Onko joku operaattori myynyt tai jakanut Categoria 6 usb mokkuloita suomessa? (etsin)

Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
73
Onko joku operaattori myynyt tai jakanut Categoria 6 USB mokkuloita suomessa?

Etsin tuohon openwrt reitittimeen huawei e3276:n tilalle sellaista joka käyttäisi minimi 2:ta taajuutta ja olisi mahdollisuus asentaa ulko antenni.

Nuo E3276:t on olleet tosi hyviä, mutta nyt alkaa törmätä siihen että aina ei yhdelle taajuudelle säädetty reititin toimikkaan ihan hyvin niin olisi kiva kokeilla tuossa jotain cat6 tai uudempaa mokkulaa olisiko siitä apua ongelmatilanteisiin.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
73
M.2 B-key -adapteri, vaikka tälläinen tai tälläinen, ja kaveriksi EM7455. Jos bitin pitää liikkua liukkaammin, niin kortiksi EM7565.
Hei, tämähän on ihan varteenotettava hyvä vaihtoehto, katselinkin noita sierran WWAN card moduleita mutta enhän mä tiennyt että tollasia usb adaptereita on edes olemassa. Toi 7455 oli aika houkuttelevan olonen, ei jotain samaa hintaluokkaa löytyis jossa olis tuo uppi kanssa kahdella taajuudella? Periaatteessa sellaisellahan vois jonkun 100Mb/50Mb liittymän saada haja-asutus alueellakin toimimaan lähellä omia kapasiteettejaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
635
Toi 7455 oli aika houkuttelevan olonen, ei jotain samaa hintaluokkaa löytyis jossa olis tuo uppi kanssa kahdella taajuudella?
Ei tuossa hintaluokassa, tuo EM7565 speksien puolesta pystyy moiseen, mutta kuten huomaat, hinta pompsahtaa.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
635
Näyttää TeleWellin sovitin käyttävän toista linkkaamaani koteloa, ja Quectelin LTE-moduuleita(EM06?) melko suolaisella hinnalla verrattuna yksittäisten komponenttien hintoihin, mutta jotain on laskettava myös suomenkielisen tuen hinnaksi, joten ei tuossa pahasti metsään mennä. Itse käytin mieluiten Sierra Wirelessin EM7455-moduulia sekä hyvän OpenWrt-tuen(QMI + MBIM), että vielä paremman firmistuen takia (Lenovon ja Dellin firmikset helposti vaihdettavissa Sierra Wirelessin omaan). @wwww, laita yksäriä, jos tuollainen EM7455 + USB3.0 -adapterikombo kiinnostaa.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
OpenWRT:n kanssa USB-liitäntäisellä mokkulalla on etujakin, mutta jos integroisin sitä pfSenseen, niin USB ei kyllä luotettavuutta nosta, päinvastoin. Siinä pelkkä M.2 olisi ehkä paikallaan, mutta toistaiseksi ei ole kokemuksia, vaikka Intel-purkki olisi valmiina
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
73
Joo siis mulla on noita RPI3 + Huawei E3276 komboja useampia (n. 35e+10e+5e). Halpa hardis ja osat vaihdettavissa jos joku kuolee. Noita E3276:ia olen 5e hintaan ostellut talteen. Ton openwrt (ex. rooter of modems and man) ominaisuudet on ne mistä itse tykkään ja hoitaa oman hommansa ihan hyvin.

Toi ongelma mitä on esiintynyt nyt monessa paikassa että välillä joku 1800MHz tai 2100MHz uppi toimii ihan hyvin mutta joskus se kyykähtää. En ole keksinyt tohon openwrt + e3276 comboon mitään mikä toimisi hyvin. Jos modeemia ajaa autolla se on aika ongelmallinen ja sitten joskus joku 2100MHz uppi menee johonkin käsittämättömään <1Mb nopeuteen ja alkaa tökkiminen. Sitten sieltä kyllä löytyis uppikaistaa jostain 850MHz tai 1800MHz mutta se pitää sitten käsin korjailla.

Tohon kun löytyis joku edullinen tyyliin <50e ratkaisu jossa olis vaikka 2 kaistaa uppiin niin sehän vois olla hyvä.

Toki eikös jotain Huawei B818 saa <200e niin ei tähän ihan hirveästi pysty rahaa laittaan. Jos siis löytys joku edullinen toimiva ratkaisu niin hyvinkin päivittäisin useamman.

Johonkin pfSensen kanssa käytöön vois varmaan olla joku Huawei B818 ihan oikea robusti valinta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom