näkymässä vasemmasta ylälaidasta. Muuta tapaa ei ole.

Ainakin tällä sivustolla voi tehdä tiedoston itse manuaalisesti kliksuttelemalla passive nodet, skillit, jne. ja klikkaamalla save: PoE 2 Build Planner

Kiitos vastasit kyllä kysymykseeni.

On kyllä tosi kätevät tuo Build Planner. Aloitin pelaamaan rangerilla ja poison pathfinder olisi tulossa. Tuli vielä act2:ssa uniikki jousi, joka ainaki vielä act3:ssa toimii erinomaisesti.

Exile.jpg

Aika kovat latencyt tänään. Hyvä kun ES:äkin välillä menee sekunnissa täysille

Tyhmä kysymys, mutta miten näitä "vaaleansinisiä" prefix/suffixei lisätään itemeihin, nuoli alla. POE 1 nää taisi olla crafting bencistä lisättyjä jos oikein muistan, mutta mites POE2?

1780771030290.png

0.5.1 Hotfix 6

Monsters with Amanamu's Void will now try and leave the void if their target is not in it and return if their target is in it.

The uptime of Amanamu's Void has been lowered from 90% of the time to 50% of the time.

Omen of Sinistral Erasure, Omen of Dextral Erasure, Omen of Sinistral Annulment, Omen of Dextral Annulment, Omen of the Blessed and Omen of Sanctification can now generate in Rituals in level 79 and above instead of 80 and above.

Fixed a bug where Additional Different Catalyst Chance on the Genesis Tree was not respecting choices from Ignorant to Power.

Fixed a bug where the Chronomancy modifiers that granted increased movement speed and reduced slowing potency of debuffs on you instead granted increased movement speed and increased slowing potency of debuffs on you.

Fixed an instance crash.

Itse en pysty progressaa main end game questia. Questi sanoo että pitää Eastern gate avata, westernin jo teinkin. Mutta Eastern gatella kun tapan bossin, niin NPC sanoo että klikkaa tornia mutta mitään ei pysty klikkaamaan. Testannut tätä jo vaikka kuinka monta kertaa niin tier 6 kuin 15 mapeillakin. Pitääkin testata tänään josko tuo pätchi olisi sen fixannut vaikka mainintaa ei olekkaan.

Kannattaa tehdä bugireportti foorumeille tai ainakin tarkistaa onko jo tehty.

0.5 on ollut kaikista bugisin patchi koskaan. Muuten erinomainen patchi.

Kannattaa tehdä bugireportti foorumeille tai ainakin tarkistaa onko jo tehty.

0.5 on ollut kaikista bugisin patchi koskaan. Muuten erinomainen patchi.
Sanoisin, että sisällön määrään nähden bugeja on varsin vähän. Mulla meni varmaan 4-5 päivää ennen kuin kohdalle osui ensimmäinen bugi, eikä yhtäkään kovin merkittävää bugia ole tullut vieläkään vastaan, vaikka on endgameakin tullut tahkottua kymmeniä tunteja.

jouskaa.jpg

Olin nelosaktissa ongelmissa Prisonerin kanssa. Sitten sain uuden jousen ja Poisonburstin noin 400 dmg nousi reiluun tonniin. Sanoisin, että on taas vähän miellyttävämpää.

Onkohan muuten mahdollista, että kolmosaktille tehtäisiin jotain? Jotenkin raskas ja pitkä...

Sanoisin, että sisällön määrään nähden bugeja on varsin vähän. Mulla meni varmaan 4-5 päivää ennen kuin kohdalle osui ensimmäinen bugi, eikä yhtäkään kovin merkittävää bugia ole tullut vieläkään vastaan, vaikka on endgameakin tullut tahkottua kymmeniä tunteja.
Itse an muista yli 400h ajalta oikeen yhtään, mutta tässä oli hieman taukoa, joten saattaa olla et on vaan unohtunut. Mitään isompaa ei ainakaan ollut.
Nyt tuli tosin vastaa eka kunnollinen eli ei pysty siirtämään joitain esineitä Ctrl-klikkaamalla inventorystä stashiin, vaikka tilaa onkin, peli väittää ettei ole.

Itse an muista yli 400h ajalta oikeen yhtään, mutta tässä oli hieman taukoa, joten saattaa olla et on vaan unohtunut. Mitään isompaa ei ainakaan ollut.
Nyt tuli tosin vastaa eka kunnollinen eli ei pysty siirtämään joitain esineitä Ctrl-klikkaamalla inventorystä stashiin, vaikka tilaa onkin, peli väittää ettei ole.
Jos ongelma on vain tiettyjen itemien kohdalla niin tuo kuulostaa enemmän affiniteetti ongelmalta. Eli olet määrittänyt esim. charmit menemään tiettyyn tabiin ja se tabi on täynnä niin tuossa tapauksessa peli herjaa aina että tabi on täynnä vaikka muualla tilaa olisikin.

