Oppon tuleva Reno-älypuhelin on varustettu erikoisella nousevalla etukameraratkaisulla

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
oppo-reno-popup-camera.jpg


Oppo on kiusoitellut jo muutaman viikon ajan uuden Reno-brändinsä tulevalla älypuhelimella. Tuore suojakuorivalmistajan renderöintivuoto paljastaa laitteen varsin erikoisen etukameraratkaisun, joka nousee motorisoidusti ylös laitteen yläpäädystä. Ratkaisu näkyy myös toiminnassa vuotaneella videolla.



YouTubessa julkaistulla videolla tutustutaan puolestaan Renossa käytettävään kolmoiskameramoduuliin, joista yksi kamera käyttää Huawein P30 Pro -mallista tuttua periskooppizoomia, mahdollistaen viisinkertaisen optisen zoomauksen ja kymmenkertaisen hybridizoomin.

Oppo Renosta on tiettävästi tulossa sekä Snapdragon 855- että 710-piirilliset versiot.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
Näihin kaikkiin pitäisi laittaa "turva"mekanismi, jos moottori hajoaa. Samanlainen reikä kuin SIM -kelkoissakin, ja salpa sisällä, kun sitä painaa niin vapautuisi tuo ja sen voisi nostaa ylös.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Tässäkö Oneplus 7 tyyli? vai onko se popup periskooppi jo "confirmed"?
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
261
ruma ja ei niin hyvä kuin oppon f11.

mutta, hyvä että kännyvalmistajat tekee noita.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
225
Äkkiseltään voisi kuvitella että ylöskääntyvä takakamera olisi kustannustehokas ratkaisu.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Ideana tuo piilotettu etukamera on hyvä mutta epäilen että syö tilaa puhelimen sisältä enemmän mitä kiinteästi asennettava ratkaisu.
Itse jos saisi valita voisin olla ilman koko etukameraa kun en ikinä sitä ole viimeisten 10vuoden aikana käyttänyt.
Ne ihmiset kun selfiekuvia tarvitsee voi sellaisen tietysti ostaa mutta miksi muut joutuvat siitä kärsimään.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Ideana tuo piilotettu etukamera on hyvä mutta epäilen että syö tilaa puhelimen sisältä enemmän mitä kiinteästi asennettava ratkaisu.
Itse jos saisi valita voisin olla ilman koko etukameraa kun en ikinä sitä ole viimeisten 10vuoden aikana käyttänyt.
Ne ihmiset kun selfiekuvia tarvitsee voi sellaisen tietysti ostaa mutta miksi muut joutuvat siitä kärsimään.
Videopuhelut?
 

Lequu

Team Sähköpyörä
Köyhä
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
268
Äkkiseltään voisi kuvitella että ylöskääntyvä takakamera olisi kustannustehokas ratkaisu.
Tuollainen on tullut aikasemmin esim. Huawein Honor 7i. Itse äkkiseltään kuvittelisin, että tuollainen hajoaa aika helposti, etenkin jos moduuli on kovin pitkä kahden-kolmen kameran takia. Nopealla googlauksella en kuitenkaan löytänyt mitään hajoamisongelmiin viittaavaa, mutta toisaalta ei tuo puhelin hirveästi tainnut myydäkään.

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/fTK...61204277/huawei-honor-7i.0.0.1440080064.0.jpg
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
Ideana tuo piilotettu etukamera on hyvä mutta epäilen että syö tilaa puhelimen sisältä enemmän mitä kiinteästi asennettava ratkaisu.
Itse jos saisi valita voisin olla ilman koko etukameraa kun en ikinä sitä ole viimeisten 10vuoden aikana käyttänyt.
Ne ihmiset kun selfiekuvia tarvitsee voi sellaisen tietysti ostaa mutta miksi muut joutuvat siitä kärsimään.
Niin samaa mieltä etukameran tarpeesta, että meille rumille karvanaamoille saisi olla malli, jossa ei olisi lärvikameraa laisinkaan. Sanat karvanaama ja ruma laitettu ihan vain vahvan itseironian vuoksi.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mielestäni hemmetin hieno ominaisuus ja varmasti tulee yleistymään. Tuskin menee kauaa kun on pelkkää näyttöä koko etuosa.
itse ratkaisu tuskin tulee yleistymään mutta se yleistyy että pelkkää näyttöä koko etuosa.
Toteutustavat vaan vaihtelee,kunnes tekniikka on tarpeeksi kypsää että saadaan kamera näytön alle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 820
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom