Palit GeForce RTX 2080 Dual 8GB GDDR6 näytönohjaimen ympärille koneen rakentaminen??

Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
106
Itse en ole koskaan konetta rakentanut, mutta nyt tuli otsikon näytönohjain ostettua ajatuksena rakentaa kerralla kunnon kone millä pärjää pitkään.

Mutta kun aloin lukemaan prossuista, niin kuulostaa siltä että kannattaisi odotella kesään uusien Ryzeneiden myyntiin tulemista... Ensin oli tarkoituksena joko Ryzen 7 2700x tai i5 9600k mutta kyllä voisi ostaa kerralla sitten R7 3700x tjms.

Joten nyt voisi hankkia kaikki muut osat mitä tarvitaan rtx 2080 lisäksi ennen prossua.

Kaikki vinkit ja neuvot otetaan mieluusti vastaan, ihan kotelon hankkimisesta lähtien.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Onko hahmoteltavissa jotain budjettia ja kotelon kokoluokkaa? Virtalähteen ja ssd:n(/t) voi ostaa myös kotelon kanssa samalla.

Löytyykö taloudesta jo näyttö?
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
106
Onko hahmoteltavissa jotain budjettia ja kotelon kokoluokkaa? Virtalähteen ja ssd:n(/t) voi ostaa myös kotelon kanssa samalla.

Löytyykö taloudesta jo näyttö?
Ei varsinaisesti lukittuna mitään budjettia, voi vaikka pikkuhiljaa ostella osa osalta. Niin ettei tarvitsisi päivitellä konetta pitkiin aikoihin, ajatuksena myös striimailla niin ilmeisesti Ryzenit siihen hyviä (moni ytimisiä).

Ei kotelon koko luokalla väliä, kunhan kaikki osat saa sinne mahtumaan. Ai noita myydään pakettina kotelon kanssa? Ei löydy näyttöäkään, pitää hankkia sekin , niinkuin hiiri, näppäimistö ym, eli kaikki täytyy hankkia tuon näytönohjaimen lisäksi. Kiire ei ole rakentaa, on samalla oppimis kokemus itselle miten kone rakennetaan itse.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Ei varsinaisesti lukittuna mitään budjettia, voi vaikka pikkuhiljaa ostella osa osalta. Niin ettei tarvitsisi päivitellä konetta pitkiin aikoihin, ajatuksena myös striimailla niin ilmeisesti Ryzenit siihen hyviä (moni ytimisiä).

Ei kotelon koko luokalla väliä, kunhan kaikki osat saa sinne mahtumaan. Ai noita myydään pakettina kotelon kanssa? Ei löydy näyttöäkään, pitää hankkia sekin , niinkuin hiiri, näppäimistö ym, eli kaikki täytyy hankkia tuon näytönohjaimen lisäksi. Kiire ei ole rakentaa, on samalla oppimis kokemus itselle miten kone rakennetaan itse.
1080p resolle ryzen 2700x on vähän turhan hidas tuolla näytönohjaimella. 1440p:nä se ero kutistuu. Ajattelin sitä siltä kantilta, että saisit hyödynnettyä kaiken näytönohjaimen tehon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
106
1080p resolle ryzen 2700x on turhan hidas tuolla näytönohjaimella. 1440p:nä se ero kutistuu. Ajattelin sitä siltä kantilta, että saisit hyödynnettyä kaiken näytönohjaimen tehon.
Aivan, sen takia mietinnässä että jättääkö prossun oston siihen asti että uudet ryzenit julkaistaan, kun niistä ilmeisesti odotetaan aika tehokkaita ja hinta laatu suhteeltaan hyviä. Jos nyt ostaa niin tuo on kiinnostava vaihtoehto prossuksi. Ja juu, haluaisin näytönohjaimesta hyödyntää kaiken tehon.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Ei varsinaisesti lukittuna mitään budjettia, voi vaikka pikkuhiljaa ostella osa osalta. Niin ettei tarvitsisi päivitellä konetta pitkiin aikoihin, ajatuksena myös striimailla niin ilmeisesti Ryzenit siihen hyviä (moni ytimisiä).

Ei kotelon koko luokalla väliä, kunhan kaikki osat saa sinne mahtumaan. Ai noita myydään pakettina kotelon kanssa? Ei löydy näyttöäkään, pitää hankkia sekin , niinkuin hiiri, näppäimistö ym, eli kaikki täytyy hankkia tuon näytönohjaimen lisäksi. Kiire ei ole rakentaa, on samalla oppimis kokemus itselle miten kone rakennetaan itse.
Juu ei siis pakettina myydä, muotoilin vähän huonosti tuota tajunnan virtaa :beye:

Mutta siis samalla kertaahan sitä ostaa näytöt, kotelot yms.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
264
ajatuksena myös striimailla niin ilmeisesti Ryzenit siihen hyviä (moni ytimisiä).
RTX näyttiksellä myös NVENC kooderilla striimaaminen onnistuu yhtä hyvin kuin x264 medium kuvanlaadulla eikä syö yhtä paljon tehoja kuin jos striimaisit prossulla.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
106
Kiitos, tuon voisin ostaa virtalähteeksi, vaikuttaa hyvältä kun luin arvosteluja äsken.


Juu ei siis pakettina myydä, muotoilin vähän huonosti tuota tajunnan virtaa :beye:

Mutta siis samalla kertaahan sitä ostaa näytöt, kotelot yms.
Juu olen itse noviisi näissä, niin ei kaikki ns itsestään selvyydetole itselle vielä tiedossa :)

RTX näyttiksellä myös NVENC kooderilla striimaaminen onnistuu yhtä hyvin kuin x264 medium kuvanlaadulla eikä syö yhtä paljon tehoja kuin jos striimaisit prossulla.
Hyvä tietää tämäkin
 

HFK

Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
160
1080p resolle ryzen 2700x on vähän turhan hidas tuolla näytönohjaimella.
Se on melkein ihan sama mitä pakettia täällä joku kyselee niin @jhjh on täällä suosittelemassa joko 8700k/9600k prossua. Kuitenkin vissiin tajunnut tuon 9600K rajallisuuden ja siirtynyt suosittelemaan 8700K joka onkin paljon parempi valinta. Itse rokkailen 1080p 144hz näytön kanssa pelejä 2700X prossulla. Tiesitko @jhjh sen olevan mahdollista?
Eikä tartte murehtia jäikö taustalle jotain auki. Sitten tulevaisuudessa kun saa paremma näytön+näytönohjaimen tää 2700X tulee hoitaa 1440p ja 4k pelitkin vielä hienosti, jossa alkais noi intelin 6 ytimiset jäämää jälkee. Mutta omat suositukset, jos budjetti rajallinen ota 2700X. Jos ei massista ole kiinni ja haluut parasta ota 9900K. Jos maltat niin odota noita 3000-sarjalaisia.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Se on melkein ihan sama mitä pakettia täällä joku kyselee niin @jhjh on täällä suosittelemassa joko 8700k/9600k prossua. Kuitenkin vissiin tajunnut tuon 9600K rajallisuuden ja siirtynyt suosittelemaan 8700K joka onkin paljon parempi valinta. Itse rokkailen 1080p 144hz näytön kanssa pelejä 2700X prossulla. Tiesitko @jhjh sen olevan mahdollista?
Eikä tartte murehtia jäikö taustalle jotain auki. Sitten tulevaisuudessa kun saa paremma näytön+näytönohjaimen tää 2700X tulee hoitaa 1440p ja 4k pelitkin vielä hienosti, jossa alkais noi intelin 6 ytimiset jäämää jälkee. Mutta omat suositukset, jos budjetti rajallinen ota 2700X. Jos ei massista ole kiinni ja haluut parasta ota 9900K. Jos maltat niin odota noita 3000-sarjalaisia.
On se hieman turhaa, jos on tehokas näytönohjain. Jos samaan fps pääsisi 250euroa halvemmalla rtx2070. Eli kyllä se ryzen menee ihan hyvin 1080p:näkin, jos on heikomman luokan näytönohjain. Tokihan sitä voi käyttää vaikka i7 2600k:ta rtx2080ti kanssa, jos haluaa. Tai vaikka 9900k:ta ja gtx1070. Suosittelen sitä mikä minusta olisi hyvä. Ja voin myös tarvittaessa perustella omat ehdotukseni. Onko mun ehdotukset ollut jotenkin huonoja sitten? 412,80 eurolla i7 8700 ja z370 emolevy mun mielestä oikein hyvä vaihtoehto. i5 9600k on tehokas peliprossu. 259euron hinnalla vaikea sanoa, että olisi erityisen huono valinta pelikoneeseen. Sille voi laittaa huoletta periaatteessa minkävaan näytönohjaimen.
 
Viimeksi muokattu:

HFK

Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
160
Onko mun ehdotukset ollut jotenkin huonoja sitten?
Ei oo huono ehdotus tuo 8700+z370 kompo allekirjotan sen täysin. Kelpais se itsellekkin ihan hyvin.
Lähinnä se, että siinä sivussa dumataa ryzeneitä keskiverto prossuiks siihe vedoten että häviää 1080p peleissä 10% alkanu pistää silmää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 626
Viestejä
4 249 127
Jäsenet
71 371
Uusin jäsen
IDiis

Hinta.fi

Ylös Bottom