Paljonko olet valmis maksamaan siitä että joku muu kasaa koneesi?

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Suurinosa täällä sanoo että 0 euroa, joten jätetään ne vastaukset pois kokonaan. Mennään nyt sellaisella mitä jos skenaariolla jos olisi pakko maksaa jotain.

Tämä asia tuli mieleen kun keskusteltiin siitä että näytönohjaimia saa tällä hetkellä konepaketeista melko hyvin suhteellisen kohtuu hintaan. Konepakettejakin on paria erilaista, on näitä isojen firmojen joissa kaikki muut osat on ihan roskaa, sitten on pienempien putiikkien custom buildeja joissa kaikki osat on hyviä, mutta niissä on sitten ilmaa yleensä vielä enemmän kuin isojen lafkojen. Joissain tapauksissa jopa 400 euroa osien hinnan päälle! Järjetöntä.

Mitä olisitte valmiita maksamaan koneen kasaamisesta konepaketista joka on ns. custom, eli kaikki osat ovat priimaa?

Omasta mielestäni koneen kasaaminen on niin helppoa että en kyllä pari kymppiä enempää siitä maksaisi. Mikään firma ei tietenkään tuohon hintaan voi tälläistä palvelua myydä, joten ehkä realistisesti voisin maksaa 40-60 euroa, sekin taitaa olla vielä busineksen kannalta epäkannattavaa.
Tässä pitää tietenkin ottaa huomioon ennen ostoa tehty tutkimus johon kuluu jonkinverran aikaa, sekä mahdolliset ongelmatilanteet kasauksen jälkeen jos joku ei jostain syystä pelitä. En tosin ole 20v aikana törmännyt tilanteeseen missä olisin onnistunut valitsemaan osat jotka eivät sovi yhteen. Nykyään ei myöskään tarvitse läheskään niin paljon tutkimusta että löytää yhteensopivat osat kuin 20 vuotta sitten. Plug and Play vaan. Tästä huolimatta en anna paljoa arvoa sille että joku muu koneen kasaisi ja valitsisi osat.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Tästä huolimatta en anna paljoa arvoa sille että joku muu koneen kasaisi ja valitsisi osat.
Katsotaan kun tulee eka osaläjä jossa on joku viallinen komponentti mukana. Sitä on sitten kiva lähteä selvittelemään kun ei löydy prosessoria tai muisteja jotka sopivat uuteen emoon että pääsisi testailemaan ristiin. Siihen verrattuna jokunen kymppi on halpa hinta.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Datatronicissa kasaus 65 € ja ilmainen postitus, joten jos menisi tuohon sun hintahaarukkaan.

Oho! Tätähän voisi harkita sitten kun seuraavan koneen kasaa. Tosin tähänkin koneeseen tilasin osia kahdesta eri kaupasta jotta saan tasan ne osat jotka haluan ja kohtuu hintaan. Hinta voi kivuta korkeammaksi kuin tarvetta jos kaikki osat tulee yhdestä putiikista.
Itse olen katsellut vain noita firmoja jotka mainostavat itseään custom PC lafkoina esimerkiksi Takomo joiden koneissa on kyllä melko paljon ilmaa ja he eivät tee kovin selkäksi mikä on komponenttien osuus ja mikä kasaamisen ja testaamisen.

Katsotaan kun tulee eka osaläjä jossa on joku viallinen komponentti mukana. Sitä on sitten kiva lähteä selvittelemään kun ei löydy prosessoria tai muisteja jotka sopivat uuteen emoon että pääsisi testailemaan ristiin. Siihen verrattuna jokunen kymppi on halpa hinta.
Ehkä tälläinen kaunis päivä vielä tulee vastaan. Kavereilla tuntuu olevan jatkuvasti jotain säätöä kun he kasaavat koneitaan ja olen aina ihmetellyt miten he siinä onnistuvat. Mitä ihmeellisempia ongelmia ollut vuosien varrella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
172
Tässä nyt paljon riippuu siitä minkälaista konetta kasataan. Riippuen minkä tasoisesta kasauksesta puhutaan, sisältääkö testausta, johtojen siistimiset, onko kyseessä ihan joku perus paketti vai customi hardline vesijäähdytetty kone.
Olen Jimm'sille aikanaan 79e maksanut koneen kasaamisesta, ihan vaan vaivattomuudesta, ei tule pettymyksiä osien toimimattomuudesta. Minun mielestä alle 100e koneen kasaus, siistintä ja testaus on ihan ok. Custom hommat sitten työmäärän mukaan saattaa olla useampia satoja euroja.

Itsekin useamman kymmentä konetta kasanneena, ja 20v päivittäin niiden kanssa työskennellessä on alkanut pikku hiljaa arvostamaan sitä että vehkeet vaan kotonakin toimii eikä tarvi enää erikseen alkaa kotonakin niitä räpläämään.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Sanotaanko että sellaisesta kasauksesta jossa kasaaja ei ota mitään vastuuta työstään en olisi valmis maksamaan mitään. Jos jotain kasatessa menee rikki, niin en halua itse olla siitä vastuussa jos en itse ole sitä kasannutkaan. Jos kasaukseen sisältyy myös vastuu, niin muutaman kympin, riippuen kokoonpanosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
En kyllä kovin montaa kymppiä olisi valmis laittamaan kasaukseen. Mutta mieluummin kyllä omat koneet kasaan itse kun siinä se yksi iso osa hauskuudesta koko touhussa on päästä hypistelemään osia.
20/25 euroa taisin viimeksi ottaa kun kaverin sukulaiselle koneen kasasin.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
157
30€ pyysin kun kaverille kasasin yhden koneen ja toinen kaveri pyys kasaan 25€. Vaivatontahan se on kun osat tuo tähän ja 20-30€ heittää lapaan ettei itse tarvi ruuvata. Menee siinä kuitenkin se about tunti kun asennat kaiken winukkaa myöten ja putsaat pölyt sun muut, riippuu tapauksesta.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Kavereille kun noita kasannut ja samalla vähän juomaa otettu niin se joku parin kympin viskipullo ja kolat oon palkaks ottanu :) voisin ite sen muutaman kympin viskasta palkaks jos en ite haluais kasailla, mutta tykkään siitä hommasta sen verran, että ei oo tarvinnu kasausta pyytää.
 

UX

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
250
Minä maksaisin koneen kasauksesta kyllä vaikka 200€ jos saisin sillä takuun koneen toiminnalle ja jotain custom työtä. Päivityksistä ja simppeleistä työratsuista maksaisin varmaan 25 - 100€ (kattavasti testattuna ja takuulla)

En kyllä lähtisi itse noilla hinnoilla vielä tekemään sitä. Mulle on oma-aloitteisesti tarjottu jo monen kympin ravintolailtoja yms, ihan vaan konsultoinnista ja ostoskorin muodostamisesta :D koneen kasauksen porukka tuntuu tykkäävän tehdä itse. Tiedosta ollaan selvästi valmiita maksamaan mielummin kuin työstä. Itsekin maksan mielummin varmuudesta kuin työstä.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
668
20€:a taisi olla aikanaan se raja. Harvemmin muutenkaan päivitän koko konetta kerralla, kotelo myös pysyy samana.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
Mini-ITX kokoluokassa en suostuisi maksamaan mitään, oletettavasti huonosti kasattu (johtojen reititys) eli mielellään sen itse väsää kerralla kuntoon. Isompaan koteloon voisin ostaa valmiin paketin 100€-200€ mikäli se on myös testattu ettei esimerkiksi lämpötahnoja joudu heti ite uusimaan. Menee samaan kategoriaan auton renkaidenvaihdon kanssa, kyllä sitäkin jakso 25 vuotta tehdä itse mutta nykyään mieluummin maksaa että joku muu tekee.
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
256
Muistaakseni 25 euroa maksoin 2013 loppuvuodesta kasauksesta SystemaStorelle. Tyylikästä jälkeä tuli ja olivat käyttäneet nippusiteitä ym. mistä en ollut erikseen maksanut. Ostin kun tarjosivat takuun kasaukselle ja osat olivat myös alennushintaan samasta liikkeestä. Ajattelin että ainakin takuukuvioiden pitäisi onnistua helposti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Joku muutama kymppi se tosiaan enne oli muuallakin, Jimms yms. Yhdelle kaverille vuosia sitten vaan dumppasin vanhat osat vanhaksi jääneeseen koteloon enkä maksua pyytänyt. Sama kuten muutamille näytöille tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Kyllä kauppaan maksan 50-100 euroa tehdystä työstä jos sillä saa takuun että kone toimii kun laitan piuhat kiinni. Oletuksena se että on kasattu nätisti ja johdot laitettu hyvin, sekä viimeisimmät biosit laitettu. Se oma aika on nykyään niin tärkeää ja kallista että mielelläni annan tuon työn firmalle joka koneen kokoaa ja alan heti käyttämään konetta kun se saapuu.

Tosin nykyinen kone on osista koottu ja päivittyy pala kerrallaan, joten tuskin koottua tulen lähiaikoina ostamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Itse kasailen omat romppeet, mutta tuo 50-100 euroa olisi sopiva jos ostaisin palveluna. Jos itse valitsen osat arvokkaaseen pelikoneeseen, aina voi tulla joku ennalta-arvaaton aikaa vievä säätö yhden uutuus-komponentin tai ajurin kanssa. Tällöin halvalla tekevä joutuisi tekemään työn tappiolla tai kiireessä "vähän sinne päin" tyyliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Toki sitten johonkin lähellle 100€ hintaan melkein saisi sisältyä vaikka joku kellotuskokeilu/rasitustestit lisäksi, että komponentit on sitä mitä pitää.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
89 maksoin jimmsille kasauksesta ja bios oli päivitetty ja testattu että kone toimii. Ok hinta minusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
20-80€ riippuen osista/minkälainen kasaus. Esim joku siististi tehdystä vesisetistä + testaukset + jne. vois ton 80€ maksaa. Ton 20€ siitä, jos ihan perusosat kasaajalta ostettu, eikä mitään hienouksia ja johdotki saa olla vähän miten sattuu kunhan toimii. Vähän ehkä hinnoitukseen liittyy onko kasaaja myös osien myyjänä, jolloin tietty vähän halvempaa hintaa odottaisi.

E: luin aloituksen ja muiden viestit tarkemmin. Hain tässä siis sitä, minkä arvon antaisin noille töille. Itse tulee jatkossakin kasattua ihan pelkästään siitä näpertelyn ilosta.
 
Viimeksi muokattu:

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
302
Näin kivijalkaliikkeessä työskenneenä ja muutaman pelikoneen kasaamana niin hintaa jätetty sen about 100€ minun kasauksille, koska teen homman aina mahdollisimman siististi. Johdot niputetaan ja pyritään vetämään mahdollisimman huomaamattomasti ja kotelon takaa tietenkin.

Sitten oli toinen koneen kasaaja joka ei käyttänyt yhtään kotelon takaosaa ja johdotkin vedetty rumasti. Tästä työstä en itse 20€ enempää kehtaisi maksaa, joten firma jätti tämän kasaamille koneille 30€ hintaa kasaukseen.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Kyllä sen itse olen aina kasannut, aikoinaan yli 10v sitten opettelin pikku hiljaa. Varsinkin kun tykkään "täydellisestä" lopputuloksesta niin yleensä saa juuri semmoisen kun haluaa.
Toki jos ei oikeasti uskalla tai jaksa alkaa itse kasailemaan, niin eiköhän se tuossa 50-70e olisi ja minun mielestä siihen kuuluu sitten tehdä myös oikeasti todella siisti lopputulos kokonaisuudessa ja myös piuhojen laittojen osalta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Muistaakseni 25 euroa maksoin 2013 loppuvuodesta kasauksesta SystemaStorelle. Tyylikästä jälkeä tuli ja olivat käyttäneet nippusiteitä ym.
Meikäläisen koneen oli sitten kasannut joku kesähessu siellä?. Johdot oli missä sattuu, prossucooleri heilui puoliksi irti ja nippuside oli sille ihan vieras käsite. Nykyään ihan riskien minimoimiseksi otan vain prossun ja prossucoolerin asennuksen ja bios päivityksen jos kauppa sellaista palvelua tarjoaa. Ei ole luottoa itseeni prosessorin asennuksella edes prosentin vertaa, muut kyllä sujuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Esim joku siististi tehdystä vesisetistä + testaukset + jne. vois ton 80€ maksaa.
Joku vesijäähdytyskeisari vois tulla kertomaan montako tuntia menee kasata tietokone ja sille siististi tehty vesisetti.

Esim. 80€ - alv - kasaajan tuntipalkka x2 jos pistetään hatusta 2h niin todennäikösesti firma tekisi aika mukavaa tappiota tuolla hinnalla.

Paljonkohan maksaisi tietokoneen kasaus itse tuoduista osista. Tälläistä palvelua ei taida kukaan tarjota, mutta jos tarjoaisi, veikkaisin 150€+. Osien ostaminen subventoi kasaamisen hintaa.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Joku vesijäähdytyskeisari vois tulla kertomaan montako tuntia menee kasata tietokone ja sille siististi tehty vesisetti.

Esim. 80€ - alv - kasaajan tuntipalkka x2 jos pistetään hatusta 2h niin todennäikösesti firma tekisi aika mukavaa tappiota tuolla hinnalla.

Paljonkohan maksaisi tietokoneen kasaus itse tuoduista osista. Tälläistä palvelua ei taida kukaan tarjota, mutta jos tarjoaisi, veikkaisin 150€+. Osien ostaminen subventoi kasaamisen hintaa.
Itselläni on järeä Custom Loop, toistaiseksi tehty letkuilla (mikä helpottaa/nopeuttaa huomattavasti) mutta parin viikon kuluttua 12/16 kovilla putkilla ja muotoonsa ihan lämmittää yms..
Jokatapauksessa kunnon Custom Loop rakentaminen oikeasti hienoksi ja siistiksi, niin siihen ei pari tuntia riitä. Ei edes ammattilaiselta
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Tuli tuossa syksymmällä kasattua kolmas koneeni. Viime viikolla aloitin ensimmäisen kasaamani koneen purkamisen, puhdistamisen, tahnojen vaihdon ja uudelleenasennuksen. Viisi minuuttia sitten laitoin uuden virtalähteen paikoilleen tuohon masiinaan ja toivottavasti tämä leikki oli viimeistä kertaa. Koneen kasaamisessa ei ole mielestäni mitään rentoa. Joku saa kicksit siitä että hypistelee jotain järkälemäistä näytönohjainta käsissään, mutta itselle tuollaisella ei ole mitään painoarvoa. Koneen kasaus on lähinnä selkä kyyryssä ruuvaamista josta palkintona saa ainakin omalla kohtaa alaselän jäykkyyden hetkeksi aikaa. Tietysti ergonomiaan voisi panostaa mutta kotikasailu on aina kotikasailua.

Jos vielä joskus tulee tilanne eteen, että täytyisi kasata niin suosiolla luovutan tuon urakan ihmiselle joka siitä pitää tai haluaa leipänsä ansaita, tulee sitten ammattimaisella ilmeellä tehty ja nimenomaan lisäksi tuo "vastuun siirtäminen". Ehkä voisin harkita porukassa kasaamista eli opettaen jotakuta tms.

Nyt kun tuota hintaa rupesi pohtimaan, että mitä olisin valmis maksamaan niin mietin, että kaikista parhain ratkaisu olisi bisnesmalli jossa asiakas saa päättää mitä itse haluaa. Jos koneen budjetti on viimeistä senttiä myöten venytetty ja muutenkin mallia "hälläväliä" niin pikainen asennus + johdot runnottu johonkin vapaana olevaan reikään joku 40€ voisi olla sopiva, 60-80€ sitten kunnolla siististi tehtynä. Nykyisin kun viimeistä huutoa olevan pelikoneen hinta pyörii näyttöineen kaikkineen +2000€ niin eipä myöskään joku 125-150€ olisi paha jos kaikki on viimeisen päälle tehty ja testattu.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Nykykoneiden kasaus on suorastaan nautinnollista siihen verrattuna mitä se muinoin oli. Sai kädet verille kun koteloissa oli teräviä reunoja, kaapeleille ei ollut läpivientejä ja sai taistella Parallel ATA lattakaapeleiden kanssa miten ne saa niin että ilmaakin liikkuu. Prossujäähdyttimen takalevyn asentaminen vaati emolevyn irroittamisen, koska kotelosta aukesi vain toinen kylki. Jne... Tosin tuulettimien kanssa ei ollut ongelmaa, kun ainoa kotelotuuletin oli virtalähteen tuuletin. Eniten minua rassaa se Windowsin asennus ja kaikkien softien asennus ja konffaus niin että ne toimii kuten aiemminkin.

Edit: korjattu SATA --> Parallel ATA
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Nus, nus, PATA ei SATA :og: Kyllä nuo alle satkun hinnat ja vaatimukset kokoamisen lisäksi jostain takuusta ja (kellotus)testailuista kuulostaa aika kovalta. Eihän tuo ole kuin max. 2-3 tuntia työaikaa, jos kestävällä pohjalla haluaa olla tekemisessä. Henk. koht. en ainakaan haluaisi, että joku urakkapalkkalainen lätkii palikat miten sattuu, että allokoitu työaika ei lopu kesken.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
216
Jotain arvonsa menettäneitä käytettyjä osia voisi kasailla, mutta jos joku miettii ryhtyä tarjoamaan kasauspalvelua uusille kalliille osille niin omasta mielestäni ei ole lähtökohtaisesti minkäänlaista järkeä tarjota minkäänlaisia kellotustakuita tai edes toimintatakuita kokoonpanolle. Vaan että kasaaminen tallennetaan videolle niin suurella puolueettomalla tarkkuudella, että siitä käy myöhemmin tarvittaessa ilmi miten on toimittu. Niin, että ei jää mitään epäselvää. Tämä siksi, että kasaaja, sen kummemmin kuin kukaan muukaan ihminen, ei voi tietää ennalta silmämääräisesti miten joku elektroniikkaakomponenttien yhdistelmä lähtee toimimaan, vaikka kaikki olisi tehty käsillä oikein.

En ole ikinä kasannut muille koneita, mutta ihan perusajatus olisi, että kasatkoon kukin koneensa itse, tai sitten maksakoon kasaamisesta jollekin firmalle, jolla on varaa kaikenlaisiin yritys- ja vastuuvakuutuksiin. En missään tapauksessa suosittele uuden kalliin koneen komponenttien kasaamista kenellekään yksityishenkilönä toimien. Helppo kuvitella että parhaimmillaan siitä voi saada vaivanpalkan, pahimmillaan erittäin ikävän kiusallisen erimielisyystilanteen. Kuvitellaan ihan mahdollinen skenaario A. Joku henkilö on hankkinut uudet osat ja pyytää kasaamaan koneeen. Suostut kasaamaan koneen ja kaikki tehdään hyvässä hengessä. Jostain syystä kone sammuilee Windowsin asennuksen jälkeen. Sitä sitten ihmetellään aikansa. Osien omistaja lähettää emolevyn takuuseen. Viikkojen jälkeen komponentin myyneestä firmasta vastataan, että emolevystä ei ole löydetty vikaa ja se palautetaan ja siitä veloitetaan. Palautunut paketti on runnoutunut paluumatkalla. Tässä vaiheessa jo selvää että olisiko hauska tilanne kaikkien osallisten ryhmädynamiikan kannalta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Nus, nus, PATA ei SATA :og: Kyllä nuo alle satkun hinnat ja vaatimukset kokoamisen lisäksi jostain takuusta ja (kellotus)testailuista kuulostaa aika kovalta. Eihän tuo ole kuin max. 2-3 tuntia työaikaa, jos kestävällä pohjalla haluaa olla tekemisessä. Henk. koht. en ainakaan haluaisi, että joku urakkapalkkalainen lätkii palikat miten sattuu, että allokoitu työaika ei lopu kesken.
Jos kassat vaikka 3 tuntia konetta ja saat siitä satasen niin kovinkaan hääppöiseksi ei kyllä tuntipalkka tule.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
50 EUR on mielestäni halpa hinta ja 100 EUR ehdoton maksimi. Jonkun 70-80 EUR olisin valmis maksamaan vaivattomuudesta ja siitä että joku asiantunteva sen kasaa. Tämä siis sellaisen kommentti, joka ei konetta ole kasannut ikinä.
Eikös kasauspalavelu ole lisäpalvelu, jonka avulla houkutellaan ostamaan kaikki kompenentit ko putiikista, Sieltä se profitti varmaan sitten kaavitaan ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Hirveitä hintoja. Tosin nykyään:
  • Koteloissa on ikkunat, pitää tehdä siistiä jälkeä, eikä vaan katsoa, että johdot ei mene tuulettimeen..
    Kun katsoo jotain 5v sitten tekemääni buildia, siellä voi olla vaan johdot suunnilleen sinnepäin ja kunhan tuulettimet pyörii, niin ok.
    Tässä meni 30min ja kone oli kasassa. Ei tarvinnut hienosäätää. Tästä oli parinkympin kokousmaksut tehty, kun työmäärä oli se 30min.
  • Kotelot ovat kehittyneet, niissä pitää tehdä se kaapelireititys taakse (ei voi tunkea kaikkia johtoja dvd-paikkaan) ja niissä on ledejä/paneeli, joka pitää kytkeä
  • Kotelon oletustuuletus ei riitä, jos on RTX, pitää pari omaa tuuletinta asennella.. Ja jos ne on RGB..
  • Stock-jäähy ei ole suositeltava ja joidenkin suurten jäähyjen asennuksen kanssa joutuu taitelemaan
  • Pitää käytännössä päivittää BIOS samalla ja/tai vähintään laittaa sinne asetukset, että esim. muistit on 3200MHz+
  • Komponenttien hinnat on nousseet.. Ei sitä tonnin näytönohjainta käsittele samalla tavalla kuin 200€ näytönohjainta
  • Entisaikoina kun se toimi, se toimi - nyt voi tulla esim. muisteista johtuvaa epävakautta jälkikäteen.. tai yleensä huomataan, että stock-jäähy on kaikinpuolin pettymys ja kukas sen vaihtaa?
    Koneen koonnut tyyppi tietenkin..
..ja itse tarjoaisin muutaman kaljan, jos sitäkään. Ja en pyydä muita kokoamaan koneitani.

--

Toki , jos olisin työtön, niin voisin veloittaa tuosta 50€ ja koota sen minimirajan (onko se 300€?) edestä koneita kuukaudessa ja ottaa helpot rahat. Nyt töissäkäyvänä ei oikein ole aikaa. Ja molemmissa tapauksissa tulee esiin kysymys: mistä osat? Kuinka moni täällä oikeasti vie 1000-2000€ osat jollekin internetissä tapaamalleen henkilölle koottavaksi?
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
132
Itse en tietenkään maksais mitään ja koitan saada omien koneiden rassauksenkin ulkoistettua juniorille.

Asiakkaille custom koneiden kasaus menee 65€-250€ välillä, riippuu mitä tehdään ja kuin paljon asennellaan, säädetään ja hierotaan asetuksia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Eikös kasauspalavelu ole lisäpalvelu, jonka avulla houkutellaan ostamaan kaikki kompenentit ko putiikista, Sieltä se profitti varmaan sitten kaavitaan ?
Näinhän se aika usein menee. Kasaus on 0-15€ putiikista riippuen ja kasaukselle saa usein vuoden takuun.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Pitää muistaa että ei kasausta osta monikaaan sellainen, joka sen itse osaa hyvin tehdä. Ymmärän hyvin että ei olla valmiita maksaman sellaisesta jonka voi hyvin/osaa itse tehdä ilmatteeksi. Palvelu onkin meille tumpeloille.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Pitää muistaa että ei kasausta osta monikaaan sellainen, joka sen itse osaa hyvin tehdä. Ymmärän hyvin että ei olla valmiita maksaman sellaisesta jonka voi hyvin/osaa itse tehdä ilmatteeksi. Palvelu onkin meille tumpeloille.
Jos tietokoneen kokooja saa vaikka alvilla 25€/tunti ja itse jos saa töistä enemmän rahaa tunnissa niin ennemmin kannattaa olla töissä ja netota samalla rahaa. Vs tekisi itse.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Jos tietokoneen kokooja saa vaikka alvilla 25€/tunti ja itse jos saa töistä enemmän rahaa tunnissa niin ennemmin kannattaa olla töissä ja netota samalla rahaa. Vs tekisi itse.
Et kai sä työajalla kasaa sitä omaa konetta? Tai siis että miten se koneen kasaaminen on pois työajasta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 699
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom