Parranajo ja välineet

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Hmm. Tässä kun on nyt tapana ollut ajaa kerran viikossa, niin Fusion-klooni on jatkuvasti jossain nro 4:ssä. Jos haluaisi vaihtelua, niin mikäköhän yksasetuksinen höylä olis tarpeeks rouhee?
Jos nuo suorat mallit on jo liian koettu niin seuraavaksi slant-tyyppiset testiin. Niissähän terä on vinossa niin että partakarva viilletään poikki vähän kuin puukolla leikkaisi. Itse ajelen silloin tällöin Razorock Stealth Slantilla ja sillä lähtee kertavedolla pidempikin sänki.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Tilailin 10 eri terän kokeilupakkauksen ja yllä mainitut Sharkit ovat kyllä puolet läpikäytynä huonoimpien joukossa ainakin minun naamalleni.

Astra on listan hännillä. Tylsiä ja tuntuvat jotenkin epätasaisilta iholle. Voi olla, että ovat vain niin huonoja, että hyppivät karvojen päällä leikkaamisen sijaan, mutta jotain todella outoa noissa on.
Astra (Platinumin) maine perustuu edelliseen samannimiseen malliin. Vanhassa mallissa jokainen terä oli pakattu kahteen paperiin, vaha- ja tavalliseen. Lisäksi vanhoissa paperi oli liimattu kiinni useammalla isolla liimatipalla.
Uudessa versiossa on vain yksi paperikerros ja liimaa on vähän. Salaliittoteoria kertoo että tuotanto olisi siirretty eri tehtaaseen ja samalla teristä katosi paras leikkaavuus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Hyvien terien listalle on päässyt tähän mennessä Big Ben. Tuntuu omalle naamalle sopivan terävältä ja leikkasi vaivatta. Niin kuin olisi silkkihansikkaalla sivellyt poskea.
Minunkin naamalle pitkän harjoittelu- ja testailujakson jälkeen ehdottomasti paras terä on Big Ben, käytössä R89-höylä. Leikkaa hyvin, ei ihoärsytystä ja haavoja saan aikaiseksi harvoin. Ebaysta löytyy isoissa paketeissa halvalla.

Alku meinasi olla hieman tuskainen kun siirryin marketti-Gilleteistä näihin, mutta oli sen arvoista :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Tuli Kiinasta Kemei 1531 ja siinä oleva pidemmän karvan leikkuri on ihan liian syvällä, että se oikeasti voisi toimia tai ehkä pitäisi voimalla puristaa naamaa vasten tuota masiinaa. Aikaisemmissa Silvercrestissä ja Remingtonissa olleet toimivat tuollaiset ja ovat samalla tasolla kuin teräverkotkin.
Tässä on kyllä todella erikoinen vastakappale teräverkkoa vasten perinteisiin verrattuna. Ihan äkkiä ei mene tukkeeseen ja sängen palat ei uudelleen leikkaannu tai ei kuulu sitä ääntä ollenkaan.
-->


En osaa sanoa vielä onko se edes hyvä. Varaosina saa vain tuota verkko-osaa, että onko tuo vastakappale joku kestomalli.

Kemeillä on paljon erilaisia malleja, että kiinalaiseksi erikoista. Tekisivät vähemmän malleja, mutta kunnollisia.
Tämä Kemei 1531 vaikuttaa ihan hyvältä loppujen lopuksi. En ole satavarma, mutta voisiko terät teroittua käytössä? Sellainen tuntuma näin jälkeenpäin..
Nähtävästi kannattaa näihin leikkureihin laittaa öljyä välillä niin paranee leikkuuteho. Tämä Kemei 1531 oikein ilmoittaa milloin se kannattaisi tehdä laskurillaan:D
 

gulliver

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
619
astra on liian tyslä omalla nasulle.
Sharkeilla lähtee viikon parta hujauksessa. ei haavoja jälki kuin vauvan peppu.

ilman homotusta
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Pah. Odottamassa iisopakkaus astraa, en oo vielä avannut. Pitää pitää noi muut kans mielessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Omalla kohdalla Featherin terät oli ylivoimaisesti parhaita. Olen nyt noin pari kuukautta Braunin koneella ajanut eikä ole kyllä höylään paluuta enää koskaan. Onkohan noita mitään järkeä koittaa myydä vai jättääkö vain kaappiin? Mulla on varmaan 20 pakettia eri teriä ja Muhlen höylä yms.

On kyllä ihan huikeeta kun siinä missä höylällä iho ärsyyntyi vaikka käytti mitä aineita voi koneella vetää edes ihoa kostuttamatta tai aineita käyttämättä eikä iho ärsyynny. Myöskään mitään puhdistus hommia ei tarvi tehdä kun heittää vaan koneen telakkaan ja painaa nappia niin se hoitaa kaiken.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
ihoja on kyllä monia. itellä koneella ajaessa ihoärsyynty niin että tuli finnintapaisia näppyjä mitkä mäti. tuli ihan sykkeen mukanankin sykkiviä isompia möykkyjä jotka näky näkökentässä. lääkärinmukaan kutsuttiin partasieneksi, vaikka sillä ei mitään tekemistä sienikasvustonkanssa. monet koneet kävin läpi ja normi höylät kunnes classisella pääsin ongelmasta eroon. ehkäne ei rautalankaan koneet kestä terävänä kun sen kerta ajon. feeatherin terätkin mulle kertakäyttö kamaa, niitten nopean tylsymisominaisuuden takia.

paljonhanne myy esim,käytettyjä vingate leikkureita ebayssa
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Toimivatko nuo irtoteräiset höylät tavallisen partageelin kanssa kuinka hyvin?

Minulla on tapana ajella parta samalla kun käyn aamulla suihkussa ja se on hoitunut jo vuosien ajan Mach3:lla ja Rainbowin perusmallin partageelillä mainiosti. Tekisi kuitenkin mieli kokeilla myös jotain "kunnollista" höylää siinä toivossa, että sänki katoaisi entistäkin nopeammin ja siistimmin. Olen tätä pohtinut joskus aiemminkin, mutta aina se on sitten kuitenkin jäänyt jostakin syystä. Jos on oletettavaa, ettei homma tule toimimaan perusgeelillä, ilman peiliä ja mielellään myös ilman viiltoja, niin sitten on syytä jatkaa vanhaan malliin.

Mitään neitimäisiä vaahdotuskuppeja ja partasuteja en ole ajatellut hankkia, kun ei kiinnosta tehdä parran ajamisesta mitään taidetta. Se on minulle vain sellainen välttämätön paha, joka pitää hoitaa alta pois joka aamu ja mitä helpommin ja nopeammin se sujuu, niin aina parempi.

Se on selvä, että koneisiin ei ole paluuta, kun jynssäys niillä kestää ikuisuuden, eikä niillä saa parhaimmillaankaan aikaiseksi hyvää jälkeä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Toimivatko nuo irtoteräiset höylät tavallisen partageelin kanssa kuinka hyvin?

Minulla on tapana ajella parta samalla kun käyn aamulla suihkussa ja se on hoitunut jo vuosien ajan Mach3:lla ja Rainbowin perusmallin partageelillä mainiosti. Tekisi kuitenkin mieli kokeilla myös jotain "kunnollista" höylää siinä toivossa, että sänki katoaisi entistäkin nopeammin ja siistimmin. Olen tätä pohtinut joskus aiemminkin, mutta aina se on sitten kuitenkin jäänyt jostakin syystä. Jos on oletettavaa, ettei homma tule toimimaan perusgeelillä, ilman peiliä ja mielellään myös ilman viiltoja, niin sitten on syytä jatkaa vanhaan malliin.

Mitään neitimäisiä vaahdotuskuppeja ja partasuteja en ole ajatellut hankkia, kun ei kiinnosta tehdä parran ajamisesta mitään taidetta. Se on minulle vain sellainen välttämätön paha, joka pitää hoitaa alta pois joka aamu ja mitä helpommin ja nopeammin se sujuu, niin aina parempi.

Se on selvä, että koneisiin ei ole paluuta, kun jynssäys niillä kestää ikuisuuden, eikä niillä saa parhaimmillaankaan aikaiseksi hyvää jälkeä.
Ei ole mitään syytä, etteikö vaahto kävisi kaksipuoleisen höylän kanssa. Pääasiallinen syy kunnollisen saippuan käyttöön ainakin minulle on vain siinä, että se on parempaa ja halvempaa. Myös vaahdotettavia voiteita löytyy ja jotkut tykkäävät niistä enemmän.

Minäen ainakaan käytä vaahdotuskippoa, vaan lataan sudin täyteen saippuaa ja vaahdotan suoraan naamaan. Voiteen taas voi levitellä suoraan pärställe ja vaahdottaa siinä. Useimmiten kuitenkin ajelen suihkussa ilman peiliä, eikä siinä oikein ole paikkaa alkaa leikkimään sudin kanssa. Aqualania naamalle ja höylä laulamaan.

ps. Jos seksuaali-identiteetti murenee erittäin miehekkään partasudin käyttämisellä, kannattaa ehkä vain myöntää padotut tunteet itselleen :love:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
ps. Jos seksuaali-identiteetti murenee erittäin miehekkään partasudin käyttämisellä, kannattaa ehkä vain myöntää padotut tunteet itselleen :love:
Arvasin että joku puuttuu tuohon.

Ei, ei se murene. Lähinnä tarkoitus oli ilmaista että en tykkää tehdä parran ajamisesta mitään hipsterihenkistä joogaprosessia, jossa tarvikkeiden merkillä ja määrällä on lopputulosta ja käytännöllisyyttä suurempi merkitys. Sellaista henkeä tuntuu kuitenkin liittyvän yllättävän paljon myös tähän parranhoitokeskusteluun yleisesti.

Kiitos vastauksesta muilta osin.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
toimiihane purkkivaahon ja geelien kanssa siinä missä muutkin laitteet.
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
31
Ajeleeko jengi täällä Philips Onebladella? Pitäis uusia teriä ostaa jostain. Suosituksia? Outoa että tkone+terä maksaa vain muutaman euron enemmän kuin pelkkä terä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Sillä sudilla saa helpommin sen vaahdon tehtyä saippuasta. Ei sen käytölle muuta syytä ole. Purkista tulevat valmiit vaahdot ei tälläista tietenkään tarvitse. Eikä geelit, jotka vaahtoavat myös helposti. Helppokäyttöisyyttä varten valmiit vaahdot ja geelit varmaan on kehitettykin. Samoin kuin 3+n teräiset giletet.

Se missä sen saippua vaahdottaa, kulhossa vai naamalla, on pitkälti käyttäjästä riippuvainen. Itse koen helpommaksi tehdä sen kulhossa, koska siitä saa sitä vaahtoa nopeasti lisää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Noita koneita kuin monet haukkuu niin onhan noissa ihan järkyttävä ero kaikinpuolin riippuen koneesta. Esim. ite testasin ensin Braunin 3 sarjan konetta ja sillä ei kyllä kaulan aluetta saanut leikattua, mutta naaman sai niin hyvin, että tiesin etten käytä enää höylää siihen ja aattelin, että kone olisi hintansa arvoinen vaikka ajaisin pelkän naaman sillä ja kaulan höylällä joten tilasin tuon braunin kalleimman 7 sarjan koneen ja sillä onnistuu kaulakin hyvin. Ainoastaan yksi kohta on sellainen, että joutuu vetämään ihoa.

En tosin ole testannut vaahdon/veden kanssa joten voisi vielä sitä kokeilla miten toimii.
 
Liittynyt
09.02.2018
Viestejä
25
Tekisi kuitenkin mieli kokeilla myös jotain "kunnollista" höylää siinä toivossa, että sänki katoaisi entistäkin nopeammin ja siistimmin.
Jos mahdollisimman nopeaa ajoa halajaa niin kannattaa välttää näitä perinteisen mallisia höyliä. Yksiteräiseen vaihto voi auttaa jos moniteräinen nylkee naaman tms., mutta nopeus ei ole vanhanmallisten höylien vahvuus.

Mitä taas tähän wanhantyylisen parranajon välineurheilumaisuuteen tulee niin väittäisin että partasuti on itse asiassa näistä välineistä hyödyllisin ja että useampi ajelija hyötyisi enemmän parran huolellisesta valmistelusta partasudin ja voiteen avulla kuin höylän vaihdosta. Paksupartaiset ainakin.

Nykyaikainen parranajomalli on hylännyt huolellisen valmistelun lähes kokonaan ja keskittynyt lisäämään höylän leikkuutehoa jotta partakarvat saadaan poistettua silkalla raa'alla voimalla mahdollisimman nopeasti. Monelle tämä one-size-fits-all -ratkaisu varmasti sopii hyvin tai siedettävästi, mutta ei läheskään kaikille. Terävalmistajille tämä on tietysti unelmatilanne, koska kehnosti valmistellut (=kovat) partakarvat tylstyttävät terän nopeammin, mikä taas auttaa myymään lisää teriä ja oikeuttaa yhä useampiteräisten höylien markkinoinnin. Ihan kuin se höylän tökkiminen johtuisi siitä että höylässä on "vain" seitsemäntoista terää eikä siitä parranajon toisen puolikkaan laiminlyönnistä.

Partasudin vaipuminen niin syvään unholaan ettei kunnollista löydä kuin luksushipsteri-erikoisliikkeistä tai internettiä kaivelemalla on tragedia. Markkinoiden pienentymisen ansiosta tuotekehityskin seisahti lähes vuosisadan ajaksi, minkä ansiosta elikoiden karvasta tehdyt sudit ovat vieläkin suuressa suosiossa ja jopa haluttuja Herran vuonna $current_year. Kunnolliset kuitusudit ovat yleistyneet ja asettuneet realistisiin hintoihin vasta tässä 2000-luvun toisella vuosikymmenellä. Kaipa sitä saa odotella vielä vuosikymmenen parin ennen kuin saadaan sudit maitokauppoihin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
En ihan 100% allekirjoita että juuri sutia tarvitsisi. Toki siitä olen täysin samaa mieltä että eroa on kuin yöllä ja päivällä jos vetää ns. kuiviltaan parran ajaen vs ensin käy suihkussa, sitten saunoo, sitten suihkuun, vaahtoa (vaikka ihan se saippua tai jokin pesuaine ellei halua ostella partavaahtoja tai vaahdottaa) minkä hankaa parran seutuville ja hetken kuluttua ajaa. Minkä jälkeen taas suihkua, saunaa ja suihkua minkä jälkeen ihon pitäisi olla kohtuu hyvässä kunnossa (vs. se "kuiviltaan" ajaminen). Toki voi partabalsamia ja vettä laitella jos siltä tuntuu.

Eli ero juurikin siinä miten nopeasti terät tylstyvät, tietysti siihen vaikuttaa myös oman parran paksuus ja jäykkyys mutta jos mitään vaahtoa tai nestettä ei käytä sen tylstymisen huomaa sangen nopeasti. Samaten kasvojen iho voi ärtyä ihan erilailla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Jos mahdollisimman nopeaa ajoa halajaa niin kannattaa välttää näitä perinteisen mallisia höyliä. Yksiteräiseen vaihto voi auttaa jos moniteräinen nylkee naaman tms., mutta nopeus ei ole vanhanmallisten höylien vahvuus.
Höh, kun sitä nopeutta minä juuri haluaisin. Ei kiinnosta tuhlata sekuntiakaan enempää parran ajamiseen kuin on tarvetta.

Partasudin vaipuminen niin syvään unholaan ettei kunnollista löydä kuin luksushipsteri-erikoisliikkeistä tai internettiä kaivelemalla on tragedia. Markkinoiden pienentymisen ansiosta tuotekehityskin seisahti lähes vuosisadan ajaksi, minkä ansiosta elikoiden karvasta tehdyt sudit ovat vieläkin suuressa suosiossa ja jopa haluttuja Herran vuonna $current_year. Kunnolliset kuitusudit ovat yleistyneet ja asettuneet realistisiin hintoihin vasta tässä 2000-luvun toisella vuosikymmenellä. Kaipa sitä saa odotella vielä vuosikymmenen parin ennen kuin saadaan sudit maitokauppoihin.
Mihin sitä sutia tarvitaan? Eikös sillä vain levitetä kiisselit naamalle ennen höyläämistä? Miksi sen siis pitäisi olla mitenkään erikoinen? Ja siis kysyn ihan oikeasti, kun en tiedä.

Tutun ja turvallisen Mach3:n kanssa käytän Rainbowin parin euron partageeliä, jonka levitän naamalle käsin suihkussa ollessani, jossa myös ajan samalla parran. Hyvin on toiminut.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
sudissahan eroja on, eläinperäinen pitää lämpöä, kuitu ei niinkään ja tietysti vaahdottavat erinlailla. karvojen eroja pehemeys kovuus ja siltäväliltä.

itellä ei mee ajamiseenku jotain 2min. lämpimällä vedellä naamanhuljuttelu jossa karvat pehmenee , pre shave naamaan sitten vaahdotus ja ajo. sit vähän lämpimällä huljutusta ja aftershave naamaan
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
sudissahan eroja on, eläinperäinen pitää lämpöä, kuitu ei niinkään ja tietysti vaahdottavat erinlailla. karvojen eroja pehemeys kovuus ja siltäväliltä.
Kyllä, tämä on itsestäänselvää, mutta mitä hyötyä siitä kuitenkaan on? Jos suurin idea on siinä, että joku mäyränkarvasuti tms. tuntuu näennäisesti pehmeämmältä poskille, niin sen ominaisuuden arvo on minulle täysi nolla. Siihen en oikein usko, että vaahdottumiseen vaikuttaisi karvojen laatu merkittävästi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Kyllä, tämä on itsestäänselvää, mutta mitä hyötyä siitä kuitenkaan on? Jos suurin idea on siinä, että joku mäyränkarvasuti tms. tuntuu näennäisesti pehmeämmältä poskille, niin sen ominaisuuden arvo on minulle täysi nolla. Siihen en oikein usko, että vaahdottumiseen vaikuttaisi karvojen laatu merkittävästi.
Pehmeällä mäyränkarvalla ei saa kovasta saippuasta mitään irti. Vastaavasti taas kovajouhinen kuopaisee mukaansa ihan liikaa pehmeästä creamista.
Naamalla vaahdottaminen toimii jollain sudeilla, jotkut toimivat paremmin jos vaahdottaa kupissa jne.
On noissa eroja.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Pehmeällä mäyränkarvalla ei saa kovasta saippuasta mitään irti. Vastaavasti taas kovajouhinen kuopaisee mukaansa ihan liikaa pehmeästä creamista.
Naamalla vaahdottaminen toimii jollain sudeilla, jotkut toimivat paremmin jos vaahdottaa kupissa jne.
On noissa eroja.
Mjooh, tuossa vaan oli aiemmin juuri puhetta, että ne markettien purkista turautettavat vaahdot/geelitkin toimivat ihan hyvin, niin vähän tässä sitä kyseenalaistan omalla kohdalla, että miksi käyttäisin mitään muuta yksiteräisenkään höylän kanssa? Keep it simple ja silleen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Mjooh, tuossa vaan oli aiemmin juuri puhetta, että ne markettien purkista turautettavat vaahdot/geelitkin toimivat ihan hyvin, niin vähän tässä sitä kyseenalaistan omalla kohdalla, että miksi käyttäisin mitään muuta yksiteräisenkään höylän kanssa? Keep it simple ja silleen.
Purkilla ei pitkään ajele, saippua kestää vähintään kuukausia -> teoreettinen rahansäästö (paitsi kun ostaa ne 20 erilaista kun on kiva kokeilla..)
Purkkivaahdot ja varsinkin geelit tuntuu aika kamalalta kasvoilla kun on kokeillut kunnon saippuoita.
Jollekin voi tuoda avun iho-ongelmiin. YMMV
Jotkut tykkää vaihtelusta.
Jne.
Jne.
Pärjäähän sillä purkkivaahdollakin, ihan kuten purkkikermavaahdolla :) jos ei paremmasta tiedä.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Jos partasudin teoreettisista hyvyyksistä vs purkkivaahtoa käsin, niin sudilla sä pyörittelet sen vaahdon naamaan, jolloin partakarvat irtoo ihosta ja saippuaa menee niiden alle ja siten leikkaustulos + liukuominaisuudet optimoituu. Jos vaikka vertaisi siihen että pesee hiukset niin, että länttää vaan saippuaa päähän vs hieroo sen sormin kunnolla päänahkaan asti. Mutta tämä on naamakohtaista, että onko väliä.

Itse pyöräytän sudilla kiinteästä saippuasta ja vaahdotan suoraan naamaa, jolloin aika nopea ja suoraviivainen toiminta. Jos menis kertavedoilla niin en usko että koneella saisi nopeammin, mutta teen aina toisen vaahdotuksen ja vastakarva-ajon. Pysyy siistinä jopa tunteja :D Pitäisi kellottaa meneekö 2 vai 3 minuuttia.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 516
Itse pyöräytän sudilla kiinteästä saippuasta ja vaahdotan suoraan naamaa, jolloin aika nopea ja suoraviivainen toiminta. Jos menis kertavedoilla niin en usko että koneella saisi nopeammin, mutta teen aina toisen vaahdotuksen ja vastakarva-ajon. Pysyy siistinä jopa tunteja :D Pitäisi kellottaa meneekö 2 vai 3 minuuttia.
Joo, mulla aikalailla samat fiilikset. Tullut nyt kuutisen vuotta ajeltua kaksiteräisellä höylällä enkä kyllä koe että tuossa mitenkään erityisen paljoa menee aikaa verrattuna siihen mitä joskus partakoneella tuli käyteltyä.

Aluksi kostuttaa sudin, sitten vähän pyörittelee siinä partasaippua-containerissa (Prorasoa tulee käytettyä) jotta sutiin tarttuu saippuaa ja sen jälkeen veivaa siitä vaahdot kasvoille. Menee ehkä 15-20 sekuntia. Sen jälkeen höylä käteen ja vähän kerrassaan ajelee myötäkarvaan kasvot noin minuutissa. Jos ei tulos miellytä niin uusi kierros vastakarvaan ja ajo on valmis jossain 2-3 minuutissa. Jotain samaa synteettistä partasutia olen käyttänyt koko ajan ja aivan hyvin tuo tuntuu skulaavan edelleen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Jos mahdollisimman nopeaa ajoa halajaa niin kannattaa välttää näitä perinteisen mallisia höyliä. Yksiteräiseen vaihto voi auttaa jos moniteräinen nylkee naaman tms., mutta nopeus ei ole vanhanmallisten höylien vahvuus.
Minun on ainakin nopeampi ajella kaksipuoleisella. Moniteräisellä n. puolet ajamiseen kuluvasta ajasta meni terän huuhtelussa yhden sipaisun jälkeen. Tämä on tietysti naama-/karvariippuvainen asia, mutta ainakin minulla yli yksi terää johtaa siihen, että terien välit ovat välittömästi (heh) tukossa. Niitä sitten saa availla tulikuumaa vettä täysillä kraanasta päästämällä, eikä sekään monesti ole auttanut.

Toinen nopeuttava tekijä tulee itselleni siitä, että moniteräinen ei leikkaa kunnolla, joten sillä täytyi varovarovasti nytkyttää pieniä vetoja. Kaksipuoleisella saa otettua koko naaman pituudelta kertavedolla.

Sutien eroista olen huomannut lähinnä sen, että synteettisestä materiaalista (eli muovista) tehty suti ei ime itseensä käytännössä lainkaan vettä, joten saippuan vaahdottaminen ei yksinkertaisesti onnistu. Voiteen kanssa pelitti ihan kelvollisesti, mutta ei se naamallekaan tuntunut yhtä miellyttävältä kuin mäyrän perskarvat.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
lie sulla joku huono synteettinen ollu. ku itellä tuntuu et sitoo enemmä vettä ihteensä verratuna hevosenkarvaan
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Minun on ainakin nopeampi ajella kaksipuoleisella. Moniteräisellä n. puolet ajamiseen kuluvasta ajasta meni terän huuhtelussa yhden sipaisun jälkeen. Tämä on tietysti naama-/karvariippuvainen asia, mutta ainakin minulla yli yksi terää johtaa siihen, että terien välit ovat välittömästi (heh) tukossa. Niitä sitten saa availla tulikuumaa vettä täysillä kraanasta päästämällä, eikä sekään monesti ole auttanut.

Toinen nopeuttava tekijä tulee itselleni siitä, että moniteräinen ei leikkaa kunnolla, joten sillä täytyi varovarovasti nytkyttää pieniä vetoja. Kaksipuoleisella saa otettua koko naaman pituudelta kertavedolla.

Sutien eroista olen huomannut lähinnä sen, että synteettisestä materiaalista (eli muovista) tehty suti ei ime itseensä käytännössä lainkaan vettä, joten saippuan vaahdottaminen ei yksinkertaisesti onnistu. Voiteen kanssa pelitti ihan kelvollisesti, mutta ei se naamallekaan tuntunut yhtä miellyttävältä kuin mäyrän perskarvat.

On tässä nyt tullut sen verran ajettua, että voisin todeta tälläisen "lopullisen" päätelmän. En tunnu oppivan noita hankalia paikkoja ajamaan kunnolla double razorilla. Siinähän pitäisi omalla kädellä se kulma pitää oikeana ja oma käsi nyt ei vaan ole tarpeeksi tarkka. Lisäksi nenän ja ylähuulen väli on todella hankala, kun se vehje ei kunnolla edes mahdu sinne ja kun naamassa on lisäksi yksi näppylä, niin sen näppylä alueen ajo on aina vähän hankala. Helpot alueet toki sujuvat oikein hyvin.

Helpoin tapa on edelleen itsellä, että ensiksi ajaa sähköisellä trimerillä pisimmät karvat (jos on siis päästänyt parin päivän sängen), sitten sähköpartakoneella jäljelläolevat ja viimeistely double razerilla. Silloin ei tarvitse keskittyä kuin niihin kohtiin, joihin sähkövehje jättää pisimmät karvat. Ja jos viitsii jäädä hinkkaamaan eli ajaa jotain +5 kertaa, niin kyllä se naama vaan ärtyy. En tiedä, ehkä en vaan opi olemaan tarpeeksi hellävarainen ja painan vaan jatkuvasti liikaa, vaikka koittaa keskittyä siihen, että ikäänkuin vain pyyhkisi vaahdot pois eikä edes koita painaa yhtää.

Ja jos haluaisin mahdollisimman sileäksi, niin kyllä minulla vaan tuo Gilletten moniteräinen ottaa enemmän. Ja kyllä luulisi, että tilanne on kaikilla sama, kun jossain mainosmateriaaleissa kerrotaan, että Gillette on huono siksi, että se vetää karvan ylöspäin ja katkaistuaan sen, niin karva vetäytyy ihon alle. Siinä sitten voi tulla kipeä paikka, kun se karva ei pääsekään kasvamaan, vaan jää jotenkin jumiin ihon alle. Gillettessä toki se, että sillä ei aja pitkää karvaa ollenkaan, joten siinä on ihan pakko vetää jollain sähkövehkeellä aluksi ja viimeistellä lopuksi Gilletellä. Mutta kun Double Razoriin saa 100 terää halvemmella kuin yhden viiden erän paketin Gilleten varateriä, niin itselle on helppo valinta.

Sudista sen verran, että mähän ostin jonkun halvan synteettisen. Sehän oli alussa ihan miellyttävä, mutta nyt se on menettänyt kaiken jämäkkyytensä ja on kuin joku pullasuti. Sillä on hankala levitellä sitä saippuaa naamaa eli kyllä varmaan joku uutena liian jäykkä ja karhea sitten kestää myös kauemmin sitä käyttöä. Joten en taida mitään halpaa synteettistä enää hommata, vaan jotain halpaa aidoista karvoista tehtyä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Sutien eroista olen huomannut lähinnä sen, että synteettisestä materiaalista (eli muovista) tehty suti ei ime itseensä käytännössä lainkaan vettä, joten saippuan vaahdottaminen ei yksinkertaisesti onnistu. Voiteen kanssa pelitti ihan kelvollisesti, mutta ei se naamallekaan tuntunut yhtä miellyttävältä kuin mäyrän perskarvat.
Varmaan joku euron kiinan suti?

Itsellä Muhlen synteettinen suti toimii erittäin hyvin. Imee heti veden itseensä, niin ei tarvitse liottaa vedessä, kuten eläinperäisiä suteja. Sen kuin käyttää hanan alla ja lataa saippualla sudin, jonka jälkeen vaahdotus.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
lie sulla joku huono synteettinen ollu. ku itellä tuntuu et sitoo enemmä vettä ihteensä verratuna hevosenkarvaan
Hyvin mahdollista. Joku Shaving Shackin halvin mahdollinen se oli, ei maksanut montaa puntaa. Suti joko nosti ihan hemmetisti vettä karvojen väleissä, tai sitten oli rutikuiva, jos yritti enemmät vedet puristella pois. Mäyräsudin kanssa saa sutia uittaa hetken ja sitten puristaa ihan reippaasti, ja silti vaahdosta tulee mukavan kosteaa.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Joo itselläkin halpissuti alkaa käyttäytyä oudosti. Itse kostutan ensin kasvot, vedän babyoilia naamaa, sitten viispyöritystä paraison saippua-kuppi -yhdistelmässä ja fusion-kopiolla hanat auki viikon parran ja ehkä rasvaus päälle. Ennen se viisi pyräytystä oli just hyvä, nyt joka toinen kerta. Paraiso alkaa loppua niin ehkä joku Oikea Saippua (Tm) pitää hankkia. Ja suti. Ja joku pitkävartinen avoterämalli.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
kyl itellä on siinä top1 laitteena avokampa höylä. siihenku tottuu ni ei oo paluuta
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Nyt on loput kokeilupaketista käyty läpi.

Paskista teristä paskin oli Lord. Oranssin Bicin tasoista tylsyyttä, lähinnä veti karvoja leikkaamisen sijaan.

Melkolailla identtiseltä edellisen kanssa tuntui Derby Extra. Edes pehmeämpiä ihokarvoja ei saanut ajeltua ilman epämukavia tuntemuksia.

Ihan jees -tasolle pääsivät Wilkinson Sword ja Gillette 7 o'clock. Ensimmäinen leikkaus sujui mukavasti ja terät tuntuivat teräviltä. Nämä kumpikin tosin tylsyivät nopeasti. Wilkinson kesti yhden leikkauskerran ja Gillette tuntui äkillisesti tylsyvän kesken toisen ajokerran.

Feather leikkasi vaivatta, mutta tuntui muihin verrattuna raastavan ihoa enemmän. Feather saa siis syrjäytyä vanhalta paikaltaan suosikkiteränäni, ja palkintopallille nostetaan edellisen listauksen voittaja Big Ben.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
94
Oliko Philipsin onebladesta kokemuksia? Olisi kiva löytää Gilletelle korvaaja.
Gillette on ihan ok ehkä 4 ajokertaa, mutta sit terä on jo tylsä. Käy vähän kukkarolle toi terien vaihto
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Oliko Philipsin onebladesta kokemuksia? Olisi kiva löytää Gilletelle korvaaja.
Gillette on ihan ok ehkä 4 ajokertaa, mutta sit terä on jo tylsä. Käy vähän kukkarolle toi terien vaihto
Täältä löytyy ja olen sillä välillä ajellut kokeeksi, mutta ei se oikein vakuuta.

Ajotuntuma on ihan kiva, ei ota ihoon kiinni ja leikkaa mukavasti, kunhan ei liian nopeasti liikuttele. Ajotuloskin menettelee: jättää pienen sängen, vähän pidemmän kuin yhdellä vedolla myötäkarvaan yksiteräisen höylän kanssa.

Suurin ongelma tuossa on se, että ainakaan minun naamallani sillä ei suihkussa (tai ylipäätään märkiä karvoja) saa leikattua oikein mitenkään, ja kuivana taas karvat lentävät kaikkialle. Ylähuulen päältä ajellessa pitää hengittää voimakkaasti ulospäin, ettei nenä ole täynnä leikkuujätettä ja lavuaarin ympäristön saisi mielellään käsitellä imurilla ajelun jälkeen.

Vehjes oli halpa, 30 euroa, mutta vaihtoterä näyttää maksavan 25 e tai paikoitellen jopa 35 e, eli enemmän kuin koko härpäke. :bored:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Nyt on loput kokeilupaketista käyty läpi.

Paskista teristä paskin oli Lord. Oranssin Bicin tasoista tylsyyttä, lähinnä veti karvoja leikkaamisen sijaan.

Melkolailla identtiseltä edellisen kanssa tuntui Derby Extra. Edes pehmeämpiä ihokarvoja ei saanut ajeltua ilman epämukavia tuntemuksia.

Ihan jees -tasolle pääsivät Wilkinson Sword ja Gillette 7 o'clock. Ensimmäinen leikkaus sujui mukavasti ja terät tuntuivat teräviltä. Nämä kumpikin tosin tylsyivät nopeasti. Wilkinson kesti yhden leikkauskerran ja Gillette tuntui äkillisesti tylsyvän kesken toisen ajokerran.

Feather leikkasi vaivatta, mutta tuntui muihin verrattuna raastavan ihoa enemmän. Feather saa siis syrjäytyä vanhalta paikaltaan suosikkiteränäni, ja palkintopallille nostetaan edellisen listauksen voittaja Big Ben.
Itse ajan voskhod terillä, ovat omaan naamaan ylivoimaisesti parhaita mitä olen kokeillut. Ja ajokertoja noilla saan parhaimmillaan joku 5 tai jopa 6. Tosin ei tietysti viimeinen ole enää sama kuin uusi terä, mutta menettelee vielä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Itse ajan voskhod terillä, ovat omaan naamaan ylivoimaisesti parhaita mitä olen kokeillut. Ja ajokertoja noilla saan parhaimmillaan joku 5 tai jopa 6. Tosin ei tietysti viimeinen ole enää sama kuin uusi terä, mutta menettelee vielä.
Tämä nyt on lähinnä ääneen ajattelua mutta suurimman eron taitaa tehdä se omien kasvojen iho + parran vahvuus / laatu.

Kun itse pystyn helposti ajelemaan (keskimäärin 2 päivän välein, joku 2-3pv sänki on ihan OK näköinen mutta pidempi menee siivottoman puolelle ja alkaa olla vaikea ajella nopeasti) helposti muutaman kuukauden ja varmaan jos tarvetta ilmenisi noin 3kk yhdellä terällä ( https://www.amazon.de/gp/product/B00ISUQC6U/ + https://www.amazon.de/gp/product/B004565EOC/ ) jolloin (varsinkin jos odottelee jotain 3kk) terän tylstymisen varmasti huomaa mutta ei se silti ärsytä ihoa, enempi käyttäjää kun täytyy hieroa useampia kertoja (2-3, ei siis mene yhdellä vedolla enää) samaa kohtaa.

Tosin käyn ensin saunassa, sitten suihkussa, ehkä toisen kerran saunassa ja sitten saippuaa tms. naamaan ja ajamista. Varmasti vaihtaisi useammin ja naama ärtyisi jos vetäisi ns. paljaaltaan ilman mitään kostutusta tai vaahdoketta.

Yksi kaverini kokeili kerran tuota ja sai samantien (yhden yrityksen aikana) terät täysin tukkoon eikä niitä saanut enää puhtaiksi joten naamassa / parrassa löytyy eroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Kyllähän se lähinnä riippuu tosiaan omasta naamasta mikä on hyvä terä, joten ei tosiaan toisten suosituksiin voi näissä kauheasti luottaa vaan kokeilemalla etsiä itselleen toimivin merkki.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Suurin ongelma tuossa on se, että ainakaan minun naamallani sillä ei suihkussa (tai ylipäätään märkiä karvoja) saa leikattua oikein mitenkään, ja kuivana taas karvat lentävät kaikkialle. Ylähuulen päältä ajellessa pitää hengittää voimakkaasti ulospäin, ettei nenä ole täynnä leikkuujätettä ja lavuaarin ympäristön saisi mielellään käsitellä imurilla ajelun jälkeen.
Kannattaa levittää kevyt kerros partavaahtoa ennen ajelua :cool: Itse oon ainakin tykästynyt tuohon onebladeen. Höylällä ajaessa etenkin kaulalle tulee paljon punaisia patteja (sisäänpäin kasvavia karvoja?), mutta onebladella tätä ei tosiaan tapahdu, kun se katkaisee karvan hieman pidemmäksi kuin höylä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Kannattaa levittää kevyt kerros partavaahtoa ennen ajelua :cool: Itse oon ainakin tykästynyt tuohon onebladeen. Höylällä ajaessa etenkin kaulalle tulee paljon punaisia patteja (sisäänpäin kasvavia karvoja?), mutta onebladella tätä ei tosiaan tapahdu, kun se katkaisee karvan hieman pidemmäksi kuin höylä.
Olen tosiaan kokeillut pelkällä vedellä ja ohkaisella kosteusvoiteella. Kummallakin lopputulos oli, että vain osa karvoista päätyi terille asti. Lopputulos voi vaihdella eri parroilla. Halpa vehje (kalliilla terillä) ja melkein hyvä, joten ei siinä paljoa häviä jos kokeilee.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Nyt on loput kokeilupaketista käyty läpi.

Feather leikkasi vaivatta, mutta tuntui muihin verrattuna raastavan ihoa enemmän. Feather saa siis syrjäytyä vanhalta paikaltaan suosikkiteränäni, ja palkintopallille nostetaan edellisen listauksen voittaja Big Ben.
Minunkin naamalle pitkän harjoittelu- ja testailujakson jälkeen ehdottomasti paras terä on Big Ben, käytössä R89-höylä. Leikkaa hyvin, ei ihoärsytystä ja haavoja saan aikaiseksi harvoin. Ebaysta löytyy isoissa paketeissa halvalla.

Alku meinasi olla hieman tuskainen kun siirryin marketti-Gilleteistä näihin, mutta oli sen arvoista :tup:
Kiitokset vinkistä! Olen ajellut suurimman osan double razor-urasta Perma Sharpeilla, mutta siirryin pari viikkoa sitten Feathereihin. Parannus oli huomattava, joskin melkoisen rajustihan se kynii naaman. Ei siltikään jäänyt iho läheskään yhtä araksi kuin ennen. Aikoinaan totesi Featherin huonoksi, mutta ilmeisesti ajotaitojen kehittymisen myötä se onkin ihan käypä terä.

Näiden viestien innottamana meinasin tilata pienen satsin Big Benejä, mutta niitähän löytyikin avaamaton 5kpl paketti jostain vanhasta testipakettikätköstä. Ekaa kertaa naamassa ei tunnu alunakivellä vedellessä yhtään kirvelyä ja ajojälkikin on paras tähän mennessä. Big Benissä vaikuttaa oleva erittäin hyvässä suhteessa terävyys ja "smoothi" ajaminen. :) Pitää testata vielä pari kertaa ja laittaa sitten isompi tilaus vetämään. Mistä näitä saa halvimmalla 100kpl? Ei mitään kiirettä toimitusajassa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
169
Suurin ongelma tuossa on se, että ainakaan minun naamallani sillä ei suihkussa (tai ylipäätään märkiä karvoja) saa leikattua oikein mitenkään, ja kuivana taas karvat lentävät kaikkialle. Ylähuulen päältä ajellessa pitää hengittää voimakkaasti ulospäin, ettei nenä ole täynnä leikkuujätettä ja lavuaarin ympäristön saisi mielellään käsitellä imurilla ajelun jälkeen.
Tämä! Muuten tosi kätevä vehje, mutta sotkua syntyy. Olen pitänyt nyt 3mm sänkeä, kun se on helppohoitoinen, ja tällä saa näppärästi ensin lyhennettyä ja sitten siistittyä laidat. En tiedä mitä seuraavaksi, en kyllä uutta OneBladea osta.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
En tiedä, onko täällä vastattu, mutta kysytään:

onko kelläään tietoa, mitä Philipsin Smartclean- kasetit sisältävät? Jos siis itse sekoittaisi vastaavaa litkua. Onkohan Philipsin Jet Clean samaa litkua? Yritin googlailla ja jonkun ohjeen mukaan pitäisi laittaaa
- 125 ml isopropanolia
- 60 tippaa sitruunaöljyä
- 75 ml vettä

Toisaalla puhuttiin laimennetusta etikasta.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
On se ollut karu totuus huomata, että melkein parhaiten karvat lähtevät naamasta Gillette Mach 3:lla purkkivaahdon kanssa, jotka olen vienyt kesämökille ettei tarvi sinne lähtiessä pakata parranajovehkeitä mukaan. Mutta koska nuo Gilletten yms. terät maksavat älyttömästi ja tuottavat turhaa muoviroskaa maailmaan, olen arkielämässä ajanut sitten perinteisemmillä ajovehkeillä. DE ei oikein mikään minkään terän kanssa toiminut naamallani niin hyvin kuin toivoisin, mutta SE-osastolta on löytynyt mieleiset välineet. Esim. injector-tyyppisellä höylällä on melkein yhtä vaikea saada vekkiä naamaan aikaiseksi kuin moniteräisillä Gilletteillä ym., terät eivät maksa juuri mitään, ajotulos on hyvä, naamaa ei ärsytä ja teräpää on niin kapea, että sillä on helppo ajaa joka paikasta kuten nenän alta ketterämmin kuin DE:llä. Injectoreita saa käytettyinä halvalla eikä ne uutenakaan ole mitenkään superkalliita joskin valmistajia ei monia ole. Terävaihtoehtoja nyt ei sitten kovin paljoa ole mutta ei ole tarvinnutkaan.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
En tiedä, onko täällä vastattu, mutta kysytään:

onko kelläään tietoa, mitä Philipsin Smartclean- kasetit sisältävät? Jos siis itse sekoittaisi vastaavaa litkua. Onkohan Philipsin Jet Clean samaa litkua? Yritin googlailla ja jonkun ohjeen mukaan pitäisi laittaaa
- 125 ml isopropanolia
- 60 tippaa sitruunaöljyä
- 75 ml vettä

Toisaalla puhuttiin laimennetusta etikasta.
Nuo Philipsin omat litkut on kalliita, mutta jos ei huvita itse lantrata ja haluaa halvempaa puhdistusainetta, niin esim. Saksan Amazonista saisi tällaista
https://www.amazon.de/JaTop-Scherko...KEDDAK7VKEE&psc=1&refRID=9MWHFJC7AKEDDAK7VKEE

3 litraa 19,99 e ja postikuluja vajaa 17 e. Eli n. 12 e / litra. Näkyi olevan samat postikulut vaikka tilaisi 2 x 3 litraa, joten sitten pääsee jo alle kympin litrahintaan sis. postit.

En tiedä onko hyvää tavaraa, mutta tuskin nämä nyt mitään kovin ihmeellisiä aineita ovat koostumukseltaan etteikö näitä nyt osaisi muutkin valmistajat tehdä ihan tarpeeksi hyvin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
On se ollut karu totuus huomata, että melkein parhaiten karvat lähtevät naamasta Gillette Mach 3:lla purkkivaahdon kanssa, jotka olen vienyt kesämökille ettei tarvi sinne lähtiessä pakata parranajovehkeitä mukaan. Mutta koska nuo Gilletten yms. terät maksavat älyttömästi ja tuottavat turhaa muoviroskaa maailmaan, olen arkielämässä ajanut sitten perinteisemmillä ajovehkeillä. DE ei oikein mikään minkään terän kanssa toiminut naamallani niin hyvin kuin toivoisin, mutta SE-osastolta on löytynyt mieleiset välineet. Esim. injector-tyyppisellä höylällä on melkein yhtä vaikea saada vekkiä naamaan aikaiseksi kuin moniteräisillä Gilletteillä ym., terät eivät maksa juuri mitään, ajotulos on hyvä, naamaa ei ärsytä ja teräpää on niin kapea, että sillä on helppo ajaa joka paikasta kuten nenän alta ketterämmin kuin DE:llä. Injectoreita saa käytettyinä halvalla eikä ne uutenakaan ole mitenkään superkalliita joskin valmistajia ei monia ole. Terävaihtoehtoja nyt ei sitten kovin paljoa ole mutta ei ole tarvinnutkaan.
Siis eikö tuo yksiterä toimi halkaisemalla normaali DE-terä puoliksi? Jos ei, niin typerää suunnittelua
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Siis eikö tuo yksiterä toimi halkaisemalla normaali DE-terä puoliksi? Jos ei, niin typerää suunnittelua
No ei toimi eikä ole typerää suunnittelua. Mitä ihmeen typerää siinä muka voisi olla? Typerämmältä tuntuisi nyhertää DE-teriä puoliksi, sama se sitten olisi ajella ihan normaalilla DE:llä. Terien hinnat on niin halpoja kumminkin että ei siinä SE:llä ajelussa montaa euroa häviä per vuosi verrattuna edes halpisterillä DE:n käyttämiseen. En ole ikinä kuullut kenenkään pitävän SE:tä ajotulokseltaan huonompana kuin DE:tä vaikka terävaihtoehtoja on vähemmän tarjolla. Varmaan on niitäkin köykäisempiä malleja, jotka toimivat halkaistuilla DE:n terillä, mutta ne ovat oma lajinsa. SE-terät ovat ihan omia terätyyppejään. Injectorin alkuperäinen idea on terän helppo pikalataus, mutta terä on myös muutaman millin kapeampi leveyssuunnassa ja syvyyssuunnassa ihan reilusti kapeampi kuin edes halkaistu DE. Etuna tässä on se että höylä on paljon ketterämpi "ahtaissa" paikoissa kuten nyt vaikka nenän alla. Terä on myös paljon paksumpaa metallia ja siten jäykempi. Sitten on niitäkin injector-tyyppisiä höyliä jotka käyttävät Featherin shavette-teriä, nämä ovat sitten jo sitten hieman leveämpiä ajopäältään jos sellaista kaipaa. GEM-tyypin terät ovat taas oma juttunsa ja niitä käytetään omissa höylissään.

Oma kokemukseni on että injectorilla on tullut parempi lopputulos paljon vähemmillä ihoärsytyksillä kuin mitä olen DE:llä saanut samalla vaivalla, kokemusta on kahdesta erilaisesta DE:stä ja vaikka kuinka monista erilaisista teristä. Veikkaan syyksi injectorin jäykempää terää, ehkä se leikkaa vähän kuin *partaveitsi tai shavette terän luonteen takia. Ja sitten se että viiltoja ei saa aikaiseksi oikein mitenkään, DE:llä niitä joskus tuli.

muokkaus: * korjattu partahöylä->partaveitsi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Kysyin siksi, että suurin osa shavetteista toimii puolikkaalla DE-terällä
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Kysyin siksi, että suurin osa shavetteista toimii puolikkaalla DE-terällä
Niin joo, shaveteissahan niitä puolikkaalla DE:llä pelaavia olikin. En tiedä ovatko kummoisia sitten.

Mutta tästä aiheesta tuli mieleeni hieman tekisi mieli ostaa Featherin Artist Club -shavette jota taidetaan pitää oman lajinsa kuningastuotteena ja niin lähelle oikeaa partaveistä muistuttavana kapineena kuin shavetesta on saatu tehtyä. Siinä käytetään Featherin omia teriä. Aika kalliita laitteita ovat, shaveclub.fi niitä kyllä myisi ihan kansainvälisesti kilpailukykyiseen hintaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom