Outoja juttuja tapahtuu uudella prepaidilla

Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
4
Kellään mitään vinkkiä mistä voisi johtua...

Omistan prepaid liittymän.
Numeroa en ole koskaan antanut kenellekään.
Liittymä ollut käytössä noin kuukauden.
Eilen rekisteröin uuden blockchain tilin, ja laitoin tuon liittymän numeron 2 vaiheista varmennusta varten sinne. Tämä siis eka paikka jossa olen kirjoittanut numeron.

Olen myös luonut Google tilin, joka ei ole yhteydessä omaan nimeeni, eikä useimpiin käyttäjätunnuksiin.

Loin tuon Google tilin ihan vaan sen takia, että olen oikeasti todella varovainen foliohattuinen ihminen. Kyseisellä tilillä ei ole mitään tietoja minusta yms. Voin siis, ja uskallan kommentoida esim. YouTube videoita ihan oikealla mielipiteelläni. Samoin uutisartikkeleita, sekin esimerkkinä...

Jos joku tätä lukeva alkoi nyt epäilemään, että olen rikollinen, niin kyse on ihan vaan puhtaasta varovaisuudesta ja identiteetin suojelusta. Ostin myös erillisen laitteen, jolla voin nimenomaan käyttää tätä "trolli" profiilia. Vaikka siis, enhän minä trollaa...

Mutta niin. Annoin tuolle Google tilille myös sen prepaid numeron. Eli kahteen paikkaan olen numeron antanut.
Blockchain ja Google. En muualle. Kyseessä Soneran prepaid.

Jostain kumman syystä, samana päivänä kun olin numerot laittanut noihin tileihin. Niin mulle tuli puhelu. Tai sain tekstiviestin Soneralta (telialta), että "tästä seuraavasta numerosta on yritetty soittaa. Voit lopettaa ohi menevien puheluiden tiedotuksen lähettämällä tekstiviestin numeroon 15007" tai jotenkin tohon tyyliin.

Numero joka tekstiviestissä ilmoitetaan on suomalainen (+35840...)

Ajattelin aluksi että se on sattumaa, vaikka sattui samana päivänä, kun olin antanut numeron blockchain ja Googlelle. Mutta tänään, ihan äsken sain viestin viberilta. "Your Viber verification code is..."

Onko tämäkin sattumaa? Teorioita?

Edit. Niin ja mainitsemisen arvoista on se, että tuo puhelin oli kiinni, kun siihen yritettiin soittaa. Siksi sain sen tekstarin Telialta 15007
 

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
528
Prepaid numero on ollut käytössä. Se ei kauaan kestä että numero laitetaan kiertämään joten puheet sille ettei ole ollut käytössä pitäisi olla rankkaa faktaa tukena.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
4
Prepaid numero on ollut käytössä. Se ei kauaan kestä että numero laitetaan kiertämään joten puheet sille ettei ole ollut käytössä pitäisi olla rankkaa faktaa tukena.
Uutena minä sen kuukausi sitten ostin. Nyt viime vkl aikana vasta laitoin ne numerot sinne blockchainiin ja googleen...Ja nyt vasta joku siihen yritti ottaa yhteyttä.

Ehkäpä tämä oli tosiaan sattumaa. Googlailin uudemman kerran tota numeroa, josta yritettiin soittaa... Löytyi kommenttia jossa sanottiin että samasta numerosta soitettiin keskellä yötä, että "Stalin on vallannut Helsingin". Kommentti oli laitettu eilen 02.04.2017

Toisaalta tämän prepaidin numero on sellainen, että sen muistaa ulkoa ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Paljon peräkkäisiä numeroita. Joku näköjään jotain pilareita soitellut ja näpytellyt satunnaisia numeroita.

Viber vielä hämää...
 

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
528
Uutena minä sen kuukausi sitten ostin. Nyt viime vkl aikana vasta laitoin ne numerot sinne blockchainiin ja googleen...Ja nyt vasta joku siihen yritti ottaa yhteyttä.

Ehkäpä tämä oli tosiaan sattumaa. Googlailin uudemman kerran tota numeroa, josta yritettiin soittaa... Löytyi kommenttia jossa sanottiin että samasta numerosta soitettiin keskellä yötä, että "Stalin on vallannut Helsingin". Kommentti oli laitettu eilen 02.04.2017

Toisaalta tämän prepaidin numero on sellainen, että sen muistaa ulkoa ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Paljon peräkkäisiä numeroita. Joku näköjään jotain pilareita soitellut ja näpytellyt satunnaisia numeroita.

Viber vielä hämää...
Se että sinä sen ostit uutena ei tarkoita että se ei olisi ollut kierrossa aiemmin.
JOs puhelut ja viestit jatkuu niin suosittelen myös soittoa lääkärille.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
4
Se että sinä sen ostit uutena ei tarkoita että se ei olisi ollut kierrossa aiemmin.
JOs puhelut ja viestit jatkuu niin suosittelen myös soittoa lääkärille.
Ainiin, tämähän olikin tietotekniikka sivusto. Tuli vain mieleen kun mainitsit lääkärin, ei meinaa ollut eka kerta ;) jotain yhteistä varmasti it:stä kiinnostuneilta ihmisiltä löytyy. Vaikea ainakaan uskoa, että olet se sama, joka on siitä aiemmin vihjaillut.

Pitää ehkä sitten ottaa yhteyttä, jahka saan selville perusteet.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Minä sain viime vuonna jonkin huijarin vanhan prepaid-numeron, vihaisia tekstiviestejä ja puheluita tuli vielä kuukausien päästä satunnaisesti, jopa yöllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Itsellä on kans työpuhelimen kanssa ollut vähän samanlaista hommaa. Vaikka liittymä on ollut minulla jo 6-7 vuotta niin vieläkin tulee aika ajoin mm Diners clubista kaikenmaailman viestejä. Onpa jopa pari kertaa joku sieltä soittanutkin tarjoten kaikenmaailman asiakas etuja. Itse en ole ikinä kyseisessä ollut mukana.

Soitin kerran sinne aspaan mutta sieltä joku tantta vakuutti ettei valitettavasti voinut asialle tehdä mitään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 369
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom