Onko suositella (pelti)vauriokorjaamoa?

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
552
Tänään eräs nuori kuski(kortti saatu marraskuussa) sai kokea talviliukkauden konkreettisesti, ja minun pikkuinen hyny sai toimia törmäysautona. Jamppa siis tuli sivutieltä autoni eteeni. Jamppa myönsi syyllisyytensä. Sen verran järkyttyi(tyyliin faija tappaa mut nyt), että piti rauhoitella sitä että peltiähän tässä vaan vaurioitui jne.
Hynyn etukulma muusina ja korjaamoa nyt sitten etsiskelen. Veisinkö auton myyjäliikkeeseen vai onko suositella laadukasta korjaamoa Vantaalta? Onko incar tai suomen vauriotarkastus hy iä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 201
ih-autovahinko järvenpäässä on mielestäni asiallisesti tehnyt. Eli vaikka kolari vituttikin, niin korjatun kohdan työn jälki ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
869
Tänään eräs nuori kuski(kortti saatu marraskuussa) sai kokea talviliukkauden konkreettisesti, ja minun pikkuinen hyny sai toimia törmäysautona. Jamppa siis tuli sivutieltä autoni eteeni. Jamppa myönsi syyllisyytensä. Sen verran järkyttyi(tyyliin faija tappaa mut nyt), että piti rauhoitella sitä että peltiähän tässä vaan vaurioitui jne.
Hynyn etukulma muusina ja korjaamoa nyt sitten etsiskelen. Veisinkö auton myyjäliikkeeseen vai onko suositella laadukasta korjaamoa Vantaalta? Onko incar tai suomen vauriotarkastus hy iä?
Kuka maksaa? Jos vihulaisen vakuutus, niin onhan paperit täytetty/poliisi käynyt toteamassa homman/todistaja selvillä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 362
Kuka maksaa? Jos vihulaisen vakuutus, niin onhan paperit täytetty/poliisi käynyt toteamassa homman/todistaja selvillä?
Jos myönsi syyllisyytensä omalle vakuutusyhtiölleen, niin epäselvyyttä ei pitäisi olla. Vakuutusyhtiöltä vahinkotunnus lapaan ja auton kanssa korjaamolle. Tunnuksella korjaamo saa tiedot maksajasta.

Tänään eräs nuori kuski(kortti saatu marraskuussa) sai kokea talviliukkauden konkreettisesti, ja minun pikkuinen hyny sai toimia törmäysautona. Jamppa siis tuli sivutieltä autoni eteeni. Jamppa myönsi syyllisyytensä. Sen verran järkyttyi(tyyliin faija tappaa mut nyt), että piti rauhoitella sitä että peltiähän tässä vaan vaurioitui jne.
Hynyn etukulma muusina ja korjaamoa nyt sitten etsiskelen. Veisinkö auton myyjäliikkeeseen vai onko suositella laadukasta korjaamoa Vantaalta? Onko incar tai suomen vauriotarkastus hy iä?
SVT ei kaiketi korjaa, vaan tekee vain tarkastuksia ja kustannusarvioita, jos vaikka haluaisi vauriostaan kertakorvauksen korjaamisen sijaan. Korjatkaa jos olen väärässä.

Itsellä on kokemusta Das auto Espoosta, josta on pelkästään positiivista sanottavaa. Peseevät auton, imuroivat sisustan, työn jälki on hyvää ja pitävät hyvin yhteyttä asiakkaaseen. Ovat erikoistuneita ainakin Vagin merkkeihin. Helsingin Das autosta Konalassa on myös kokemusta. Etupuskuria vaihtaessaan olivat saaneet muljattua puolet kiinnitysruuveista melkein käyttökelvottomiksi (millainen tumpelo saa torxin muljahtamaan :confused:). Vanteen keskikuppi oli rikottu, vaikka työn luovuttajan mukaan rengasta ei edes tarvinnut irrottaa. Eipä tarvitse toista kertaa tuolla käydä. Positiivista oli siistimmät asiakaspalvelutilat kuin Espoon toimipisteessä.

Konalan Autoklinikallakin olen käynyt kolhittua autoa esittelemässä. Tilat oli siistit ja palvelu asiallista, mutta siihen se sitten jäi kun vakuutusyhtiö päätti, että lunastetaanpa auto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
869
Jos myönsi syyllisyytensä omalle vakuutusyhtiölleen, niin epäselvyyttä ei pitäisi olla. Vakuutusyhtiöltä vahinkotunnus lapaan ja auton kanssa korjaamolle. Tunnuksella korjaamo saa tiedot maksajasta.
Aivan. Tässä onkin tuo JOS. Näissä tapauksissa kun yleensä tuppaa mielipide muuttumaan yöunien jälkeen ja syyllisyys vaihtuukin syyttömyyteen. Sen takia kannattaisi pitää vahinkoilmoituslappuja autossa mukana ja tapahtumapaikalla täyttää se ja ottaa vastapuolen nimmari. Tai sitten kutsua poliisit paikalle.
Sisäkön auton kohdalla vakutusyhtiö sanoi, mitkä korjaamot ne hyväksyi. Jyväskylässä taisi olla peräti kolme korjaamoa, mistä sitten piti valita, minne vie.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
552
Tarkennan tuota korvaustilannetta.
Vastapuolen vakuutusyhtiöltä soittivat samana iltana, että korvauspäätös kannaltani ok. Kuskilta ja yhtiöltä hatunnosto asian ripeästä hoidosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 362
Minulla on vahva mutu, että vakuutusyhtiö voi ehdottaa suositusluontoisesti korjauspaikkaa, mutta auton omista kuitenkin päättää minkä korjaamon valitsee. Muistelisin kerran liikennevahinkotapauksessa vastustajan vakuutusyhtiön edustajan kehottaneen puhelimessa viemään auton tietylle korjaamolle. Sanoin että aion viedä sen toiselle korjaamolla, johon hän pitkin hampain mutisi jotain että noh omistajalla on oikeus valita korjauspaikka itse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
869
@Welmari Vakuutusyhtiö sanoi mihin auto viedään korjattavaksi? Väite ei vakuuta.
Niin. Vakuutusyhtiö antoi kolme eri paikkaa, jotka se hyväksyi korjauspaikaksi. Niistä sitten valittiin summassa yksi. Jos siellä olisi ollut pitkä jono, niin olisi menty toiseen.

Enpä tuossa nyt mitään sen kummempaa ihmetystä näe. Ovat tehneet vakuutusyhtiön kanssa hyvän diilin ja pääsevät rahastamaan yhtiötä oikein kunnolla. Hyvä niille.

Kyllä minä tuon hyväksyn, että vakuuutusyhtiö saa päättää korjauspaikan. Tietävät, että saavat luotettavan arvion vauriosta, eikä mitään "vien kaverin pajalle ja hajotetaan siellä vähä lisää höhöhöhö"- tapauksia pääse tulemaan.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 535
Kyllä tuo hyvinkin mahdollista on, ei ihan joka paja korjaa jos on alumiinirakenteita, tai kokonaan alumiininen kori ym hienoja materiaaleja joita on kasattu liimaamalla.

Ts eri asia kun korjattavana on 2017 Jaguar kuin 2003 Avensis.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
@Welmari Vakuutusyhtiö sanoi mihin auto viedään korjattavaksi? Väite ei vakuuta.
LähiTapiola Uusimaa ainakin yritti tuputtaa minulle vauriokorjaamoksi erästä Keravalaista pikkupajaa, jonka kanssa heillä on diili, pienen vänkäyksen jälkeen olisivat suostuneet myös muiden korjaamojen käyttöön, mutta otin sitten kertakorvauksen ja korjautin naarmut kaverin maalaamolla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Konalan Autoklinikallakin olen käynyt kolhittua autoa esittelemässä. Tilat oli siistit ja palvelu asiallista, mutta siihen se sitten jäi kun vakuutusyhtiö päätti, että lunastetaanpa auto.
Kaveri korjautti joku vuosi sitten Skoda Fabia RS:än keulan vauriot Malmin Autoklinikalla ( nykyisin Herttoniemen Autoklinikka ) ja korjausjälki ei ollut kummoista.

Lokasuojan ja konepellin välinen istuvuus ei ollut samanlainen kuin toisella puolella.
Lokasuojan, konepellin ja etupuskurin sävy oli hivenen tummempi, kuin muu auto.
Vasemman puolen ajovalon murtunut alakiinnike oli korjattu pikaliimalla, vaikka laskulla luki että asennettu uusi umpio.
Myös vasemman puolen vaurioitunut lampunpesin oli korjattu pikaliimalla ja sen vaurioitunut letkukiinnike oli patentoitu nippusiteellä toimivaksi, laskun mukaan myös pesuri oli vaihdettu ( samainen lampunpesin jumitti seuraavana talvena puskurin reunaa vasten, jolloin uutta pesuria tilalle vaihtaessa nämä "korjaukset" paljastuivat ).
Kuskin ovessa oli pari vääntyneen lokasuojan aiheuttamaa hailakkaa naarmua, joille ei oltu tehty mitään, vaikka mielestäni ne olisi pitännyt korjata samalla kertaa.
Oikeanlaisen vasemman puolen etuvanteen ja sille uuden renkaan ( ei samaa merkkiä, kuin muut renkaat ) olivat sentään saaneet hommattua, kun sekin otti kolarissa itseensä.

Korjaus kesti melkoisen kauan ( 4 viikkoa ) ja luovutustakin siirrettiin pariin kertaan eteenpäin, koska auto ei ollut vielä valmis.
 

jjs

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
361
Keväällä kun olin peräänajossa ottavana osapuolena vastapuolen vakuutusyhtiö (if) ehdotti suoraan lähintä merkkiliikettä, mutta sanottiin, että voi kuitenkin viedä minne haluaa. Nelipyörä Hämeenlinnassa hoiti takapuskurin paikkauksen ja maalauksen loistavasti, sävy täsmää täydellisesti ja mitään jälkiä ei näy missään. Vein auton keskiviikkona ja hain perjataina. Laina-autokin järjestyi vaikka en tajunnut siitä sanoa kun kävin edellisellä viikolla vauriota näyttämässä ja ajanvaraukset yms sopimassa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Minulla on harraste autona vanha Jenkki niin if:istä kysyttiin missäs tuollaisia vanhoja korjataan? :hammer: Tuli itse töpättyä, lommoja kylkeen... :oops:
Onhan muutama tuttu firma joka korjaa ja ymmärtää noidenkin vanhojen autojen salat... :cigar:
Noihinhan ei niin vaan vaihdeta uutta peltiä vaan oiotaan vanhaa. :vihellys:
-Onneksi on kaskot kummassakin autossa. :kahvi:
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 535
Kaveri korjautti joku vuosi sitten Skoda Fabia RS:än keulan vauriot Malmin Autoklinikalla ( nykyisin Herttoniemen Autoklinikka ) ja korjausjälki ei ollut kummoista.

Lokasuojan ja konepellin välinen istuvuus ei ollut samanlainen kuin toisella puolella.
Lokasuojan, konepellin ja etupuskurin sävy oli hivenen tummempi, kuin muu auto.
Vasemman puolen ajovalon murtunut alakiinnike oli korjattu pikaliimalla, vaikka laskulla luki että asennettu uusi umpio.
Myös vasemman puolen vaurioitunut lampunpesin oli korjattu pikaliimalla ja sen vaurioitunut letkukiinnike oli patentoitu nippusiteellä toimivaksi, laskun mukaan myös pesuri oli vaihdettu ( samainen lampunpesin jumitti seuraavana talvena puskurin reunaa vasten, jolloin uutta pesuria tilalle vaihtaessa nämä "korjaukset" paljastuivat ).
Kuskin ovessa oli pari vääntyneen lokasuojan aiheuttamaa hailakkaa naarmua, joille ei oltu tehty mitään, vaikka mielestäni ne olisi pitännyt korjata samalla kertaa.
Oikeanlaisen vasemman puolen etuvanteen ja sille uuden renkaan ( ei samaa merkkiä, kuin muut renkaat ) olivat sentään saaneet hommattua, kun sekin otti kolarissa itseensä.

Korjaus kesti melkoisen kauan ( 4 viikkoa ) ja luovutustakin siirrettiin pariin kertaan eteenpäin, koska auto ei ollut vielä valmis.
Olis tarvinnu heti soittaa vakuutusyhtiölle, vakuutustarkastaja paikalle. Sen jälkeen olis ollut popkorneille tarvetta.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Konalan Autoklinikallakin olen käynyt kolhittua autoa esittelemässä. Tilat oli siistit ja palvelu asiallista, mutta siihen se sitten jäi kun vakuutusyhtiö päätti, että lunastetaanpa auto.
Kaveri korjautti joku vuosi sitten Skoda Fabia RS:än keulan vauriot Malmin Autoklinikalla ( nykyisin Herttoniemen Autoklinikka ) ja korjausjälki ei ollut kummoista.

Lokasuojan ja konepellin välinen istuvuus ei ollut samanlainen kuin toisella puolella.
Lokasuojan, konepellin ja etupuskurin sävy oli hivenen tummempi, kuin muu auto.
Vasemman puolen ajovalon murtunut alakiinnike oli korjattu pikaliimalla, vaikka laskulla luki että asennettu uusi umpio.
Myös vasemman puolen vaurioitunut lampunpesin oli korjattu pikaliimalla ja sen vaurioitunut letkukiinnike oli patentoitu nippusiteellä toimivaksi, laskun mukaan myös pesuri oli vaihdettu ( samainen lampunpesin jumitti seuraavana talvena puskurin reunaa vasten, jolloin uutta pesuria tilalle vaihtaessa nämä "korjaukset" paljastuivat ).
Kuskin ovessa oli pari vääntyneen lokasuojan aiheuttamaa hailakkaa naarmua, joille ei oltu tehty mitään, vaikka mielestäni ne olisi pitännyt korjata samalla kertaa.
Oikeanlaisen vasemman puolen etuvanteen ja sille uuden renkaan ( ei samaa merkkiä, kuin muut renkaat ) olivat sentään saaneet hommattua, kun sekin otti kolarissa itseensä.

Korjaus kesti melkoisen kauan ( 4 viikkoa ) ja luovutustakin siirrettiin pariin kertaan eteenpäin, koska auto ei ollut vielä valmis.
Oma duuniliisari otti pienen keulakosketuksen aikatarkkaan vuosi sitten, ja silloin vakuutusyhtiö ehdotti omistajalle, eli työnantajalleni, juuri Konalan Autoklinikkaa, ja sinnehän se piti viedä, enkä tosiaan voi työnjälkeä kehua! Puskuri vaihdettu niin, ettei valonpesimet toimineet kun kanittivat niinpaljon puskuria vasten, ja keula muutenkin näyttää hutiloidulta. Omasta olisin jaksanutkin vääntää, mutta toisen omistamasta itse hiukan viilalla helpotin pesurin kanitusta ja taas toimii.

Viereisellä tontilla operoiva Automaa sensijaan teki aivan priimaa silloin jo 15-vuotta vanhasta omasta Fordistani muutamaa vuotta aiemmin, mutta olikin silloin käsittääkseni merkin virallinen edustaja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Olis tarvinnu heti soittaa vakuutusyhtiölle, vakuutustarkastaja paikalle. Sen jälkeen olis ollut popkorneille tarvetta.
Itse en olisi ottanut moista työtä vastaan, vaan olisin vaatinut korjaamaan virheet sekä sijaisauton heidän piikkiinsä, mutta kaveri ei niin ymmärrä autojen päälle ja hänestä se oli "ihan ok".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 674
Viestejä
4 240 214
Jäsenet
71 233
Uusin jäsen
JuPeHu

Hinta.fi

Ylös Bottom