Parempi pingi peliserverille?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ennen kuin asensin käyttiksen uusiksi niin eräällä pelipalvelimella huitoi pingi siinä 70:ssä ja sen jälkeen peräti 90:ssä, mutta kun käytin Advanced SystemCare ja Driver Booster ohjelmaa niin pingit tippui taas tuohon 70:een.
Muistelisin, että joskus ennen ekaksi mainitussa oli jonkinlainen netinnopeutus korjaus mukana, mutta nyt en kyllä sellaista siitä löytänyt. Jälkimmäinen osaa joten kuten etsiä uusimmat ajurit, mutta en ole varma vaikuttiko se pingiin mitenkään. Ainakin pelihiiren sai mykäksi, että sai laittaa ajurit uusiksi, mutta muut 20:ntä ajuria on näyttänyt toimivan tai ole huomannut häikkää.
 
Olis varmaan hyvä mainita mikä peli kyseessä ja missä maassa palvelin on?
 
Oma nettiliittymäkin olisi järkevää mainita.

Paljonko on pingi johonkin kotimaisiin saitteihin tai GW:hen? Ja jos ajat tracerouten serveriin, niin missä kohtaa se pingi kasvaa yllättävästi?

ts. aja command promptissa vaikka ping elisa.fi ja tracert <peliserverin osoite> ja katso missä hypyssä se pingi venyy ja laita tulokset tänne, jos ei muuten, niin vaikka spoiler tagien sisään.
 
Sonera adsl 24/1 ja pingi speedtestissä jotain 10.

Jotenkin nyt tuntuu, että haette vaikeimman kautta syytä. Siis noissa tuon pelin 32 pelaajan servereissä ei ole lagia juuri ollenkaan. Pointti nyt oli vaan se, että tuo ohjelma paransi pingiä niin se tässä hämmästyttää, että onko tosiaankin jotain tuollaisia ohjelmia, jotka voivat vähentää viivettä?
 
Joskus tuli käytettyä Leatrix Latency Fixiä, mutta en tiedä onko enää ajankohtainen. http://www.leatrix.com/

Leatrix Latency Fix will reduce your online gaming latency significantly by increasing the frequency of TCP acknowledgements sent to the game server. For the technically minded, this is a program which will modify TCPAckFrequency.

You will see reduced latency in many online games including World of Warcraft, WildStar, Heroes of the Storm, Elder Scrolls Online, Guild Wars 2, Diablo 3, Star Wars: The Old Republic, Rift and more.
 
Joskus tuli käytettyä Leatrix Latency Fixiä, mutta en tiedä onko enää ajankohtainen. http://www.leatrix.com/

TCP-parametreja härkitään, mutta missä määrin nopeatempoiset pelit (joissa viiveestä on eniten haittaa) sitten käyttävät TCP:tä?


Itse suhtautuisin erittäin kriittisesti kaikkiin ohjelmiin, jotka jotenkin väittävät parantavansa verkon viivettä tai muuta suorituskykyä. En suoraan väitä, että niistä ei olisi mitään hyötyä, mutta käärmeöljyltä ne haiskahtavat.
 
TCP-parametreja härkitään, mutta missä määrin nopeatempoiset pelit (joissa viiveestä on eniten haittaa) sitten käyttävät TCP:tä?

Itse suhtautuisin erittäin kriittisesti kaikkiin ohjelmiin, jotka jotenkin väittävät parantavansa verkon viivettä tai muuta suorituskykyä. En suoraan väitä, että niistä ei olisi mitään hyötyä, mutta käärmeöljyltä ne haiskahtavat.

Tämä. Eiköhän suurin osa peliservereistä toimi kevyemmällä ja yksinkertaisemmalla UDP:llä, jossa ei tähän tarkoitukseen niin hirveästi optimoitavaa kuitenkaan löydy.
 
Noista "boostereista" ole kuin haittaa. Jos kone on puhdas ja toimivan reitittimen päässä niin siinä on siu latenssi. Sitä ei maagisesti mikään ohjelma paranna.
 
Noista "boostereista" ole kuin haittaa. Jos kone on puhdas ja toimivan reitittimen päässä niin siinä on siu latenssi. Sitä ei maagisesti mikään ohjelma paranna.

Tämä. Kaikki nuo boosterit ja "latenssin korjaajat" ovat pelkkää huuhaata.

Ainoat mitkä voivat latenssiisi vaikuttaa ohjelmisto puolelta ovat:
verkkoadapterin ajurit
verkko-liikenteen priorisointi ohjelma, joka on osa itse kyseisen verkkoadapterin ohjelmistoa (esim Qualcomm tai jonkun Killer E2400 ja sen eräs ohjelmisto jos oikein muistan)


Muutoin siihen vaikuttavat tekijät, jotka eivät ole palvelun tarjoajan käsissä:

verkkoadapteri itse
ethernet kaapeli
puhelin kaapeli
modeemi-reititin
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
261 162
Viestejä
4 530 682
Jäsenet
74 768
Uusin jäsen
vjoomio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom