Ratkaistu Osa peleistä ei toimi Virheilmoitus 0xc000007b

Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
65
Hei,

Emännän (eli hänen, joka käskee ja palkitsee :yum:) tietokoneella osa peleistä ei toimi (esim. Borderlands 3, SW Jedi Fallen order), suoraan kun pelin koittaa käynnistää niin suoraan tulee otsikossakin oleva virheilmoitus 0xc000007b. Emäntä on halunnut pelata kyseisiä pelejä jo päiviä ja oikeastaan lähes kaikki pelit antavat kyseisen virheen. Tosin kyllä muutama peli toimiikin, mutta eiväthän ne tietenkään kelpaa; ne eivät ole Borderlands 3 tai SW Jedi Fallen Order. :weary::smile:

Painiskelin siis tämän probleeman kanssa ja sainkin asennettua koneeseen jotain (alla infoa), mutta ilman tulosta. Ajattelin että jos täältä löytyisi vastaus helpommin, kun netin syövereistä en sitä parissa tunnissa löytänyt. Ehkäpä teistä joku on tämän ongelman kanssa tapellut? :sweatsmile:

Asentelin koneeseen seuraavat:

NET Framework 4.8
DirectX End-User Runtime Web Installer

Asensin myös jonkin paketin jossa oli iso kasa .dll tiedostoja, kun useampi lähde sanoi että jokin .dll tiedosto puuttuu sillä ongelma ei kauhean harvinainen ole ja tekemilläni toimilla sen teoriassa pitäisi toimia.

Luin myös että jos on onnistunut sekoittamaan 32bit ja 64bit tiedostoja keskenään, tämä ei kuitenkaan alussa voinut olla tilanne.

Tietokoneen specsit

Windows 10 pro 64bit
i7 920 kellotettu 3.7ghz (kokeiltu ilman kellotuksia)
Noctua NH-D14 Prosessori jäähy
Asus Sabertooth X58
ASUS dual gtx1060 6gb
RAM 6GB (joo tiedän rammia on vähän)
Samsung 860 256SSD + 500gigainen vanha varastokovalevy, jossa pelit ovat.

(en tarvitse TURHIA kommentteja muistin määrästä jne. ihmeen hyvin kone piristyi tuolla näyttiksellä)

Ehkä 2 vuotta sitten kone oli myös minun käytössä monta vuotta, eikä silloin ollut mitään ongelmia, eikä ongelmia ollut myöskään muutama kuukausi sitten kun sitä ei ollut asennettu uudestaan.

Pelaaminen koneella on ollut varsin vähäistä sillä aikaa ei emännällä ole muka ollut, mutta nyt kun kiinnostus pelaamiseen alkoi (nähtävästi emäntä osaa taikoa lisää aikaa :p), niin myös virheet alkoivat.

Mikähän tämän virheen "0xc000007b" aiheuttaa, ja olisiko jollakin mitään ajatuksia mistä se johtuis tai mitä voisi kokeilla?

Tulipas hieman pitkä viesti, ehkä olisi voinut lyhyemminkin asian kertoa. :)
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Framework syytä tuolla nettisivut kertoo.
Net Framework voi olla tärkein syy virheeseen, jos sitä ei ole asennettu oikein tai päivitettyä versiota ei ole asennettu. Virheen poistamiseksi asenna .NET-kehyksen uusin versio. Alla on vaiheet niin tehdä.

  1. Napsauta Käynnistä-painiketta ja avaa Ohjauspaneeli.
  2. Avaa seuraavaksi Ohjelma ja ominaisuudet -vaihtoehto.
  3. Napsauta viimeisimmästä paneelista kohtaa “Ota Windows-ominaisuudet käyttöön tai pois käytöstä”.
  4. Ponnahdusikkuna aukeaa, etsi .NET Framework ja paina OK. Tämä lataa ja asentaa sen.
  5. Käynnistä tietokoneesi uudelleen.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
65
Kiitos neuvoista :happy:

Valitettavasti tästäkään ei ollut apua. Huomasin myös että .NET Framework oli muijan koneeessa uudempi kuin omassani jossa kaikki tuntuu toimivan, itselläni 4.7 ja muijan koneessa oli 4.8 joka varmaankin johtuu siitä että ehdin jo eilen asennella sen koneeseen ja koneen Windows installi on muutenkin huomattavasti uudempi kuin minulla.

On kyllä ärsyttävä ongelma ja tuntuu että kaikki vapaa aikanikin olen tähän emännän koneeseen ehtinyt upottamaan.

Löytyykö lisää ideoita? Hieman hullujakin ideoita otetaan vastaan, kun ei millään meinaa ratketa vaikka itse olen toistakymmentä vuotta työskennellyt koneiden parissa.. harrastuksena vielä pidempään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 117
Onko varmuus siitä ettei uudet pelit vaan vaadi taas tukea jollekin mitä ei löydy vanhoista cpu:ista(avx tms)?
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
65
Tuntuu että kohta kaikki on tullut kokeiltua paitsi Windowsin uudelleen asennus. Pelin olen asentanut täysin uudestaan uudehkolle SSD -levylle, windowsin eheys on tarkistettu(dism) ja (sfc), kaikki windows updaten päivitykset laitettu käyttöjärjestelmään, tietokoneen kellotukset otin kokonaan pois, .NET Framework asenneltu uusiksi, DirectX samoin ja koneen boottia sekä admin oikeuksilla kokeiltu joka välissä.

En tiedä unohdinko jo jotain, sillä kauan tätä olen jaksanut vääntää koska emäntä pelin haluaa koneelleen. Tässä alkaa pieni luovutus mieliala iskemään päälle, sillä hankala keksiä enään mitään. Voi olla että windowsin asennusmedialta pistän vielä korjaukset(vaikka ei se taida vaikuttaa, jos ei tee kokonaan clean installia) tai asennan Windowsin uudestaan.. ei tässä meinaa enää wanhalla voimat riitää. :)

Kaikkea sitä mies on valmis tekemään naisensa hyväksi, kiitos kaikista vinkeistä mutta toistaiseksi ei osunut :|
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
439
i7 920 ei ole sisällä AVX tai AVX2 ... voipi jäädä grafiika tulkkaamatta joillakin sovelluksilla, varsinkin Bordelangs
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
79
Tosissaan kuten muutama tuossa aikaisemmin mainitsikin tuosta prosessorin avx puutteesta. Borderlands ainakin käyttää avx:sää, joten todennäköisesti vaatii tuon avx tuen prosessorilta, joka on intelille tullut intelin prossuhin vuonna 2011 sandy bridgen mukana. Eiköhän myös SW sen vaadi, kun tosi moni peli nykyisin tuota avx:sää käyttää.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
65
No voihan p***a, eli lyhkäisyydessään tämä tarkoittanee sitä että Emännälle tarvitsee hommata mahdollisesti hieman uutta rautaa.

Ainakin youtubesta löytyy pätkiä, joissa sanotaan että prossuna on sama i7 920, mutta täyttä varmuutta en tietenkään saa.

Tässä alussa on yksi esimerkki i7 920

Jotkut on kirjoittanut tuubissa specseihin myös i7 980x, joka kävisi samaan emoon.

Eli saattaisi olla pieni mahdollisuus että prossun tai pelkän muistin päivityksellä peli lähtisi rullaamaan.. ellei lähde jo tällä nykyisellä, kun keksii ne oikeat poppakonstit.

Osaako joku heittää lonkalta miten kyseistä konetta päivittäisi, niin että pelit toimisi. Suorituskyky ei ole nyt se suurin tekijä, sillä emäntä on koneeseen tyytyväinen ja se riittä minulle.

Vai pitääkö tässä lähteä etsimään vanhaa käytettyä prossu+emo+muisti yhdistelmää. Sillä turhaa emännälle tuliterää rautaa ostan, koska hänet tuntien konetta käytetään pääsääntöisesti tuubin seuraamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
taisi olla tuon SW pelin esittelystä netistä kun järjestelmävaatimuksia katsoin täytin kohdat prossu,näyttis ja muisti ,muistikohdasta meni vain hylkäys 6Gb pitäis olla yli 8Gb.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
65
Täytyy tutkia asiaa onko rauta rajoittavana tekijänä vai jokin muu. Tuo 6gb on kyllä varsin aneeminen määrä, mutta pelin speksien mukaan 6gb on minimi muistimäärä eli ei pitäis siitäkään olla kiinni.

Pitää miettiä miten kyseistä konetta lähtisi tarvittaessa päivittelemään jos se oikeasti raudasta on kiinni. Pienen tutkiskelun jälkeen ainakin teoriassa sen pitäisi toimia. Enhän minä emännälle viitsi tuliterää konetta hommata, niin että itse jään toiseksi.


Windowsin korjausasennus näyttäisi ratkaisseen ongelman =), kiitos kaikille vastanneille. Ainakin alkuvalikkoon pääsi ilman ongelmia ja eteenpäinkin. Ilmeisesti vika oli jossain .dll tiedostossa jonka korjausasennus korjasi mahdollisesti "xinput1_3.dll", sillä siitä se mielestäni ehti kerran valittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
481
Jos ongelma tulee takaisin, kun päivittelee Windows 10, niin: Joku päivityksistä muutti viime kesänä itsellä .net framework asetuksia. Ja pari peliä, lakkasi heti toimista. Ohjauspaneeli --> Ohjelmat --> "Ota Windowsin omainaisuuksia käyttöön...".

.net Framework 4.8 ei ollutkaan valittuna, jostain syystä. Klikkasin takaisin päälle / valituksi ja "yllätys yllätys", pelit alkoi toimi taas. Varmuuden vuoksi otin samalla 3.5:n pois päältä, enkä huomannut missään mitään muutosta.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
65
Kävin itse myös kyseiset asetukset läpi ja mielestäni olivat kunnossa, noh mene ja tiedä. Tietokoneet ovat välillä varsin ihmeellisiä, vaikka koneista kokemusta löytyy yli 20vuotta niin aina outouksia tulee vastaan joiden kanssa saa tapella :).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 842
Viestejä
4 290 797
Jäsenet
71 739
Uusin jäsen
alkesia

Hinta.fi

Ylös Bottom