Parranajo ja välineet

Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
863
Tossa videossa ei huomioida sitä että jokaisella kun tahtoo kasvaa ne partakarvat hiukka eri suuntiin, ja kun tuo heppu höylää kaulaa leuan alta suoraan ylöspäin (eka kierros), niin siinä kantsii kyllä eka tsekata miten se kasvusuunta itellä on, ja höyläyssuunnat sitten sen mukaan myötäkarvaan. Seuraavat kierrokset sitten vinosti tai vastakarvaan, jos tarvetta.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tossa videossa ei huomioida sitä että jokaisella kun tahtoo kasvaa ne partakarvat hiukka eri suuntiin, ja kun tuo heppu höylää kaulaa leuan alta suoraan ylöspäin (eka kierros), niin siinä kantsii kyllä eka tsekata miten se kasvusuunta itellä on, ja höyläyssuunnat sitten sen mukaan myötäkarvaan. Seuraavat kierrokset sitten vinosti tai vastakarvaan, jos tarvetta.
On tää kyllä ihan ihme taidetta. Ja sanompa nyt silti näin kerettiläisittäin, että elleivät ne Gilleten nykyaikaiset vehkeet olisi niin ylihinnoiteltu, niin käyttäisin niitä edelleen viimeistelyyn. Ne nyt vaan ovat täysin idioottivarmoja ja voit huiskia menemään miten sattuu ja mihin päin vaan. Suoraan pakkauksesta otettuna, kun ovat terävimmillään, niin niilläkin on silloin tällöin jonkun pienen haavan onnistunut tekemään.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
863
Tiedä siitä taiteesta sitten, mutta ihmetytti se että muuten hyvästä videosta on jätetty melko oleellinen tieto pois, sillä kun on lopputuloksen kannalta merkitystä. Tuossa vanhassa videossa on selitetty hyvin mistä kyse, tuosta löytyy toki useampi osa mutta koitin saada tuon kasvusuunnan tuotua julki:

 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Nyt on tullut jo vähän aikaa ajeltua Rockwellillä ja Edwin Jaggerilla. Sanoisin että tämä mitä väitän nyt ei ole mielipide, vaan fakta. Tuossa alhaalla olevasta valokuvasta olevista varsista oikeanpuoleinen on ylivoimainen. Se ei märkänäkään ole liukas. Sen sijaan tuota vasemmanpuoleista saa koko ajan olla kuivaamassa, koska märkänä se luiskahtelee sormista miten sattuu. Varret ovat muuten yhteensopivia eli voi aivan hyvin vaihtaa Edwinin varren Rockwelliin. Pohjat eivät ole, meinasi mennä ihan jumiin, kun koitin Edwinin pohjaa Rockwelliin. Rockwellin pohja sitten toisaalta sopi Edwiniin, mutta en testannut miten se olisi muuttanut leikkuuta. Eikä varren tyyppi ole merkistä kiinni, lähes kaikilla tuntuu olevan vaihtoehtoina molempia tyyppejä. Onko toi oikeanpuoleinen nyt timattikuvioisen nimellä.

varret.jpg
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
122
Itse kun olen vielä tykännyt noilla ”markettihöylillä” ajella, niin onko joku perehtynyt tarkemmin että mihin markettihöylään saa edullisimmin teriä ebaystä? Nyt käytössä gillette fusion proglide, mutta katselin että gillette mach3 terät olisivat reilusti edullisempia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Päätin itsekkin kokeilla DE ajamista kun sähkökoneen ajopää sanoi toisen kerran sopimuksen irti lyhyen ajan sisään.
Tilasin shaving.ie:stä tällaisen setin:
  • Proraso Shaving Soap Bowl
  • Semogue 620 Boar Brus
  • Edwin Jagger DE89L
  • 50 Blade Premium Selection Sampler
Lisäksi entuudestaan oli jotain apoteekista vaimon tuomaa after shave rasvaa.
Tulivat toissapäivänä ja eilen ajoin ensimmäisen kerran. Tuloksena oli yksi haava ja sileä naama. Tai oikeastaan kaksi haavaa kun ensimmäisen sain peukaloon jo terää koneesseen asettaessa :facepalm: Ekaksi teräsarjaksi valitsin summan mutikassa Gillette 7 O'Clock Green terän.

Ensimmäisen ajon jälkeen ainakin naama tuntui paremmalta kuin sähkökoneen jälkeen, joten ainakin nyt tuntuu hyvältä ratkaisulta.
Suurimpana ongelmana tuntui olevan höylän kulman löytäminen, mutta eiköhän sen löydä muutaman kerran jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Gilletten vihreessä kääreessä olevia teriä on Venäjällä tehty super stainless ja Intiassa tehty permasharp stainless. Mulla on kokemuksia vain jälkimmäisistä ja tykkään niistä.

Edit: laitetaanpa muutki gillettet

Venäjä: sininen super platinum, keltanen sharp edge ja sitte tuo vihree super stainless

Intia: musta super platinum ja tuo vihree permasharp stainless
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Gilletten vihreessä kääreessä olevia teriä on Venäjällä tehty super stainless ja Intiassa tehty permasharp stainless. Mulla on kokemuksia vain jälkimmäisistä ja tykkään niistä.

Edit: laitetaanpa muutki gillettet

Venäjä: sininen super platinum, keltanen sharp edge ja sitte tuo vihree super stainless

Intia: musta super platinum ja tuo vihree permasharp stainless
Näyttävät olevan venäjällä tehtyjä super stainless teriä. Toinen Gillette mikä tuli tuossa setissä oli keltainen niin ikään Venäjällä tehty SharpEdge.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Itselle ei sähkökone sovi ollenkaan, ja sitten on tullut sänki raastettua irti kerran viikkoon noilla markettien parinmarkan muovipaskeilla. Tekisi mieli koettaa jotain muuta, mutta mitä?

Ns. herkkä iho, eli sentakia ajo kerran viikkoon. Leuka ja posket lähtee hyvin, mutta kaula on ongelma. Karvat kasvaa jokainen eri suuntiin. Onko tuommonen kaksteränen ihan ookoo? Normaali partavaahto käytössä, partasudeista ja saippuoista ei kokemusta. Kevyellä kädellä tulee ajeltua, joten ei kai siinä valtimoita saa ainakaan poikki:confused:
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Kannattaa kokeilla. Mä ainakin tykkään. Varmasti hellempää kuin marketin muovit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 235
Itselle ei sähkökone sovi ollenkaan, ja sitten on tullut sänki raastettua irti kerran viikkoon noilla markettien parinmarkan muovipaskeilla. Tekisi mieli koettaa jotain muuta, mutta mitä?

Ns. herkkä iho, eli sentakia ajo kerran viikkoon. Leuka ja posket lähtee hyvin, mutta kaula on ongelma. Karvat kasvaa jokainen eri suuntiin. Onko tuommonen kaksteränen ihan ookoo? Normaali partavaahto käytössä, partasudeista ja saippuoista ei kokemusta. Kevyellä kädellä tulee ajeltua, joten ei kai siinä valtimoita saa ainakaan poikki:confused:
Voi säätää erittäin helläksi:
S2000 Men Adjust Zinc Alloy Classic Shaving Men Double Edge Safety Razor-in Hair Removal Cream from Beauty & Health on Aliexpress.com | Alibaba Group

100 terää
100pcs VOSKHOD RAZOR BLADES + FREE GIFT!+ extra gift! | eBay

alunakivi pikkuhaavoihin ja ärtyneeseen, punertavaan, ihoon

OSMA Alum Bloc | 75g block | Stem Bleeding Nicks | Soothes Irritation | Styptic | eBay

partavaahdoksi käy kyllä ihan perus Lidlin Cien ja after shaveksi Nivea balsami.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Tuollahan alibabassa oli hyvät hinnat. Tilasin muiden lisäksi tuollaisen butterfly:n. Kahtoos miten pelittää. Itselläkin tuo S2000 tai joku klooneista. Eipä ole hirveästi tullut käytettyä.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
@erihyva aluna lähti tilaukseen, appiukkeli lähettää ranskasta. Oli sillekkin uusi tuttavuus, vaikka paikallisissa putiikeissa sitä oli ihmetellyt. Mietin vielä tuota tuplaterää.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Alunakivi on kyllä hyvää tavaraa. Sillä kyllä huomaa jos on tullut liian aggressiivisesti ajettua.

Jos ei halua ostaa suomesta kalliilla noita pieniä kiviä, tai tilata netistä vähän halvemmalla, niin apteekeissa on myynnissä alunakivi deodorantteja joiden kilohinta on aika paljon pienempi kuin pienen alunakiven. Samaa tavaraa ne on.

Toisaalta ei se muutaman euron hinta ole paha, kun miettii että se kivi on lähes ikuinen :D
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Itselle ei sähkökone sovi ollenkaan, ja sitten on tullut sänki raastettua irti kerran viikkoon noilla markettien parinmarkan muovipaskeilla. Tekisi mieli koettaa jotain muuta, mutta mitä?

Ns. herkkä iho, eli sentakia ajo kerran viikkoon. Leuka ja posket lähtee hyvin, mutta kaula on ongelma. Karvat kasvaa jokainen eri suuntiin. Onko tuommonen kaksteränen ihan ookoo? Normaali partavaahto käytössä, partasudeista ja saippuoista ei kokemusta. Kevyellä kädellä tulee ajeltua, joten ei kai siinä valtimoita saa ainakaan poikki:confused:
Mikäli oikeasti on tähän saakka riittäneet nuo ns. markan muovipaskeet (eli ne keltaiset halvimmat 2-teräiset) uskallan suositella näitä mitä itse käytän ja lainaan suoraan aiempaa viestiäni:

Wilkinson Sword Protector 3 Razor + siihen teriä

Eli 99 centtiä per yksi terä ja tuo itse laite (missä myös tulee terä mukana) 2,95€.
Nyt kun laskin (tuo terä setti on tarjouksessa) terän hinnaksu tulee noin 87centtiä mikä ei ole hirmuisen suuri summa. Tosin aiemmin tästä juuri todettiin että tuo voi mennä "tukkoon" tai sitten tylstyy todella nopeasti riippuen ihan käyttäjän parran tyypistä jne.

Itse ajan ehkä 2-3 kertaa viikossa tyylillä ensin suihku, sitten sauna, sitten suihku ja jotain (esim. ihan suihkugeeliä hieman käteen, sitten hieroo partaan ellei viitsi pullosta ottaa vaahtoa) saippuan tapaista. Yksi terä kestää valehtelematta itselläni noin 3kk eli 4kpl teriä riittää aika hyvin vuodeksi. Toisaalta olen todistanut tapausta missä kaverini ajoi partansa ja höylä meni samantien tukkoon, kävi todella tylsäksi ja täytyi vaihtaa heti eli parroissa on eroja.

Investointina tuo ei ole järin suuri, tosin varmasti ostamalla kunnon partaveitsen tms. saa myös partansa ajettua varsinkin jos höylän teho ei meinaa riittää mutta investoinkin on sitten eri luokkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Ajattelin et en suosittele mitää DE-höylää ku ajelen aikalailla aina partaveittellä. Mut halvin kiinalainen 3usd höylä mitä oon ostanu on toiminu iha hyvin kuha on kattonu vaa et "blade exposure" eli terää on molemminpuolin yhtäpaljo näkyvissä. Tää pätee kaikkiin kiinalaisiin höyliin (myös säädettävä S2000).

Samaa vikaa ei oo ollu gilletten vintage höylissä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 149
Investointina tuo ei ole järin suuri, tosin varmasti ostamalla kunnon partaveitsen tms. saa myös partansa ajettua varsinkin jos höylän teho ei meinaa riittää mutta investoinkin on sitten eri luokkaa.
Itse löysin mökiltä vanhan partaveitsen, jonka kunnostutin. Se ei montaa kymppiä maksanut. Mutta sitten se rahan meno alkoikin, kun kaikki kirppikset ja huuto.netit pitää pläräillä läpi ja etsiä uusia veitsiä. :D

Täysin uutta veistä en vielä ole hennonut ostaa, vaikka välillä niitäkin tulee vilkuiltua.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Nyt oon muutaman kerran ajellut mun alibabasta tilaltulla butterfly-höylällä ja täytyy sanoa että aika terhakka vehje ja nimenomaan haavojen ym tulon kannalta. Eli paluu edelliseen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Itse ajan ehkä 2-3 kertaa viikossa tyylillä ensin suihku, sitten sauna, sitten suihku ja jotain (esim. ihan suihkugeeliä hieman käteen, sitten hieroo partaan ellei viitsi pullosta ottaa vaahtoa) saippuan tapaista.
Suosittelen siksi joksikin paksuhkoa perusvoidetta. Runsaan veden kanssa sellaisella muodostuu liukas pinta iholle ja olen todennut sen suihkussa ajellessa erittäin toimivaksi. Suihkun ulkopuolella voide imeytyy nopsasti, eikä toimi parranajoon.

Olen käyttänyt sitä mikä vaimolla nyt kulloinkin sattuu rasvana käytössä olemaan. Tällä hetkellä punainen Apobase. Myös punainen Dermalog oli toimivaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Olen nyt harjoitellut tommosella safety razorilla ja hommasin noita voskhodin teriä ja homma sujuu jo hyvin. Ei ole enää paluuta noihin lidlin moniteräisiin höyliin.

Vaahtona käytän lidlin halvinta cien vaahtoa ja hyvin ainakin minulla toimii.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Itse kun olen vielä tykännyt noilla ”markettihöylillä” ajella, niin onko joku perehtynyt tarkemmin että mihin markettihöylään saa edullisimmin teriä ebaystä? Nyt käytössä gillette fusion proglide, mutta katselin että gillette mach3 terät olisivat reilusti edullisempia.
Itseäkin kiinnostaisi. Onhan Gillette-terät hintavia, mutta itselläni terä kestää 2-3 kk.

Itse ostin täältä testiin, mutta mielestäni ovat ajokokemukseltaan paljon heikompia. Ehkä voisi tilata Amazonista, esim täältä näyttäisi olevan 3 € per terä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 093
Olisko tässä hyvä setti aloittelijalle? Parranajosetit | Shave Club Finland

Ei todellakaan hinnalla pilattu ja ei ainakin arviot sivustolla erittäin positiivisia. Lienee jonkinlainen "safe" mallin höylä tuossakin että tosiaan soveltuu aloittelevalle partahifistelijälle? Tähän saakka tullut vedeltyä Gilette Fusionilla / muilla moniterähöylillä. Maksaa nuo Fusionin terätkin kivasti.

Kysytääs samalla jos olisi vinkata esim. ebayn ihmeellisestä maailmassa jotain edullista vaahdotuskuppia saippualle, kun tuossa ei ilmeisesti tule moista mukana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Jos haluaa halvalla päästä niin tilaa kiinasta jonkun safety razorin ja sitten erikseen ebaysta terät. Tilasin n. 10 eurolla 100 voskhodin terää ja itse höylästä maksoin muutaman euron. Mutta varmaan ihan hyvä setti tuo jos haluaa sudin ja saippuankin (itse käytän lidlin halvinta partavaahtoa)

Vaahdotuskupiksi nyt sinänsä käy mikä vaan jos edullisesti haluaa selvitä. Eli Ikeasta vaan joku halvin kippo. Jos sitten haluaa "hienon" kupin niin paha sanoa mikä on hyvä kun jokaisella on oma makunsa.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Kysytääs samalla jos olisi vinkata esim. ebayn ihmeellisestä maailmassa jotain edullista vaahdotuskuppia saippualle, kun tuossa ei ilmeisesti tule moista mukana
Mä olen huomannut, että mulla se vaahdotuskuppi toimittaa nykyään lähinnä telineen virkaa, missä säilytän kaikki kamat. En oppinut vaahdottamaan kuppiin, vaan helpoimmalla pääsee kun pyörittää sutia saippuakulhossa ja vetelee siitä suoraan naamaan.
Tosta ekan safety razorin hankinnasta melkein sanoisin, että tuurin kauppaa, että sopiiko omiin mieltymyksiin. Kannattaisi kuitenkin ostaa jokin sellainen malli, mistä löytyy paljon kokemuksia netistä, tietää sitten että mikä olisi seuraava vehje.

Mutta itse kyllä totean, että mulla toimii nykysetti suhteellisen hyvin. Edwin jaggerilla ekat pari kertaa ja kun pitää metsästää ne hankaliin paikkoihin jäävät haituvat, niin vaihdetaan Rockwell 2c razoriin. Edwin jaggerilla vaan saan väkisin haavoja, jos koitan sillä viimeistellä ja jos vedän alusta saakka Rockwellin miedoimmalla säädöllä, niin se kestää ikuisuuden, kun se ottaa kerralla niin vähän.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
itelläki tost ylemmästä linkistä toi kiinan s2000 safety razor, sehän on muhlerin jostai mallist klooni joka ajaa samanasian, muhlerin vehe jossain 90e tiennoilla.

sudit ja mömmöt sit eri homma. käyttääkö halpaa vai jotain muuta
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 093
Taidan laittaa aliexpressistä tämmöisen tilaukseen. Aluksi ainakin testata ihan perus markettivaahdon/-geelin kanssa. Tilailla sitten myöhemmin sutia yms jos innostuu hifistelemään. Aftershavet tietysti sitten päälle. Tuota alunakiveä voisi harkita toki myös kun ei iso satsaus ole.

QSHAVE Adjustable Safety Razor Double Edge Classic Mens Shaving Mild to Aggressive 1 6 Files Hair Removal Shaver with 5 Blades-in Nose & Ear Trimmer from Beauty & Health on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Viimeksi muokattu:

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
tulee käytettyy synteettisiä suteja jotka jäljittelee mäyrää
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
tulee käytettyy synteettisiä suteja jotka jäljittelee mäyrää
Mullahan on joku halvin tarjoussuti, mikä silloin kyseisessä nettikaupassa oli myynnissä.

Mutta niille kysymys joilla siis on kokemusta halvimmasta roskasta ja sitten jostan premium sudista, niin onko sillä sudilla käytännössä mitään vaikutusta mihinkään? Kyllä se saippuan luulisi levittyvän millä tahansa tiheäharjaksisella sudilla.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
varmaan myös naamastakin kiinni, villisika kun on karheempaa ainenkin alkuun niin tuntuu omaan naamaan että saa ihokuorinnansamalla ja villisika ehkä omastatottumuksesta paremmin käy saippualle ja mäyrä creamille. mäyrä taas pehmosempi mut aito karva kuivuu hitaammin. ehkäne erot loppupelissä melkopieniä
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
onko sillä sudilla käytännössä mitään vaikutusta mihinkään? Kyllä se saippuan luulisi levittyvän millä tahansa tiheäharjaksisella sudilla.
Kyse on varmaan enempi siitä millaisen rituaalin tuosta tekee itselleen + tietysti miten herkkä iho on ja miten vahvat partakarvat ovat. Esim. itse laitan ensin saunan päälle, noin 30min päästä kauniimpi puolisko menee sinne, noin tunnin päästä (siitä kun sauna meni päälle) menen itse (kun lämpö on 80-100C). Ensin suihku, sitten sauna, suihku, lisää saunaa, suihku, jotain random saippuaa / voidetta naamaan (ihan käsien välissä ensin vaahdottaen, sitten naamaan ja varsinkin partaan hieroen) ja ajelua (mistä eteenpäin taasen saunaa, pesua jne). Helposti tuossa menee siis 1½-2+ tuntia kun istuskelee saunassa antaen lihasten rentoutua ja lämmetä.

Tosin ajan naamani noin 3 kertaa viikossa, samalla kun saunonkin. Jos pitäisi päivittäin ajella ja vielä aamusta en voisi noin paljoa siihen tuhlata aikaa => se saippua olisi huomattavasti tärkeämpää parran pehmittämisen ja ihon hoidon kannalta jos se parta pitäisi ajaa ns. paljaaltaan ja nopeasti ilman kummempia seremonioita.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 653
Taidan laittaa aliexpressistä tämmöisen tilaukseen. Aluksi ainakin testata ihan perus markettivaahdon/-geelin kanssa. Tilailla sitten myöhemmin sutia yms jos innostuu hifistelemään. Aftershavet tietysti sitten päälle. Tuota alunakiveä voisi harkita toki myös kun ei iso satsaus ole.

QSHAVE Adjustable Safety Razor Double Edge Classic Mens Shaving Mild to Aggressive 1 6 Files Hair Removal Shaver with 5 Blades-in Nose & Ear Trimmer from Beauty & Health on Aliexpress.com | Alibaba Group
Onpa kallis. Muistaakseni 4d pintaan maksoi jossain tän ketjun linkissä. Mulla on tuo, Merkur 34C ja Edwing Jagger. Tällä Kiinan ihmeellä tulee paras jälki. En oo aikoihin käyttäny noita kalliimpia. Terinä Featherit eikä enää kirvele :) Saippuana raikas, vihreä Proraso.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 149
Itse tilasin täältä aloitussetin: Buy Shaving Starter Kits | Wet Shaving Sets | The Shaving Shack - The Shaving Shack. Tulee alunakivi mukana.

Sudin jos ostaa, niin kannattaa opetella sen liottaminen ennen ajoa. Villisian karvainen hieman jäykempi, joka helpottaa vaahdottamista. Mäyränkarva taas pehmeämpi naamalle. Mutta kun sudin liottaa, ei kumpikaan ole kova naamalle.

Kahvimuki toimi itsellä aluksi vaahdotuskuppina. Hyvin toimi. Tuolta shaving shackin sivuilta voi halpa kippo löytyä.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Nyt oon muutaman kerran ajellut mun alibabasta tilaltulla butterfly-höylällä ja täytyy sanoa että aika terhakka vehje ja nimenomaan haavojen ym tulon kannalta. Eli paluu edelliseen.
Itsellä siis Mühle ”R41” höylänä ja mainion safe ollut. Ainoa on oikeastaan noi ylähuulen nenänaluskarvat, kun helposti tulee haavaa kun yrittää niitä kaivella kun usemman kerran joutuu raakkaamaan.

Itse olen muuten sutinut suoraan naamaan saippuan, sutia yritän liottaa, mutta liian hätäinen siihen. Muutenkin ylähuuli vähän hankala paikka kun siinä on sellainen kestoallergia päällä joka aina lehahtaa punottamaan ajon jälkeen.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Itse olen käyttänyt Muhlen synteettista partasutia ja on kyllä hyvä suti. Pehmeä kuin mäyränkarva, eikä tarvitse liottaa vedessä. Pelkkä kastelu hanan alla ja heti voi alkaa lataamaan saippuaa.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
558
Onko kukaan testannut Rainbow (Prisma) 5 teräistä höylää. Nykyinen höyläni on fusion 5 ja terät maksaa moninkertaisesti Rainbow:iin verrattuna.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Olen nyt muutaman kuukauden harjoitellut safety razorin käyttöä. Kuinka usein terä kannattaisi vaihtaa? Nyt olen melkein viikoittain vaihdellut, koska olen kokeillut eri teriä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Olen nyt muutaman kuukauden harjoitellut safety razorin käyttöä. Kuinka usein terä kannattaisi vaihtaa? Nyt olen melkein viikoittain vaihdellut, koska olen kokeillut eri teriä.
Sitten kun se ei tunnu olevan enää terävä. Riippuen parrasta ja sen määrästä vaihtelua on paljon, joten mitään X määrää ei voi sanoa. Itse vaihdan noin 15 ajokerran jälkeen, eli parin viikon välein.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Sitten kun se ei tunnu olevan enää terävä. Riippuen parrasta ja sen määrästä vaihtelua on paljon, joten mitään X määrää ei voi sanoa. Itse vaihdan noin 15 ajokerran jälkeen, eli parin viikon välein.
Kiitos. Alkuun on vaikea tuntea, milloin terä on tylsä, mutta ei siis tarvitse ihan muutaman ajon jälkeen vaihtaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Kiitos. Alkuun on vaikea tuntea, milloin terä on tylsä, mutta ei siis tarvitse ihan muutaman ajon jälkeen vaihtaa.
Kyllä sen sitten huomaa ja jos ei päivittäin aja se (parran laadusta ja määrästä riippuen) voi kestää pitkiäkin aikoja. Mikäli et huomaa mitään eroa kun vaihdat terää teet vaihdon liian nopesti. Toisaalta jos (täysin tuulesta temmattu esimerkki) normaalisti ajo kestää (vaahdon levittelyn ja mitä esileikkejä nyt tekeekään jälkeen) esim. minuutin ja huomaat että se alkaa mennä jonnekin 5min paikkeille ja höyläät useita kertoja samaa kohtaa => terä on selkeästi tylstynyt. Vaihto tietysti kannattaa tehdä ennenkuin terä on "selkeästi" tylstynyt, mutta ei niin nopeasti että et huomaa mitään eroa nopeudessa / laadussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Itsellä Wilkinsonin teriä, vaihdan n. viiden ajokerran jälkeen, tuntuvat siinä vaiheessa olevan vähän turhan tylsiä meikäläisen naamakarvoitukselle, joskus koitin että kymmenen kertaa, ei se kovin miellyttävää menoa enää ollut siinä vaiheessa. Ebaysta tilasin laatikon jossa on vissiin sata terää, ei ollut hinnalla pilattu, muistaakseni briteistä tuli.

Muoks: olikohan parisen kymppiä posteineen...
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Terissä on isoja eroja kuinka nopeasti täytyy vaihtaa.
Samoin parroissa. Jollakulla parta on tiheä kuin metsä ja sitä kun ajaa kerran viikossa niin se on vähän sama kun leikkais terällä pientä koivikkoa. Ai mistäkö? :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Osaisko tekkiläiset neuvoa millainen kapistus kannattaisi ostaa parran/viiksien trimmailuun? Tommonen semituuhea horseshoe naamakarvoitus nykyisin niin välillä melko ruokottoman näköinen, pienehköllä saksilla ja hiustrimmerillä varovaisesti sillon tällön siistinyt, mutta jotenkin niin vittumaista puuhaa niin. Partaöljyä käytän välillä, sillä saa kans vähän siistimpään kuosiin ja pehmentää myös sopivasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Osaisko tekkiläiset neuvoa millainen kapistus kannattaisi ostaa parran/viiksien trimmailuun? Tommonen semituuhea horseshoe naamakarvoitus nykyisin niin välillä melko ruokottoman näköinen, pienehköllä saksilla ja hiustrimmerillä varovaisesti sillon tällön siistinyt, mutta jotenkin niin vittumaista puuhaa niin. Partaöljyä käytän välillä, sillä saa kans vähän siistimpään kuosiin ja pehmentää myös sopivasti.
En nyt täysin hahmota mitä etsit, mutta tässä nyt jotain parilla kympillä. Toimii nimittäin 5/5 vaikka mihin käyttöön:rolleyes:

Philips Bodygroom Series 1000 | Philips
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 020
Samoin parroissa. Jollakulla parta on tiheä kuin metsä ja sitä kun ajaa kerran viikossa niin se on vähän sama kun leikkais terällä pientä koivikkoa. Ai mistäkö? :rolleyes:
Jep. Ja, jos koetti parranajokoneella ajaa, niin huomaa alle vuodessa laitteen olevan vaihtokuntossa. ”Fool me once, shame on you. Fool me twice, ...”

Toisaalta, kun kantapään kautta opittua siirtyi höyläämään, niin sänkeen sänkeen sai ”hammastahnatuubityyppisen” partasaippuan vaahdotettua sopivaksi ilman sutia... Oikein hyvä ihmiskarvainen suti, omasta takaa. Toki sudin ja palasaippuatyylisen partasaippuan kanssa antoi hieman paremman vaahdon niinä aamuina kun oli aikaa hifistellä.

Sitten toki luovutin tuonkin taistelun ja annoin kasvaa trimmerimittaan.

Osaisko tekkiläiset neuvoa millainen kapistus kannattaisi ostaa parran/viiksien trimmailuun? Tommonen semituuhea horseshoe naamakarvoitus nykyisin niin välillä melko ruokottoman näköinen, pienehköllä saksilla ja hiustrimmerillä varovaisesti sillon tällön siistinyt, mutta jotenkin niin vittumaista puuhaa niin. Partaöljyä käytän välillä, sillä saa kans vähän siistimpään kuosiin ja pehmentää myös sopivasti.
Miten pitkästä kasvusta on kyse? Ja, miten monipuolista muotoilua tarvitsee tehdä?

Remington MB4045 taisi olla Tekniikan Maailman testivoittaja viime- tai toissavuotisessa testissä. Kahdesti viikossa tuollaisella olen lyhentänyt oman parran siistiin mittaan. Tuntuu leikkaava ainakin paksua partakarvaa oikein hyvin, ja on kestänyt jo enemmän ajokertoja kuin edellinen koneeni.

Akkukesto on kohtalainen, ja britti-ebaystä saa tuohon muutamalla eurolla USB-latausjohdon, jolloin alkuperäislaturin voi heittää samaan lepikkoon niiden täysin turhien partasaksien kanssa. (Kuka oli keksinyt laittaa laitteeseen vain 230 V sähköä kelpuuttavan laturin... ja edes huolella teroitettuna noista saksista ei ollut juurikaan iloa. Victorinoxin normaalimittaiset yleissakset sen sijaan 5/5. Toisaalta hieman eri hintaluokan sakset...)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Miten pitkästä kasvusta on kyse? Ja, miten monipuolista muotoilua tarvitsee tehdä?

Remington MB4045 taisi olla Tekniikan Maailman testivoittaja viime- tai toissavuotisessa testissä. Kahdesti viikossa tuollaisella olen lyhentänyt oman parran siistiin mittaan. Tuntuu leikkaava ainakin paksua partakarvaa oikein hyvin, ja on kestänyt jo enemmän ajokertoja kuin edellinen koneeni.

Akkukesto on kohtalainen, ja britti-ebaystä saa tuohon muutamalla eurolla USB-latausjohdon, jolloin alkuperäislaturin voi heittää samaan lepikkoon niiden täysin turhien partasaksien kanssa. (Kuka oli keksinyt laittaa laitteeseen vain 230 V sähköä kelpuuttavan laturin... ja edes huolella teroitettuna noista saksista ei ollut juurikaan iloa. Victorinoxin normaalimittaiset yleissakset sen sijaan 5/5. Toisaalta hieman eri hintaluokan sakset...)
No jotakuinkin sen pari kertaa, ehkä kolme kertaa viikossa sais olla ajelemassa/siistimässä. Muun naaman siis vetelen safety razorilla. Kiitoksia vinkistä, just sen takia kyselin, kun näitä erilaisia trimmereitä on monenmoista ja eri hintaluokkaa. Tuon kanssa ei lompakkokaan köyhdy kovin mahdottomasti, muualla suositeltiin semmosia 150-200e koneita, ei kiitos, ei pysty :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 295
Viestejä
4 197 079
Jäsenet
70 887
Uusin jäsen
Veev1

Hinta.fi

Ylös Bottom