Jos ongelma on vain tiettyjen itemien kohdalla niin tuo kuulostaa enemmän affiniteetti ongelmalta. Eli olet määrittänyt esim. charmit menemään tiettyyn tabiin ja se tabi on täynnä niin tuossa tapauksessa peli herjaa aina että tabi on täynnä vaikka muualla tilaa olisikin.
Tää tuli vastaa ihan normi-itemeillä, panssareilla ja flaskeilla.

Tää tuli vastaa ihan normi-itemeillä, panssareilla ja flaskeilla.
Okai, tuollasta ei ole itellä tullu vastaan vaikka tunteja tähän päivitykseen olenkin upottanut jo hyvän määrän. Isoin ja ärsyttävin bugi mitä itsellä on tullu vastaan liittyy noihin strongboxeihin eli laatikko jättää yhden setin tai yhden mobin spawnaamatta ja tästä syystä laatikko ei koskaan aukea.

jouskaa.jpg

Olin nelosaktissa ongelmissa Prisonerin kanssa. Sitten sain uuden jousen ja Poisonburstin noin 400 dmg nousi reiluun tonniin. Sanoisin, että on taas vähän miellyttävämpää.

Onkohan muuten mahdollista, että kolmosaktille tehtäisiin jotain? Jotenkin raskas ja pitkä...
SSF? Itse levuttelin oman arboristioraakkelin end gameen noin kymmenessä tunnissa koska pelasin ilman tradea. Kolmonen on kyllä pisin akti, mutta ei mitenkään erityisen haastava.

SSF? Itse levuttelin oman arboristioraakkelin end gameen noin kymmenessä tunnissa koska pelasin ilman tradea. Kolmonen on kyllä pisin akti, mutta ei mitenkään erityisen haastava.

Ei ole SSF. Tradea en ole opetellut käyttämään. Pitää ehkä vinkkejä katsella tai jotain. Olen aika hidas kampanjassa. Aikaa menee inventoryn kanssa, kun kerään rojua myytäväksi ja salvageen.

Kyllä. Varmasti meni ainakin tuo.

Pitää varmaan tsekata joku striimi tms. että miten tätä pitäisi pelata. :D
Muutama nosto kampanjasta jos pelaa tradea.

- Yleensä mitään arvokasta ei tipu, satunnaiset unique itemit ja currencyt kannattaa poimia
- Kamojen päivittäminen näin myöhään liigaa on turhaa, parempaa kamaa saa tradesta yhdellä exaltilla. Kivaa se rakentelu on mutta ei kustannustehokasta
- Kaikkia vihollisia ei kannata tappaa, kuluttaa vain liikaa aikaa mapissa > magic, rare ja uniq monsterit hengilta sekä ne normaalit jotka osuu jalkoihin
- Pidä oma lvl suurin piirtein mapin tasolla, eli jos mapissa on monster lvl 18, olisi hyvä jos oma lvl on väliltä 15 - 19
- Siinä alueen isosta kartasta näkee onko siellä joku monsteri minkä tappamisella ansaitsee vaikkapa skill tree pisteitä, esim monsterin pää minkä vieressä on plusmerkki. Näihin voi myös myöhemmina palata jos unohtaa jonkin. Tehtävät kannattaa lähtökohtaisesti tehdä.
- Kaikki munat yhteen koriin, "sveitsiläinen linkkuveitsi" ei toimi kampanjassa. Koita valita oletko armour, evasion, energy shield tai kahden hybridi. Itse melkein mennyt alussa sen mukaan mitä on skill treessä tarjolla lähtöpäässä. Esim itsellä työn alla mercenary eli otan armour/evasion nodet ja kamat sen mukaan. Sama koskee damagea, parempi jos keskittyy yhteen tai kahteen

Peli tuntuu kovin hankalalta tossa lvl52 jälkeen saarissa. Pari charrua nyt siinäkohtaa. Vai eikö taijot riitä?-)

Warru titan ja sorceress dov

Taidot ei riitä. Luultavasti kamat huonot tai sitten puu/gemit/supportit väärin laitettu.
You´re goddamn right. Puunasin charrua kuntoon ja menikin uusiksi melkein kaikki. Taas paiskaa niin että verenmaku on suussa. Peli on kyllä hyvä.

Redditissä joku mainitsi ettei 1.0 patchissa enää olisi tälläisiä ns. Seasoneita että kaikki alkaa X kuukauden välein alusta. True or false?

You´re goddamn right. Puunasin charrua kuntoon ja menikin uusiksi melkein kaikki. Taas paiskaa niin että verenmaku on suussa. Peli on kyllä hyvä.

Redditissä joku mainitsi ettei 1.0 patchissa enää olisi tälläisiä ns. Seasoneita että kaikki alkaa X kuukauden välein alusta. True or false?
Kyllä seasonit on ihan jatkossakin. PoE1 voit katsella infoa.

Seasonit* tosiaan tulee olemaan myös PoE2:ssa erittäin tärkeä osa peliä; suurimmat sisältöpäivitykset bundlataan uuden seasonin kylkeen.

*PoE:ssa seasonien sijaan käytetään termiä League.

Mikään pakko noihin ei ole osallistua, vaan liigan loputtua hahmot migroituu Standard-liigaan jossa pelaamista voi jatkaa normaalisti. Uudet liigakohtaiset mekaniikat ovat yleensä saatavilla vain uudessa liigassa. Uusissa liigoissa kaupankäynti on myös aktiivisempaa ja tuoretta, kun kaikki pelaajat joutuvat aloittamaan liigan aina uusilla hahmoilla ja tyhjällä stashilla.

Mistähän Redditistä löytyy joku, joka on näin pihalla aiheesta? Jos tuolla PoE 2:n Redditissä tällaista mainitsee, niin jengi on kyllä välittömästi korjaamassa tuota täysin väärää väitettä.

Liigoja (eli PoE 2:n seasoneita) tulee olemaan jatkossakin noin 4kk välein. Voihan sitä vanhaa hahmoa edelleen standard-liigan puolella jatkaa, kun ei niitä kuitenkaan poisteta, mutta hyvin harva näin tekee. Näiden pelien suola on, että tasaisin väliajoin aloitetaan alusta, koska silloin pelin pääsee aina kokemaan parhaalla mahdollisella tavalla uudelleen ja uudelleen.

Mistähän Redditistä löytyy joku, joka on näin pihalla aiheesta? Jos tuolla PoE 2:n Redditissä tällaista mainitsee, niin jengi on kyllä välittömästi korjaamassa tuota täysin väärää väitettä.

Liigoja (eli PoE 2:n seasoneita) tulee olemaan jatkossakin noin 4kk välein. Voihan sitä vanhaa hahmoa edelleen standard-liigan puolella jatkaa, kun ei niitä kuitenkaan poisteta, mutta hyvin harva näin tekee. Näiden pelien suola on, että tasaisin väliajoin aloitetaan alusta, koska silloin pelin pääsee aina kokemaan parhaalla mahdollisella tavalla uudelleen ja uudelleen.
Voisiko olla joku väärinymmärrys, että ennen 1.0 ei tule enää uusia seasoneita? Näin ainakin itse muistelisin lukeneeni.

Voisiko olla joku väärinymmärrys, että ennen 1.0 ei tule enää uusia seasoneita? Näin ainakin itse muistelisin lukeneeni.
Uusia normaaleja liigoja ei ole ennen 1.0 tulossa enää, mutta jonkinlaista eventtipohjaista economy resettiä kuitenkin tulee. Voi toki olla, että joku tähän liittyvä väärinymmärrys.

Seuraava major patch/liiga on versio 1.0 joka julkaistaan arvioiden mukaan joulukuussa.
GGG on sanonut, että ennen 1.0:ta tulee jossain välissä ns. economy reset liiga jossain välissä, mutta Runes of Aldur liiga ymmärtääkseni ei kuitenkaan lakkaa (tän suhteen saatan olla väärässä, saa korjata). Tuossa resetissä ei ole suurempaa sisältöpäivitystä, vaan ainoastaan balanssimuutoksia ja korjauksia korkeintaan.

1782726796729.png

Kausi taputeltu ja nakkasin ~1200 diviä guildin laatikkoon. Ottakoot kuka tarvii, toki ei nyt yhellä tyypillä tarvi kaikkia ottaa :tup:

Benedictuksesta tulee selvästi minun uusi suosikki. Riitti oneshotit tälle päivää. Huomenna uusi päivä. :D

Edit: Meni se, kun kiihkeästi rätkin nuolta ja tajusin labyrintin.

Viimeksi muokattu:
Hauskin liiga mulle tämä. Kun oikeasti on joku idea loppu pelissä niin on huvitanut oikeasti pelaa campanja läpi ja testaa eri buildeja. Viimesin on aika WIP Volcanic Fissure Shaman, en tiedä mikä on loppu tulos. Ajatus oli alussa joku Runic sitten se muutu Elemental to Chaos(Original Sin) mutta sitten totesin että ei nyt oikeen saa phys käännetty. Niin täällä hetkellä mana / rage stack.

Tuli kans testa Gemling kahta eri buildia, Eka oli nimen mukainen Tornado mutta oli vähän meh loppujen loppuksi niin respeckasin kaksi kerta, eka Ghazzy unearth ja sitten muutinen se testamaan että löytyykö kiva monsteri joka voisi summonaa.

Liiga starteri oli Hollow Assault Beyblade - PoE 2 Monk Build Guide.

Näytää kans siltä että monki on liigastarti hahmo ensi liigaan kans vaikka tulisi nerfiä tähän skilliin. Levlaminen oli niin mukavaa.

Toka hahmo oli Ruetoo Voltaic Barrier. Yrtin farmaa se levlamisessa se gemi mutta ei tippunut niin pelasin Grim Pillars totem siihen asti että sai "halvan" voltaic barrier ostettu.

Viimeksi muokattu:
Palautan osan kun saan myytyä ostetut grearit. Halusin testata miltä tuntuu oikeasti hyvät kamat. Kyllästyin heti kun ei ollut itse hankittu ja aloitin uuden hahmon 😅 tuntuukohan lottovoittajasta samalta?

Nyt löytyy ensimmäiset 50div guild stashistä tarvitsevalle.
Illemmalla, jos vielä löytyy, niin kelpaa jokunen. Sormus ja amuletti kaipaisi vähän päivitystä. Muutenhan divejä on tippunut ihan mukavasti (joku +30) kun noista runehommista saa ihan hyvin endgamessa.

e. Mulla siis on nuo, mutta en vielä ole löytänyt mitään järkevää. Palautan sitten loput takaisin :)

Viimeksi muokattu:
Illemmalla, jos vielä löytyy, niin kelpaa jokunen. Sormus ja amuletti kaipaisi vähän päivitystä. Muutenhan divejä on tippunut ihan mukavasti (joku +30) kun noista runehommista saa ihan hyvin endgamessa.
Temppeli on itselle ollut melkoinen rahasampo, juoksen vielä Atlas-pisteitä pelkillä temppelitableteilla ja sitten käy aina aika ajoin loottaamassa Atziria :coffee:
Edit, juuri laskeskelin että yksi delirium-mappi Atlas-pisteitä sekä kaksi rundia temppeliä tuotti 30div. Ei mitenkään normaalista poikkeava ja temppelissä oli aika vähän huoneita tällä kertaa, alle 20.

Toka hahmo tälle seasonille on Totem Arc Gemling. On erittäin mukava ja rento pelattava. Ehkä 400div mennyt kamoihin ja päivitettävä löytyy vielä vaikka kuinka paljon!

T16 mapit on vielä yksin pelattaessa rentoja ja suurin piirtein pystyy Max juiced expeditioneja rullaamaan kahdella hahmolla.

Viimeksi muokattu:
Tableteilla tuli tienattua monta sataa diviä tässä seasonissa. Trans + aug ja jos ei osunut mitään hyvää niin alch, jos osui niin regal + ex. Paras yksittäinen tabletti tais mennä 45 divillä.

Huh, mapeille pelasin. Ei taida näkyä kuinka monta tuntia on pelannut kyseisellä hahmolla? Kokeilin tradea myös ja en tiedä, miten tuskaisaa olisi ollut ilman niitä kamoja. 4 act oli hyvä ja tykkäsin kyllä kolmesta viimeisestä, jotka käsittääkseni jotain väliaikaisia on.

Pitää googlata mapeista vinkkejä etten toheloi jotain perusasiaa.

Huh, mapeille pelasin. Ei taida näkyä kuinka monta tuntia on pelannut kyseisellä hahmolla? Kokeilin tradea myös ja en tiedä, miten tuskaisaa olisi ollut ilman niitä kamoja. 4 act oli hyvä ja tykkäsin kyllä kolmesta viimeisestä, jotka käsittääkseni jotain väliaikaisia on.

Pitää googlata mapeista vinkkejä etten toheloi jotain perusasiaa.
Eipä siellä juurikaan voi mitään toheloida :thumbsup: Items filter kannattaa katsoa kuntoon jos ei ole jo. Esimerkiksi NeverSink very strict

Saako filtteristä jotenkin hahmokohtaisen?
Mitä tarkoitat hahmokohtaisella? Tarkoitatko, että eri filtteri olisi automaattisesti käytössä kun vaihtaa hahmoa? Se ei ole mahdollista, mutta toki filtterin vaihtaminen onnistuu nopeasti asetuksista.

Jos tarkoitat sitä, että filtteri näyttää tietylle buildille sopivia kamoja, niin sitä voi itse filterbladessa säätää. Aika vähän tuolle säätämiselle lopulta on tarvetta kuitenkaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 378
Jäsenet
83 804
Uusin jäsen
vonhande

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom