• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 554

Lisäksi olisi tärkeää ymmärtää, mistä naisvihamieliset asenteet kumpuavat: esimerkiksi miesvaltaisissa verkkoyhteisöissä tasa-arvon lisääntyminen ja naisten mahdollisuus valita mieleisensä kumppani nähdään ongelmana. Puhutaan kylmästi ”markkina-arvosta” ja parinvalinnasta yhteiskunnallisen vallan määrittäjänä. Läheisyyden, yhteyden ja tunteiden ilmaisun sijaan seksiä ja naisia käsitellään vain paineiden purkamisen välineinä. Yhteiskunta voi tarjota tukea, mutta viime kädessä vastuu näiden pahoinvointia lisäävien ajatusmallien purkamisesta on miehillä itsellään.

Merkityksellisiin intiimisuhteisiin kuuluu esimerkiksi vastavuoroista henkistä läsnäoloa, keskustelukykyä sekä taitoa reflektoida omia tuntemuksiaan. Seksi ei ole kenenkään oikeus tai velvollisuus, eivätkä naiset ole Räsäsen kirjoituksessaan vihjaamalla tavalla Gini-kertoimella mitattavia hyödykkeitä, vaan ihmisiä, joilla on oikeus elää ilman miesten heitä kohtaan tekemää väkivaltaa.


Kuulostaako tutulta?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Tämä oli hieman yllättävää:
" Suomi on EU:n väkivaltaisimpia maita naisille. "
+
"
Miesten tunnetaitoja tulee vahvistaa ja monipuolistaa, jotta he pystyvät ottamaan paremmin vastuuta omasta tunnesäätelystään ja luomaan näin väkivallattomia, mielekkäitä ihmissuhteita. Tähän pääseminen vaatii toimia jo varhaiskasvatuksesta ja perusopetuksesta alkaen.
"

Olen lähinnä ajatellut että jotkut miehet heittävät vitsillä jotain "vitun huora ei anna" tjsp. Ehkä ovat sitten tosissaan eivätkä oikeasti ymmärrä kontestia mistä puhuvat koska väite itsessään on absurdi (mistä rujosti ilmaistu mutta vitsiksi tarkoitettu ilmaus varmaankin juontuu).

Ehkä sitten on syntynyt sukupolvi (tai useampia) missä on hyväksyttävämpää huumata nainen, juottaa puoliväkisin humalaan tai livauttaa jotain drinkkiin seksin (raiskauksen) toiveissa. Varmaan tämäkin on yksi syy miksi niissä opiskelujärjestöjen, firmojen jne. bileissä ei loppuillasta sitten niitä naisia niin paljoa näy.

Vaikka toinen olisikin "pantavan hyvän näköinen" ei se tarkoita että "kännissä ja läpällä" voi sitten väkisin viedä vessaan tms ja jos toinen vastustelee niin valittaa että on nirso lehmä tjsp.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Miesten ongelmat oma vika, naisten ongelmat yhteiskunnan/miesten vika
Eihän se naistenkaan hyvinvointi ole mieshen vastuulla. Eli JOKAISEN pitäisi itse olla vastuussa siitä että on onnellinen ja tasapainoinen. Vasta sen jälkeen (IMO) kun on päässyt sinuiksi itsensä kanssa, osaa pyörittää sitä omaa taloutta ja tietää edes kutakuinkin mitä elämältään haluaa voi harkita sitä parisuhdetta ja solmivansa toimivaa liittoa.

Ei se elämä pyöri itsen ympärillä. Ei maailmaa ole luotu siksi että se tekisi juuri "minut" onnelliseksi tai edes huomioisi minua. Moni ei vaan tunnu tajuavan tätä. Koskee myös naisia, löytyy monia jotka odottavat että kaikki tehdään eteen ja passataan. Riittää kun tekee duck facen ja hymyilee.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 104
Noin se varmaan menee, pitää tietää tasan ja tarkkaan mitä haluaa ja miten elämä etenee ennenkuin se parisuhde on mahdollinen. Sitten kun ei menekään niin kasvetaan erilleen tms :) Mutta joo, onhan sillä parisuhteellakin jotain tekemistä yksilön onnellisuuden kanssa, muuten ei kai sitä haviteltaisi.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 702

Enemmän asiaa oli alkuperäisessä tutkijatohtorin mielipidekirjoituksessa, feministimies on löytänyt siitä omaan agendaan sopivia piilomerkityksiä.
Viime vuosina Tinder ja muut deittisovellukset ovat teoriassa parantaneet mahdollisuuksia kumppanin löytämiseen. Todellisuudessa sovelluksissa pärjäävät kuitenkin ne, jotka ovat jo valmiiksi haluttuja. Naisille sovellukset voivat antaa lähes rajattomat mahdollisuudet kumppanin valintaan.
Keskivertomies voi tulla deittisovelluksissa torjutuksi yhdessä illassa useammin kuin aiemman sukupolven miehet koko elämänsä aikana.
Kyllähän tuo syö sekä miestä että naista.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Noin se varmaan menee, pitää tietää tasan ja tarkkaan mitä haluaa ja miten elämä etenee ennenkuin se parisuhde on mahdollinen. Sitten kun ei menekään niin kasvetaan erilleen tms :) Mutta joo, onhan sillä parisuhteellakin jotain tekemistä yksilön onnellisuuden kanssa, muuten ei kai sitä haviteltaisi.
Joo, onhan niitä teiniavioliittoja ja lapsia. Mutta jotenkin on sellainen tunne että ei heilläkään se elämä ihan 100% onnellista ole vaikka on parisuhde, lapsi ja vielä opiskeluakin päälle...

" Lapsen isän kanssa hän erosi pian syntymän jälkeen. Mintulla on Alexin yksinhuoltajuus. "
Tosin jokaisella pilvellä on hopeareunus:
" Mintun toinen lapsi, Alexin pikkusisko, syntyi lokakuussa 2017 hieman ennen laskettua aikaa. Jasminen syntyessä Minttu oli 16-vuotias."
Eli onnellisesti parisuhteessa, pari lasta ja elämä edessä. Nyt 19 vuotias opiskelut jatkuvat ja haaveissa siintää ammatti sekä vakituinen työpaikka.


Mutta jokainen tyylillään, eli voi tehdä kuten Minttu tai samsungaaja tai sitten kuten itse ehdotan ja odottaa sitä että ne perusasiat olisi mietitty ja kunnossa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475
Olen lähinnä ajatellut että jotkut miehet heittävät vitsillä jotain "vitun huora ei anna" tjsp. Ehkä ovat sitten tosissaan eivätkä oikeasti ymmärrä kontestia mistä puhuvat koska väite itsessään on absurdi (mistä rujosti ilmaistu mutta vitsiksi tarkoitettu ilmaus varmaankin juontuu).

Ehkä sitten on syntynyt sukupolvi (tai useampia) missä on hyväksyttävämpää huumata nainen, juottaa puoliväkisin humalaan tai livauttaa jotain drinkkiin seksin (raiskauksen) toiveissa. Varmaan tämäkin on yksi syy miksi niissä opiskelujärjestöjen, firmojen jne. bileissä ei loppuillasta sitten niitä naisia niin paljoa näy.

Vaikka toinen olisikin "pantavan hyvän näköinen" ei se tarkoita että "kännissä ja läpällä" voi sitten väkisin viedä vessaan tms ja jos toinen vastustelee niin valittaa että on nirso lehmä tjsp.
Mulla on sama homma, en ole tajunnut että tilanne on noin paha. :confused2:

Ei mulle ole koskaan tullut mieleenkään tehdä mitään tuollaista, toisaalta enpä myöskään ole mikään yltiömaskuliinen karju jonka palleja pakottaa holtittomasti.

Pätee suurimpaan osaan miehistä tällä palstalla. Vika on aina muualla kuin itsessä.
Ihan oikeasti, osalla tosiaan on selkeästi syrjäytymistä tai mielenterveysongelmia. Toisilla taas ei, niitä ongelmia on kyllä myös yhteiskunnan ja kulttuurin puolellakin kun meno on välillä liian kilpailullista. 50% miehistä tulee kuitenkin aina olemaan keskimääräistä huonompia, vaikka kuinka kaikki kehittäisivät itseään.

Toisaalta taas liian monet miehet ovat varmaan pistäneet esim. Tinderin algoritmien raivostuttavuuksia naisten piikkiin, ja siten katkeroituneet vähän turhaankin.

Eli eiköhän tuossa ole monia syitä taustalla, eikä kaikkea voi pistää sen piikkiin etteivät valittajat vaan jaksa kiskoa itseään kengännauhoista ylös suosta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Tämä oli hieman yllättävää:
" Suomi on EU:n väkivaltaisimpia maita naisille. "
+
"
Miesten tunnetaitoja tulee vahvistaa ja monipuolistaa, jotta he pystyvät ottamaan paremmin vastuuta omasta tunnesäätelystään ja luomaan näin väkivallattomia, mielekkäitä ihmissuhteita. Tähän pääseminen vaatii toimia jo varhaiskasvatuksesta ja perusopetuksesta alkaen.
"

Olen lähinnä ajatellut että jotkut miehet heittävät vitsillä jotain "vitun huora ei anna" tjsp. Ehkä ovat sitten tosissaan eivätkä oikeasti ymmärrä kontestia mistä puhuvat koska väite itsessään on absurdi (mistä rujosti ilmaistu mutta vitsiksi tarkoitettu ilmaus varmaankin juontuu).

Ehkä sitten on syntynyt sukupolvi (tai useampia) missä on hyväksyttävämpää huumata nainen, juottaa puoliväkisin humalaan tai livauttaa jotain drinkkiin seksin (raiskauksen) toiveissa. Varmaan tämäkin on yksi syy miksi niissä opiskelujärjestöjen, firmojen jne. bileissä ei loppuillasta sitten niitä naisia niin paljoa näy.

Vaikka toinen olisikin "pantavan hyvän näköinen" ei se tarkoita että "kännissä ja läpällä" voi sitten väkisin viedä vessaan tms ja jos toinen vastustelee niin valittaa että on nirso lehmä tjsp.
Eikös tämä ole vanha juttu, joka on osittain ammuttu alas, mutta aina nostaa päätään näköjään.

Se menee katsos näin: vale, emävale, tilasto.

Suomi on varmastikin tilastoinnin kärkimaita Euroopassa ja tässäkin aihepiirissä se kivasti näkyy. Tuskin jossain Etelä-Euroopassa raportoidaan tai tilastoidaan näitä tapauksia läheskään niin innokkaasti.

4-kymppinen, 171-senttinen Timo heräsi nykyajan deittimaailman karuun todellisuuteen kun parisuhde päättyi. Bonuksena hän asuu Euroopan haastavimmalla deittialueella heteromiehen näkökulmasta eli Kaakkois-Suomessa ja tarkemmin Lappeenrannassa. No, ehkä joku Kainuu on vielä haastavampi. Juttu on maksumuurin takana mutta tärkeimmät tulikin jo esiin ja näkyy artikkelin alustuksessa myös.

Onnea matkaan, Timo, sitä tulet tarvitsemaan ellet muuta pois. Suosittelen.

 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897

Enemmän asiaa oli alkuperäisessä tutkijatohtorin mielipidekirjoituksessa, feministimies on löytänyt siitä omaan agendaan sopivia piilomerkityksiä.

Kyllähän tuo syö sekä miestä että naista.
Se mitä olin pari vuotta sinkkuna niin ei mua nakertanut yhtään jos nainen sanoi ei, miksi olisi pitänyt nakertaa? Parisuhteen loppuminenkaan ei viikkoa enempää vituttanut vaikka exä teki sen vittumaisimmalla tavalla, pettämällä. Toki tuohon mennessä parisuhde oli jo ajautunut siihen tilanteeseen että jos ei exä olisi lähtenyt niin itse olisin ja tasan tarkkaan tiedän omat virheeni siinä suhteessa vaikka en koskaan toista pettänyt. Pahin on katkeroitunut mies joka vain sanoo että akka lähti toisen mukaan ja itsessä ei ole mitään vikaa.

Kun ei ole elämässä mitään ilmaiseksi saanut niin se että joutuu välillä vaikeimman kautta kulkemaan tai tulee torjutuksi ei haittaa, päinvastoin, se opettaa.

Kuten sanottu, heikon itsetunnon omaavat vain helposti syyttelevät muita, näkemättä sitä todellista syytä torjutuksi tulemiseen joka seisoo siinä kuuluisan peilin edessä. Parisuhde on kahden ihmisen kauppa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Kuten sanottu, heikon itsetunnon omaavat vain helposti syyttelevät muita, näkemättä sitä todellista syytä torjutuksi tulemiseen joka seisoo siinä kuuluisan peilin edessä. Parisuhde on kahden ihmisen kauppa.
Ei vika ole pelkästään peilikuvassa vaan myös markkinoissa, jotka on tuon Hesarin jutunkin mukaan dramaattisesti muuttuneet viime vuosina ja -kymmeninä.

Sanoisin myös, että suurin osa miehistä on täysin tottuneet siihen että rukkasia tulee, eivätkä ota sitä henkilökohtaisesti, vaikka toki se voi alitajuisesti kaihertaa itsetuntoa pidemmän päälle.

Don't hate the player, hate the game...
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475
Kuten sanottu, heikon itsetunnon omaavat vain helposti syyttelevät muita, näkemättä sitä todellista syytä torjutuksi tulemiseen joka seisoo siinä kuuluisan peilin edessä. Parisuhde on kahden ihmisen kauppa.
Varsinkin jos puhutaan torjutuksi joutumisesta eikä suhteen hajoamisesta, vika yleensä nimenomaan EI ole peilissä, vaan sitä toista ei yksinkertaisesti satu kiinnostamaan, eikä sille olisi voinut tehdä yhtään mitään. Tämä ei toki ole varsinaisesti vika, vaan kuuluu asiaan, eikä siinä siis sinänsä ole mitään väärää kunhan kumpikin on tilanteessa asiallisia.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 702

Jatkoa Hesarin mielipidekirjoitukselle.
Tätä naisten on joskus vaikea ymmärtää, koska miehet ja naiset elävät hyvin erilaisissa todellisuuksissa. Siinä missä naiset toivovat, että he olisivat edes joskus miehille näkymättömiä ja saisivat vain olla rauhassa, miehet toivovat, että edes joku huomaisi heidät ja osoittaisi heihin kiinnostusta.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475

Jatkoa Hesarin mielipidekirjoitukselle.
Joo. Todella monissa ympäristöissä kyllä huomaa hyvin selvästi, että miehet on sitä karjaa, jonka pitää erottua joukosta, suorittaa ja ansaita että heidän olemassaolo edes huomataan. Ja sittenkin pitää osata tuoda itseään sopivasti esille, ja herättää oikeita fiiliksiä ja viedä hommaa eteenpäin. Ei mikään ihme, että siinä helposti rupeaa vituttamaan, kun naisille riittää pelkkä olemassa oleminen.

Ja ennen kuin joku ymmärtää tahallaan väärin, ei se toki oikeuta epäasiallista käytöstä tai pahempaa, mutta vikaa on yhteiskunnan ja kulttuurin puolella ja paljon, mikä menee tässä itsensä kehittämisen eetoksessa monilta ohi.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Joo. Todella monissa ympäristöissä kyllä huomaa hyvin selvästi, että miehet on sitä karjaa, jonka pitää erottua joukosta, suorittaa ja ansaita että heidän olemassaolo edes huomataan. Ja sittenkin pitää osata tuoda itseään sopivasti esille, ja herättää oikeita fiiliksiä ja viedä hommaa eteenpäin. Ei mikään ihme, että siinä helposti rupeaa vituttamaan, kun naisille riittää pelkkä olemassa oleminen.

Ja ennen kuin joku ymmärtää tahallaan väärin, ei se toki oikeuta epäasiallista käytöstä tai pahempaa, mutta vikaa on yhteiskunnan ja kulttuurin puolella ja paljon, mikä menee tässä itsensä kehittämisen eetoksessa monilta ohi.
Kyllähän niitä naisiakin löytyy paljon jotka eivät löydä sitä partneria:

Erona taitaa olla se että naiset myös miettivät asiaa siten että HEISSÄKIN voi olla jotain vikaa. Ei vaan että se toinen sukupuoli on liian nirso tms.
"
tuntuu, että ne parhaat ovat jo varattuja. Ja ne, jotka tuolla pyörivät, eivät ole joko ”minun liigassani” eli ovat liian hyvännäköisiä, liian rikkaita ja liian hyvin koulutettuja tai sitten paljon juurikin siellä minun tasoni alapuolella. Tämä surettaa.
"


"
Monet miehet ilmoittavat seuranhakupalveluissa, kuten Tinderissä, etsivänsä ’urheilullista’ naista. Mutta minä ja moni sporttinen sinkkusiskoni olemme joutuneet huomaamaan, että tämä kuvaus ei suinkaan tarkoita paljon liikuntaa harrastavaa vaan fitness-vartalolla varustettua glamour-mallia.
+
Olen huomannut, että enää harva mies todella haluaa sitoutua. Usein intensiivistä tapailua jatkuu pari viikkoa, jonka jälkeen mies ilmoittaa, että hänen elämäntilanteensa on hiljattain muuttunut ja aika ei juuri nyt ole paras mahdollinen suhteelle.
"
+
”Olen baarissa jutellut järkeviä ja typeriä miehille, mennyt heidän kanssaan sänkyyn ja ollut menemättä. Mikään baarissa aloitettu tuttavuus ei ole kuitenkaan johtanut edes treffeihin, vaikka olen antanut lukuisille erilaisille miehille puhelinnumeroni pyydettäessä.”
+
”Minulle on useamman kerran käynyt niin, että miehen tapailu päättyy ykskaks siihen, että miehestä ei enää kuulu pihaustakaan.

Hän ei vastaa viesteihini tai puheluihini. Tiedän kuitenkin, että mies on hengissä, sillä näen, että hän on lukenut WhatsApp-viestini.

"


"Joka viides hedelmällisyysiän ohittaneista naisista on lapseton, miehistä vielä useampi lähes 30%. Kyselyiden perusteella näyttää siltä, että kyseessä on valtaosaltaan ei-haluttu lapsettomuus."

Eli kyllähän sitä naisetkin kyllästyvät yrittämään jos tuntuu että vaikka olisi miten helppo tai vaikea, lähtisi baarista mukaan ja antaisi kaikille tai ei anna kenellekään mutta antaisi numeroa.. ..kukaan ei soita. Tai jos parin viikon jälkeen mies vaan feidaa eikä ota yhteyttä. Ei mitään tietoa missä mennään?

Nyt kun siis nähdään että sekä miehistä että naisista löytyy niitä jotka eivät vaan löydä kumppania. Se että rahalla tai ilman saa vaikka baarista (kunhan kelpuuttaa kenet tahansa) seksiseuraa ei nyt tarkoita samaa asiaa. Ei se ole seurustelua, parisuhde tai kumppani tai pahimmillaan edes nimeä tietämättä äheltää hetken baarin vessassa tai viettää yhden yön hostellissa / jomman kumman luona ja sitten ei mitään yhteyttä.

Moni mies ei ajattele tuolla lailla kuten naiset että "en viitsi edes yrittää koska hän on liian hyvän näköinen, liian komea, liian rikas, liian hyvin koulutettu". Lähinnä ajatellaan "vittu, ei toikaan lehmä antanut, oho.. ..tossakin tulee hyvännäköinen vastaan kysytääs siltä jos saisi seksiä".

Ennenkuin joku sanoo että "naisten vika kun ei kelpaa "paljon juurikin siellä minun tasoni alapuolella" niin eipä ne miehetkään niin mielellään vaimoksi tai seurustelusuhteeseen ala jonkun moniongelmaisen masentuneen kanssa (tai edes painoindeksi 25 omaavan kuten yksi täälläkin totesi sellaisen olevan järkyttävä läski ja hänelle ei kävisi) joka nyt vaan sattuu olemaan "paljon juurikin oman tason alapuolella". Suurin ero taitaa syntyä siitä että suurempi prosentti naisista ei vaan halua tai on kyllästynyt niihin yhden illan suhteisiin vaikka ne miehille hyvin kelpaisivatkin. Kun siitä ei tunnu sitten tulevan mitään jatkoa.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Joo. Todella monissa ympäristöissä kyllä huomaa hyvin selvästi, että miehet on sitä karjaa, jonka pitää erottua joukosta, suorittaa ja ansaita että heidän olemassaolo edes huomataan. Ja sittenkin pitää osata tuoda itseään sopivasti esille, ja herättää oikeita fiiliksiä ja viedä hommaa eteenpäin. Ei mikään ihme, että siinä helposti rupeaa vituttamaan, kun naisille riittää pelkkä olemassa oleminen.

Ja ennen kuin joku ymmärtää tahallaan väärin, ei se toki oikeuta epäasiallista käytöstä tai pahempaa, mutta vikaa on yhteiskunnan ja kulttuurin puolella ja paljon, mikä menee tässä itsensä kehittämisen eetoksessa monilta ohi.
Haluatko nyt hieman avata mikä tämä vika meidän kulttuurissa ja yhteiskunnassa, mikä hankaloittaa miehiä tutustumasta naisiin ja muodostamasta suhteita näiden kanssa? En mä ainakaan näe, että mun pitäisi ansaita, suorittaa, tai erottua joukosta, että voisin tutustua uusiin ihmisiin.

Jos Olavi 1800-luvulla onnistui pariutumaan jossakin sadan ihmisen kylässä, missä puolet oli sukua toisilleen ja piti vielä kuulua samaan yhteiskuntaluokkaan, miten tuo on muka muuttunut huonommaksi meidän aikana?

Tietysti jos on mt-ongelmia, syrjäytymistä, päihdeongelmia jne. niin kyllä se pariutuminen muuttuu äkkiä hankalasta mahdottomaksi oli sitten kyseessä mies tai nainen. Siitä olen ainakin täysin varma, että itseään on helpompi kehittää, kuin ympäröivää yhteiskuntaa ja kulttuuria.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475
Haluatko nyt hieman avata mikä tämä vika meidän kulttuurissa ja yhteiskunnassa, mikä hankaloittaa miehiä tutustumasta naisiin ja muodostamasta suhteita näiden kanssa? En mä ainakaan näe, että mun pitäisi ansaita, suorittaa, tai erottua joukosta, että voisin tutustua uusiin ihmisiin.

Jos Olavi 1800-luvulla onnistui pariutumaan jossakin sadan ihmisen kylässä, missä puolet oli sukua toisilleen ja piti vielä kuulua samaan yhteiskuntaluokkaan, miten tuo on muka muuttunut huonommaksi meidän aikana?

Tietysti jos on mt-ongelmia, syrjäytymistä, päihdeongelmia jne. niin kyllä se pariutuminen muuttuu äkkiä hankalasta mahdottomaksi oli sitten kyseessä mies tai nainen. Siitä olen ainakin täysin varma, että itseään on helpompi kehittää, kuin ympäröivää yhteiskuntaa ja kulttuuria.
Ok, jos on syrjäytynyt tai on mielenterveysongelmia, näiden ongelmien hoito on aiheellista riippumatta parisuhdestatuksesta tai seksin tai minkälie kaipuusta. Mutta kuka täysjärkinen pitää tätä "itsensä kehittämisenä"? Paremminkin se kuulostaa uusien taitojen opettelulta esim. työmarkkinoita varten.

Mutta kuten on jo todettu, tilanne on huonontunut merkittävästi viime aikoina. En sitten tiedä mikä tähän on syynä, mutta laajemmat trendit kertovat aina jostain ongelmasta yhteiskunnasta sen sijaan että yksittäiset ihmiset olisivat liian laiskoja.

Viittasin siis tällä ansaitsemisella ja suorittamisella siihen, kuinka tälläkin palstalla monet kertovat kuinka kaikki on kiinni itsestä, eikä valittaa saisi. Kunhan vaan kiskoo riittävän lujaa omista kengännauhoistaan! Huolimatta siitä että tilastotkin kertovat että jokin on menossa karmeasti pieleen.

Kyllähän niitä naisiakin löytyy paljon jotka eivät löydä sitä partneria:

"
Monet miehet ilmoittavat seuranhakupalveluissa, kuten Tinderissä, etsivänsä ’urheilullista’ naista. Mutta minä ja moni sporttinen sinkkusiskoni olemme joutuneet huomaamaan, että tämä kuvaus ei suinkaan tarkoita paljon liikuntaa harrastavaa vaan fitness-vartalolla varustettua glamour-mallia.
Tämä kuulostaa aika hämmentävältä, itse en noin toimi eivätkä tuttavanikaan joiden kanssa olen jutellut. Urheilullisuus on tosiaan eri asia kuin se, että on malli. Mutta ehkä teen sen tyypillisen ajatusvirheen että luulen muiden ihmisten ajattelevan samalla tavalla kuin itse ajattelen tai muut omassa kuplassa olevat ihmiset ajattelevat. Voihan se olla että ihmiset on vaan mennyt viime vuosina aivan sekaisin, ja sitten ei pysty käsittämään sitä itse. :facepalm:

Lisäksi Tinderin ja muiden seuranhakupalveluiden algoritmit tuskin auttavat asiaa. Niiden tarkemmasta toiminnasta ei ole tietoa, ja sieltä saattaa löytyä ties mitä outoa. Voi hyvin olla että ne vääristävät tilannetta todella pahasti valitsemalla ne profiilit mitä näytetään.

”Olen baarissa jutellut järkeviä ja typeriä miehille, mennyt heidän kanssaan sänkyyn ja ollut menemättä. Mikään baarissa aloitettu tuttavuus ei ole kuitenkaan johtanut edes treffeihin, vaikka olen antanut lukuisille erilaisille miehille puhelinnumeroni pyydettäessä.”
+
”Minulle on useamman kerran käynyt niin, että miehen tapailu päättyy ykskaks siihen, että miehestä ei enää kuulu pihaustakaan.

Hän ei vastaa viesteihini tai puheluihini. Tiedän kuitenkin, että mies on hengissä, sillä näen, että hän on lukenut WhatsApp-viestini.
"
Vaikea sanoa mistä tässäkin on kyse. Oliskohan siinä taas se, että piirit joissa miehet ja naiset liikkuvat ovat niin eriytyneet että on vaikea kohdata luonnollisesti, eli on kyse jonkin tasoisesta kohtaanto-ongelmasta? Voi myös olla että lähinnä tietyn tyyppiset miehet uskaltavat lähestyä baarissa näin metoo-aikana...

Moni mies ei ajattele tuolla lailla kuten naiset että "en viitsi edes yrittää koska hän on liian hyvän näköinen, liian komea, liian rikas, liian hyvin koulutettu". Lähinnä ajatellaan "vittu, ei toikaan lehmä antanut, oho.. ..tossakin tulee hyvännäköinen vastaan kysytääs siltä jos saisi seksiä".
Olen oikeastaan nuorempana ajatellut joistain naisista että turha tuota on yrittää, kun oma markkina-arvo ei riitä ja haaskaisin vaan aikaani ja energiaani. :D Mutta ehkä tässä on taas se, mitä arvelin aiemminkin. Saatan olla taipumuksiltani tuossa suhteessa vähemmän miestyypillinen kuin keskimääräinen karju.

Ennenkuin joku sanoo että "naisten vika kun ei kelpaa "paljon juurikin siellä minun tasoni alapuolella" niin eipä ne miehetkään niin mielellään vaimoksi tai seurustelusuhteeseen ala jonkun moniongelmaisen masentuneen kanssa (tai edes painoindeksi 25 omaavan kuten yksi täälläkin totesi sellaisen olevan järkyttävä läski ja hänelle ei kävisi) joka nyt vaan sattuu olemaan "paljon juurikin oman tason alapuolella". Suurin ero taitaa syntyä siitä että suurempi prosentti naisista ei vaan halua tai on kyllästynyt niihin yhden illan suhteisiin vaikka ne miehille hyvin kelpaisivatkin. Kun siitä ei tunnu sitten tulevan mitään jatkoa.
Juu, edelleenkään tässä ei ole mitään ihmeellistä. Voi olla että olen itse vaan irtaantunut todellisuudesta ja ihmiset todella on nykyään vaan niin moniongelmaisia että mikään ei toimi.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Okei, on siis todettu et tilanne on huonontunut. 'Laajemmat trendit' myös kertovat, että vika on muualla, kuin peilissä. Tilastot myös tätä tukevat.

Kylläpä hienosti osasit avata näitä kulttuurillisia ja yhteiskunnallisia ongelmia seuransaaminen hankaloitumisen takana. Ainakin omat silmät aukesi.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475
Okei, on siis todettu et tilanne on huonontunut. 'Laajemmat trendit' myös kertovat, että vika on muualla, kuin peilissä. Tilastot myös tätä tukevat.

Kylläpä hienosti osasit avata näitä kulttuurillisia ja yhteiskunnallisia ongelmia seuransaaminen hankaloitumisen takana. Ainakin omat silmät aukesi.
No mistäs mää sen tietäisin mikä tarkalleen ottaen on vialla? Ja pitäiskö tän liittyä yhtään mihinkään?

Se mitä sanoin pitää edelleen paikkansa, tuollaiset trendit eivät käytännössä selity "itsensä kehittämisen" puutteella? Se kumoaa kyllä ihan hyvin sun argumentin, vaikka mulla ei valitettavasti olekaan heittää tähän mitään lopullista vastausta.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Jännää kyllä lukea noiden naisten kommenttia. Nykyään tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että melkeinpä ekoilla treffeillä täytyy panna. Sitten jos mies ei välttämättä sitä halua, on hän jotenkin outo ja nainen yleensä sitten feidaa. Koetaanko tämä kiinnostuksen puutteena? Ehkä jossain 15-30 ikäluokassa tuo paneminen (ei siis seksi, vaan pano) on jotenkin huipputärkeä juttu, mutta varsinkin hieman vanhempana pukille pääseminen ei ole ykkösprioriteetti ellei nyt ihan pakottavassa puutteessa elä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Kyllähän niitä naisiakin löytyy paljon jotka eivät löydä sitä partneria:
Eivät löydä sopivaa partneria kun rima ja kriteerit on tapissa.

Se, että vihjaillaan naisilla olevan millään tavalla samanlaiset ongelmat kuin miehillä on älyllisesti epärehellistä paskaa.

Naisilla on omat ongelmansa ja miehillä omat, mutta deittimaailman aihepiireissä sukupuolilla ei ole mitään yhteistä.

Vähän kuin että miljardöörillä on omat ongelmansa ja rutiköyhällä omat. Miljardöörillä on suuri stressi ja vastuu varallisuuden ja bisnesten hoidossa. Rutiköyhällä on stressiä siitä, miten saa leipää pöytään ja välttämättömät menot hoidettua. Kumpikin saattaa kysyttäessä valittaa elämäntilanteestaan, mutta näkökulmat on ihan erilaiset.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
No mistäs mää sen tietäisin mikä tarkalleen ottaen on vialla? Ja pitäiskö tän liittyä yhtään mihinkään?

Se mitä sanoin pitää edelleen paikkansa, tuollaiset trendit eivät käytännössä selity "itsensä kehittämisen" puutteella? Se kumoaa kyllä ihan hyvin sun argumentin, vaikka mulla ei valitettavasti olekaan heittää tähän mitään lopullista vastausta.
No kannattaako siitä yhteiskunnasta ja kulttuurista valittaa, jos ei osaa yhtään sanoa mitkä rakenteet siinä hankaloittaa seuran saamista? Hieno homma et kumosit mun argumentin, kun kysymys oli, että pystytkö avaamaan näitä kulttuurillisia rakenteita, mitkä sunkin seuran saamisen estää. Vastaus oli:
Et pysty.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Joo. Todella monissa ympäristöissä kyllä huomaa hyvin selvästi, että miehet on sitä karjaa, jonka pitää erottua joukosta, suorittaa ja ansaita että heidän olemassaolo edes huomataan. Ja sittenkin pitää osata tuoda itseään sopivasti esille, ja herättää oikeita fiiliksiä ja viedä hommaa eteenpäin. Ei mikään ihme, että siinä helposti rupeaa vituttamaan, kun naisille riittää pelkkä olemassa oleminen.

Ja ennen kuin joku ymmärtää tahallaan väärin, ei se toki oikeuta epäasiallista käytöstä tai pahempaa, mutta vikaa on yhteiskunnan ja kulttuurin puolella ja paljon, mikä menee tässä itsensä kehittämisen eetoksessa monilta ohi.
Nyt niitetään pariutumismarkkinoiden pinnallistumisen satoa ja ongelmien heijastumista yhteiskunnan kohersioon ainakin jossain määrin. Molemmat sukupuolet ovat pinnallistuneet pariutumistavoitteissaan - mutta koska naisilla on perinteisestikin se suurempi valta päättää "ollako tuon kanssa vaiko ei" - niin se että naiset ovat nykyään yhä valmiimpia tavoittelemaan vain parhaimpia miehiä eikä nykyään enää kanneta moraalituskaa siitäkään, että kilpaillaan ja taistellaan niistä tavoitelluimmista miehistä. Alfan "kiertopalkintona" olemista ei koeta enää menneiden vuosikymmenten tavoin naisen arvovaltaa jotenkin rapauttavana ilmiönä. Jos/kun yhä useampi nainen kokee pärjäävänsä ilman sitä omaa nallekarhua ja vaihtoehtona on pinnallisempi 'alfojen' perässä juokseminen, niin se näkyy yhteiskunnassamme mm. juuri tällä tavoin kuin mistä täällä ja mediassa nyt keskustellaan. Yhä useampi mies jää ilman minkäänlaista seksielämää. Varsinkaan pelkän panoseuran haussa ei "betamies" nykyään pitkälle pötki. Parisuhteen voi löytää jos käy riittävän hyvä munkki.

Toki miehetkin ovat pinnallisia ja naisissa aina löytyy niitä poikkeuksiakin. Mutta parisuhteen ja seksielämän arvottaminen on raaistunut. Monille siihen sisältyy melko raadollisia hyötynäkökulmia. Eipä siinä silloin juuri rakkaudesta ole kysymys. Ehkä rakkaus ei ole oikein muodissa? Naisetkin hakee ensisijaisesti jännitystä arjen tylsyyteen ja pyrkivät samalla todistamaan itselleen ja muille jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475
No kannattaako siitä yhteiskunnasta ja kulttuurista valittaa, jos ei osaa yhtään sanoa mitkä rakenteet siinä hankaloittaa seuran saamista? Hieno homma et kumosit mun argumentin, kun kysymys oli, että pystytkö avaamaan näitä kulttuurillisia rakenteita, mitkä sunkin seuran saamisen estää. Vastaus oli:
Et pysty.
Ensinnäkin, miksi ei kannattaisi? Valittaminen ei maksa mitään, ja se on aivan varma että hiljaisella osaansa tyytymisellä ei saa kuin hatullisen paskaa. Ehkä jollakulla muulla voi olla parempia ideoita, kuten @Pöllömies juuri heitti jotain.

Toisekseen, ihmisillä voi olla muutakin mielessä kuin tavoitteellinen "itsensä kehittäminen" pimperon saamiseksi. Esimerkiksi tilanteen analysoiminen voi kiinnostaa, vaikkei se välttämättä realisoituisi konkreettisena pesän saamisena. Voin myös sanoa ihan suoraan, etten tarvitse tai kaipaa pikkunäppäriä neuvoja elämänhallinnan tai mielenterveysongelmien suhteen, koska mulla on ne asiat kunnossa.



Mutta jos nyt pitäisi heittää jotain arvauksia, niin luonnollisesti yksi ongelma on aiemmin mainitut miesten käytösongelmat. Toinen on joidenkin miesten epätoivoisuuden puolelle menevä huomion tavoittelu, tuloksena naiset saavat aivan liikaa huomiota. Eli miesten pitäisi osata käyttäytyä ja olla vähemmän säälittäviä. Mutta tässä on se pirullinen juttu, että yksittäinen mies voi näillä parantaa asemiaan vain vähän. Isompi parannus vaatisi sitä, että MUUT miehet tajuaisivat nämä asiat.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Nyt niitetään pariutumismarkkinoiden pinnallistumisen satoa ja ongelmien heijastumista yhteiskunnan kohersioon ainakin jossain määrin. Molemmat sukupuolet ovat pinnallistuneet pariutumistavoitteissaan - mutta koska naisilla on perinteisestikin se suurempi valta päättää "ollako tuon kanssa vaiko ei" - niin se että naiset ovat nykyään yhä valmiimpia tavoittelemaan vain parhaimpia miehiä eikä nykyään enää kanneta moraalituskaa siitäkään, että kilpaillaan ja taistellaan niistä tavoitelluimmista miehistä. Alfan "kiertopalkintona" olemista ei koeta enää menneiden vuosikymmenten tavoin naisen arvovaltaa jotenkin rapauttavana ilmiönä. Jos/kun yhä useampi nainen kokee pärjäävänsä ilman sitä omaa nallekarhua ja vaihtoehtona on pinnallisempi 'alfojen' perässä juokseminen, niin se näkyy yhteiskunnassamme mm. juuri tällä tavoin kuin mistä täällä ja mediassa nyt keskustellaan. Yhä useampi mies jää ilman minkäänlaista seksielämää.

Toki miehetkin ovat pinnallisia ja naisissa aina löytyy niitä poikkeuksiakin. Mutta parisuhteen ja seksielämän arvottaminen on raaistunut. Monille siihen sisältyy melko raadollisia hyötynäkökulmia. Eipä siinä silloin juuri rakkaudesta ole kysymys. Ehkä rakkaus ei ole oikein muodissa? Naisetkin hakee ensisijaisesti jännitystä arjen tylsyyteen ja pyrkivät samalla todistamaan itselleen ja muille jotain.
Tilanne olisi osittain korjattavissa markkinoiden tasapainotustoimenpiteillä kuten naispuolisella maahanmuutolla ja ilotalojen laillistamisella.

Näitä ei tietenkään tule tapahtumaan, koska feministinen ylivalta.

Reippaalle miehelle ratkaisu on äänestää jaloillaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Toisekseen, ihmisillä voi olla muutakin mielessä kuin tavoitteellinen "itsensä kehittäminen" pimperon saamiseksi. Esimerkiksi tilanteen analysoiminen voi kiinnostaa, vaikkei se välttämättä realisoituisi konkreettisena pesän saamisena.
Vastaus olisi:

Tilanne olisi osittain korjattavissa markkinoiden tasapainotustoimenpiteillä kuten naispuolisella maahanmuutolla ja ilotalojen laillistamisella.
Eli jos kaikki mitä oikeasti haluaakin on seksi ja fleshlight/masturbointi/seksinukke jne. ei nappaa niin varmaan joku sihteeriopisto.com tjsp. eli lukee vaikka tästä (miten maksullinen seksi ja deittauskene suomessa):

Siten ne jotka etsivät ja haluavat parisuhdetta, seurustelua, avioliittoa ja mahdollisesti lapsiakin voivat yrittää "perinteistä" itsensä kehittämis, analysointi, harrastusten ja vastaavien lisäämistä ja sitä kautta pariutua.

Eli ensin pitäisi verkostoitua / jotenkin löytää se nainen ja saattaa itsensä hänen tietoonsa (sekä toisinpäin). Muuten se pariutuminen tuskin tapahtuu.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Vastaus olisi:



Eli jos kaikki mitä oikeasti haluaakin on seksi ja fleshlight/masturbointi/seksinukke jne. ei nappaa niin varmaan joku sihteeriopisto.com tjsp. eli lukee vaikka tästä (miten maksullinen seksi ja deittauskene suomessa):

Siten ne jotka etsivät ja haluavat parisuhdetta, seurustelua, avioliittoa ja mahdollisesti lapsiakin voivat yrittää "perinteistä" itsensä kehittämis, analysointi, harrastusten ja vastaavien lisäämistä ja sitä kautta pariutua.

Eli ensin pitäisi verkostoitua / jotenkin löytää se nainen ja saattaa itsensä hänen tietoonsa (sekä toisinpäin). Muuten se pariutuminen tuskin tapahtuu.
Mä puhuin markkinoiden tasapainottamisesta, mikä edesauttaisi KAIKKIEN heteromiesten elämää Suomessa ihan riippumatta siitä, mitkä kunkin henkilökohtaiset mieltymykset ja toiveet on.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Mä puhuin markkinoiden tasapainottamisesta, mikä edesauttaisi KAIKKIEN heteromiesten elämää Suomessa ihan riippumatta siitä, mitkä kunkin henkilökohtaiset mieltymykset ja toiveet on.
Suuri kysymys on miten markkinoita tasapainotettaisiin. Onko ehdotuksia? Edes tuo tutkija ei osannut sanoa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Suuri kysymys on miten markkinoita tasapainotettaisiin. Onko ehdotuksia? Edes tuo tutkija ei osannut sanoa.
Pari viestiä ylempänä esitin muutaman vaihtoehdon.. Eikä tämä oikeastaan ole mitään rakettitiedettä, paitsi feministeille on, etenkin kun ei ne mitään ratkaisuja tähän edes halua.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Jos ongelma on se, että naiset ovat nyky-yhteiskunnassa mieluummin yksin, kuin miesten kanssa, niin eihän naisten maahanmuutto mitään ratkaisisi, kun hekin olisivat sitten mieluummin yksin? Mutta jos maahanmuuttavat naiset pariutuisivatkin, niin tällöinhän he heikentäisivät kotimaisten naisten pariutumismahollisuuksia => haittamaahanmuuttoa? :D Suomi Suomalaisille ensin!
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Pari viestiä ylempänä esitin muutaman vaihtoehdon.. Eikä tämä oikeastaan ole mitään rakettitiedettä, paitsi feministeille on, etenkin kun ei ne mitään ratkaisuja tähän edes halua.
Niinpäs olitkin
1. naispuolisella maahanmuutolla. Tämä voisi jo toimia, mutta kuinka houkutella naisia tänne? Sairaanhoitoalalle voisi vaikka järjestää erikoisohjelman jossa työperäistä maahanmuuttoa helpotettaisiin sekä houkuteltaisiin halukkaita Suomeen. Kielitaito on ongelma mutta tuohon voisi laittaa koulutuksen. Sukupuolta tuskin tarvitsisi erikseen rajata, haluttu jakauma tulee varmaan muutenkin.
2. ilotalojen laillistamisella. Auttaisiko tämä? Käsittääkseni maksullisen seksin saaminen ei ole ongelma. Muuton kyllä kannatettava ajatus, parantaisi seksityöläisten asemaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Jos ongelma on se, että naiset ovat nyky-yhteiskunnassa mieluummin yksin, kuin miesten kanssa, niin eihän naisten maahanmuutto mitään ratkaisisi, kun hekin olisivat sitten mieluummin yksin? Mutta jos maahanmuuttavat naiset pariutuisivatkin, niin tällöinhän he heikentäisivät kotimaisten naisten pariutumismahollisuuksia => haittamaahanmuuttoa? :D Suomi Suomalaisille ensin!
Jaa että kaikki Suomen ja maailman naiset ovat mieluiten yksin? Vai niin, aha. No sitten ei varmaan mahda mitään. Ihmiskunta kuolee siis sukupuuttoonkin tuota pikaa.

Niinpäs olitkin
1. naispuolisella maahanmuutolla. Tämä voisi jo toimia, mutta kuinka houkutella naisia tänne? Sairaanhoitoalalle voisi vaikka järjestää erikoisohjelman jossa työperäistä maahanmuuttoa helpotettaisiin sekä houkuteltaisiin halukkaita Suomeen. Kielitaito on ongelma mutta tuohon voisi laittaa koulutuksen. Sukupuolta tuskin tarvitsisi erikseen rajata, haluttu jakauma tulee varmaan muutenkin.
Suomi on rankattu erinäisissä tilastoissa ja indekseissä maailman parhaiden maiden joukkoon (etenkin naisille!). Ei varmasti ole ongelma houkutella ihmisiä tänne, ainakaan nyt. Tilanne voi muuttua tulevaisuudessa, jos suhteellinen elintasoero kavenee ja toisaalta naispula kiihtyy globaalisti. Pitää muistaa, että esimerkiksi Kiinassakin on paljon patoutunutta testosteronipainetta, joka osittain jo nyt hyödyntää naapurimaiden tarjontaa mutta tilanne voi vaan kiihtyä jatkossa. Samoin monissa länsimaissa tilanne on vähän vastaava kuin Suomessa.

Joten nyt pitäisi hyödyntää kaikki mahdollisuudet, jotka VIELÄ NYT on hyödynnettävissä. Myöhemmin voi juna olla jo mennyt.

2. ilotalojen laillistamisella. Auttaisiko tämä? Käsittääkseni maksullisen seksin saaminen ei ole ongelma. Muuton kyllä kannatettava ajatus, parantaisi seksityöläisten asemaa.
Kyllä laillinen ilotalo pystyy tyydyttämään kysyntää ihan eri tavalla kuin randomit freelance-naiset randomeine aikatauluineen ja kotkotuksineen.

Ja erityisesti ulkomaisten "seksiduunareiden" on paljon helpompi tulla tuollaiseen taloon hommiin kuin alkaa junailla asioita itsekseen täällä. Pitää muistaa, että epäsuora parituskin on laitonta Suomessa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 928
Jos ongelma on se, että naiset ovat nyky-yhteiskunnassa mieluummin yksin, kuin miesten kanssa, niin eihän naisten maahanmuutto mitään ratkaisisi, kun hekin olisivat sitten mieluummin yksin? Mutta jos maahanmuuttavat naiset pariutuisivatkin, niin tällöinhän he heikentäisivät kotimaisten naisten pariutumismahollisuuksia => haittamaahanmuuttoa? :D Suomi Suomalaisille ensin!
En usko että se on ongelma yksistään että ihmiset ovat mielummin yksin, kuin tyytyvät siihen normaaliin ihmiseen. Media kaikessa muodossa on tehnyt ihmisistä tavaran jos sille nyt jokin nimike pitää keksiä.
Monella on kuvitelma että se vaatimustaso on pidettävä jollain tasolla tai on jotenkin huono ihminen tms. Ei saa olla tyytyväienn vähään.
Toi ei todellakaan ole pelkästään miesten ongelma, vaan ongelma ylipäätään siinä kun haetaan sitä liian täydellistä ihmistä rinnalle unohtaen sen että jokaisella meistä on ne omat ongelmansa. Oli se sitten mikä tahansa.
Maahanmuutto ei pakosti jeesaa suuntaan tai toiseen, koska siinä tulee helposti myös kulttuurilliset ongelmat esiin. Haluaa sitä tai ei.
Moni ajattelee että joku thaikkuvaimo ois jees, kotiorja tms mutta harva thaikkuvaimo joka haluaa pois sieltä kotimaastaan haluaa olla se kotiorja.
Ja vittuako sitä kotimaisia naisiakaan nostaa jalustalle sen enempää kun miehiäkään.
Jotenkin asennemuutos pitäs löytyä ihan siitä omasta peilistä mitä ylipäätään haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Jos ongelma on se, että naiset ovat nyky-yhteiskunnassa mieluummin yksin, kuin miesten kanssa, niin eihän naisten maahanmuutto mitään ratkaisisi, kun hekin olisivat sitten mieluummin yksin? Mutta jos maahanmuuttavat naiset pariutuisivatkin, niin tällöinhän he heikentäisivät kotimaisten naisten pariutumismahollisuuksia => haittamaahanmuuttoa? :D Suomi Suomalaisille ensin!
Taitaa olla aika molemminpuolista tuo ennemmin yksin kuin yhdessä ajattelu. Ihmiset on nykyään huomattavan paljon minäkeskeisimpiä. Ja vaikka se kumppani löytyisi niin yhä harvempi haluaa sitä laajennettua minäkeskeisyyttä rikkoa lapsilla.

Yhteiskunnallisesti todella iso ongelma. Syntyvyys oli viime vuonna alhaisin sitten mittaushistorian aloittamisen eikä tuolle trendille näy tulevan korjaavaa liikettä. Harvaa tuo asia jaksaa kiinnostaa, mutta en itse jaksa uskoa nykyisen kaltaisen maahamuuton ja maahanmuuttopolitiikan paikkaavan sitä kestävyysvajetta joka lasten vähyys tulee tulevaisuudessa tarkoittamaan. Eläkeiän nosto on vain pisara meressä... käytännössä nykyinen sossulandia romahtaa ja sen on tulevaisuudessa pakko olla jotain muuta. Ehkä joku jenkki mallin tyylinen missä veroilla katetaan vain minimit.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Posliinipillu oli havaintojeni mukaan ehkä jopa suositumpi tuossa vuosituhannen vaihteessa kuin nyt, mutta toki otantani on varsin rajallinen, ikävä kyllä... Tosin suurin piirtein ikävakioitu kuitenkin. ;)
Olisko se Erkki niin että tämä liittyy tuonajan muotiin jossa naisilla oli matalavyötäröisiä housuja. Ajettiin sitten samalla kaikki pois. Tuli mieleen kun katoin just vanhoja Alias jaksoja.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475
Vastaus olisi:



Eli jos kaikki mitä oikeasti haluaakin on seksi ja fleshlight/masturbointi/seksinukke jne. ei nappaa niin varmaan joku sihteeriopisto.com tjsp. eli lukee vaikka tästä (miten maksullinen seksi ja deittauskene suomessa):

Siten ne jotka etsivät ja haluavat parisuhdetta, seurustelua, avioliittoa ja mahdollisesti lapsiakin voivat yrittää "perinteistä" itsensä kehittämis, analysointi, harrastusten ja vastaavien lisäämistä ja sitä kautta pariutua.

Eli ensin pitäisi verkostoitua / jotenkin löytää se nainen ja saattaa itsensä hänen tietoonsa (sekä toisinpäin). Muuten se pariutuminen tuskin tapahtuu.
Ai että olisi vastaus mihin kysymykseen?



Pahoittelut nyt sarkasmista mutta monet jutut täällä tuntuu olevan jostain aivan eri maailmasta kuin missä itse elän. Esim. noi kotona työttömänä nelikymppiseksi asti makaavat peräkammarinpojat tai muuten pahasti elämänhallintansa menettäneet. En aivan oikeasti tunne tuollaista porukkaa ollenkaan. Ehkä lähimpänä on joskus opiskeluaikana kuullut huhut kauhukämppiksistä, mutta luulin monia niistäkin tornareiksi.

Totta kai se on selvää että verkostoituminen ja harrastuksien hankkiminen kannattaa, ei kukaan tule kotoa hakemaan. Mutta sitäkin vaikeuttaa aiemmin mainittu naisten väistelevyys, mikä taas ilmeisesti johtuu siitä että osa miehistä käyttäytyy todella huonosti. Mutta tämäkin menee varmaan sen piikkiin, että pitäisi löytää semmoinen hyvä ympäristö, mistä olen aiemmin puhunut.


Ja edelleen: halutaanko tässä keskustelussa "kehittää itseään" ja päästä omassa elämässä eteenpäin, vai analysoida ilmiöiden syitä ja seurauksia? Olen ollut enemmän tuosta jälkimmäisestä kiinnostunut.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Eiköhän ne omat osakkeet sielä markkinoilla nousisi nollasta, jos parisuhde ei olisi synonyymi pillu-pesukoneelle. Syntyvyys ei myöskään suoraa korreloi siihe, ettei ihmiset seurustele. Ainakin omassa kaveripiirissä lähes kaikki on joskus seurustellu, vaikka harvalla on lapsia. Väitän, että nykyään syntyvyyteen vaikuttaa lähinnä oman uran arvottaminen perheen yli ja duunarillahan ei tuommoseen perhe-elämään edes ole välttämättä enään varaa, vaikka muuten olisi halua.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Olisko se Erkki niin että tämä liittyy tuonajan muotiin jossa naisilla oli matalavyötäröisiä housuja. Ajettiin sitten samalla kaikki pois. Tuli mieleen kun katoin just vanhoja Alias jaksoja.
Tuskin se suoraan housumuotiin liittyy, eihän ne pimppikarvat sieltä housujen alta näy...

Mutta siis toihan oli sitä aikaa kun (napa-)lävistyksetkin alkoi yleistymään, ja ehkä karvojen ajelukin liittyi tähän tällaiseen uuden polven seksuaaliseen vapautumiseen.

Nythän se on menossa vähän toiseen suuntaan, eli feministien mielestä vapautumista on se, että EI ajella karvoja vaan annetaan kaiken rehottaa... :smoke:
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 928
Eiköhän ne omat osakkeet sielä markkinoilla nousisi nollasta, jos parisuhde ei olisi synonyymi pillu-pesukoneelle. Syntyvyys ei myöskään suoraa korreloi siihe, ettei ihmiset seurustele. Ainakin omassa kaveripiirissä lähes kaikki on joskus seurustellu, vaikka harvalla on lapsia. Väitän, että nykyään syntyvyyteen vaikuttaa lähinnä oman uran arvottaminen perheen yli ja duunarillahan ei tuommoseen perhe-elämään edes ole välttämättä enään varaa, vaikka muuten olisi halua.
Toi on kyllä hyvä pointti, että se perhe vaatii sitä massia. Tosin, nykyään noi tuet on aika hyvässä jamassa että pysyy muiden mukana vaikka kumpikin vanhempi ois työtön tms.
Toki ei nyt lapselle sitä pleikka femmaa ole välttämättä varaa ostaa mutta se nyt ei kai ole se onnellisuuden merkki muutenkaan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Toki ei nyt lapselle sitä pleikka femmaa ole välttämättä varaa ostaa mutta se nyt ei kai ole se onnellisuuden merkki muutenkaan.
Ei todellakaan, jopa kirppiksen PS2 riittää! Just kidding. Tärkeintä on yhteinen aika minkä annat lapsille. Moni katuu sitä että teki vaan töitä kun lapset kasvoivat.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 928
Ei todellakaan, jopa kirppiksen PS2 riittää! Just kidding. Tärkeintä on yhteinen aika minkä annat lapsille. Moni katuu sitä että teki vaan töitä kun lapset kasvoivat.
Tohon olen itseasiassa huono sanomaan mitään kun ite ryssin huolella exän ja oman lapsen kanssa jne, mutta se ei suoraan kuulu tähän ketjuun.
Paitsi ton katumuksen osalta.
 

Red Wings

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
354
Taitaa olla aika molemminpuolista tuo ennemmin yksin kuin yhdessä ajattelu. Ihmiset on nykyään huomattavan paljon minäkeskeisimpiä. Ja vaikka se kumppani löytyisi niin yhä harvempi haluaa sitä laajennettua minäkeskeisyyttä rikkoa lapsilla.

Yhteiskunnallisesti todella iso ongelma. Syntyvyys oli viime vuonna alhaisin sitten mittaushistorian aloittamisen eikä tuolle trendille näy tulevan korjaavaa liikettä. Harvaa tuo asia jaksaa kiinnostaa, mutta en itse jaksa uskoa nykyisen kaltaisen maahamuuton ja maahanmuuttopolitiikan paikkaavan sitä kestävyysvajetta joka lasten vähyys tulee tulevaisuudessa tarkoittamaan. Eläkeiän nosto on vain pisara meressä... käytännössä nykyinen sossulandia romahtaa ja sen on tulevaisuudessa pakko olla jotain muuta. Ehkä joku jenkki mallin tyylinen missä veroilla katetaan vain minimit.
Yksi suurimmista yhteiskunnallisista ongelmista on se että yhä suurempi ja suurempi osa miehistä on pakotettu naisettomuuteen -> syntyvyys alle pula-ajan vuosien ja laskee edelleen. Eläkkeet ja hyvinvointivaltio lakkaavat olemasta nykymenolla. Mutta ketään ei kiinnosta koska naisten asiat ovat in ja miesten asiat out.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 928
Yksi suurimmista yhteiskunnallisista ongelmista on se että yhä suurempi ja suurempi osa miehistä on pakotettu naisettomuuteen -> syntyvyys alle pula-ajan vuosien ja laskee edelleen. Eläkkeet ja hyvinvointivaltio lakkaavat olemasta nykymenolla. Mutta ketään ei kiinnosta koska naisten asiat ovat in ja miesten asiat out.
Pakotettu naisettomuuteen?
Kuka pakottaa?

Mites ilman miehiä olevat naiset? Hekin ovat pakotettuja olemaan yksin?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Pakotettu naisettomuuteen?
Kuka pakottaa?

Mites ilman miehiä olevat naiset? Hekin ovat pakotettuja olemaan yksin?
Jos keskustelu pyörii näin lapsellisella ja älyllisesti heikolla tasolla, on koko keskustelu ihan turhaa. Turhaa se tosin on muutenkin, ei tämä tällä palstalla kinastelu tule vaikuttamaan mitenkään mihinkään..
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Siis kyllähä täysin työttömien on taloudellisesti helpompi perustaa perhe, kuin kahden matalapalkkaisen. Mitään herkkua se tuskin on kummalekaan. Alkaa tosin luisumaan offtopicin puolelle, mutta syntyvyyden laskulla ei voi perustella omaa saamattomuutta tai sitä kuinka ilkeät naiset ei enään seurustele kenekään muiden kuin alfojen kanssa.

Tuli muuten mieleen, kun juttelin juuri täysi-ikäiseksi tulleen sukulaistytön kanssa, joka oli eronnut juuri ekasta poikaystävästään. Poika siis kaikki päivät himassa pelaamassa ja kaljaa juomassa. Ei osannut tehdä itse ruokaa tai pestä vaatteita. Tytsy oli sitten hetken menoa katsonut ja todennut ettei rupea miksikään munaa imeväksi äidinkorvikkeeksi ja oli ehdottanut että muuttavat erilleen hetkeksi, että voisi poika kenties vähän aikuistua. Eli siis muuttaisivat erilleen, mutta jatkaisivat seurustelua. Poika oli vetäny tästä herneen nenään ja suhteen poikki.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 928
Meinaat itse että syntyvyyden tippuminen kuin kivi ei heijasta ongelmaa missään määrin? Tai incel-epidemia miehillä?
Nyt tuntuu että puhutaan ihan kissoista ja koirista tms.
Osaatko näyttää sen pakotuksen yksin olemiseen? Vaikka ihan parilla sanalla.
Ja onko toi sun mielestä sukupuolesta riippuvainen asia?

Jos keskustelu pyörii näin lapsellisella ja älyllisesti heikolla tasolla, on koko keskustelu ihan turhaa. Turhaa se tosin on muutenkin, ei tämä tällä palstalla kinastelu tule vaikuttamaan mitenkään mihinkään..
Ei varmasti ainakaan isossa kuvassa muuta mihinkään, mutta plussaa olisi jos tästä nykyisestä maailman parisuhdesetistä ja sen vaikeuksista sais vaikka sinne duunipaikan kahvipöytään jotain jutunaihetta, ja vaikkapa siitä sitten parisuhdetta kehitettyä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 950
Yksi muutoksen mahdollisuus on siinä, että itäraja joskus avautuu jollain tavalla. Sieltä voisi olla naisia tulijoiksi melkein kuin 90-luvulla konsanaan. (Tosin ikäluokat on nyt paljon pienemmät kuin silloin.)

Muuten tuskin mitään kehitystä parempaan tulee tapahtumaan, se vaatisi politiikassa niin radikaaleja "anti-feministisiä" muutoksia. Lehmätkin lentää ennen sitä, helvetti jäätyy ja jopa pakkoruotsi poistuu. Tosin jälkimmäisin voi olla vähän siinä ja siinä. Ehkä se jää kaikista viimeiseksi, ja tapahtuu vasta kauan anti-feminististen muutosten, helvetin jäätymisen ja maailmanlopun jälkeen.
 

Red Wings

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
354
Nyt tuntuu että puhutaan ihan kissoista ja koirista tms.
Osaatko näyttää sen pakotuksen yksin olemiseen? Vaikka ihan parilla sanalla.
Ja onko toi sun mielestä sukupuolesta riippuvainen asia?
Joku muu on argumentoinut asian mun puolesta jo vuosia sitten:


Luulin kyllä että tämä on "maapallo on pyöreä" tason yleistietoa jo herran vuonna 2023.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 110
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom