OwnCloud virittelyä (PC+palvelin+mobiili)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 070
Elikkäs projekti jatkukoon tässä tuolta "toiselta" foorumilta.

Eli mulla on Zyxelin NAS326 purkki, Inteno DG201 modeemina ja reitittimenä ja siinä perässä Linksys EA6300.
Nyt mulla on toi Zyxeli kiinni Intenon LAN1 portissa ja kotiverkon tietokoneet näkee sen, mutta kodin ulkopuolelta en saa siihen millään yhteyttä, enkä tiedä miten edes sen saisi toimimaan. Oon tosi dorka näitten verkkohommien kanssa, mutta jos joku vaan jaksaa jelppiä niin ehkä tästä hyvä tulee..

Lyhyesti:
-Inteno EI ole siltaavana, enkä sitä ohjeista huolimatta saanut siltaavaksi (sisällä joku Tampereen puhelimen oma softa)
-Pöytätietokoneet näkee NASsin vaikka Linksys välissä. Wifillä puhelin eikä tabu eikä läppäri nää.

Miten kannattais lähtee "puhtaalta pöydältä" etenemään?

Olisko helpompaa heivaa Inteno ja Linksys mäjelle ja ostaa yksi yhdistetty VDSL2 modeemi ja reititin tilalle johon liittää Zyxelin? Ei kyllä oikein raaskis ihan vielä..

No sitten on OwnCloud sovellus luurissa (Android Marshmallow). Miten saan sen toimimaan? Kun käynnistän sovelluksen se kysyy palvelinosoitetta. Mistä mä nään mikä ton palvelinosoite on?
Palvelimessa (toi Zyxel) on asennettu OwnCloud ja jossain välissä sain sen synkkaamaan pöytäkoneen kanssa kotiverkossa, eli periaatteessa se on toiminnassa, mutta nyt vaan pitäis saada siihen yhteys kotiverkon ulkopuolelta puhelimella että saa kaiken hyödynnettyä.

Tässä vielä vähän kuvaa, mutta tosiaan nyt tuo NAS kytketty Intenoon Linksysin sijaan kun ajattelin että olis helpompi niin säätää.



Neuvoja? Ja jos kaipaatte lisätietoja niin kysykää. Luotan teihin :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
958
sä olet saanu kaikki hyvät neuvot tuolla toisessa paikassa. jos ei noilla aukee niin parempi pyytää jotakuta tekeen etänä noi muutokset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 070
Noniin, nyt oon saanu pelit käymään ja kukkumaan.
Elikkäs jos joku muu aloittelija pähkäilee saman kanssa, niin tein näin:
1) Serverille asennettu OwnCloud
2) Modeemista porttiohjaus portille 5000 ja IP osoitteeksi serverin sisäverkon osoite
Syy miksi en saanut ensin kirveelläkään porttiohjausta toimimaan, oli pieni asetus, joka oli oletuksena väärin. Sen kun korjasi niin alkoi toimimaan

Eli tuossa Use Interface kohtaan piti vaihtaa atm0 kohdalle ptm0 ja johan lähti kukkumaan.
3) Puhelimen Owncloud sovellukseen serveri piti laittaa muodossa:
http://[oma external IP osoite]:5000/pkg/ownCloud/

Nyt kaikki käy ja kukkuu ja kaikki toimii niinkuin logiikan mukaan pitääkin, ja ilman tuota pientä ptm0 kikkailua olis kaikki pyöriny jo aikaisemminkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 318
Viestejä
4 232 686
Jäsenet
71 191
Uusin jäsen
Viraston ylijohtaja

Hinta.fi

Ylös Bottom