onko järkeä ?

Liittynyt
08.11.2022
Viestejä
3
moro. osaakohan joku viisaampi sanoa. että onko mitään järkeä vaihtaa minun nykyinennäyttö Acer KG251QD 24,5" pelinäyttö (musta/punainen) - Gigantti verkkokauppa tälläiseen Lenovo G27q-30 27" pelinäyttö - Gigantti verkkokauppa tuon paremman resoluution takia? kun koneessa kyllä riittäisi potku tuohon 1440p pelaamiseen. ja onko tuo VA paneeli hyvä seikkailupelejä pelaavalle? vai olisiko järkevämpi maksaa se 100e enemmän ja hommata IPS paneelilla varustettu näyttö ? lähinnä haluaisin hyvät värit ja tarkan kuvan peleihini. minulle voi myös suositella jotain näyttöä jotka pyörii siinä 200- 320 eurossa kiitos viisaammille :D
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
68
Ei ole järkeä. Kirjoittaa otsikkoa noin. Jos kiusaisin sinua lisää, niin sanoisin, että nykyinen näyttö ei ole yhdyssana, mutta VA-paneeliin tulee väliviiva, virkkeet alkavat isolla kirjaimella ja ettän eteen tulee pilkku eikä piste, vaikka tuossa sen olisi voinut jättää kokonaan pois.

On järkeä jos sinua ei haittaa 165 Hz sen 240 Hz sijaan, mikä sinulla nyt on. En ole koskaan omistanut > 75 Hz näyttöä ja kerran kokeilin 100 Hz paneelia muuten vaan, joten en tiedä suurten virkistystaajuuksien käytännön merkitystä.

VA ja IPS ovat sellainen, että itse huomaan nykyisen IPS:n kanssa sen heikomman mustan tason (noin 1:1000 kontrasti), joka on tietenkin paljon parempi kuin ne 1:250 kontrastit, mitä ensimmäisissä TN-paneeleissa oli kauan sitten. Niidenkin kanssa kykeni elämään.

Aikaisempi VA-näyttöni oli 32" kooltaan. Siinä huomasi kyllä VA:n katselukulmasta riippuvan värintoiston jos sen tahtoi erikseen nähdä, mutta normaalia käyttöä se ei haitannut yhtään. Koska aikomasi on 27", niin siinä luultavasti haittaa vielä vähemmän. Kontrastisuhteet niissä ovat hyvin tehtynä 1:3000 luokkaa ja minä ainakin koin VA:ni mustan ihan mustana ja tuskin olisin pitänyt mitään OLED:iä lisähinnan arvoisena. Tuo aikomasi Lenovo näyttäisi olevan mitattu jopa 1:4000 natiivisti kykeneväksi.

Muualla kyselemistäsi että Asuksessa on heikko kontrasti (VA, mutta lähellä IPS:n lukemia). Siitä ollaan Rtings.com:issa vähän haaleita. Kun taas Cooler Masteria ylistetään Tom's Hardwaressa.

Itse vaihtaisin ihan kaiken käytön kannalta tuon Acerin tuohon Lenovoon. Enkä huomaa heti, että CM tai Asus tarjoaisivat mitään erityistä pihviä siihen verrattuna. Jos VA ja sen värintoisto epäilyttää, niin ilmiöön kannattaa käydä tutustumassa jossain myymälässä. Se ilmenee siten, että kuva on vähän kirkkaampi lievästi viistosta katsottuna kuin aivan suoraan.

Muokkaisin otsikon muotoon Vaihtaako 24" Acer 240 Hz -> 27" Lenovo 165 Hz?

Jos ostit jo jonkun, niin miten kävi ja miten toimii?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 336
Viestejä
4 157 587
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom