Parhaat grafiikat pelissä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Deus Ex: Mankind Divided ollut nyt viime aikoina työn alla. Täytyy sanoa, että tässäkin etenkin yöllä on todella näyttävät grafiikat. Yksityiskohtia, valoja ja varjoja on valtavasti ja tekstuurit ovat läheltäkin todella tarkat. Sahalaitaa on hieman, kun järeät reunanpehmennykset ovat tässä aivan liian raskaita 1070:lla ja FXAA päällä mennään.


FvddEcu.png

Ainakin näin kauempaa kyllä aikamoista kökköä nuo tekstuurit. Tästä kuvasta nimittäin itselleni nyt tulee lähinnä mieleen joku GTA IV yksityiskohtien suhteen. (Esim. nuo roikkuvat lihat ja maassa olevat roskat.)
 
Uusin gta on kyllä edelleen mun mielestä nätein peli, mutta tämä Kindom come taitaa laittaa homman taas uudelle levelille.
Kyllähän tässä pelaamisessa on puoli suolaa, että uudet julkaisut on aina vähän nätimpiä. Siihen kun lisätään vielä hyvä tarina tai jotain uutta ihmeellistä niin menestys on yleensä taattu.
 
Minustakin GTA V on ylivoimaisesti nätein. Ei ole graafisesti edistyksellisin, mutta maailman uskottavuus yksityiskohtineen on omaa luokkaansa realistisuudessa. Modattunahan tuo alkaa olla ihan pelattavaa grafiikkaa:





Kyllä itse haluaisin nämä ns. realistiset pelit niin realistisina kuin mahdollista, ja siihen jokainen pelintekijä takuulla pyrkii. Tekniikka on vain vielä niin vajavaista, että siihen ei varsinkaan ilman kohtuuttomia kustannuksia päästä. Sitten laitetaan epätoivoisesti näitä blurreja ja bloomeja jotka saavat pelin näyttämään vain ihan helvetin epärealistiselta, koska ovat niin alkeellista tekniikkaa.

Kingdom Come Deliverancea olen seutannut nyt pitkän aikaa ja siinähän on tosiaan aika huikeaa grafiikkaa nähty. Ei tule lopullisessa ehkä olemaan niin hyvää. Pelimaailmahan on tylsä, pelkkää peltoa ja metsää brittiläistyylisessä maisemassa, vihreää joka paikka täynnä.
 
Olisko ihan hiukan valikoidusti ja vielä vähän shopattuna noita kuvia tuosta Kingdom Come deliverancesta laitettu. Voi olla että ovat uudemmasta versiosta mutta epäilen että totuus näyttää kuitenkin enemmän tältä.

KC_Deliverance_Guard.0.jpg
Tuo on yli kaksi vuotta vanha kuva. Paljon kehitystä on ehtinyt tapahtua, sillä muun muassa valaistus on uusittu.
 
Minustakin GTA V on ylivoimaisesti nätein. Ei ole graafisesti edistyksellisin, mutta maailman uskottavuus yksityiskohtineen on omaa luokkaansa realistisuudessa. Modattunahan tuo alkaa olla ihan pelattavaa grafiikkaa:
Vitonen taisi olla eka peli jossa näin volumetristä valoa ja oikein hieno efekti oli se. Ilman modejakin tuota kehtaa vielä katsella toisin kuin edeltäjäänsä joka näytti mun mielestä jo julkaisunsa aikaan aika karsealta puhtaasti sen värimäärittelyn vuoksi.
 
Horizon Zero Dawn on kyllä todella nätti peli, ellei jopa nätein tällä hetkellä mitä olen nähnyt. Ja yllätti muutenkin positiivisesti. Hieno kokemus.
 
Paljonkos tuo NaturalVision verottaa frameja?
Mulla ei ole kokemusta noista, ei ole edes GTA V:sta PC:lle. Tubessa on noita fps-vertailuvideoita muistaakseni useitakin.

Tämä ei ole vertailu, mutta jo videon nimestä voi päätellä ettei näitä mopoilla koneilla ajella:

 
Kyllähän uusimmat pelit pääsee paikka paikoin jo sille tasolle, ettämei heti välttis erota videltallenteesta. Se on kuitenkin hetkittäistä ja vaatii tietyt olosuhteet pelissä.
 
Tuo 8K ei ole edes tuolla setupilla pelattava 4K saattaa olla. GTA V on vain sellasia kohtia jossa FPS kyykkää millä kokoonpanolla tahansa.
 
Horizon Zero Dawn on kyllä todella nätti peli, ellei jopa nätein tällä hetkellä mitä olen nähnyt. Ja yllätti muutenkin positiivisesti. Hieno kokemus.
Samaa olin tulossa kommentoimaan. Ei olisi uskonut että tämän sukupolven konsoleilla nähdään sellaista kauneutta/monipuolisuutta ja vieläpä niin sujuvana. Aivan uskomaton peli muutenkin. Minulla on PS4 Pro, mutta en tiedä kuinka paljon se pro tässä ulkonäön osalta vaikuttaa.
 
20170804210720_1.jpg
20170804211031_1.jpg
20170904215531_1.jpg


GTA V on kyllä todella hienon näköinen peli ilman modauksiakin, toki monet tekstuurit ei kestä lähempää tarkastelua mutta peli on niin täyteen täytetty kaikkea niin ei näihin juurikaan kiinnitä huomiota. Ainut joka ärsyttää pelissä on paikoin todella huono varjojen laatu. Nää kuvat on otettu 3440x1440 resolla asetukset very high/ultra sekä molemmat msaa:t x4.

Toinen näyttävä avoimen maailman peli on Forza Horizon 3. Itse jonkinlaisena grafiikkahomona saan suunnilleen orgasmeja näistä peleistä ja monesti pelaaminen onkin vaan pelkkää maiseman fiilistelyä :rolleyes:
 
Samaa olin tulossa kommentoimaan. Ei olisi uskonut että tämän sukupolven konsoleilla nähdään sellaista kauneutta/monipuolisuutta ja vieläpä niin sujuvana. Aivan uskomaton peli muutenkin. Minulla on PS4 Pro, mutta en tiedä kuinka paljon se pro tässä ulkonäön osalta vaikuttaa.
Minulla myös Pro. Käsittääkseni resoluutio se ero, hieman terävämpi prolla.
 
Samaa olin tulossa kommentoimaan. Ei olisi uskonut että tämän sukupolven konsoleilla nähdään sellaista kauneutta/monipuolisuutta ja vieläpä niin sujuvana. Aivan uskomaton peli muutenkin. Minulla on PS4 Pro, mutta en tiedä kuinka paljon se pro tässä ulkonäön osalta vaikuttaa.
Korkeamman resoluution ohella (jos TV siihen kykenee) myös esim, tarkemmat tekstuurit vrt. perus plegeen. Itsellä perus 55" Full HD telkku ja siinäkin sai leuan loksahtamaan lattiaan. Voi vaan kuvitella miten upealta peli näyttää jollain Sonyn lippulaiva HDR töllöllä.. :drool:

Horizon tosin pelinä ei ollut niin uskomaton imo. Hieno tarina ja loistava pelimekaniikka kyllä loisti mutta pelistä puuttui oikeasti mielenkiintoista sivupuuhastelua, ja hahmot muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta oli aika mitäänsanomattomia.
 
Korkeamman resoluution ohella (jos TV siihen kykenee) myös esim, tarkemmat tekstuurit vrt. perus plegeen. Itsellä perus 55" Full HD telkku ja siinäkin sai leuan loksahtamaan lattiaan. Voi vaan kuvitella miten upealta peli näyttää jollain Sonyn lippulaiva HDR töllöllä.. :drool:

Horizon tosin pelinä ei ollut niin uskomaton imo. Hieno tarina ja loistava pelimekaniikka kyllä loisti mutta pelistä puuttui oikeasti mielenkiintoista sivupuuhastelua, ja hahmot muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta oli aika mitäänsanomattomia.
LG:n C6V 55" OLED täällä, joten ei se kuva tuosta ainakaan sen puolesta enää voi parantua. Lähinnä meinasin, että en tiedä onko Horizonissa mitään varsinaisia Pro-optimointeja, mutta näyttäähän siinä olevan, joten ei ihmekään että on komeaa katsottavaa (kliks).
 
GTA V on toki nätti, mutta omasta mielestäni Watch Dogs 2 meni sen ohi viime syksynä. Nyt kuitenkin päätin kokeilla vähän modaamista ja huhhuh, miten peli voi olla yöllä vesisateella niin upean näköinen :drool: Ainut vaan, että modaamisen jälkeen sai heittää hyvästit tasaiselle FPS:lle.

x3uSrjU.png


has2mZO.png
 
GTA V on toki nätti, mutta omasta mielestäni Watch Dogs 2 meni sen ohi viime syksynä. Nyt kuitenkin päätin kokeilla vähän modaamista ja huhhuh, miten peli voi olla yöllä vesisateella niin upean näköinen :drool: Ainut vaan, että modaamisen jälkeen sai heittää hyvästit tasaiselle FPS:lle.

Mitä modia käytät tossa ja onko tietoa että mitä se muuttaa pelistä? Reflection Ultralle ja vähintään 2x reflection msaa näyttää mun mielestä samalle ainakin näiden kuvien perusteella.
 
Mitä modia käytät tossa ja onko tietoa että mitä se muuttaa pelistä? Reflection Ultralle ja vähintään 2x reflection msaa näyttää mun mielestä samalle ainakin näiden kuvien perusteella.
VisualV + NaturalVision Remastered käytössä.

NaturalVision:

- Modified global tonemapping
- Vastly improved Thunder weather and lightning strike intensity
- Improved Overcast weather
- New sunset colors during 22:00 in ExtraSunny weather (Los Santos)
- New morning and afternoon sun glow in ExtraSunny weather
- Improved overall sunrise, sunset and ambient colors in Smog weather (Los Santos)
- Modified ambient colors and haze in Rainy weather
- Improved interior lighting in Trevor's trailer and Michael's house
- Adjusted saturation when zooming in through a weapon scope
- Lens Flare is now hidden by default while in first-person mode
- Added newly translated readme files in Chinese, Korean and Portuguese
- New Add-On: FiveM Installer
- Many more improvements and tweaks

VisualV:

- All weathers rewritten from scratch, based on hundreds of Los Angeles photos and movies.
- Draw distance of lights was increased and they are more visible.
- Moon movement is corrected (no more moonrise at west!).
- Moon size was matched to the real world.
- Volumetric fog effect was improved, now it's stunning as it should be.
- Clouds colors, intensity and movement were built from scratch.
- Shadows under vehicles are in higher quality, so they aren't blocky anymore.
- Chromatic aberration and vignetting were removed from the normal gameplay.
- Lens flares are all the same for three lead characters.
- Dithering effect from the grass was removed for good, rainy weathers will make it great!
- And many, many minor fixes.

Kyllä tuo sadesää omasta mielestäni näyttää modattuna paremmalta kuin vanillana. Enemmän heijastuksia, värejä ja valoja. Auringonnousu ja- lasku ja ylipäätään auringonpaiste on myös noilla modeilla hienomman näköistä.
 
Watch Dogs 2:n huonot fysiikat paistaa läpi jopa noista still-kuvista. Jo sen vuoksi GTA V on valovuoden edellä. Vaikka eipä sillä, GTA:ssa on myös kokonaisuudessaan paremmat grafiikat(mikään ei hyppää silmään missään kohdassa, kaikki on todella viimeisteltyä).

Jos jotain toivoisin grafiikan kehitykseltä niin valaistuksen täytyy ottaa vielä aimo harppaus eteenpäin, samoin eri materiaalit pitäisi saada näyttämään siltä miltä ne oikeastikin näyttävät. Nämä kaikki täytyisi saada pyörimään 4K-resoluutiolla, jolloin saadaan käytännössä koko näkökentän peittävä kuva varmasti riittävällä ppi:llä.
 
Nuo kuvat on GTA V:sta. Ajoneuvojen fysiikat ovat täyttä paskaa V:ssä, IV:ssa pienellä modauksella ihan ok. Watch Dogs 2 fysiikoista en osaa sanoa mitään mutta tuskin ne sen paremmat on.
 
Hiljattain julkaistu Ark Survival Evolved näyttää aika hyvältä. Etenkin vesi ja kasvillisuus osuvat heti silmään, mutta myös valaistus näyttää vakuuttavalta.

mood__18__1.jpg


mood__14__1.jpg


On muuten järkyttävän raskas peli. GTX 1060 omistajatkin joutuvat pudottelemaan 1080p resoluutiolla asetuksia matalalle, jos haluavat tasaisen 60FPS :D

Y2JXY2r.jpg
 
Tykkään kans GTA V:n grafiikoista ja yksityiskohdista. Itsellä myös pari modia käytös. Ei nyt mikään photorealistinen vielä mutta varsin hyvä.

36279030440_d1b08e970b_o.png


36628793566_fe39f64b07_o.png


36628797806_4fc55dfaca_o.png
 
Hiljattain julkaistu Ark Survival Evolved näyttää aika hyvältä. Etenkin vesi ja kasvillisuus osuvat heti silmään, mutta myös valaistus näyttää vakuuttavalta.
Minun mielestäni taas peli näyttää aika muoviselta ja animaatiot hyvin rumasti töksähteleviltä. Parhaimmillaan peli näyttää kyllä kuvissa oikein mainiolle, mutta sen vähän perusteella, mitä olen toistaiseksi nähnyt pelistä, en voi mennä kehumaan. Oletettavasti vähintäänkin animaatiot ovat ongelma koneesta riippumatta.
 
Minun mielestäni taas peli näyttää aika muoviselta ja animaatiot hyvin rumasti töksähteleviltä. Parhaimmillaan peli näyttää kyllä kuvissa oikein mainiolle, mutta sen vähän perusteella, mitä olen toistaiseksi nähnyt pelistä, en voi mennä kehumaan. Oletettavasti vähintäänkin animaatiot ovat ongelma koneesta riippumatta.
Liikkeessä toi on näyttänyt tosiaan aika kammottavalta.

Eniten näissä unrealin uusinta iteraatiota käyttävissä peleissä on häirinnyt se vissiin suoraan moottorin mukana toimitettava motion bluri joka on pakko kääntää pois päältä pelatessa ja joka on aina päällä kaikissa videoissa. Näyttää omaan silmään helvetin pahalta ekan persoonan peleissä.
 
Noissa Ark Survival Evolvedin kuvissa vesi näyttää hyvältä, mutta muu on ihan kökköä omaan silmääni. Tuo kasvillisuushan on ihan mobiilipelitasoa.
 
20170804210720_1.jpg
20170804211031_1.jpg
20170904215531_1.jpg


GTA V on kyllä todella hienon näköinen peli ilman modauksiakin, toki monet tekstuurit ei kestä lähempää tarkastelua mutta peli on niin täyteen täytetty kaikkea niin ei näihin juurikaan kiinnitä huomiota. Ainut joka ärsyttää pelissä on paikoin todella huono varjojen laatu. Nää kuvat on otettu 3440x1440 resolla asetukset very high/ultra sekä molemmat msaa:t x4.

Toinen näyttävä avoimen maailman peli on Forza Horizon 3. Itse jonkinlaisena grafiikkahomona saan suunnilleen orgasmeja näistä peleistä ja monesti pelaaminen onkin vaan pelkkää maiseman fiilistelyä :rolleyes:
Mikä on näyttönä sulla noissa kuvissa
 
ei ole vielä peliä, jossa pystyisi räjäyttämään talon tuhennen palasiksi. Tekstuurit on vain pintaa ja pinnan alla kuollutta. Kyllä singolla pitäisi edes oven läpi pystyä lasauttaa. Taitaisi vaan vaatia järjetöntä tehoa esimerkiksi kokonaisen talon fysiikan mallintaminen. Eli mielummin elävä maailma, kuin miljuuna kertaa miljoona tekstuurit. Sadan vuoden päästä sitten.
 
ei ole vielä peliä, jossa pystyisi räjäyttämään talon tuhennen palasiksi. Tekstuurit on vain pintaa ja pinnan alla kuollutta. Kyllä singolla pitäisi edes oven läpi pystyä lasauttaa. Taitaisi vaan vaatia järjetöntä tehoa esimerkiksi kokonaisen talon fysiikan mallintaminen. Eli mielummin elävä maailma, kuin miljuuna kertaa miljoona tekstuurit. Sadan vuoden päästä sitten.
Riippuu mitä mallinnetaan. Arma 3 mallintaa aika pitkälti ovien, seinien ja muiden vastaavien objektien läpi ampumisen. Fyysisiä reikiä ei tosin tule, aivan suurimpia rakennuksia ei mallinneta sisältä ja rakennukset eivät ole kalustettuja. Kalustaminen tosin on mahdollista ja uusin DLC taisi kalustaa yksittäisen kaupungin tai kylän Stratiksella. Seurauksena peli on sitten raskas prossulle. Piirtoetäisyydenkin voi nostaa vaikka kymmeneen kilometriin, mutta sitten ei tarvi uneksia kovin kummoisesta FPS:stä millään kokoonpanolla. :D

Vaikka ketjusta löytyy sinänsä hienoja screenshotteja, niin kaikkia rajoittaa piirtoetäisyys. Korkeatarkkuuksiset tekstuurit, edistyneempi valaistus ja heijatukset yms rajoittuvat etualalle, mistä sitten heikkenee nopeasti ja tekstuurien laatutason muutosta peitellään blurrilla ja depth of viewillä. Tämä on sinänsä realistista; näkyvyys vaihtelee sään mukaan. Monialustapeleissä tuntuu kuitenkin, että vähänkään "kaukaisemmat" kohteet ovat aina sumun peitossa ja sumukin on aika lähellä.
 
Riippuu mitä mallinnetaan. Arma 3 mallintaa aika pitkälti ovien, seinien ja muiden vastaavien objektien läpi ampumisen. Fyysisiä reikiä ei tosin tule, aivan suurimpia rakennuksia ei mallinneta sisältä ja rakennukset eivät ole kalustettuja. Kalustaminen tosin on mahdollista ja uusin DLC taisi kalustaa yksittäisen kaupungin tai kylän Stratiksella. Seurauksena peli on sitten raskas prossulle. Piirtoetäisyydenkin voi nostaa vaikka kymmeneen kilometriin, mutta sitten ei tarvi uneksia kovin kummoisesta FPS:stä millään kokoonpanolla. :D

Vaikka ketjusta löytyy sinänsä hienoja screenshotteja, niin kaikkia rajoittaa piirtoetäisyys. Korkeatarkkuuksiset tekstuurit, edistyneempi valaistus ja heijatukset yms rajoittuvat etualalle, mistä sitten heikkenee nopeasti ja tekstuurien laatutason muutosta peitellään blurrilla ja depth of viewillä. Tämä on sinänsä realistista; näkyvyys vaihtelee sään mukaan. Monialustapeleissä tuntuu kuitenkin, että vähänkään "kaukaisemmat" kohteet ovat aina sumun peitossa ja sumukin on aika lähellä.
eli tarkoittaisin, että jokainen talon osa mallinnetaan. kaikki laudat ja naulat jotka reagoi rakenteisiin kohdistuvaan voimaan.
 
ei ole vielä peliä, jossa pystyisi räjäyttämään talon tuhennen palasiksi. Tekstuurit on vain pintaa ja pinnan alla kuollutta. Kyllä singolla pitäisi edes oven läpi pystyä lasauttaa. Taitaisi vaan vaatia järjetöntä tehoa esimerkiksi kokonaisen talon fysiikan mallintaminen. Eli mielummin elävä maailma, kuin miljuuna kertaa miljoona tekstuurit. Sadan vuoden päästä sitten.
Red Guerrilla Faction ehkä omaan mieleen paras esimerkki edes jonkinlaisesta yrityksestä tässä.
 


Tuossahan ei itse asiassa mallinneta materiaalien läpäisyä, vaan objektien välistä fysiikkaa joka on hieman eri asia?



Armassa talot toki ottavat vahinkoa ja lopulta romahtavat, mutta tämä on mallinnettu rakennuksesta riippuen korkeintaan muutamalla vaurioitumisasteella. Ensin menee ikkunoita, sitten alkaa ilmestyä halkeamia seiniin ja lopulta osa tai koko talo raunioituu tai romahtaa, tai isommista rakennuksista voi tuhoutua osia.
 
Red Guerrilla Faction ehkä omaan mieleen paras esimerkki edes jonkinlaisesta yrityksestä tässä.
Ai joo, en tiennykkää. Tämmöistä tarvittaisiin enemmän. Tosin hieman epärealistinen kun kaveri pomppii marsissa ilman avaruuspukua :tdown:
 
Nuissa tuhoutuvissa jutuissakin tuntuu olevan se, että se on joko gimmick, joka vie resursseja ja ei tarjoa pelillisesti kovin ihmeitä tai sit se on koko pelin keskiössä. Joissakin peleissä toki huomannut, että ympäristön tuhoaminen oikeasti antaa mahollisuuksia pelata peliä täysin erillä tavalla ja toisaalta suhtautuu ympäristöön aivan erillä tavalla niissä. Säleaita toisessa pelissä on varma suoja, toisessa sen taakse ei mene edes vahingossa.

Soldiers: Heroes of WW2 pelissä tuo ympäristön tuhoaminen oli oikein toteutettu siinä mielessä, että se muutti pelin tyyliä huomattavasti verrattuna karkeampaan tuhoamistyyliin. Pelaajan piti tosiaan miettiä, tuhlaako räjähteitä reiän tekemiseen taloon vai ei. Joskus toisaalta sai huomattavan taktisen edun räjäyttämällä kaksi reikää taloon kuin kiertämällä sen.

Jossain CoH tyyppisessä pelissä se olis lähinnä ulkonäöllinen kikka, jolla ei taktisesti olis paljoakaan merkitystä. Joskin kakkosessa ehkä enemmän näkyvyyden kannalta.

BFBC2 pelissä tuhoaminen oli todellakin pelin keskiössä, mutta nopeasti homma meni siihen, että kaikki tuhottiin maan tasalle, koska räjähteitä oli enemmän kuin tarpeeksi.

Red Faction pelisarjaa tuskin olisikaan ilman noita fysiikkakikkailuja. Siinä mielessä ihan hauskoja, mutta sen mitä yköstä ja Armageddonia pelannut, niin aika kikkailun tasolle se myös jää(vähän kuin HL2 gravity gun).

Ehkä tämän voisi jotenkin tiivistää näin. Jos GTA tyyppiseen kaupunkipeliin tulis täydellisen tuhoava fysiikka, niin olisiko kymmenen tunnin pelailun jälkeen koko kaupunki matalana, vai tulisiko 30h kohdalla kaupungissa ajellessa ajatus "ainiin, tuon reiän jouduin räjäyttämään koska...".
 
Onkos reilussa vuodessa tullut mitään mullistavaa peligrafiikkarintamalle? Omasta mielestä realistisinta grafiikkaa tarjoilee vielä Kingdom Come
...mutta olen kuitenkin RTX OFF -miehiä, joten onko BF 5:ssä raytracing päällä vielä parempaa/realistisempaa herkkua? Pelivideoiden perusteella ei ehkä näytä siltä :grumpy: Ilman RTX, DX12 päällä täysillä grafiikoilla pelatessa näyttää hyvältä mutta kuitenkin ”pelimäiseltä” heti ensimmäisellä silmäyksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Komean realistinen kieltämättä tuo Kingdom Come, mutta itse katson mieluummin, vaikka Witcher 3:sen tai Skyrimin grafiikkaa.
 
Onkos reilussa vuodessa tullut mitään mullistavaa peligrafiikkarintamalle? Omasta mielestä realistisinta grafiikkaa tarjoilee vielä Kingdom Come ...mutta olen kuitenkin RTX OFF -miehiä, joten onko BF 5:ssä raytracing päällä vielä parempaa/realistisempaa herkkua? Pelivideoiden perusteella ei ehkä näytä siltä :grumpy: Ilman RTX, DX12 päällä täysillä grafiikoilla pelatessa näyttää hyvältä mutta kuitenkin ”pelimäiseltä” heti ensimmäisellä silmäyksellä.

Ei huolta. Jos ihan puhtaasti realistisuutta haetaan niin joku Gran Turismo nelosenkin väri- ja valaistussuunnittelu on edelleen paremmalla tasolla :D
 
Tätä ketjua voisikin herätellä.

Omasta mielestä Cyberpunk 2077 on kyllä tällä hetkellä grafiikoissa kärkiluokkaa. Olin sitä mieltä jo AMD:n näytönohjaimella, mutta kun sai Ray Tracingin lopulta päälle, niin leuka loksahti auki.

Yksityiskohtien määrä on avoimen maailman peliksi ihan uskomaton. Kaikkialla on roskia, valoja, mainoksia ym. objekteja ja maailma näyttää sen takia todella eloisalta ja värikkäältä. Ja RT päällä koko valaistus on ihan älyttömän realistisen näköistä. Heijastuksia lätäköistä ja ikkunoista tulee pysähdyttyä aina katsomaan ja testaamaan eri kulmista ja yöaikaan ne ovat varsinkin näyttäviä. Tuo Cyberpunk tuntuu olevan kyllä muita pelejä pari vuotta edellä grafiikoissa.

Metro Exodus oli myös todella nätti peli, mutta senkin pelasin RX 5700:lla ilman RT:tä. Tänä vuonna tulee Metro Exodus Enhanced Edition, jossa Ray Tracing on yhä suuremmassa osassa ja pitää kyllä ostaa ja pelata uudestaan. Voi olla, että päästään todella realistisiin grafiikoihin siinäkin. Microsoft Flight Simulator oli myös omanlainen kokemus ja erilaiset säätilat ja piirtoetäisyydet olivat nekin ihailtavalla tasolla.

Nyt ollaan myös siinä mielessä mielenkiintoisessa käännekohdassa, että uudet konsolit alkavat yleistymään ja sen luulisi näkyvän peleissä. Toivottavasti vanhat konsolit jätettäisiin pian pois pelinkehityksestä ja keskityttäisiin vain uusimpaan rautaan ja sen tuomiin mahdollisuuksiin. Ray Tracing on myös monien mielestä turha, mutta itselle tuli heti sitä koittaessa fiilis, että tässä on pelien tulevaisuus. Itse tykkään peleissä hyvistä grafiikoista ja jään aina ihailemaan niitä. Ja kyllä tuo RT vain herättää monet pelit eri tavalla henkiin :think:
 
Cyberpunkin raytracing on kyllä komeaa katsottavaa, mutta on typerää että omaa peilikuvaansa ei voi nähdä. Pahimmillaan tämä on pienissä tiloissa kuten hisseissä, joissa on heijastava ikkuna, ja V:n vieressä seisoo muita hahmoja joiden peilikuva näkyy hyvin. V on varmaan lyhenne vampyyrista.
 
Cyberpunkinkin jälkeen Division 2 puhuttelee meikäläistä voimakkaammin.
5600X ja 3080 käytössä, joten miltei maksimiheijastukset oli käytössä.

En edes osaa tarkalleen sanoa miksi Division 2:n ulkokuori hivelee silmääni lempeämmin.

Melkein yhtä paljon pidin myös Death Strandingin graafisesta loistosta.
Tämä DLSS:n kanssa, natiivina en edes kokeillut.
 
Kyllä se Cyberpunk varmaan hienoin peli tällä hetkellä. Täytyykin lukea tämä triidi ja kokeilla eri pelejä. RTX 3070 näyttiksenä niin tehoa ainakin piisaa nyt.
 
Ei ole kyllä tullut pitkään aikaan missään pelissä mitään "wow efektiä", uusin Call of Duty näyttää kyllä kaikinpuolin todella hyvältä. Cyberpunkkia ei ole tullut pelattua mutta videoiden perusteella sekin näyttää kyllä hyvältä. :D
En tiedä graafisesti miten voi verrata mutta Half Life Alyx on sellanen mikä sai itellä pitkästä aikaa leuat loksahtamaan auki kun pelas. Peli näyttää hyvältä ja mikä tärkeintä, uskottavalta.
 
Saas nähdä miten paljon lopputulos vastaa todellisuutta, mutta tässäpä peli jota uskaltaisin kuvailla sanalla "fotorealistinen", ja joka oikeasti herätti sellaisen vau-efektin.



Heti parempaa jälkeä, kun ei yritetä jotain todella hankalaa (metsiä, kasveja, ihmisten kasvoja, luontoa, sääefektejä) vaan ihan lasten leikkihuone ja muoviset leikkikalut, niin alkaa näyttämään ihan törkeän hyvältä. Pelinä nyt saattaa olla ihan törkeää jätettä ja videokin pelkkää bullshottia, mutta jos graafinen lopputulos on trailerin tasolla niin huh-hah-hei.

...toki sitten fysiikat tuossa trailerissa tuntuvat heti liian ilmavilta, ja niistä tulee sellainen melko ikävä uncanny valley -fiilis.
 
Saas nähdä miten paljon lopputulos vastaa todellisuutta, mutta tässäpä peli jota uskaltaisin kuvailla sanalla "fotorealistinen", ja joka oikeasti herätti sellaisen vau-efektin.



Heti parempaa jälkeä, kun ei yritetä jotain todella hankalaa (metsiä, kasveja, ihmisten kasvoja, luontoa, sääefektejä) vaan ihan lasten leikkihuone ja muoviset leikkikalut, niin alkaa näyttämään ihan törkeän hyvältä. Pelinä nyt saattaa olla ihan törkeää jätettä ja videokin pelkkää bullshottia, mutta jos graafinen lopputulos on trailerin tasolla niin huh-hah-hei.

...toki sitten fysiikat tuossa trailerissa tuntuvat heti liian ilmavilta, ja niistä tulee sellainen melko ikävä uncanny valley -fiilis.

Tuota traileria katsoin itsekkin mutta omituinen efekti kävi. Kännykän ruudulta olin aivan ällikältä lyöty mutta kun juoksin LG CX48 OLEDin ääreen katsomaan traileria 70cm päästä 4k:na niin jotenkin tipahti tuo laatu aika rankasti. Sahalaitaa, välkkyvää ja kohinaista depth of fieldiä, varjot katoaa ja ilmestyy sekä heijastukset on jotain mitä sattuu cubemappeja. Kameran vieressä oleva auto on kuitenkin tosi tarkan ja ovelan näköinen.
 
Cyperpunk ja reshader patteron clarity modilla ja rtx herkut päällä on kyllä älyttömän kaunis.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 843
Viestejä
4 411 344
Jäsenet
73 261
Uusin jäsen
Havihazard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom