Kysyn nyt tällein avoimesti kaikilta, ketkä tähän parisuhteen markkina-arvo teoriaan haluavat uskoa, että luokitteletteko te itsenne siinä vai tekeekö sen joku muu teille? Voisi kuvitella, että omaa arvoa voisi olla itse vaikea arvioida, mutta toisaalta kuka sen luokituksen sitten tekee?
Tämä on sinänsä erittäin hyvä kysymys.
Eli mitkä kaikki asiat nyt sitten oikeasti vaikuttavat ja mitä pidetään "pohjana" kun sitten aina väitetään joidenkin asioiden olevan ns. itsestään selviä tai ainakin Suomessa sellaisia ettei niitä tarvitse edes mainita. Mutta sitten kuitenkin jollain toisella arvolla niistä ei tarvitse välittää?
Esim. sanotaan että täytyy osata puhua kunnolla, olla hyvässä kunnossa, omata rahaa, asunto, työpaikka, koulutukset, varmaan myös suku ja vanhemmat, hyvä hygienia, ei saa olla humalassa, olla kuuluisa, muusikko, matkustella, puhua kieliä, tuntea viinejä jne jne.
Sitten todetaan kuitenkin että se random työtön tai pizzaa vievä ulkomaalainen jolta uupuu lähes kaikki listasta viekin ne kaikki naiset. Eli ilmeisesti jos ei omaa jo värisuoraa syntyessään kannattaa väittää olevansa ulkomaalainen niin seurustelusuhde on taattu? Miksi nämä henkilöt eivät vain yritä sitä itse esim. Tinderissä "Olen Marokkosta, pakolainen Suomessa, opeta minua, olen köyhä maksathan kaiken?" luulisi että vienti olisi taattua..
Lisäksi jos ihminen koostuu ja on kauppapaikassa käyviä vaihtovälineitä (eli rahaa, kaikki osat mistä ihmisen kokonaisuus tuleekaan syntymästä nykyhetkeen) niin kuka on se taho joka ostaa ja myy, joka käy kauppaa ja määrää että tämä pariskunta sitten päätyy yhteen, tämä pariskunta onkin susipari, nämä eivät saa ketään, nämä ihmiset saavat vain lapsia mutta eivät pariudu jne..
Vai saammeko itse määrätä olemmeko osa tätä prosessia, mitä itse arvostamme, mitkä ovat meidän arvomme?
Koska ainakin tässä ketjussa milloin sanotaan että kaikki on sattumaa, milloin että raha olisi se suurin määre, milloin että naisen laihuus olisi se mikä määrittäisi, milloin että nuoruus olisi se mikä määrittää tai että tarpeeksi kun ruskettaa itseään ja puhuu huonoa Suomea se olisi oikotie onneen ja sitten tulee joku random hetero/bi/homoseksuaali joka toteaa että tämä ei pidä hänen kohdallaan paikkaansa ja lähes kaikki hyökkäävät häntä vastaan koska hän on väärässä (varsinkin jos on pariutunut).
Tai jopa että KAIKKI henkilöt jotka ovat hänelle puhuneet ovat väärässä jos ne asiat mitä he kertovat (esim. että kaikki naiset ovat kokeneet jonkinasteista seksuaalista ahdistelua jopa alaikäisenä) eivät sovellu jonkun toisen mielipiteeseen / elämänkatsomukseen. Ilman että tämä henkilö tekisi galluppia / kyselisi useammalta kyseisen sukupuolen edustajalta voisiko tämä pitää paikkansa...