Onko iPhone SE enää järkevä hankinta?

Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 186
Pitäisi löytää mahdollisimman pienikokoinen älypuhelin ja näyttää siltä, että ainoa sopivan kokoinen on iPhone SE, jos sellaisen vielä löytää uutena tai kunnostettuna. Mutta kannattaako kolme vuotta vanhan iPhone-mallin hankinta pelkästään siitä syystä, että se on kooltaan ainoa, jota voi kuljettaa vaivatta mukanaan?

Nettitietojen mukaan iPhone SE:lle on tulossa iOS 13-tuki, mutta onko jotain muuta merkittävää, mikä pitäisi ottaa huomioon? iOS-käyttöjärjestelmäkään ei ole ennestään tuttu, mutta ei Androidkaan kovin syvällisesti.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Miksi ei? Jos et tiedä tarvitsevasi jotain mit SE:stä ei löydy, niin et todennäköisesti tarvitse.

Kunhan akku on kunnossa niin ihan ok luuri edelleen. Vaimolle ostettiin tuollainen vajaa vuosi sitten (koko + iOS ratkaisi) ja on ollut tyytyväinen. Toki se nyt ei luonnollisesti mitään flagship rautaa ole, mutta tuskin kukaan olettaakaan, kaikin puolin hyvä perusluuri IMO.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Sehän tässä askarruttaa, kun halvalla ei saa. Käytetty 12 kk takuulla n. 180 ja uusi n. 480€.
Paras ratkaisu saattaisi olla ostaa kunnostettu puhelin esimerkiksi Telialta 24kk takuulla. Toki hinta vähän korkea mutta jos haluaa pitkän takuun, niin ihan ok valinta. Puolisolla on käytössä iPhone 6S melko pitkälti samalla raudalla ja ihan hyvin vaikuttaa toimivan. Akku tosin ei ole enää parhaassa terässä.
iPhone SE saa seuraavan iOS 13 päivityksen mutta sen jälkeen päivitykset ovat hieman kysymysmerkki. Todennäköisesti iOS 14:n kohdalla tuki pudotetaan iPhone 6S, 6S Plus ja SE malleilta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
29
Olen ostanut amazon.co.uk:sta ja ebaystä 6kpl tuohon 100€ /kpl hintaan eikä kyllä mitään pahaa sanottavaa. Uusi akkukin maksaa alle 20€ joten huonon akun riski noissa käytetyissä on aika pieni. Amazonin ja ebayn myyjilläkin on usein 3 - 12kk takuu joten turha maksaa käytetystä 180€
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 186
En ole aiemmin perehtynyt käytetyn Applen hintakehitykseen, mutta jotenkin tuntuisi tuo 100€ "oikealta". Toki 24 kk takuullakin on arvonsa, mutta sen vaatima lisähinta olisi ymmärrettävissä vain tuohon 180€ / 12 kk takuu verrattuna.
 

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
Tämä. Käytetystä 180€ kuulostaa aika kovalta.

Pari vuotta ollut käytössä (silloin uutena 249€) ja omaan käyttöön ollut nappivalinta.
Tuskin on noi halvalla silloin lähtenyt? Itse ostin alennuksella viime joulun alla viimeisiä uusia mitä oli suomen myymälöissä jäljellä. Taisin saada karvan alle 200 euroon (32 gigan malli). Olen ollut tyytyväinen, arvostan pientä kokoa ja silti tarpeeksi "uusia" ominaisuuksia, eli iphone 6 tason toiminnot ja nopeus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Kuulostaa hurjalta tuo uuden hinta nykyään, itse ostin 10.5 2018 puhelimen ja hinta oli Elisalla 238,80€.
 

tnc

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
73
Tuskin on noi halvalla silloin lähtenyt? Itse ostin alennuksella viime joulun alla viimeisiä uusia mitä oli suomen myymälöissä jäljellä. Taisin saada karvan alle 200 euroon (32 gigan malli). Olen ollut tyytyväinen, arvostan pientä kokoa ja silti tarpeeksi "uusia" ominaisuuksia, eli iphone 6 tason toiminnot ja nopeus.
Gigantti 06/17. Tarjoushinta oli 299 (32Gt), johon sai 50€ hyvityksen mistä tahansa (ehjästä) vaihtoluurista. Lopulta jäi maksettavaa 236€ kun oli vein pari muutakin vaihtolaitetta mukana.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Ihan toimiva peli kevyeen käyttöön, mulla on 16GB versio rälläyspuhelimena juuri pienen koon takia. Takakamera välttävä valoisassa kuvaamiseen, etukamerassa todella matala tarkkuus.

Alkaa iphoneksikin jo vähän hidas olemaan, mutta kyllä sen kanssa selviää jos ei kiirehdi. Kaikki softat kuitenkin toimii tässä, mutta ei tällä raskaita pelejä toki pelailla.

Applen vahvuus on erittäin pitkä softatuki, vasta vähän aikaa sitten tiputtivat iphone 5 ikäpolven mallit päivitysten piiristä, ja silloinkin syynä oli vanhoissa vehkeissä olevat 32-bittiset suorittimet, uusi käyttisversio tehtiin vain 64-bittisenä. 2013 julkaistu 5S sai vielä IOS12 päivityksen, mutta seuraavaa ei tule samaan toisin kuin tämä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 270
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom