Onko tämä setti yhteensopiva? Konepäivitys sukupolvien takaa.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
486
Ajattelin päivittää itseni kolmen/neljän sukupolven takaa nykypäivään. Kävin läpi seuraavanlaisen listan.

Emolevy: Halusin 1700-kannan, johon käy uusimmat intelit. Valintani: Z790 LGA 1700 ATX
Prosessori: Otin viimeisimmän julkaistun (omasta mielestä): Intel Core i9-14900K suoritin 36 MB Smart Cache Laatikko
Muistit: Katoin, että muisti olisi DDR5, siinä olisi kelloja ihan OK, tässä tapauksessa 6000 ja CL olisi pieni. Näitä myytiin vain 2x32 kappaleen erissä, joten kysynkin, että voinko ostaa noita kaksi erää, jotta minulla olisi 4x32 kappaletta? Haluan muistia 128gt. Katoin, että emolevy tukisi tätä? Onko tällainen setti turvallista ostaa. Adata Lancer Blade
Yksi lisäkovo M.2 windows-asemaksi, alkaa jo v*tuttaa nykynen 250gt, joka on jatkuvasti punaisella vaikka siellä ei ole yhtäkään ohjelmaa asennettuna: Adata Gammix

Jos teidän pitäisi vaihtaa jotain niin mitä vaihtaisitte? Pitäisikö tuo setti olla OK ja yhteensopiva?

Mulla on mielessä, että mitä jos prossun vaihtaisin 13900F -malliin. Tuossa lukee, että on mahdollista aktivoida boost-tila, jossa kellot on yli 5ghz. Tuon luulisi riittävän itselleni. Näettekö mitään ongelmaa jos otan tuon yhden sukupolven pienemmän, mutta 200e halvemman version? Olen käsittänyt, että K-tarkoittaa kelloitettavaa versiota, mutta en tarvitse manuaalikellotusta jos tuo Boost-toimii tuossakin.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
253 821
Viestejä
4 411 037
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom