Osien yhteensopivuus/mielipiteet

Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
Elikkä tarvisin jonkun fiksumman kertoon onko palikat hyvät? Inteliä en vaihda enkä nvidiaa mutta muuten saa ehdottaa!
Budjetti on tosiaan 2000€?

Tulossa 250ohm kuulokkeet onko tuo äänikortti ihan välttämätön?

Ja kiitos jos etukäteen :)

Screenshot_2018-12-14-19-05-02.jpg
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Kauppa oli? SSD:ksi Western Digital Black 500GB M.2.

Prosessorista mieluummin Boxed-versio.
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
Kauppa oli? SSD:ksi Western Digital Black 500GB M.2.

Prosessorista mieluummin Boxed-versio.
Kauppana on jimms, verkkokauppa ja proshop. Kattelin hinnat mahdollisimman alas suomen hinnoissa.

Ostan käteisellä niin on edullisempaa ostaa muutamasta paikasta.

Kiitos prossu huomiosta :)

Onko muuta huomioitavaa?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Äänikortiksi voi samantien vaihtaa perus-Z:n.
Tuo sarjavastuspohjainen säädin on sopiva lähinnä pienempään volumen vaimentamiseen.
Jos sillä vaimennat ääntä enemmän, sähköinen damping factorin laskee heikentäen signaalin kontrollia kuuloke-elementtien liikkeeseen ja toiston tarkkuutta.

Vastaavasti Zx:n hintaluokkaan aletaan saamaan rajusti paremmalla kuulokelähdöllä olevaa uudempaa äänikorttia, Sound BlasterX AE-5 ja ulkoisena Dolby Digital dekoodauksella konsolienkin kanssa täysin toimiva Sound BlasterX G6. (G5 sopii vain PC:n kaveriksi)

Define R5 olisi halvempi ja häviää lähinnä siinä ettei siinä ole niiin paljoa työskentelyä haittaavaa muotiroskaa.
Jos ei ole pakko olal valkeana, "Henry Fordin suosikkivärillä" säästäisi vielä vähän lisää.

Multitronicilla olisi Seasonic Focus Plus Godl pohjainen modulaarinen Antec
Antec HCG650 Gold EC PSU, 650W, Full modular
Jos sitä törsätään noin paljoa 3v vanhan arkkitehtuurin prossuun joka todennäköisesti muuttuu parissa vuodessa keskitasoiseksi, niin kyllä powerin nyt pitäisi olla joku mille valmistaja myöntää 10v takuun.

Kauppana on jimms, verkkokauppa ja proshop. Kattelin hinnat mahdollisimman alas suomen hinnoissa.
Eipä Proshop kyllä ole suomalaista nähnytkään, Giganttikin monta keraa suomalaisempi:
Proshop ApS
Michael Drewsens Vej 22
DK-8270 Højbjerg
Denmark

Samantien voisi katsella vaikkapa CaseKingiltä.
Ja Intelin prossujen osalta kannattaa muistaa se että jos ei löydy varastosta, saatavuusaika voi olla mitä sattuu johtuen valmistuskapasiteettipulasta Intelin omien tyrimisten seurauksena.
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
Onko prossulle sitten hyviä vaihtoehtoja jos i9-9900k on törsäystä.. mun puolesta koko paketin voi laittaa uusiksi koska en minä mitään tiedä näistä. Katson vain suosituksia ja nyt tulin kyseleen mahdollisilta tietäjiltä :)
Onko olemassa prossu mikä ei ole 3v päästä keskiluokkaa?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Onko prossulle sitten hyviä vaihtoehtoja jos i9-9900k on törsäystä.. mun puolesta koko paketin voi laittaa uusiksi koska en minä mitään tiedä näistä. Katson vain suosituksia ja nyt tulin kyseleen mahdollisilta tietäjiltä :)
Onko olemassa prossu mikä ei ole 3v päästä keskiluokkaa?
Mikä on koneen käyttötarkotus? Jos pelaaminen, niin millä resoluutiolla?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Onko olemassa prossu mikä ei ole 3v päästä keskiluokkaa?
Prossujen kehitys on nyt lähdössä mahdollisesti sellaiseen vauhtiin, että kahdeksan ydintä voi muuttua perustasoksi jo keväällä ja 12 ydintä olla se harrastajan valinta. (ja ylin high end 16 ydintä)
Tiedä selvinneekö tuo vielä tarkemmin CES-messuilla ensikuussa, mutta ei AMD:n kannata pihtailla ytimien määrässä, jos chiplet-rakenne on saatu toimimaan hyvin myös työpöytäkäytössä.

Ja kyllä Intelinkin on pakko lähteä siitä että kahdeksan ydintä ei tule säilymään desktop alustan high endinä pitkään.
Toisin kuin kilpailun puuttuessa pystyivät rahastamaan neljällä ytimellä kymmenen vuotta!
(samalla kun yhden ytimen suorituskykyparannukset hyytyivät riippumaan pelkästä kellotaajuuden noususta)

Tuo antanee perustaa sille kuinka epätodennäköistä on sen puolen tonnin prossun säilymisessä lähellä high endiä.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 564
Onko prossulle sitten hyviä vaihtoehtoja jos i9-9900k on törsäystä.. mun puolesta koko paketin voi laittaa uusiksi koska en minä mitään tiedä näistä. Katson vain suosituksia ja nyt tulin kyseleen mahdollisilta tietäjiltä :)
Onko olemassa prossu mikä ei ole 3v päästä keskiluokkaa?
Jos inteliä haluat ni i7-9700k. 8 ydintä siitäkin löytyy mutta ilman hyperthreadingia ja hiukan edullisempaan hintaan.


Sitten jos raha ei ole ongelma niin 2000€ maksava i9-9980xe. Löytyy 18 ydintä, vaikka onkin hieman hitaampi kuin 9900k pelikäytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
Mikä on koneen käyttötarkotus? Jos pelaaminen, niin millä resoluutiolla?
1920x1080 resoluutiolla ainakin tällä hetkellä.
Pelejä on laidasta laitaan mut ehkä tärkeimmät on ark survival ja EFT hyvillä graffoilla sit cs:go ei ny niin tarvitsekaan sen ihmeempiä siinä on jo 1060 6gb ihan riittävä joka löytyy tosta vanhasta. En tiedä selvensikö kysymystä?
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
Jos inteliä haluat ni i7-9700k. 8 ydintä siitäkin löytyy mutta ilman hyperthreadingia ja hiukan edullisempaan hintaan.


Sitten jos raha ei ole ongelma niin 2000€ maksava i9-9980xe. Löytyy 18 ydintä, vaikka onkin hieman hitaampi kuin 9900k pelikäytössä.
Kyllähän toi vähä tekee tiukkaa ostaa koko budjetille prossu :greedy:

Mutta sen mitä olen prosessoreja seurannu elikkä tällä hetkellä ostettavat niin ilmeisesti parasta vastinetta rahalle tarjoaa juurikin i7-9700k sekä i5-9600k. (Ainakin pelaamiseen)
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
On vaikeeta hypätä inteliltä pois MUTTA kai sekin on mahdollista jos kone tulee nimenomaan pelaamiseen paremmaksi siirtymällä amd prossuihin.

Onko täällä innokasta porukkaa kertomaan millasen koneen itse kasaisi 2000€ budjetilla? Kaupan ei ole niin väljä vaikka olis sit ulkomailtakin jos on selvää säästöä :D windows ei kuuluisi hintaan, itse kasaan ja pelaaminen on se oleellisin käyttö tarkoitus.

Tämä tietokone harrastaja(puolivillainen amatööri) kiittää jo etukäteen teitä! :geek:
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
1920x1080 resoluutiolla ainakin tällä hetkellä.
Pelejä on laidasta laitaan mut ehkä tärkeimmät on ark survival ja EFT hyvillä graffoilla sit cs:go ei ny niin tarvitsekaan sen ihmeempiä siinä on jo 1060 6gb ihan riittävä joka löytyy tosta vanhasta. En tiedä selvensikö kysymystä?
Ei tota 9900K kannata pelkästään pelaamiseen ostaa. Sama suorituskyky kun 9700K:lla ja maksaa enemmän.
Kannattanee parempaan näyttikseen laittaa säästetyt eurot.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Eli i7-9700k ja rtx 2080 :happy:
2080 on aika saman tehonen kun 1080Ti ja kalliimpi. 2080 hintaero koostuu lähinnä rtx ytimistä, joten jos ei säteenseuranta kiinnosta, niin ei kannata ostaa.
Eli 1080Ti tai rtx 2080Ti olis järkevämpi.
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
Juu 2080ti hinta nousee liiksa ja itse en ole löytänyt 1080ti näytönohjaimia oikein mistään.. ja 1080ti hinta taitaa olla kans yli tuhannen euroo jos semmosen uutena jostain löytää..

Vai onko ne tulossa takaisin kauppoihin?
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
:rolleyes: noniin taas puhuin omiani onhan niitä jossain vielä myynnissä :rolleyes:

Mutta hinnat on silti aika korkeet..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
11
Juu on siinä porukalla tuuria käyny jos ostivat 1080ti sillon kun sitä sai 730e hintaan nyt käytettyjä myydään melkein 1000e :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 479
Viestejä
4 163 612
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom