Paras mini PC vuonna 2020-2021, Intel NUC 11 Extreme vai joku muu?

Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
408
NUC 11 Extreme.jpg

Olen suunnitellut korvata nykyisen "äänettömän" htpc/pelikoneeni pienellä tehokoneella.

Kysytäänpä tietäjiltä kannattaako odottaa pian julkaistavaa Intel Phantom Canyon NUC 11 Extreme Nuc:ia vai olisiko
tiedossa joku saman kokoluokan kone tai jokin vähän isompi johon voisi vaihtaa haluamansa näyttiksen?

Tätä olin ajatellut odottaa:

Hinnalla ei sinänsä niinkään merkitystä, tärkeimmät kriteerit ovat että sen saisi mahdollisimman hiljaiseksi,
ei saisi mölytä peleissäkään ja media/työpöytäkäytössä olisi lähes äänetön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2018
Viestejä
126
Noh, esim Airtop3.

Phantom NUCista ei linkissäsi tainnut olla GPUn speksejä, niin hankala arvottaa.
Jos tuo on täysin passiivi, niin varmasti odottamisen arvoinen, jos on pian tulossa ulos. Varmaan halvempi kuin Airtop.

Mitkä komponentit nykyisessä HTPC:ssä ja mihin eniten tarvitset päivitystä?
Mitä pelejä pelaat ja millä resolla / Hz?

Vähän tylsä vastaus ehkä, mutta jos olet löytänyt kotelon ja komponentit, jotka saat äänettömäksi, niin pitäisin kotelon ja jäähdytyksen ja päivittäisin vain raudan (uudempiin vähävirtaisempiin, mutta tehokkaampiin).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
408
Tonni Krälli: Kiitti vinkistä ja ei tuokaan huonommalta vaikuta, eli tätä varmaan tarkoitit? Airtop3

En ole mikään tekniikkatietäjä mutta epäilen että tuo tuleva Tiger Lake Game NUC olisi vaan uusinta rautaa ja varmaankin hyvällä teho/energia suhteella helppo saada myös tuuletinasetuksilla suht hiljaiseksi.
Tulevan Nucin speksit luultavasti jonkinlaiset seuraavat: Core i7-1185G7 3.0GHz/4.8GHz & Nvidia RTX 2070 Super Max-Q GPU tms.

Suurin ongelma nykyisessä HTPC:ssä on se että on aivan liian iso kun yritän minimoida laitteistoa ja itse kotelokin on noin 45cmx45cmx25cm kokoinen:
Muut nykyiset vanhat osat: Intel i5-3570K @ 3.4Ghz, 16GB, Radeon RX480, Samsung Pro 1Tt käyttiksellä sekä Samsung Evo 4Tt SSD:t medialle.

Päätarkoitus miniPC:lle on kuitenkin htpc/media-käyttö mutta haluaisin että koneella voisi myös silloin tällöin pelailla.
Koneessa tulee olemaan kiinni useampikin 4K näyttö/tykki ja tähän asti olen pelaillut 1080 fullhd resoilla ja peleillä ei ole niin väliä kunhan mediat pyörii 4K resoilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 213
Viestejä
4 326 356
Jäsenet
72 186
Uusin jäsen
Astral Voyager

Hinta.fi

Ylös Bottom