Pakkauskoot ja kilohinnat - pahimmat ylilyönnit

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Ainii, yks nykyajan kirous on veden lisääminen lihaan.
Kattelin tossa kaupassa grillilihaa itselle ja kovasti on naturelin näköisiä lihoja mutta kappas sentään, nurkassa lukee pienennä että "miedosti suolattu" ja valmistusaineissa lukee että lisätty vettä ja lihapitoisuus 82%. Kanassa näin samanlaisen pahimmillaan lihapitoisuus 75%.
Tuosta syystä pyrin AINA ostamaan lihani naturellina, 100% lihana ja vältän noita "miedosti suolattuja" kuin ruttoa. Marinadikin on joskus ok, vaikka niihinkin lisätään vettä mutta toi "miedosti suolattu" on kyllä sen vertainen kusetus että ei tosikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
842
Eikö "oikeaa" Srirachaa tosiaan enää saa Suomesta? Juuri taisin ostaa etnokaupasta 700ml purkin originaalitavaraa. Oisko hintaa ollut joku vajaa 5€.

Etnokaupasta tulee ostettua lähinnä nuudelit, riisit ja kastikkeet. Parin kilon pussi oikeasti hyvää jasmin- tai basmatiriisiä maksaa about saman verran kuin mitä Prismassa kilon pussi. Vastaavasti esim. soijakastike maksaa pari euroa per 1000ml, kun Prismassa taitaa olla seitsemän euron kieppeillä. Riisinuudelit taitaa olla Prismassa suunnilleen euron per annos, kun etnokaupassa oli parin kilon pussi neljällä eurolla. Ihan hyvää säästöä siis käydä tuolla pyörimässä silloin tällöin. Plussaa vielä paremmasta valikoimasta.
Soijakastikkeena oikein hyvää saa K-Menu merkillä ja 0,5L pullo maksaa luokka 2€, nimeltään Kiinalainen soijakastike :). On ihan kiinassa valmistettu ja pesee Kikkomanin kyllä maussa ja hinnassa. Ei toki yhtä halpaa kuin etno-kaupoissa mutta vaihtoehto niille joilla ei tuollaisiin ole pääsyä helposti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Soijakastikkeena oikein hyvää saa K-Menu merkillä ja 0,5L pullo maksaa luokka 2€, nimeltään Kiinalainen soijakastike :). On ihan kiinassa valmistettu ja pesee Kikkomanin kyllä maussa ja hinnassa. Ei toki yhtä halpaa kuin etno-kaupoissa mutta vaihtoehto niille joilla ei tuollaisiin ole pääsyä helposti.
Eikös noi kiinalaiset ole nimenomaan niitä värjättyjä suolavesiä kun taas oikea kunnon sojakastike tulee Japanista eikä Kiinasta?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Jaha, tulin kustuksi silmään. Ostin kokeeksi Pringles Sizzl'n -sipsejä, enkä tietenkään silmäillyt pakkausta kaupassa sen tarkemmin. Pakkaus on tasan samankokoinen kuin muissakin mauissa, mutta sisältö on 200 gramman sijaan vain 180 g. Huomasi välittömästi kun purkin avasi, sipsit lymyilivät kaukana pohjalla.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
842
Eikös noi kiinalaiset ole nimenomaan niitä värjättyjä suolavesiä kun taas oikea kunnon sojakastike tulee Japanista eikä Kiinasta?
Sen tunnistaa kyllä mausta onko fermentoimalla valmistettu vai värjättyä suolavettä. Maistan soijakastiketta pelkälleen jos uutta merkkiä testaan jotta saa kiinni siitä onko oikeanmakuista. Ja kiinalaista ruokaa tehdessä ei mielellään japanilaista soijakastiketta käytä kun on eri makuista. Kiinalaisilla on erikseen tumma suolaisempi (ja voimakkaamman makuinen mistä tässäkin kyse) ja vaalea soijakastike. Japanilaisilla ehkä ei.

Kikkoman on käsittääkseni (voin olla väärässäkin) enemmän japanilaistyyppinen soijakastike ja liian pistävä kiinalaisiin ja yleisaasialaisiin ruokiin. Ainakin tuo K-Menu on pehmeämpi ja miedompi. Ja lonkalta heittäisin että soijakastike olisi kiinalainen keksintö - en tarkistanut mutta arvata aina voi.

Edit: kiinalaiset sen keksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
401
Heinzin Ketsupit: 342g 2,15€, 570g 2,09€
Muut pakkauskoot loogisia, mutta tämä jäänyt mieleen...
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
640
Ainii, yks nykyajan kirous on veden lisääminen lihaan.
Kattelin tossa kaupassa grillilihaa itselle ja kovasti on naturelin näköisiä lihoja mutta kappas sentään, nurkassa lukee pienennä että "miedosti suolattu" ja valmistusaineissa lukee että lisätty vettä ja lihapitoisuus 82%. Kanassa näin samanlaisen pahimmillaan lihapitoisuus 75%.
Tuosta syystä pyrin AINA ostamaan lihani naturellina, 100% lihana ja vältän noita "miedosti suolattuja" kuin ruttoa. Marinadikin on joskus ok, vaikka niihinkin lisätään vettä mutta toi "miedosti suolattu" on kyllä sen vertainen kusetus että ei tosikaan.
Täysin sama. Ongelma vaan on että niitä naturelleja ei hirveästi ole tarjolla. Haluaisin kaikki lihat naturellina ja jos vaikka kanan rintafilettä/kokonaisia rintapaloja haluaisi ostaa naturellina niin jopa todella isossa marketissa tuollaisia saa etsiä. Löytyy kyllä 15 erilaista suikaloitua+eri marinaadeilla olevia juttuja, ohuen ohuita leikkeitä (onneksi näitä sentään usein löytyy naturellina), sun muuta marinoitua skeidaa. On noi lihatiskit/-hyllyt muuttuneet ihan valtavasti siitä mitä muistaa kun olin itse skidi. Pelkkää marinoitua+suikaloitua lihaa on suurin osa :(

Melko paljon ihmiset jotka noita ostaa niin myös syö pitkässä juoksussa jotain erikoisempia lisäaineita+muuta kökköä. Itse kyllä käytän mausteita, maustekastiketta ja rasvaa eli kyllä se epäterveellinen puoli tulee hoidettua :D mutta tiedän ainakin suunnilleen mitä lihaani laitan. Enkä mielellään maksa (huonoista) marinadeista kaupassa tai lihaan lisätystä vedestä..
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
842
Tästä vesiliha-marinointisonta-aiheesta on muuten oma ketju täällä. Sanoisin että Lidlin niukemmassa valikoimassa on paljon paremmin huomioitu tuo naturelli kana, vaikka heilläkin on myös tuota suolavesisontaa. En tajua miten nuo supermarketit yleisesti saa valikoimiinsa noin paljon kaikkea erilaista ja samalla laadutonta. Jotain margariiniakin on kymmentä erilaista, vaikka kaikki on samaa kissanrasvaa :). Lidlissä vain kahta.

Ja jotta pysytään aiheessa niin Lidlin suolavesi-kana on kilohinnaltaan käytännössä sama kuin naturelli joten siinä kyllä räikeästi maksetaan ylihintaa suolavedestä, mutta myöskin pilatusta lihasta jota ei saa edes kunnolla paistettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
106
Eikö "oikeaa" Srirachaa tosiaan enää saa Suomesta? Juuri taisin ostaa etnokaupasta 700ml purkin originaalitavaraa. Oisko hintaa ollut joku vajaa 5€.

Etnokaupasta tulee ostettua lähinnä nuudelit, riisit ja kastikkeet. Parin kilon pussi oikeasti hyvää jasmin- tai basmatiriisiä maksaa about saman verran kuin mitä Prismassa kilon pussi. Vastaavasti esim. soijakastike maksaa pari euroa per 1000ml, kun Prismassa taitaa olla seitsemän euron kieppeillä. Riisinuudelit taitaa olla Prismassa suunnilleen euron per annos, kun etnokaupassa oli parin kilon pussi neljällä eurolla. Ihan hyvää säästöä siis käydä tuolla pyörimässä silloin tällöin. Plussaa vielä paremmasta valikoimasta.

Täältä olen itse tilannut.

Itse ainakin pidän juuri tuota vihreäkorkkista Huy Fong Srirachaa ns "aitona" Voin kyllä olla väärässäkin, mutta hyvää on ja ainakin tuolla east asia martissa on nopeat toimitukset ja viimeeksi kun tilasin päiväystäkin oli pitkälle ensi vuoteen. Muutaman pöntön tilaan aina kerralla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674

Täältä olen itse tilannut.

Itse ainakin pidän juuri tuota vihreäkorkkista Huy Fong Srirachaa ns "aitona" Voin kyllä olla väärässäkin, mutta hyvää on ja ainakin tuolla east asia martissa on nopeat toimitukset ja viimeeksi kun tilasin päiväystäkin oli pitkälle ensi vuoteen. Muutaman pöntön tilaan aina kerralla.
Miten toi voi olla mahdollista jos tota ei saa tuoda maahan?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Miten toi voi olla mahdollista jos tota ei saa tuoda maahan?
Kyllähän Suomesta voi ostaa esim. huumeita, vaikka niidenkin maahantuonti on kiellettyä...
Aika usein noilla pienillä etnisillä kaupoilla on omat maahantuontikuviot eikä Tullilla riitä aika seurata kaikkea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Kyllähän Suomesta voi ostaa esim. huumeita, vaikka niidenkin maahantuonti on kiellettyä...
Aika usein noilla pienillä etnisillä kaupoilla on omat maahantuontikuviot eikä Tullilla riitä aika seurata kaikkea.
Huumeita harvemmin myydään kaupoissa vaikka onkin laitonta?
Pointti on että laitonta kamaa ei saa tiskissä myydä vaikka kuinka olis oma maahantuonti. Kumma ettei tota ole laitettu kuriin jos noin on.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Huumeita harvemmin myydään kaupoissa vaikka onkin laitonta?
Pointti on että laitonta kamaa ei saa tiskissä myydä vaikka kuinka olis oma maahantuonti. Kumma ettei tota ole laitettu kuriin jos noin on.
Kukaan ei vaan ole Tullille ilmoittanut tuosta, eikä niillä riitä aika jokaisen kaupan valikoimia selailemaan että oisko jotain kiellettyä, ja lisäksi tuo on sellainen tuote ettei välttämättä normikuluttaja edes kielletyksi tiedä. Varmasti jotain tapahtuu 6-12kk sisällä jos tuosta joku Tullille ilmoittaa ( tai en tiedä onko Tulli se oikea taho tässä mutta sama periaate)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887

Täältä olen itse tilannut.

Itse ainakin pidän juuri tuota vihreäkorkkista Huy Fong Srirachaa ns "aitona" Voin kyllä olla väärässäkin, mutta hyvää on ja ainakin tuolla east asia martissa on nopeat toimitukset ja viimeeksi kun tilasin päiväystäkin oli pitkälle ensi vuoteen. Muutaman pöntön tilaan aina kerralla.
Kannattaa muuten myös testata tätä jos haluaa Srirachaan enemmän potkua: Sriracha-kastike blackout 455ml FLYING GOOSE

Nykyään oma suosikki eri Srirachoista.

Edit:
Mutta Srirachasta voisi varmaan jatkaa täällä: Tulinen ruoka ja vielä tulisemmat kastikkeet
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 476
Viestejä
4 163 520
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom