Paras lompakko?

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Secrid Slimwallet kiikarissa. Siis sellainen missä ei nepparia. Miten tuo pysyy kuosissaan taskussa, lähteekö tuo kansi vaeltamaan vai pysyykö ryhdissä? Vai olisiko nepparillinen parempi? Cardprotector ollut jo vuosia käytössä ja nyt haluan upgreidata sellaiseen jossa nuo kannet ja setelitasku.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 521
Secrid Slimwallet kiikarissa. Siis sellainen missä ei nepparia. Miten tuo pysyy kuosissaan taskussa, lähteekö tuo kansi vaeltamaan vai pysyykö ryhdissä? Vai olisiko nepparillinen parempi? Cardprotector ollut jo vuosia käytössä ja nyt haluan upgreidata sellaiseen jossa nuo kannet ja setelitasku.
Hyvin pysyy kasassa, ollut jo vuosia. en ole nepparia kaivannut. Nahka myös patinoituu hienosti käytössä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
Hyvin pysyy kasassa, ollut jo vuosia. en ole nepparia kaivannut. Nahka myös patinoituu hienosti käytössä.
Sama kokemus.
Nepparia voisi kaivata tilanteessa, jossa seteliosastolle tulee väliaikaisesti tungettua jokin pahvinen lirppa, esim leimapassi tai pysäköintilippu. Niin jos ois neppari, niin pysyisivät varmuudella paikoillaan. Tämä on kuites niin harvinainen tarve, että tyytyväinen olen ilman nepparia.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
115
Itselläni olisi uusi lompakko hakusessa ja varsinkin osa noista Bellroyn tuotteista herätti mielenkiinnon suunnittelulla ja ominaisuuksilla, mutta nuo hinnat on hiukan liian kovia. Onko Bellroyn semmoinen laatu merkki joka ei tarjouksia ikinä järjestä?
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Tuli itsekin vihdoin hypättyä Secrid-kelkkaan. Puolisen vuotta sitten bongasin jossain EDC videossa Carl Friedrik/Secridin yhteistyönä tekemän nahkaverhoillun Cardprotectorin yhdellä ulkoisella lisätaskulla, laitoin heti ilmoituspyynnön mustan lompakon saatavuudelle ja vihdoin tuollainen saapui hyppysiin. Pitkään harkitsin perus Secridiä, mutta on liian usein tarvetta pikataskulle käyntikortteja ja satunnaisia seteleitä varten.

On kyllä mukavan ohut ja Secridin mekanismi toimii sulavasti, nahkakin tuoksuu taivaallisen hyvältä. Vaikka kallis tuo oli verrattuna perus alumiini-Secridiin, niin tähän asti tuntuu hintansa arvoiselta minimalismi-lompakolta.

2023-10-19 14.19.47.jpg 2023-10-19 14.20.07.jpg
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
52
Oma Secrid-miniwallet ollut 7-8 vuotta käytössä ilman ongelmia. Lueskelin aikaisempia viestejä miten porukalla on kortti-slot lähtenyt löystymään. Minun on edelleen niin tiukka että kortit ei liiku ollenkaan vaikka ylösalaisin täysillä heiluttelee. Nykyään on kannossakin vain 4 korttia.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
365
Hyvältä kyllä vaikutta tuo Carl Friedrik/Secrid lompakko, kun siinä on vielä ylimääräinen lisätaskukin, mutta 145€ on aika kova hinta, millä tuota lompakkoa myydään.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 401
Itselläni on tällainen lompakko.
1697731322729.jpeg
1697731351136.jpeg

Pieni, näppärän kokoinen ja lukittava, mutta kortteja ja setelirahaa ei paljon mahdu sisään, eikä kolikoita ollenkaan (seteleitä nyt ei juuri tule käytettyä, kolikoita vielä harvemmin).
Samoin numerolukon kiekot ovat hiukan liukkaita ollakseen täysin mukavia käyttää.
Vanhaan perinteiseen nahkalompakkoon en aio kuitenkaan palata.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 428
Tämä on ollut hyvä. Vähän kallis tulleineen suhteessa siihen, että miten vähän materiaalia tuossa on, mutta näemmä tuo nyt noin vuoden pysynyt lähes uuden veroisena. Ja tuossa tosiaan täyttyi vaatimus, että kiinni ollessaan kortit eivät voi pudota. Kuutisen korttia tuolla näyttää olevan, muutama seteli ('thirdeinä').
Todettakoon, kun ketju taas noussut, että huonona puolena päätynyt kahdesti pesukoneeseen farkkujen mukana, kun tarkistanut taskut huolimattomasti. Ensimmäisellä kerralla huomasin vähän alun jälkeen, toisella tuli vastaan pyykkejä nostaessa. Onpahan puhdas, ja kortitkin toimineet.

(e. Slimfold nano softshell, niin ei tarvitse selata lainauksia taaksepäin)
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Onko normaalia, jos 40-50 euron lompakkoon tulee kolikkotaskuun kulumaa/reikää? Luulin ostaneeni laatulompakon, mutta kahdessa vuodessa jo 5 sentin kolikon kokoinen reikä kolikkotaskun sisäverhoilussa. Onko laadukkaampia lompakoita olemassa, jotka kestävät siis enemmänkin kuin nuo mainitut 1,5-2 vuotta.

Käteistä käytän paljon, kolikoita kertyy paljon. Onko vain ostettava uusi lompakko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 119
Eiköhän tuo ole hyvin riippuvainen siitä, kuinka paljon ne kolikot pääsevät siellä heilumaan. Pistät semmosen vanhan kunnon nahkaisen kolikkolompakon, tai tosimiehet pistää toki kolikkorengin vyölle, siitä on hyvä nipsutella oikeat kolikot kerralla pois :)
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 401
Heräsi uteliaisuus että millaisessa tilanteessa lompakon numerolukolle on jotain käyttöä?
Meillä kävi aikaisemmin kotisiivoojia, ja tuntui, että käteistä rahaa katosi pari kertaa siivouksen yhteydessä eteisessä takin taskussa olleesta lompakosta.
Ei sitä aina muistanut lompakkoa ottaa mukaan tai muuten tarkkailla.
Lompakkoa eivät kuitenkaan kehdanneet viedä.
Sitten jos tuo tippuu tai varastetaan niin heti ei saa auki. Mutta tuskin tuo kovin pitkään taskuvarkaita hidastaa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
115
Itselleni tuli nyt ostettua Exentri wallet ja olen valintaani lompakon suhteen tyytyväinen, mutta yleensä vanhassa lompakossa on kulkenut aina pari euroa kolikkoina varmuuden vuoksi mukana. Onko kukaan keksinyt mitään kätevää tapaa kuljettaa kolikoita mukana?
Ajattelin että kätevintä olisi jos löytäisin pienen kukkaron jonka saisi avaimenperään kiinni. Niin vastaan tuli tämmöinen Nahkainen avainlompakko, mutta tuotteen hinta oli omasta mielestäni aika suolainen eikä tuo avainlenkki oikein vakuuta kuvien perusteella. Vastaavia tuotteita löytyi sittten Amazonin jenkkipuolelta, mutta saksan amazonista tuollaisista on vähän heikko tarjonta. Onko joku mahdollisesti löytänyt jotain hyvää ratkaisua kolikoiden säilyttämiseen?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
365
Itselleni tuli nyt ostettua Exentri wallet ja olen valintaani lompakon suhteen tyytyväinen, mutta yleensä vanhassa lompakossa on kulkenut aina pari euroa kolikkoina varmuuden vuoksi mukana. Onko kukaan keksinyt mitään kätevää tapaa kuljettaa kolikoita mukana?
Ajattelin että kätevintä olisi jos löytäisin pienen kukkaron jonka saisi avaimenperään kiinni. Niin vastaan tuli tämmöinen Nahkainen avainlompakko, mutta tuotteen hinta oli omasta mielestäni aika suolainen eikä tuo avainlenkki oikein vakuuta kuvien perusteella. Vastaavia tuotteita löytyi sittten Amazonin jenkkipuolelta, mutta saksan amazonista tuollaisista on vähän heikko tarjonta. Onko joku mahdollisesti löytänyt jotain hyvää ratkaisua kolikoiden säilyttämiseen?
Exentrin Multiwalletissahan olisi ollut kuudelle kolikolle sopiva oma tasku. Sellainen on mulla ja toisena on Secridin lompakko jonka mukana olen kuljettanut nahkaista mini kukkaroa, mutta niin pientä ei oikein löydy mistään.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Hyvältä kyllä vaikutta tuo Carl Friedrik/Secrid lompakko, kun siinä on vielä ylimääräinen lisätaskukin, mutta 145€ on aika kova hinta, millä tuota lompakkoa myydään.
Näyttää olevan tällä hetkellä 102€ tarjousmyynnissä, vaikka ei sekään millään tavoin halpa hinta ole minimaalisesta lompakosta. Omaan Cardprotectoriin ollut kuitenkin äärimmäisen tyytyväinen, elämän pieniä luksuksia.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
115
Exentrin Multiwalletissahan olisi ollut kuudelle kolikolle sopiva oma tasku. Sellainen on mulla ja toisena on Secridin lompakko jonka mukana olen kuljettanut nahkaista mini kukkaroa, mutta niin pientä ei oikein löydy mistään.
Multiwallet pitikin alunperin ostaa mutta siinä ei olisi ollut toista tuollaista liukua mistä saisi kortin nopeast ja helposti pihalle. Itsellänikin on kaksi korttia mitä melkein päivittäin tulee käytettyä joten tuli sen takia päädyttyä wallettiin.

Niin harvoin käsittelen kolikoita (tai seteleitä), että taskun pohja on riittävä ratkaisu.
Kun on useammat housut ja ei nuo kolikot aina siirry toisien housujen taskuihin niin koitan etsiä jotain muuta säilytys ratkaisua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
82
Ite pidän vähiä kolikoitani avainten mukana tällaisessa:

 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Olen tässä nyt jonkun vuoden käyttänyt seuraavaa kompoa. Avaimet yhdessä taskussa ja puhelin toisessa. Puhelimen kotelona olen käyttänyt lompakkokoteloa. Nyt olen täysin kyllästynyt lompakkokoteloon.

Onko huono idea jos olisi tuollainen pieni kortti walletti ja siinä olisi avaimen perä, jossa olisi ne avaimet. Näin olisi kaksi asiaa jotka pitäisi aina muistaa, ei kolmea eri asiaa. Ja löytyykö mistään hyviä tollaisia walletteja johon sen avain nipun saa.
Toki enhän nyt hirveästi avaimia käytä, koska talonkin saan yalen ohjelmalla auki, mutta jos sattuisi puhelimesta akku loppumaan niin sitä varten. Ja onhan tuossa avain nipussa esim. suksiboksin/pyörätelineen avain. Lisäksi siitä löytyy sähköauton lataukseen liittyviä tagejä. Tässä hiljattain hankin Teslan niin siihen ei ole avainta, mutta haluaisin sitä avain korttia pitää kaiken varalta aina mukana, eli jatkossa siinä walletissa.

Eli jos mulla olisi avaimet, puhelin ja walletti erikseen, niin helposti voin yhden kolmesta unohtaa tai tiputtaa jonnekkin. Kaksi on helppo tarkistaa, kun voi taskun ulkopuolelta tarkistaa että jotain siellä on. Nykyään avain nipussa on AirTagi, olisi hyvä että walletissa olisi myös tagi tai sitten sen saa kiinni siihen avainnippuun.

Mikä olisi hyvä walletti omaan käyttöön?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Olen tässä nyt jonkun vuoden käyttänyt seuraavaa kompoa. Avaimet yhdessä taskussa ja puhelin toisessa. Puhelimen kotelona olen käyttänyt lompakkokoteloa. Nyt olen täysin kyllästynyt lompakkokoteloon.

Onko huono idea jos olisi tuollainen pieni kortti walletti ja siinä olisi avaimen perä, jossa olisi ne avaimet. Näin olisi kaksi asiaa jotka pitäisi aina muistaa, ei kolmea eri asiaa. Ja löytyykö mistään hyviä tollaisia walletteja johon sen avain nipun saa.
Toki enhän nyt hirveästi avaimia käytä, koska talonkin saan yalen ohjelmalla auki, mutta jos sattuisi puhelimesta akku loppumaan niin sitä varten. Ja onhan tuossa avain nipussa esim. suksiboksin/pyörätelineen avain. Lisäksi siitä löytyy sähköauton lataukseen liittyviä tagejä. Tässä hiljattain hankin Teslan niin siihen ei ole avainta, mutta haluaisin sitä avain korttia pitää kaiken varalta aina mukana, eli jatkossa siinä walletissa.

Eli jos mulla olisi avaimet, puhelin ja walletti erikseen, niin helposti voin yhden kolmesta unohtaa tai tiputtaa jonnekkin. Kaksi on helppo tarkistaa, kun voi taskun ulkopuolelta tarkistaa että jotain siellä on. Nykyään avain nipussa on AirTagi, olisi hyvä että walletissa olisi myös tagi tai sitten sen saa kiinni siihen avainnippuun.

Mikä olisi hyvä walletti omaan käyttöön?
Yks vaihtoehto että menet suutarille sen nykyisen kanssa ja se virittää avaimenreiän siihen johon saa sen rinkulan pujotettua
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
365
Secrid lompakoihin on tullut saataville lisävarusteena kolikkotasku joka on yhteensopiva kaikkien myynnissä olevien Secrid lompakoiden kanssa. Tuon hankkimalla pystyisi Secridin mukana kuljettamaan nyt myös kolikoitakin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
732
Nostellaanpa tätä topikkia ylös :)
Vanhat bifoldit on alkaneet jo vuosia tuntumaanisoilta, ja nyt joitakin vuosia on ollut käytössä vetoketjullinen nahkainen korttilompakko. Sinne saa hätätilanteessa kätevästi hieman käteistä mukaan,
mutta nyt alkanut kulumaan noita rikki 1-2v. välein, yleensä joku sauma siellä alkaa antamaan periksi.....

Tästä tulikin mieleen jotain hieman jämäkämpää hankkia seuraavaksi tilalle, kuinkas forumilaisille on tuttuja Trayvaxin, Scudon tai Vice Hardwaren tuotteet?
Titaania tulee yleensä suosittua, niin noista ainakin Trayvaxin Contourissa ja Vicen F22-mallissa täyttyisi tuokin tarve....
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 764
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom