Parhaat grafiikat pelissä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 255
Mikä on teidän mielestä tällä hetkellä peli, jossa on kaikista komeimmat grafiikat?

Itse melkeinpä ehdottaisin Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlandsia. Missään pelissä en ole nähnyt vastaavia piirtoetäisyyksiä ja myös kasvillisuus ja valaistus on komeaa katseltavaa. Battlefield 1 on myös todella näyttävä ja Watch Dogs 2 ja The Witcher 3 eivät nekään paljon sille häviä.

Mielenkiinnolla odotan, millaiset grafiikat peleissä on parin vuoden päästä. Saa nähdä, jaksaako GTX 1070 mitenkään enää silloin ultra-asetuksilla. Unreal Enginen demoja tosin olen kokeillut ja niitä voi jo sanoa fotorealistiseksi.

Pari omaa screenshottia todisteeksi grafiikoista. Noissa asetukset eivät ole vielä edes täysillä, kun vääntö loppuu muuten koneesta.

0poHai9.png


aApMSMD.jpg
 
Horizon kolahti varmaan kokonaisuutena eniten vaikka osa sen visuaaleista ei kestä lähempää tarkastelua. Myös jotkut hetket Driveclubissa jolloin kellonaika ja säätila osuu just kohdalleen näyttää käsittämättömän hienolta.

 
Driveclub on kyllä paikoitellen hieno.

Lare111:n alempi kuva huutaa AA:ta tai suurempaa resoluutiota..

E: Muutenkin jotenkin ei iske. Muistuttaa muutamien vuosien takaisia Battlefieldeja.
 
Viimeksi muokattu:
Battlefield 1 on myös todella näyttävä ja Watch Dogs 2 ja The Witcher 3 eivät nekään paljon sille häviä.
Witcher 2:ssa on käsittääkseni korkeampi tekstuuriresoluutio, pelissä kun ei ole avointa maailmaa.
 
PC puolella varmaan Rise of the Tomb Raider hienoin niistä peleistä mitä itse olen pelannut. Witcher 3 varmaan hienoin avoimen maailman peleistä.

Konsolipuolelta paha mennä sanomaan. Horizon Zero Dawn näyttänyt screenshoteissa ja pelivideoissa upealta tapaukselta mutta livenä en ole peliä nähnyt. Grafiikoita lukuunottamatta kiinnostus kyseistä peliä kohtaan on kyllä aika lähellä 0:aa.
 
Horizon Zero Dawnin aikana tuli kyllä otettua enemmän screenshotteja kuin muissa peleissä yhteensä, sekä yleisesti vain ihasteltua maisemia. Parhaimmat ja tunnelmallisimmat metsät mitä peleissä tullut vastaan ja maailmaa on mielenkiintoista tutkia. Kaiken lisäksi itse pelikin on täyttä rautaa.

Kuvat neogaffista:
Horizon: Zero Dawn | Screenshot Thread

34432268985_400e661012_h.jpg


33027120931_c6e4241889_o.png


34148146472_ddeced7a19_b.jpg


Pari giffiä:
Po3mcPf.gif


 
Yllättävän hyviltä nuo pelit saa näyttämään noilla 300€ konsoleillakin nykyään. :tup:
 
Monissa peleissä on jäätävän hieno grafiikka, kun otetaan pysäytyskuva ruudulta, mutta pelin pyöriminen onkin kamalaa katsottavaa. Mulle ei tekstuurien tarkkuus ja pienet yksityiskohdat ole niinkään se juttu, vaan se että peli pyörii täydellisesti. Rise of the Tomb Raideria pidän visuaalisesti kovana suorituksena jos uudempia pelejä mietitään.

Vastakohtana, ostin Dishonored 2:n juuri. Peli näyttää hienolta pintapuolisesti, mutta jatkuva pätkiminen ja FPS-dropit ei ole kaunista katseltavaa.
 
Monissa peleissä on jäätävän hieno grafiikka, kun otetaan pysäytyskuva ruudulta, mutta pelin pyöriminen onkin kamalaa katsottavaa. Mulle ei tekstuurien tarkkuus ja pienet yksityiskohdat ole niinkään se juttu, vaan se että peli pyörii täydellisesti. Rise of the Tomb Raideria pidän visuaalisesti kovana suorituksena jos uudempia pelejä mietitään.

Vastakohtana, ostin Dishonored 2:n juuri. Peli näyttää hienolta pintapuolisesti, mutta jatkuva pätkiminen ja FPS-dropit ei ole kaunista katseltavaa.

Tuo on sellainen asia mihin mielestäni pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Monia tosin nuo asiat ei ilmeisesti häiritse? Välillä tuntuu että jotkut muuten huonot pelit uppoaa kun pyörii niin hyvin ja sulavasti. Tietysti Freesync/Gsync on parasta mitä on pitkiin aikoihin tapahtunut pelien saralla mutta silti petrattavaa olisi vielä.

Hitman hyvänä esimerkkinä. Kivan näköiset grafiikat mutta töksähtelee yms. niin ei näytä niin hyvältä.
 
Ite huomannut, että monesti näissä peleissä yllättää hienoudellaan nämä "nvidia works" jutut eikä niinkään ultra tekstuurit. Toki kokonaisuutena grafiikka on parantunut ja tullut elävämmäksi, nii ainaki itellä esim. just Tomb Raiderin ja Witcherin hiusjutut oli pakko laittaa päälle vaikka fps-drop oli huomattava. Sen verran erinnäkönen oli sushukka tai joku mikälieaarnikotka ku harja hulmusi tuulessa eikä ollu semmonen köntti. Ne onki monesti tämmösiä pieniä fysiikkaan liittyviä asioita jotka ittestä tuntuu suuremmilta edistysaskeleilta ku se, että onko naamassa monta pisamaa. Esim. naaman ilmeet vaikuttaa paljon enemmän siihen fiilikseen että onko tässä hyvä grafiikka vai ei. Just semmosest staattiset ympäristöt taas on lähinnä wallpaper tavaraa.
 
Tuosta tökkimisestä esimerkkinä Batman Arkham Knight julkaisussa ihan järkyttävän laginen. Tosin nyt se on todella nätti kun laittaa kaikki Gayhorse experiencet päälle ja pyöriikin hyvin. Tosin kun pelasin sitä kaverilla PS4:llä niin oli kyllä järkyttävää kuraa. Sittten taas uncharted 4 oli mielestäni oikeasti nätti ja hiton hyvät animaatiot (ylläri kun kun koko homma tehty motion capturella) eikä siinä 30fps häirinnyt ihan hirveästi loppupeleissä.

Avoimen maailman peleistä witcher 3 kyllä tehnyt suurimman vaikutuksen pitkään aikaan varsinkin pienillä modeilla. Vanillan värimaailma jotenkin liian keltanen.
 
Viimeksi muokattu:
Witcher 3:n grafiikat on kyllä järisyttävän kauniit(4K resolla testattu 49" tv:llä myös -> Kaunista!!). Välillä sitä vaan pysähtyy katselemaan maisemia kun pelailee :joy:

En kyllä keksi omista peleistä muita missä olisi yhtä häkellyttävät grafiikat. Battlefield 1 on kaunis mutta ei pärjää Witcher 3:lle.
 
Itsekin kokeilin Witcheriä 4K-näytöllä ja high asetuksilla ja olihan se aika huikean näköinen. Etenkin Toussaintin vilkkaassa satamassa yksityiskohtia näytöllä oli ihan valtavasti ja pyörikin koko ajan +40 FPS :)

Mielenkiinnolla odottelen loppukesälle ja syksylle huhuttuja Far Cry:ta ja Assassin's Creediä. Ubisoftilla uusissa peleissä grafiikat ovat yleensä hyvällä tasolla ja optimointiinkin on satsattu viime aikoina. Uusi Star Wars Battlefront myös kiinnostaa grafiikoiden osalta, kun edeltäjäkin on todella näyttävä ja pyörii hyvin.
 
Samoilla linjoilla edellisten kanssa. Witcher 3 UHD-näytöllä, G-syncillä ja Ultra-asetuksilla on todellista mannaa. :drool:
 
e6UftdR.png


jGoqEJt.png


Kyllä se Ubisoft sentään grafiikat osaa. Ghost Recon ja Watch Dogs 2 saavat jo 1080p PLS -näytöllä aikaan wow-fiiliksen ja ovat kyllä omasta mielestäni ehdottomasti näyttävimmät pelit tällä hetkellä. Kuvissa ei ole edes asetukset tapissa, kun nuo rankaisevat näytönohjainta armotta. Jospa tuleva Far Cry 5 pistäisi vielä paremmaksi grafiikoiden osalta :)

CGCloud

Tuolta voi myös kokeilla Unreal Enginen oikeasti fotorealistisia demoja. Samalta näyttäviä pelejä odotellessa.
 
e6UftdR.png


jGoqEJt.png


Kyllä se Ubisoft sentään grafiikat osaa. Ghost Recon ja Watch Dogs 2 saavat jo 1080p PLS -näytöllä aikaan wow-fiiliksen ja ovat kyllä omasta mielestäni ehdottomasti näyttävimmät pelit tällä hetkellä. Kuvissa ei ole edes asetukset tapissa, kun nuo rankaisevat näytönohjainta armotta. Jospa tuleva Far Cry 5 pistäisi vielä paremmaksi grafiikoiden osalta :)

CGCloud

Tuolta voi myös kokeilla Unreal Enginen oikeasti fotorealistisia demoja. Samalta näyttäviä pelejä odotellessa.
Näissä kuvissa itellä tökkää heti ensimmäisenä reunanpehmennyksen puute. Se kun tekee paljon muutakin kuin vain silottelee reunoja. Vaikuttaa huomattavasti esim kauempana näkyviin ohuisiin objekteihin kuten aitoihin, siimoihin, vaijereihin yms. Toki se on vaativa ominaisuus, mutta kyl itteä korpeaa jos sen joutuu ottaan poissa. Sen poissaolo saa helposti kaiken näyttää semmoselta "piirretyltä" pikseligrafiikalta.
 
Näissä kuvissa itellä tökkää heti ensimmäisenä reunanpehmennyksen puute. Se kun tekee paljon muutakin kuin vain silottelee reunoja. Vaikuttaa huomattavasti esim kauempana näkyviin ohuisiin objekteihin kuten aitoihin, siimoihin, vaijereihin yms. Toki se on vaativa ominaisuus, mutta kyl itteä korpeaa jos sen joutuu ottaan poissa. Sen poissaolo saa helposti kaiken näyttää semmoselta "piirretyltä" pikseligrafiikalta.
Ghost Reconissa oli TAA ja Watch Dogsissa SMAA + 1,35 pikselitiheys.

Watch Dogsissa kokeilin MSAA:ta, mutta se näytti huonommalta kuin pikselitiheyden nostaminen ja oli todella raskas. Omaan silmään ei ikävää sahalaitaa hirveästi osu ja 1920x1080 resoluutiolla kaukana oleville kohteille ei hirveästi voi mitään, kun tarkkuus ei vain riitä.

Ghost Reconissa vaihtoehtoina on FXAA, SMAA ja TAA. Noista jälkimmäinen on mielestäni paras ja muut tekevät kuvasta juurikin karkean ja pikselimäisen. Läheltä tarkkaan katsottuna sahalaitaa toki näkyy, mutta 24" näytöltä suht etäältä katsottuna niitä en enää pahemmin erota.

Jos olisi tehokkaampaa rautaa koneessa, niin voisihan sitä lyödä vaikka 4x tai 8xMSAA päälle tai sitten DSR:n avulla isompaa resoluutiota. Tuntuu tuo kellotettu 1070 vain hyytyvän jo 1080p 60Hz näytöllä, jos lähtee äärimmäisillä silmäkarkeilla leikkimään.

Täytyy kyllä myöntää, että pieneen sahalaitaan en itse hirveästi kiinnitä huomiota pelatessa. Lähinnä ihailen maisemia, varjoja, valaistusta, kasvillisuuden tiheyttä ym. Aikaisemmin oli tehottomampaa näyttistä alla ja esim. FXAA riitti mainiosti, vaikka kuvan blurraantuikin vähän.
 
nuo Witcher 3 yms näyttää aivan karmealle verrattuna näihin Unreal Engine clippeihin joita katsellut.
tietenkään nuo eivät ole pelejä. mutta kuitenkin, referenssinä hyviä että miltä pelien pitäisi näyttää jos edes vähän nähtäisiin vaivaa.

edit: nyt katselen kommentteja tuosta clipistä ja jengi kyllä epäilee että olisi feikki, olen tuon kyllä nähnyt joskus aikaisemminkin

 
nuo Witcher 3 yms näyttää aivan karmealle verrattuna näihin Unreal Engine clippeihin joita katsellut.
tietenkään nuo eivät ole pelejä. mutta kuitenkin, referenssinä hyviä että miltä pelien pitäisi näyttää jos edes vähän nähtäisiin vaivaa.

Totta, ihan minkä tahansa apinan tehtävissä on rakennella käsin oma pelimoottori ja joku neliökilometrien kokoinen saumaton kartta sisätiloineen ja saada se pyörimään multiplattarina, huomattavasti enemmän lahjoja vaatinee renderöidä valmiilla pelimoottorilla muutaman neliömetrin fotorealistinen maapläntti showcase-hengessä
 
Totta, ihan minkä tahansa apinan tehtävissä on rakennella käsin oma pelimoottori ja joku neliökilometrien kokoinen saumaton kartta sisätiloineen ja saada se pyörimään multiplattarina, huomattavasti enemmän lahjoja vaatinee renderöidä valmiilla pelimoottorilla muutaman neliömetrin fotorealistinen maapläntti showcase-hengessä
Jokainen kehittäjä tekee itse omat suunnitteluratkaisunsa ja joutuu tulemaan toimeen niiden seurausten kanssa. Yksi seuraus voi olla heikompi grafiikka, mutta ehkä siitä ratkaisusta on jotain iloakin esim. pelattavuuden kannalta. Pelattavuus tosin menee tästä aiheesta heittämällä ohi, joten olisiko mahdollista keskittyä grafiikkaan eikä muihin juttuihin? Toki kiinnostava näkökanta voisi olla myös parhaat grafiikat avoimen maailman peleissä, ja siltä osin Witcher 3 lienee aika kärkipäässä.
 
nuo Witcher 3 yms näyttää aivan karmealle verrattuna näihin Unreal Engine clippeihin joita katsellut.
tietenkään nuo eivät ole pelejä. mutta kuitenkin, referenssinä hyviä että miltä pelien pitäisi näyttää jos edes vähän nähtäisiin vaivaa.

edit: nyt katselen kommentteja tuosta clipistä ja jengi kyllä epäilee että olisi feikki, olen tuon kyllä nähnyt joskus aikaisemminkin


Tuo suttuinen video on kyllä vanhentunut todella huonosti, ei ollenkaan arvokkaasti. Tekstuurit venyy ja paukkuu jne..hrr. Mutta hei respektit kassien koosta, tarvii melkoset coconutsit pasteta tuollainen video ketjuun, jossa on jo hienoja Horizon-kuvia ja puhua alentavasti Witcher 3:sta.
 
Tuo suttuinen video on kyllä vanhentunut todella huonosti, ei ollenkaan arvokkaasti. Tekstuurit venyy ja paukkuu jne..hrr. Mutta hei respektit kassien koosta, tarvii melkoset coconutsit pasteta tuollainen video ketjuun, jossa on jo hienoja Horizon-kuvia ja puhua alentavasti Witcher 3:sta.


Witcher 3 näyttää joltain todella halvalta ja huonolta animaatio sarjalta, joka tökkii jokaisessa youtube videossa. Eikö peleistä kivempi olisi tehdä sellaisia että ne pyöriikin smoothisti? Doom näyttää paremmalta kuin Witcher.

"alentavasti" lol voi voi se näyttää vaan minun mielestä rumalta. Sori nyt jos jonkun pikku pirpanan lempipelistä ihan alentavasti puhuttiin, anteeksi :(

no ei tarvi antaa anteeksi, aivan helvetin sama mitä mietitte.
 
Witcher 3:ssa on hyvät grafiikat jos katsoo maisemaa paikallaan ja ihastelee valon ja varjojen leikkiä. Valitettavasti alisuoriutumista löytyy animaatioista ja tekstuureista, joita näytetään jatkuvasti erittäin läheltä dialogeissa ja muissa välikohtauksissa. Tämä on varsin rumaa katseltavaa, joka ei näytä, eikä englanninkielisenä tämän pelin kohdalla myöskään kuulosta hyvältä, joten ei pisteitä Witcherille.

Tähän mennessä parhaat grafiikat peliin muuten kantaaottamatta on Wildlandsissa. Aivan häkellyttävän hienoa valoa ja varjojen käyttöä tiheissä metsissä ja tekstuurit ovat varsin terävät. Syväterävyys ja liike-epäterävyys näyttävät myöskin ensiluokkaisilta, joista kaikki eivät välitä, mutta laatu näissä vaihtelee pelistä peliin. Wildlandsin yksi vahvuus mikä löytyy monesta uudemmasta pelistä, muttei Witcheristä aivan samalla tasolla, on tarkat ja realistiset pintojen heijastukset. Tosiaan tuo pitkä piirtoetäisyys on merkittävä seikka Wildlandsissa ja hienosti on käytetty Ambient Occlusion efektiä (suomeksi?), Nvidia ollut auttamassa.

En tiedä miten Wildlands pyörii tänä päivänä, kun aiemmin betassa pyöri huonosti. Olen samaa mieltä että pisteitä ei heru jos ei peli pyöri asiallisella sulavuudella, mikä sitten kellekin se minimivaatimus tämän suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
No äkkiähän se pari vuotta meni ja monta peli tuli reilusti ohi witcheristä mitä tulee visuaaliseen antiin mutta onneksi Witcherin hyvyys ei olekkaan ollut ikinä ulkoasussa vaan ihan muussa :tup:

Rise of tomb raider, Horizon, Uncharted ja kumppanit mutta mikään ei ole vieläkään tiputtanut leukoja samalailla kuten MGS4 vuonna 2009 kun luulin että milloin tämä välivideo loppuu ja sitten huomaskin että perkele tämähän on pelikuvaa.
Oli se meikä pojalle aikamoinen hyppäys kun PS2 jälkeen pidin lähes 4v paussin pelaamisesta(random kilikoli rallyjä lukoonottamatta) ja sitten PS3+MGS4.
 
No äkkiähän se pari vuotta meni ja monta peli tuli reilusti ohi witcheristä mitä tulee visuaaliseen antiin mutta onneksi Witcherin hyvyys ei olekkaan ollut ikinä ulkoasussa vaan ihan muussa :tup:
Tosin, roolipelirintamalla Witcher 3 edustaa kyllä edelleen sitä grafiikoiden parhaimmistoa.
 
edit: Ja Crysis näyttää edelleen hyvältä nupit kaakossa, vaikka kyseessä jo lähes 10 vuotta vanha peli.
Tekee mieli edelleen vastata näihin kysymyksiin Crysis, vaikkei se toki enää nykyään tarjoa kokonaisuutena lähimainkaan hienointa grafiikkaa. Ikäänsä nähden pärjää kuitenkin vertailussa helvetin hyvin ja kyse on viimeisestä pelistä, jonka graafinen taso on toden teolla järisyttänyt meikäläistä. Crysiksen jälkeen on sitten tullut verrattua kaikkia muita siihen Crysikseen ja parannusta alkoi tulla vasta muutamia vuosia Crysiksen jälkeen, eikä vieläkään ole säväyttävästi menty siitä eteenpäin.

Ennen Crysistä graafisesti vaikutti esimerkiksi Crytekin edellinen tuotos, eli Far Cry.

Jos puhutaan tekstuurimääristä ja erilaisista tekniikoista yms, niin nykypelit ovat toki valovuosia Crysistä edellä. Mutta kun puhutaan ihan suoraan siitä henkilökohtaisesta kokemuksesta, niin ei ole Crysiksen voittanutta.

Tosin alkaa vahvasti näyttämään siltä, että Star Citizen tulee olemaan se seuraava säväyttäjä (ja on sitä oikeastaan jo ollutkin), mutta kun peli ei ole vielä valmis, niin ei siitä kauheasti viitsi näissä yhteyksissä huudella. Star Citizen tuntuu myös olevan ensimmäinen peli sitten Crysiksen, joka on tehty isolla rahalla pelkästään PC:lle ja pyritty viemään graafista ulkoasua niin pitkälle, kuin se ikinä on mahdollista laitevaatimuksista välittämättä. Tulos on sen mukaista.
 
alkaa vahvasti näyttämään siltä, että Star Citizen tulee olemaan se seuraava säväyttäjä (ja on sitä oikeastaan jo ollutkin), mutta kun peli ei ole vielä valmis, niin ei siitä kauheasti viitsi näissä yhteyksissä huudella. Star Citizen tuntuu myös olevan ensimmäinen peli sitten Crysiksen, joka on tehty isolla rahalla pelkästään PC:lle ja pyritty viemään graafista ulkoasua niin pitkälle, kuin se ikinä on mahdollista laitevaatimuksista välittämättä. Tulos on sen mukaista.
Tässä olen täysin samaa mieltä. Itsellä vaan ei riitä kärsivällisyys pelata ja maksaa tuosta kun sen "valmiiksi" saamisesta ei vieläkään ole mitään tietoa tai varmuutta. Mutta sen mitä kävin SC:tä vilkaisemassa niin se oli kyllä Crysiksen jälkeen ensimmäinen peli pitkään aikaan joka myös itsellä aiheutti kunnollisia wow-fiiliksiä ulkonäöllisesti.
 
Näissä kuvissa itellä tökkää heti ensimmäisenä reunanpehmennyksen puute. Se kun tekee paljon muutakin kuin vain silottelee reunoja. Vaikuttaa huomattavasti esim kauempana näkyviin ohuisiin objekteihin kuten aitoihin, siimoihin, vaijereihin yms. Toki se on vaativa ominaisuus, mutta kyl itteä korpeaa jos sen joutuu ottaan poissa. Sen poissaolo saa helposti kaiken näyttää semmoselta "piirretyltä" pikseligrafiikalta.

Itse taas en voi sietää AA:ta yleensä koska tekee kuvasta liian sumean. Screenshoteissa se olisi varmasti parempi jotta ei näkyisi sahalaidat mutta liikkuvassa kuvassa ne eivät niin pistä silmään vs. sumea yleisfiilis.
 
Pakko kyllä sanoa että Breath of the Wildin jälkeen toivoisi myös enemmän dynaamisuutta peleihin pelkän ulkoisen karkin lisäksi. Piti ajatella monia ongelmia ja esteitä ihan uudella tavalla, tai itse asiassa hyvin samalla tavalla kun oikeassa elämässä. Graafisesti Witcher 3:t jne pesee Zeldan ihan mennen tullen mutta tuntuu samaan aikaan niin paljon staattisemmalta. Voi vain kuvitella mitä Nintendo olisi saanut aikaan paremmalla raudalla..:drool:
 
Jaa nättejä nykypelejä, Deus Ex: Mankind Divided näytti omaan silmään hyvältä ja siellä tuli välillä vain katseltua paikkoja, samalla kun tutki minne kaikkialle pääsee ja mitä löytää. :p

Mutta eniten päräyttäviä kokemuksia taisi aiheuttaa kun pääsi pelaamaan SNES pelejä, kun oli tottunut NES:sin 8bit grafiikoihin. Ja toinen kerta sitten Xbox ja Halo oli mahtava kokemus, ensin hoiteli viholliset ja sitten pällisteli maisemia (Unohtamatta Warthogilla/lentohärvelillä päristelyä isoilla alueilla, siihen aikaan).
 
The Division ja Wildlands

Ubisoftin peleistä voi olla montaa mieltä, mutta graaffisesti ne kyllä edustää sitä kärkiluokkaa, varsinkin vapaan maailman peleissä.
Divisionin New York on aivan uskomattoman hienosti mallinnettu, ja täynnä yksityiskohtia. Valaistus ja varjot on aivan käsittämättömän upean näköisiä. Kaiken lisäksi todella hyvin optimoitu peli PC:llä. Joka on sinäänsä yllättävää Ubisoftilta.
Wildlandsista ollaan täällä jo sanottu. Ehkä jopa paremman näköinen kuin Division, mutta maailma on hieman tylsemmän näköinen, eikä niin yksityiskohtainen.
 
Täytyy kyllä ihmetellä tätä Wildlandsin kehumista graafisen tasonsa puolesta. Kokoversiota en ole pelannut, mutta betaa tahkosin muutaman tunnin ja graafinen taso oli suuri pettymys. Odotin Wildlandsilta tässä mielessä paljon enemmän. Näyttäähän se "riittävän hyvältä", mutta ei yhtään enempää.

Täytyy ehkä paremmalla ajalla pelailla kokoversiota joskus. Muutenkin kyseinen peli oli testailun perusteella sen verran suuri pettymys, että vain alelaarista tuon viitsin ostaa.
 
Itse sain näyttiksen mukana koodin Wildlandsiin mutta peli kiinnostaa niin vähän että ei jaksa asentaa GeForce experiencee että saisi aktivoitua sen..
 
Deus Ex: Mankind Divided ollut nyt viime aikoina työn alla. Täytyy sanoa, että tässäkin etenkin yöllä on todella näyttävät grafiikat. Yksityiskohtia, valoja ja varjoja on valtavasti ja tekstuurit ovat läheltäkin todella tarkat. Sahalaitaa on hieman, kun järeät reunanpehmennykset ovat tässä aivan liian raskaita 1070:lla ja FXAA päällä mennään.

4tAM6Pt.png


3A7z4iF.png


FvddEcu.png
 
PS4-pelaajana pakko todeta, että Horizon Zero Dawn, The Witcher 3: Wild Hunt sekä Final Fantasy XV ovat etenkin maisemiensa puolesta todella kauniita pelejä. Ehdottomasti näyttävimpiä kyseisellä konsolilla.
 
Project Cars, Witcher 3 ja GTA 5 graffamodilla ne kolme näyttävintä.
 
Witcher 3:n grafiikat on kyllä järisyttävän kauniit(4K resolla testattu 49" tv:llä myös -> Kaunista!!). Välillä sitä vaan pysähtyy katselemaan maisemia kun pelailee :joy:

En kyllä keksi omista peleistä muita missä olisi yhtä häkellyttävät grafiikat. Battlefield 1 on kaunis mutta ei pärjää Witcher 3:lle.

Komppaan täysin. Vanilla tekstuurit on vähän kököt, mutta modeilla nekin saa korjattua. Mutta ilman modejakin peli näyttää silti hemmetin hienolta. Jonkun verran ihmiset kitisi silloin kun grafiikat ei vastanneet niitä e3-trailerin graffoja, mutta ite en kehtaisi valittaa kun peli näyttää silti ihan hiton kauniilta. Mahtavan näköinen kun ratsastaa jossain metsässä iltaruskon aikaan ja taivas värjää puut oransseiksi jotka huojuvat samalla tuulessa.

Tämän on minusta yksi niistä peleistä missä vanilla näyttää paremmalta kuin useimmat grafiikkamodit mitkä säätää valaistusta jne.
 
Komppaan täysin. Vanilla tekstuurit on vähän kököt, mutta modeilla nekin saa korjattua. Mutta ilman modejakin peli näyttää silti hemmetin hienolta. Jonkun verran ihmiset kitisi silloin kun grafiikat ei vastanneet niitä e3-trailerin graffoja, mutta ite en kehtaisi valittaa kun peli näyttää silti ihan hiton kauniilta.

Tämän on minusta yksi niistä peleistä missä vanilla näyttää paremmalta kuin useimmat grafiikkamodit mitkä säätää valaistusta jne.

Olisi minulla se modi tuohon Witcheriin millä saa herkkua herkun päälle mutta en ole vielä ehtinyt sitä laittelemaan. Modin kanssa täytyy kyllä kokeilla se 4k uusiks. :cigar:
 
Horizon Zero Dawn on kyllä ehdottomasti komein peli mitä tullut vastaan. Ja tämä nimenomaan PC pelaajan suusta.
 
Itseä jaksaa aina ihastuttaa The Forest pelin luonto. Tosi hyvää jälkeä ottaen huomioon että tekijätiimi todella pieni. Muutenkin tosi kouluttava peli, itseasiassa taitaa olla nykyisen Steam-tilini pelatuin (n. 210h).
 
Vähän menee ohi aiheen, mutta osaako joku tarkemmin kertoa miksi peleissä vieläkään päästä fotorealistisuudessa vaikkapa vanhojen dvd-resoluution videotallenteiden tasolle? Pelikuvan erottaa yleensä helposti pelikuvaksi vaikka 4k resoluutioon mahtuisi valtavasti enemmän informaatiota ja yksityiskohtia kuin vanhaan dvd/vhs -resoluution kuvaan, mutta silti jälkimmäiset erottaa tallenteeksi reaalimaailmasta helposti. Eikö laskentatehoa ole tarpeeksi yksityiskohtiin ja valon mallinnukseen (edes alle fullhd resoluutioilla?), vai eikö kehitysresursseja vain kannata tuhlata peleissä niin pikkutarkkaan jälkeen ettei jälkeä voisi tosimaailmasta erottaa? Omasta mielestä hypetetään liikaa korkeata resoluutiota nykyään, itse mieluusti pelaisin pelejä ennemmin pienemmällä tarkkuudella jos visuaalisuus muuten vastaisi täysin todellisuutta, kuin 4k resoluutiolla josta puuttuu yksityiskohtia ja keinotekoisuus näkyy heti.

Loppuun heitän vielä kuvaparin joista voi arvioida kumpi on omaan mieleen tärkeämpää, iso resoluutio vai iso yksityiskohtaisuus pienessä koossa :)
576p dvd
fmj07fulldvd.jpg

GR Wildlands Ultra 4K
VKhOzR8.jpg



PS. Tuleva Kingdom Come: Deliverance vaikuttaa lupaavalta tämän suhteen. Kuvista en ainakaan itse erota heti että on pelistä kyse.
bc145482f7e2e8b818f02azk0f.jpg

3214361-25448866092_2dfe553df4_o.png
 
Viimeksi muokattu:
^Asiantuntemusta minulla on suhteellisen vähän, mutta luulen, että kyse on ennen kaikkea valaistuksesta. Toisaalta myös tyyliseikat vaikuttavat varmasti, sillä harva peli taitaa loppujen lopuksi pyrkiä viimeisen päälle fotorealistiseen grafiikkaan. Osittain tämä voi johtua toki siitäkin, ettei fotorealismi ole tällä hetkellä käytönnässä mahdollistakaan, mutta mene ja tiedä. Lisäksi pelien kehityskustannukset ovat jo nyt valtavat eivätkä luultavasti tule pienenemään tulevaisuudessa, joten yhä harvemmalle kehittäjälle tulee olemaan taloudellisesti mahdollista pyrkiä fotorealistiseen grafiikkaan.
 
^Asiantuntemusta minulla on suhteellisen vähän, mutta luulen, että kyse on ennen kaikkea valaistuksesta. Toisaalta myös tyyliseikat vaikuttavat varmasti, sillä harva peli taitaa loppujen lopuksi pyrkiä viimeisen päälle fotorealistiseen grafiikkaan. Osittain tämä voi johtua toki siitäkin, ettei fotorealismi ole tällä hetkellä käytönnässä mahdollistakaan, mutta mene ja tiedä. Lisäksi pelien kehityskustannukset ovat jo nyt valtavat eivätkä luultavasti tule pienenemään tulevaisuudessa, joten yhä harvemmalle kehittäjälle tulee olemaan taloudellisesti mahdollista pyrkiä fotorealistiseen grafiikkaan.
Niin, valaistus ja värimaailma omastakin mielestä on isossa osassa miksi pelit näyttävät "peleiltä". Pinnat ovat tavallaan liian puhtaita ja heijastavat valoa paikoin epärealistisesti. Toisaalta monet metallipinnat näyttää nykyään peleissä hyvinkin aidoilta. Värimaailmaa valitaan hieman todellisuutta värikylläisemmäksi , kun sillä saa helposti lisää "wow-factoria" (Witcher 3), fantasiapeleihin se onkin kyllä oikein hyvin paikallaan. Viimeksi kun pelannut PUBG:ia niin siinä pistänyt merkille että miten paljon realismia toisi lisää jos puut liikkuisivat tuulessa satunnaisesti (nyt seisovat staattisesti paikoillaan) -nurmikkohan siinä jo liikkuu enemmän tai vähemmän satunnaisesti :) Tälläiset ja monet pienet asiat saa erottamaan pelikuvan "heti" todellisuudesta, mutta onneksi ne eivät pelikokemusta varsinaisesti haittaa. Laittaa vaan miettimään miten lähelle todellisuutta tällä hetkellä päästäisiin jos vielä yksityiskohtia lisättäisiin ja enemmän oikean elämän tuomaa "likaisuutta" objekteihin. Tuo yksityiskohtien lisäämisen budjettirajoite on tietysti vähän "turn-off" jos se jo tällähetkellä on enemmän resursseista kuin laskentatehosta kiinni, niin silloin ei taida tulevaisuudessa olla ihan heti siinä parannusta luvassa.
 
Vähän menee ohi aiheen, mutta osaako joku tarkemmin kertoa miksi peleissä vieläkään päästä fotorealistisuudessa vaikkapa vanhojen dvd-resoluution videotallenteiden tasolle? Pelikuvan erottaa yleensä helposti pelikuvaksi vaikka 4k resoluutioon mahtuisi valtavasti enemmän informaatiota ja yksityiskohtia kuin vanhaan dvd/vhs -resoluution kuvaan, mutta silti jälkimmäiset erottaa tallenteeksi reaalimaailmasta helposti. Eikö laskentatehoa ole tarpeeksi yksityiskohtiin ja valon mallinnukseen (edes alle fullhd resoluutioilla?), vai eikö kehitysresursseja vain kannata tuhlata peleissä niin pikkutarkkaan jälkeen ettei jälkeä voisi tosimaailmasta erottaa? Omasta mielestä hypetetään liikaa korkeata resoluutiota nykyään, itse mieluusti pelaisin pelejä ennemmin pienemmällä tarkkuudella jos visuaalisuus muuten vastaisi täysin todellisuutta, kuin 4k resoluutiolla josta puuttuu yksityiskohtia ja keinotekoisuus näkyy heti.

Loppuun heitän vielä kuvaparin joista voi arvioida kumpi on omaan mieleen tärkeämpää, iso resoluutio vai iso yksityiskohtaisuus pienessä koossa :)
576p dvd
fmj07fulldvd.jpg

GR Wildlands Ultra 4K
VKhOzR8.jpg



PS. Tuleva Kingdom Come: Deliverance vaikuttaa lupaavalta tämän suhteen. Kuvista en ainakaan itse erota heti että on pelistä kyse.
bc145482f7e2e8b818f02azk0f.jpg

3214361-25448866092_2dfe553df4_o.png

Olisko ihan hiukan valikoidusti ja vielä vähän shopattuna noita kuvia tuosta Kingdom Come deliverancesta laitettu. Voi olla että ovat uudemmasta versiosta mutta epäilen että totuus näyttää kuitenkin enemmän tältä.

KC_Deliverance_Guard.0.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 871
Viestejä
4 412 099
Jäsenet
73 262
Uusin jäsen
Timo.P

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom