Paras Free Kloonaus Ohjelmisto W7 Säilyttää alkupeärisen?

Liittynyt
10.06.2023
Viestejä
4
Moikka Wizards,

Ekaa kertaa pitäisi vanhasta läppäristä kloonata KAIKKI sisältö + Windows 7 -64bit = vanha SSD 120GB (MBR) -> 480GB (GPT) eli isompan.

Eli täydellinen klooni eli W7 sekä kaikki muut ohjelmat + Kuvat yms yms.

Sellainen ilmainen ohjelma joka säilyttää kaikki nuo yllä olevat myös vanhassa SSD 120GB mikäli kloonauksessa menee joku vikaan / väärin Katoaa?.

Vanha SSD 120GB on luonnollisesti numero :C uusi SSD 480GB on merkitty alustettu numero :X

Yritän aloittaa Easeus Clone mutta siinä sanoo että deletoi alkuperäisen SSD 120GB eli kaikki katoaa siitä alkuperäisestä, joten en tehnyt sillä.

Kiitti, jos jollain vinkki tähän
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Moikka Wizards,

Ekaa kertaa pitäisi vanhasta läppäristä kloonata KAIKKI sisältö + Windows 7 -64bit = vanha SSD 120GB (MBR) -> 480GB (GPT) eli isompan.

Eli täydellinen klooni eli W7 sekä kaikki muut ohjelmat + Kuvat yms yms.

Sellainen ilmainen ohjelma joka säilyttää kaikki nuo yllä olevat myös vanhassa SSD 120GB mikäli kloonauksessa menee joku vikaan / väärin Katoaa?.

Vanha SSD 120GB on luonnollisesti numero :C uusi SSD 480GB on merkitty alustettu numero :X

Yritän aloittaa Easeus Clone mutta siinä sanoo että deletoi alkuperäisen SSD 120GB eli kaikki katoaa siitä alkuperäisestä, joten en tehnyt sillä.

Kiitti, jos jollain vinkki tähän
Kanavaltani löydät opasvideon levyn kloonaamiseen käyttäen mm. CloneZillaa.
 
Liittynyt
21.04.2023
Viestejä
92
Vaikka kloonaus onnistuisikin yksiyhteen (mikä pitäisi olla triviaalia) ,niin oliko tässä jotain ongelmaa tuossa MBR -> GPT kloonissa, että Windows ei siitä tykkää ja ei välttämättä enää boottaa? Vai muistanko väärin?
 
Liittynyt
31.12.2022
Viestejä
251
Vaikka kloonaus onnistuisikin yksiyhteen (mikä pitäisi olla triviaalia) ,niin oliko tässä jotain ongelmaa tuossa MBR -> GPT kloonissa, että Windows ei siitä tykkää ja ei välttämättä enää boottaa? Vai muistanko väärin?
Windows 7:n muuttaminen gpt:ksi on työläin tunkkaus, jota olen koskaan Windowsille suorittanut. Ensimmäisellä kerralla onnistuin, mutta jälkimmäisellä en. Aikaa meni molemmilla kerroilla useita tunteja. Tarvitsee vain Windowsin omia työkaluja kuten Diskpartia.

Jos yrität asentaa Win7:n suoraan uefiin, niin se asentuu kyllä normaalisti, mutta ekan bootin jälkeinen latausruutu jäätyy. Ja jos epäonnistuu valmiin asennuksen konversiossa, niin lopputulos on sama.

Google toivottavasti sanoo mielenterveysongelmien välttämiseksi, että Windows 7 ei ole uefi-yhteensopiva.

Omat kokemukset on jo 10 vuotta vanhoja, joten automatisoituja työkalujakin saattaisi löytyä?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 736
Mulla kanssa siirtyminen nvme boottiin jäi tuon takia. Ei se onnistunut, epäilen että kun mulla on useampi MBR osio, taitaa olla siis kaikki neljä, niin se muunnosohjelma ei vaan hanskaa sellaista tilannetta, vaikka GPT partitioilla ei pitäisi olla mitään tälläistä rajoitetta. Joku kaupallinen ohjelma väitti pystyvänsä myös tekemään tuon muunnoksen ja siitä oli kuukauden trial tarjolla, mutta ei tullut kokeiltua kun siinä vaiheessa asian kanssa meni ihan liikaa aikaa ilman mitään tuloksia.

Joku vanha läppäri, siinä luultavasti ei ole ylimääräisiä osioita, tai ainakin ylimääräiset saa yhdistettyä etukäteen, joten se muunnosohjelma hyvinkin voi hoitaa asian. Mulla oli kaksi asennettua käyttistä jotka piti säilyttää niin ei pystynyt yhdistelemään. Eri asia sitten jos tuo 500 gigan levy olisikin nvme, koska sellaiselta boottaaminen vaatii uefi:a. Mutta ilmeisesti boottaus onnistuu, vain asennus on hankalaa?
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 706
Mikäs MBRsä olisi vikana?
Mutta mitä tulee alkuperäisen säilyttämiseen, kaikkihan ne alkuperäisen säilyttää, eihän kloonaus ole kuin kopsaamista eikä mitään siirtämistä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 052
Windows 7:n muuttaminen gpt:ksi on työläin tunkkaus, jota olen koskaan Windowsille suorittanut. Ensimmäisellä kerralla onnistuin, mutta jälkimmäisellä en. Aikaa meni molemmilla kerroilla useita tunteja. Tarvitsee vain Windowsin omia työkaluja kuten Diskpartia.
Minulla on melko vahva muistikuva sellaisesta tapauksesta että kun aikoinaan ehkä n. 6-7 vuotta sitten upgreidasin yhdessä läppärissä olleen spinneri-levyn (MBR) SSD-kauteen, Macrium Reflect -softa teki tuon muutoksen automaagisesti. En muista oliko koneessa Win7 vai Kymppi, mutta joka tapauksessa tein (MBR-)käyttislevystä imagen ulkoiselle levylle. Ja kun olin palauttamassa imagea uudelle SSD:lle niin Macrium vaan siinä yhteydessä totesi että levy muutetaan nyt GPT-malliseksi. Mitään vaihtoehtoja ei annettu. Ja näin tapahtui. Tuloksena oli GPT-levy. Ilman mitään ongelmia.

Sellainen juttu vielä Win7 ja GPT -osastosta että 32-bittinen Win7 ei tukenut GPT:tä. Lisäksi oli nämä UEFI/EFI ja Legacy BIOS-compatibility modet ja muut jotka sotkivat kuvioita tuolloin. Mutta ei niistä sen enempiä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 255
Viestejä
4 212 626
Jäsenet
71 030
Uusin jäsen
engima

Hinta.fi

Ylös Bottom