Vaimon autossa pukkaa tuota koodia, vaikka sen nollaa, niin aina ilmestyy takaisin muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Autossa on kaksi happianturia, toinen laajakaista pakosarjassa ennen kattia ja toinen katin jälkeen. Katin jälkeen on kapeakaista.
Itsellä ei ole kokemusta laajakaistalambdoista, mutta käsittääkseni tässä sen kuuluisi olla 2.4-4.0V ja tuon kapeakaistan 0-0.9V.
Pakosarjan anturi on tyhjäkäynnillä 3.3V ja katin jälkeen oleva 0.9V.
Kun polkaisee kaasua, niin pakosarjan anturi tipahtaa 2.5V ja nousee siitä nopeasti 5.0V jonka jälkeen vajoaa takaisin siihen 3.3V
Katin jälkeinen anturi taas tippuu viiveellä 0V ja sen jälkeen kipuaa todella hitaasti takaisin siihen 0.9V.
Anturit siis ainakin antavat jotain signaalia ulos, joka viittaisi siihen, että ne toimivat, mutta toimivatko ne oikein? Oma kokemukseni rajoittuu kapeakaista lambdaan, joka on pakosarjassa ennen kattia ja antaa siis normaalisti sitä 0-1V aaltoliikettä ulos, mutta nämä toimivat eri tavalla ja toinen anturi on katin jälkeen.
Luin, että tuon katin jälkeisen anturin kuuluisi antaa tasaista 0.45V jännitettä, kun kerran tuo laajakaistakin on tasaista 3.3V, mutta onko se niin ja miksi se laskee nollaan kaasua painaessa ja sitten kipuaa hitaasti sinne 0.9V takaisin. Vuotaako katti? Onko johdoissa vikaa, vai itse anturissa? Spoilerissa kuvankaappaus torquesta.
Itsellä ei ole kokemusta laajakaistalambdoista, mutta käsittääkseni tässä sen kuuluisi olla 2.4-4.0V ja tuon kapeakaistan 0-0.9V.
Pakosarjan anturi on tyhjäkäynnillä 3.3V ja katin jälkeen oleva 0.9V.
Kun polkaisee kaasua, niin pakosarjan anturi tipahtaa 2.5V ja nousee siitä nopeasti 5.0V jonka jälkeen vajoaa takaisin siihen 3.3V
Katin jälkeinen anturi taas tippuu viiveellä 0V ja sen jälkeen kipuaa todella hitaasti takaisin siihen 0.9V.
Anturit siis ainakin antavat jotain signaalia ulos, joka viittaisi siihen, että ne toimivat, mutta toimivatko ne oikein? Oma kokemukseni rajoittuu kapeakaista lambdaan, joka on pakosarjassa ennen kattia ja antaa siis normaalisti sitä 0-1V aaltoliikettä ulos, mutta nämä toimivat eri tavalla ja toinen anturi on katin jälkeen.
Luin, että tuon katin jälkeisen anturin kuuluisi antaa tasaista 0.45V jännitettä, kun kerran tuo laajakaistakin on tasaista 3.3V, mutta onko se niin ja miksi se laskee nollaan kaasua painaessa ja sitten kipuaa hitaasti sinne 0.9V takaisin. Vuotaako katti? Onko johdoissa vikaa, vai itse anturissa? Spoilerissa kuvankaappaus torquesta.