• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Parhaiten tienaavat on kateellisia köyhien tulosperusteisista palkoista. Osoita minun olevan väärässä.

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Väitetään, että kuukausipalkalla elävä kauluspaitaköyhällistö on kateellinen rikkaiden tuloista. Samaan hengenvetoon perustellen, miksi oman palkkauksen on oltava tulospalkkiollinen, koska miksi muuten sitä ponnistelisi tuloksen eteen. No miksi ne alemmat portaat tekisivät mitään ylimääräistä sen toimarin eteen, koska hän on ainoa, joka tulospalkkiota nauttii ja väittää, näin suunnilleen, että kaikki on hänen ansiotaan, koska vain hänen panoksellaan on tulokseen merkitys? Helppo ymmärtää, että tulokseen toki on merkitystä ja varsinkin suuntaan. Eikä voi olla monta suuntaa, vaan yhden on ne viivat näytettävä. Kaikki ei vain voi olla yrittäjiä ja tätäkään työtä ei tee yksikään yrittäjänä.

Luonnollisesti lopputili ja paikanvaihto on ainot asia mikä on mielessä, mutta vanhempainvapaat yms järjestelyt jarruttaa himoa hypätä pois, koska noi ainutkertaiset lapsuudet haluaa vielä nauttia pitkine lomineen. YEL uudistuksen purkua ei ole näkynyt vieläkään edes horisontissa vaikka Jocka ja Tere on ollutkin oman häviävän panoksen alaisuudessa asian eteen olevinaan jotain tekevinään, noh minä olen sitten yrittävinään.

Jep ja kyllä. Olen katkera nykyisestä menosta, jossa tälläsen perus persaukisen lompakolle ja työtunneille hiivitään leikkaamaan se extra 20% pois palkasta, joka tuli rankoista ylitöistä. Nipinnapin pääsee hyvätuloisimpaan kymmenykseen, mutta oma mielenkiinto on täysin siirtynyt itseni kehittämiseen yhtiön edun puolustamisen sijaan. Tätä tällä rahalla. Paremmin tienais jos olisi ajautunut vaikka ammattiliittoon "edustamaan".

Minun on esim vaikea nähdä miten yhtiön etu voi olla, etten ole enää kiinnostunut tekemään kuin vähimmän välttämättömän ja en jaksanut ottaa tilauksista kiinni +6k ylihintaa. Mitä sitten, ei ole multa pois. (ABB sensori tilattu "kokotoimituksen toimittajalta" kevyeen 8keur hintaan, eikä suoraan ABB:n jälleenmyyjältä 1600€). Näitä esimerkkejä riittää näin sähkö ja automaatio puolella.

Esimerkeistä pääpointtiin. Eikö ole hullunkurista, että vaikka isommassa mittakaavassa yritys ymmärtää, että jos johto suitsii liikevaihdon ja voiton kasvuun, niin siitä hyötyy osakkeenomistajat ja siitä tarvitsee palkita, jotta sen eteen kannattaa ponnistella, niin miksi ja miten ihmeessä voi olla olevinaan järkevää säästää "muissa palkkioissa ja palkoissa"? Eikö se siis tarkoita sitä, että parhaiten tienaavat on kateellisia köyhien pienistäkin tulosperusteisista palkkioista, jos niissä kerran halutaan säästää.

Miten olette onnistuneet perustelemaan palkkaa lisää sitten könttänä, jos ei kerran tulospalkkiota kiinnosta maksaa enää? Kokemuslisistä saisi kai ainakin 5% vielä lisää.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 905
Jäsenet
80 594
Uusin jäsen
nixxon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom