Parhaiten melua vaimentavat vastamelukuulokkeet?

Liittynyt
09.05.2017
Viestejä
6
Eli etsinnässä olisi sellaiset vastamelukuulokkeet, joiden melunvaimennuskyky olisi paras mahdollinen. Omistan tällä hetkellä JBL:n 760NC -vastamelukuulokkeet, jotka on mielestäni ihan ok, mutta eivät kuitenkaan vaimenna mielestäni riittävästi taustalta kantautuvaa melua. Ne myös välillä pätkivät hieman jos yhtä huonetta kauemmaksi äänenlähteestä.

Yksi tärkeä juttu on se, että en halua maksaa muista lisäominaisuuksista tms, vaan tärkein on juuri se melunvaimennus ja tyydyttävä/hyvä äänenlaatu. Myös se olisi hyvä, että kuulokkeet ei pätkisi heti kun menee muutaman metrin päähän keittiöön vaikka laittamaan ruokaa.

Asun siis kerrostaloyksiössä ja minulla on häiritsevä naapuri, jonka metelöintiä haluan paeta niin täydellisesti kuin mahdollista. Paras olisi kun saisi kokonaan peitettyä nuo äänet.

Osaisiko joku suositella hyviä kuulokkeita näihin kriteereihin?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196
Sony wh1000xm4/wh1000xm5

Ovat markiinoiden parhaat. Itsellä xm4 ja olen tykännyt. Kantama ilman esteitä jotain 20 tai 30 metriä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
7
Eli etsinnässä olisi sellaiset vastamelukuulokkeet, joiden melunvaimennuskyky olisi paras mahdollinen. Omistan tällä hetkellä JBL:n 760NC -vastamelukuulokkeet, jotka on mielestäni ihan ok, mutta eivät kuitenkaan vaimenna mielestäni riittävästi taustalta kantautuvaa melua. Ne myös välillä pätkivät hieman jos yhtä huonetta kauemmaksi äänenlähteestä.

Yksi tärkeä juttu on se, että en halua maksaa muista lisäominaisuuksista tms, vaan tärkein on juuri se melunvaimennus ja tyydyttävä/hyvä äänenlaatu. Myös se olisi hyvä, että kuulokkeet ei pätkisi heti kun menee muutaman metrin päähän keittiöön vaikka laittamaan ruokaa.

Asun siis kerrostaloyksiössä ja minulla on häiritsevä naapuri, jonka metelöintiä haluan paeta niin täydellisesti kuin mahdollista. Paras olisi kun saisi kokonaan peitettyä nuo äänet.

Osaisiko joku suositella hyviä kuulokkeita näihin kriteereihin?
Sony wh1000xm4/wh1000xm5

Ovat markiinoiden parhaat. Itsellä xm4 ja olen tykännyt. Kantama ilman esteitä jotain 20 tai 30 metriä.
Voin suositella Bose quietcomfort se kuulokkeita(samat kuin quietcomfort 45,mutta pehmeällä suojakotelolla).Tarjouksessa ostin 199 eurolla.Ääni diskattissa korostunut.,mutta taajuuskorjaimella saa korjattua.Vastamelu huomattavasti parempi kuin Valco 25 kuulokkeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 158
Ilman kämpän rakenteellisia muutoksia, niin kuulosuojaimet, joiden alla nappikuulokkeet.
 

gaz

Liittynyt
22.01.2018
Viestejä
38
Reviews and Ratings

Tuolta löytyy hyvät testit jokseenkin kaikille varteenotettaville kuulokkeille, sisältäen olennaisen "noise isolation" pisteytysarvon.

Sellasen huomauttaisin, että mikäli aiot pitää kuulokkeita jatkuvasti, niin korvien päälle menevät eivät ehkä ole mieluisin ratkaisu pidemmän päälle. Raksalla ja metallipajalla työskentelevät osaisivat antaa varmaan parhaat suositukset pitkäaikaisesta käyttömukavuudesta. Sonyn XM3:sia ei viitsi hirveän montaa tuntia pitää kerralla. Nappikuulokkeet (esim. xm3) on vähemmän häiritseviä, mutta eivät eristä ääntä samalla tehokkuudella.
 

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
789
Nyt tuntuu kyllä siltä että haetaan väärää työkalua ongelmaan: vastamelukuulokkeet, edes parhaimmat, eivät pysty kovin hyvin valmentamaan kolahduksia yms epäsäännöllisiä ääniä kun taas jatkuvaa ääntä esmes imuroimisesta ne taas vaimentavat käsittämättömän hyvin. Metelöivä naapuri melko varmasti tuottaa tuota ensinmainittua eli passiivinen vaimennus toiminee huomattavasti paremmin. Jos et korvatulpat ja/tai kuppikuulosuojaimet päässä halua oleskella kaikkia päiviä niin suljetut passiivisesti vaimentavat kuulokkeet lienevät seuraavaksi paras ratkaisu ongelmaan; näissä voi sitten olla aktiivinen vastamelu lisänä jos siltä tuntuu.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Kyllä minulle on ollut uskomaton apu Samsung Galaxy Buds2 Pro nappuloista, nimenomaan auttamaan nukahtamisessa uuden mölisevän naapurin kanssa (jota en ole vielä ehtinyt karkottaa).

Mahdottomuuksiin ei pysty, mutta yllättävän kova riitely kantasuomalaisen naisen ja Afrikan ihmeen välillä hiljenee näiden vastamelulla. Minulla on tosin custom korvakumit (Spinfit CP360 Extra large), auttaa eristäämään passiivisesti ääniä sellaisenaan, kun asettuu korvaan tiiviisti. Samsungin tulleissa suurin on hieman liian pieni, siksi em.

Musiikkia en kuuntele koskaan vastamelulla, en pidä äänestä, ilman mitään on paras. Ulkona joutuu sitten ottamaan taustaäänet mukaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 214 993
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom