Onko järkevää päivittää GTX1060 6GB -> GTX1660S?

Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
8
Otsikossa olennainen.

Olen hieman uusi näitten nörtteilyjuttujen parissa niin älkää ihan halvalla laittako, kiitos! :D
Pelkästään pelaamiseen oon tietokonetta kasaillut(halvalla) löytyy i3-9100f, 12gigaa ramia ja ihan perus emo/virtalähde.
Oon pistänyt tähän nyt 400 e kiinni eli opiskelijabudjetilla mennään ja haluaisin lähtä nostamaan vähän suoritustehoa taas korkeammalle niin sais tuon warzonenkin pyörimään paremmin.

Mitä oon itse tutkinut, näyttäis että kannattais näyttistä lähtä päivittelemään niin sitä kyselen täältä(fiksummilta), että mihin suuntaan kannattas lähtä ja mihin asioihin keskittyä.
Onko järkevää laittaa 200-300 euroa kiinni tähän gtx1660 vai kannattaisko lähteä suoraan hakemaan jotain gtx1070-1080ti(toimiiko ne edes tuon prossun kans).

Saa laittaa dm viestiä myös.

Ja vielä viimeinen kyssäri, kun uus olen täällä foorumilla:
Viimeisen viikon aikana torissa yritetty kahdesti huijata, esiintyykö täällä vastaavaa toimintaa?

Kiitos sulle jos viitsit auttaa ei-niin-nörttiä-nörttiä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Otsikossa olennainen.

Olen hieman uusi näitten nörtteilyjuttujen parissa niin älkää ihan halvalla laittako, kiitos! :D
Pelkästään pelaamiseen oon tietokonetta kasaillut(halvalla) löytyy i3-9100f, 12gigaa ramia ja ihan perus emo/virtalähde.
Oon pistänyt tähän nyt 400 e kiinni eli opiskelijabudjetilla mennään ja haluaisin lähtä nostamaan vähän suoritustehoa taas korkeammalle niin sais tuon warzonenkin pyörimään paremmin.

Mitä oon itse tutkinut, näyttäis että kannattais näyttistä lähtä päivittelemään niin sitä kyselen täältä(fiksummilta), että mihin suuntaan kannattas lähtä ja mihin asioihin keskittyä.
Onko järkevää laittaa 200-300 euroa kiinni tähän gtx1660 vai kannattaisko lähteä suoraan hakemaan jotain gtx1070-1080ti(toimiiko ne edes tuon prossun kans).

Saa laittaa dm viestiä myös.

Ja vielä viimeinen kyssäri, kun uus olen täällä foorumilla:
Viimeisen viikon aikana torissa yritetty kahdesti huijata, esiintyykö täällä vastaavaa toimintaa?

Kiitos sulle jos viitsit auttaa ei-niin-nörttiä-nörttiä.
Moikka ja tervetuloa foorumille. Ensinnäkin, itse olen pelaillut warzonea 1070:lla ja ei se silläkään täysin virheetöntä ollut. Tällä hetkellä koneessa on 1060 6gb versiona ja pienellä kellotuksella ja parin asetuksen laskulla peli toimii aivan samalla tavalla. Ei siis mielestäni kannata tuohon päivittää. Kohdistaisin katseeni GTX1080-RTX2060-> kortteihin. Itsellä on kiikarissa RTX2060S tai sitä nopeampi kortti juuri tuota peliä varten.

Ensialkuun pelin pyörimistä sinulla voisi helpottaa rammin lisääminen, niin että saisit 16gb täyteen ja tämän vielä niin, että on 2 tai 4 muistikampaa, jolloin muistit toimivat dual channel modessa. Jos siellä on nyt siis 4GBx3 kampoja, niin vielä 1 lisää. Warzone on todella ronkeli muistista ja jos se loppuu, toimii peli todella huonosti!

Huijareita on täälläkin ja joskus myös samoja henkilöitä kavereita kuin Torissa. Onneksi täällä on palautejärjestelmä, josta jo pystyy päättelemään myyjästä aika paljon. Eikä muuta kuin kättä pystyyn jos jokin asia jäi epäselväksi :)
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
8
Hei, kiitos vastauksesta! :)

Tuohan vastasi kysymykseen oikeinkin kiitettävällä tasolla. Taas oppi jotakin uutta(dual channel mode). Täytyypä lisätä vielä yks nelosen kampa tuonne. Mites nämä Radeonin 8 gigaset näyttikset sun mielestä ajaa asiansa?


Moikka ja tervetuloa foorumille. Ensinnäkin, itse olen pelaillut warzonea 1070:lla ja ei se silläkään täysin virheetöntä ollut. Tällä hetkellä koneessa on 1060 6gb versiona ja pienellä kellotuksella ja parin asetuksen laskulla peli toimii aivan samalla tavalla. Ei siis mielestäni kannata tuohon päivittää. Kohdistaisin katseeni GTX1080-RTX2060-> kortteihin. Itsellä on kiikarissa RTX2060S tai sitä nopeampi kortti juuri tuota peliä varten.

Ensialkuun pelin pyörimistä sinulla voisi helpottaa rammin lisääminen, niin että saisit 16gb täyteen ja tämän vielä niin, että on 2 tai 4 muistikampaa, jolloin muistit toimivat dual channel modessa. Jos siellä on nyt siis 4GBx3 kampoja, niin vielä 1 lisää. Warzone on todella ronkeli muistista ja jos se loppuu, toimii peli todella huonosti!

Huijareita on täälläkin ja joskus myös samoja henkilöitä kavereita kuin Torissa. Onneksi täällä on palautejärjestelmä, josta jo pystyy päättelemään myyjästä aika paljon. Eikä muuta kuin kättä pystyyn jos jokin asia jäi epäselväksi :)
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Täytyypä lisätä vielä yks nelosen kampa tuonne. Mites nämä Radeonin 8 gigaset näyttikset sun mielestä ajaa asiansa?
AMD:n näytönohjaimet tarjoavat useimmiten vähän parempaa suorituskykyä euroa kohden, mutta ajuriongelmat ovat tällä hetkellä ainakin vähän yleisempiä kuin NVIDIAlla (mikä ei toki tarkoita että juuri esimerkiksi sinun kohdallesi osuisi ongelmia, mutta riski sille on vähän isompi).
Tuossa 1660 Superin suorituskyky- ja hintaluokassa on kuitenkin tällä hetkellä aukko AMD:n valikoimassa, eli vaihtoehdot olisivat joko selvästi hitaammat RX 5500 XT tai viime sukupolven RX 590 tai jo selvästi nopeampi RX 5600 XT, mikä taitaa olla samalla myös selvästi kalliimpi kuin 1660S
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
GTX 1660 Super on yleisesti peleissä reilut 35 prosenttia nopeampi kuin 1060 ja aika samoissa kuin 1070. Sinulla on melkolailla suositeltu kokoonpano Warzoneen, näyttistä parantamalla prossu luultavasti jää pullonkaulaksi. En sanoisi että kannattaa mutta ei nämä sijoituskohteita olekaan.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Tämän hetken parasta hinta-tehosuhdetta tuossa hintaluokassa tarjoaa Vega 56 ja 64 kortit, hinnat noilla 200-250€ ja 10% ja 20% nopeampia kuin 1660 super


Tuossa esimerkki varmasti luotettavasta lähteestä hankkia näitä kortteja.

Osa ei halua ostaa mining-käytössä olleita kortteja, itse en näe ongelmaa ja tarjolla on vieläpä takuullisia lappusia mielin määrin
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Käytettynä pääset edukkaasti liikenteeseen, mutta uutena suosittelen suoraan RX 5600 XT. Huomaa että kortin mukana tulee rahanarvoisia pelejä. Tehokkaampi näyttis saa pelit aina rullaamaan paremmin, ainakin edes vähän, oli peli mikä tahansa. Tuo RX 5600 XT on aavistuksen tehokkaampi mitä RTX 2060 tai GTX 1080, eli aika kova.

En välttämättä lähtisi keskusmuistia lisäämään, pelit niin harvoin vielä tarvitsevat edes yli 10 Gt ja Warzonelle suositellaan juurikin 12 Gt. Prosessorinkin pitäisi riittää, tosin elä ihmettele jos joissain uusissa peleissä hannaa, kun kuusi ydintä alkaa olla tänä päivänä jo tarpeellinen minimimäärä suoritinytimiä. Kyllä se näytönohjain tulee päivittää, sillä liikenteeseen ja jos ei auta niin mietitään lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Käytettynä pääset edukkaasti liikenteeseen, mutta uutena suosittelen suoraan RX 5600 XT. Huomaa että kortin mukana tulee rahanarvoisia pelejä. Tehokkaampi näyttis saa pelit aina rullaamaan paremmin, ainakin edes vähän, oli peli mikä tahansa. Tuo RX 5600 XT on aavistuksen tehokkaampi mitä RTX 2060 tai GTX 1080, eli aika kova.

En välttämättä lähtisi keskusmuistia lisäämään, pelit niin harvoin vielä tarvitsevat edes yli 10 Gt ja Warzonelle suositellaan juurikin 12 Gt.
Kyllähän tuo muisti kannattaa päivittää siten, että saa dual channelin. Yksi 4GB kampa ei maksa montaa kymppiä.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Kyllähän tuo muisti kannattaa päivittää siten, että saa dual channelin. Yksi 4GB kampa ei maksa montaa kymppiä.
Tosin jos siellä on erilaisia kampoja, niin toimivuus voi kärsiä siitä. Jos nuo 3 on ostettu jostain kaupasta, niin neljäs, samanlainen.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
... Mites nämä Radeonin 8 gigaset näyttikset sun mielestä ajaa asiansa?
Riippuu käyttämästäsi ruuduntarkkuudesta onko 6Gt/8Gt erosta hyötyä vai ei jos käytät 1080 tarkkuutta niin eipä juuri ole mutta jos käytät 1440 (tai enempi) tarkkuutta niin on hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Yksinkertaisuudessaan

1660(jos kellottaa tappiin)
1660Super tai 1660Ti jos hyvä tarjous.
Rx5600XT
Ei Rtx2060
Alkaa olla järjettömän ylihintaisia ja toki EndOfLife tänävuonna varmaan, eikä ne nyt paljoo ihmeellisempiä ole kuin selvästi edullisempi 1660S loppu viimein kun pelaa ilman FPS mittarin katselua.

6gigaa Vramia piisaa 1080p vielä hyvin mutta tilanne voi toki parissakin vuodessa muuttua.

DualChannel muisti voi nostaa Fps pelistäkin riippuen jopa yli 10% mikä tarkoittaa melkein yhtäkuin olisi pykälää kovempi näytönohjain koneessa.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 120
Ei mitään järkeä. Hanki parempi prosessori käytettynä.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
520
Ensimmäinen ja halvin optio olisi, että Warzonen saisi toimimaan hieman jouhevammin olisi muistimäärän nostaminen 12GB —>16GB. Tuo peli vie nimittäin oikeasti sitä, kun seuraa reaaliajassa muistinkäyttöä niin 12-13GB välille. Silloin mikäli se loppuu fyysisesti kesken niin se voi tuoda omia ei niin mukavia kokemuksia ja haasteita. Oma kokemus oli, kun nostin testimuisteilla esim. 16 —> 32GB niin hieman jouhevampi pelikokemus. Edelleen peli päällä kone vei muistia sen n. 13GB, mutta sellainen pieni smoothimpi pelikokemus tuli omalla kohdalla.

Mikäli koneessa on vain 12GB niin ei se siitä yli pääse jolloin se peli päällä käyttää sen minkä pystyy.

Tuon jälkeen sitten näytönohjaimeen sijoittaa mikäli siltä tuntuu ja haluaa muutaman lisä fps:n.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Kerron nyt, että päädyin itsekin hankkimaan 1660:n sen hyvän ylikellotuspotentiaalin takia. Myin siis 1060:n, kun löysin hyvin pienellä lisähinnalla 1660:n. Näytönohjaimessa kuitenkin vaikuttaa kaikista eniten millä hinnalla satut löytämään näytönohjaimen. Kuitenkin, 1080p (1920*1080) resoluutiolla ei mielestäni sinun kannata lähteä päivittämään näytönohjainta, vaan juuri ennemmin tuota keskusmuistia. Tuossa aimmin vastattiinkin jo, että 8gb näyttömuisti olisi hyvä 1440p resoluutiolle, mutta näillä näytönohjaimilla alkaa tehotkin sitten loppumaan, joten en antaisi sille suurta arvoa. Kun alkaa näytönohjain olemaan RTX2060/RX5600XT tasoa, niin sitten tuo 8GB auttaa ja tuo apua tulevaisuudessa, mutta se on sitten jo futureproof:n ostamista.

AMD:tä en ilmenneiden (ajuri)ongelmien vuoksi ostaisi, mutta jos todella halvalla löytyy, niin miksipä ei kokeilisi - Pienellä säädöllä löytyy varmasti toimivat ajurit. Oma mielipiteeni kuitenkin on, että Nvidian näytönohjaimet ovat keskimäärin helpompia käyttää ilman säätöä (ei ajuriongelmia, ainakaan pitkään), joten ennemmin maksan n.30e enemmän nvidiasta/paremmin toimivista ajureista...
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
8
Kiitos vastauksista.

Hommasin lisää muistia ja toimii smoothimmin. Lisäksi kellotin hieman näyttistä. Pyörii 1080p noin 100 framen paikkeilla aika tasaisesti.

Täytyy jollain aikavälillä päivitellä kokonaan uutta rautaa luulisin. :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
165
5600XT:tä taitaa saada juuri kolmeensataan. Kaveri ainakin osti hetki sitten Powercolorin mallin 299€.

Itsellä pyöri vielä viikko sitten ihan nätisti Warzone i5 4690K (4 ydintä kuten tuossa 9100f:ssä) + 8GB RAM + GTX1060 6GB kokoonpanolla siinä 90fps nurkilla 1080p:llä kaikki loweilla ja 2x AA.
Tosin tuolla muistin määrällä vaatii aika ison page filen, mikäli haluaa pitää pelin pystyssä.

Sittemmin päivittänyt Ryzen 2600X:ään ja 16GB muistia. Ruudunpäivitys nousi ehkä 15fps keskimäärin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
520
@Rozsi

Hyvä, että muistin lisääminen ja pieni näyttiksen kellotus antoi toivottua tulosta ilman kovin suurta rahallista panostusta. Pääset nauttimaan pelistä paremmin ilman raudan päivitystä muuten.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Kiitos vastauksista.

Hommasin lisää muistia ja toimii smoothimmin. Lisäksi kellotin hieman näyttistä. Pyörii 1080p noin 100 framen paikkeilla aika tasaisesti.

Täytyy jollain aikavälillä päivitellä kokonaan uutta rautaa luulisin. :)
Hienoa kuulla että muistin lisäys auttoi! Tässä kohdassa siirtyi siis mitä ilmeisimmin akuutti lisätehojen hankinta tulevaisuuteen -Sitten vain odottelemaan uudempia ja vielä vaativampia pelejä tai sitten isompaa resoluutiota tahi ainaista raudan himoa :nb:.

1440p pelaamisessa:
Syön sen verran sanojani, että yllätin itseni, sillä Warzone tuntuu toimivan jopa paremmin 1660:lla kuin 1070:lla (löysin edullisesti mini 1660:n Gigantin outlet laarista, niin pitihän se ostaa...). Nyt pyörii 1440p resoluutiolla FPS siellä 75 paikkeilla ja minimissään putoaa enää 50:iin (1070 pudotteli jonnekin lähemmäs 40:tä). Voi toki olla jokin ajuri tai pelipäivitys parantanut asiaa parin viikon aikana, mutta nyt pysytään kuitenkin kivasti näytön Freesync alueen sisällä (48-75hz) . Ainoa harmi on, että nykyinen näytönohjain ei ole varsinaisesti mikään silent malli ja tuulettimen ääni kuuluu kotelotuulettimien yli.
Ehkä sitten se seuraava, "oikea" päivitys tuo taas hiljaisuuden tullessaan :smoke:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 614
Viestejä
4 185 972
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom