Paras virustorjunta/softapalomuuri?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 061
Kyllä se vain oli, tässä on jollakin muullakin käynyt niin, ja on vieläpä isompi 6,6GB tiedosto:

An folder name Ethash(6.6GB) in my computer

"Sounds like you found a coin miner, my friend."

Periaatteessa kaikilla voi olla virus koneella, ainakin jos tuon saisi pienemmäksi tiedostoksi ja sitä ei mikään virustorjunta ikinä huomaa :lol:
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Näytönohjaimen tuulettimet alkoivat pyöriä yhtäkkiä lujaa(netti päällä ja kun katkaisi netin tuulettimet pysähtyivät), joten täytyi taas alkaa etsimään löytyisikö bitcoinminer virusta.
Windowsin oma defender ei löydä tuollaisia viruksia, jonka vuoksi asensin Malwarebytesin ja se löysi jotain Microsoftin taskhost exejä.
Viruksia on vaikea löytää jos niitä pitää itse alkaa etsimään,:lol: mutta luulisin että sain sen poistettua C asemalta ja rekisteristä.
Viimeksi myös täytyi itse etsiä, koska mikään virustorjunta ei löytänyt virusta ja löysin viruksen RidNacs ohjelmalla joka näytti 4GB tilaa vievää tiedostoa, jonka huomasin sitten olevan virus.
Bitdefender käytössä nyt :)
Windowsin oma defender on ollut perinteisesti laadultaan täyspaska. Siitä ovat menneet virukset ohi oikealta ja vasemmalta eli sen suojaukseen ei kyllä kannata luottaa tippaakaan.
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
784
Joku CPU miner joka lataa koko lohkoketjun? :think:
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Siltä tuo kuulostaa kun Ethereumin lohkoketju on nykyään tuon kokoinen. Luulisi löytyvän fiksumpiakin kolikoita mainattavaksi kuin tuollaisia joiden lohkoketju täyttää koko koneen... :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Ei ole olemassa mitään gigatavun kokoisia malwareja.

Tässä linkissä joku löytänyt 38,5GB saman tiedoston:

Tuossa postaaja kirjoittaa: "Hello, I found this folder in local called "ethash" and it is huge at 38.5 GBs. Do I need this space taking folder or can I just delete it? I am GPU mining with genoil. Thank you!"

Kansion koko, ei tiedoston.

Ja tässä tiedosto vain kasvaa:

Ethash folder in Appdata\local keeps growing - Virus, Trojan, Spyware, and Malware Removal Logs

"An extensive scan by an updated Malwarebytes' Anti-Malware found nothing."
Tuon ketjun alkuperäinen postaaja jatkoi tutkimuksiaan ja kirjoittaa: "I did some more investigating with ProcessExplorer and it looks like rthdcpl.exe was the culprit". VirusTotaliin hänen antaman linkin mukaan tiedoston koko on: 1.2 MB.

Nämä 4-38,5GB kansiot eivät ole mitään viruksia. Toki ne on jonkun minerin sivutuotteita, mutta itse viruksia eivät ole. Eli jos poistat itse viruksen, ei noita kansioita tarvitse pelätä.. toki ne kannattaa deletoida, turhaan vievät vain tilaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
@oselotti taas vauhdissa oman agendan kanssa. Eiköhän täällä lukijat jo tiedä mikä on hommasi nimi. Olisiko Suoli24 vastaanottavampi FUDillesi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Jaa, mikähän se homman nimi sitten on?
FUDin levittäminen AV:sta. Tyyli jolla kirjoitat, ja erittäin valikoiva lainaus alkuperäisistä jutuista.

Olet selittänyt kuinka haluat "pikemminkin kritisoida koko AV-konseptia", mutta takerrut täällä lähinnä vain yksittäisiin bugeihin joita KAIKISTA ohjelmista löytyy ja jätät aina kertomatta valikoivilla lainauksilla, että bugit on jo korjattu, yleensä vielä todella nopeasti. Lisäksi sinun mielestä tietoturva koostuu osaksi "laadukkaasta ja yksinkertaisesta koodista" mutta et tunnu ymmärtävän, että se ei bugeja estä ilmaantumasta, valitettavasti.

Minä en näe sinun kirjoituksia minään muuna kuin pelon, epävarmuuden ja epäilyksen levittämisenä AV:sta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Onko tämä yksittäinen bugi?
...entä tämä?
Ei, ne ovat täysin tietoisia valintoja.
Bugeja. Bugi ei pelkästään tarkoita koodissa olevaa virhettä. Tsekkaappas bugin definition.

Se johtuu siitä, että korjaaminen on itsestäänselvyys.
No eipä kyllä ole. Sitä paitsi täällä on sellaista lukijakuntaa joka ei ole vihkiintynyt tarkemmin alan käytäntöihin. Huomionarvoista on, että jopa mode-statuksella olevat juuserit täällä reagoivat sinun postauksiisi lisäämällä tietoa juuri bugin korjauksesta.

Itse ainakin pyrin kirjoittamaan mahdollisimman yksinkertaista ja luettavaa koodia. En ole mielestäni väittänyt että näin estettäisiin bugien syntyminen, mutta ainakin vähennettäisiin niitä huomattavasti.
Et ole väittänyt mutta postauksistasi saa sen kuvan, että sellainen jos löytyy AV-ohjelmasta niin se on katastrofi. Voisin paremmin ymmärtää jos subjektina olisi joku paljon kriittisempi softa/alusta/järjestelmä.

Myös minä pyrin kirjoittamaan selvää ja luettavaa koodia (johon kuuluu hyvä dokumentointi), onnekseni olen, silloin kun olen suunnitellut/koodannut, ollut lähes aina siinä asemassa, että koodin testaukseen on ollut kunnolla varaa ennen käyttöönottoa, ei vasta sen jälkeen joka on liian yleinen tapa nykyään (tai aina?). Olenkin ylpeillyt (suomalaisen hillitysti) bugivapaasta koodistani, ja siitä on kiitelty.

Vähentäisikö se sitten tätä pelon ja epävarmuuden tunnetta jos lainaisin aina myös tämän kohdan jossa kerrotaan, että bugi on korjattu?
Voisihan se olla vaikka ensiaskel? Niin ei tarvitse muiden aina jatkaa juttujasi. Lisäksi voisit ehkä miettiä tyyliä jolla tuot asian esille.

Mielestäni kannattaisi suhtautua asioihin objektiivisesti ja hyväksyä se, että kaikkia asioita ei vain tehdä AV-maailmassa oikein. Ei kannata harmistua siitä, että oma suosikkiohjelmisto saa vähän runtua, sehän on vaan hyvä asia että ongelmia korjataan.
"Objektiivinen", tai avarakatseinen yritän aina olla, en usko mihinkään objektiivisuuteen ollenkaan, ei sellaista ole olemassakaan. Mitään asioita ei tehdä täysin "oikein", enkä mielestäni ole sellaista kuvaa antanut, että AV:t olisivat jotenkin ylivertaisessa asemassa muihin nähden. Suosikkiohjelmia minulla ei ole, käytössä on vain parhaimpia mahdollisia ohjelmia jotka sopivat minun käyttöön. Etkä sitä paitsi edes ole tainnut kertaakaan rapsata minun käytössä olevasta AV:sta. Eli loppuoffensiivisi vähän sulaa olemattomiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Jos joku ominaisuus tai käytänne on suunniteltu, niin mielestäni se ei ole mikään bugi, vaan ominaisuus. Ei kai bugeja erityisesti suunnitella?
Saat pitää mielipiteesi toki mutta se ei vain ole yleinen käsitys asiasta. Ehkä pieni opiskelu asian tiimoilta olisi paikallaan?

Wikipedian sivun jo alun mukaan selviää:
A software bug is an error, flaw, failure or fault in a computer program or system that causes it to produce an incorrect or unexpected result, or to behave in unintended ways.

Most bugs arise from mistakes and errors made in either a program's source code or its design...
Ja vähän syvemmältä löytyy:
In software development projects, a "mistake" or "fault" may be introduced at any stage. Bugs arise from oversights or misunderstandings made by a software team during specification, design, coding, data entry or documentation. For example, a relatively simple program to alphabetize a list of words, the design might fail to consider what should happen when a word contains a hyphen.
bug Definition in the Cambridge English Dictionary
a mistake or problem in the way something works
bug - definition of bug in English | Oxford Dictionaries
An error in a computer program or system.
Missään, asian tuntevassa julkaisussa, ei kerrota, että bugi on vain ohjelmakoodista löytyvä virhe.. mikä olisikin aika hassua kun ajatellaan, että mistä bugi-termi on lähtöisin.

Kyllä mielestäni tietotekniikkafoorumin diskurssissa pitäisi lähtökohtaisesti pystyä käyttämään tietotekniikan terminologiaa, sekä voida tietyssä määrin olettaa että aihe on jokseenkin hallussa. Tällaiselle helpdesk-tasolle jumiutuminen vaan yksinkertaisesti estää spesifeistä asioista keskustelemisen.
No ei kyllä minusta tämä foorumi pelkästään tietotekniikkaa käsittele, täällä on paljon muutakin, ja tietotekniikan osaamisen tasoja löytyy erilaisia, tämä ei ole mikään pelkkien asiantuntijoiden foorumi.

Sekin lienee huomionarvoista, että täällä näkyy tiettyjen AV-ohjelmien mainoksia, mainosvideoita ja alennuskoodeja keskustelun seassa. Mielestäni jos mainostetaan, niin sitten pitäisi mainostaa rehellisesti eikä piilomainonnan keinoin. Tämä tällaisena yleisenä huomiona.
Voitko avata tuota piilomainontaa? Ja mitä on rehellinen mainostaminen? Kuulostaa oxymoronilta. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Tästä bugiasiasta voi varmaan huudella omista poteroista maailmanloppuun asti, mutta kyllä minä sen "design bug":ksi lasken, varsinkin jos tässä kontekstissa, jossa puhutaan monikerroksisesta turvallisuudesta/suojautumisesta, valmistaja ei osaa turvautua monipuolisesti mahdollisien tapojen kanssa oman suunnittelun/koodin aiheuttamiin virhetilanteisiin, erityisesti tällaisessa tapauksessa jossa uudelleenkäytetään, ja vielä hieman muutetaan, toisten koodia.

Väitinkö niin?
Ööö?
Kyllä mielestäni tietotekniikkafoorumin diskurssissa...
En minä tätä foorumia pidä pelkkänä tietotekniikkafoorumina.

Tosiaan en kyllä ymmärrä tätä poliittisen korrektiuden ilmiötä, joka näemmä täälläkin vallitsee, että kaikkia pitää miellyttää, eikä mitään saa kritisoida kun joku voi pahoittaa mielensä.
Noniin, tehdään niitä olkiukkoja.

Piilomainonnalla tarkoitan keskustelun seassa olevia mainoksia, jotka eivät ole selkeästi tunnistettavissa mainoksiksi.
Eli foorumin piilomainoksia? Et tarkoittanut käyttäjien kirjoittamia?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Pysytäänpäs aiheessa.:swait:
Mitähän nyt lähdekoodista oikein selität? Väitätkö nyt ihan tosissasi, että tämä hiekkalaatikoinnin puute on jotenkin vahinko? Kyllä se on ihan Bitdefenderin (ynnä muiden AV-ohjelmien) suunnittelijoiden välinpitämättömyyttä/osaamattomuutta ettei ohjelmia hiekkalaatikoida kunnolla (saatika ollenkaan). Ei se ole mitenkään virheellistä tai ennalta arvaamatonta toimintaa, vaan täysin suunniteltua.

Kyseessä ei ole bugi vaan ominaisuus, tai oikeastaan sen puute. Ominaisuuden puute ei ole bugi.


Väitinkö niin?

Tosiaan en kyllä ymmärrä tätä poliittisen korrektiuden ilmiötä, joka näemmä täälläkin vallitsee, että kaikkia pitää miellyttää, eikä mitään saa kritisoida kun joku voi pahoittaa mielensä. Tietotekniikkafoorumilla ei saa myöskään olettaa, että muut ymmärtäisivät tietotekniikkaa ja keskustelun pitää olla niin "helppoa", että tavan tallaajakin pysyy mukana.


Piilomainonnalla tarkoitan keskustelun seassa olevia mainoksia, jotka eivät ole selkeästi tunnistettavissa mainoksiksi. Rehellisellä mainonnalla tarkoitan selkeästi mainoksiksi tunnistettavia mainoksia. Esimerkiksi sivuston yläreunan banneri.
Tästä bugiasiasta voi varmaan huudella omista poteroista maailmanloppuun asti, mutta kyllä minä sen "design bug":ksi lasken, varsinkin jos tässä kontekstissa, jossa puhutaan monikerroksisesta turvallisuudesta/suojautumisesta, valmistaja ei osaa turvautua monipuolisesti mahdollisien tapojen kanssa oman suunnittelun/koodin aiheuttamiin virhetilanteisiin, erityisesti tällaisessa tapauksessa jossa uudelleenkäytetään, ja vielä hieman muutetaan, toisten koodia.


Ööö?

En minä tätä foorumia pidä pelkkänä tietotekniikkafoorumina.


Noniin, tehdään niitä olkiukkoja.


Eli foorumin piilomainoksia? Et tarkoittanut käyttäjien kirjoittamia?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210


AV-Testin uusimmat tulokset
Itse olen tykännyt Bitdefenderistä, nyt mietinkin laitanko uuden tilauksen kun saisi tuon Total Security 2018:sta hintaan 16.90€ 5 laitetta/1 vuosi (24.97 CAD).

Edit: Linkki poistettu kun olikin affiliate ja siitä raportoitiin. Googlella löytyy tuolla hinnalla niille jotka tarvitsevat.
 
Viimeksi muokattu:

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Joo ei tuosta kärkinelikosta paljoa vaihtoehtoja jää, Kaspersky ja Norton ovat saman tien ulkona pelistä meikäläisen kohdalla. Trend Microsta en osaa sanoa, mutta BitDefender on tuttu ja turvallinen.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Itse olen tykännyt Bitdefenderistä, nyt mietinkin laitanko uuden tilauksen kun saisi tuon Total Security 2018:sta hintaan 16.90€ 5 laitetta/1 vuosi (24.97 CAD).

Edit: Linkki poistettu kun olikin affiliate ja siitä raportoitiin. Googlella löytyy tuolla hinnalla niille jotka tarvitsevat.
Kiitti vinkistä! Pistin taas pari vuotta tilaukseen kun hinnaksi tuli ruplissa maksaessa noin 13-14 € per vuosi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348


AV-Testin uusimmat tulokset
Edelleen isoja eroja performance-testeissä tämän ja AV-Comparativesin välillä kuten kirjoittelin joku aika sitten. Taas on Microsoftin tuote ihan vähän parempi kuin Avast, vaikka AV-Comparativesin testeissä Avast on 5 kertaa nopeampi ja Microsoft on aivan hännän huippu ja todella konetta hidastava. Tässä testissä myös ESET jää performancen osalta toiseksi viimeiseksi, kun taas AV-Comparativesin testissä on paras ja vähiten hidastava.

En myöskään tykkää tuosta AV-Testin tavasta "piilottaa" False Positive-ongelmat "usabilityn" taakse. F-Securea kehutaan torjunnasta ("absolutely flawless job") vaikka se tulee aivan järjettömällä FP-määrällä (AV-Comparatives, ja osaksi pääteltävissä AV-Testin "usability" tuloksesta). "Flawless job"?!

Microsoftin tuote saa AV-Testiltäkin runtua, vaikka performance-tulos on mielestäni kyseenalaisen korkea: "Defender, at 15.5 points finishes among the last products at the bottom of the table. Thus, the product's only claim to fame is that after all, it is better than the package from Comodo."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
https://www.webroot.com

Vuoden verran ollut käytössä. Todella tyytyväinen. Pienikokoinen ja huomaamaton. Ainakin täällä huolehtinut perusturvasta vallan mainiosti.

AV:den kanssa yhden käyttäjän kokemukset eivät ole mikään mittari (kuriositeettina lainaamassasi tekstissä, joka on vähän sekava, annetaan aihe epäillä webrootia, "killing machines"). Tuotteen poissaolo riippumattomista testeistä on mielestäni sellainen merkki, että sellaista ei kannata ottaa käyttöön.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Itse olen tykännyt Bitdefenderistä, nyt mietinkin laitanko uuden tilauksen kun saisi tuon Total Security 2018:sta hintaan 16.90€ 5 laitetta/1 vuosi (24.97 CAD).

Edit: Linkki poistettu kun olikin affiliate ja siitä raportoitiin. Googlella löytyy tuolla hinnalla niille jotka tarvitsevat.
Tässä siivottu linkki jolla saa tuon alennuksen. Tästä tuli pari yksityisviestiä niin varmaan parempi laittaa se ihan julkisesti esille. :D

https://store.bitdefender.com/order/checkout.php?PRODS=4713688&QTY=1&CART=1&COUPON=RENEWAL-EXP-24.99
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Miksi osa ihmisistä sitten kirjoittaa tuotteesta positiivisia(kin) arvosteluja, ja miksi minä kirjoitin sellaisen?
Se on hyvä kysymys. Malware-torjunnan arvioiminen yhden käyttäjän kokemuksista on 0:n arvoinen. Malwaren-torjunnassa on kyse siitä, että varaudutaan siihen "paska lentää tuulettimeen"-tilanteeseen parhaalla mahdollisella torjunnalla (aina on tietenkin tasapainoteltava sen kanssa, että mikä tuote sopii omaan käyttöön parhaiten, esim. minulla Avast Free käytössä vaikka se ei ihan siellä parhaimpien joukossa torjunnan osalta ole). Se, että joku käyttäjä on käyttänyt jopa 10 vuotta jotain tuotetta ja kaikki on mennyt hyvin ei kerro yhtään mitään tärkeää Malware-torjunnasta. Riippumattomat testit, kuten AV-Test ja AV-Comparatives antavat parasta suuntaa mihin tuotteisiin kannattaisi tutustua. Lisäksi, ei kannata katsella pelkästään yhtä testiä, olennaista on se, että kuinka tuotteet suoriutuu pitkällä ajanjaksolla monessa testissä. 100%:sta turvaa ei saa mistään, kyse on todennäköisyyksistä, ja parhaiten testeissä suoriutuvat antavat parhaimman todennäköisyyden turvata koneesi jos se paha tilanne tulee eteen.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Kiitokset linkistä, täytyypä miettiä jos vaihtaisi Windows firewall + Bitdefender antivirus free editionin pois ja nappaisi tuon tilalle. Laittelisi samalla sitten isän koneeseenkin.
Tuohon hintaan kannattaa ehdottomasti. Vielä kun muistaa maksaa ruplissa niin hinta on halvempi kuin G2A:ssa ja muissa hämärissä kauppapaikoissa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
https://www.webroot.com

Vuoden verran ollut käytössä. Todella tyytyväinen. Pienikokoinen ja huomaamaton. Ainakin täällä huolehtinut perusturvasta vallan mainiosti.

Ongelma vain on, että kumpikaan noista ominaisuuksista ei ole olennainen antiviruksessa. Se olennainen on se miten hyvin se suojaa ja jos tuo ei ole edes testeissä mukana, niin ei hyvältä kuulosta.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Kaspersky free kaikissa koneissa koska ei jumalan eikä putinin pelkoa :smoke:
Samallahan tuo on yksi parhaista, joten miksipäs ei.
"Meikä maksamas tietoturvasta" :joy:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
145
Otatpa kokemuksen kirjoittamisen syvällisesti. Ei tuo kirjoitukseni mikään arvio ollut.
Ongelma vain on, että kumpikaan noista ominaisuuksista ei ole olennainen antiviruksessa. Se olennainen on se miten hyvin se suojaa ja jos tuo ei ole edes testeissä mukana, niin ei hyvältä kuulosta.
Olennaista on se että Webroot löytää koneeltani tarvittaessa poistettavan tauhkan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Ei tuo kirjoitukseni mikään arvio ollut.
Mielestäni otit kantaa malwaren torjuntaan tällä kommentillasi: "Ainakin täällä huolehtinut perusturvasta vallan mainiosti.".

Olennaista on se että Webroot löytää koneeltani tarvittaessa poistettavan tauhkan.
Ja taas kehut malwaren torjuntaa. Et vain näköjään ymmärrä kuinka 0:n arvoista tuollainen on malwaren torjunnan arvioimisen kannalta. Esim. minä voisin sanoa, että olen käyttänyt tauotta Avast AV:ta lähes 10 vuotta ja mitään tartuntaa ei ole tullut. Ongelma vain on siinä, että kertaakaan se ei ole pelastanutkaan minua. Ymmärrätkö? Ei ole kysymys omista kokemuksista vaan todennäköisyyksistä jos jotain pahaa tapahtuu.

Kukaan ei tiedä kuinka hyvä tai huono tuo Webroot AV on jos siitä ei ole tehty kunnon riippumattomia testejä, valmistajien "white-paper":it ja muut markkinointihömpät kannattaa unohtaa. Se voi torjua esim. vain 90%:sti. Jos testeissä on joku toinen tuote joka säännöllisesti saa 99-100% tuloksia, on ainoa johtopäätös se, että _todennäköisesti_ tuo toinen tuote torjuu malwarea paremmin kuin sinun tuote.

Periaatteessa AV-tuotteiden kohdalla kuluttaja voi oikeastaan vain keskustella ja kehua tai haukkua ohjelmiston käytettävyyttä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Poistin Kaspersky Anti Virus 2016:n koneeltani tässä loppuviikosta, kun tartuin täällä olleeseen BitDefender -tarjoukseen. Nyt kuitenkin ainakin Firefox kierrättää liikennettä vielä Kasperskyn palvelimien kautta. Mikä avuksi? Removal tool ei vielä suoraan tue 2016 -versiota. Firefoxissa ei myöskään ole enää Kasperskyn varmennetta.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Poistin Kaspersky Anti Virus 2016:n koneeltani tässä loppuviikosta, kun tartuin täällä olleeseen BitDefender -tarjoukseen. Nyt kuitenkin ainakin Firefox kierrättää liikennettä vielä Kasperskyn palvelimien kautta. Mikä avuksi? Removal tool ei vielä suoraan tue 2016 -versiota. Firefoxissa ei myöskään ole enää Kasperskyn varmennetta.
Katsoitko Firefoxin proxy asetukset?
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 415
Firefoxin oletus on "Use system proxy settings". Mitä tapahtuu, jos muutat sen asetuksen muotoon "No proxy"?
Jos et tiedä mitä siitä tapahtuisi, niin siitä ei sinun kohdalla tapahdu mitään, koska tuskin silloin olet http/https proxyä viritellyt verkkoosi.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Poistin Kaspersky Anti Virus 2016:n koneeltani tässä loppuviikosta, kun tartuin täällä olleeseen BitDefender -tarjoukseen. Nyt kuitenkin ainakin Firefox kierrättää liikennettä vielä Kasperskyn palvelimien kautta. Mikä avuksi? Removal tool ei vielä suoraan tue 2016 -versiota. Firefoxissa ei myöskään ole enää Kasperskyn varmennetta.
Kokeile tyhjentää selaimen välimuisti ja käynnistä selain uudelleen.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Jos et tiedä mitä siitä tapahtuisi, niin siitä ei sinun kohdalla tapahdu mitään, koska tuskin silloin olet http/https proxyä viritellyt verkkoosi.
Minun kohdallani ei tapahdukaan. Satun vaan kokemuksesta tietämään, että sillä muutoksella tuntuu joskus olevan väliä vaikka mikään ei tuntuisi selaimessa muuten vaihtuneenkaan.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Jos et tiedä mitä siitä tapahtuisi, niin siitä ei sinun kohdalla tapahdu mitään, koska tuskin silloin olet http/https proxyä viritellyt verkkoosi.
Ei tossa mistään verkon asetuksista ole kyse, vaan Windowsin proxy-asetuksista. Jos IE:llä tai Edgellä määrittää proxyn, niin ne tekee sen tuonne. Niissä ei ole omaa proxy-määritystä varsinaisesti.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 415
Ei tossa mistään verkon asetuksista ole kyse, vaan Windowsin proxy-asetuksista. Jos IE:llä tai Edgellä määrittää proxyn, niin ne tekee sen tuonne. Niissä ei ole omaa proxy-määritystä varsinaisesti.
Ai että proxyn asetus ei liity verkon asetuksiin? :confused:
Määrittäessäsi proxyn vaikkapa selaimen asetuksiin, määrität selaimen verkkoliikenteen kulkemaan proxyn(välityspalvelimen) kautta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Totta kai, mutta se asetus ei ole Windowsissa siellä verkon eli verkkokortin asetuksissa. Se on hämärästi Internetin asetuksissa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Kiitoksia kun just 10 päivän päästä vanha tilaus on loppumassa :)
Mulla on ollut vaikeuksia noiden kanssa. Mulla sama tilanne eli tilaus loppumassa ja auto-uusiutumassa hintaan tuplat tuosta. Ja en pääse lopettamaan sitä auto-tilausta enkä hyödyntämään tuota linkkiä: secure.avangate.com does not respond!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 235
Viestejä
4 195 291
Jäsenet
70 878
Uusin jäsen
Konko

Hinta.fi

Ylös Bottom