Edellisessä kulkineessa oli tupla H7 projektoreilla ja olikohan sitä (tai sitäkin) ennen H4+H7 jne ja Night Breakereita on laitettu. Enpä ole varma, koska nuo tulivat markkinoille mutta kauan noita tuli kyllä eri autoissa oltua. Ei isommin ole kyllä valittamista.
Mutta oli tosiaan mikä peli tahansa ollut alla niin ikuisuus NB:tä. Philips ei jostain syystä vakuuttanut aikanaan, sittemmin en jaksanut testailla.
Joskus näitä night breakereita käyttelin mutta kyllästyin ostamaan tupla(+)hintaisia polttimoita joita piti vaihtaa kahdesti vuoteen. Ultralifet taas kestää ja kestää, toistaiseksi niilläkin on nähnyt.
Toki sinne auton nokalle voi laittaa aivan mitä tahansa kuraa mutta onko tuplahinta todella merkittävä? Omasta mielestäni ei ole ja onhan noitakin saanut järkevällä hinnalla jo hyvän aikaa melkein mistä tahansa. Ennen Brexitiä kannatti tilata Briteistä.
Itse vaihdoin syksyllä vuosittain. Joskus lyhyissä (ilman päivävaloja) ehti kärähtää ennen sitä mutta kilsojakin kyllä tuli.
Hyviä lamppuja nuo ovat. Jos ei ole päiväajovaloja niin tahtovat nopeasti palaa.
Kyllä noita H4 kannalla olevia vielä tehdään, vaikkakin vähän. Ostin Seat Mii sähkön joka oli uusi vuonna 2021 ja H4 löytyi mikä vähän nauratti. Philipsiltä sai tosi hyvät ledit siihen, 3,5x enemmän luxeja uusiin H4 polttimoihin verrattuna ja valokuvio oli terävä niin ei pitkiä kahden vuoden aikana väläytelty ollenkaan.
Kyllä, hyviä ovat ja jos vaihtaa ne eurolla pari -mallit noihin niin ero on oikeasti merkittävä. Valkoiseksi valo ei muutu mutta myös siinä on monesti ihan huomattava ero.
Ja tottakai tehdään H4 koska tuo omasikin ovat täysin laittomat. Suoraan hylky katsastuksessa kun lähivaloissa mutta tuon ikäisen kanssa ei hetkeen tarvitse suuremmin miettiä.
Laillisuuskeskustelu kuuluu kyllä muualle ja uutta autoa tilatessa kannattaa toki ruksata ne paremmat valot. Ne, joiden paremmuudesta keskustelu kuuluu sekin muualle.
Joo, nuo tehopolttimot kärähtävät huomattavasti tavallisia helpommin. Kokeilin kanssa itse H4 perusversiolle tehtyjä ja vuoden verran meni kun eka pimeni. Tavalliset H4:t kestävät monta kertaa pidempään
Kuten jo edellä. Onko todella mitään merkitystä jos näkee paremmin ja laitat muutaman kympin polttimoihin vuodessa vs se halvin roska?
Toki, elinikä on noissa lyhyempi mutta sekin riippuu autosta. Jos aivan ylärajan voltteja ajetaan polttimoille niin eiväthän ne kestä.
Longlifejen ja 200% polttimoiden välillä on niin huomattava ero ajon aikana ettei ole omasta mielestä parinkympin säästön arvoista.
Tässähän koko asia on tiivistettynä. Ei, eihän ne ole + ties montako sataa prosenttia koska raja-arvot jne. Mutta kyllä, ne halppikset ovat värilämmöltään ainakin omaan silmään aivan liian lämpimiä ja myös tehottomia.
Eli ehdottomasti samaa mieltä. Jos näkemisestä säästö on parin kympin arvoinen vuositasolla niin ehkä on parempi tilata vaikka taksi.