Onko hyvä idea ostaa louhintakäytöstä poistettu näytönohjain pelauiluun?

Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Elikkä joo. Olisi mahdollisuus saada mainauskäytöstä poistettu 380X 55€ joten mitä mieltä olette. Onko hyvä diili?
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 017
Mainauskäytössä kortti (yleensä) ylikuumenee. Itse en ostaisi.

E: Pitää opetella kirjottaa....
 
Viimeksi muokattu:

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
No tod. näk. ei tule olemaan kovin pitkäikäinen, eli ei kannata nykyistä myydä eteenpäin/nakata SERriin :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Itse olen käyttänyt hyvän tovin jo mainauskäytössä ollutta RX580 korttia kuten myös paria 1070 korttia ilman mitään ongelmia. Radeonista mene varmaan johta tuuletin uusiksi mutta siinäkin on takuuta vielä vuosi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
Tuulettimethan näistä hajoaa. Kortti on pelaamista varten tehty ja jos on käytetty maltillisella power limitillä, niin kestää vielä pitkään. Jos on vedetty täysillä pölyisessä varastossa, niin todennäköisesti hajoaa piakkoin ja takuulle tulee käyttöä.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
22
Eipä tähänkään taida mitään yksiselitteistä kyllä/ei vastausta olla, riippuu täysin miten mainattu/huollettu muuten. Jos mainaus joten kuten "ammattimaista" niin tod. näk laitettu power limit aikalailla pohjalukemiin ja pölyt puhalleltu parin kuukauden välein, jolloin ainoa ongelma voi olla tosiaan nuo tuulettimet jos kortilla 2+ vuotta ikää. Itsellä grillinkin tittelin saanet Vega 56 kortit mainailevat -45% power limitillä 52 asteessa tuulettimien pyöriessä 1400 rpm, joten ainakaan tuommosessa tapauksessa en olisi kovin huolissaan kortin kunnosta.
Itse kun en ollut ikinä saanut "käyttämällä" mitään elektroniikkaa rikki (okei hieman huijasin, xbox 360 heitti red ringit aikoinaan), niin hieman ihmettelin tuota hysteriaa mainauskortteja kohtaan. Ajattelin sitten itse laittaa asian testiin, testikohteena oli julkaisussa ostettu 7870 josta yksi tuuletin oli hajonnut 4 vuoden hc-gamingin jäljiltä. Ei muuta kun kortti mainaamaan ja kyllähän siinä lämmöt nousi 88-90 asteeseen. No pari vuotta se sitten siinä höyläsi ilman mitään merkkejä hidastumisesta, ja alkoi tilanne vähän vitsittämään koska korttihan vei hillittömästi virtaa ja ei mainannut oikeen yhtikäs mitään joten tilanteen pakottamana oli pakko lyödä vettä lisää kiukaalle. Kortti louhimaan sitten 99-102 asteeseen ja siitä se sitten kahden kuukauden jälkeen heitti vihdoin ja viimein veivit.
Mutta joo oma mielipiteeni on että alle vuoden ikäisistä korteista ostaisin mieluiten vain mainattuja kortteja, 1-2v aikalailla fifti fifti ja yli 2v vanhoista yleisesti ottaen ei louhittuja. Tällä jaolla AP:n mainitsema kortti ei jatkoon.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 933
Tulikohan tossa vaan konkat keitettyä vai kärähtikö siitä jotain mustaksi asti?
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
22
Tulikohan tossa vaan konkat keitettyä vai kärähtikö siitä jotain mustaksi asti?
En itse korttien anatomiasta tiedä oikein mitään, ja oli muutenkin onnistuneen hajotuksen jäljiltä voittaja fiilis niin en sen enempää asiaa tutkinut. Päälleppäin piirissä ei kyllä huomaa mitään erityisempää, hajotessa kone sammutti itsensä ja näyttiksen virtaliittimen kohdasta tuli pienoinen savu.
 
  • Tykkää
Reactions: hik

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 933
... alkuperäiseen aiheeseen liittyen, kai tuo 380x on 1050 ti luokkaa, eli suht ok 1080p medium detail nyt, ja 2 v päästä raskaimmissa peleissä luultavasti diashow. Tomb raiderissa joutuu melko varmaan karsimaan vähän enempi detaljeja jo nyt.
55 € on jo sen verran vähän että ei ole maailmanloppu jos sattuu hajoomaan, kai sen uskaltaa ostaa jos ei ole ärsyttävän kuuloinen tuuletin…. edit: ...ja jos koneesta löytyy 500 w virtis ja sopiva pcie-virtaliitin.

Ostin ite syksyllä 7 kk mainatun 1070ti ja hyvin pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
632
No en kyllä 55 euron takia jaksaisi hirveästi miettiä, jos vuoden kestaa niin good,
porukat ostaa tälläkin hetkellä 600-650€ takuuttomia 1080ti edellisen sukupolven näyttiksiä..
 

gouca

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 497
Mihin jengi perustaa nämä järjettömät mutuilut? Kaikki (vähäiset) tutkimukset osoittavat, että mainaus rasittaa piiriä huomattavasti "pelikäyttöä" vähemmän.
  • Lämpötila alhaisempi
  • Lämmönvaihtelu olematonta
= Komponentit eivät kärsi 247-ajosta optimaalisissa olosuhteissa.

Tuuletinlaakerit saattavat kärsiä, mutta tuulettimet on helppo vaihtaa.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Mihin jengi perustaa nämä järjettömät mutuilut? Kaikki (vähäiset) tutkimukset osoittavat, että mainaus rasittaa piiriä huomattavasti "pelikäyttöä" vähemmän.
  • Lämpötila alhaisempi
  • Lämmönvaihtelu olematonta
= Komponentit eivät kärsi 247-ajosta optimaalisissa olosuhteissa.

Tuuletinlaakerit saattavat kärsiä, mutta tuulettimet on helppo vaihtaa.
Samaa mieltä. Tuulettimen laakerit siinä vain kärsii. Jouduin itse laittamaan viime vuonna ex-mining gtx 1080:n EVGA:lle takuuseen, koska toisen tuularin laakeri rohisi. Ei olisi ollut edes kallis vaihtaa itse, mutta takuutakun oli, niin miksi ei.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Vielä pari vuotta sitten ei ollutkaan mitään 0db moodeja vaan tuulettimet pyöri aina kun kone oli päällä (omassa tapauksessa 24/7).
 

HFK

Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
160
Ite erehdyin ostamaan 3kk mainatun kortin, ajattelin että ei tossa ajassa sitä ole mainattu piloille. No kortin sain, aivan jäätävää coil whineä piti ja tuulettimet rohisi. Sain onneks kortin palautettua ja kaupat peruttua. Oman kokemuksen mukaa en mainattuihin kortteihin koskisi. Saati jos muistelee miksi kortit alunperin lähti niin kovaan hinnannousuun. On syynä tietenkin mainaajat. Ja kaiken lisäksi kulutettiin nopeiden voittojen toivossa järjetön määrä energiaa aikana jolloin muutenkin olla kyseenalaisessa tilanteessa ilmaston kanssa. Ni kysy vaa iteltäs haluutko tukea ko. toimintaa.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 933
Saattoi olla sirisevä jo ennen louhintaa. Ihmettelen vähän sitäkin jos ropelli hajosi jo niin äkkiä. Voi sekin olla mahdollista että teit lähinnä vaan huonot kaupat.

Mulla 1070 ti Cerberus whinet väheni tarpeeksi lähelle nollaa kun vaihdoin powerin kunnolliseen Seasoniciin. Cerberukset, mitä foorumilla juteltu, hiukan sirisee oli louhittu tai ei.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 679
Viestejä
4 188 642
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom