Pakettiautoiksi rekisteröidyt pikkuautot

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Tarvitsen pääasiassa työmatka-ajeluun edullisen käytetyn auton. Olen nyt vajaan vuoden ajanut 2013 Yaris hybridillä ja todennut, että sen tilat ja muut käyttöominaisuudet riittävät vallan hyvin yhden henkilön ja läppärilaukun kuljettamiseen ympäri pk-seutua. Jokunen 1000 km+ viikonloppureissukin on mennyt ongelmitta, joten isommalle autolle ei ole tarvetta.

Ajoa tulee vuodessa 20 - 25 tkm ja laskeskelin, että polttoaineeseen ja veroihin menevän rahan saisi minimoitua valitsemalla autoksi pakuksi rekisteröidyn pikkudieselin. Nettiautosta olen plärännyt lähinnä Ford Fiesta/Van ja Opel Corsa/Van -merkkisiä laitteita vuosimallia 2010+. Onko näistä autoista kokemuksia, mitä kannattaa huomioida käytettyä yksilöä valitessa? Tai tuleeko mieleen joku vastaavilla spekseillä oleva tuote?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Mikä tojotassa on vikana?

EDIT: tarkennus, miksi ostaa huonompi auto, johin menee korjauksiin ynm.. se muutama satanen vuodessä minkä mahdollisesti säästää? Tämä siis tapaukesssa, JOS bernerit ei muuta lakia dieselvastaisemmaksi.

EDIT2: Jos vaihdat liikkeessä, niin pari-kolme tonnia menee välirahatappioihin myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Toyota jää käyttöön rouvalle, joka ajaa ehkä 10 tkm vuodessa. Sinänsä Yaris on ollut yllättävän hyvä ja vaivaton ajoneuvo. 15 tkm -huoltoväli tosin ahdistaa, jos ajaa yli 20 tkm vuodessa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 371
Esim. W210 CDI Mersu, jo 1500€:llä saa hyvän. Tilaa on vaikka kuinka, kulutus ei huimaa päätä ja on hiukan eri kyyti kuin tuossa uudessa kipossa.
Jossei jo valmiiksi pakuksi rekisteröity niin muutoskatsastus on n. 50€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jossei jo valmiiksi pakuksi rekisteröity niin muutoskatsastus on n. 50€.
Olin siinä käsityksissä että nämä pakuksi rekisteröimiskikkailut on tukittu aikaa sitten, pitäisi siis löytää joku vanha ritsa joka on valmiiksi veronkiertorekisterissä?
 

Hammu

Rauchbegrenzungskennfeld
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
746
Olin siinä käsityksissä että nämä pakuksi rekisteröimiskikkailut on tukittu aikaa sitten, pitäisi siis löytää joku vanha ritsa joka on valmiiksi veronkiertorekisterissä?
Kyllä 2-paikkaiseksi saa edelleen muutostettua. 2+3 paikkaa on ollut mahdottomuus jo vuosikymmeniä (siis siten, että siitä olisi rahallista hyötyä).
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 371
Olin siinä käsityksissä että nämä pakuksi rekisteröimiskikkailut on tukittu aikaa sitten, pitäisi siis löytää joku vanha ritsa joka on valmiiksi veronkiertorekisterissä?
Ainoastaan nykyään ei enään pysty tekemään 2+3 pakua ja samalla saada verohyöty. Nykyään onnistuu vain 2 paikkainen tehdä jotta saa sen verohyödyn.

Kyllä 2-paikkaiseksi saa edelleen muutostettua. 2+3 paikkaa on ollut mahdottomuus jo vuosikymmeniä (siis siten, että siitä olisi rahallista hyötyä).
Kerkesitkin ensin. Joskus ysikytluvun lopulla tuo taisi muuttua, olen nähnyt W124 Mersuja vielä tuolla 2+3:lla.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 541
Fiat Fiorino myöskin ja Dacia Dokker van.
 

Hammu

Rauchbegrenzungskennfeld
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
746
Kerkesitkin ensin. Joskus ysikytluvun lopulla tuo taisi muuttua, olen nähnyt W124 Mersuja vielä tuolla 2+3:lla.
Joo ysärillä, olisko ollut '93 tms kun muuttui tuo laki. 124 farkku kun olis, 300 TDT 2+3 paku <3

Niin ja aloittajalle, myös VW Poloja on pakuina, jopa ihan tehtaalta asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Speksataan sen verran lisää, että ihan normaalin pikkuauton näköinen kinneri on tarkoitus ostaa, ns. koppiauto ei oikein innosta. VAG:ien kanssa olen hakannut päätä seinään jo neljästi, joten niihin en enää käytettynä ryhdy, vaikka Polo muuten vaatimukset täyttäisikin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
Itse kanssa noita samoja katsellut. ~2014 ja ~120000 ajettu corsavan maksaa ~7000€ ja vastaava fiestavan ~10000€. Fiesta 1.6 koneella ja corsa 1.3. Pelkkää säästöä jos hakee niin vähän vaikea tuon fiestan kalliimpaa hintaa perustella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
Fiesta on hiton hyvä ajaa pikkuautoksi ja pakumallia saa myös takaikkunoilla, eli ei näytä ihan niin kebabtaksilta. Sisämelua on motarilla reilusti mutta niin on varmaan Yariksessakin...
Itsekin selasin nettiautosta äitille Fiesta van tai sportvan mallia. Takaikkunat kyllä pitäisi olla, on niin "ruma" jos ei ole ikkunoita.

Toisaalta sitten tuo CorsaVan olisi halvempi. Ehkä fiesta sportvan olisi hienompi, mutta sitten toisaalta olisi kalliimpi. Voi olla että joku Kia Rio kävisi myös tai ihan joku muukin mahdollisimman pieni auto. Eli Renault Clio tai samaa kokoluokkaa saisi olla 3 tai 5 ovea. Vanha auto on myös Clio, mutta kuulemma haluaisi vähän uudemman. Clio on jotain 2003 mallia ja toimii vielä oikein hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Päivitetäänpä tilannetta reilu puoli vuotta Fiestan ostosta. Päädyin vähän ajettuun 2014 Sport Vaniin, missä on vakiovarusteena sporttijakkarat, vakkari, bluetooth, lämmitetty tuulilasi jne. Ainoa kiusallinen varustelupuute on ilmastoinnin manuaalisuus, mutta senkin kanssa pystyy elämään.

Auto on pikkuautoksi yllättävän jämäkkä ajaa, ihan toista maata kuin Yaris. Toki pieni akseliväli käy selväksi maantiellä, mutta ei sillä lailla, että pahoittaisin mieleni. Takakontti on mukavan tilava, mutta jonkinlainen tilanjakaja lattialle tms. olisi kyllä tarpeen, ettei pienet tavarat pyörisi ympäri tyhjää konttia.

Hyvän ajettavuuden ja pienten kulujen vuoksi uskallan suositella Fiesta Vania käyttöautoksi, jos takapenkin puute ei haittaa :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 838
Viestejä
4 243 809
Jäsenet
71 247
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom