Pakettikoneen päivittely.

Liittynyt
05.07.2019
Viestejä
20
Moi, olen jo kauan miettinyt, etä päivittäisin tietokonetta. En ole koskaan rakentanut konetta itse, mutta tiedän aika paljon asiasta videoiden takia. Olen hiljattain aloittanut striimauksen ja huomaan etteivät tehot riitä striimaukseen ja pubgin pelaamiseen.

Koneessani on:
Intel i5 7400
1060 3gb
16gb ramia ddr4 2400Mhz
Emolevystä en tiedä.
Kokokone: Lenovo Legion y520 jossa on nämä osat.

Joten ostan Intelin taikka ryzenin niin pitää minun vaihtaa emolevy.
Hinta budjetti max 450€, siihen pitäisi sisältyä prossu, cooleri (amdssä mukana) ja emolevy.
Olen ajatellut ryzeniä, kun se on streamaukseen parempi? Mutta minulla on 144hz näyttö joten haluaisin taas saada ainakin yli 100 fps samalla kuin streamaan. Tällä hetkellä olen streamannut näytön ohjaimella tai ainakin oletan, koska en ole valinnut x264.
Joten jos jollakin on tietämystä asiasta että mikä kannattaisi ostaa, että peli pyörisi ja pystyisin streamata 720p 60fps hyvin, niin voi ilmotella mitä suosittelisitte.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 321
Ei pakettikoneeseen noin vain vaihdella osia. Periaatteessa muistit ja näytönohjain on ainoat uudelleenkäytettävät osat ja niistäkin hyötyisit enemmän, kun myisit ne vanhan koneen mukana pois, koska ne ovat jo vanhoja ja kukaan ei osta pakettikoneen raatoa, joka vaatii lisäsijoituksia.
 
Liittynyt
05.07.2019
Viestejä
20
Olen saanut sellaisen käsityksen että voin vaihtaa prosessorin jos vaihdan emolevyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 321
Olen saanut sellaisen käsityksen että voin vaihtaa prosessorin jos vaihdan emolevyn.
Joo, mutta voit vaihtaa auton ratin jos vaihdat moottorin. Se ei tarkoita, että voit vapaasti laittaa sinne satunnaisen moottorin.

Emolevy voi olla Asuksen omilla mitoituksilla, jolloin uusi emolevy ei mahdu. Good luck with that.
Emolevyssä voi olla virtaliittimet kolmella pinnillä ja virtalähde cheap plastic made in China.
On hyvin mahdollista, ettei sinne sisään saa järkevää jäähyä, kun tila ei riitä. Ilmanvaihtoa ei ole ja koko paska on suunniteltu hajoamaan takuun päätyttyä.

Jos olisit halunnut jotain järkevää päivitettävyyttä, olisi kannattanut jättää se pakettikone Citymarketin hyllylle.

edit: löysin ekalla haulla vain kannettavan emoja, kun tuo oli myös kannettava. Niille voi vain nauraa, mutta toisella haulla löytyi tämä:


Jokainen täällä, joka on koonnut koneen itse, voi sanoa, että ei tuo ihan oikein ole. Mutta virta voisi olla standardi, en jaksa laskea noiden pinnien määrää. Sen sijaan sisään saattaa sopia vain mITX ja se on kyllä semmoinen projekti, etten edes jaksaisi itse yrittää, jos saisin kotelon ilmaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.07.2019
Viestejä
20
Sain koneeni lahjaksi, enkä silloin tarvinnut konetta pelaamiseen tai muuhun. Ja olen ostamassakin sitten uutta koteloa ja virtalähdettä. Meinaan vain että meneekö pakettikoneen m2 ssd esim uuten emoon, ja muuten ramit ja näyttis vissiin menee uuteen emoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 321
Sain koneeni lahjaksi, enkä silloin tarvinnut konetta pelaamiseen tai muuhun. Ja olen ostamassakin sitten uutta koteloa ja virtalähdettä. Meinaan vain että meneekö pakettikoneen m2 ssd esim uuten emoon, ja muuten ramit ja näyttis vissiin menee uuteen emoon.
Menee ne osat edelleen uuteen emoon, mutta jälleenmyyntiarvo lähestyy nollaa, kun siirrät ~250€ osat uuteen kokoonpanoon, jossa ne on jo valmiiksi vanhaa rautaa.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
438

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Sunnuntaina julkaistaan Ryzen 3000- sarjan prossut. Kannattaa niitä ainakin odotella ja katsella.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Voi kellottaa ja kyllä kestää. Tuossa on hyvä virransyöttö, joten ongelmia ei kellotuksessa peruskäyttäjälle tule.
Tarvitset vakioo paremman prossu jäähyn jos kellottaa haluat.
50€ pintaan saa oikein hyvän jäähyn jolla kellotus onnistuu: Thermalright HR-02 Macho rev.b. -prosessorijäähdytin, LGA775/115x/1366/2011, AMD AMx/FMx - 52,90€
Ei tuo Asrock mikään kellotusemo ole ainakaan lähtökohtaisesti 100W TDP prossulle.
Se ettei virransyöttö ole täysi kusetuspaska ei tarkoita, että se olisi myöskään hyvä.

Emolevyjen virransyötön rakenteeseen tutustuminen tuotti runsaasti yllätyksiä, tai paremminkin järkytyksiä enemmän tai vähemmän jokaisen testatun emolevyn kohdalla. Vertauskuvallisesti näkymä oli kuin neuvostoliittolaisesta supermarketista, jonka hyllyt valittavat tyhjyyttään ja muutaman tarjolla olevan tuotteen kelpoisuus ihmisravinnoksi on pienoinen kysymysmerkki.
Testissä AMD B450 -emolevyt (ASRock, Asus, Gigabyte & MSI) - io-tech.fi

Eikä tuo 162mm korkea Thermalright oikein mahdu Kolink Strongholdin 160mm sisään.
Itse asiassa hieman raskaampi 155mm korkuinen Scythe Mugen 5 mahtuu.
Scythe Mugen 5 Rev.B. prosessorijäähdytin - 49,90€
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
438
Ei tuo Asrock mikään kellotusemo ole ainakaan lähtökohtaisesti 100W TDP prossulle.
Se ettei virransyöttö ole täysi kusetuspaska ei tarkoita, että se olisi myöskään hyvä.

Emolevyjen virransyötön rakenteeseen tutustuminen tuotti runsaasti yllätyksiä, tai paremminkin järkytyksiä enemmän tai vähemmän jokaisen testatun emolevyn kohdalla. Vertauskuvallisesti näkymä oli kuin neuvostoliittolaisesta supermarketista, jonka hyllyt valittavat tyhjyyttään ja muutaman tarjolla olevan tuotteen kelpoisuus ihmisravinnoksi on pienoinen kysymysmerkki.
Testissä AMD B450 -emolevyt (ASRock, Asus, Gigabyte & MSI) - io-tech.fi

Eikä tuo 162mm korkea Thermalright oikein mahdu Kolink Strongholdin 160mm sisään.
Itse asiassa hieman raskaampi 155mm korkuinen Scythe Mugen 5 mahtuu.
Scythe Mugen 5 Rev.B. prosessorijäähdytin - 49,90€
Juu, ei olekaan kellotusemo niinkuin ei mitkään muutkaan kuin kalleimmat x470 lankut tällä periaatteella.
Tässä tapauksessa kyseessä on peruskäyttäjä joka luultavasti ottaisi vaan löysät pois prossusta johon perus lankku riittää hyvin.

Jäähystä hyvä huomio ja Mugen 5 ajaisi varmasti asiansa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ryzenille saa myös ostaa uudet muistit, kun ei 2400MHz:llä saa hirveän tasaista pelikokemusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 375
Viestejä
4 246 890
Jäsenet
71 332
Uusin jäsen
Plammas

Hinta.fi

Ylös Bottom