Päivitystä

Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
72
Olen ajatellut - tässä kevään aika päivittää prosessorin+emolevyn ja muistit, nykyinen prosessorini on i9-9900K LGA1151 ja emolevy Asus ROG Strix Z390-F Gaming ja muistit G.Skill 32GB (4x8),Ribjaws V,DDR4 3200MHZ ,CL16 , Olen miettinyt että jos nuo entiset osat - tällaisiin päivittäisin prosessori AMD Ryzen 9 5950X AMD4 , emolevy Asus ROG Strix X570-F Gamming ATX tai MSI MAG X570 Tomahawk Wifi ATX kumpikohan - noista ois parempi en ylikellottele mutta se ois varalla plussaa ( voitte - ehdotta jotain toista hyvää emolevyä tolle prossulle hinta 100 - 300€ ) , muistit, olisiko tuon prossessorin kanssa enemmän hyötyä jos muistit vaihtaisi DDR4 3600MHz nopeudella toimiviin.
Olen kulluut että inetlliltä tulee nyt keväällä uusia 8 ydin prossuja ja syksyllä ois tulossa jotain 14 ydin prosessoreita eli kannattaisiko odotta syksyyn vai olisiko minkä verran hyötyä vaihtaa tosta nykyisestä tohon amd prosessoriin.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 477
Jos pelaaminen on pääasiallinen tehoa vaativa käyttö niin eipä kannata uutta ostella. Jos siis pelaat niin millä resoluutiolla ja päivitystaajuudella? Mikä näytönohjain?
Nopeampi tuo uusi olisi ja tykkää nopeista muisteista, mutta ei niin paljon nopeampi että itse vaihtaisin.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 256
Samaa mieltä. Minulla on samankaltainen kombo kuin aloittajalla + 2080 ti. Itse olen miettinyt, että päivitän sitten kun DDR5 muistit on kunnolla käytettävissä ja näytönohjaimia saatavilla, enkä päivitä sittenkään, jos ei tule jotakin semmoisia pelejä, jotka vaatisivat lisää tehoa. Ehkä ensi vuonna tai 2023...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
196
Samaa mieltä. Minulla on samankaltainen kombo kuin aloittajalla + 2080 ti. Itse olen miettinyt, että päivitän sitten kun DDR5 muistit on kunnolla käytettävissä ja näytönohjaimia saatavilla, enkä päivitä sittenkään, jos ei tule jotakin semmoisia pelejä, jotka vaatisivat lisää tehoa. Ehkä ensi vuonna tai 2023...
Täytyy muistaa että jotkut päivittävät ihan vaan päivittämisen ilosta, ei sen takia että sille olisi oikeasti mitään tarvetta. Itsekin mietin josko päivittäisi loppuvuodesta kun uudet Inttelit julkaistaan, mutta toisaalta nykyinen 7700K riittää yhä pelikäytössä ja mitään muuta ei koneella tule tehtyä joten todennäköisesti lykkääntyy vielä parilla vuodella eteenpäin. Ja kaapit kuitenkin notkuu serriä, joten jos nyt jotain pitää kasailla niin ei ainakaan tarvi uutta ostaa.
 
Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
72
Jos pelaaminen on pääasiallinen tehoa vaativa käyttö niin eipä kannata uutta ostella. Jos siis pelaat niin millä resoluutiolla ja päivitystaajuudella? Mikä näytönohjain?
Nopeampi tuo uusi olisi ja tykkää nopeista muisteista, mutta ei niin paljon nopeampi että itse vaihtaisin.
Näyttis minulla on 3090 RTX ,pelailtua tulee 3440 x 1440 resoluutiolla ja myös editointi juttuja tulee tehtyä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 421
Viestejä
4 148 133
Jäsenet
70 254
Uusin jäsen
ugeurhea

Hinta.fi

Ylös Bottom