Onko olemassa hyvää ja halpaa powered USB-hubia?

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 924
Muutamalla kympillä saa ethernet-reitittimen, tunnetun valmistajan merkkituotteen joka toimii kuin junan vessa.

Miten musta tuntuu että USB-hubit on tehty halvalla ja vähäisellä rakkaudella aihepiiriin?

Mulle jäi selaamisen jälkeen käteen nämä 2 vaihtoehtoa:


- vain usb 2.0
- Amazonissa melko paljon ongelmista valittavia käyttäjiä
- nähtävästi verkkolaite 5 V 2,5 A joka ei kaikissa tilanteissa riitä 7 portille ja laitteelle itselleen


- Amazonissa käyttäjät valittaa samasta perusongelmasta, laitteen liitäntäjohto tietokoneeseen on heikkolaatuinen ja saa yhteyden helposti pätkimään, johdon vaihtaminen ei onnistu
- Merkki on mun mielikuvissa halpis joita on 2 kpl omassa käytössä hajonnut ärsyttävästi heti takuuajan jälkeen.
- verkkolaite näyttää olevan 12 V 2,5 A joka vaikuttaa olevan parempi kuin ensinmainitussa laitteessa

Muut hubit näytti hämähäkiltä tai johtosalaatilta, ei sovi mun työpöydälle mitenkään.

En luota, että kaikissa laitteissa powered hub olisi kunnolla erotettu syöttävän tietokoneen 5 V linjasta.

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että USBien täydellinen yhteensopivuus ja ongelmattomuus ei ole enää samaa luokkaa kuin takavuosina.

...

Tilasin jälkimmäisen ja nyt kun kyselin, kommentoin myöhemmin toimiko se.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
278
Itselläni on tällainen, mutta Deltacon brändilllä. Tähän saakka ollut hyvä.

Sitten minulla on myös 7-porttinen hubi, jossa virtakytkimet jokaiselle portille. Hinta oli Aliexpressissä mitätön. Hubi kytkeytyi suoraan isäntäkoneen 5 voltin jännitteeseen. Raspberry Pi:n oman virtajohdon pystyi irrottamaan ja virrat pysyivät päällä. Avasin hubin ja katkaisin jännitejohdon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hik

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 924
usbhub.png

UH700 on siistin näköinen musta laatikko ja muistuttaa ethernet-kytkintä, joka on siis omissa mielikuvissa positiivinen visuaalinen verrokki.
En tykkää jos laatikosta puskee johtoa joka ilmansuuntaan. Siksi tämä laite eikä UH720.

Liitäntäjohto ei tuntunut omaan käteen erikoiselta, mutta ehkä liittimessä voisi vielä enemmän kitkaa olla.
Johto on hiukan paksu ja jäykkä verrattuna kitkaan joka pitää liittimen kolossa. Koitan käsitellä liitintä varovasti.

Kuvassa pöly näkyy korostuneemmin kuin se oikeasti on.
USB-johtosalaatti näyttää hiiren pesältä ja nimenomaan kerää tosi paljon pölyä.

Johtosalaattiin löytyy ratkaisuja mutta ne tuntuu olevan arjessa hankalia, kun usb-laite välillä vaihdetaan toiseen tai otetaan hetkeksi mukaan matkaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 491
Viestejä
4 164 047
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom