Onko mitään järkeä päivittää tämän tasoista konetta vielä?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
MSI 1080ti gaming x trio näytönohjaimeni lähti huoltoon jossa vaihtuu todennäköisesti 2080 joten aloin miettimään olisiko järkevää päivittää muitakin osia samalla kun kohtuu pienellä budjetilla tuli kone 1.5v sitten kasattua.

Emolevy: Asus TUF Z370-plus gaming
Prossu: i5 8400
Muistit: Corsair Vengeance DDR4 16 GB 3000mhz

Näyttö: LG 32GK850G-B 1440p @ 144hz (G-sync)
Samsung UE65NU8005 1440p @ 120hz (Freesync mikä ei toimi, koska hdmi)

Luonnollisesti tällä setillä 120hz jää haaveeksi monissa peleissä tuolla 1440p resolla tällä kokoonpanolla joten aloin miettimään olisiko järkevää nyt noita muita osia päivitellä kun näytönohjain vaihtuu. Paljonko voisin hyötyä saada? En ole hirveästi aikoihin näitä seurannut.
 

Kimi625

Vähintäänkin eeppinen näpertelijä.
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
623
Prossulla voi ehkä, painotus sanalle EHKÄ nipistää 5-10% lisää frameja mutta ei se oikein ole käytetyn rahan arvoista :tup:
Pelaile rauhassa tuolla kokoonpanolla kunnes pelit oikeasti tarvitsee sen 8 ydintä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Prossulla voi ehkä, painotus sanalle EHKÄ nipistää 5-10% lisää frameja mutta ei se oikein ole käytetyn rahan arvoista :tup:
Pelaile rauhassa tuolla kokoonpanolla kunnes pelit oikeasti tarvitsee sen 8 ydintä.
Tota prossua jossain vaiheessa mietiskelin itsekin kun se ainakin olisi helppo vaihtaa. Käytettynähän voisi löytyä kohtuu hintaan, mutta mitkä on ne mallit mitä kannattaisi etsiä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 173
Vaikka näytönohjain vaihtuisi 1080ti -> 2080, ei tehot juuri muutu. Luota minuun, minulla kanssa hajosi 1080ti ja sain tilalle 2080. Ei tuota käytännössä eroa näe. Benchmarkeissa voi saada hyvin pieniä eroja kyllä..

Mutta ellei itselläsi ole mitään isompia intressejä prossua parantaa esim. uusiin ryzeneihin, niin hyvin tuolla nykyiselläkin prossullasi pelailee vielä.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
358
Komppaan muita. Nykyinen kokoonpanosi on sen verran hyvä, että CPU:ta, emoa tai muisteja vaihtamalla ei paljoa kostu. Tuleva näytönohjaimesikin (GTX 1080ti / RTX 2080) on käytännössä huippuluokkaa, joten ei ole kovin kannattavaa maksaa itseään kipeäksi vain muutaman lisä-FPS:n takia. Itse odottelisin tuossa tilanteessa vielä pari vuotta ja joko AM5-kantaista Ryzeniä tai Intelin vastaiskua sille.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
275
Eikös 8700K, 9700K tai 9900K olisi ihan hyvä päivitys tuohon? Jos vaan virransyöttö riittää.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Eikös 8700K, 9700K tai 9900K olisi ihan hyvä päivitys tuohon? Jos vaan virransyöttö riittää.
Virransyöttö on taattua Asus-kuraa yhdellä high side FETillä markkinointipaskeiden sabotoidessa jäähdytystäkin, niin kyllä jo 8700K täydessä rasituksessa saisi sen käymään kuumana.

Ja saisi Intel laskea hintojaan.
Järeämmän jäähynkin varmaan joutuisi hankkimaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Virransyöttö on taattua Asus-kuraa yhdellä high side FETillä markkinointipaskeiden sabotoidessa jäähdytystäkin, niin kyllä jo 8700K täydessä rasituksessa saisi sen käymään kuumana.

Ja saisi Intel laskea hintojaan.
Järeämmän jäähynkin varmaan joutuisi hankkimaan.
Eikös mulla ole yksi markkinoiden parhaista ilmajäähyistä vai eikö tosiaan Noctua nh-d15 noille riitä?

Kyllähän jokainen fps olisi avuksi ja tästä mun prossusta voisi varmaan jonkun 150€ saada niin ei käytettynä ihan hirveää hintaeroa jäisi varsinkin jos onnistuu jonkun noista prossuista kohtuu hintaan löytämään.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
275
Eikös mulla ole yksi markkinoiden parhaista ilmajäähyistä vai eikö tosiaan Noctua nh-d15 noille riitä?

Kyllähän jokainen fps olisi avuksi ja tästä mun prossusta voisi varmaan jonkun 150€ saada niin ei käytettynä ihan hirveää hintaeroa jäisi varsinkin jos onnistuu jonkun noista prossuista kohtuu hintaan löytämään.
Riittää ihan hyvin NH-D15 noille prossuille. Itse ajelen samalla jäähyllä 9900K 5GHz. Intelin kellotussofta antoi maksimikelloiksi mulle 5,096GHz tolla jäähyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 114
Jäähy riittää, mutta tuolla Asuksella ei kellotella ja kyllä i9-9900K kyykyttää ihan vakionakin sen virransyötön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Ehkä parempi sitten venailla black fridayhin tmv. jos silloin tulisi joku kova paketti tarjous ja uusia kaikki kerralla. Menin ilmeisesti halpaan noiden Asuksen myyntipuheiden perusteella. Oletin, että tuo on joku ihan hyvä emolevy kun sellaisena sitä markkinoivat.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Jäähy riittää, mutta tuolla Asuksella ei kellotella ja kyllä i9-9900K kyykyttää ihan vakionakin sen virransyötön.
Johan se 8700K:kin on 150W maks. kulutuksella, jos BIOS ja lämmöt ei rajoita markkinointikellojen tavoittelua.
Ja tuon emolevyn virransyöttö alkanee kuumeta rajummin siinä 100W kuorman paikkeilla.

Ehkä parempi sitten venailla black fridayhin tmv. jos silloin tulisi joku kova paketti tarjous ja uusia kaikki kerralla. Menin ilmeisesti halpaan noiden Asuksen myyntipuheiden perusteella. Oletin, että tuo on joku ihan hyvä emolevy kun sellaisena sitä markkinoivat.
Asus on valitettavasti kova kusettamaan brändillä.

Aika karua luettavaa tämäkin:
...saatiin Asuksen sekä Gigabyten emolevyjen virransyötöt joko ylikuumenemaan tai toimimaan vaarallisissa lämpötiloissa jo X264-videopakkauksen aikana, kun käytössä oli vakioasetuksilla toimiva Ryzen 7 2700X -prosessori. Asuksen virransyötön lämpötilasuojaus aktivoitui jo reilun 12 minuutin rasituksen jälkeen...
Vakioasetuksilla toimivan Ryzen 5 2600X -prosessorin kanssa molemmat emolevyt toimivat ilman ongelmia, mutta Precision Boost Override -ominaisuuden aktivoiminen oli silti molempien emolevyjen kohdalla liikaa. Koska Asuksen ja Gigabyten emolevyjen marginaalit ovat jo avoimessa testipenkissä testattuna näin pienet, ei niitä voi hyvällä omallatunnolla suositella käytettäväksi lainkaan tehokkaimpien kuusi- ja kahdeksanytimisten Ryzen-prosessorien kanssa (95W ja 105W TDP).

Testissä AMD B450 -emolevyt (ASRock, Asus, Gigabyte & MSI) - io-tech.fi
Ja tuo saman rakenteen VRM on yli puolessa Asuksen ei-X570 AM4 emoista...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 326
Viestejä
4 198 100
Jäsenet
70 891
Uusin jäsen
Rupsu

Hinta.fi

Ylös Bottom