• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Tarvittaisiin siis runsas satsi naisia jotta korjattaisiin maahanmuuton aiheuttama vääristymä, ja toinen samanlainen satsi lisää että tilanne korjautuisi järkevälle tasolle. Ja jatkossa joka vuosi tilannetta pitäisi ylläpitää maahanmuutolla.
Pitäisi saada töitä nuorille naisille, jos haluaa heitä houkutella. Miesten on helpompi muuttaa.
En tiedä tilastoista mutta itänaapurissa kehitys tällä hetkellä lienee menevän tuohon suuntaan…
Venäjä on nyt poissa laskuista, Ukraina sopisi paremmin.
 
Kyllähän tuo perusongelma ja sen ratkaisu on se että miehet alkais ryhdistäytyä. Jos sulla on firma jonka tuote ei myy eikä kiinnosta asiakkaita, niin ei sitä voi olettaa että asiakkaat muuttuu tai se on asiakkaan vika, vaan pitää pistää oma tarjonta joko halvemmaksi (helpommaksi) tai nostaa tuotteen laatua.
Jos oman laadun parantaminen ei onnistu, niin sitten pitää laskea omaa rimaa.
Mikä tässä olikaan ongelma?
 
Pitäisi saada töitä nuorille naisille, jos haluaa heitä houkutella. Miesten on helpompi muuttaa.
Lähtisin siitä, että nuoret naiset järkevistä kulttuureista on Suomelle win-win, vaikka eivät heti edes löytäisi mitään töitä. Ja heidän näkökulmasta voi olla ihan kannattavaa tulla joka tapauksessa, koska onhan Suomi ihan eri tavalla mahdollisuuksien maa kuin joku Filippiinit tai Brasilia, ja sosiaaliturvakin kantaa jo pitkälle.

Sitä paitsi tällaiset tulijat eroaa monien muiden kulttuurien naisista siinä, että heillä voi olla aito halu tehdä hommia ja kehittää itseään.
Kyllähän tuo perusongelma ja sen ratkaisu on se että miehet alkais ryhdistäytyä. Jos sulla on firma jonka tuote ei myy eikä kiinnosta asiakkaita, niin ei sitä voi olettaa että asiakkaat muuttuu tai se on asiakkaan vika, vaan pitää pistää oma tarjonta joko halvemmaksi (helpommaksi) tai nostaa tuotteen laatua.
Jos oman laadun parantaminen ei onnistu, niin sitten pitää laskea omaa rimaa.
Mikä tässä olikaan ongelma?
Ei toi ole perusongelma, vaan perusongelma on se, että Suomessa on liian vähän lisääntymisikäisiä naisia. Se ei millään miesten ryhdistäytymisellä muuksi muutu, ellei ryhdistäytyminen esiinny äänestyskopilla, jossa yritetään saada järkevää maahanmuuttoa edistävät ihmiset vallankahvaan.

Yksittäinen mies toki pyrkii parantamaan omaa suhteellista asemaansa erilaisilla kikkakolmosilla, mutta se ei kokonaisongelmaan vaikuta millään tavalla.
 
Ei toi ole perusongelma, vaan perusongelma on se, että Suomessa on liian vähän lisääntymisikäisiä naisia.
Noin syntyvyydeltä jako on aikalailla 50/50 miehet& naiset, eli jos puhutaan siitä että miehet ei löydä siemennettävää edes hupikäyttöön, niin on se ihan tasan miesten vika.
Lisäys; Viimeiset + 20v se on ollut helpompaa kun ikinä. Ensin tuli tekstarit, sitten somet. Irc-gallerian lisäksi. Ikinä ei ole ollut helpompaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo perusongelma ja sen ratkaisu on se että miehet alkais ryhdistäytyä. Jos sulla on firma jonka tuote ei myy eikä kiinnosta asiakkaita, niin ei sitä voi olettaa että asiakkaat muuttuu tai se on asiakkaan vika, vaan pitää pistää oma tarjonta joko halvemmaksi (helpommaksi) tai nostaa tuotteen laatua.
Jos oman laadun parantaminen ei onnistu, niin sitten pitää laskea omaa rimaa.
Mikä tässä olikaan ongelma?
Ei toi ole perusongelma, vaan perusongelma on se, että Suomessa on liian vähän lisääntymisikäisiä naisia. Se ei millään miesten ryhdistäytymisellä muuksi muutu, ellei ryhdistäytyminen esiinny äänestyskopilla, jossa yritetään saada järkevää maahanmuuttoa edistävät ihmiset vallankahvaan.

Niin... onhan tuossa se pointti, että jos suomalainen mies häviää kosinta taistossa jollekkin afrikkalaiselle elämäntapatyöttömälle tai sähkömopolla ruokaa kuskaavalle lähi-idän ihmeelle, niin kieltämättä voi aika paljon itseään syyttää.

Toki jokin mokkakikkeli, nämä etelän eksoottiset jännämiehet kiehtoo joitain naisia, mutta veikkaisin että kun puhutaan aikuisista naisista lapsenteko iässä, niin suurin osa haluaa kuitenkin ihan rehellisen parisuhteen, jossa mies on kunniallinen ja tekee arvostettua työtä, ehkä on jopa rikas.

Jos on tässä ilmaisen koulutuksen maassa jätetty esim tuo korkeakoulututkinto mahdollisuus tekemättä ja siksi hameväki valitsee HSL:n bussikuskin, tai wolttikuskin, sen kotimaisen persaukisen viinamäen eemelin sijaan, niin kenen syy? :rofl:

Opiskele ammatti jossa teet rahaa, osta hieno talo, kesämökki rantatontilla, vene ja autoksi jokin muu kuin Toyota, niin vaikka naama olisi kuin sen kuuluisa petolinnun perse ja hiuksetkin jo karanneet, niin kyllä naista löytyy. Itse olen ollut koko ikäni aika saatanan ruma, enkä edes mikään supliikkimies kuka runoilee itselleen pillua, mutta kompensoinut tätä ahkeruudella ja siten myös varakkuudella.


Kaikesta tästä huolimatta, onhan tuo totta että nuoremmalla miehellä on paska tilanne kun siitä samanikäluokan nuoresta naisesta tappelee hänen lisäkseen kaikki limaiset eronneet setämiehet. Tai ehkei ole keski-ikäiselläkään helppoa, koska ikä on vain numero ja jos jokin ~45 nainen on timmissä kunnossa, niin ihan varmasti on saantia nuoremmilta ja vanhemmilta äijiltä, kunhan on pinkka kunnossa.
 
Lähtisin siitä, että nuoret naiset järkevistä kulttuureista on Suomelle win-win, vaikka eivät heti edes löytäisi mitään töitä. Ja heidän näkökulmasta voi olla ihan kannattavaa tulla joka tapauksessa, koska onhan Suomi ihan eri tavalla mahdollisuuksien maa kuin joku Filippiinit tai Brasilia, ja sosiaaliturvakin kantaa jo pitkälle.

Sitä paitsi tällaiset tulijat eroaa monien muiden kulttuurien naisista siinä, että heillä voi olla aito halu tehdä hommia ja kehittää itseään.
Naiset ylipäätään työllistyvät miehiä huonommin. Helsingissä Viron ja Somalian tulijoista menee tasan. Naisten kokonaistyöllisyyden kannalta kuitenkin virolaiset ja kiinalaiset ovat huippuja, entinen Neuvostoliitto (Ukraina) ja Intia ei nekään pärjää huonosti.
Screenshot_20260519_192714_Chrome.jpg

Virolaisten naisten on vieläpä helppo muuttaa tänne ja kulttuuri samankaltainen. Intialaiset taas tekevät hyvää taloudelle sukupuolesta riippumatta. Kiinalaiset voivat olla turvallisuusuhka, sen verran valtio kontrolloi heitä.

Suomalaisten miesten on helpointa hakea Virosta. Kun löytyy vaimoehdokas, niin muutto on helppo. Tutustumisvaiheessa helppo vierailla puolin ja toisin. EU:n ulkopuolelta muuttaminen on paljon hankalampaa, varsinkin ilman työpaikkaa.
 
Naiset ylipäätään työllistyvät miehiä huonommin. Helsingissä Viron ja Somalian tulijoista menee tasan. Naisten kokonaistyöllisyyden kannalta kuitenkin virolaiset ja kiinalaiset ovat huippuja, entinen Neuvostoliitto (Ukraina) ja Intia ei nekään pärjää huonosti.
Screenshot_20260519_192714_Chrome.jpg

Virolaisten naisten on vieläpä helppo muuttaa tänne ja kulttuuri samankaltainen. Intialaiset taas tekevät hyvää taloudelle sukupuolesta riippumatta. Kiinalaiset voivat olla turvallisuusuhka, sen verran valtio kontrolloi heitä.

Suomalaisten miesten on helpointa hakea Virosta. Kun löytyy vaimoehdokas, niin muutto on helppo. Tutustumisvaiheessa helppo vierailla puolin ja toisin. EU:n ulkopuolelta muuttaminen on paljon hankalampaa, varsinkin ilman työpaikkaa.
Viro minään naistulijoiden lähteenä on kyllä noin 30 vuotta vanha juttu eikä mitenkään relevanttia tänä päivänä sen enempää kuin tulijat muistakaan länsimaista.

Tulijoita kannattaisi houkutella sellaisista maista, joissa on ihan järkevä kulttuuri ja uskonto (ehkä kielikin), mutta eivät ole vielä länsimaistuneet.

Intiassa on muuten todella huono sukupuolijakauma kuten Kiinassakin. Kaipa sieltä silti voisi tänne jonkin verran talenttia piisata. Siinä massa pelataan aika isoilla volyymeilla...
 
Niin... onhan tuossa se pointti, että jos suomalainen mies häviää kosinta taistossa jollekkin afrikkalaiselle elämäntapatyöttömälle tai sähkömopolla ruokaa kuskaavalle lähi-idän ihmeelle, niin kieltämättä voi aika paljon itseään syyttää.
Tuossa tilanteessa pitää olla melkoinen elämäntapaluuseri jos syyttää ketään muuta kun itseensä. Mutta niitäkin toki on.
 
Tuossa tilanteessa pitää olla melkoinen elämäntapaluuseri jos syyttää ketään muuta kun itseensä. Mutta niitäkin toki on.
Toki tuollaisiakin naisia on ja he tosiaan ovat jo määritelmällisesti mm. "elämäntapaluusereita". Mutta miksi he syyttäisivät ketään tilanteestaan? Sehän on heidän oma valintansa ja luulisi heidän olevan tyytyväisiä. :whistling:
 
Kyllähän tuo perusongelma ja sen ratkaisu on se että miehet alkais ryhdistäytyä. Jos sulla on firma jonka tuote ei myy eikä kiinnosta asiakkaita, niin ei sitä voi olettaa että asiakkaat muuttuu tai se on asiakkaan vika, vaan pitää pistää oma tarjonta joko halvemmaksi (helpommaksi) tai nostaa tuotteen laatua.
Jos oman laadun parantaminen ei onnistu, niin sitten pitää laskea omaa rimaa.
Mikä tässä olikaan ongelma?
voi myös "opt-outata", ei ihan hirveää ongelmaa itselle kun aikaa jää monenmoiseen harrastamiseen, mutta yhteiskunnalle näyttää jostain syystä olevan.
 
voi myös "opt-outata", ei ihan hirveää ongelmaa itselle kun aikaa jää monenmoiseen harrastamiseen, mutta yhteiskunnalle näyttää jostain syystä olevan.
Ei se ole yhteiskunnalle ongelma, ellet tarkoita syntyvyyden laskua. Ongelmia tulee inceleistä, ei tyytyväisistä sinkuista.
 
Ei se ole yhteiskunnalle ongelma, ellet tarkoita syntyvyyden laskua. Ongelmia tulee inceleistä, ei tyytyväisistä sinkuista.
En minäkään tyytyväinen ole sinkkuuden tilaani, vaikken siitä ongelmaa itselleni teekkään. Tuossa vyyhdissä vaan on juuri tuo syntyvyyden lasku yhtenä osana, muuna osana tyytymättömyyden kanavoituminen mm. ääriliikkeiden saamaan äänimäärään, mahdollinen välinpitämättömyys kun ei ole vastuussa jälkikasvulleen jne.

Epäilen, että suurin osa sinkkumiehistä ei tee asiasta itselleen elämää suurempaa ongelmaa, vaikka tyytymättömyyttä olisikin. Nämä monenmoiset ääri-incel porukatkin jonkunlainen ääri-ilmiö suhteessa sinkkumiesten kokonaismäärään. e: En usko siis että edustavat mitenkään keskiverto singleä.
 
Viimeksi muokattu:
:rofl:

Opiskele ammatti jossa teet rahaa, osta hieno talo, kesämökki rantatontilla, vene ja autoksi jokin muu kuin Toyota, niin vaikka naama olisi kuin sen kuuluisa petolinnun perse ja hiuksetkin jo karanneet, niin kyllä naista löytyy. Itse olen ollut koko ikäni aika saatanan ruma, enkä edes mikään supliikkimies kuka runoilee itselleen pillua, mutta kompensoinut tätä ahkeruudella ja siten myös varakkuudella.

"Gaslighting" jatkuu. :comp: Vai oliko tuo postaus vain erkille suunnattu.

Ammatti löytyy (korkeakoulusta), palkkaa ja rahaa myös, talo löytyy, kesämökki löytyy, auto löytyy kuten sanoit. Ehkä se on sitten tuo veneen puute kun ei flaxi käy. En oo oikein veneilyihmisiä mutta kai se on joku purtilo hankittava että rupee seuraa löytymään. Tykkääkö naiset enemmän purje vai moottoriveneistä? :comp:
 
Viimeksi muokattu:
Niin... onhan tuossa se pointti, että jos suomalainen mies häviää kosinta taistossa jollekkin afrikkalaiselle elämäntapatyöttömälle tai sähkömopolla ruokaa kuskaavalle lähi-idän ihmeelle, niin kieltämättä voi aika paljon itseään syyttää.
No ei naisten iskeminen ole mikään kaksinkamppailu jotain etelän ihmemiestä vastaan. Vaan joka iikka on samoilla markkinoilla ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ihan siitä lähtien, että sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Sitä paitsi mamuilla voi olla aika laaja sosiaalinen verkosto.

Jos taas siinä vihjauksessa olisi perää, että normaali kantasuomalainen mies aina vie voiton mamuista, niin eihän mamut saisi pesää juuri koskaan ja varmasti sekin sitten näkyisi kaduilla. Mutta ei se vaan mene niin.
 
Jos taas siinä vihjauksessa olisi perää, että normaali kantasuomalainen mies aina vie voiton mamuista, niin eihän mamut saisi pesää juuri koskaan ja varmasti sekin sitten näkyisi kaduilla. Mutta ei se vaan mene niin.

Ei tietysti mene mutta todella useasti siihen on syynsä miksi se lähemmäs 40v nainen jolla on jo 3-4 aiempaa lasta eri miesten kanssa sitten "saa saaliiksi" sen tummaihoisen 25-30 vuotiaan Jamalin joka menee jopa naimisiin (ja "sattuu saamaan" Suomen kansalaisuuden sekä tekee ehkä yhden lapsen lisää) tämän prinsessan kanssa..

Ei sillä että nämä avioliitot välttämättä pitkään kestäisivät mutta kuitenkin.
 
todella useasti siihen on syynsä miksi se lähemmäs 40v nainen jolla on jo 3-4 aiempaa lasta eri miesten kanssa sitten "saa saaliiksi" sen tummaihoisen 25-30 vuotiaan Jamalin
Mikä se syy useimmiten lie? Joku lapsellinen menetetyn nuoruuden kaipuu, yleinen tyhmyys, kenties jonkinlainen vallankäytön pyrkimys jolla vastata omaan katkeruuteen maataan kohtaan?
 
Mikä se syy useimmiten lie? Joku lapsellinen menetetyn nuoruuden kaipuu, yleinen tyhmyys, kenties jonkinlainen vallankäytön pyrkimys jolla vastata omaan katkeruuteen maataan kohtaan?

Nopeasti katsoen win/win molemmille. Mies voi katsoa että saa Suomen kansalaisuuden ja nainen voi katsoa että saa nuoren aviomiehen joka olisi uskollinen eikä pettäisi tai jättäisi sekä huolehtii kaikista lapsista tehden ehkä ahkerasti fyysistä työtä kuten lähetin hommaa... Sitten voi tulla yllätystä kun kulttuurilliset eroavaisuudet tulevat kuvioihin eikä kumpikaan ole tietysti enää samanlainen kuin suhteen alussa kun molemmat tekivät parhaansa.

Nainen ei esim. ehkä halua ottaa isohkoa lainaa omiin nimiinsä ja perustaa kebab / pizza paikkaa yhdessä miehen kanssa idealla että 12-16 tuntisia päiviä tehdään ja nukutaan ehkä takatiloissa / yläkerrassa vaikka mies kokisi sen parannukseksi nykyisiin oloihin... Tai ehkä mies haluaa tuoda sen ensimmäisen vaimon ja lapsensa maahan mistä "unohti" mainita tälle uudelle vaimolle ja hänen lapsilleen..
 
Nopeasti katsoen win/win molemmille. Mies voi katsoa että saa Suomen kansalaisuuden ja nainen voi katsoa että saa nuoren aviomiehen joka olisi uskollinen eikä pettäisi tai jättäisi sekä huolehtii kaikista lapsista tehden ehkä ahkerasti fyysistä työtä kuten lähetin hommaa... Sitten voi tulla yllätystä kun kulttuurilliset eroavaisuudet tulevat kuvioihin eikä kumpikaan ole tietysti enää samanlainen kuin suhteen alussa kun molemmat tekivät parhaansa.

Nainen ei esim. ehkä halua ottaa isohkoa lainaa omiin nimiinsä ja perustaa kebab / pizza paikkaa yhdessä miehen kanssa idealla että 12-16 tuntisia päiviä tehdään ja nukutaan ehkä takatiloissa / yläkerrassa vaikka mies kokisi sen parannukseksi nykyisiin oloihin... Tai ehkä mies haluaa tuoda sen ensimmäisen vaimon ja lapsensa maahan mistä "unohti" mainita tälle uudelle vaimolle ja hänen lapsilleen..
Tästä en ole eri mieltä, mutta tarkoitin että tuollaisessa tapauksessa projektiin ryhtyvän naisen motiivit voivat olla kovin paljon moninaisemmat. Järjetöntä touhuahan se joka tapauksessa on, jotain mitä odottaisi ehkä keskivertoa impulsiivisemmalta teiniltä. Eivät mailit tosin tarkoita että ymmärrystä olisi; vanhan sanonnan mukaan ikää on, kun vaan tulis järkeä.

Lisäksi "suhteen alussa kun molemmat tekivät parhaansa" on turhan nätisti sanottu jos kyseessä on selkeästi toisen tai molempien taholta sairaalloisessa hyötymistarkoituksessa aloitettu yhteistyö. Siinä on tehty parhaansa korkeintaan oman edun tavoittelun vuoksi tai pahempaa.
 
Tästä en ole eri mieltä, mutta tarkoitin että tuollaisessa tapauksessa projektiin ryhtyvän naisen motiivit voivat olla kovin paljon moninaisemmat. Järjetöntä touhuahan se joka tapauksessa on, jotain mitä odottaisi ehkä keskivertoa impulsiivisemmalta teiniltä. Eivät mailit tosin tarkoita että ymmärrystä olisi; vanhan sanonnan mukaan ikää on, kun vaan tulis järkeä.

Lisäksi "suhteen alussa kun molemmat tekivät parhaansa" on turhan nätisti sanottu jos kyseessä on selkeästi toisen tai molempien taholta sairaalloisessa hyötymistarkoituksessa aloitettu yhteistyö. Siinä on tehty parhaansa korkeintaan oman edun tavoittelun vuoksi tai pahempaa.
Kysynnän ja tarjonnan laki, ei siinä sen kummempaa. Vaikka Suomessa onkin huutava pula naisista, niin ei nyt sentään ihan kaikki naiset ole kovin haluttua seuraa.

Joten jos on ikäloppu ja sairaalloisen läski akka, niin on ihan ymmärrettävää, että saattaa kiinnostaa tuoda joku rattopoika ulkomailta tänne seuraksi.

Sillä rattopojalla on omat motiivit seuranpitoon, mutta on mahdollista, että joku näistä ihan aidostikin tykkää akasta, koska on kuitenkin eksoottisesta naisesta kysymys ja kaipa se jotain nicheä voi sytytellä.
 
Pitäisi saada töitä nuorille naisille, jos haluaa heitä houkutella. Miesten on helpompi muuttaa.
Asiaa voi korjata myös toisesta suunnasta. Suomen sukupuolijakaumaa on vääristetty kohtuuttoman kovalla ja yksipuolisella pakolaisväestöllä ja maahanmuutolla. Isoilla karkoituksilla saadaan myös tasapainotettua tilannetta.
Kyllähän tuo perusongelma ja sen ratkaisu on se että miehet alkais ryhdistäytyä. Jos sulla on firma jonka tuote ei myy eikä kiinnosta asiakkaita, niin ei sitä voi olettaa että asiakkaat muuttuu tai se on asiakkaan vika, vaan pitää pistää oma tarjonta joko halvemmaksi (helpommaksi) tai nostaa tuotteen laatua.
Jos oman laadun parantaminen ei onnistu, niin sitten pitää laskea omaa rimaa.
Mikä tässä olikaan ongelma?
Aivan käsittämättömän huono esimerkki ja vertauskuva. Parisuhdemarkkina ei ole mitenkään verrattavissa globaaliin vapaaseen markkinaan. Välitön parisuhdemarkkina joka on avoinna jokaiselle suomalaiselle on käytännössä vain Suomen sisällä ja sen markinnan tarjonnasta päätetään poliittisin päätöksin. Nykyinen numereellinen epäbalanssi on hyvä esimerkki siitä.

Toiseksi merkittävin vaikuttava tekijä on edelleen moderni vihermarxistien, edellisten hallituksien ja median ajama miesviha ja kiihkofeminismi jossa naisia ajetaan lapsettomuuteen, nettihuoraamiseen (onlyfans yms.), polyamoriaan yms. sairaaseen paskaan. Jos ihmisiä manipuloidaan systemaattisesti niin ei se ole silloin enää mikään luonnollinen markkinoiden lopputulos. Samoiten kuten esim. tilanteessa jossa rokotteiden kysyntä laskee sen takia että hörhöt saa ihmiset luulemaan että niissä on sisällä Bill Gatesin 5G siruja.
Venäjä on nyt poissa laskuista, Ukraina sopisi paremmin.
Tämä voi kuulostaa ehkä varmalta keissiltä tämänpäivän näkökulmasta, mutta jos ja kun sota loppuu joskus ja jos raja taas aukeaa niin on lähes varmaan että pitkällä tähtäimellä suomalaiset miehet tulee pariutumaan entistä enemmän venäläisten naisten kanssa. Sillä puolen rajaa on mieletön puute miehistä, naiset on hoikkia ja pitää ulkonäöstä huoltaan. Tällä puolen rajaa Irmeli 200kg haluaa avoimeen suhteeseen ja jankuttaa woke-propagandaa.
 
Viimeksi muokattu:
"Gaslighting" jatkuu. :comp: Vai oliko tuo postaus vain erkille suunnattu.

Ammatti löytyy (korkeakoulusta), palkkaa ja rahaa myös, talo löytyy, kesämökki löytyy, auto löytyy kuten sanoit. Ehkä se on sitten tuo veneen puute kun ei flaxi käy. En oo oikein veneilyihmisiä mutta kai se on joku purtilo hankittava että rupee seuraa löytymään. Tykkääkö naiset enemmän purje vai moottoriveneistä? :comp:
Ehdottomasti purjevenemiehistä, mutta purjevenemieheksi tulemisessa on piiitkä learning curve, joten moottorihommista voisi aloitella.
 
Paree alkaa öövata sitä svenskaa ja akvaviittiä jos haluaa äkta punahousukapteeniksi... ja paatiksi ei tietenkään kelpaa mikään alle 10 metrin jolla... :D
 
Nettitreffit & Tinder ketjussa oli pari päivää sitten linkki Keskustanuorten ehdotukseen valtiollisesta deittipalvelusta: Nettitreffit + Tinder

Tinder ja muut nykynettideittipalvelut toimivat vain pienelle osalle käyttäjistä. Algoritmit on tehty rahastamaan, ei yhdistämään ihmisiä. Jos deittipalvelu tehtäisiin järkevästi se voisi parantaa tilannetta. Tietysti on mahdollista, että lopputulos muistuttaisi Apottia mutta olen mieluummin optimistinen.

Tällä hetkellä syntyvyys, sinkkujen määrä ja miesten suhde naisiin nuoremmissa ikäluokissa on niin perseestä että kaikki keinot mitkä mahdollisesti parantavat tilannetta kannattaisi kokeilla.

Lisäksi voi kysyä miten moni sinkuista on oikeasti tyytyväisiä nykytilanteeseen? Varmasti tyytyväisiä on mutta epäilen vahvasti suuren osan kaipaavan enemmän tai vähemmän parisuhdetta, vaikka sitä ei ehkä kehtaa julkisesti myöntää...
 
Nettitreffit & Tinder ketjussa oli pari päivää sitten linkki Keskustanuorten ehdotukseen valtiollisesta deittipalvelusta: Nettitreffit + Tinder

Tinder ja muut nykynettideittipalvelut toimivat vain pienelle osalle käyttäjistä. Algoritmit on tehty rahastamaan, ei yhdistämään ihmisiä. Jos deittipalvelu tehtäisiin järkevästi se voisi parantaa tilannetta. Tietysti on mahdollista, että lopputulos muistuttaisi Apottia mutta olen mieluummin optimistinen.

Tällä hetkellä syntyvyys, sinkkujen määrä ja miesten suhde naisiin nuoremmissa ikäluokissa on niin perseestä että kaikki keinot mitkä mahdollisesti parantavat tilannetta kannattaisi kokeilla.

Lisäksi voi kysyä miten moni sinkuista on oikeasti tyytyväisiä nykytilanteeseen? Varmasti tyytyväisiä on mutta epäilen vahvasti suuren osan kaipaavan enemmän tai vähemmän parisuhdetta, vaikka sitä ei ehkä kehtaa julkisesti myöntää...
Ei Tinderissä mitään muuta isoa vikaa sinänsä ole paitsi naurettava sukupuolijakauma. Markkinoilla on kyllä vaihtoehtojakin, mutta sukupuolijakauma ei ole eikä voi olla kovin hyvä missään, koska markkinoilla olevia sinkkunaisia ei vaan yksinkertaisesti ole tarpeeksi.

Ei keskustanuorten appikaan tätä muuksi muuta.

Ylipäätään ajatus valtiollisesta deittiapista on jotenkin omituinen. Ihan kuin elettäisiin jossain Neuvostoliitossa.
 
Ylipäätään ajatus valtiollisesta deittiapista on jotenkin omituinen. Ihan kuin elettäisiin jossain Neuvostoliitossa.
Tarkoitus on hyvä, mutta menee täysin ohi maalista. Kysynnän ja tarjonnan lait pätevät aina riippumatta siitä, kuka sovelluksen omistaa. Terveemmällä algoritmilla voisi todennäköisesti tekohengittää tilannetta hetken, mutta naisten kysyntä keskittyy aina hypergamian vuoksi vahvasti aivan kärkiprosenttien miehiin. Valtiollinen "Kela-Tinder" olisi lopulta vain verorahoilla pyörivä, kuollut alusta, jossa miehet huutavat tyhjille seinille.

Teoreettisesti pohtien tällä hetkellä kilpailu luo vääristyneet kannustimet. En poistaisi kilpailua vain tämän takia.
 
Tarkoitus on hyvä, mutta menee täysin ohi maalista. Kysynnän ja tarjonnan lait pätevät aina riippumatta siitä, kuka sovelluksen omistaa. Terveemmällä algoritmilla voisi todennäköisesti tekohengittää tilannetta hetken, mutta naisten kysyntä keskittyy aina hypergamian vuoksi vahvasti aivan kärkiprosenttien miehiin. Valtiollinen "Kela-Tinder" olisi lopulta vain verorahoilla pyörivä, kuollut alusta, jossa miehet huutavat tyhjille seinille.

Teoreettisesti pohtien tällä hetkellä kilpailu luo vääristyneet kannustimet. En poistaisi kilpailua vain tämän takia.
Ainut miten online-deittailua saataisiin jotenkin tasapainoisemmaksi olisi palaaminen ikivanhaan eli lähinnä tekstipohjaiseen "nettideittailuun" ja kaikki Tinderin kaltaiset apit kiellettäisiin kokonaan.

Joo not gonna happen eikä pidäkään. Eikä vanhat ajat silti enää palaisi vaikka yksi askel siihen suuntaan päästäisiinkin.

Sitä paitsi olettaen, ettei naiset pääasiassa haluaisi enää tänä päivänä paljastaa painolukemaansa tai tarkkaa ruumiinrakennetta (tekstimuodossa), niin kommunikointi olisi aika awkwardia kun olisi ajan säästämiseksi melkein pakko nostaa kissa heti pöydälle.

Jos taas ajatuksena on, että ihmiset puolipakotetaan pariutumaan epäviehättävien ihmisten kanssa, niin ei siitäkään kyllä mitään tule...
 
Ehdottomasti purjevenemiehistä, mutta purjevenemieheksi tulemisessa on piiitkä learning curve, joten moottorihommista voisi aloitella.

Voin kyllä ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että pääosin kannattaa unohtaa noi venehommat jos flaksia koittaa parantaa, niissä yleensä lähtee se hankittukin eukko :rofl:

Ja ehdoton ei purjevenehommille. Ehkä joku vuokrattu luksushuvijahti voi kelvata, ja sekin on parhaimmillaan jos se ei koskaan irtoa laiturista ;)

Ei ehkä ihan yhtä paska harrastus naisten saamiseen kuin vaikkapa metsästys, mutta aika lähellä.
 
Tähän liittyy myös se, että naisista on mukava lähteä purjehtimaan tyynenä aurinkoisena kesäpäivänä.
 
Voin kyllä ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että pääosin kannattaa unohtaa noi venehommat jos flaksia koittaa parantaa, niissä yleensä lähtee se hankittukin eukko :rofl:

Ja ehdoton ei purjevenehommille. Ehkä joku vuokrattu luksushuvijahti voi kelvata, ja sekin on parhaimmillaan jos se ei koskaan irtoa laiturista ;)

Ei ehkä ihan yhtä paska harrastus naisten saamiseen kuin vaikkapa metsästys, mutta aika lähellä.
Tämä nyt on tietysti vaan mun preferenssi, mutta kaikki purjehtijat meni mulla automaattisesti vasempaan. Ei kiinnosta se elämäntyyli yhtään. edit eli ei kannata esittää mitään mitä luulet naisten haluavan. Me ollaan yksilöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt jotain lähdettä tiskiin tästä.
Lähde mihin? Siihen että hypergamia on olemassa, vai siihen että se näkyy deittisovelluksissa erityisen vahvasti? Jos hypergamia on totta ja sovellukset avaavat valinnanvaran globaaliksi, niin kysynnän keskittyminen kärkipään porukkaan seuraa siitä automaattisesti.
 
Sama se on naisilla. Naisen täytyy olla hoikka nuori valkoinen blondi.

Lisäksi pinkit hiukset omaavia kiusataan. Minulla on jopa lähde
Täyttä puuta heinää. Miehet eivät ole nirsoja vaan swaippaavat oikealle tyyliin joka toisen naisen. (Vastaavasti naiset swaippaavat vain muutaman prosentin profiilista.)

Se, että joku seksologi sanoo jotain ei tarkoita sitä, että se olisi faktuaalisesti totta. Etenkin kun online-deittailu ei varsinaisesti edes liity alaan.

Vanha sanonta kuuluu että ronkelit runkkaa, mutta nykyään yhä useampi joutuu runkkaamaan vaikka ei edes ole ronkeli.
 
Täyttä puuta heinää. Miehet eivät ole nirsoja vaan swaippaavat oikealle tyyliin joka toisen naisen. (Vastaavasti naiset swaippaavat vain muutaman prosentin profiilista.)

Vanha sanonta kuuluu että ronkelit runkkaa, mutta nykyään yhä useampi joutuu runkkaamaan vaikka ei edes ole ronkeli.
Sanoit itse
"Sitä paitsi olettaen, ettei naiset pääasiassa haluaisi enää tänä päivänä paljastaa painolukemaansa tai tarkkaa ruumiinrakennetta (tekstimuodossa), niin kommunikointi olisi aika awkwardia kun olisi ajan säästämiseksi melkein pakko nostaa kissa heti pöydälle."

Kyllä tuo viittaa laihuuden suosimiseen. Tavan miehet taas löytää kanssa seuraa, oma tyttäreni löysi sellaisen tinderistå. Ja tyttö on noi antamani speksit täyttävå.
 
Sanoit itse
"Sitä paitsi olettaen, ettei naiset pääasiassa haluaisi enää tänä päivänä paljastaa painolukemaansa tai tarkkaa ruumiinrakennetta (tekstimuodossa), niin kommunikointi olisi aika awkwardia kun olisi ajan säästämiseksi melkein pakko nostaa kissa heti pöydälle."

Kyllä tuo viittaa laihuuden suosimiseen. Tavan miehet taas löytää kanssa seuraa, oma tyttäreni löysi sellaisen tinderistå. Ja tyttö on noi antamani speksit täyttävå.
No ei miehetkään sentään ihan ketä tahansa kelpuuta vaan tottakai jotain peruskriteerejä voi olla. Jos Tinderissäkin esimerkiksi joka toinen profiili swaipataan oikealle niin vastaavasti joka toinen swaipataan vasemmalle.

Siitä on kuitenkin aika pitkä matka siihen, että vain laiha blondi kelpaa kuten höpöhöpö-seksologi väitti.

Lisäksi miehiä on määrällisesti niin paljon enemmän, että swaippailut menee jonkin verran ristiin tietenkin ja kaikkein surkeimmatkin naiset saa tykkäyksiä kyllä, jopa ihan reilustikin. Naiset saa tykkäyksiä vaikka profiilissa ei olisi edes mitään varsinaista kuvaakaan henkilöstä...

Maailma on täynnä epätoivoisia miehiä, joille kelpaa vaikka millainen nainen.
 
Viimeksi muokattu:
Lähde mihin? Siihen että hypergamia on olemassa, vai siihen että se näkyy deittisovelluksissa erityisen vahvasti? Jos hypergamia on totta ja sovellukset avaavat valinnanvaran globaaliksi, niin kysynnän keskittyminen kärkipään porukkaan seuraa siitä automaattisesti.
Tähän
mutta naisten kysyntä keskittyy aina hypergamian vuoksi vahvasti aivan kärkiprosenttien miehiin.
 
No ei miehetkään sentään ihan ketä tahansa kelpuuta vaan tottakai jotain peruskriteerejä voi olla. Jos Tinderissäkin esimerkiksi joka toinen profiili swaipataan oikealle niin vastaavasti joka toinen swaipataan vasemmalle.

Siitä on kuitenkin aika pitkä matka siihen, että vain laiha blondi kelpaa kuten höpöhöpö-seksologi väitti.

Lisäksi miehiä on määrällisesti niin paljon enemmän, että swaippailut menee jonkin verran ristiin tietenkin ja kaikkein surkeimmatkin naiset saa tykkäyksiä kyllä, jopa ihan reilustikin. Naiset saa tykkäyksiä vaikka profiilissa ei olisi edes mitään varsinaista kuvaakaan henkilöstä...

Maailma on täynnä epätoivoisia miehiä, joille kelpaa vaikka millainen nainen.
Tykkäyksistä on iso matka tapaamiseen.

Sinua luultavasti hämää egoboostaajat ja markkina-arvon testaajat, jotka eivät edes ole etsimässä seuraa. Näille riittää tykkäykset, ei ne lähde muuhun. Jotkut voi vedättää keskusteluilla. Nuo olisi hyvä siivota palveluista pois.
 
Sinua luultavasti hämää egoboostaajat ja markkina-arvon testaajat, jotka eivät edes ole etsimässä seuraa. Näille riittää tykkäykset, ei ne lähde muuhun. Jotkut voi vedättää keskusteluilla. Nuo olisi hyvä siivota palveluista pois.
Jos ego-buustaajat siivotaan Tinderistä pois niin sukupuolijakauma olisi vielä huonompi kuin nyt... Mitä se sitten loppujen lopuksi hyödyttää, eipä juuri mitään. Paitsi sen, että paljastaisi hitaimmillekin miehille että miten älytön toi palvelu on miehen kannalta.

Ja myös täynnä naisia, joille kelpaa ihan täysin tavallinen mies, oikeenpa hyvinkin.
Yhä enemmissä määrin ei kelpaa, ja "täynnä" on väärä sana muutenkin joka tapauksessa, koska sinkkumarkkinoiden sukupuolijakauma on niin vinoutunut. Ja se vinoumahan osaltaan juuri aiheuttaa sen, että naisilla on varaa katsella reilusti ylöspäin.
 
Tartut muutamaan sanaan ja jätät koko pointin huomiotta. "Aina" oli liioittelua, myönnän, mutta vinouma on mitattu juttu. En vain joka vaiheessa jaksa kierrellä ja kaarrella poikkeuksista. Teoriassa kun poistetaan deittailun esteitä, niin hypergamia pääsee toimimaan puhtaimmillaan. Käytännön elämässä kuitenkin ihmiset tekevät pakon edessä jonkun verran kompromisseja oman markkina-arvonsa puitteissa. Ei siis pidä tietoisesti ohittaa sitä, mitä yritin sanoilla "vahvasti" ja "kärkiprosentit" empiirisesti tarkoittaa.

Vaikka nyt esimerkkinä kotimaista tuotantoa ja ihan vertaisarvioitu tutkimus reilun vuoden takaa. Paperissa esitetään, että tämä miesten tilanne markkinalla on yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuusongelma joka vaatii poliittisia korjaustoimenpiteitä. Vanhat OkCupidin sun muitten Dataclysmin tilastot kymmenen vuoden takaa eivät ole ihan tuoreinta, mutta sama havainto niissäkin.

Voidaan toki mun puolesta sopia, että hypergamiaa ei ole olemassa, koska niin vinossa oleva sukupuolijakauma hoitaa ns. hommat jo itsessään ilman mitään muita oletuksia. Kysyntä ja tarjonta taas kerran.

Menee kuitenkin vähän semantiikasta vääntämiseksi, jos nämä empiiriset realiteetit sivuutetaan.
 
Ja myös täynnä naisia, joille kelpaa ihan täysin tavallinen mies, oikeenpa hyvinkin.
Mitä tässä on elämää kerennyt näkemään, niin tuntuu tuota katkeruutta vastakkaista sukupuolta kohtaan lyötyvän kummalta puolelta aitaa. Siinä missä toisille kaikki naiset ovat salaa pettäviä lihavia huoria niin toiselle kaikki miehet ovat väkivaltaisia sikoja.

Pariutumisessa kuitenkin normaalisti mies on se aktiivinen tekijä niin itsetunnon päälle tuo jatkuva torjutuksi tuleminen varmasti sattuu hieman enemmän uroksia. En tosin epäile, etteikö se nainen ketä kukaan ei koskaan kysy mihinkää myös koe riittämättömyyden tunnetta mahdollisesti. Ei kukaan mies tai nainen ole niin vahva henkisesti, että lähtökohtaisesti pystyisi myöntämään syyn oman parisuhteen totaaliseen puuttumiseen löytyvän omasta itsestä. Vaan "todellisen syyn" pitää olla sitten hypergamiassa, markkina-arvossa, tinderissä, vastakkaisessa sukupuolessa yleistettynä, makkaroiden liiallisessa määrässä tai mitä nyt kukin haluaa siihen sarakkeeseen keksiä.

En tiedä olenko itse sitten paritunut miehenä ylöspäin, mutta kun ollaan vaimon kanssa ulkona iltaa viettämässä niin sitä tullaan pokailemaan noin 100-kertaisesti meikäläiseen verrattuna.
 
Selvästikin tässä on nyt väitteen looginen siaältö ymmärretty väärin. Kysyntä keskittyy aina vahvasti ei tarkoita, etteivätkö monet naiset kelpuuttaisi normaaliakin. Se tarkoittaa vain sitä, että - etenkin tuollaisissa palveluissa - kysyntä keskittyy aina vahvasti.

Tässäkin toimii ns. 80/20 -periaate, jossa toki luvut ovat hihasta ravistetut ja pelkkä otsikko. Epäsuhta tässä kuten monessa muussakin voi olla jopa suurempi. Kuitenkin jo se klassinen nimiskenaario - jossa 20% toimijoista kerää 80% hyödystä - tarkoittaa karkeasti asia hahmottaen 16-kertaista vinoumaa ylimmän viidenneksen hyväksi vs. muut neljä.
 
Itse sanoisin että vähääkään aikuisemmista miehistä kuin naisistakin puhuttaessa se yksilöllisyys nousee kyllä pintaan.
Eli listaa vaikka ensin ne jutut mitkä itselle ovat negatiivisia tai mistä ei tykkää ja lähtee siitä liikkeelle tai toisinpäin.

Toki on ehkä nykyaikaa olla moderni ja sanoa ettei ole mitään väliä kunhan vain saisi sen seurustelukumppanin, kuka tahansa kelpaa jne mutta jos rehellisesti kysytään;

Eli miten vaikkapa:
- kotimaa, nykyinen asuinpaikka ja kieli (se on kohtuu tärkeä monille että vähintään yhteinen kieli löytyy jos ei kaukosuhde haittaisikaan)

- tupakointi, tatuoinnit, alkoholin & rahan käyttö. Onko niihin mitään toiveita ja noissa monesti omat valinnat & aiemmat kokemukset vaikuttavat? Vähintään siinä vaiheessa kun toinen haluaa yhteistä käyttö tai kaikkia tilejä alkaa ehkä merkitsemään onko toinen tottunut ostamaan kaiken luotolla ja velkaa rankastikin jne...

- Pituus, paino? (Vaikka pidempänä miehenä itseäni ei nyt haittaisi jos olisi "about saman pituinen nainen" se voisi olla monelle miehelle iso pala seurustella esim. 150cm pitkänä jonkun 178cm neitokaisen kanssa. Painosta itse sanoisin että vähintäänkään se ei saisi vaikuttaa yleiseen terveyteen, liikkumiseen jne)

- Ikä sen mukanaan tuoma elämänkokemus & kypsyys mitä haetaan. Vaikka moni täällä ihan avoimestikin ihailee ja haikailee jotain 18v neitokaista ja joku päälle 50v Persujen Vornanenkin alkaa Ihkun edessä ammuskelemaan teinityttöjen takia noistakin on monia mielipiteitä. Jotkut (tosin aika harvat) miehet etsivät vanhempia naisia, itse tahtoisin että hän olisi nuorempi mutta jo pitkään pitänyt ikärajaa "vähintään 25v joka on asunut yksinkin" koska enemmän kuin kyllästynyt olemaan kuin vanhempi toisen perään ilman auktoriteettiä (ei enää ikinä jotain 18v suoraan kotoaan muuttavaa opiskelijaa). Tosin en todellakaan tahtoisi jakaa elämääni jonkun eläkeläisen kanssa vaikka kuinka hänellä olisi terveet elämäntavat yms...

- Omat ja toisen harrastukset. Eli kaikki se aika kun EI harrasteta sitä seksiä tai olla (eripuolilla) töissä tai nukuta. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä ja tehdä yhdessä mutta jos toinen tahtoo vaikka 2-3 kertaa viikossa lähteä baariin aloittaen ajoissa ja tullen kotiin aamutunneilla toisen tahtoessa esim. aamusta lähteä juoksemaan tai harrastamaan joogaa jne..

- Myös ihan perinteiset kysymykset kuten vaikkapa: lapsia vai ei? Asutaanko yhdessä vai ei, kumman luona jos asutaan? Työtön, elämäntapa työtön, töissä, töissä "24/7 kunnes tavoite X täyttyy, elämän täytyy odottaa" tai jotain siltä väliltä? Mitenkäs suhde, onko tämä suhde, panosuhde kaveruudella missä ollaan vapaita seurustelemaan muiden kanssa kun toinen odottaa ehkä jo sormusta? Myös "oma venyminen" tai moraali voi olla koetuksella jos toisen työ on vaikkapa tubettaminen tai OF tuottaminen, ehkä haluaa sinua myös työhön mukaan...

- Vakaumusten syvyys voi myös vaikuttaa. Olen seurustellut usemmankin täysin tai hyvin pitkälle kasvissyöjän kanssa mutta jos pahimmillaan se ulotetaan seurustelukumppaniin ja jopa tämän perheeseen ja siitä "saarnataan" muille homma ei tule toimimaan. (Tuo ruokavalio nyt esimerkkinä)

Eli se että "pariutuu" ei automaattisesti lopeta hommaa kuten elokuvissa tapahtuu vaan sen ensimmäisen suudelman jälkeen homma joko etenee tai sitten ei..
 
Viimeksi muokattu:
Tässäkin toimii ns. 80/20 -periaate, jossa toki luvut ovat hihasta ravistetut ja pelkkä otsikko. Epäsuhta tässä kuten monessa muussakin voi olla jopa suurempi. Kuitenkin jo se klassinen nimiskenaario - jossa 20% toimijoista kerää 80% hyödystä - tarkoittaa karkeasti asia hahmottaen 16-kertaista vinoumaa ylimmän viidenneksen hyväksi vs. muut neljä.
Huhujen mukaan Tinderin sukupuolijakauma olisi 75-25.

Jos siis otetaan sata käyttäjää, niin 75:stä miehestä top 20% olisi 15 miestä.

Edes noi 15 miestä eivät käytännössä saa "kyllikseen" 25 naisesta. Tai käytännössä käy niin, että top 10% tai top 5% saa kyllikseen mutta lopuilla olisi nihkeää ja satunnaista, ja jotkut kriteerithän niilläkin on.

No mikä on sitten sen lopun 80% miespopulaation kohtalo? Hah hah.

Mutta @gramma :lla on tietysti hyvät selitykset tähän. Kato nääs kun naisille kelpaa TAVALLINEN MIES ja tällaisia naisia on sitä paitsi markkinat TÄYNNÄÄN.
 
Edelleen; Suomessa miesten ja naisten epäsuhta taitaa pahimmillaan olla 52-48% ikäluokasta. Se ei ole persujen eikä vihreiden vika että ei pariudu. Kyse on yksilön preferensseistä, ja osa nyt vaan on mielummin ilman kun kenen tahansa kanssa. Mutta jos yrittää onkivavalla eikä tärppää, niin pitää pistää verkot vesille.
Miehille tyypillistä käytöstä on vain etsiä vika kaikkeen yhteiskunnasta, päättäjistä, alakoulun reksistä tai soijapapujen pieruaktivoinneista.
No, vika on kuitenkin loppupeleissä itsessä.
 
Edelleen; Suomessa miesten ja naisten epäsuhta taitaa pahimmillaan olla 52-48% ikäluokasta. Se ei ole persujen eikä vihreiden vika että ei pariudu. Kyse on yksilön preferensseistä, ja osa nyt vaan on mielummin ilman kun kenen tahansa kanssa. Mutta jos yrittää onkivavalla eikä tärppää, niin pitää pistää verkot vesille.
Miehille tyypillistä käytöstä on vain etsiä vika kaikkeen yhteiskunnasta, päättäjistä, alakoulun reksistä tai soijapapujen pieruaktivoinneista.
No, vika on kuitenkin loppupeleissä itsessä.
Vika voi olla ihan objektiivisesti OLOSUHTEISSA, ilman että se olisi suoraan minkään tietyn tahon syytä.

Tässä on nyt niin paljon paremmissakin piireissä jo puhuttu siitä, että miehille pariutuminen on yhä vaikeampaa, johtuen sukupuolijakaumasta ja muista syistä (joista kaikista ei niin haluta paremmissa piireissä puhua), että on naurettavaa yhä vaan miehiä syytellä. Kuten teet.
 
johtuen sukupuolijakaumasta
Joka on miltei tasan. Vanhemmissa ikäluokissa naiset sitten alkaa viedä. Eli syy ei ole sukupuolijakaumassa että miehet tuntuvat valittavan pariutumisen vaikeudesta. Miehet valittavat tarkoittaa sitä että melkoinen osa miehistä ei kiinnosta naisia tarpeeksi jotta vapaalla olevat naiset ryhtyisivät parisuhteeseen heidän kanssaan. Tasainen sukupuolijakauma.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 312
Viestejä
5 247 077
Jäsenet
83 483
Uusin jäsen
UwU_LoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom