- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 48
Arvon murolaiset.
Kanssamuronne kaipaa apuanne tietokonehuollon palveluiden hinnoittelussa. Olen tarjonnut jo jonkin aikaa IT-tukipalveluita vaihtelevilla hinnoilla, mutta en ole oikein saanut päätettyä sopivaa hintatasoa. Sen pitäisi olla sellainen, että asiakas ei koe, että palvelu olisi kallista, mutta toisaalta haluan osaamiselleni ja omalle ajankäytölleni sopivaa rahallista vastinetta. Homma perustuu siihen, että opettelen asiat asiakkaan puolesta, jolloin ongelmien ratkaisuun ei kauaa mene ja tästä asiakas on valmis maksamaan. Kuinka paljon, se on se olennainen kysymys.
Olen jotakuinkin haarukoinut, että pääkaupunkiseudulla hintataso on 50-80e/h luokkaa per tunti + matkakulut kilometrien mukaan tai kiinteänä hintana. Itselleni olisi helpoin ilmoittaa yksi hinta etäkorjauksille ja yksi hinta kotikäynneille, jossa matkat sisältyvät hintaan.
Lisäksi on kysytty pari projektimuotoista WordPress-sivuston pystyttämistä valmiista materiaalista. Aikaa tuossa menee arviolta 1–3 työpäivää kun kauheasti sitä puolta ei ole tullut tehtyä. Jotain pikkusivustoja ja niiden ylläpitoa kylläkin, joten ihan täysin nollasta ei tarvitse lähteä. Mitä tommoisissa on yleensä ollut tapana pyytää? Tuntihinta 50e/h vai pakettihintana 500e + 20e/kk ylläpitomaksu tms?
Kolmas kysymys. On kysytty Google Workspace -palvelun käyttöönottoa 5 hengelle. Pakettiin kuuluisi nimipalvelimien määritys Cloudflareen, Google Workspacen perusasetukset kohdalleen ja sen jälkeen pientä ylläpitoa / käyttäjätukea. Mikä tuollaisen paketin hinta voisi olla, ylläpitomaksuineen?
Hankalaa haarukoida hintaa, kun monet firmat eivät ilmoita sivuillaan hintojaan vaan pitäisi pyytää tarjous. Jos ei muu auta auta ottaa muu kuin lusikka kauniiseen käteen, laittaa tarjouspyynöjä (huom. jänis) ja niiden pohjalta haarukoida keskihintaa.
Pyynö arvostaa, jos teiltä avun saa. Tiedättekö muuten, mitä Batman tekee käsityötunnilla? - Viittaa.
Kanssamuronne kaipaa apuanne tietokonehuollon palveluiden hinnoittelussa. Olen tarjonnut jo jonkin aikaa IT-tukipalveluita vaihtelevilla hinnoilla, mutta en ole oikein saanut päätettyä sopivaa hintatasoa. Sen pitäisi olla sellainen, että asiakas ei koe, että palvelu olisi kallista, mutta toisaalta haluan osaamiselleni ja omalle ajankäytölleni sopivaa rahallista vastinetta. Homma perustuu siihen, että opettelen asiat asiakkaan puolesta, jolloin ongelmien ratkaisuun ei kauaa mene ja tästä asiakas on valmis maksamaan. Kuinka paljon, se on se olennainen kysymys.
Olen jotakuinkin haarukoinut, että pääkaupunkiseudulla hintataso on 50-80e/h luokkaa per tunti + matkakulut kilometrien mukaan tai kiinteänä hintana. Itselleni olisi helpoin ilmoittaa yksi hinta etäkorjauksille ja yksi hinta kotikäynneille, jossa matkat sisältyvät hintaan.
Lisäksi on kysytty pari projektimuotoista WordPress-sivuston pystyttämistä valmiista materiaalista. Aikaa tuossa menee arviolta 1–3 työpäivää kun kauheasti sitä puolta ei ole tullut tehtyä. Jotain pikkusivustoja ja niiden ylläpitoa kylläkin, joten ihan täysin nollasta ei tarvitse lähteä. Mitä tommoisissa on yleensä ollut tapana pyytää? Tuntihinta 50e/h vai pakettihintana 500e + 20e/kk ylläpitomaksu tms?
Kolmas kysymys. On kysytty Google Workspace -palvelun käyttöönottoa 5 hengelle. Pakettiin kuuluisi nimipalvelimien määritys Cloudflareen, Google Workspacen perusasetukset kohdalleen ja sen jälkeen pientä ylläpitoa / käyttäjätukea. Mikä tuollaisen paketin hinta voisi olla, ylläpitomaksuineen?
Hankalaa haarukoida hintaa, kun monet firmat eivät ilmoita sivuillaan hintojaan vaan pitäisi pyytää tarjous. Jos ei muu auta auta ottaa muu kuin lusikka kauniiseen käteen, laittaa tarjouspyynöjä (huom. jänis) ja niiden pohjalta haarukoida keskihintaa.
Pyynö arvostaa, jos teiltä avun saa. Tiedättekö muuten, mitä Batman tekee käsityötunnilla? - Viittaa.