Parranajo ja välineet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Pitkällisen harkinnan jälkeen taitaa olla aika hankkia kunnon sähkökone.
Kaikenlaista on naamalle tullut testattua niin höylien, voiteiden ja muiden erilaisten höyläämistä helpottavien tuotteiden osalta. Lopputulos on silti aina enemmän tai vähemmän sama; kaula vuotaa ja punoittaa. Myös eri höyläystekniikoita on treenailtu mutta ei juuri vaikutusta.
Eniten nyt kiinnostaa Braun Series 9, eipähän jäisi sitten ainakaan koneesta enää kiinni.
Eri malleja katsellut tässä ja varmaan tuota uusinta 94xx -sarjaa lähden hankkimaan.
Ainut mikä tässä kohtaa oikeastaan mietityttää on tuo mahdoton kirjo kahden viimeisen numeron osalta, esim. xx60, xx65, xx70. Mitä ihmettä nuo tarkoittavat?
Mikäli oikein ymmärsin niin mallinumeron perässä olevat kirjaimet "CC" tarkoittaa puhdistusasemaa ja "S" ilman asemaa?
Kiitos jo etukäteen selvennyksestä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Ainut mikä tässä kohtaa oikeastaan mietityttää on tuo mahdoton kirjo kahden viimeisen numeron osalta, esim. xx60, xx65, xx70. Mitä ihmettä nuo tarkoittavat?
Mikäli oikein ymmärsin niin mallinumeron perässä olevat kirjaimet "CC" tarkoittaa puhdistusasemaa ja "S" ilman asemaa?
Kiitos jo etukäteen selvennyksestä.
Tuolla on mallitaulukko https://shavercheck.com/braun-series9-original-vs-updated/ josta numeroiden merkitys selviää. cc näyttää olevan puhdistusasema.
En ainakaan itse ole päässyt series 9:llä (9291cc) kaulan punoituksesta, se ärsyttää ihoa siinä kuin aikasemmatlkin.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Puhdistusasemasta en ainakaan itse maksaisi olennaista lisähintaa. Mulla on matkakoneena vanha 5-sarjan Braun, jonka pitäisi olla hankala putsata itse suljetun teräkasettiratkaisun takia, mutta mielestäni onnistuu ihan hyvin. Kopistelee ylimääräiset karvat pois, huuhtelee hanan alla ja jos haluaa paremmin puhdistaa, niin samalla idealla jolla nuo puhdistusasematkin tekevät: upottaa koneen saippuoidun teräosan veteen ja suristelee vähän aikaa pinnan alla.

Panasonicin Arc5-sarjalaiseen olen ollut tyytyväinen itse. Mulla on tästä linkin takaa löytyvästä joku hieman modernimmalla näytöllä oleva kehitysversio, mutta itse koneen tekniikka ja terät lienevät täysin samat olennaisin osin eikä olennaista eroa itse leikkauskyvyssä taida olla edes kaikkein uusimpiin ja kalleimpiin Panasoniceihin nähden. Arc5 on Panasonicin parasta mallistoa ja siitä on eri sukupolvia myynnissä eri hinnoilla. Kaikki terät kuitenkin eteen ja taakse yhteensopivia ja yhtä nopeakäyntinen moottori kaikissa.
Sanovat että eivät ole hellävaraisimpia koneita nämä Panasonicit mutta en kyllä näe eroa esim. siihen Braun vitoseen, paitsi Panasonic leikkaa nopeammin ja paremmin. Naama kai aika pitkälti tottuu monenlaiseen ellei ole poikkeuksellisen herkkää laatua oleva iho. Mainittakoon että DE-höylillä, jotka monelle sopivat, oma naamani punotti, injector-höylällä ei ja sähkökoneilla ei mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Puhdistusasemasta en ainakaan itse maksaisi olennaista lisähintaa. Mulla on matkakoneena vanha 5-sarjan Braun, jonka pitäisi olla hankala putsata itse suljetun teräkasettiratkaisun takia, mutta mielestäni onnistuu ihan hyvin. Kopistelee ylimääräiset karvat pois, huuhtelee hanan alla ja jos haluaa paremmin puhdistaa, niin samalla idealla jolla nuo puhdistusasematkin tekevät: upottaa koneen saippuoidun teräosan veteen ja suristelee vähän aikaa pinnan alla.

Panasonicin Arc5-sarjalaiseen olen ollut tyytyväinen itse. Mulla on tästä linkin takaa löytyvästä joku hieman modernimmalla näytöllä oleva kehitysversio, mutta itse koneen tekniikka ja terät lienevät täysin samat olennaisin osin eikä olennaista eroa itse leikkauskyvyssä taida olla edes kaikkein uusimpiin ja kalleimpiin Panasoniceihin nähden. Arc5 on Panasonicin parasta mallistoa ja siitä on eri sukupolvia myynnissä eri hinnoilla. Kaikki terät kuitenkin eteen ja taakse yhteensopivia ja yhtä nopeakäyntinen moottori kaikissa.
Sanovat että eivät ole hellävaraisimpia koneita nämä Panasonicit mutta en kyllä näe eroa esim. siihen Braun vitoseen, paitsi Panasonic leikkaa nopeammin ja paremmin. Naama kai aika pitkälti tottuu monenlaiseen ellei ole poikkeuksellisen herkkää laatua oleva iho. Mainittakoon että DE-höylillä, jotka monelle sopivat, oma naamani punotti, injector-höylällä ei ja sähkökoneilla ei mitään ongelmaa.
Mielenkiintoinen pointti puhdistustelakasta. Eli käytännössä saman asian ajaa puhaltelu leikkuupäähän ja huuhtelu juoksevan veden alla :hmm:
Ja mikäli nyt oikein ymmärsin niin viimeiset numerot merkkaavat lähinnä koneen väriä tai matkakoteloa/väriä?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Mielenkiintoinen pointti puhdistustelakasta. Eli käytännössä saman asian ajaa puhaltelu leikkuupäähän ja huuhtelu juoksevan veden alla
Kyllä. Ei se puhdistusasema mikään ihmelaitos ole. Se vain huuhtelee teräkasetin. Toki niissä voi olla myös voitelutoiminto, joka voitelee terät, mutta sekin onnistuu ilman asemaa, kun laskee vain pari tippaa ompelukoneöljyä teriin ja käyttää pari sekunttia konetta päällä.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Mielenkiintoinen pointti puhdistustelakasta. Eli käytännössä saman asian ajaa puhaltelu leikkuupäähän ja huuhtelu juoksevan veden alla :hmm:
Ja mikäli nyt oikein ymmärsin niin viimeiset numerot merkkaavat lähinnä koneen väriä tai matkakoteloa/väriä?
Juu, vaikka niin että tavallista käsienpesusaippuaa teräverkkoon, kone käyntiin ja huuhtelua parikymmentä sekuntia juoksevan veden alla. Sillä irtoaa liikkuviin osiin kertynyt töhkä pois ja huuhtoutuu enin osa sotkusta teräkasetin syövereistä. Sitten voi ottaa kasetin irti ja huuhdella puolin ja toisin kunnolla ja kopistella lavuaarin reunaan loppujen tuhrujen irrottelemiseksi. Näitä toimia ennen voi halutessaan irrottaa kasetin ja kopistella partamujua pois, mutta sekin on makuasia tarvitseeko niin tehdä kun tulee se kuona enimmäkseen sieltä veden mukana ulos kuitenkin. Noin minuutissa saa tehtyä tarpeeksi puhdasta ja jos viikon ajojen jälkeen aina tämän viitsii tehdä niin sillä pärjää, eikä niin vaarallista ole vaikka "huoltoväli" luiskahtaisi pitemmäksikin. Kuivaus onnistuu painovoimaisesti, teräkasetti irti ja jonkun tunnin päästä on kuiva. Tavallinen ompelukoneöljy, jota koneiden mukana yleensä tulee vuodeksi tai pariksi riittävä minipullo, riittää öljyksi kuten apek tuossa sanookin ja muutamalla eurolla saa loppuelämäksi riittävän öljyputelin marketista.

Putsausasemat tykkää syödä arvokkaita puhdistusaineita, vaativat jonkin verran tasotilaa ja käytön ajaksi myös verkkovirtaliitännän. Helppohan niillä on automatisoida koneen puhdistaminen, lataaminen ja öljyäminen, mutta enpä ole itse kaivannut kun nuo toimenpiteet ovat niin vähävaivaisia muutenkin suorittaa itse halvemmin kustannuksin. Aikoinaan mulla oli Philipsissä puhdistusasema ja oli lopulta ärsyttävä laite mainituista syistä ja myös siksi, että siinä mallissa tykkäsi tökötit läikkyä säiliöstä yli jos asemaa siirteli varomattomasti.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Braunin puhdistuskasetti riittää noin kuukauden, 6 kpl pakkauksessa 29.90€ eli tekee sen 5€/kk. Itse en sillä rahalla viitsi enää itse huuhdella hanan alla, kuivailla ja öljytä. Mutta voi tuossa säästää toki 60€ vuodessa niin halutessaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Puhdistusasemasta en ainakaan itse maksaisi olennaista lisähintaa. Mulla on matkakoneena vanha 5-sarjan Braun, jonka pitäisi olla hankala putsata itse suljetun teräkasettiratkaisun takia, mutta mielestäni onnistuu ihan hyvin. Kopistelee ylimääräiset karvat pois, huuhtelee hanan alla ja jos haluaa paremmin puhdistaa, niin samalla idealla jolla nuo puhdistusasematkin tekevät: upottaa koneen saippuoidun teräosan veteen ja suristelee vähän aikaa pinnan alla.

Panasonicin Arc5-sarjalaiseen olen ollut tyytyväinen itse. Mulla on tästä linkin takaa löytyvästä joku hieman modernimmalla näytöllä oleva kehitysversio, mutta itse koneen tekniikka ja terät lienevät täysin samat olennaisin osin eikä olennaista eroa itse leikkauskyvyssä taida olla edes kaikkein uusimpiin ja kalleimpiin Panasoniceihin nähden. Arc5 on Panasonicin parasta mallistoa ja siitä on eri sukupolvia myynnissä eri hinnoilla. Kaikki terät kuitenkin eteen ja taakse yhteensopivia ja yhtä nopeakäyntinen moottori kaikissa.
Sanovat että eivät ole hellävaraisimpia koneita nämä Panasonicit mutta en kyllä näe eroa esim. siihen Braun vitoseen, paitsi Panasonic leikkaa nopeammin ja paremmin. Naama kai aika pitkälti tottuu monenlaiseen ellei ole poikkeuksellisen herkkää laatua oleva iho. Mainittakoon että DE-höylillä, jotka monelle sopivat, oma naamani punotti, injector-höylällä ei ja sähkökoneilla ei mitään ongelmaa.
Noita Panasoniceja hieman vilkaisin mutta niissä tuntuu olevan vähintäänkin yhtä sekavaa tuo nimeämiskäytäntö.
Ilmeisesti ES-LV97, ES-LV95-S ja ES-LV65-S on noita ARC 5 -malleja? Mitäs sitten mallit ES-LV9Q ja ES-LV6Q joita esim. Power myy?
Huoh, ei ole helppoa tämä grooming o_O
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Noita Panasoniceja hieman vilkaisin mutta niissä tuntuu olevan vähintäänkin yhtä sekavaa tuo nimeämiskäytäntö.
Ilmeisesti ES-LV97, ES-LV95-S ja ES-LV65-S on noita ARC 5 -malleja? Mitäs sitten mallit ES-LV9Q ja ES-LV6Q joita esim. Power myy?
Huoh, ei ole helppoa tämä grooming o_O
Näistä Panasoniceista on vaikea saada mitään selvää, mutta tässä on alaan intohimoisesti vihkiytyneen harrastajan sivustolla oleva esittely aiheesta

Aika pieniä eroja mallien välillä loppujen lopuksi ja näkyvin ero, erilainen teräverkko uudemmissa, on sekin rahalla korjattavissa vaikka sitten kun vaihtoikä koittaa.

Braunin puhdistuskasetti riittää noin kuukauden, 6 kpl pakkauksessa 29.90€ eli tekee sen 5€/kk. Itse en sillä rahalla viitsi enää itse huuhdella hanan alla, kuivailla ja öljytä. Mutta voi tuossa säästää toki 60€ vuodessa niin halutessaan.
Käteviähän nuo tuossa mielessä ovat, vaikka se minuutti tai pari pesuun ym. joka toinen viikko ei kovin suuri vaiva sinällään ole, tuota tahtia Panasonicci kehottelee pesemään kun joka toinen päivä keskimäärin tulee ajettua naama. Enempi minulla häiritsee se melko turha pömpeli kylppärissä niukkaa tilaa viemässä ja vaatimassa pistokepaikan, ja olisi pitänyt vielä 50 e maksaa lisähintaa että olisi sen putsausaseman saanut mukaan. Jos olisi samalla tai melkein rahalla saanut niin olisi sen putsisvärkin sitten saattanut ostaakin ja jopa sitä käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Näistä Panasoniceista on vaikea saada mitään selvää, mutta tässä on alaan intohimoisesti vihkiytyneen harrastajan sivustolla oleva esittely aiheesta

Aika pieniä eroja mallien välillä loppujen lopuksi ja näkyvin ero, erilainen teräverkko uudemmissa, on sekin rahalla korjattavissa vaikka sitten kun vaihtoikä koittaa.



Käteviähän nuo tuossa mielessä ovat, vaikka se minuutti tai pari pesuun ym. joka toinen viikko ei kovin suuri vaiva sinällään ole, tuota tahtia Panasonicci kehottelee pesemään kun joka toinen päivä keskimäärin tulee ajettua naama. Enempi minulla häiritsee se melko turha pömpeli kylppärissä niukkaa tilaa viemässä ja vaatimassa pistokepaikan, ja olisi pitänyt vielä 50 e maksaa lisähintaa että olisi sen putsausaseman saanut mukaan. Jos olisi samalla tai melkein rahalla saanut niin olisi sen putsisvärkin sitten saattanut ostaakin ja jopa sitä käyttää.
Kiitos tästä!
Helpotti kovasti Panasonicien mallien vertailua ja taitaapa nyt lähteä tilaukseen LV6Q.
Näissä varmaankin puhdistus onnistuu ilman asemaa kuten noissa Brauneissa? Puhallusta, vettä ja öljyä?
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Kiitos tästä!
Helpotti kovasti Panasonicien mallien vertailua ja taitaapa nyt lähteä tilaukseen LV6Q.
Näissä varmaankin puhdistus onnistuu ilman asemaa kuten noissa Brauneissa? Puhallusta, vettä ja öljyä?
Panasonic on varsinkin helppo putsata, teräverkko on rakenteltaan avoin ja viidestä terästä kaksi on teräverkon alla erillisiä ja myöskin helposti puhdistettavissa. Panasonicin oman ohjeen mukaan puhdistus on kaksivaiheinen, saippuaa teräverkolle ja kone pyörimään puhdistusmoodissa hanan alle 20 s. Teräverkko irti, saippuaa terille ja puhdistusmoodi 20 s päälle hanan alla. Huuhtelu + kuivaus + öljy.

Panasoniciin ei teriä sitten saa muuta kuin ulkomailta tilaamalla, amazon.de palvelee tässä hyvin. Terien eroista ja yhteensopivuudesta tässä Panasonic Arc 5 Replacement Foil and Blades: Which Ones Will Fit? • ShaverCheck

Jos on Braun 9 ja Panasonic Arc 5 ollut vaihtoehtoina niin täältä löytyy sitten näistäkin pitkällinen vertailu mikäli harkinta on vielä auki:
Tiivistetysti jotenkin niin, että Panasonic helpompi puhdistaa ilman puhdistusasemaa, tarkempi ajo (mielestäni hyvin lähellä höylällä ajamista) mutta herkälle iholle vaativampi kuiva-ajossa. Braun hellävaraisempi, ei niin tarkka ajo ja vaikeampi puhdistaa itse (tosin en tiedä onko tuo nyt Braunissakaan niin vaikea). Braunin terät halvempia ja laajemmin saatavissa. Panasoniciin olen itse vaihtanut teräverkon ja erillisterät nyt vuosittain sen enempää miettimättä onko jo tarve, varmaan menisi yli vuosikin ihan hyvin.
 
Liittynyt
11.03.2022
Viestejä
37
Sensor Excellillä höyläillyt kerran pari viikossa tuolta 90-luvulta saakka - harvakasvuinen naamakarvasto kun on.
Vuosi sitten hankin Onebleidin, ettei niin tarvisi varoa haavoja kun välillä on vähän kärsimätön höylän kanssa ja tulee väärän suuntaisia liikkeitä ihoa vasten.
Noh, ei oo kyllä tullu haavoja, mutta ajaminen Onebleidillä kestääkin sitten tuplat pidempään. Pitää ainakin 5-6 kertaa hitaasti työnnellä joka kohta naamasta. Että ei siihen kärsimättömyyteen kyllä auttanut. Ja tietty tällä jää, myös pieni sänki.

Kyllä tuo höylääminen lopulta sittenkin on aika vaivatonta, nopeaa ja vielä sileä lopputulos.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Itsellä "The parranajo" välineenä on Mühle R89, partasaippua ja omana suosikkina Treet Platinum terät, mutta...

Hieman tässä parranajon suhteen iskenyt laiskuus. Itse parta tukee trimmattua jne. mutta muut alueet vaatisivat useammin ajoa, joten sähkökone olisi hakusassa rinnakkaiskäyttöön (siksi nuo edullisemmat olisivat tähtäimessä)..

Omalle parralle ilmeisesti pyörivä terä sopisi paremmin (karkea karva ja runsas kasvu), mutta nykyinen vanha Philips HQ8240 repii karvoja ja mieluisin asia ollut lähinnä hiljaisenpi ääni. Takavuosina oli Brauneja, ne hoitivat homman muistaakseni kohtuudella eivätkä ainakaan repineet.

Mitä kohtuuhintaista konetta suosittelisitte? Tekniikka teoriassa saa olla pyöriväkin kunhan ei revi (olisiko nykyisessä Philipsissä "lift & cut" tekniikka yksi syy repimiseen?). Teräverkollisella toisaalta helpompi parran rajausta tehdä. Merkkinä ehkä kiinnostaisi kokeilla Remingtonia, mutta katselen nyt mitä kommentteja tulee, jos tulee.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Itsellä "The parranajo" välineenä on Mühle R89, partasaippua ja omana suosikkina Treet Platinum terät, mutta...

Hieman tässä parranajon suhteen iskenyt laiskuus. Itse parta tukee trimmattua jne. mutta muut alueet vaatisivat useammin ajoa, joten sähkökone olisi hakusassa rinnakkaiskäyttöön (siksi nuo edullisemmat olisivat tähtäimessä)..

Omalle parralle ilmeisesti pyörivä terä sopisi paremmin (karkea karva ja runsas kasvu), mutta nykyinen vanha Philips HQ8240 repii karvoja ja mieluisin asia ollut lähinnä hiljaisenpi ääni. Takavuosina oli Brauneja, ne hoitivat homman muistaakseni kohtuudella eivätkä ainakaan repineet.

Mitä kohtuuhintaista konetta suosittelisitte? Tekniikka teoriassa saa olla pyöriväkin kunhan ei revi (olisiko nykyisessä Philipsissä "lift & cut" tekniikka yksi syy repimiseen?). Teräverkollisella toisaalta helpompi parran rajausta tehdä. Merkkinä ehkä kiinnostaisi kokeilla Remingtonia, mutta katselen nyt mitä kommentteja tulee, jos tulee.
Repimisen syynä yleensä on se että partakoneen terä on tylsä tai koneessa ei riitä puhti. Teräverkkokoneiden mielestäni pitäisi olla yleisesti ottaen tarkemmin ajavia verrattuna saman hintaluokan pyöriväteräisiin.

Remingtoneista minulla on sellainen mielikuva, että ovat aika heppoisia laitteita rakenteeltaan. Tämä taitaa olla yleisin malli mitä näitä myynnissä on
Varmaan ihan ok mutta hieman lelulta vaikuttaa.

Panasoniceista olen jauhanut monta kertaa, kun on merkin kärkimallistossa Arc5-sarjassa ollut vähän vanhemmista jatkuvasti hyviä diilejä sakemanni-Amazonissa. Amazon.de : panasonic arc 5

Mulla on itselläni tuosta koneesta muutan samanlainen versio, jossa erona tuohon linkin koneeseen erilainen näyttö ja se, että halutessaan voi kytkeä pois automaattisen tehonsäätelymoodin ja ajaa pakotetusti täydellä teholla.
En kyllä sitä automaattia laita ikinä pois. Tuollainen iso terä tosin onko hankala jos tarvii ajella tarkasti sieltä missä partaa ei ole? Kone itsessään on kuitenkin laadukas. Ajaa niin tarkasti että ei eroa höylällä ajetusta lopputuloksesta. Mun parrankasvulla riittää yleensä ajo joka toinen päivä, mihin en edes DE-höylällä tai pyöriväteräisellä Philipsillä päässyt mutta injector-höylällä kyllä.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Kiitos @Esterhaus !

Aiemmin vilkaisin vain yhtä aiemmin mainittua mallia joka maksoi 219€. Tuo 99€ hinta + toimituskulut olisi jo perusteltavissa vaikka käyttö ennakkoajatuksissa olisi vähäistä. Laadukkuus voisi jopa lisätä käyttöä.

Vaaka oli Remingtonissa kallellaan F5000 Stylen suuntaan, saanut ok palautetta mm. verkkokauppa.com :ssa ja mukana tulisi trimmeriosa. Silti hintaero ei olisi enää suuri Panasoniciin...

Nykyinen vanha Philips tosiaan kaipaisi varmaan uusia teriä, mutta kun välillä niskasta iho punaisena kun sillä vetää + kerran kaulaltakin, eikä siitä muutenkaan ole jäänyt muistoja joita aika voisi kullata (paitsi hiljaisuus), niin katse kääntynyt kohti uusia ja oletuksena teräverkollisiin (ilman pyörivän täyttä tyrmäystä silti).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
@Esterhaus suosituksesta minäkin laitoin Panasonicin ES-LV6Q:n. Oikein mainio laite mutta en nyt kuitenkaan sanoisi että aivan höylän tasoiseen jälkeen kykenee. Kuitenkin niin lähelle kuin koneella nyt ylipäätään on mahdollista.
Kuivana ajo toimii itselläni paremmin kuin märkänä. Märkänä tahtoo jäädä yksittäisiä karvoja sinne tänne. Tähän tosin voi olla syynä että ajan vähän harvemmin, n. 4-6 päivän välein.
Tämä kone siis ilman puhdistus/latauspistettä ja voin kyllä suositella. On helppo puhdistaa ja ladata ilmankin. Toki jos tilaa on niin miksipäs ei telakallinen malli.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Laitoin näköjään päivällä väärän linkin ja se olikin kaikkiin amazon.de:n arc vitosiin vaikka tosiaan tarkoitus oli tämä satasen kone linkittää https://www.amazon.de/Panasonic-ES-LV67-A803-Trocken-Rasierer-5-fach-Scherkopf-Langhaarschneider/dp/B07XM8ZH7J/ref=sr_1_4?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&crid=HHQI9J47XKRL&keywords=panasonic+arc+5&qid=1650375055&sprefix=panasonic+arc+5,aps,136&sr=8-4
Mutta sepä oli löytynyt joka tapauksessa muutenkin.

Ehkä liioittelua oli tosiaan että aivan yhtä hyvään jälkeen pääsisi kuin höylällä oikein huolellisesti ajaen myötä-, sivu- ja vastakarvaan, mutta tosiaan hyvin lähelle kuitenkin. Inhoan sänkistä naamaa joten ajo per 2 päivää on sikäli minulle oikein hyvä suoritus etenkin kun siihen tahtiin pääsee nyt koneella. Aikaisemmin käytin pyöriväteräisiä Philipsejä joita ehti olla useampi. Välillä ajoin sitten pelkästään höylällä monta vuotta kunnes kyllästyin siihen hommaan ja halusin ajella taas sähkökoneella. Kaivoin aiemmin käytössä olleen Philipsin esiin, joku vähän yli satasen malli se oli, mutta tuntui että eihän sillä saa tarpeeksi hyvin ajettua kun oli jo höylään tottunut. Panasonic oli sitten suuri parannus asiaan. Philipsillä parranajoöljyn kanssa ajaminen tuotti mielestäni paremmat tulokset kuin kuivana, mutta se oli taas vähän suttuista hommaa.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Ostohousuja jo silittelin, mutta sehän tuossa menisi hullunkuriseksi että sen edullisen kakkoskoneen tilalle tulisi kone, joka ei sinällään paljonkaan kalliimpi olisi.. Mutta terät ja teräverkon uusinimen onkin sitten kalliimpaa kuin jokin Remingtonin kone.. No ehkäpä tuokin kertoo jotain ja sama kaikkien huippumallien kohdalla.

Toisaalta lisähinta on pieni jos välttyy siltä että joka ajokerralla ostos kaduttaa, lisäksi Panasonicilla saa näemmä "päivitettyä" osin uudemmista malleista esim. teräverkon yms. Millä tahdilla teillä noita käytännössä kuluu?
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Ostohousuja jo silittelin, mutta sehän tuossa menisi hullunkuriseksi että sen edullisen kakkoskoneen tilalle tulisi kone, joka ei sinällään paljonkaan kalliimpi olisi.. Mutta terät ja teräverkon uusinimen onkin sitten kalliimpaa kuin jokin Remingtonin kone.. No ehkäpä tuokin kertoo jotain ja sama kaikkien huippumallien kohdalla.

Toisaalta lisähinta on pieni jos välttyy siltä että joka ajokerralla ostos kaduttaa, lisäksi Panasonicilla saa näemmä "päivitettyä" osin uudemmista malleista esim. teräverkon yms. Millä tahdilla teillä noita käytännössä kuluu?
Tossa mun laitteessa ohje sanoo, että teräverkko vaihdetaan periaatteessa vuoden välein ja sisemmät kaksi terää 2 vuoden välein. Hintaero on niin pieni pelkkä teräverkko vs. pakettina teräverkko ja sisäterät että olen vaihtanut kaikki samalla kerralla. Koska olen tyhmä, vaihdoin ekan kerran n. vuoden jälkeen ajattelematta että ehkäpä käyttömäärilläkin on joku vaikutus, eri juttu ajaako parran joka päivä 3 min per kerta vai kolme kertaa viikossa niin kuin itse teen. Seuraavat terät vaihdoin sitten vajaan vuoden jälkeen kun teräverkkoon tuli jostain syystä pieni vaurio. Nykyisillä ajattelin suristella pitempään. Ja koska ohjekirjaa ei tietenkään lueta kunnolla niin oli jäänyt huomaamatta sekin, että ainakin tossa mun koneessa on joku laskuri joka ilmoittelee ledillä sitten kun olisi vaihdon aika tai ainakin pitäisi tsekkailla että missä kunnossa ovat. Nyt vasta huomasin koko toiminnon kun netistä etsiskelin ohjekirjan nähdäkseni miten usein se vaihtoväli sitten onkaan. Eli eiköhän näillä terillä nyt sitten reilusti yli vuoden pärjää ja ehkä kaksikin. Tota merkkivaloa ei siinä satasen koneessa ole joten itse pitää järkeillä vaihtoväli jostain 1 vuoden ja siitä ylöspäin tienoilta.

Eka vaihtoteräsetti oli laitteen mukana tullutta vastaava ja maksoi 39,90 (ilmaiset postit). Toisella kerralla hifistelin ja otin uudemmanmallisen teräsysteemin mutta en ole huomannut että näillä nyt olisi kuitenkaan ihmeempää eroa tuntumassa tai ajotuloksessa.

edit. eipä olisi paha hinta "premium-partakoneesta" nyt tämä 166,50 e ES-LV6Q. Olisko taas tulossa tai tullut uusi malli jonka tieltä vanhoja melkein samanlaisia dumpataan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Oma suosikkini niistä vihreä versio
Kiitos tästäkin vinkistä, tuo kauppa on itselleni uusi tuttavuus ja vaikka olenkin suht. herkkä hajusteille, kaupan kommenttien perusteella uskalsin tilata. Tuote saaapui tänään ja on todella mainio, tuoksun suhteenkaan ei mitään ongelmia. Olikin mennyt jo liian pitkään market vaahdolla, kun ei ole viitsinyt tilata.

Toisaalta tämä itselle vahvisti sitä että klassinen höylä säilyy itsellä ykkösenä ja täydentäväksi sähkökoneeksi joku perushyvä johon saa tarvittaessa teriä vaikka lähimarketista. Panasonic takuulla jää "korvan taakse" jos joskus tarvetta ostaa se "paras" kone sen sijasta että tulisi hankittua tarkoituksenmukaisin, eli ei ihan parasta välttämättä omassa tilanteessani nyt kun käyttöaste kysymysmerkki. Rahallinen säästö ei välttämättä suuri, mutta teriä saa tarvittaessa todella helposti.. Ja vaikkei tuosta säästöstä kiinni jääkään, niin nuokin voi sijoittaa vaikka maastopyörän uusiin tubeless litkuihin. :)
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 666
Onko muuten klassiset partaterät loppu ihan kaikkialta Suomesta? Mistä euroopasta/maailmalta porukka noita tilaa, vai saako sieltäkään?

Nordic Shaving myy ei oota, kivijalat myy ei oota.
 

Napander

Premium-jäsen
Liittynyt
06.01.2020
Viestejä
172
10 päivää sitten Nordilla oli teriä. itselleni tuli 10kpl Personna Platinum partateriä
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Onko muuten klassiset partaterät loppu ihan kaikkialta Suomesta? Mistä euroopasta/maailmalta porukka noita tilaa, vai saako sieltäkään?

Nordic Shaving myy ei oota, kivijalat myy ei oota.
Suurin osa Nordic Shavingin terävalikoimasta näyttää kyllä jotain muuta kuin eioota.
 
Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
92
Itse olen tilannut razorbladesclub.com:ista ja saksan amazonista. Wilkinson sword (germany), Persona Platinum (germany) ja Feather ovat olleet parhaimpia. Kaikki kestää hyvin kaksi pään ja parran ajoa. Wilkinson sword tuntuu jopa terävämmältä kuin Feather toisessa ajossa.

20220719_175511.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Huoh, oma 4-5 vuotta vanha Philipsin 9000-sarjalainen on alkanut tiputtamaan ajopäätään irti jatkuvasti (on jollain muovitapilla kiinni koneessa ja se kai kulunut/löystynyt). Eli uusi kone pitäisi hommata. Viikon verran googlaillut ja enemmän tai vähemmän sutta ja sekundaa tuntuvat kaikki koneet nykyään olevan. Pitäneeköhän sitä tyytyä 3000-sarjan Philipsiin tai vastaavaan mihin nyt näyttäisi edes saavan suht järkevään hintaan vaihtoteriäkin eikä ole tuollaisella rimpula kiinnityksellä nuo terät.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Huoh, oma 4-5 vuotta vanha Philipsin 9000-sarjalainen on alkanut tiputtamaan ajopäätään irti jatkuvasti (on jollain muovitapilla kiinni koneessa ja se kai kulunut/löystynyt). Eli uusi kone pitäisi hommata. Viikon verran googlaillut ja enemmän tai vähemmän sutta ja sekundaa tuntuvat kaikki koneet nykyään olevan. Pitäneeköhän sitä tyytyä 3000-sarjan Philipsiin tai vastaavaan mihin nyt näyttäisi edes saavan suht järkevään hintaan vaihtoteriäkin eikä ole tuollaisella rimpula kiinnityksellä nuo terät.
Vaihda merkkiä? Braunin 9 sarjalainen on loistava laite ja Saksasta tilattuna puoleen hintaan siitä mitä Gigantissa. Toki Braunit on leveällä terällä, eikä pyöreillä terillä, jos sellaiseen on tottunut.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Edellisestä Philips S5630/12 hajosi trimmeripää (muutenkin alkanut ärsyttämänä tuon tyyppiset), joten hommasin Philips OneBlade QP2630/30 sen tilalle. Ei kyllä ole kaduttanut. Kaikki lähtee yhtä helposti naamasta pituudesta riippumatta, mikä on hyvä homma.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Vaihda merkkiä? Braunin 9 sarjalainen on loistava laite ja Saksasta tilattuna puoleen hintaan siitä mitä Gigantissa. Toki Braunit on leveällä terällä, eikä pyöreillä terillä, jos sellaiseen on tottunut.
Juu minäkin katsoisin ysisarjan Braunia tai omassa käytössäni mainioksi toteamaani Panskun Arc vitosta, josta omaani verrattuna uudemman sukupolven mallia saa huokasti myös niksmannien Amazonista. Pyöriväteräisiä Philipsejä käytin ennen mutta tarkemmin on kunnollinen teräverkkokone ajanut kuin omat entiset Philipsini.


 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
^ pikaisesti katselin noiden panan ja braunin arvosteluja amazonista. Panalle tarvitsisi ilmeisesti teriä öljytä (mistä mahtaa saada öljyä kun ensimmäinen erä loppuu?) ja oli valitusta myös terien laadusta ja jäljestä. Braunit saivatkin sitten enemmän valituksia terien laadusta ja hajoavuudesta (ainakin kai vanhemmat mallit, mutta uudemmatkin). Ei nyt paria hunttia innosta noiden perusteella iskeä heti kiinni. Vai onko teillä kokemuksia noiden kestävyydestä käytännössä?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
^ pikaisesti katselin noiden panan ja braunin arvosteluja amazonista. Panalle tarvitsisi ilmeisesti teriä öljytä (mistä mahtaa saada öljyä kun ensimmäinen erä loppuu?) ja oli valitusta myös terien laadusta ja jäljestä. Braunit saivatkin sitten enemmän valituksia terien laadusta ja hajoavuudesta (ainakin kai vanhemmat mallit, mutta uudemmatkin). Ei nyt paria hunttia innosta noiden perusteella iskeä heti kiinni. Vai onko teillä kokemuksia noiden kestävyydestä käytännössä?
Kaikkiin parranajokoneisiin ja hiustenleikkuukoneisiin käy ompelukoneöljy, jota saa lähes mistä tahansa kaupasta. Tippa tai kaksi terän päälle parin viikon välein. Teriä kannattaa voidella vaikka ohjeissa ei sitä kerroittaisikaan.

Itsellä on kyllä Braun 9:n terä kestänyt. Uuden teräkasetin vaihdoin noin 18 kuukauden jälkeen. Amazonista tilasin ja maksoi muistaakseni 44 euroa. Itsellä on tavallinen S9, mutta vaihdoin Pro mallin teräkasetin, koska se käy suoraan tavalliseen. Eli nyt käytännössä on Pro mallin kone.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Braunit saivatkin sitten enemmän valituksia terien laadusta ja hajoavuudesta (ainakin kai vanhemmat mallit, mutta uudemmatkin). Ei nyt paria hunttia innosta noiden perusteella iskeä heti kiinni. Vai onko teillä kokemuksia noiden kestävyydestä käytännössä?
Braunin 9 sarjalaiseen taitaa olla menossa kolmas terä vuoden sisään, ihan syystä niitä haukutaan. Series 7:ssa ne kestivät terävinä paljon pidempään. 9:n terä on myös niin iso että jos pitää yhtään partaa tai viiksiä niin sillä ei oikein saa pidettyä siistiä rajaa, toimii ehkä jos ajaa aina kaikki karvat pois.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
141
Itse ostin viime vuoden toukokuussa 9297CC:n ja käytän sitä hiustenleikkuuseen ja parran siistimiseen. Ja tämä tapahtuu 2-3 kertaa viikossa. En ole huomannut mitään kulumista terissä. Ero edelliseen Braunin 3-sarjalaiseen on huomattava.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
^ pikaisesti katselin noiden panan ja braunin arvosteluja amazonista. Panalle tarvitsisi ilmeisesti teriä öljytä (mistä mahtaa saada öljyä kun ensimmäinen erä loppuu?) ja oli valitusta myös terien laadusta ja jäljestä. Braunit saivatkin sitten enemmän valituksia terien laadusta ja hajoavuudesta (ainakin kai vanhemmat mallit, mutta uudemmatkin). Ei nyt paria hunttia innosta noiden perusteella iskeä heti kiinni. Vai onko teillä kokemuksia noiden kestävyydestä käytännössä?
Kaikkien koneiden teriä on syytä öljytä.
Ompelukoneöljy tosiaan käy. Voi myös hommata vaikka tämmöistä trimmerin puhdistusainetta, joka putsaa ja öljyää terät.
Sellainen sivu on kuin shavercheck.com. Ylläpitäjää kiinnostaa partakoneet ihan tosissaan ja sivulta löytyy hyvät arviot ja arvostelut eri koneiden vahvuuksista ja heikommista puolista. Siellä kärkikoneet on koko ajan olleet Panasonic Arc5 (ja Arc6) ja Braun 9, tasavahvoina.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Mun Panasonicissa on sellainen terän vaihtovalo, taitaa olla ihan pelkästään käyttöminuutteja laskeva ominaisuus ilman mitään älyä. En tiennyt koko toiminnon olemassaolosta mitään (pitäis varmaan lukea niitä ohjekirjoja paremmin) ja vaihdoin teriä sitten n. vuoden välein. Yhden kerran oli tosin teräverkko vaurioitunut niin oli kyllä syytäkin vaihtaa. Alkukesästä 2,5 vuoden jälkeen se valo sitten syttyi ekan kerran eli ilmeisestikin valmistajan mielestä vasta siinä kohdassa olisi ollut aika vaihtaa terä tai ainakin arvioida sen kunto. Nyt taitaa olla vuoden vanha terä (teräverkko+sisäterät) käytössä ja ihan hyvin vielä leikkaa.

Siitä hölmö se vaihtovalo että sammui itsekseen jonkin ajan kuluttua ilman että kuittasin sen ohjeen mukaisella tavalla. Vois tietty huvikseen vaihtaa terät niin saisi vaihtovalon muutaman kuukauden tarkkuudella synkrooniin terän vaihdon kanssa mutta enpä taida sitä varten viitsiä vaihdella vielä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Ok, kiitokset vastanneille. Iskin nyt tuolta Amazonista tuon Panan LV6Q tulemaan ja samalla siten setin vaihtoteriäkin. Hintaa tuli se 240 euroa (jostain syystä hinta nousi tuosta yo.linkistä muutamalla eurolla) eli tuli kaikkinensa halvemmaksi kuin tuo Braun 9 pro (jossa ei olisi ollut vaihtoteriäkään mukana). Piti kuluttajalehti 12/2021 partakonetestikin ostaa varmuuden välttämiseksi tässä. Siinä tuo Braun 9 Pro voitti selkeästi, Panakin sai hyvät arviot. Heillä oli testissään joku mekaaninen testi, jossa joku Panan malli failasi, mutta tuo nyt tilattu pärjäsi siinäkin.


Testiohjelman kovin koetus partakoneille oli kestävyystestit. Koneiden kestävyyttä testattiin muun muassa seitsemän vuoden käyttöä simuloivalla testillä, mikä oli Panasonic ES-LV 67:lle liikaa. Kaksi kolmesta testikappaleesta rikkoutui kestotestin viimeisellä kolmanneksella leikkuupään nivelosasta, ja ES-LV 67 sai siten rungon kestävyydestä huonon arvosanan. Rungon kestävyyden arvosana rajoittaa samalla ES-LV 67:n kestävyyden pääarvosanan huonoksi.

Kestävyyden testaamiseen kuului myös pudotustesti lattialle sekä upotustesti veteen, mitä partakoneelle voisi potentiaalisesti tapahtua vaikka heti käyttöönoton jälkeen. Kaikki koneet selvisivät pudotuksesta, mutta kylpyammeeseen plumpsahtanut partakone voi testin mukaan olla entinen.

Esimerkiksi Remington F9 on valmistajan mukaan sataprosenttisen vedenkestävä: käyttö suihkussa ja kylvyssä on siis mahdollista. Testimme perusteella tämä ei pidä paikkaansa: huuhteleminen hanan alla ei aiheuttanut sille ongelmia, mutta upotustestissä vesi vaurioitti koneen elektroniikkaa. F9 saa täten vedenpitävyydestä erittäin huonon arvosanan, mikä rajoittaa myös sen kestävyyden pääarvosanan erittäin huonoksi.

Myös koneiden akun vaihdettavuus tarkastettiin. Vain Braun ja Panasonic ilmoittavat akun olevan vaihdettavissa valtuutetussa huoltopalvelussa. Philipsin ja Remingtonin testissä olleiden koneiden akut eivät ole vaihdettavissa.

Kestävyystesteissä tehtiin myös kuluttajan kannalta positiivisia havaintoja. Partakoneiden teräverkot eivät osoittaneet vaihdon tarvetta vielä 1,5 tai 3,5 puolen käyttöä vastaavan kulutustestin jälkeen, vaikka valmistajat suosittelevat teräverkkojen vaihtoväliksi puolesta vuodesta kahteen vuoteen. Kulutus kohdistui pelkästään teräverkkoon, joten terien kestävyyttä ei testattu pitkällä aikavälillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Ok, kiitokset vastanneille. Iskin nyt tuolta Amazonista tuon Panan LV6Q tulemaan ja samalla siten setin vaihtoteriäkin. Hintaa tuli se 240 euroa (jostain syystä hinta nousi tuosta yo.linkistä muutamalla eurolla) eli tuli kaikkinensa halvemmaksi kuin tuo Braun 9 pro (jossa ei olisi ollut vaihtoteriäkään mukana). Piti kuluttajalehti 12/2021 partakonetestikin ostaa varmuuden välttämiseksi tässä. Siinä tuo Braun 9 Pro voitti selkeästi, Panakin sai hyvät arviot. Heillä oli testissään joku mekaaninen testi, jossa joku Panan malli failasi, mutta tuo nyt tilattu pärjäsi siinäkin.


Testiohjelman kovin koetus partakoneille oli kestävyystestit. Koneiden kestävyyttä testattiin muun muassa seitsemän vuoden käyttöä simuloivalla testillä, mikä oli Panasonic ES-LV 67:lle liikaa. Kaksi kolmesta testikappaleesta rikkoutui kestotestin viimeisellä kolmanneksella leikkuupään nivelosasta, ja ES-LV 67 sai siten rungon kestävyydestä huonon arvosanan. Rungon kestävyyden arvosana rajoittaa samalla ES-LV 67:n kestävyyden pääarvosanan huonoksi.

Kestävyyden testaamiseen kuului myös pudotustesti lattialle sekä upotustesti veteen, mitä partakoneelle voisi potentiaalisesti tapahtua vaikka heti käyttöönoton jälkeen. Kaikki koneet selvisivät pudotuksesta, mutta kylpyammeeseen plumpsahtanut partakone voi testin mukaan olla entinen.

Esimerkiksi Remington F9 on valmistajan mukaan sataprosenttisen vedenkestävä: käyttö suihkussa ja kylvyssä on siis mahdollista. Testimme perusteella tämä ei pidä paikkaansa: huuhteleminen hanan alla ei aiheuttanut sille ongelmia, mutta upotustestissä vesi vaurioitti koneen elektroniikkaa. F9 saa täten vedenpitävyydestä erittäin huonon arvosanan, mikä rajoittaa myös sen kestävyyden pääarvosanan erittäin huonoksi.

Myös koneiden akun vaihdettavuus tarkastettiin. Vain Braun ja Panasonic ilmoittavat akun olevan vaihdettavissa valtuutetussa huoltopalvelussa. Philipsin ja Remingtonin testissä olleiden koneiden akut eivät ole vaihdettavissa.

Kestävyystesteissä tehtiin myös kuluttajan kannalta positiivisia havaintoja. Partakoneiden teräverkot eivät osoittaneet vaihdon tarvetta vielä 1,5 tai 3,5 puolen käyttöä vastaavan kulutustestin jälkeen, vaikka valmistajat suosittelevat teräverkkojen vaihtoväliksi puolesta vuodesta kahteen vuoteen. Kulutus kohdistui pelkästään teräverkkoon, joten terien kestävyyttä ei testattu pitkällä aikavälillä.
Täällä myös ryhmän suosittelemana nykyinen Panan ES-LV6Q omistaja.
Kone nyt ollut muutaman kuukauden käytössä ja kovasti olen koneesta tykännyt. Toistaiseksi juuri moitittavaa ei ole löytynyt mutta jos jostain haluaa napista niin vähän pidemmän karvan (n. viikko) ajaminen pelkällä ajopäällä on työlästä. Tahtoo jäädä sinne tänne pitkiä karvoja. Tämä tietenkin helppo ratkaista ajamalla tiuhempaan tai tekemällä ensiharvennuksen esim. hiustenleikkuukoneella.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Itse ostin viime vuoden toukokuussa 9297CC:n ja käytän sitä hiustenleikkuuseen ja parran siistimiseen. Ja tämä tapahtuu 2-3 kertaa viikossa. En ole huomannut mitään kulumista terissä. Ero edelliseen Braunin 3-sarjalaiseen on huomattava.
Toimiiko moitteetta pääkoppaan? Raastaako päätä, tuleeko "lyhyt" ajo ja vaatiiko montaa vetoa per kohta?
Viimeksi 15v+ sitten ollut braunin 30 euron yksiterärivinen sähkökone ja joskus tuolla koittanu päätä silotella, mutta terät tuntunut niin tylsiltä ja kone mennyt niin hemmetin tukkoon jo kolmasosapään kohdalla, ettei ole tullut mieleenkään tavaksi ottaa joten höylällä vedelly parikytä vuotta. Tolla koneella sai muutenki surrutella sen 20-30 kertaa per kohta, että tuli ees jonkinlaista jälkeä.
Aina miettinyt, että oiskohan jostain sähkökoneista apua pikasiin aamuihin kun ei jaksais päätä kastella. 200e+ hinnat pitänyt partakonekokeiluista vähän kaukana, mutta mainintas ja oma viimesin "zero blade" -hiustrimmerin kokeilun eeppinen feilaus sai taas kiinnostumaan.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
141
Toimiiko moitteetta pääkoppaan? Raastaako päätä, tuleeko "lyhyt" ajo ja vaatiiko montaa vetoa per kohta?
Viimeksi 15v+ sitten ollut braunin 30 euron yksiterärivinen sähkökone ja joskus tuolla koittanu päätä silotella, mutta terät tuntunut niin tylsiltä ja kone mennyt niin hemmetin tukkoon jo kolmasosapään kohdalla, ettei ole tullut mieleenkään tavaksi ottaa joten höylällä vedelly parikytä vuotta. Tolla koneella sai muutenki surrutella sen 20-30 kertaa per kohta, että tuli ees jonkinlaista jälkeä.
Aina miettinyt, että oiskohan jostain sähkökoneista apua pikasiin aamuihin kun ei jaksais päätä kastella. 200e+ hinnat pitänyt partakonekokeiluista vähän kaukana, mutta mainintas ja oma viimesin "zero blade" -hiustrimmerin kokeilun eeppinen feilaus sai taas kiinnostumaan.
Mulla ei oma päänahka aikoinaan kestänyt Philipsin pyöreäteräisiä lankaan ja vastaavasti Braunilla saa ajella miten päin haluaa.

Jos joka toinen päivä ajaa pään, niin ei montaa minuuttia mene kyllä. Itsellä on kyllä höylät ja vaahdot, mutta en koe kyllä ton ajon jälkeen niitä tarvitsevani.

Kerta-ajolla menee suurin osa päästä ja tässä on suurin ero vähempiteräisiin Brauneihin.

Puhdistusasemassa kerran viikossa, välissä kopsuttelen ja harjaan karvat pois.

En tiedä muiden koneiden toimivuudesta hiustenleikkuseen. Remingtonilla on se pyöreä hiustenleikkuukone, halvempi se on ku yli 200€ partakone.

Itsellä kun etätöissä saattoi vähän toi leikkuuväli venyä, ni käytän ensin hiustenleikkuukonetta, jotta sai siihen millin mittaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Itse ostin Prisman asiakasomistajapäiviltä hiuskoneen erikseen, hintaa jäi joku 25 euroa. On tuolla nyt keväästä asti joka ilta suunnilleen tullut sänki vedettyä ja tyytyväinen tähän mennessä vielä. Ei iso uhraus vaikka kerran vuoteen tuota uusia, jos niikseen tulee, toisaalta en "kalliita" parran ajokoneita oikein tuohon hommaan raaski käyttää.
 

Liitteet

Liittynyt
11.10.2021
Viestejä
36
Irtoaiskos suosituksia hyvän hinta-laatu suhteen omaavista synteettisistä sudeista?

Itsellä on tällähetkellä joku Prorason "Travel Kit"in pikkusuti, pitäs löytää korvaaja sille. Jossakin kohtaa tarvitsee päivittää myös tuo iänikuisen vanha Gillette Fusion -höylä johonkin DE-vehkeeseen, mutta sen aika ei ole vielä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Irtoaiskos suosituksia hyvän hinta-laatu suhteen omaavista synteettisistä sudeista?
Itse ostin RazoRock Original Plissoft keinokuitusudin ja oli todella positiivinen yllätys kuinka helppoa ja nopeaa tuo naaman vaahdottaminen voi olla. Vahva suositus!

Saa ainakin nordicshavingilta 17,50 eurolla
 

Z69

Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
53
Irtoaiskos suosituksia hyvän hinta-laatu suhteen omaavista synteettisistä sudeista?
Vuosia sitten joku suositteli Body Shopin sutia. Olen kyllä tykänny. Ei kyllä muista kokemusta, ettei kauheasti vertailukohtia.
Vähän on kuvan perusteella erinlainen tai pikemminkin värieroa hivenen kuin tuossa käyttämässäni.

Jos sattuu kivijalkamyymälä olemaan lähellä niin pääsee varmasti vähän hypisteleen ennen ostopäätöstä.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Viikon verran nyt ajellut tuolla Panan ES-LV6Q:llä käytännössä päivittäin ja muuten ihan hyvin leikkaa, mutta kaulaan ja aatamin omenaan jää muutamaan kohtaan karvoja, joita ei tuolla vehkeellä saa leikattua vaikka miten päin vetelisi teriä. Vähän spurgumainen jälki siis noilta osin verrattuna entiseen pyöriväteräiseen Philipsiin.
 
Liittynyt
11.10.2021
Viestejä
36
Molemmat ehdotukset vaikuttaa aika sopivalta. Bodyshopeja löytyy parikin tuosta lähimaastosta, joten täytyy käydä käpistelemässä paikan päällä. Vähän epäillyttää hinnan puolesta, et voiko olla edes hyvä, sittenhän sen näkee.

Itse ostin RazoRock Original Plissoft keinokuitusudin ja oli todella positiivinen yllätys kuinka helppoa ja nopeaa tuo naaman vaahdottaminen voi olla. Vahva suositus!

Saa ainakin nordicshavingilta 17,50 eurolla
Vuosia sitten joku suositteli Body Shopin sutia. Olen kyllä tykänny. Ei kyllä muista kokemusta, ettei kauheasti vertailukohtia.
Vähän on kuvan perusteella erinlainen tai pikemminkin värieroa hivenen kuin tuossa käyttämässäni.

Jos sattuu kivijalkamyymälä olemaan lähellä niin pääsee varmasti vähän hypisteleen ennen ostopäätöstä.

 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Viikon verran nyt ajellut tuolla Panan ES-LV6Q:llä käytännössä päivittäin ja muuten ihan hyvin leikkaa, mutta kaulaan ja aatamin omenaan jää muutamaan kohtaan karvoja, joita ei tuolla vehkeellä saa leikattua vaikka miten päin vetelisi teriä. Vähän spurgumainen jälki siis noilta osin verrattuna entiseen pyöriväteräiseen Philipsiin.
Pana ei ole parhaimmillaan pitkiin ihoa myöten kasvaviin karvoihin. Sellaisia pääsee helposti kasvamaan juuri kaulan alueelle. Ite olen ottanut tavaksi ajella kaulan suunnalta aina silloin tällöin niin ei pääse tuollaisia pitkiä yllärikarvoja kehittymään. Mulla ei tosin kaulan alueella pahemmin parta kasva, mutta silloin tällöin joku yksittäinen karva yrittää siellä sinnitellä. Kun edes joskus pikaisesti pyyhkäisee sieltä koneella niin pysyvät ruodussa ennen ylipitkäksi pääsemistään.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 900
Hukkasin kesällä parranajokoneen (Philips 9000 sarja), tai jäi ehkä mökille josta voi etsiä ensi kesänä… Eli pitäisi ostaa uusi.

Olen aika laiska ajamaan partaa nyt etätöiden aikakaudella ja monesti jää päiviä väliin. Tuolla vanhalla oli aika vaikeata leikata muutaman päivän sänkeä, ja jos yritti niin joutui kovasti hankaamaan. Tuon vuoksi ihokin ärsyyntyi ja päädyin monesti ensin lyhentämään sitä esim. Onebladella joka tuntu tyhmältä.

Braunin 9410s vaikuttaisi saavan saksasta suht edullisesti (240€), ja sen osalta kehutaan niin pidemmän sängen ajoa kuin mukavuutta. Olisiko hyvä, vai pitäisikö tutustua muuhunkin? Ymmärtäisin ettei tuo leikkaa ihan lyhyimmäksi, mutta se ei ole minulle tärkein ominaisuus.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Hukkasin kesällä parranajokoneen (Philips 9000 sarja), tai jäi ehkä mökille josta voi etsiä ensi kesänä… Eli pitäisi ostaa uusi.

Olen aika laiska ajamaan partaa nyt etätöiden aikakaudella ja monesti jää päiviä väliin. Tuolla vanhalla oli aika vaikeata leikata muutaman päivän sänkeä, ja jos yritti niin joutui kovasti hankaamaan. Tuon vuoksi ihokin ärsyyntyi ja päädyin monesti ensin lyhentämään sitä esim. Onebladella joka tuntu tyhmältä.

Braunin 9410s vaikuttaisi saavan saksasta suht edullisesti (240€), ja sen osalta kehutaan niin pidemmän sängen ajoa kuin mukavuutta. Olisiko hyvä, vai pitäisikö tutustua muuhunkin? Ymmärtäisin ettei tuo leikkaa ihan lyhyimmäksi, mutta se ei ole minulle tärkein ominaisuus.
Varmaan aika nappiostos on tuohon käyttöön. Braunin pitäisi olla toimiva kone kun harvakseltaan ajelee partaa ja ysisarja tietty parasta mitä Braunilta löytyy.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Vanha partakone hajosi monestakin osasta. Päädyin ostamaan OneBladen. Ihan kiva ja kepeä muuten, mutta jättää joka tapauksessa jälkeensä hyvin lyhyen sängen. Tai siis sellaisen jota ei silmillä hirveästi havaitse, mutta sormella poskea sivellessä iho on kuin hiekkapaperia.

Olisikohan mitään halpaa ja hyvää keinoa tuohon joku viimeistely kylkeen? Jotain halpishöylää olen kokeillut käyttää loppusilaukseen, mutta kun en ole sitten mitään vaahtoja tai geelejä hankkinut, niin poski tuntuu kuin viillellyltä tuon höylän jälkeen. En ole varma onko huonon höylän vai vaahdon puuttumisen vika... Koko parranajoikäni tottunut käyttämään vain erinäisiä epämääräisiä partakoneita epätasaisilla laaduilla varustettuna. Edellisellä jollain Braunin peruskoneella tuli kyllä sileä, mutta sitä sai surrutella aina pitkiä aikoja ja kone tuntui olevan sisältä likainen aina... ja sitten toisinaan se ikävästi kuin repäisiä yksittäisiä partakarvoja.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 900
Mä olen aina viimeistellyt höylällä (vaahdon kanssa) tai koneella (kunnes hukkasin sen).

Mun mielestä toi OneBlade jättää vähän semmoisen ”yhden päivän sängen”, toki se tekee sen aika pienellä vaivalla.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 900
Samaan hintaan saisi Braun Series 9 puhdistusasemalla tai 9 pro ilman. Kuinka hyödyllinen tuo putsausasema on?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 291
Viestejä
4 196 788
Jäsenet
70 886
Uusin jäsen
aulaabe

Hinta.fi

Ylös Bottom