Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

@jopee Tutkiskelin ihan muuta aiheeseen liittyen, niin vastaan tuli tällainen DIY-vaihtoehto load cell jarrulle. Osathan tuohon eivät maksa varmaan kuin pari-kolme kymppiä.

Itselläni siis ajatuksessa päivittää tuollainen halvin mahdollinen HAL-anturilla oleva USB-käkkäri käyttämään load celliä.
1780327383146.png
 
Onkos jengillä kokemusta tästä Powerissa myytävästä setistä? Ilmeisesti R5 kanssa samaa moottoria, ja selvänä miinuksena ei ilmeisesti mitään ekosysteemiä ei ole, eli päivitysosat tiukissa? Hinta kuitenkin aika kiinnostava R5 tasoiseen pönttöön..
 
Onkos jengillä kokemusta tästä Powerissa myytävästä setistä? Ilmeisesti R5 kanssa samaa moottoria, ja selvänä miinuksena ei ilmeisesti mitään ekosysteemiä ei ole, eli päivitysosat tiukissa? Hinta kuitenkin aika kiinnostava R5 tasoiseen pönttöön..
Äkkiseltään näyttäisi käyttävän Mozan kanssa samaa pikalukitusta, mutta erilaista sähköistä yhteyttä ratin ja basen välillä. Jättäisin kauppaan.
Fanatecin bundlea saa 380€ kotiin kannettuna, siihen sitten joskus myöhemmin 40-50€ lisää kun tilaa kiinanpojalta tehokkaamman virtalähteen ja saat 8Nm basen. Moza saman hintainen, mutta ei ole tuota 8nm päivitysmahdollisuutta. Fanatecissa toki "lukittu" ekosysteemi, mutta tämänkin kiertää 30€ maksavalla emulaattorilla.
 
Äkkiseltään näyttäisi käyttävän Mozan kanssa samaa pikalukitusta, mutta erilaista sähköistä yhteyttä ratin ja basen välillä. Jättäisin kauppaan.
Fanatecin bundlea saa 380€ kotiin kannettuna, siihen sitten joskus myöhemmin 40-50€ lisää kun tilaa kiinanpojalta tehokkaamman virtalähteen ja saat 8Nm basen. Moza saman hintainen, mutta ei ole tuota 8nm päivitysmahdollisuutta. Fanatecissa toki "lukittu" ekosysteemi, mutta tämänkin kiertää 30€ maksavalla emulaattorilla.
Joo, ehkä sen jättää omaan arvoonsa. Moza R5 bundle olisi aika hyvään hintaan jos jaksaisi ajaa tunnin matkan Powerin outletista hakemaan. 20% öisäalennuksella hinta olisi aikalailla tuo saman
 
Joo, ehkä sen jättää omaan arvoonsa. Moza R5 bundle olisi aika hyvään hintaan jos jaksaisi ajaa tunnin matkan Powerin outletista hakemaan. 20% öisäalennuksella hinta olisi aikalailla tuo saman
Jos omalle ajalleen laskee mitään arvoa, niin sama jo tilata se Moza tai Fanatec. Fanatecilla ilmaiset postikulut, UPS kantaa paketin kotiovelle. Myöskin ongelmat toimitusaikojen/takuuvaihtojen keston kanssa on selätetty nykyään, tuli tuo takuu testattua kun ratti vähän sai osumaa ja lohkesi muovinpala irti ruuvinkannan ympäriltä. Myöskin tuo rehti-Alilta tilattu virtalähde on toiminut oikein hyvin, pitkästi toista tuhatta tuntia pelkästään Assetto Corsaa ajettuna ja varmaan muutama sata tuntia iRacingia.
 
Jos omalle ajalleen laskee mitään arvoa, niin sama jo tilata se Moza tai Fanatec. Fanatecilla ilmaiset postikulut, UPS kantaa paketin kotiovelle. Myöskin ongelmat toimitusaikojen/takuuvaihtojen keston kanssa on selätetty nykyään, tuli tuo takuu testattua kun ratti vähän sai osumaa ja lohkesi muovinpala irti ruuvinkannan ympäriltä. Myöskin tuo rehti-Alilta tilattu virtalähde on toiminut oikein hyvin, pitkästi toista tuhatta tuntia pelkästään Assetto Corsaa ajettuna ja varmaan muutama sata tuntia iRacingia.
On aavistuksen rasittava fanatecin tyyli lähettää romuja. Tilasin uuden ratin ja qr2 palikan baseen ni tuli neljässä eri paketissa kolmella eri seurantanumerolla eri päivinä. Luonnollisesti ups roudasi ne satunnaisiin noutopisteisiin, koska "ei pystytty toimittamaan" vaikka olin kotona.
 
On aavistuksen rasittava fanatecin tyyli lähettää romuja. Tilasin uuden ratin ja qr2 palikan baseen ni tuli neljässä eri paketissa kolmella eri seurantanumerolla eri päivinä. Luonnollisesti ups roudasi ne satunnaisiin noutopisteisiin, koska "ei pystytty toimittamaan" vaikka olin kotona.
Onneksi täällä paikallinen kuljetusliike hoitaa nuo toimitukset, eikä UPS. Ikinä ei ole pakettia viety noutopisteeseen ja aina soittavat että ois paketti tulossa. Noita QR2:sia saa myös esim. Simubelta. Laatu on ainakin omasta mielestäni täysin Fanatecin orggista vastaava. Myyvät myös QR2:sta johon on sisäänrakennettu emulaattori ja saa suoraan 70mm kiinnityksellä olevan ratin pultattua kiinni ja on vielä alumiinia, hintaa 30€ vähemmän kuin Fanatecin vastaavalla muovisella.
 
Äkkiseltään näyttäisi käyttävän Mozan kanssa samaa pikalukitusta, mutta erilaista sähköistä yhteyttä ratin ja basen välillä. Jättäisin kauppaan.
Fanatecin bundlea saa 380€ kotiin kannettuna, siihen sitten joskus myöhemmin 40-50€ lisää kun tilaa kiinanpojalta tehokkaamman virtalähteen ja saat 8Nm basen. Moza saman hintainen, mutta ei ole tuota 8nm päivitysmahdollisuutta. Fanatecissa toki "lukittu" ekosysteemi, mutta tämänkin kiertää 30€ maksavalla emulaattorilla.

Joo, ehkä sen jättää omaan arvoonsa. Moza R5 bundle olisi aika hyvään hintaan jos jaksaisi ajaa tunnin matkan Powerin outletista hakemaan. 20% öisäalennuksella hinta olisi aikalailla tuo saman

Gigantissa on myös ihan ok alessa tuo Logitech RS50 + G RS load cell pedaalit jos oot miettinyt myös kalliimpia. Toki tossa budjetti tuplaantuu melkein.
 
Gigantissa on myös ihan ok alessa tuo Logitech RS50 + G RS load cell pedaalit jos oot miettinyt myös kalliimpia. Toki tossa budjetti tuplaantuu melkein.
Kerran jo tähän harrastukseen sijoittanut puolikkaan auton verran rahaa, niin nyt koitan pitää homman maltillisena ja ostaa sitä halvinta ”järkevää” :D Mehukkaan näköinen setti kuitenkin!
 
Gigantissa on myös ihan ok alessa tuo Logitech RS50 + G RS load cell pedaalit jos oot miettinyt myös kalliimpia. Toki tossa budjetti tuplaantuu melkein.
En kyllä ymmärrä mikä tuossa kolitekissä maksaa. Fanatecilta tai Mozalta saa 8/9nm basen, ratin ja polkimet samaan hintaan tai halvemmalla kuin kolitekiltä pelkän basen ja ratin vaikka kolitekki alennuksessa.
 
Kerran jo tähän harrastukseen sijoittanut puolikkaan auton verran rahaa, niin nyt koitan pitää homman maltillisena ja ostaa sitä halvinta ”järkevää” :D Mehukkaan näköinen setti kuitenkin!
Itse pidän halvimpana järkevänä kyllä tuota Fanatecin CSL DD bundlea tai Mozan R5 bundlea. Se että kumman ottaa on makuasia. Pedaalit päivittäisin kummastakin, oon ollut ihan tyytyväinen noihin edellisellä sivulla linkkaamiini kiinalaisiin load cell polkimiin.
 
En kyllä ymmärrä mikä tuossa kolitekissä maksaa. Fanatecilta tai Mozalta saa 8/9nm basen, ratin ja polkimet samaan hintaan tai halvemmalla kuin kolitekiltä pelkän basen ja ratin vaikka kolitekki alennuksessa.

Sulla näköjään Logitech menee tunteisiin mutta vastaan siltikin. Merkki maksaa tottakai hieman mutta kyseessä on myös oikeasti hyvä DD setti. Lisäksi tuo on PS5 / PC yhteensopiva. PS5 lisenssi maksaa myös. Ekosysteemi ei ole niin laaja kuin Mozalla tai Fanatecillä ja ohjauspaneelissa säätöjä on vähemmän kuin ainakin Mozassa. Fanateciä en ole käyttänyt. R5 ja tuon RS50 molemmat omistanut ja käyttöön jäi siis RS50.

Kun katselin tuntikausia revikoita niin monessa mainittiin että RS50 tuntuu voimakkaammalta ratilta kuin CSL DD 8nm. En tiedä miksi, joku spekuloi että rs50 pysyy kauemmin maksimiväännössä mutta ei mitään hajua. Tuskin on paljoa eroja ja eiköhän lähes samalta tunnu forcen suhteen. Logitechin trueforce on myös laajemmin tuettu. Jotku vannoo sen suhteen, jotku ei tykkää.

Minä kun ostin Logitechin setin hintaan 640e, ps5/pc version joka siis sisälsi load cell pedaalit, hintaero tohon CSL 8NM bundleen tais olla jotain 50-60e luokkaa. PS5 tuella olis tullut kalliimmaksi. Mutta en olis alkanut kiinasta tilaamaan mitään niin hinta tuli sen mukaan, eli Fanatecin kaupasta suoraan. Vakioratti on myös Logitechissä huomattavasti laadukkaampi. Mulle painoi paljon myös että saan takuun kivijalkaliikkeeseen vaikka se nyt Gigantissa onkin. Nyt toki jos tilais niin nopeasti katsoin CSL 8nm r2r bundle + load cell kit jäis 90e halvemmaksi jos pelkästään PC käyttöön.
 
Sulla näköjään Logitech menee tunteisiin mutta vastaan siltikin. Merkki maksaa tottakai hieman mutta kyseessä on myös oikeasti hyvä DD setti. Lisäksi tuo on PS5 / PC yhteensopiva. PS5 lisenssi maksaa myös. Ekosysteemi ei ole niin laaja kuin Mozalla tai Fanatecillä ja ohjauspaneelissa säätöjä on vähemmän kuin ainakin Mozassa. Fanateciä en ole käyttänyt. R5 ja tuon RS50 molemmat omistanut ja käyttöön jäi siis RS50.

Kun katselin tuntikausia revikoita niin monessa mainittiin että RS50 tuntuu voimakkaammalta ratilta kuin CSL DD 8nm. En tiedä miksi, joku spekuloi että rs50 pysyy kauemmin maksimiväännössä mutta ei mitään hajua. Tuskin on paljoa eroja ja eiköhän lähes samalta tunnu forcen suhteen. Logitechin trueforce on myös laajemmin tuettu. Jotku vannoo sen suhteen, jotku ei tykkää.

Minä kun ostin Logitechin setin hintaan 640e, ps5/pc version joka siis sisälsi load cell pedaalit, hintaero tohon CSL 8NM bundleen tais olla jotain 50-60e luokkaa. PS5 tuella olis tullut kalliimmaksi. Mutta en olis alkanut kiinasta tilaamaan mitään niin hinta tuli sen mukaan, eli Fanatecin kaupasta suoraan. Vakioratti on myös Logitechissä huomattavasti laadukkaampi. Mulle painoi paljon myös että saan takuun kivijalkaliikkeeseen vaikka se nyt Gigantissa onkin. Nyt toki jos tilais niin nopeasti katsoin CSL 8nm r2r bundle + load cell kit jäis 90e halvemmaksi jos pelkästään PC käyttöön.
Ei mene tunteisiin, kyllä tuo nimi on ihan noiden G29/G923 peruja. Ennemminkin voisi sanoa että rakkaalla lapsella on monta nimeä, oma käteni on melkeinpä kirjaimellisesti kasvanut Logitechin MX510 ympärillä. En hoksannut tuota PS5 yhteensopivuutta, mutta jos sille ei ole tarvetta niin turhaanpa siitä maksaa. Se toki maksaa Fanatecillakin ekstraa. Itselleni tuo Fanatecin takuu on parempi kuin kivijalkaan menevä, kun voi vaan nakata paketin UPS:n pakettipisteeseen paikalliselle huoltoasemalle, eikä tartte ajella puolta tuntia suuntaansa esim. Giganttiin tai Verkkikseen. Mutta jokainen toki arvottaa asiat erilailla.

Edit: ja joo, tuo Fanatecin P1 ratti on aika rimpula, siitä ollaan kyllä samaa mieltä. Asiansa ajaa, ja on se nyt ainakin parempi kuin vaikka Thrustmaster T248:n ratti.

Edit: ja mielestäni tuo että Fanatec on lukinnut FFB:n ratin tunnistuksen taakse ja se että tuota CSL DD:tä edes myydään tuon laiskemman virtalähteen kanssa ovat kyllä ihan tyhmiä asioita. Varsinkin tuo virtalähdejuttu, kun se on pelkkää markkinasegmentointia ja katteiden maksimointia, oikeastihan moisten välillä on ehkä 5-10€ hintaeroa, ja Fanatec pyytää sen 100€ ylimääräistä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tästä jotain ihan faktaa? Joskus noita Ceptereitä mielenkiinnosta silmäilin mutta silloin ainakaan oikein mitään tietoa ei löytynyt koko kamppeesta.
Hiukan yritin tutkia asiaa, niin kyseessä on LiteStar Gamen ratin uudelleenbrandaus. Ja samainen yhtiö tuottaa valtaosan myös muiden rateista (mm. Moza). Joten luultavasti moottorillaan täysin sama vehje, mutta muuten design on hiukan Mozan pyynnöstä muokattu, kuten yllä olikin jo meikän ensimmäiseen viestiin vastattu!
 
Hiukan yritin tutkia asiaa, niin kyseessä on LiteStar Gamen ratin uudelleenbrandaus. Ja samainen yhtiö tuottaa valtaosan myös muiden rateista (mm. Moza). Joten luultavasti moottorillaan täysin sama vehje, mutta muuten design on hiukan Mozan pyynnöstä muokattu, kuten yllä olikin jo meikän ensimmäiseen viestiin vastattu!
Jep ja Cepterihän on Powerin oma brändi. Eli ei sinänsä ihme ettei käyttökokemuksia tai oikein mitään muutakaan ratista löydy. Eli sama kuin ostaisit no-name kiinalaisen alihankkijan ratin. Itse jättäisin suosiolla kauppaan ihan jo noista syistä vaikka itse ratti ihan käyttökelpoinen olisikin.
 
Jep ja Cepterihän on Powerin oma brändi. Eli ei sinänsä ihme ettei käyttökokemuksia tai oikein mitään muutakaan ratista löydy. Eli sama kuin ostaisit no-name kiinalaisen alihankkijan ratin. Itse jättäisin suosiolla kauppaan ihan jo noista syistä vaikka itse ratti ihan käyttökelpoinen olisikin.
Juu ja sitten vielä tuo ettei pikalukitus ole sähköisesti yhteensopiva oikeen minkään markkinoilla olevien rattien kanssa.
En tiedä onko yleinenkin vaiva, mutta ainakin yhdellä tutulla on Mozan perusratista mennyt sisältä rikki muovinen osa joka painaa vaihteenvalitsimen mikrokytkintä. Tuosta kyllä löytyi parin sekunnin googletuksella 3d-tulostettava versio, ainakin toistaiseksi tuo korjaus on toiminut.
Fanatecin P1 ratti taas yleensä lohkeaa ruuvinreiän ympäriltä jommankumman puolan takaa. Kuva on napattu netistä, itselläni on lohjennut täysin vastaavasti mutta toiselta puolelta.
1780758443385.png
 
Miten se menikään. Muuton jälkeen aina rigi ekana kasaan, sitten mietitään vasta missä nukutaan. Pieni hetki toki vielä menee, ennen kuin aletaan miettii sängyn kasaamista, ja noita muita Ikean turhakkeita.

1781104225771979586188182749220.jpg
 
Onkos kellään kokemuksia 3drapin pedaalimodeista? Kallista muovia 🤔. Pohdiskelen Logitechin G RS50 pedaaleille modeja.
No on kyllä hinta kohdallaan. Äkkiseltään löytyisi kovasti vastaavannäköinen malli printablesista:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 078
Viestejä
5 239 716
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom